Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 14.2.a/III din 25 mai 2004  privind aprobarea modificarii hotararilor Consiliului director al Fondului Roman de Dezvoltare Sociala nr. 16/IV/2002 si nr. 4/II/2002    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 14.2.a/III din 25 mai 2004 privind aprobarea modificarii hotararilor Consiliului director al Fondului Roman de Dezvoltare Sociala nr. 16/IV/2002 si nr. 4/II/2002

EMITENT: FONDUL ROMAN DE DEZVOLTARE SOCIALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 746 din 17 august 2004
În temeiul <>art. 17 şi 18 din Legea nr. 129/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului Român de Dezvoltare Socialã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Consiliul director al Fondului Român de Dezvoltare Socialã hotãrãşte:

ART. 1
(1) Se aprobã modificarea Manualului de operare aplicabil Proiectului privind fondul de dezvoltare socialã - faza a doua (APLII), aprobat prin <>Hotãrârea Consiliului director al Fondului Român de Dezvoltare Socialã nr. 16/IV/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 581 bis din 6 august 2002.
(2) Documentul modificator formeazã obiectul anexei nr. I care face parte integrantã din prezenta hotãrâre şi modificã în consecinţã anexa nr. I la <>Hotãrârea Consiliului director al Fondului Român de Dezvoltare Socialã nr. 16/IV/2002 .
ART. 2
(1) Se aprobã modificarea formei-cadru a Acordului de grant, aplicabilã Proiectului privind fondul de dezvoltare socialã - faza a doua, aprobatã prin <>Hotãrârea Consiliului director al Fondului Român de Dezvoltare Socialã nr. 4/II/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 581 bis din 6 august 2002.
(2) Documentul modificator formeazã obiectul anexei nr. II care face parte integrantã din prezenta hotãrâre şi modificã în consecinţã anexa nr. II la <>Hotãrârea Consiliului director al Fondului Român de Dezvoltare Socialã nr. 4/II/2002 .
ART. 3
În conformitate cu prevederile <>art. 9 alin. (2) din Legea nr. 129/1998 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prezenta hotãrâre, însoţitã de anexele nr. I şi II, va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului director
al Fondului Român de Dezvoltare Socialã,
Romeo Postelnicu

Bucureşti, 25 mai 2004.
Nr. 14.2.a/III.

ANEXA I

I - Anexa I a <>Hotãrârii Consiliului Director al Fondului Român de Dezvoltare Socialã nr. 16/IV/23.04.2002 intitulatã "Manualul de operare" publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 581 bis/06.VIII.2002, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Punctul 1.3.3.1 al articolului 1 "Introducere" va avea urmãtorul cuprins:
"Facilitatorul este o persoanã fizicã sau juridicã, selectatã de Fond, care îşi asumã obligaţia sã ajute o comunitate ruralã sãracã, un grup dezavantajat, un grup productiv sã se organizeze, sã-şi identifice necesitãţile proprii, sã le ierarhizeze, sã elaboreze un proiect, sã depãşeascã problemele de organizare şi comunicare apãrute în timpul derulãrii unui proiect, sã participe la dezvoltarea durabilã a comunitãţii şi dupã încheierea finanţãrii Fondului."
2. Punctul 2.2.2.1 al articolului 2 "Structura funcţionalã" va avea urmãtorul cuprins:
"Fondul recruteazã, instruieşte, atesteazã şi încheie contracte cu facilitatori, evaluatori, supervizori şi alte categorii de colaboratori pe baza cerinţelor funcţiei şi a termenilor de referinţã. Colaboratorii Fondului selectaţi sunt incluşi în programe de instruire ale Fondului menite sã verifice şi sã asigure cunoştinţele tehnice, economice şi abilitãţile de comunicare necesare desfãşurãrii acestei activitãţi în conformitate cu politica şi cu procedurile operaţionale ale Fondului"
3. Punctele 3.5.4. şi 3.5.9. ale articolului 3 "Instrumente de identificare a Beneficiarilor" vor avea urmãtorul cuprins:
"3.5.4. În domeniul activitãţilor ulterioare sunt eligibile douã tipuri mari de proiecte: (a) proiecte pentru rezolvarea unor probleme tehnice neprevãzute sau de forţã majorã apãrute în cadrul proiectelor deja finanţate de Fond (ex.: rreamenajarea unor construcţii, achiziţionarea de echipamente suplimentare ş.a.) şi (b) proiecte inovative (ex.: colectarea, sortarea şi valorificarea deşeurilor menajere, dezvoltarea unor activitãţi generatoare de venituri pentru susţinerea grupurilor dezavantajate - ex: ateliere protejate pentru persoane cu disabilitãţi, ateliere meşteşugãreşti, producţie de lumânãri aromate, ferme de creştere animale, sere, ciupercãrii, etc- împãduriri, ş.a.)."
"3.5.9. Valoarea maximã a unui grant care poate fi acordat de Fond pentru finanţarea unui proiect depinde de categoria de proiecte pentru care se acordã grantul, şi anume:
- pentru proiecte de micã infrastructurã ruralã valoarea maximã este de 75.000 dolari SUA;
- pentru proiecte de servicii sociale comunitare valoarea maximã este de 20.000 dolari SUA;
- pentru proiecte de activitãţi generatoare de venit valoarea maximã este de 40.000 dolari SUA;
- pentru proiecte privind activitãţi ulterioare valoarea maximã pentru proiectele destinate rezolvãrii unor probleme tehnice neprevãzute sau de forţã majorã este de 10.000 dolari SUA pentru micã infrastructurã şi pentru activitãţi generatoare de venit şi de 5.000 dolari SUA pentru servicii sociale comunitare şi pentru proiectele inovative de 45.000 dolari SUA.
Aceastã dimensionare a valorii maxime a unui grant, precum şi tipurile de proiecte considerate eligibile reprezintã o garanţie a faptului cã beneficiile rezultate vor ajunge la ţintele pe care Fondul le vizeazã cu precãdere, iar prin criteriile de eligibilitate stabilite în vederea beneficierii de aceste granturi, se vor descuraja solicitãrile din partea celor mai puţin afectaţi de sãrãcie şi manipularea comunitãţilor rurale sãrace de cãtre grupurile locale de interese."
4. Punctele 4.1.6 (frazã introductivã), 4.2.3, 4.2.4.1, 4.2.5., secţiunea "Exemple de operaţiuni eligibile şi neeligibile" a punctului 4.3.4.2 (frazã introductivã), alineatul 1 al punctului 4.3.5.2, 4.4.1.1. (bullet 1), 4.4.1.3, 4.4.2. (4.4.2.1, 4.4.2.2., 4.4.2.4.-4.4.2.6.) ale articolului 4 "Categorii de proiecte" vor avea urmãtorul cuprins:
"4.1.6. Exemple de operaţiuni eligibile şi neeligibile
Fondul finanţeazã, dar fãrã a se limita la:..."
"4.2.3. Dimensiunea financiarã a cererii
Cererea de finanţare a proiectului se va încadra în plafonul maxim de 40.000 dolari SUA, în funcţie de tipul activitãţilor, capacitatea de producţie şi de cerinţele legale în vigoare referitoare la autorizarea funcţionãrii (calitate, protecţia mediului, protecţia muncii, protecţia consumatorului etc)."
"4.2.4.1. În domeniul activitãţilor generatoare de venit sunt eligibile proiecte de capacitate micã, prin care pot fi valorificate resursele materiale şi umane locale şi se presteazã servicii în folosul comunitãţii locale, cum ar fi; colectarea, depozitarea, prelucrarea, comercializarea materiilor prime disponibile pe plan local (lapte, fructe, legume, seminţe de floarea soarelui, cereale, plante tehnice, lânã, lemn etc), brutãrii, sere, solarii, pieţe agroalimentare, târguri, ateliere de artizanat şi meşteşugãreşti/de reparaţii, organizarea serviciilor de transport local de persoane, precum şi alte tipuri de proiecte prin care pot fi valorificate tradiţii locale şi se presteazã servicii în folosul comunitãţii locale."
"4.2.5. Exemple de operaţiuni eligibile şi neeligibile
Fondul finanţeazã, dar fãrã a se limita la;
● asistenţã şi expertizã tehnicã, sanitar veterinarã;
● instruire în domeniul managementului de proiect şi dezvoltãrii capacitãţii manageriale a noii entitãţi juridice (inclusiv diurnele pentru cei care asigurã instruirea, materialele de bazã şi suporturile didactice);
● asistenţã juridicã acordatã în condiţiile legii;
● operaţiuni legate de distribuţia/desfacerea producţiei;
● închiriere de echipament pentru cursurile de instruire;
● operaţiuni de transport şi asistenţã tehnicã pentru organizarea activitãţii de distribuţie;
● reabilitare de clãdiri pentru desfãşurarea activitãţilor corespunzãtoare obiectivelor propuse;
● echipamente şi utilaje de capacitate micã pentru tehnologie adecvatã prelucrãrii materiilor prime locale;
● centrale termice care folosesc combustibili locali sau uşor de achiziţionat pe plan local;
● sisteme de ventilaţie corespunzãtoare pentru pãstrarea în condiţii de siguranţã a calitãţii materiilor prime sau produselor finite;
● montaj şi punere în funcţiune;
● achiziţionarea materiilor prime pentru primul proces de producţie;
● cheltuieli pentru efectuarea de schimburi de experienţã şi crearea de parteneriate în scopul asigurãrii durabilitãţii proiectului;
● cheltuieli de promovare a rezultatelor proiectului;
● reabilitarea infrastructurii economice locale;
● mijloace de transport destinate în exclusivitate aprovizionãrii şi desfacerii produselor, sau transportului public de persoane, atunci când obiectivul proiectului îl reprezintã transportul.
Fondul nu finanţeazã:
● chiria pentru clãdiri sau orice alte spaţii de producţie sau administrative;
● cumpãrarea de terenuri;
● salarii;
● producţia de bãuturi alcoolice;
● prelucrarea tutunului;
● achiziţionarea exclusivã de echipament."
"4.3.4.2. ...
Exemple de operaţiuni eligibile şi neeligibile
Fondul finanţeazã, dar fãrã a se limita la: ......."
"4.3.5.2. Autoritãţi ale administraţiei publice locale aflate în raporturi contractuale de parteneriat cu organizaţii neguvernamentale. Autoritãţile administraţiei publice locale pot fi reprezentate şi prin servicii publice de asistenta sociala specializate din cadrul acestora pentru realizarea proiectului depus la Fond.
..."
"4.4.1.1. Aceastã categorie de proiecte urmãreşte remedierea unor probleme care pot apãrea în cazuri excepţionale şi care împiedicã buna funcţionare a obiectivului finanţat anterior, în cadrul celor trei categorii de proiecte (micã infrastructurã ruralã, activitãţi generatoare de venit şi servicii sociale comunitare pentru grupuri dezavantajate). Sunt vizate activitãţi precum:
● repararea unor obiective ca urmare a unor deficienţe tehnice apãrute dupã recepţie şi care nu sunt imputabile subcontractorilor sau care nu intrã în garanţiile acordate de constructori precum şi a unor deficienţe tehnice identificate ca urmare a creşterii standardelor datoritã alinierii legislaţiei din domeniu la standardele Comunitãţii Europene;
..."
"4.4.1.3. - Dimensiunea financiarã a cererii
Suma pe care o poate acorda Fondul pentru proiectele din aceastã categorie este de maxim 10.000 dolari SUA pentru continuarea unui proiect de micã infrastructurã ruralã şi unui proiect din categoria activitãţi generatoare de venit şi maxim 5.000 dolari SUA pentru continuarea unui proiect de servicii sociale comunitare."
"4.4.2 Proiecte inovative
4.4.2.1. Obiectivul urmãrit în cadrul acestei categorii este strâns legat de conştientizarea diferitelor probleme apãrute la nivelul comunitãţii (ex: probleme de protecţie a mediului în zona în care locuiesc) şi consolidarea capacitãţii grupurilor comunitare prin acordarea unui al doilea grant pentru proiecte inovative, comunitãţilor care au realizat cu succes un alt proiect cu finanţare de la Fond.
4.4.2.2. Beneficiari vizaţi
● comunitãţi rurale sãrace;
● comunitãţi rurale sãrace în parteneriat cu alte comunitãţi din cadrul aceleiaşi comune sau zone învecinate;
● grupuri dezavantajate.
.......
4.4.2.4. - Exemple de proiecte eligibile sunt: colectarea, sortarea şi valorificarea deşeurilor menajere, dezvoltarea unor activitãţi generatoare de venituri pentru susţinerea grupurilor dezavantajate - ex: ateliere protejate pentru persoane cu disabilitãţi, ateliere meşteşugãreşti, producţie de lumânãri aromate, ferme de creştere animale, sere, ciupercãrii, etc- împãduriri, ş.a Datoritã specificitãţii şi complexitãţii acestor proiecte, Fondul va dezvolta proiecte inovative pilot; în funcţie de rezultate, aceste proiecte se vor putea extinde pe arii mai largi. În cadrul acestei categorii, acolo unde este cazul, se vor forma parteneriate între autoritãţile locale din comunele de care aparţin satele beneficiare."
4.4.2.5. - Exemple de operaţiuni eligibile şi neeligibile
Fondul finanţeazã, dar fãrã a se limita la: amenajarea terenului, achiziţionarea de puieţi, achiziţie de echipamente şi utilaje, amenajare de spaţii de producţie, cursuri de instruire a lucrãtorilor, colectarea gunoiului din gospodãrii (susţinutã din grant pentru o perioadã de maxim 6 luni) etc.
Fondul nu finanţeazã cumpãrarea sau închirierea de terenuri şi nici alte cheltuieli care nu sunt eligibile pentru finanţarea FRDS la proiectele de micã infrastructurã ruralã, activitãţi generatoare de venit şi servicii sociale comunitare.
4.4.2.6. - Solicitanţii eligibili sunt Agenţii de Executare care au implementat cu succes un alt proiect finanţat de cãtre Fond (comunitatea ruralã sãracã în parteneriat cu autoritãţi ale administraţiei publice locale/asociaţii/fundaţii/ cooperative de consum/societãţi agricole; autoritãţi ale administraţiei publice locale în parteneriat cu comunitãţile rurale sãrace/asociaţii/ fundaţii/ cooperative de consum/ societãţi agricole; asociaţii/ fundaţii/ cooperative de consum/ societãţi agricole în parteneriat cu comunitãţi rurale sãrace/autoritãţi ale administraţiei publice locale, dupã caz.)
..."
5. Punctele 5.2.4., 5.3.(5.3.5.-5.3.7.), 5.4. (5.4.3., 5.4.4., 5.4.6., 5.4.18), 5.7.5., 5.10.(5.10.2-5.10.3.), 5.11. (bullet 11, alineatul 2 al punctului 5.11.1, 5.11.2), litera (b) a punctului 5.12.2., 5.13.3., 5.14 (5.14.2., 5.14.10-5.14.11), 5.16.1 ale articolului 5 "Activitãţile Fondului şi Ciclul Proiectelor" vor avea urmãtorul cuprins:
"5.2.4. Intervenţia Fondului la nivel de comunitate cu scopul de a susţine dezvoltarea capacitãţilor de organizare şi relaţionare între membrii comunitãţii se face la momente de timp diferite:
A. facilitare de pregãtire, în perioada de iniţiere şi de definire a ideii de dezvoltare comunitarã prin intermediul unui proiect;
B. facilitare de remediere: (a) dupã evaluarea de cãtre Fond a proiectului, în cazul constatãrii unor deficienţe de participare la identificarea şi elaborarea proiectului şi a unui capital social scãzut în comunitate; (b) în perioada de implementare a proiectului de cãtre comunitate, atunci când existã riscul unor conflicte, situaţii de crizã sau al scãderii capitalului de încredere în comunitate, care pot perturba implementarea cu succes a proiectului.
C. facilitarea de reţea se acordã comunitãţilor care au implementat sau care implementeazã proiecte cu finanţare FRDS, precum şi potenţialilor beneficiari, în vederea realizãrii schimbului de experienţã între factorii implicaţi în derularea acestor proiecte, asigurãrii sustenabilitãţii proiectelor şi dezvoltãrii locale. Facilitatorii efectueazã vizite de teren pentru a sprijini membrii comunitãţilor sã formeze reţele sau sã devinã membri în reţele existente deja pe plan local, regional sau naţional.
D. facilitarea post-implementare este folositã dupã încheierea proiectelor finanţate de FRDS şi are rolul de a informa membrii comunitãţilor, de a-i stimula sã întreţinã obiectivul realizat, de a-i încuraja sã se implice în luarea deciziilor pe plan local şi în rezolvarea problemelor cu care se confruntã. De asemenea, acest tip de facilitare se va folosi şi pentru rezolvarea unor probleme de naturã socialã apãrute în comunitãţi (slaba implicare la întreţinerea obiectivului realizat, conflicte sau neînţelegeri apãrute între membrii comunitãţii sau între aceştia şi autoritãţile locale etc.)."
"5.3. Înregistrarea şi selecţia cererilor de finanţare....
5.3.5. În cazul grupurilor dezavantajate, organizaţiile intermediare, în calitate de Agent de Executare, pot prezenta o singurã cerere de finanţare pentru un proiect la o rundã de finanţare. În acest sens, filialele aceleiaşi organizaţii neguvernamentale care potrivit legislaţiei româneşti au personalitate juridicã şi care provin din judeţe diferite sunt considerate entitãţi separate şi pot depune câte o cerere de finanţare la aceeaşi rundã de competiţie cu organizaţia (mamã).
În timpul implementãrii unui proiect şi în condiţiile în care acesta se deruleazã cu succes, Agentul de Executare poate depune o nouã cerere de finanţare, la o urmãtoare rundã de finanţare, pentru un alt tip de proiect sau/şi alţi beneficiari. În cazul în care procesul de evaluare se încheie înainte de finalizarea proiectului în implementare şi proiectul se aflã pe lista proiectelor propuse pentru finanţare, FRDS va lua decizia finalã de acordare a finanţãrii numai dupã încheierea în condiţii bune a proiectului în implementare. Dimpotrivã, dacã Agentul de Executare a creat probleme majore în implementare şi nu obţine recomandarea supervizorului de proiect pentru o nouã finanţare, acesta va fi considerat solicitant neeligibil la o solicitare ulterioarã.
5.3.6. Formularul de cerere de finanţare corespunzãtor fiecãrei categorii de proiect în parte cuprinde informaţii necesare pentru aprecierea:
- nevoii comunitare şi oportunitãţii proiectului;
- tipurilor şi numãrului de beneficiari;
- obiectivelor şi tipului de proiect solicitat;
- costului estimat al proiectului;
- capacitãţii Agentului de Executare de realizare a proiectului;
- participãrii beneficiarilor la alegerea, elaborarea şi implementarea proiectului;
- capacitãţii de întreţinere ulterioarã a rezultatelor proiectului;
- capacitãţii de a proba ca vor fi luate mãsuri de protejare a obiectivului realizat (ex: în cazul proiectelor de micã infrastructurã ruralã -drumuri, limitarea vitezei, a tonajului, impunerea unor taxe, etc. pentru autovehicule care vor utiliza drumul.);
- impactul asupra mediului.
5.3.7. La depunerea dosarelor de finanţare la Fond, solicitanţii prezintã: cererea de finanţare completatã, procesele verbale ale întrunirilor comunitare, listele de participanţi, documentele de constituire, dovezi ale contribuţiei locale, planul de întreţinere, rapoarte ale facilitatorilor (în cazul comunitãţilor facilitate) şi orice alte documente cerute în mod expres în formularul de cerere de finanţare. Un exemplar al dosarului de finanţare este transmis la Fond şi un exemplar va fi pãstrat de comunitate.
..."
"5.4. Evaluarea ...
5.4.3. Pe baza documentelor prezentate în dosarul cererii de finanţare se face evaluarea de birou a propunerii de cãtre un evaluator.
5.4.4. Fiecare cerere de finanţare obţine un punctaj în funcţie de criteriile şi ponderile menţionate în paragraful 3.6.2 şi o recomandare/rezoluţie pentru urmãtoarea etapã de evaluare, dupã cum urmeazã:
- recomandat pentru evaluare pe teren;
- respins la evaluarea de birou."
...
5.4.6. Evaluarea pe teren se face numai pentru cererile de finanţare care au întrunit un punctaj mai mare sau egal cu nota 6 în urma evaluãrii de birou şi care sunt recomandate pentru evaluarea pe teren.
...
5.4.18. Abordarea în detaliu a componentelor evaluãrii şi a rolului evaluatorului sunt descrise în Regulamentul de evaluare.
..."
"5.7.5 Acordul de grant şi contractele dintre beneficiarii grantului şi terţi furnizori şi prestatori de servicii se încheie în formã scrisã şi constituie titluri executorii."
"5.10. Monitorizarea localã
...
5.10.2. Fondul poate oferi la cererea Agentului de executare informaţii din Baza sa de date, cu privire la furnizorii eligibili şi calificaţi (persoane fizice sau juridice) care au livrat bunuri sau au efectuat servicii sau lucrãri pentru alţi beneficiari şi care sunt recomandaţi pentru a fi invitaţi în procesul de selecţie (achiziţii).
5.10.3. Contractorii beneficiarilor au obligaţia de a-şi însuşi şi respecta reglementãrile specifice FRDS aplicabile finanţãrilor acordate de Fond."
"5.11. Supervizarea
Fiecare proiect aprobat este supravegheat în timpul executãrii de un supervizor desemnat de Fond. Vizitele de supervizare pe teren ale supervizorului se desfãşoarã periodic, în fazele importante ale realizãrii proiectului, în funcţie de categoria de proiect, de activitãţile planificate şi obligatoriu înaintea eliberãrii urmãtoarei tranşe de cãtre Fond, în baza cererii Agentului de Executare. Supervizorul nu poate fi aceeaşi persoanã cu evaluatorul de teren al proiectului respectiv."
5.11.1. Supervizorul urmãreşte, controleazã, acordã asistenţã tehnicã şi stabileşte mãsuri de remediere în urmãtoarele aspecte:
...
● informarea contractorilor Agenţilor de executare privind procedurile financiar-contabile şi de achiziţii specifice Fondului; ...
5.11.2. Cu ocazia vizitelor de supervizare, supervizorul Fondului verificã îndeplinirea mãsurilor stabilite la vizitele anterioare. El verificã registrele, devizele, facturile, chitanţele în original şi alte documente de evidenţã primarã.
Pentru asigurarea transparenţei, la sfârşitul vizitei, supervizorul întocmeşte o notã/minutã/proces verbal care va cuprinde concluziile preliminare ale vizitei şi toate recomandãrile necesare (unde este cazul). Un exemplar al documentului este pus la dispoziţia Agentului de Executare, care semneazã pentru luare la cunoştinţã, împreunã cu supervizorul local, dupã caz.
În condiţiile constatãrii unor deficienţe care prin natura lor pot afecta derularea proiectului supervizorul va solicita recomandarea compartimentelor de specialitate şi dupã obţinerea acesteia va întocmi nota/minuta/procesul verbal pe care-l va transmite Agentului de executare, prin scrisoare cu confirmare de primire.
În termen de 5 zile de la efectuarea vizitei de supervizare, supervizorul întocmeşte raportul de supervizare (incluzând şi un raport financiar, pentru ca proiectului sã i se poatã aloca în continuare sumele prevãzute) care conţine date concrete privind stadiul proiectului şi modul de utilizare a sumelor grantului, date rezultate din vizitele la faţa locului şi din verificarea documentelor relevante aferente proiectului respectiv, precum şi recomandãri privind continuarea, şi dupã caz, îmbunãtãţirea activitãţii proiectului. Supervizorii identificã nevoile Agenţilor de Executare legate de asigurarea mai bunei administrãri a proiectului, comunicã aceste informaţii compartimentului de specialitate al Fondului şi recomandã, dupã caz, eliberarea urmãtoarei tranşe."
"5.12.2. lit. b) Fondul finanţeazã numai proiecte de infrastructurã la scarã micã, cu un impact redus asupra mediului. Chiar şi în aceste condiţii, în timpul evaluãrii şi supervizãrii, problematica mediului este verificatã şi monitorizatã constant.
In mod special Fondul evalueazã dacã procesul de implementare a proiectului sau exploatarea obiectivului ar putea avea implicaţii majore asupra mediului natural prin:
- afectarea stabilitãţii malurilor/dealurilor;
- modificãri ale albiilor râurilor sau pârâurilor;
- despãduriri masive ale unor zone;
- contaminarea unor surse de apã;
- reducerea umiditãţii solului;
- reducerea cantitãţii de apã din sursele naturale ale zonei;
- creşterea pericolului de inundare a terenurilor."
"5.13.3. La propunerea beneficiarilor, a personalului de specialitate al Fondului sau a supervizorilor ori în baza constatãrilor rezultate ca urmare a controlului intern de teren. Fondul întocmeşte liste cu furnizori care şi-au îndeplinit corespunzãtor toate obligaţiile şi care pot fi recomandaţi pentru contracte viitoare (Furnizori recomandaţi).
Fondul întocmeşte şi evidenţa furnizorilor care au încãlcat grav condiţiile de participare la achiziţii sau obligaţiile contractuale (Lista furnizorilor neeligibili pentru proiecte FRDS)."
"5.14. Modificãri ulterioare ...
5.14.2. În situaţii bine justificate, la solicitarea Agentului de Executare, cu avizul prealabil al supervizorului şi cu aprobarea coordonatorului de specialitate, Fondul poate accepta transferuri de la o linie bugetarã la alta.
...
5.14.10. Prelungirea perioadei de realizare a proiectului de pânã la 30% din timpul estimat, datoratã unor situaţii neaşteptate, independente de voinţa reprezentanţilor beneficiarilor (cum ar fi: condiţii climaterice deosebite, întârzieri justificate în livrarea unor bunuri, lucrãri sau servicii şi altele asemenea), solicitatã de Agentul de Executare şi susţinutã de coordonatorul de specialitate, este supusã analizei şi aprobãrii Directorului Executiv al Fondului."
5.14.11. Prelungirea perioadei de realizare a proiectului care depãşeşte 30% din durata estimatã, solicitatã de Agentul de Executare şi susţinutã de coordonatorul de specialitate, este avizatã şi propusã de cãtre Directorul Executiv, analizei şi aprobãrii Consiliului Director."
"5.16.1 Fondul exercitã la 30% din proiectele finanţate, selectate aleator, pe fiecare categorie de proiecte, misiuni de supervizare post-implementare. Scopul acestei supervizãri este de a urmãri modul în care comitetele de întreţinere a proiectelor sau persoanele juridice care au preluat proprietatea asupra bunurilor, serviciilor şi lucrãrilor realizate cu finanţarea Fondului, le menţin în funcţiune şi îşi îndeplinesc planurile de întreţinere anexate la Acordurile de grant. Dupã caz, se întocmesc atunci când este necesar, sesizãri adresate autoritãţilor locale şi/sau altor factori participanţi la menţinerea în funcţiune a lucrãrilor efectuate.
În cazul proiectelor de activitãţi generatoare de venit, supervizarea post implementare se va desfãşura în primele 18 luni dupã închiderea proiectului. Se vor efectua vizite de supervizare post-implementare, în funcţie de recomandarea coordonatorului compartimentului de specialitate. Supervizarea post-implementare se va ocupa cu precãdere de acordarea de asistenţã în domeniul managementului şi marketingului micilor afaceri."
6. Secţiunea finalã "Definiţii" se modificã şi va avea urmãtorul conţinut pentru termenii:
"Agent de Executare = organizaţie care pune în practicã proiectul; în cazul comunitãţilor rurale sãrace, acesta este organizaţia comunitarã reprezentatã de Comitetul de Conducere a Proiectului sau grupul productiv transformat, dupã caz, în societate agricolã, cooperativã de consum, organizaţie neguvernamentalã. Pentru proiectele adresate grupurilor dezavantajate, agentul de executare este organizaţia intermediarã definitã prin <>Legea nr. 129/1998 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. În cazul proiectelor inovative, din categoria celor privind activitãţi ulterioare, Agentul de Executare este comunitatea ruralã sãracã în parteneriat cu autoritãţi ale administraţiei publice locale/asociaţii/fundaţii/ cooperative de consum/societãţi agricole; autoritãţi ale administraţiei publice locale în parteneriat cu comunitãţile rurale sãrace/asociaţii/ fundaţii/ cooperative de consum/ societãţi agricole; asociaţii/ fundaţii/ cooperative de consum/ societãţi agricole în parteneriat cu comunitãţi rurale sãrace/autoritãţi ale administraţiei publice locale, dupã caz."
"Facilitatorul = persoanã fizicã sau juridicã, selectatã de Fond, care îşi asumã obligaţia sã ajute o comunitate ruralã sãracã, un grup dezavantajat, un grup productiv, dupã caz sã se organizeze, sã-şi identifice necesitãţile proprii, sã le ierarhizeze, sã elaboreze un proiect, sã depãşeascã problemele de organizare şi comunicare apãrute în timpul derulãrii unui proiect, sã participe la dezvoltarea durabilã a comunitãţii şi dupã încheierea finanţãrii Fondului"
"Organizaţiile intermediare = organizaţii neguvernamentale, persoane juridice de drept privat, fãrã scop lucrativ, sau autoritãţi ale administraţiei publice locale, dupã caz, aflate în raporturi contractuale de parteneriat cu organizaţii neguvernamentale;"
II. Pe tot parcursul Manualului de operare se vor înlocui urmãtorii termeni sau expresii, dupã cum urmeazã:
a) "<>Legea nr. 129/1998 cu modificãrile şi completãrile ulterioare" cu <>Legea nr. 129/1998 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) "Personal asociat" cu colaboratori FRDS;
c) "Personal permanent" cu salariaţi/personal

ANEXA II

Anexa <>Hotãrârii Consiliului Director al Fondului Român de Dezvoltare Socialã nr. 4/II/19.02.2002 intitulatã "Acord de grant" publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 581 bis/06.VIII.2002, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
I. Footnote 4 va avea urmãtorul cuprins:
Se completeazã în cazul proiectelor de activitãţi ulterioare - inovative şi pentru consolidarea capacitãţii grupurilor comunitare, unde aplicantul principal poate fi: comunitatea ruralã sãracã în parteneriat cu autoritãţi ale administraţiei publice locale/asociaţii/fundaţii/ cooperative de consum/societãţi agricole; autoritãţi ale administraţiei publice locale în parteneriat cu comunitãţile rurale sãrace/asociaţii/ fundaţii/ cooperative de consum/ societãţi agricole; asociaţii/ fundaţii/ cooperative de consum/ societãţi agricole în parteneriat cu comunitãţi rurale sãrace/autoritãţi ale administraţiei publice locale, dupã caz.
II. Articolele 6.2. şi 7.2. vor avea urmãtorul cuprins:
"6.2. În cazul în care pãrţile nu ajung la un consens pe cale amiabilã, în termenul menţionat la art 6.1., neînţelegerile vor fi soluţionate potrivit prevederilor legale în vigoare de cãtre instanţele judecãtoreşti competente din Bucureşti."
"7.2. a) Prezentul Acord de grant, inclusiv anexele nr. 1-3, a fost încheiat în douã exemplare, ambele având valoare de original, constituind împreunã un singur act juridic şi având caracter de titlu executoriu în caz de nerealizare a obiectivului proiectului.
b) Prin semnarea prezentului Primitorul recunoaşte cã i-au fost aduse la cunoştinţã condiţiile de finanţare şi cã a primit Manualul comunitãţii (conţinând Ghidul de Achiziţii, Ghidul noţiunilor financiar contabile)."
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016