Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 14 din 26 august 2011  pentru aprobarea Normelor procedurale privind monitorizarea si controlul activitatii consultantilor fiscali    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 14 din 26 august 2011 pentru aprobarea Normelor procedurale privind monitorizarea si controlul activitatii consultantilor fiscali

EMITENT: CAMERA CONSULTANTILOR FISCALI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 753 din 26 octombrie 2011

    În baza prevederilor art. 11 lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 198/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, întrunit în şedinţa din 26 august 2011, hotãrãşte:

    ART. 1
    Se aprobã Normele procedurale privind monitorizarea şi controlul activitãţii consultanţilor fiscali, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    ART. 2
    Direcţia de monitorizare, control şi competenţã profesionalã şi Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotãrâri.
    ART. 3
    Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

            Preşedintele Camerei Consultanţilor
                           Fiscali,
                       Daniel Chiţoiu

    Bucureşti, 26 august 2011.
    Nr. 14.

    ANEXĂ

                               NORME PROCEDURALE
     privind monitorizarea şi controlul activitãţii consultanţilor fiscali

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Prezentele norme procedurale sunt utilizate în activitatea de monitorizare şi control al activitãţii consultanţilor fiscali care au dobândit aceastã calitate în condiţiile legii.
    (2) Camera Consultanţilor Fiscali va fi denumitã în continuare Camera.
    ART. 2
    Controlul activitãţii consultanţilor fiscali constã, în principal, în:
    a) controlul calitãţii profesionale a consultanţilor fiscali;
    b) controlul respectãrii normelor financiar-contabile în vederea stabilirii realitãţii veniturilor declarate Camerei;
    c) verificarea respectãrii normelor de conduitã eticã şi profesionalã în domeniul consultanţei fiscale;
    d) verificarea aplicãrii normelor şi procedurilor privind activitatea de consultantã fiscalã;
    e) îndeplinirea obligaţiilor prevãzute în Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 198/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în Hotãrârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 5/2007 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, privind folosirea termenului "fiscal";
    f) identificarea persoanelor fizice autorizate sau a angajaţilor persoanelor juridice care nu au obţinut calitatea de consultant fiscal şi care exercitã aceastã profesie;
    g) verificarea respectãrii hotãrârilor şi a altor reglementãri emise de Camerã, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    CAP. II
    Obligaţiile consultanţilor fiscali în vederea asigurãrii condiţiilor de verificare şi control

    ART. 3
    (1) Consultanţii fiscali care, în baza declaraţiei pe propria rãspundere depuse la Camerã în condiţiile art. 21 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 198/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, au fost înregistraţi în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã ca "inactivi" vor depune o declaraţie care va reconfirma menţinerea situaţiei de inactivitate şi motivele acesteia, având conţinutul prevãzut în anexa nr. 1.
    (2) Declaraţia prevãzutã la alin. (1) se depune anual, pânã la data de 31 ianuarie a anului urmãtor, putând fi transmisã şi prin poştã, telefax sau prin e-mail.
    ART. 4
    (1) Anual, pânã la data de 31 ianuarie, consultanţii fiscali activi - persoane fizice sau societãţi comerciale înscrise în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor de consultanţã fiscalã - vor transmite Camerei - Direcţia de monitorizare, control şi competenţã profesionalã un raport de activitate pentru anul precedent, structurat conform modelului prevãzut în anexa nr. 2.
    (2) Raportul de activitate menţionat la alin. (1) poate fi transmis prin poştã, telefax sau prin e-mail.
    ART. 5
    (1) Consultanţii fiscali activi au obligaţia sã întocmeascã şi sã ţinã la zi Registrul de evidenţã a contractelor privind activitatea de consultanţã fiscalã.
    (2) Registrul de evidenţã a contractelor privind activitatea de consultanţã fiscalã are conţinutul prevãzut în anexa nr. 3.
    ART. 6
    (1) Consultanţii fiscali activi trebuie sã întocmeascã dosare de lucru pentru fiecare client.
    (2) Dosarul de lucru cuprinde, în copie sau în original, dupã caz:
    a) copia certificatului de înmatriculare emis de oficiul registrului comerţului sau a actului de identitate al clientului, dupã caz;
    b) copia actului constitutiv al societãţii, actualizat, dacã este cazul;
    c) contractul, încheiat obligatoriu în formã scrisã, care va cuprinde:
    1. datele de identificare ale pãrţilor contractante;
    2. obiectul contractului, în concordanţã cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 71/2001, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 198/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    3. onorariul;
    4. drepturile şi obligaţiile pãrţilor;
    5. durata contractului;
    6. alte clauze prevãzute de lege sau convenite între pãrţi;
    7. data şi locul încheierii contractului;
    8. semnãtura autorizatã şi ştampila pãrţilor;
    d) corespondenţa dintre pãrţi şi/sau cu terţi cu privire la obiectul contractului; corespondenţa electronicã va fi arhivatã separat pentru fiecare client;
    e) documentele întocmite cu ocazia efectuãrii expertizelor fiscale, dacã este cazul;
    f) alte documente considerate relevante, rezultate în urma derulãrii contractului.
    (3) Prevederile alin. (2) se completeazã, dupã caz, cu dispoziţiile cuprinse la pct. 3 al cap. II - Efectuarea expertizei fiscale judiciare - din Normele privind realizarea de expertize fiscale la solicitarea instanţelor judecãtoreşti, organelor de cercetare penalã, organelor fiscale sau a altor pãrţi interesate, aprobate prin Hotãrârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 13/2011, precum şi cu cele din Normele de certificare a declaraţiilor fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice, cu excepţia celor pentru care este obligatorie auditarea, aprobate prin Hotãrârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 8/2010.
    ART. 7
    Consultanţii fiscali - persoane fizice şi societãţi comerciale de consultanţã fiscalã - supuşi controlului au urmãtoarele obligaţii:
    a) sã asigure accesul membrilor echipei care efectueazã controlul la dosarele de lucru, rapoartele de consultanţã fiscalã, actele şi documentele de orice fel pe care le gestioneazã sau le au în pãstrare, care intrã sub incidenţa controlului;
    b) sã punã la dispoziţie toate documentele justificative şi sã dea toate explicaţiile necesare verificãrii corectitudinii datelor din raportul de activitate anual al membrilor, din nota de informare, din dosarele de lucru şi din cererile şi declaraţiile depuse la Camerã.

    CAP. III
    Organizarea activitãţii de exercitare a controlului

    ART. 8
    (1) Controlul consultanţilor fiscali activi se efectueazã în conformitate cu programul de control anual, aprobat de Consiliul superior al Camerei.
    (2) Pot face obiectul controlului şi consultanţii fiscali inactivi, în cazul în care Camera a primit sesizãri, petiţii sau reclamaţii cu privire la activitatea persoanelor în cauzã, care justificã efectuarea controlului.
    (3) Programul de control anual se întocmeşte de cãtre Direcţia de monitorizare, control şi competenţã profesionalã, pânã la data de 15 noiembrie a anului în curs, pentru anul urmãtor, şi se supune aprobãrii Consiliului superior al Camerei.
    (4) Programul anual de control este structurat conform modelului din anexa nr. 4.
    (5) Direcţia de monitorizare, control şi competenţã profesionalã va întocmi programarea acţiunilor de control, trimestrial, conform anexei nr. 5, şi o va supune aprobãrii Biroului permanent al Camerei, cu 30 de zile înainte de prima zi a trimestrului la care se referã programul de control.
    ART. 9
    Principalele obiective ale controlului activitãţii de consultanţã fiscalã sunt:
    a) verificarea conformitãţii activitãţii desfãşurate cu datele înscrise în cererea/declaraţia pentru obţinerea autorizaţiei de exercitare a profesiei;
    b) verificarea corectitudinii raportãrii veniturilor din activitatea de consultanţã fiscalã, a achitãrii integrale şi la termen a cotizaţiilor şi a celorlalte obligaţii cãtre Camerã;
    c) verificarea modului în care sunt aplicate hotãrârile Camerei, examinându-se prin sondaj dosarele de lucru corespunzãtoare tipurilor specifice de activitãţi prevãzute la art. 3 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 198/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    d) îndeplinirea obligaţiilor cu privire la pregãtirea profesionalã continuã a consultanţilor fiscali;
    e) verificarea datelor înscrise în Raportul de activitate al consultantului fiscal şi al societãţilor de consultanţã fiscalã, precum şi a celor din declaraţiile cu privire la statutul de consultant fiscal inactiv, precum şi concordanţa acestora cu cele existente;
    f) verificarea existenţei şi conţinutului dosarelor de lucru; g) verificarea Registrului de evidenţã a contractelor privind activitatea de consultanţã fiscalã, completat la zi;
    h) respectarea hotãrârilor şi reglementãrilor adoptate de Camerã.
    ART. 10
    (1) Durata controlului se stabileşte în funcţie de natura acţiunii, de volumul activitãţii cabinetului/societãţii de consultanţã fiscalã, precum şi de frecvenţa abaterilor constatate anterior, dar nu va depãşi, de regulã, 30 de zile calendaristice într-un an fiscal.
    (2) Persoanele fizice sau juridice care au calitatea de consultant fiscal, membre ale Camerei, nu pot fi supuse unui nou control decât dupã expirarea unei perioade de 3 ani de la finalizarea celui precedent, cu excepţia situaţiei în care Camera a primit sesizãri, petiţii sau reclamaţii cu privire la activitatea persoanelor în cauzã, care justificã efectuarea unui nou control. Efectuarea unui nou control într-un termen mai scurt de 3 ani se decide de cãtre Consiliul superior al Camerei.

    CAP. IV
    Desfãşurarea activitãţii de control al consultanţilor fiscali

    ART. 11
    Toate persoanele fizice sau juridice care au calitatea de consultant fiscal, membre ale Camerei, sunt supuse controlului exercitat de cãtre Direcţia de monitorizare, control şi competenţã profesionalã, în conformitate cu hotãrârile emise de Camerã.
    ART. 12
    (1) În vederea desfãşurãrii acţiunii de control, Direcţia de monitorizare, control şi competenţã profesionalã are urmãtoarele atribuţii:
    a) selecteazã persoanele fizice şi juridice care vor fi supuse controlului;
    b) stabileşte obiectivele controlului;
    c) stabileşte componenţa echipei de control;
    d) stabileşte durata acţiunii de control;
    e) stabileşte locul de desfãşurare a controlului; echipa desemnatã poate derula acţiunea de control la sediul Camerei sau la sediul consultantului fiscal, persoana fizicã ori juridicã.
    (2) Pregãtirea acţiunii de control presupune:
    a) emiterea ordinului de serviciu de cãtre directorul Direcţiei de monitorizare, control şi competenţã profesionalã, în baza programului de control trimestrial; modelul ordinului de serviciu este prevãzut în anexa nr. 6;
    b) transmiterea cãtre persoana supusã controlului a notificãrii prevãzute în anexa nr. 7, cu cel puţin 15 zile calendaristice înainte de declanşarea acţiunii de control.
    (3) Cu ocazia primirii ordinului de serviciu, membrii echipei de control sunt obligaţi sã declare dacã se aflã sau nu în una dintre situaţiile de conflict de interese prevãzute de Codul privind conduita eticã şi profesionalã în domeniul consultanţei fiscale în raport cu persoanele la care urmeazã sã se efectueze controlul. Modelul declaraţiei este prevãzut în anexa nr. 8.
    (4) În cazul consultanţilor fiscali activi, înainte de începerea acţiunii de control, echipa de control va semna un angajament de confidenţialitate, întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 9. Un exemplar original al angajamentului de confidenţialitate se comunicã persoanei fizice/juridice supuse controlului, înainte de începerea acţiunii.
    ART. 13
    (1) Persoana supusã controlului are dreptul de a solicita amânarea datei de începere a controlului o singurã datã, pentru motive justificate, dar nu mai mult de 45 de zile calendaristice.
    (2) Persoana supusã controlului poate solicita suspendarea controlului ori de câte ori sunt motive justificate pentru aceasta. Suspendarea se solicitã în scris, pe o perioadã de pânã la 30 de zile calendaristice, şi se aprobã de cãtre directorul Direcţiei de monitorizare, control şi competenţã profesionalã.
    (3) O acţiune de control a Direcţiei de monitorizare, control şi competenţã profesionalã poate fi suspendatã de cãtre directorul direcţiei ori de câte ori sunt motive temeinice, dar nu mai mult de 60 de zile. Decizia de suspendare a controlului se comunicã persoanei fizice sau juridice controlate.
    (4) Perioadele în care derularea controlului este suspendatã nu sunt incluse în calculul duratei acestuia.
    ART. 14
    (1) La finalizarea acţiunii de control, echipa de control va întocmi o notã de constatare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 10, care va cuprinde urmãtoarele:
    a) datele de identificare ale consultantului fiscal/societãţii comerciale de consultanţã fiscalã supus/supuse verificãrii şi ale echipei de control;
    b) obiectivele controlului;
    c) modul de desfãşurare a controlului (total/sondaj, documente/materiale examinate, documente întocmite în timpul acţiunii etc.);
    d) constatãrile efectuate.
    (2) Nota de constatare, întocmitã în douã exemplare, va fi prezentatã persoanei controlate pentru luare la cunoştinţã şi/sau formulare de obiecţii.
    (3) Obiecţiile pot fi formulate în termen de 3 zile lucrãtoare de la comunicarea notei de constatare.
    ART. 15
    (1) În baza notei de constatare se va întocmi, în maximum 7 zile lucrãtoare de la expirarea termenului pentru formularea obiecţiilor, un raport de control.
    (2) Raportul de control va fi întocmit în douã exemplare şi va cuprinde, pe lângã constatãri, menţionarea eventualelor obiecţii ale persoanei controlate, punctul de vedere al echipei de control cu privire la acestea, precum şi concluzii şi recomandãri.
    (3) Raportul de control, aprobat de cãtre conducerea Direcţiei de monitorizare, control şi competenţã profesionalã, va fi comunicat persoanei controlate, prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire.

    CAP. V
    Cãi de atac împotriva raportului de control

    ART. 16
    (1) În situaţia în care concluziile şi recomandãrile cuprinse în raportul de control ori constatãrile care stau la baza acestora sunt considerate netemeinice sau nelegale, persoana fizicã sau juridicã la care se referã raportul poate formula plângere.
    (2) Plângerea se depune la Camerã, în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea raportului de control.
    (3) Plângerea va fi formulatã în scris şi va cuprinde:
    a) datele de identificare ale persoanei;
    b) obiectul plângerii;
    c) motivele de fapt şi de drept;
    d) dovezile pe care se întemeiazã;
    e) semnãtura persoanei sau a împuternicitului acesteia, precum şi ştampila, în cazul persoanelor juridice; dovada calitãţii de împuternicit al acesteia, persoanã fizicã sau juridicã, se face potrivit legii.
    (4) Plângerea se soluţioneazã de cãtre Biroul permanent al Camerei, care se pronunţã prin decizie, în termen de 30 de zile calendaristice.
    ART. 17
    Împotriva actelor administrative care dau naştere, modificã sau sting raporturi juridice persoanele care se considerã vãtãmate se pot adresa instanţei de contencios administrativ competente, în condiţiile legii.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale

    ART. 18
    (1) În cazul în care documentele persoanei supuse controlului nu sunt puse la dispoziţia echipei de control, acest fapt se considerã o încãlcare a hotãrârilor Camerei, urmând a fi sesizatã, în scris, Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã.
    (2) În situaţia în care cu ocazia controlului echipa identificã abateri de natura celor prevãzute în cap. VIII - Abateri şi sancţiuni - din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotãrârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 5/2007, va fi sesizatã, de îndatã, Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã.
    ART. 19
    (1) În cazul unor sesizãri, petiţii sau reclamaţii primite de Camerã, Consiliul superior poate hotãrî declanşarea acţiunii de control, chiar dacã membrul Camerei la care se referã sesizarea nu este programat pentru controlul activitãţii în trimestrul în curs.
    (2) Notificarea consultantului fiscal în acest caz se face cu cel puţin 7 zile lucrãtoare înainte de data acţiunii.
    ART. 20
    În termen de 30 de zile de la încheierea fiecãrui trimestru, Direcţia de monitorizare, control şi competenţã profesionalã va prezenta Consiliului superior al Camerei o informare despre constatãrile, concluziile şi recomandãrile efectuate cu prilejul controalelor.
    ART. 21
    Anexele nr. 1-10 fac parte integrantã din prezentele norme procedurale.


    ANEXA 1
    -------
la normele procedurale
----------------------

                                   DECLARAŢIE

    Subsemnatul(a), ....................................., nãscut(ã) la data de ................. în localitatea ....................., judeţul/sectorul .................., posesor (posesoare) al (a) BI/CI/paşaport seria ...... nr. ................. , eliberat(ã) la data de ................, CNP ............................., domiciliat(ã) în ......................, str. ............................. nr. ...., bl. ......., sc. ..., et. ..., ap. ...., judeţul/sectorul ....................., telefon fix ................, telefon mobil ...................., înscris(ã) în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã ca membru inactiv, declar pe propria rãspundere cã menţin aceastã calitate din urmãtoarele motive: ...................................................................................................................................................


    Data ........
                                 Semnãtura
                        ...........................



    ANEXA 2
   --------
la normele procedurale
----------------------

                              RAPORT DE ACTIVITATE
                                  Anul .......

    Date de identificare a societãţii ..........................................................................................................
    Numãr de contracte încheiate .......................................
    Total valoare facturatã pentru prestaţii .......................................
    Total valoare încasatã .......................................
    Diferenţa dintre total valoare facturatã şi total valoare încasatã - motivare .......................................
    Valoare datoratã Camerei Consultanţilor Fiscali .......................................
    Valoare achitatã Camerei Consultanţilor Fiscali .......................................
    Diferenţa dintre valoarea datoratã Camerei Consultanţilor Fiscali şi valoarea achitatã Camerei
    Consultanţilor Fiscali - motivare .......................................
    Regularizarea unor diferenţe de achitat cãtre Camera Consultanţilor Fiscali ca urmare a unor încasãri din perioade precedente .....................
    Concluzii/Propuneri .......................................


    Data .......
                            Semnãtura autorizatã
                                 (ştampilã)
                        ..........................



    ANEXA 3
   --------
la normele procedurale
----------------------


                             REGISTRUL DE EVIDENŢĂ
           a contractelor privind activitatea de consultanţã fiscalã



 ┌────┬─────────────┬───────────────────────┬────────────┬────────┬───────────┐
 │Nr. │ Numãrul şi │ Numele şi prenumele │ Durata │ │ Alte │
 │crt.│ data │(denumirea) persoanelor│contractului│Valoarea│ Observaţii│
 │ │înregistrãrii│ împuternicite pentru │ │ │ │
 │ │ │ semnare │ │ │ │
 ├────┼─────────────┼───────────────────────┼────────────┼────────┼───────────┤
 │ 1. │ │ │ │ │ │
 ├────┼─────────────┼───────────────────────┼────────────┼────────┼───────────┤
 │ 2. │ │ │ │ │ │
 ├────┼─────────────┼───────────────────────┼────────────┼────────┼───────────┤
 │ 3. │ │ │ │ │ │
 └────┴─────────────┴───────────────────────┴────────────┴────────┴───────────┘




    ANEXA 4
   --------
la normele procedurale
----------------------

                            PROGRAM ANUAL DE CONTROL



 ┌────┬─────────────┬───────────────────────┬──────────────────────┬──────────┐
 │Nr. │ Denumirea │ Durata alocatã │ Nr. de consultanţi │ │
 │crt.│ tematicii │controlului/nr. de ore │fiscali estimaţi a fi │Observaţii│
 │ │ de control │ │ verificaţi │ │
 ├────┼─────────────┼───────────────────────┼────────────┬─────────┼──────────┤
 │ 1. │ │ │ │ │ │
 ├────┼─────────────┼───────────────────────┼────────────┼─────────┼──────────┤
 │ 2. │ │ │ │ │ │
 ├────┼─────────────┼───────────────────────┼────────────┼─────────┼──────────┤
 │ 3. │ │ │ │ │ │
 └────┴─────────────┴───────────────────────┴────────────┴─────────┴──────────┘




    ANEXA 5
    -------
la normele procedurale
----------------------


                PROGRAMAREA TRIMESTRIALĂ A ACŢIUNILOR DE CONTROL


 ┌────┬──────────── ─┬─────────────────────┬──────────────────────┬──────────┐
 │Nr. │ Datele de │Obiectul contractului│ Durata controlului │Observaţii│
 │crt.│identificare a│ │ │ │
 │ │consultantului│ │ │ │
 │ │ fiscal │ │ │ │
 ├────┼──────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┼──────────┤
 │ 1. │ │ │ │ │
 ├────┼──────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┼──────────┤
 │ 2. │ │ │ │ │
 ├────┼──────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┼──────────┤
 │ 3. │ │ │ │ │
 └────┴──────────────┴─────────────────────┴──────────────────────┴──────────┘




    ANEXA 6
    -------
la normele procedurale
----------------------


                               ORDIN DE SERVICIU
                        Nr. ........./.................

    Domnul (Doamna) ..........................................................., legitimat(ã) cu ......................................., angajat(ã) al (a) Camerei Consultanţilor Fiscali în cadrul Direcţiei de monitorizare, control şi competenţã profesionalã, este autorizat(ã) sã efectueze un control în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 198/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Normelor procedurale privind monitorizarea şi controlul activitãţii consultanţilor fiscali, aprobate prin Hotãrârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 14/2011, la ................... .
    Perioada desfãşurãrii controlului .............................
    Tematica controlului ................................................
    Adresa persoanei fizice/juridice supuse controlului ...........................................................................
    Data emiterii ....................


                     Directorul Direcţiei de monitorizare,
                      control şi competenţã profesionalã,
                     ............./ (semnãtura)..........



    ANEXA 7
    -------
la normele procedurale
----------------------

    Camera Consultanţilor Fiscali

                                   NOTIFICARE
                         Nr. ......./..................

    Cãtre ......................................
    Referitor la ..............................

    Stimate(ã) .......................................,

    În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 198/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi cu Planul de control anual/trimestrial, urmeazã ca în perioada ......................... sã se efectueze o acţiune de control cu tema ..................................., la ....../(numele consultantului fiscal controlat)...... .
    Controlul va consta în verificarea îndeplinirii responsabilitãţilor asumate de cãtre ....../(numele consultantului fiscal controlat).... şi va determina dacã acesta îşi îndeplineşte obligaţiile faţã de Camera Consultanţilor Fiscali.
    Pentru o mai bunã înţelegere a activitãţii dumneavoastrã, vã rugãm sã ne puneţi la dispoziţie urmãtoarele documente: ..................................................................
    Dacã aveţi întrebãri privind aceastã acţiune, vã rugãm sã ne contactaţi la ...................................... .

    Data
    .........................................

    Cu stimã,
    Directorul Direcţiei de monitorizare, control şi competenţã profesionalã,
    ........./(semnãtura)........


    ANEXA 8
    -------
la normele procedurale
----------------------

                   DECLARAŢIE PRIVIND CONFLICTUL DE INTERESE

    Subsemnatul(a), ............................................, angajat(ã) al (a) Camerei Consultanţilor Fiscali în cadrul Direcţiei de monitorizare, control şi competenţã profesionalã, având funcţia de ..........................., cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria rãspundere cã nu mã aflu în conflict de interese faţã de persoana fizicã/juridicã ........................................, membrã a Camerei Consultanţilor Fiscali, supusã controlului în conformitate cu Ordinul de serviciu nr. ......./........... .

    Data
    ............

    Semnãtura
    ............


    ANEXA 9
   --------
la normele procedurale
----------------------

                        ANGAJAMENT DE CONFIDENŢIALITATE

    Subsemnatul(a), .........................................., angajat(ã) al (a) Camerei Consultanţilor Fiscali în cadrul Direcţiei de monitorizare, control şi competenţã profesionalã, având funcţia de .........................., mã angajez sã pãstrez, în condiţiile legii, confidenţialitatea cu privire la informaţiile şi documentele de care voi lua cunoştinţã în cursul activitãţii mele de control la ........................................... .

    Data
    ..........

    Semnãtura
    ...............

    Am luat cunoştinţã
    Persoana fizicã/juridicã verificatã
    ...................


    ANEXA 10
   ---------
la normele procedurale
----------------------

                               NOTĂ DE CONSTATARE

    Datele de identificare ale echipei de control:
    Numele şi prenumele .........................
    Funcţia ..............................
    Legitimat cu CI seria ......nr. ..................
    Ordin de serviciu nr. ......../...............
    Datele de identificare ale consultantului fiscal controlat:
    Numele şi prenumele/Denumirea .......................
    Adresa ........................
    CUI/CNP .......................
    Înregistrat la registrul comerţului cu nr. ..........
    Autorizaţia seria ..... nr. ....../......
    Obiectivele controlului:
    Modul de desfãşurare a controlului (total/sondaj)........................
    Documentele/Materialele examinate ........................
    Documentele întocmite în timpul acţiunii de control .......................
    Constatãrile efectuate .......................

    Data
    ...............

    Echipa de control:
    ....................

    Consultant fiscal,
    .......................

                                       -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016