Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor <>art. 8 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, republicatã, şi ale <>art. 3 alin. (2) din Legea nr. 124/2000 privind structura personalului Curţii Constituţionale,
Plenul Curţii Constituţionale adopta prezenta hotãrâre.
ART. 1
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Curţii Constituţionale, aprobat prin <>Hotãrârea Plenului Curţii Constituţionale nr. 12 din 4 noiembrie 1997 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 308 din 12 noiembrie 1997 şi modificat prin <>Hotãrârea Plenului Curţii Constituţionale nr. 1 din 21 septembrie 1999 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 471 din 30 septembrie 1999, <>Hotãrârea Plenului Curţii Constituţionale nr. 12 din 18 iulie 2000 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 336 din 19 iulie 2000, prin <>Hotãrârea Plenului Curţii Constituţionale nr. 19 din 17 octombrie 2000 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 509 din 17 octombrie 2000, precum şi prin <>Hotãrârea Plenului Curţii Constituţionale nr. 20 din 12 decembrie 2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 809 din 17 decembrie 2001, se modifica dupã cum urmeazã:
1. La articolul 6 alineatul 1 se introduc literele e^1) şi m) cu urmãtorul cuprins:
"e^1) aproba statul de funcţii şi de personal;
................................................................
m) ia mãsuri în vederea îndeplinirii de cãtre întregul aparat funcţional al Curţii a îndatoririlor de serviciu prevãzute prin lege şi dispoziţiile prezentului regulament."
2. La articolul 7, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Atribuţiile de consilier juridic al Curţii Constituţionale sunt exercitate de magistratul-asistent desemnat prin ordin al preşedintelui Curţii."
3. Dispoziţiile articolului 8 alineatul 1 litera e) se abroga.
4. Dispoziţiile alineatului 2 al articolului 33 vor avea urmãtorul cuprins:
"Organizarea şi funcţionarea compartimentelor prevãzute la alin. 1, precum şi atribuţiile personalului Secretariatului General se stabilesc prin hotãrâre a Plenului Curţii."
5. Dispoziţiile articolului 33 alineatul 3 se abroga.
6. La articolul 34 alineatul 2, dupã litera h) se introduce litera h^1) cu urmãtorul cuprins:
"h^1) aproba fişele cuprinzând atribuţiile fiecãrui post din structura Secretariatului General al Curţii;"
7. Dupã alineatul 2 al articolului 34 se introduce un alineat nou cu urmãtorul cuprins:
"În exercitarea atribuţiilor sale de ordonator principal de credite, precum şi în alte cazuri prevãzute de lege, secretarul general emite dispoziţii."
8. Dispoziţiile articolelor 36-39 se abroga.
9. Articolele 46-51 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 46. - Abaterile disciplinare ale magistraţilor-asistenţi şi ale personalului Secretariatului General sunt cele prevãzute de reglementãrile în vigoare privind statutul fiecãrei categorii de personal.
Art. 47. - Stabilirea abaterilor disciplinare sãvârşite de membrii corpului de magistraţi-asistenţi şi aplicarea sancţiunii sunt de competenta preşedintelui Curţii.
Cel sancţionat se poate plange impotriva sancţiunii, în termen de 10 zile de la comunicarea acesteia, unui consiliu de disciplina, format din 3 judecãtori numiţi de Plenul Curţii.
Consiliul de disciplina ia hotãrâri cu votul majoritãţii membrilor care îl compun şi se pronunţa prin hotãrâre motivatã.
Magistraţilor-asistenţi li se pot aplica, în raport cu gravitatea abaterilor, urmãtoarele sancţiuni disciplinare:
a) observatie;
b) mustrare;
c) diminuarea drepturilor salariale cu pana la 15% pe o perioada de 1-3 luni;
d) suspendarea din funcţie pe timp de maximum 6 luni;
e) eliberarea din funcţie.
Art. 48. - Numirea comisiei de cercetare disciplinarã şi a consiliului de disciplina, prevãzute la art. 43, 45 şi 47, se face pentru fiecare caz. Dupã pronunţare, acestea îşi înceteazã activitatea.
Lucrãrile de secretariat vor fi aduse la îndeplinire de un magistrat-asistent desemnat de preşedintele Curţii.
Art. 49. - În cazul abaterilor disciplinare sãvârşite de functionarii publici şi de personalul încadrat cu contract individual de munca din compartimentele Secretariatului General al Curţii Constituţionale, cercetarea, stabilirea şi sancţionarea acestora urmeazã procedura prevãzutã de legea aplicabilã raportului de serviciu sau de munca, dupã caz.
Exercitarea acţiunii disciplinare impotriva personalului de la cabinetele judecãtorilor se face numai la propunerea judecãtorului respectiv.
Art. 50. - Sancţiunile disciplinare ce pot fi aplicate personalului prevãzut la art. 49 alin. 1, în funcţie de gravitatea abaterilor sãvârşite, sunt:
a) avertisment;
b) mustrare;
c) diminuarea drepturilor salariale şi a indemnizaţiei de conducere cu 5-10% pe o perioada de 1-3 luni;
d) suspendarea dreptului de avansare (promovare) pe o perioada de 1-3 ani;
e) trecerea într-o funcţie inferioarã, pe o perioada de 6-12 luni, cu diminuarea corespunzãtoare a salariului;
f) destituirea din funcţie, respectiv desfacerea disciplinarã a contractului de munca.
Mãsurile prevãzute la lit. f) a alineatului precedent se dispun de preşedintele Curţii, la propunerea organului competent.
Procedura de contestare a sancţiunilor disciplinare este cea prevãzutã de lege.
Art. 51. - Dacã în aceeaşi cauza sunt implicate persoane care fac parte din categorii diferite de salariaţi ai Curţii, competenta de stabilire şi sancţionare a abaterilor disciplinare şi de contestare a sancţiunilor revine autoritãţii disciplinare corespunzãtoare celei mai înalte funcţii."
ART. 2
Prezenta hotãrâre va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Hotãrârea a fost adoptatã de Plenul Curţii Constituţionale la 19 septembrie 2002.
PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Bucureşti, 19 septembrie 2002.
Nr. 14.
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: