Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 139 din 23 februarie 2010  privind infiintarea, organizarea si functionarea Centrului National de Supercomputing    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 139 din 23 februarie 2010 privind infiintarea, organizarea si functionarea Centrului National de Supercomputing

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 140 din 3 martie 2010
HOTĂ?RÂRE nr. 139 din 23 februarie 2010
privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional de Supercomputing
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 140 din 3 martie 2010


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 42 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se înfiinţeazã Centrul Naţional de Supercomputing, denumit în continuare CNS, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale, denumit în continuare MCSI, finanţat integral de la bugetul de stat.
ART. 2
CNS are sediul în municipiul Bucureşti, bd. Mareşal Al. Averescu nr. 8-10, sectorul 1, cod poştal 011455.
ART. 3
(1) CNS îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu regulamentul propriu de organizare şi funcţionare.
(2) În vederea realizãrii obiectului sãu de activitate, CNS colaboreazã cu entitãţi publice sau private, pe bazã de convenţii, protocoale, înţelegeri.
ART. 4
În realizarea obiectului sãu de activitate, CNS are urmãtoarele atribuţii principale:
a) proceseazã informaţiile transmise şi furnizeazã soluţii tehnice avansate pentru prevenirea oricãror acţiuni de naturã a perturba sistemele electronice şi pentru prevenirea şi minimizarea efectelor dezastrelor naturale şi tehnologice;
b) analizeazã şi testeazã soluţii avansate din punctul de vedere al tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor;
c) furnizeazã soluţii tehnice TIC care sã asigure simularea proceselor complexe nucleare în condiţii cât mai apropiate de cele reale;
d) realizeazã simulãri de politici social-economice;
e) efectueazã analiza, modelarea şi simularea de procese complexe interdisplinare în variate domenii de ştiinţã cum ar fi medicinã, nanotehnologie, astronomie, biologie, geografie, chimie, fizicã, biotehnologie etc.;
f) efectueazã analiza, modelarea şi simularea fenomenelor economico-financiare în vederea combaterii efectelor crizei economice şi a prevenirii riscurilor asociate;
g) efectueazã modelarea şi analiza factorilor de influenţã a mediului în vederea eficientizãrii protecţiei acestuia;
h) înainteazã MCSI propuneri de acte normative pentru îmbunãtãţirea cadrului legislativ în domeniul sãu de activitate;
i) acordã consultanţã de specialitate pentru instituţii şi organizaţii naţionale, regionale şi internaţionale;
j) încheie convenţii, protocoale, înţelegeri cu instituţiile din ţarã care au atribuţii în domeniu şi cu instituţiile similare din strãinãtate, în condiţiile legii;
k) poate fi membru al organizaţiilor interne şi internaţionale de specialitate şi participã la activitãţile acestora;
l) realizeazã cercetãri, studii, analize, sinteze, activitãţi de proiectare şi cursuri de pregãtire privind domeniile sale de activitate;
m) întocmeşte rapoarte anuale asupra activitãţii proprii, pe care le supune spre aprobare ministrului comunicaţiilor şi societãţii informaţionale;
n) exercitã oricare alte activitãţi stabilite în sarcina sa în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
ART. 5
Structura organizatoricã, regulamentul intern de organizare şi funcţionare şi statul de funcţii ale CNS se stabilesc prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi societãţii informaţionale, în termen de maximum 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 6
(1) Conducerea CNS este asiguratã de un director, numit prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi societãţii informaţionale.
(2) Poate ocupa funcţia prevãzutã la alin. (1) persoana care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) are cetãţenia românã;
b) cunoaşte limba românã, scris şi vorbit;
c) are capacitate deplinã de exerciţiu;
d) are o stare de sãnãtate corespunzãtoare, atestatã pe bazã de examen medical de specialitate;
e) are studii universitare de licenţã, respectiv studii superioare de lungã duratã, absolvite cu diplomã;
f) nu a fost condamnatã pentru sãvârşirea unei infracţiuni contra umanitãţii, contra statului sau contra autoritãţii, de serviciu ori în legãturã cu serviciul, care împiedicã înfãptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni sãvârşite cu intenţie, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu a desfãşurat activitate de poliţie politicã, astfel cum este definitã prin lege;
h) îndeplineşte şi alte criterii specifice stabilite de ministrul comunicaţiilor şi societãţii informaţionale.
(3) Funcţia prevãzutã la alin. (1) se exercitã în baza unui contract de management încheiat cu ministrul comunicaţiilor şi societãţii informaţionale pe o perioadã de maximum 4 ani, în conţinutul cãruia sunt prevãzuţi indicatorii specifici de performanţã, obiectivele, clauzele contractuale care reglementeazã drepturile şi obligaţiile pãrţilor, precum şi condiţiile de suspendare, încetare şi reziliere a acestuia.
(4) Contractul de management este asimilat contractului individual de muncã şi conferã titularului vechime în muncã şi în specialitate.
(5) Directorul conduce întreaga activitate a CNS şi îl reprezintã în raporturile cu autoritãţile publice, cu instituţii şi organizaţii, precum şi cu persoane fizice şi juridice din ţarã sau din strãinãtate.
(6) Directorul este ordonator terţiar de credite.
(7) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, directorul CNS emite decizii cu caracter normativ sau individual.
ART. 7
Finanţarea activitãţilor CNS se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul MCSI.
ART. 8
(1) CNS poate realiza:
a) venituri din taxe pentru activitãţile desfãşurate în domeniul sãu de activitate;
b) venituri din donaţii, legate şi sponsorizãri în condiţiile legii;
c) alte venituri în condiţiile legii.
(2) Sumele încasate din sursele prevãzute la alin. (1) lit. a) şi c) constituie venituri la bugetul de stat.
ART. 9
MCSI desfãşoarã toate procedurile de achiziţii publice de bunuri, servicii sau lucrãri necesare desfãşurãrii activitãţii CNS, inclusiv cele legate de extinderea şi îmbunãtãţirea performanţelor sistemelor informatice, în limita sumelor aprobate prin lege pentru fiecare an cu aceastã destinaţie în bugetul MCSI.
ART. 10
Rezultatele investiţiilor prevãzute la art. 9 se predau pe bazã de contract de comodat cãtre CNS.
ART. 11
În vederea desfãşurãrii procedurilor prevãzute la art. 9, CNS pune la dispoziţia MCSI documentaţia necesarã şi va desemna cel puţin douã persoane care fac parte din comisia de evaluare.
ART. 12
(1) În vederea asigurãrii sumelor necesare pentru achiziţiile prevãzute la art. 9, prin includerea acestora în bugetul MCSI, CNS transmite MCSI, pânã la data de 1 iulie a fiecãrui an, propunerile pentru proiectul de buget şi anexele la acesta pentru anul bugetar urmãtor, cu încadrarea în limitele de cheltuieli, şi estimãrile pentru urmãtorii 3 ani, comunicate potrivit <>art. 33 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, însoţite de documentaţii şi fundamentãri detaliate.
(2) În cazul în care pe parcursul anului bugetar se constatã de cãtre CNS un necesar suplimentar de bunuri, produse sau servicii, transmite MCSI datele prevãzute la alin. (1), în vederea introducerii sumelor necesare în proiectul de buget de rectificare, cu cel puţin 15 zile înainte ca propunerea sã fie depusã la Ministerul Finanţelor Publice.
ART. 13
(1) CNS funcţioneazã cu un numãr de 8 posturi.
(2) Personalul CNS este format numai din personal contractual.
(3) Organizarea şi desfãşurarea examenelor sau concursurilor se fac cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
(4) Salarizarea personalului din cadrul CNS se face potrivit prevederilor legale în vigoare privind salarizarea personalului bugetar.
ART. 14
În vederea realizãrii obiectului sãu de activitate, prin decizie a directorului şi cu aprobarea ministrului comunicaţiilor şi societãţii informaţionale, se pot organiza sau desfiinţa centre regionale cu personal propriu, fãrã personalitate juridicã.
ART. 15
CNS are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numãr de autoturisme stabilit conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 16
<>Hotãrârea Guvernului nr. 12/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 51 din 28 ianuarie 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale are în subordine Centrul Naţional de Management pentru Societatea Informaţionalã, Centrul Naţional "România Digitalã" şi Centrul Naţional de Supercomputing şi în coordonare directã Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informaticã - ICI Bucureşti şi Institutul Naţional de Studii şi Cercetãri pentru Comunicaţii - I.N.S.C.C. Bucureşti, instituţii prevãzute în anexele nr. 2 şi 3."
2. Anexa nr. 2 "Unitãţi care funcţioneazã în subordinea Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale" se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul comunicaţiilor şi societãţii informaţionale,
Gabriel Sandu

Preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea
şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,
Cristina Trãilã

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului,
Daniel Petru Funeriu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 23 februarie 2010.
Nr. 139.


ANEXÃ
(Anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 12/2009 )

UNITÃŢI
care funcţioneazã în subordinea
Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale


┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │
│crt.│ Denumirea unitãţii │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Centrul Naţional de Management pentru Societatea Informaţionalã │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Centrul Naţional "România Digitalã" │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Centrul Naţional de Supercomputing │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────┘



-------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016