Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 130 din 29 ianuarie 2006  privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 130 din 29 ianuarie 2006 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 31 ianuarie 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 56 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitãţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 215/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor, denumitã în continuare Autoritatea, se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, autoritate de reglementare în domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, în subordinea Guvernului şi în coordonarea ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(2) Sediul Autoritãţii este în municipiul Bucureşti, str. Negustori nr. 1B, sectorul 2.
(3) Autoritatea este reprezentatã la nivel judeţean de direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, iar la nivel local, de circumscripţiile sanitare-veterinare zonale şi de circumscripţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor.
ART. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate, Autoritatea exercitã urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se elaboreazã, în conformitate cu politica Guvernului şi cu tendinţele pe plan internaţional, strategia în vederea asigurãrii şi garantãrii sãnãtãţii animalelor, sãnãtãţii publice, protecţiei animalelor, protecţiei mediului şi a siguranţei alimentelor;
b) de reglementare, prin care se asigurã, în conformitate cu strategia adoptatã, realizarea cadrului juridic şi elaborarea reglementãrilor specifice activitãţilor din domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor;
c) de administrare a structurilor din subordine, prin care se asigurã coordonarea şi gestionarea serviciilor pentru care statul este responsabil în domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor;
d) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate;
e) de autoritate de stat, prin care se dispune şi se asigurã supravegherea şi controlul aplicãrii şi respectãrii reglementãrilor în domeniul sãu de activitate.
ART. 3
(1) În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 2 Autoritatea are urmãtoarele atribuţii principale:
A. În domeniul sanitar-veterinar:
1. organizeazã activitãţile sanitar-veterinare publice pe întregul teritoriu al ţãrii, dupã o concepţie unitarã, pentru asigurarea sãnãtãţii animalelor, sãnãtãţii publice, protecţiei animalelor, protecţiei mediului şi a siguranţei alimentelor;
2. conduce serviciile sanitar-veterinare de stat şi stabileşte organizarea şi necesitãţile de finanţare a acestora;
3. elaboreazã norme sanitar-veterinare, aprobate prin ordin al preşedintelui Autoritãţii, pentru domeniile de competenţã ale serviciilor sanitar-veterinare, unice şi obligatorii pentru toate persoanele fizice şi juridice;
4. stabileşte responsabilitãţile generale ale medicilor veterinari;
5. stabileşte drepturile şi obligaţiile medicilor veterinari oficiali;
6. stabileşte drepturile şi obligaţiile medicilor veterinari de liberã practicã împuterniciţi pentru efectuarea unor activitãţi sanitar-veterinare publice;
7. participã la elaborarea sau avizarea convenţiilor şi acordurilor interguvernamentale privind colaborarea în domeniul sanitar-veterinar;
8. rãspunde împreunã cu Ministerul Sãnãtãţii de organizarea şi aplicarea mãsurilor necesare pentru prevenirea şi combaterea bolilor comune omului şi animalelor, precum şi pentru siguranţa alimentelor;
9. organizeazã, coordoneazã, gestioneazã şi controleazã activitatea privind identificarea şi înregistrarea animalelor;
10. organizeazã, coordoneazã, gestioneazã şi controleazã activitatea de import, export, tranzit şi inspecţie la frontierã;
11. organizeazã şi asigurã funcţionarea sistemului informatic sanitar-veterinar naţional şi conectarea acestuia la sistemul informatic veterinar comunitar;
12. elaboreazã regulamentele de organizare şi funcţionare ale serviciilor sanitar-veterinare de stat şi stabileşte atribuţiile şi responsabilitãţile acestora;
13. organizeazã şi concesioneazã, prin direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, activitãţile sanitar-veterinare publice de interes naţional şi controleazã efectuarea acestora de cãtre medicii veterinari de liberã practicã împuterniciţi;
14. stabileşte cerinţele sanitar-veterinare pentru: anunţarea, declararea, notificarea internã şi internaţionalã a oricãrei suspiciuni de boalã sau îmbolnãvire; producerea, comercializarea, deţinerea şi utilizarea substanţelor tireostatice, hormonale, beta agoniste ori a altor substanţe similare, pentru administrare la animale producãtoare de hranã; supravegherea şi monitorizarea unor substanţe şi a reziduurilor la animale vii, produse şi subproduse destinate consumului uman; supravegherea, prevenirea şi controlul zoonozelor; producerea, testarea, autorizarea, prescrierea, utilizarea, importul, comerţul, tranzitul şi exportul de furaje medicamentate, aditivi furajeri şi de hranã concentratã pentru animale de companie; inspecţii şi controale sanitar-veterinare; organizarea şi funcţionarea posturilor de inspecţie la frontierã, precum şi procedurile de efectuare a acestor inspecţii şi controale; producerea, testarea, autorizarea, depozitarea, transportul, comercializarea, utilizarea, importul, tranzitul, exportul şi comerţul cu furaje, materii furajere, premixuri, zooforturi, aditivi furajeri, furaje complete, furaje suplimentare, furaje combinate, alte materii şi produse utilizate în furajarea şi nutriţia animalelor; producerea, testarea, autorizarea, depozitarea, transportul, comercializarea, utilizarea, importul, tranzitul, exportul şi comerţul cu produse medicinale veterinare;
15. stabileşte politicile în domeniul bunãstãrii animalelor, la fermã, în timpul transportului şi la sacrificare sau ucidere;
16. face analize de risc epidemiologic şi geoepidemiologic;
17. face studii de epidemiologie generalã şi epidemiologie descriptivã şi biostatisticã;
18. face studii de epidemiosupraveghere şi supraveghere transfrontalierã;
19. face analize economice-veterinare prin evaluãri micro- şi macroeconomice;
20. participã la crearea şi funcţionarea sistemului de notificare şi înregistrare a bolilor la animale;
21. creeazã şi asigurã funcţionarea sistemului de clasificare şi certificare a statusului de sãnãtate a animalelor;
22. elaboreazã politicile de luptã în cazul apariţiei de boli majore la animale;
23. elaboreazã concepte cu care sã poatã lucra în caz de necesitate;
24. elaboreazã şi reactualizeazã planurile de contingenţã;
25. elaboreazã manualele operaţionale de aplicare a planurilor de contingenţã;
26. stabileşte o reţea de contact pentru facilitarea alertei în teritoriu în caz de crizã;
27. organizeazã acţiunile de intervenţie pentru combaterea epidemiilor în rândul animalelor şi coordoneazã activitatea grupurilor de lucru pentru fiecare situaţie de crizã;
28. notificã organismelor internaţionale cu responsabilitãţi în domeniu - DG SANCO şi OIE - suspiciunile şi confirmãrile cazurilor de boli infecţioase cu mare difuzibilitate la animale;
29. activeazã centrele de crizã create la nivel local;
30. controleazã funcţionalitatea centrelor de crizã în cazul epidemiilor în rândul animalelor, prin includerea de personal suplimentar în caz de necesitate;
31. contribuie efectiv la combaterea epidemiilor în rândul animalelor, conform normelor Uniunii Europene şi mãsurilor stipulate în manualul operaţional;
32. colaboreazã cu structurile subordonate în ceea ce priveşte planificarea mãsurilor de combatere a epidemiilor în rândul animalelor;
33. stabileşte mijloacele necesare combaterii epidemiei şi actualizeazã planurile organizaţionale şi programele de desfãşurare a activitãţilor pentru centrele de crizã;
34. stabileşte condiţiile sanitare veterinare de import, export şi tranzit pentru animale vii, ovule, embrioni, spermã, hranã pentru animale;
35. stabileşte politicile în domeniul bolilor de nutriţie - BSE - TSE -, care pot afecta animalele vii;
36. coopereazã pe plan internaţional cu toate organizaţiile implicate în domeniul sãnãtãţii animalelor şi în alte domenii conexe pentru a pãstra România în circuitul politicilor europene şi internaţionale specifice;
37. elaboreazã programele naţionale în domeniul sanitar-veterinar, aprobate prin ordin al preşedintelui Autoritãţii;
38. controleazã aplicarea normelor sanitare veterinare;
39. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul sanitar-veterinar.
B. În domeniul siguranţei alimentelor:
1. elaboreazã şi implementeazã strategia şi legislaţia privind siguranţa alimentelor;
2. elaboreazã norme pentru siguranţa alimentelor, aprobate prin ordin al preşedintelui, iar dacã este cazul, împreunã cu autoritãţile competente, aprobate prin ordine comune;
3. promoveazã şi coordoneazã elaborarea metodologiilor unitare de evaluare a riscului în domeniul siguranţei alimentelor;
4. realizeazã evaluarea riscului şi stabileşte mãsurile ce se impun atunci când apare o problemã majorã ce poate periclita sãnãtatea oamenilor;
5. coordoneazã activitãţile de elaborare a codurilor de bunã practicã şi alte asemenea activitãţi;
6. coordoneazã metodologic activitatea de supraveghere şi control privind siguranţa alimentelor, de la producerea materiilor prime pânã la distribuirea alimentelor cãtre consumator;
7. asigurã coordonarea elaborãrii şi implementãrii politicilor guvernamentale în domeniul siguranţei alimentelor şi al biotehnologiei;
8. coordoneazã identificarea specialiştilor în vederea participãrii la activitãţile "Codex Alimentarius", precum şi la activitãţile organismelor şi organizaţiilor naţionale şi internaţionale în domeniul specific de activitate;
9. coordoneazã identificarea specialiştilor în vederea participãrii la acţiunile organismelor şi organizaţiilor naţionale şi internaţionale în domeniul standardizãrii, siguranţei şi calitãţii alimentelor;
10. coordoneazã activitatea de control în domeniul siguranţei şi calitãţii alimentelor, dupã modelul existent în ţãrile din Uniunea Europeanã;
11. coordoneazã metodologic activitatea de control, testare şi expertizare a alimentelor, de la producerea materiilor prime pânã la distribuirea cãtre consumator;
12. realizeazã şi valorificã bazele de date proprii prin colectarea, clasificarea, corelarea, actualizarea permanentã, arhivarea şi diseminarea informaţiilor privind monitorizarea avizelor şi a autorizaţiilor privind siguranţa alimentelor, acordate de autoritãţile publice cu atribuţii în acest domeniu, monitorizarea rezultatelor acţiunilor de supraveghere şi control privind siguranţa alimentelor, precum şi a cadrului legislativ în domeniu, datele statistice şi datele privind procesul de cercetare-dezvoltare;
13. coordoneazã activitatea de formare, instruire şi perfecţionare a personalului implicat în domeniul siguranţei alimentelor;
14. acordã avize ştiinţifice şi asistenţã tehnicã în domeniul specific de activitate;
15. reprezintã punctul naţional de contact şi coordonatorul la nivel naţional al Sistemului rapid de alertã - SRA;
16. organizeazã un punct permanent de contact pe baza unui "telefon verde", telefon de urgenţã de la care orice persoanã fizicã sau juridicã poate obţine informaţii obiective şi la care aceasta poate prezenta contestaţii în domeniul siguranţei alimentelor;
17. asigurã supravegherea şi controlul privind respectarea condiţiilor generale din domeniul alimentar, prin punerea în practicã a unor mãsuri specifice care sã conducã la diminuarea incidenţei şi la eliminarea bolilor transmisibile de la animale la om;
18. îndeplineşte orice alte atribuţii în domeniul siguranţei alimentelor, precum şi în domeniul reglementãrii alimentaţiei şi biotehnologiei;
19. supravegheazã şi monitorizeazã, din punctul de vedere al siguranţei alimentelor, operatorii economici care îşi desfãşoarã activitatea în domeniul industriei alimentare;
20. participã la activitatea de standardizare, gradare şi clasificare a produselor agroalimentare, împreunã cu celelalte instituţii abilitate;
21. reprezintã punctul de contact şi ţine permanent legãtura cu autoritãţile pentru siguranţa alimentelor, constituite la nivel naţional şi internaţional;
22. elaboreazã şi promoveazã acte normative în domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor şi participã la promovarea reglementãrilor în domeniul calitãţii alimentelor;
23. elaboreazã programe naţionale în domeniul siguranţei alimentelor, împreunã cu celelalte instituţii abilitate;
24. îndeplineşte, în domeniul siguranţei alimentelor, atribuţiile stabilite prin legislaţia specificã.
(2) Autoritatea asigurã armonizarea cadrului legislativ naţional cu reglementãrile din Uniunea Europeanã în domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor.
(3) Autoritatea elaboreazã şi promoveazã acte normative în domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor.
(4) Autoritatea întreprinde demersurile necesare în vederea obţinerii unor contribuţii financiare comunitare pentru unele activitãţi în domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor, în special pentru implementarea unor prevederi ale legislaţiei comunitare.
(5) Autoritatea poate contracta servicii de consultanţã în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicãrii, relaţiilor publice, organizãrii campaniilor de promovare, educare şi informare referitoare la activitatea specificã, precum şi în domeniul specific de activitate.
(6) Autoritatea editeazã buletine informative şi alte publicaţii de specialitate, în limita alocaţiilor bugetare.
(7) Autoritatea, prin specialiştii din structura sa, stabiliţi prin ordin al preşedintelui, coordoneazã mãsurile care se impun în situaţiile de urgenţã din domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor, iar atunci când este cazul, se consultã cu celelalte instituţii abilitate.
(8) În exercitarea atribuţiilor sale, Autoritatea colaboreazã cu ministerele, cu celelalte organe de specialitate din subordinea Guvernului, precum şi cu alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, instituţii publice, precum şi cu alte organisme interesate.
ART. 4
(1) Autoritatea este condusã de un preşedinte cu rang de secretar de stat, ajutat de 2 vicepreşedinţi cu rang de subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru pe o perioadã de 5 ani.
(2) Vicepreşedinţii exercitã atribuţiile delegate de preşedintele Autoritãţii. Rãspunderile şi atribuţiile vicepreşedinţilor se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Autoritãţii emite ordine şi instrucţiuni. Ordinele şi instrucţiunile cu caracter normativ se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(4) Preşedintele Autoritãţii este ordonator principal de credite.
(5) Autoritatea are un secretar general, înalt funcţionar public, numit prin decizie a primului-ministru, pe bazã de concurs organizat în condiţiile legii.
(6) Secretarul general exercitã atribuţiile prevãzute de <>Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi alte atribuţii stabilite prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(7) Preşedintele conduce Autoritatea şi unitãţile subordonate, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul Autoritãţii şi conducerea unitãţilor subordonate, în condiţiile legii.
(8) Preşedintele reprezintã Autoritatea în raporturile cu ministerele, cu autoritãţile administraţiei publice, cu alte autoritãţi şi instituţii publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţarã sau din strãinãtate, precum şi în justiţie. Preşedintele participã ca invitat la şedinţele Guvernului în care se dezbat probleme din domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a Autoritãţii este prevãzutã în anexa nr. 1. Prin ordin al preşedintelui, în cadrul direcţiilor generale şi al direcţiilor se pot organiza, în condiţiile legii, servicii, birouri, compartimente şi colective temporare.
(2) Numãrul maxim de posturi în aparatul propriu al Autoritãţii este de 481, inclusiv demnitarii şi cabinetul preşedintelui.
(3) Personalul din cadrul Autoritãţii, institutelor de referinţã şi al direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti este format din funcţionari publici şi din personal contractual.
(4) Salarizarea personalului din structura Autoritãţii se face potrivit prevederilor legale aplicabile funcţionarilor publici şi personalului contractual din cadrul administraţiei publice centrale.
(5) Atribuţiile şi responsabilitãţile direcţiilor generale, direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor din cadrul Autoritãţii, precum şi circuitul intern al documentelor se stabilesc prin regulament de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
ART. 6
În calitatea sa de coordonator al domeniului sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale exercitã urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã periodic rapoartele de activitate în domeniile coordonate şi dispune mãsurile necesare;
b) avizeazã proiectele de acte normative iniţiate de Autoritate şi coordoneazã politicile din domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
c) monitorizeazã mãsurile dispuse pentru îndeplinirea angajamentelor asumate în procesul de integrare europeanã în domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
d) avizeazã numãrul maxim de posturi din structura Autoritãţii;
e) avizeazã structura organizatoricã a aparatului propriu al Autoritãţii.
ART. 7
(1) Unitãţile care funcţioneazã în subordinea Autoritãţii, precum şi numãrul maxim de posturi al acestora sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt conduse de câte un director executiv medic veterinar, ajutat de directori executivi adjuncţi, numãrul acestora fiind stabilit cu respectarea prevederilor alin. (4) al <>art. XVI din titlul III al cãrţii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Institutele veterinare sunt conduse de câte un director, ajutat de 2 directori adjuncţi.
(4) Redimensionarea circumscripţiilor sanitar-veterinare zonale şi pentru siguranţa alimentelor se face, în funcţie de complexitatea activitãţii şi de numãrul de animale, prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(5) Numãrul de posturi, structura organizatoricã, statele de funcţii, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare pentru unitãţile subordonate se aprobã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(6) Salarizarea personalului din direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti se face potrivit prevederilor legale aplicabile personalului din serviciile publice deconcentrate ale ministerelor, iar salarizarea personalului din cadrul institutelor veterinare centrale se face potrivit prevederilor legale aplicabile personalului din unitãţile bugetare.
ART. 8
În cadrul Autoritãţii funcţioneazã Consiliul ştiinţific şi Consiliul consultativ.
ART. 9
(1) Consiliul ştiinţific este format din cel puţin 7 personalitãţi recunoscute în domeniile de competenţã ale Autoritãţii.
(2) Componenţa şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Consiliului ştiinţific se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(3) Consiliul ştiinţific se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este necesar pentru examinarea şi dezbaterea unor probleme din domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor şi prezintã avizele ştiinţifice la solicitarea Autoritãţii.
(4) Consiliul ştiinţific poate fi consultat de cãtre Autoritate cu privire la elaborarea de acte normative din domeniul sãu de activitate.
(5) Membrii Consiliului ştiinţific beneficiazã de o indemnizaţie de participare de maximum 20% din indemnizaţia brutã a preşedintelui Autoritãţii.
ART. 10
(1) Consiliul consultativ este format din reprezentanţi ai ministerelor, ai altor autoritãţi ale administraţiei publice competente în domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor şi din reprezentanţi ai societãţii civile.
(2) Consiliul consultativ este prezidat de preşedintele Autoritãţii.
(3) Consiliul consultativ se întruneşte periodic, la solicitarea preşedintelui Autoritãţii.
(4) Consiliul consultativ are atribuţii în stabilirea prioritãţilor în ceea ce priveşte cererile de consultãri ştiinţifice privind identificarea, evaluarea şi managementul riscului, precum şi al situaţiilor de crizã.
(5) Componenţa şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Consiliului consultativ se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autoritãţii, la propunerea ministerelor şi a reprezentanţilor societãţii civile.
(6) Consiliul consultativ se întruneşte pentru examinarea şi dezbaterea unor probleme din domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor şi prezintã avizele consultative la solicitarea Autoritãţii.
ART. 11
În cadrul Autoritãţii, la Direcţia generalã siguranţa alimentelor, funcţioneazã Secretariatul operaţional pentru Codex Alimentarius, ale cãrui componenţã şi atribuţii se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
ART. 12
Autoritatea duce la îndeplinire atribuţiile în mod transparent şi face publice avizele ştiinţifice, rapoartele de activitate şi alte documente de interes public, în condiţiile legii.
ART. 13
Autoritatea asigurã, în condiţiile legii, accesul la documentele proprii şi ia mãsuri ca pãrţile interesate sã primeascã informaţii obiective şi accesibile în domeniul sãu de activitate.
ART. 14
(1) Sistemul rapid de alertã pentru notificarea riscurilor directe sau indirecte privind sãnãtatea animalelor, sãnãtatea publicã, protecţia animalelor, protecţia mediului ori siguranţa alimentelor se organizeazã sub forma unei reţele care reuneşte Ministerul Sãnãtãţii, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor şi Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor.
(2) Autoritatea reprezintã punctul naţional de contact şi coordonatorul la nivel naţional al Sistemului rapid de alertã şi al Codex Alimentarius.
ART. 15
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Autoritãţii şi ale unitãţilor din subordinea sa, prevãzute în anexa nr. 2, se asigurã din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat.
(2) În scopul realizãrii rolului şi atribuţiilor ce îi revin, Autoritatea poate beneficia de consultanţã şi asistenţã tehnicã de specialitate din strãinãtate, precum şi de programe de formare şi perfecţionare de specialitate a personalului, în limita fondurilor disponibile, potrivit legii.
ART. 16
(1) Autoritatea are în dotare un numãr de 21 de autoturisme pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, cu un consum lunar de carburanţi stabilit potrivit normativelor în vigoare, şi 7 autolaboratoare cu un consum stabilit potrivit alin. (2).
(2) Unitãţile care funcţioneazã în subordinea Autoritãţii, prevãzute în anexa nr. 2, pot utiliza pentru activitãţi specifice un numãr de autoturisme, conform anexei nr. 3, cu un consum lunar de carburanţi stabilit potrivit normativelor în vigoare pentru transport de persoane, autolaboratoarele având consum nenormat.
(3) Direcţia Sanitar-Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor Tulcea dispune, suplimentar, de un autolaborator fluvial, având consum nenormat.
(4) Cheltuielile aferente dotãrii şi utilizãrii mijloacelor de transport prevãzute la alin. (1)-(3) se vor efectua în limita sumelor aprobate anual prin legile bugetare.
ART. 17
În exercitarea atribuţiilor de serviciu, personalul împuternicit al Autoritãţii poate dispune punerea sub sechestru sanitar-veterinar a produselor alimentare necorespunzãtoare, mãsuri precum confiscarea, distrugerea, incinerarea produselor alimentare improprii consumului şi tãierea sau uciderea animalelor, în condiţiile legii, conform cerinţelor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor.
ART. 18
Contractele-tip pentru efectuarea unor activitãţi sanitar-veterinare publice, încheiate de direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti cu medicii veterinari de liberã practicã împuterniciţi, se aprobã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
ART. 19
Contractele de prestãri de servicii pentru aplicarea mãrcilor auriculare, precum şi pentru alte servicii în domeniul sanitar-veterinar se încheie potrivit reglementãrilor legale în vigoare privind achiziţiile publice.
ART. 20
Sintagma medici veterinari cu atribuţii de inspector al Poliţiei Sanitare Veterinare din legislaţia în vigoare se înlocuieşte cu sintagma inspector al autoritãţii veterinare şi pentru siguranţa alimentelor.
ART. 21
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 22
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 738/2005 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unitãţilor din subordinea acesteia, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 673 din 27 iulie 2005.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Flutur

p. Preşedintele Autoritãţii Naţionale
Sanitare Veterinare
şi pentru Siguranţa Alimentelor,
Constantin Lupescu

p. Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Cãtãlin Doica,
secretar de stat

Bucureşti, 29 ianuarie 2006.
Nr. 130.

ANEXA 1

NOTA(CTCE)
-----------
Structura organizatoricã a Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 90 din 31 ianuarie 2006, la pagina 14.(a se vedea imaginea asociata)

ANEXA 2

UNITĂŢI
care funcţioneazã în subordinea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare
şi pentru Siguranţa Alimentelor

Instituţii publice finanţate din subvenţii acordate de la bugetul de stat şi din venituri proprii:

I. Unitãţi cu personalitate juridicã:
1. Institutul de Diagnostic şi Sãnãtate Animalã;
2. Institutul pentru Controlul Produselor Biologice şi Medicamentelor de Uz Veterinar;
3. Institutul de Igienã şi Sãnãtate Publicã Veterinarã;
4. direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti, inclusiv laboratoarele veterinare de stat.

II. Unitãţi fãrã personalitate juridicã:
1. circumscripţiile sanitar-veterinare zonale;
2. circumscripţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor.

NOTĂ:
Numãrul maxim de posturi pentru unitãţile subordonate este de 4.359.

ANEXA 3

NORMATIV
de autovehicule pentru activitãţi specifice desfãşurate de Autoritatea
Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru
Siguranţa Alimentelor şi de unitãţile din subordine


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Numãrul maxim de autovehicule pentru activitãţi specifice
crt. unitãţii ──────────────────────────────────────────────────────────
Total din care:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Autoritatea 28 21 autoturisme, din care:
Naţionalã - 10 pentru aparatul central - transport de
Sanitarã persoane
Veterinarã - 11 pentru posturile de inspecţie la
şi pentru frontierã (PIF)
Siguranţa 7 autolaboratoare, din care:
Alimentelor - 3 pentru PIF
- 1 pentru controlul privind siguranţa
alimentelor
- 2 pentru controlul privind sãnãtatea
animalã
- 1 pentru controlul privind sãnãtatea
publicã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Direcţiile 6/unitate 2 autoturisme, din care:
sanitar- - pentru transport de persoane - conducerea
veterinare direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru
şi pentru siguranţa alimentelor
siguranţa - parc comun
alimentelor 3 autolaboratoare pentru:
- recoltare de probe pentru siguranţa
alimentelor
- recoltare de probe pentru sãnãtatea
animalã
- controlul laptelui şi produselor
lactate
1 autoagregat pentru dezinfecţie
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Institutul de 8 2 autoturisme pentru:
Diagnostic şi - transport de persoane pentru intervenţii
Sãnãtate Animalã rapide privind suspiciunea unor boli
- transport pentru evaluare veterinarã
6 autolaboratoare pentru:
- transport de cadavre
- transport de probe test
- transport de probe de laborator
- decontaminare
- situaţii speciale
- autoutilitarã pentru transport de biobazã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Institutul de 4 2 autoturisme pentru:
Igienã şi - deplasare pentru control în teritoriu
Sãnãtate Publicã - transport de mãrfuri
Veterinarã 2 autolaboratoare pentru:
- recoltare de probe
- examene rapide de laborator în teritoriu
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Institutul pentru 4 2 autoturisme pentru:
Controlul - deplasare pentru controlul în teritoriu şi
Produselor Biologice administraţie
şi Medicamentelor - testare clinicã în teritoriu
de Uz Veterinar 2 autolaboratoare pentru:
- circulaţia produselor medicinale în
teritoriu
- recoltare de probe
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016