Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ART. 1 Ministerul Culturii este autoritatea administraţiei publice centrale de specialitate care iniţiază, elaborează şi asigură aplicarea strategiei în domeniul culturii, pentru afirmarea creativităţii în toate formele sale, pentru protejarea şi promovarea tradiţiilor şi a identităţii culturale. ART. 2 Ministerul Culturii îşi desfăşoară activitatea pe baza următoarelor principii fundamentale: a) Principiul autonomiei culturii şi artei Ministerul Culturii asigură şi respectă autonomia instituţiilor de cultură în promovarea şi derularea programelor şi proiectelor culturale. b) Principiul libertăţii de creaţie Ministerul Culturii susţine principiul libertăţii de creaţie şi veghează la respectarea acestuia. Orice creator se bucură de libertate deplină în alegerea mijloacelor de expresie şi în transmiterea mesajului artistic, pentru care este responsabil în limitele legii. c) Principiul primordialităţii valorii Ministerul Culturii promovează aplicarea criteriilor specifice de valoare şi selecţie, sprijină afirmarea creativităţii şi talentului, precum şi introducerea în circuitul cultural naţional şi internaţional a operelor şi prestaţiilor artistice de valoare. d) Principiul şansei egale la cultură Ministerul Culturii asigură repartizarea echitabilă a mijloacelor materiale şi financiare pe care le administrează, pentru a înlesni accesul liber şi cât mai larg al tuturor cetăţenilor la cultură, precum şi dezvoltarea vieţii spirituale a colectivităţilor, în toată diversitatea acestora. e) Principiul identităţii culturale în circuitul mondial de valori Ministerul Culturii răspunde de protejarea şi punerea în valoare a moştenirii culturale, stimulează exprimarea şi difuzarea, în ţară şi în străinătate, a valorilor spiritualităţii naţionale şi facilitează circulaţia, în ţară, a valorilor culturii universale şi naţionale. ART. 3 (1) Ministerul Culturii iniţiază măsuri prin care să se garanteze respectarea principiilor prevăzute la art. 2. (2) Prin activitatea sa, Ministerul Culturii asigură: a) coerenţa şi buna funcţionare a sistemului instituţional, în corelare cu descentralizarea structurilor şi a procesului decizional administrativ; b) gestionarea flexibilă a instituţiilor culturale; c) instituirea unui sistem concurenţial deschis, bazat pe proiecte, pentru selecţia, promovarea şi finanţarea actului de cultură; d) protecţia şi promovarea creaţiei originale; e) protejarea şi punerea în valoare a moştenirii culturale; f) încurajarea iniţiativei private în toate domeniile culturii şi artei; g) promovarea unei imagini veridice a României, printr-o abordare culturală externă care să susţină valorile autentice (în dialogul cu celelalte culturi ale lumii). ART. 4 (1) În îndeplinirea rolului şi responsabilităţilor sale, Ministerul Culturii exercită următoarele funcţii: a) funcţia de autoritate de stat - prin care se realizează aplicarea şi respectarea legilor şi a celorlalte acte normative în domeniul culturii; b) funcţia de strategie - prin care se elaborează strategii de dezvoltare a culturii, se stabilesc priorităţi, se iniţiază şi se realizează programe în toate domeniile culturii şi artei şi se identifică resursele necesare; c) funcţia de reglementare - prin care se realizează iniţierea şi elaborarea actelor normative în domeniul culturii; d) funcţia de reprezentare - prin care se asigură reprezentarea în organisme şi structuri internaţionale din domeniu, precum şi în relaţiile cu celelalte autorităţi publice, cu organizaţii neguvernamentale, cu alte persoane juridice şi fizice din ţară şi din străinătate; e) funcţia de protecţie a proprietăţii publice din domeniul culturii - prin care se asigură administrarea bunurilor publice de interes naţional aflate în patrimoniul instituţiilor publice de cultură subordonate. (2) Ministerul Culturii sprijină, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale, buna funcţionare a instituţiilor şi aşezămintelor de cultură de interes judeţean sau local în folosul colectivităţilor locale. (3) Ministerul Culturii coordonează, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe şi în colaborare cu Academia Română, Ministerul Educaţiei Naţionale şi alte instituţii interesate, activitatea şi programele centrelor culturale ale României din străinătate, promovează şi susţine programele şi proiectele culturale derulate de acestea. ART. 5 Pentru exercitarea funcţiilor sale, Ministerul Culturii are următoarele atribuţii principale: 5.1. iniţiază, elaborează ori, după caz, avizează proiecte de acte normative; 5.2. a) iniţiază şi negociază, potrivit competenţelor sale, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale în domeniul culturii sau face propuneri pentru aderarea la cele existente sau pentru ratificarea acestora, după caz; b) sprijină dezvoltarea formelor de cooperare guvernamentală şi neguvernamentală în domeniul culturii; c) emite aviz, obligatoriu, pentru numirile şi eliberările din funcţii ale directorilor centrelor de cultură ale României din străinătate şi ale personalului diplomatic cu atribuţii exclusive în domeniul culturii; d) este consultat de Ministerul Afacerilor Externe pentru numirile de personal diplomatic cu atribuţii în domeniul relaţiilor cultural-ştiinţifice şi educaţionale; e) propune Guvernului, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe, înfiinţarea de noi centre culturale ale României în străinătate; f) sprijină, inclusiv financiar, instituţii, organizaţii şi centre din alte ţări, care promovează programe şi studii româneşti; 5.3. elaborează norme şi normative pentru domeniul său de activitate, obligatorii pentru toate instituţiile şi aşezămintele de cultură, indiferent de subordonarea acestora; 5.4. apără, potrivit legii, drepturile şi interesele oamenilor de cultură, ocroteşte şi susţine dezvoltarea personalităţii creatoare; 5.5. colaborează cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte autorităţi şi instituţii, pentru diversificarea, modernizarea şi optimizarea serviciilor culturale oferite de instituţiile şi aşezămintele de cultură; 5.6. a) iniţiază, organizează şi finanţează, în condiţiile legii, programe şi proiecte în toate domeniile culturii şi artei: editarea de cărţi şi publicaţii, achiziţii de bunuri de patrimoniu şi de opere de creaţie, de cărţi şi publicaţii pentru instituţiile publice de cultură, indiferent de subordonarea acestora; achiziţii de monumente istorice, case memoriale şi colecţii particulare; expoziţii, festivaluri, turnee şi alte manifestări culturale în ţară şi în străinătate; b) asigură, în condiţiile legii, sprijin financiar şi de specialitate pentru proiectele culturale propuse de inspectoratele pentru cultură, de instituţiile publice, precum şi de organizaţiile neguvernamentale; c) iniţiază, organizează şi finanţează, în condiţiile legii, concursuri interne şi internaţionale de creaţie şi interpretare, acordă premii şi burse, sprijină participarea oamenilor de cultură şi a artiştilor români la manifestări similare din străinătate, elaborează, în acest sens, norme metodologice specifice; 5.7. a) stabileşte, împreună cu Comisia Naţională a Monumentelor Istorice şi Comisia Naţională a Muzeelor şi Colecţiilor, strategia naţională în domeniul patrimoniului cultural naţional; b) elaborează, împreună cu Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, normele, normativele şi metodologiile necesare în domeniul patrimoniului cultural naţional, potrivit legii; c) coordonează activităţile de cercetare, proiectare, evidenţă, conservare, restaurare şi punere în valoare a patrimoniului cultural mobil şi imobil şi le finanţează, potrivit legii; d) colaborează cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi cu Ministerul Turismului pentru cunoaşterea, respectarea şi punerea în valoare a patrimoniului cultural naţional; e) stabileşte atribuţiile oficiilor judeţene şi al municipiului Bucureşti pentru patrimoniul cultural naţional; f) colaborează cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale la elaborarea şi avizarea, împreună cu Comisia Naţională a Monumentelor Istorice, a programelor şi planurilor de amenajare şi dezvoltare a teritoriului, pentru zonele în care se găsesc monumente şi situri istorice; g) acţionează, potrivit competenţelor sale, pentru recuperarea bunurilor din patrimoniul cultural naţional, furate sau exportate ilicit; 5.8. coordonează şi controlează activitatea instituţiilor subordonate, numeşte şi revocă, în condiţiile legii, conducerile acestora; 5.9. sprijină, în condiţiile legii, activitatea instituţiilor de învăţământ artistic; 5.10. a) propune Guvernului înfiinţarea sau reorganizarea unor instituţii din subordinea sa, avizează înfiinţarea instituţiilor şi a aşezămintelor publice de cultură, indiferent de subordonarea acestora, stabileşte norme de structură pentru instituţiile publice de cultură; b) avizează înfiinţarea de persoane juridice de drept privat fără scop lucrativ, cu activitate culturală, sprijină activitatea acestora şi le controlează, potrivit legii; 5.11. contribuie la crearea cadrului juridic şi instituţional prin care să se asigure păstrarea, dezvoltarea şi punerea în valoare a artei şi culturii minorităţilor naţionale din România, finanţează, în condiţiile legii, programe şi proiecte culturale ale acestor minorităţi; cooperează, în acest scop, cu Departamentul pentru Protecţia Minorităţilor Naţionale şi colaborează cu alte autorităţi sau cu persoane juridice cu activitate în domeniu; 5.12. promovează şi finanţează, în condiţiile legii, programe şi proiecte culturale cu participarea diasporei româneşti; colaborează, în acest scop, cu autorităţi, instituţii, organizaţii neguvernamentale etc.; 5.13. a) acţionează, în condiţiile legii, prin măsuri specifice de protejare şi susţinere, pentru revitalizarea tradiţiilor şi obiceiurilor locale, potrivit calendarului religios şi ocupaţiilor specifice rurale; b) promovează şi coordonează, în condiţiile legii, programe pentru formarea de specialişti şi meseriaşi în domeniul artizanatului autentic şi al meşteşugurilor tradiţionale; 5.14. a) organizează atestarea artiştilor liber-profesionişti, a traducătorilor, precum şi a experţilor în domeniile specifice proiectării, restaurării, conservării şi punerii în valoare a patrimoniului cultural naţional; b) cooperează cu autorităţile administraţiei publice locale, cu instituţiile de specialitate şi organizaţiile din domeniu pentru formarea şi perfecţionarea profesională a personalului din instituţiile de cultură şi artă, organizează şi finanţează, în condiţiile legii, cursuri sau alte forme specifice de pregătire postliceală şi postuniversitară, necuprinse în sistemul învăţământului public, precum şi participarea la programe de perfecţionare în ţară şi în străinătate, inclusiv prin acordarea de burse; c) suspendă sau retrage, după caz, avizele şi atestatele acordate, în cazul nerespectării de către titulari a actelor normative în vigoare; 5.15. editează publicaţii de specialitate şi de informare în domeniul culturii şi artei, evaluează activitatea editurilor şi a publicaţiilor aflate în subordinea sa; 5.16. coordonează, asigură şi urmăreşte, potrivit legii, alocarea resurselor bugetare şi realizarea programului de dezvoltare a bazei materiale şi de investiţii din domeniul său de activitate; 5.17. elaborează, potrivit legii, normative pentru stabilirea unor preţuri şi tarife la serviciile oferite de instituţiile din subordinea sa şi asigură, prin Consiliul tehnico-economic, avizarea documentaţiilor tehnico-economice din competenţa sa de aprobare, potrivit legii; 5.18. exercită atribuţiile ce-i revin, potrivit legii, ca organ central de specialitate al administraţiei publice sub autoritatea căruia funcţionează regia autonomă din domeniul său de activitate; 5.19. îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege. ART. 6 (1) În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Culturii colaborează cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autorităţi ale administraţiei publice locale, cu organizaţii neguvernamentale, cu organisme de profil din ţară şi din străinătate şi finanţează, în condiţiile legii, împreună cu acestea, programe şi proiecte. (2) Pentru exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Culturii este abilitat să solicite şi să primească de la autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, de la instituţii publice şi de la persoane juridice de drept privat cu activitate în domeniul cultural, al artelor şi informării publice, date şi documente necesare exercitării competenţelor sale. (3) Ministerul Culturii colaborează cu uniunile şi asociaţiile de creatori, inclusiv în cadrul comisiilor de specialitate pe care le-a înfiinţat. ART. 7 (1) Ministerul Culturii are în structura sa organizatorică direcţii generale şi direcţii. (2) Structura organizatorică a Ministerului Culturii este prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului culturii, se pot organiza servicii sau birouri, precum şi colective temporare, pentru realizarea unor programe, proiecte sau studii complexe. (3) Numărul maxim de posturi este de 247, exclusiv demnitarii. (4) Coordonarea direcţiilor şi a altor compartimente de către secretarii de stat şi de către secretarul general poate fi modificată prin ordin al ministrului culturii. (5) Atribuţiile şi sarcinile secretarilor de stat şi ale secretarului general se stabilesc prin ordin al ministrului culturii. (6) Secretarul general este asimilat ca salarizare la nivelul funcţiei de subsecretar de stat. ART. 8 Atribuţiile şi modul de funcţionare ale compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Culturii, precum şi relaţiile funcţionale dintre acestea se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobă prin ordin al ministrului culturii. ART. 9 (1) Conducerea Ministerului Culturii se exercită de către ministru. (2) Pe lângă ministru funcţionează un colegiu al ministerului, ca organism consultativ, a cărui componenţă se stabileşte prin ordin al ministrului culturii. (3) Ministrul conduce întreaga activitate a ministerului şi îl reprezintă în raporturile cu celelalte ministere şi autorităţi publice, cu instituţii şi cu alte persoane juridice ori cu persoane fizice, din ţară şi din străinătate. (4) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul culturii emite ordine şi instrucţiuni. Ordinele şi instrucţiunile cu caracter normativ se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. ART. 10 (1) Ministrul culturii poate constitui comisii de specialitate şi alte organisme consultative, care să contribuie la realizarea reformei în domeniul culturii şi la colaborarea cu structurile societăţii civile. (2) Ministrul culturii numeşte şi revocă pe preşedintele şi specialiştii Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice, ai Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colecţiilor, precum şi ai altor comisii de specialitate din domeniul culturii. (3) Fondurile necesare funcţionării comisiilor se suportă din bugetul Ministerului Culturii. (4) Prin ordin al ministrului culturii, în limita fondurilor aprobate prin bugetul de stat pentru cheltuieli de personal, se stabilesc indemnizaţiile cuvenite membrilor comisiilor, care nu sunt salariaţi ai Ministerului Culturii. (5) Indemnizaţia cuvenită pentru fiecare reuniune nu poate depăşi 15% din salariul aprobat pentru funcţia de secretar de stat, iar totalul sumelor cuvenite lunar unui membru al comisiei nu poate depăşi salariul de bază minim brut pe ţară. ART. 11 (1) Unităţile care funcţionează în subordinea sau sub autoritatea Ministerului Culturii sunt cele prevăzute în anexa nr. 2. (2) Structura organizatorică, normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor, statele de funcţii pentru instituţiile publice subordonate, precum şi atribuţiile acestora se aprobă de ministrul culturii. ART. 12 (1) Se înfiinţează Oficiul Naţional pentru Protejarea Patrimoniului, instituţie publică de cultură cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Culturii, cu sediul în Bucureşti, Piaţa Presei Libere nr. 1, prin reorganizarea Centrului pentru Administrarea şi Protecţia Patrimoniului Culturii, instituţie publică în subordinea Ministerului Culturii, care se desfiinţează. (2) Cheltuielile de funcţionare şi de capital ale Oficiului Naţional pentru Protejarea Patrimoniului se asigură integral din venituri extrabugetare. (3) Oficiul Naţional pentru Protejarea Patrimoniului va prelua, în termen de 15 zile, întregul activ şi pasiv al Centrului pentru Administrarea şi Protecţia Patrimoniului Culturii, pe bază de protocol de predare-preluare. (4) Atribuţiile, structura organizatorică şi numărul de personal al Oficiului Naţional pentru Protejarea Patrimoniului se stabilesc prin ordin al ministrului culturii. (5) Personalul Centrului pentru Administrarea şi Protecţia Patrimoniului Culturii va fi încadrat la Oficiul Naţional pentru Protejarea Patrimoniului prin concurs, potrivit legii, în limita posturilor stabilite prin statul de funcţii aprobat, şi se consideră transferat. ART. 13 (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se desfiinţează Centrul de Cultură Bran. (2) Muzeul Bran va prelua, în termen de 15 zile, activul şi pasivul Centrului de Cultură Bran, pe bază de protocol de predare-preluare. ART. 14 (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Centrul de Informatică şi Memorie Culturală îşi schimbă denumirea în Institutul de Memorie Culturală, instituţie publică de cultură, finanţată integral din venituri extrabugetare. (2) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Centrul de Perfecţionare a Personalului din Cultură şi Artă, Pregătire Postliceală şi Postuniversitară îşi schimbă denumirea în Centrul de Pregătire şi Formare a Personalului din Instituţiile de Cultură, instituţie publică finanţată integral din venituri extrabugetare. ART. 15 (1) La nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti sunt organizate şi funcţionează, în subordinea Ministerului Culturii, inspectoratele pentru cultură, ca servicii publice descentralizate, cu personalitate juridică. (2) Inspectoratele judeţene pentru cultură şi al municipiului Bucureşti sunt conduse de către un consilier teritorial şef, numit şi eliberat din funcţie prin ordin al ministrului culturii, potrivit legii. (3) Numirea consilierilor teritoriali din cadrul inspectoratelor pentru cultură se face de către consilierul teritorial şef, cu avizul ministrului culturii, în condiţiile legii. ART. 16 (1) Inspectoratele pentru cultură judeţene şi al municipiului Bucureşti au următoarele atribuţii principale: a) acţionează, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale, pentru dezvoltarea bazei materiale, diversificarea, modernizarea şi optimizarea serviciilor culturale necesare comunităţilor locale, pentru protecţia şi promovarea culturii, protejarea şi punerea în valoare a patrimoniului cultural naţional; b) asigură sprijin de specialitate pentru realizarea de programe şi proiecte culturale de către instituţii publice sau alte persoane juridice şi asigură, împreună cu autorităţile administraţiei publice locale, sprijin financiar pentru acestea; c) colaborează cu instituţiile muzeale şi cu alte persoane juridice în desfăşurarea unor activităţi de cercetare, evidenţă, conservare, restaurare şi punere în valoare a patrimoniului cultural naţional şi pot acorda sprijin financiar pentru acestea; d) sprijină Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, la solicitarea acestuia, în exercitarea funcţiilor sale de observare şi de control asupra activităţilor care pot da naştere la încălcări ale legislaţiei dreptului de autor şi a drepturilor conexe şi constată, în condiţiile legii, încălcările acesteia; e) avizează numirea sau eliberarea conducătorilor instituţiilor publice cultural-artistice de importanţă locală şi judeţeană; f) sprijină şi monitorizează, în condiţiile legii, activitatea organizaţiilor neguvernamentale şi a altor persoane juridice de drept privat cu activitate culturală sau artistică şi transmite Ministerului Culturii constatările sale; g) iniţiază şi sprijină, în condiţiile legii, acţiuni de revitalizare a tradiţiilor şi obiceiurilor locale, potrivit calendarului religios şi ocupaţiilor specifice rurale, de formare a specialiştilor şi meseriaşilor în domeniul artizanatului şi meşteşugurilor tradiţionale; h) pot edita sau sprijini, logistic ori financiar, în condiţiile legii, publicaţii de specialitate şi de informare în domeniul culturii şi artei; i) sunt abilitate să solicite şi să primească, în nume propriu sau în numele şi pentru Ministerul Culturii, de la autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, de la instituţii publice şi de la persoane juridice de drept privat cu activitate în domeniul cultural, al artelor şi informării publice, date şi documente necesare îndeplinirii atribuţiilor ce le revin. (2) Organizarea şi funcţionarea inspectoratelor pentru cultură judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi atribuţiile acestora, altele decât cele prevăzute în prezenta hotărâre, se stabilesc prin regulamente aprobate prin ordin al ministrului culturii. ART. 17 (1) Ministerul Culturii are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de autoturisme stabilit potrivit normelor legale în vigoare. (2) Ministerul Culturii are, de asemenea, în dotare un parc auto necesar activităţilor sale specifice, astfel: un microbuz, două autovehicule pentru transport marfă şi persoane, un autoturism BMW şi un autoturism de teren ARO, cu un consum lunar maxim de carburanţi de 400 litri, pentru fiecare autovehicul. (3) Inspectoratele pentru cultură judeţene au în dotare câte un autoturism, potrivit normelor legale. ART. 18 Încadrarea în numărul de posturi aprobat se va realiza în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri. ART. 19 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. ART. 20 Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 642/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 199 din 30 august 1995, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 700/1997 privind reorganizarea Centrului pentru Administrarea şi Protecţia Patrimoniului Culturii din subordinea Ministerului Culturii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 314 din 17 noiembrie 1997, precum şi orice alte dispoziţii contrare. PRIM-MINISTRU VICTOR CIORBEA Contrasemnează: ────────────── Ministrul culturii, Ion Caramitru p. Ministrul afacerilor externe, Marin Mitris, secretar de stat Ministru de stat, ministrul muncii şi protecţiei sociale, Alexandru Athanasiu Ministrul finanţelor, Daniel Daianu Ministrul educaşiei naţionale, Andrei Marga Bucureşti, 16 martie 1998. Nr. 134. ANEXA 1
MINISTERUL CULTURII
Numărul maxim de posturi = 247
(exclusiv demnitarii)
┌────────────┐
│ MINISTRU │
└──────┬─────┘
┌──────────┐ │ ┌────────────────────────────────┐
│CONSILIERI├─────────────────┐ │ ┌───┤ OFICIUL JURIDIC - CONTENCIOS │
└──────────┘ │ │ │ └────────────────────────────────┘
┌──────────┐ ├──────────────────────┼────────────────┤
│ RELAŢII │ │ │ │ ┌────────────────────────────────┐
│ PUBLICE ├─────────────────┤ │ ├───┤CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI│
└──────────┘ │ │ │ └────────────────────────────────┘
┌────────────────────┐ │ │ │ ┌────────────────────────────────┐
│DIRECŢIA PROGRAME ŞI│ │ │ └───┤ CORPUL DE CONTROL FINANCIAR │
│ PROIECTE CULTURALE ├───────┘ │ └────────────────────────────────┘
└────────────────────┘ │
┌─────────────────────────────┴────────────────────────────────────────┐
┌──────────────────────────────┴──────────────────────────────────┐ ┌─────────┴────────┐
│┌────────────────┐ ┌────────────────┐ ┌────────────────┐│ │┌────────────────┐│
││SECRETAR DE STAT│ │SECRETAR DE STAT│ │SECRETAR DE STAT││◄───────────────────────►││SECRETAR GENERAL││
│└─────────┬──────┘ └───────┬────────┘ └──────────┬─────┘│ │└────────┬───────┘│
└──────────┼────────────────────┼──────────────────────────┼──────┘ └─────────┼────────┘
┌───┴──────┐ ┌──┴────────┐ ┌────┴────────┬─────────────┐ ┌─────┴───────┐
┌──────┼──────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┼───────────┐
│┌─────┴─────┐ │ ┌──────┴──────┐ │ ┌───────┴──────┐ │ ┌─────┴──────┐ ┌────┴──────┐ │ │
││ DIRECŢIA │ │ │ DIRECŢIA │ │ │ DIRECŢIA │ │ │ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │ │ │
││ GENERALĂ │ │ │ GENERALĂ │ │ │ GENERALĂ │ │ │ GENERALĂ │ │ GENERALĂ │ │ │
││PATRIMONIUL│ │ │ ARTELE │ │ │ RELAŢII │ │ │AŞEZĂMINTE, │ │MANAGEMENT,│ │ │
││ CULTURAL │ │ │SPECTACOLULUI│ │ │INTERNAŢIONALE│ │ │ CENTRE ŞI │ │LEGISLAŢIE,│ │ │
││ NAŢIONAL │ │ └───────┬─────┘ │ └──────┬───────┘ │ │INSPECTORATE│ │RELAŢII CU │ │ │
│└─────┬─────┘ │ │ │ │ │ │ PENTRU │ │SOCIETATEA │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ CULTURA │ │ CIVILA │ │ │
│┌─────┘ │ ┌─────┘ │ ┌──┘ │ └────┬───────┘ └────┬──────┘ ┌──┘ │
││ │ │ │ │ │ ┌────┘ ┌───┘ │ │
││ ┌─────────┐┌───┴────┐│ ┌──────────┐┌──┴───────┐│ ┌─────────┐ ┌───┴──────┐│ ┌────────────┐│ ┌───────────┐│ ┌───────────┐│
││┌┤DIRECŢIA ││DIRECŢIA││ │ DIRECŢIA ││ DIRECŢIA ││ │DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA ││ │ DIRECŢIA ││ │ DIRECŢIA ││ │ DIRECŢIA ││
││││MONUMENTE││ ARTE ││ │INSTITUŢII││MINORITĂŢI││┌┤INTEGRARE│ │ CULTURĂ ││ │INSPECTORATE││┌┤MANAGEMENT,││ │ RESURSE ││
││││ISTORICE ││VIZUALE ││┌┤ DE ││NAŢIONALE ││││EUROPEANĂ│ │ SCRISĂ, ││┌┤ PENTRU ││││RELAŢII CU ││┌┤FINANCIARE,││
│└┤└─────────┘└────────┘│││SPECTACOL │└──────────┘││└─────────┘ │BIBLIOTECI││││ CULTURĂ ││││SOCIETATEA ││││DEZVOLTARE ││
│ │┌────────┐ ││└──────────┘ └┤┌──────────┐└──────────┘││└────────────┘└┤│ CIVILĂ │││└───────────┘│
│ ││DIRECŢIA│ └┤┌───────────┐ ││ DIRECŢIA │ └┤┌──────────┐ │└───────────┘└┤ │
│ └┤MUZEE ŞI│ ││ DIRECŢIA │ ││COOPERARE │ ││ DIRECŢIA │ │┌───────────┐ │┌────────┐ │
│ │COLECŢII│ ││FESTIVALURI│ └┤CULTURALĂ │ ││CENTRE ŞI │ ││ DIRECŢIA │ ││DIRECŢIA│ │
│ └────────┘ └┤ ŞI │ │BILATERALĂ│ └┤AŞEZĂMINTE│ └┤LEGISLAŢIE,│ └┤RESURSE │ │
│ │CONCURSURI │ └──────────┘ │CULTURALE │ │ SINTEZE │ │ UMANE │ │
│ └───────────┘ └──────────┘ └───────────┘ └────────┘ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
ANEXA 2 UNITĂŢILE care funcţionează în subordinea sau sub autoritatea Ministerului Culturii
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Sursa de
crt. Denumirea unităţii finanţare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Instituţii publice finanţate de la bugetul de stat
1. Inspectoratele pentru cultură judeţene şi al municipiului
Bucureşti - servicii publice descentralizate Bugetul de stat
2. Biblioteca Naţională Bugetul de stat
3. Centrul Naţional de Conservare si Valorificare a Tradiţiei
şi Creaţiei Populare Bugetul de stat
4. Institutul de Studii Orientale "Sergiu Al. George" Bugetul de stat
NOTA:
Unităţile menţionate la nr. crt. 1-4 pot utiliza un număr maxim de 888 de
posturi.
II. Instituţii publice finanţate din venituri extrabugetare
şi din alocaţii de la bugetul de stat
5. Muzeul Naţional de Artă al României Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
6. Muzeul Naţional de Istorie a României Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
7. Muzeul Naţional "Brukenthal" din Sibiu Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
8. Muzeul Naţional "Peleş" din Sinaia Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
9. Muzeul Civilizaţiei Populare Tradiţionale "Astra" Venituri
din Sibiu extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
10. Muzeul Satului Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
11. Muzeul Ţăranului Român Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
12. Muzeul Literaturii Române Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
13. Muzeul Bran Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
14. Muzeul Naţional Cotroceni Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
15. Muzeul "George Enescu" Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
16. Memorialul Ipoteşti - Centrul Naţional de Studii Venituri
"Mihai Eminescu" extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
17. Muzeul Naţional al Unirii din Alba Iulia Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
18. Complexul Naţional Muzeal "Curtea Domnească" Venituri
din Târgovişte extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
19. Muzeul Naţional al Bucovinei din Suceava Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
20. Muzeul Etnografic al Bucovinei din Suceava Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
21. Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei din Cluj-Napoca Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
22. Complexul Muzeal Naţional "Moldova" din Iaşi Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
23. Muzeul Carpaţilor Răsăriteni Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
24. Teatrul Naţional "I. L. Caragiale" din Bucureşti Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
25. Teatrul Naţional "Lucian Blaga" din Cluj-Napoca Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
26. Teatrul Naţional "Vasile Alecsandri" din Iaşi Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
27. Teatrul Naţional "Mihai Eminescu" din Timişoara Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
28. Teatrul Naţional din Craiova Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
29. Teatrul Naţional din Târgu Mureş Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
30. Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
31. Teatrul de Proiecte Culturale "Teatrum Mundi" Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
32. Teatrul "Masca" din Bucureşti Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
33. Teatrul "Excelsior" din Bucureşti Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
34. Opera Naţională Română Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
35. Opera Română din Cluj-Napoca Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
36. Opera Maghiară din Cluj-Napoca Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
37. Opera Româna din Iaşi Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
38. Opera Română din Timişoara Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
39. Teatrul de Operetă "Ion Dacian" din Bucureşti Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
40. Filarmonica "George Enescu" din Bucureşti Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
41. Oficiul Naţional pentru Documentare şi Expoziţii de Artă Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
42. Studioul de Creaţie Cinematografică Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
43. Editura "Video" Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
44. Centrul de Cultură "Tinerimea Română" Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
45. Centrul European de Cultură din Sinaia Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
46. Centrul Naţional de Cultură Mogoşoaia Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
47. Centrul de Cultură "George Apostu" din Bacău Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
48. Centrul de Cultură "Kalinderu" din Bucureşti Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
49. Centrul de Cultură "Arcus" din Covasna Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
50. Centrul de Cultură "Brătianu" din Ştefăneşti-Argeş Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
51. Centrul de Cultură Tescani din Bacău Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
52. Arhiva Naţională de Filme, Jilava, judetul Ilfov Venituri
extrabugetare
şi alocaţii
de la bugetul
de stat
NOTA:
Unităţile menţionate la nr. crt. 5-51 pot utiliza un număr de maxim 7.230 de
posturi.
III. Instituţii publice finanţate din venituri extrabugetare
53. Institutul de Memorie Culturală Venituri
extrabugetare
54. Casa de Presă şi Editura "Cultura Naţională" Venituri
extrabugetare
55. Centrul de Pregatire şi Formare a Personalului din Venituri
Instituţiile de Cultură extrabugetare
56. ARTEXIM Venituri
extrabugetare
57. Centrul de Proiectare pentru Patrimoniul Cultural Naţional Venituri
extrabugetare
58. Oficiul Naţional pentru Protejarea Patrimoniului Venituri
extrabugetare
59. Editura "Scrisul Românesc" Venituri
extrabugetare
60. Editura "Junimea" Venituri
extrabugetare
Publicaţii
61. "Contemporanul" Venituri
extrabugetare
62. "Literatorul" Venituri
extrabugetare
63. "Tribuna" Venituri
extrabugetare
64. "Manuscriptum" Venituri
extrabugetare
65. "Deşteptarea Aromânilor" Venituri
extrabugetare
66. "Moftul Român" Venituri
extrabugetare
67. "Albina" Venituri
extrabugetare
68. "Teatrul Azi" Venituri
extrabugetare
69. "Universul Cărţii" Venituri
extrabugetare
70. "A Het" Venituri
extrabugetare
71. "K-runk" Venituri
extrabugetare
72. "Muvelodes" Venituri
extrabugetare
73. "Vilnie Slovo" Venituri
extrabugetare
IV. Regii autonome
74. Regia Autonomă a Imprimeriilor
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.