Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 13 din 4 ianuarie 2001  privind organizarea si functionarea Ministerului Informatiilor Publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 13 din 4 ianuarie 2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Informatiilor Publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 16 din 10 ianuarie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Ministerul Informaţiilor Publice se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, cu personalitate juridicã.
(2) Sediul Ministerului Informaţiilor Publice este în municipiul Bucureşti, Piata Victoriei nr. 1, sectorul 1.
ART. 2
Ministerul Informaţiilor Publice elaboreazã şi aplica strategia şi Programul de guvernare în domeniul informaţiilor publice, relaţiilor cu romanii de pretutindeni şi relaţiilor interetnice.
ART. 3
Ministerul Informaţiilor Publice are urmãtoarele atribuţii principale:
1. elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului strategia şi politica nationala în domeniul informaţiilor publice;
2. aplica şi promoveazã strategia şi politica nationala în domeniul informaţiilor publice şi urmãreşte realizarea acesteia;
3. elaboreazã şi promoveazã acte normative specifice, avizeazã reglementãrile ministerelor sau ale organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale, care au implicaţii şi asupra domeniului sau de activitate;
4. reprezintã interesele statului în diferite organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile şi cu alte înţelegeri stabilite în acest scop, şi dezvolta relaţii de colaborare cu organe şi cu organizaţii similare din alte state, precum şi cu organisme internaţionale interesate de activitatea de informare publica;
5. iniţiazã şi negociaza din împuternicirea Guvernului acorduri, convenţii şi alte înţelegeri internaţionale sau propune întocmirea formelor de aderare la cele existente;
6. urmãreşte aplicarea legilor şi a celorlalte acte normative în domeniul informaţiilor publice, precum şi armonizarea acestora cu reglementãrile existente în Uniunea Europeanã;
7. coordoneazã aplicarea prevederilor legale, inclusiv a convenţiilor şi acordurilor internaţionale, în funcţie de specificul activitãţii, şi întreprinde mãsuri pentru prevenirea şi înlãturarea oricãror încãlcãri ale acestora;
8. colaboreazã cu celelalte organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu ministere, cu autoritãţi publice locale, cu asociaţii, fundaţii şi cu alte organizaţii neguvernamentale, pentru aplicarea şi armonizarea strategiei naţionale cu reglementãrile şi strategiile internaţionale în domeniu;
9. coordoneazã programele de asistenta tehnica acordatã de Banca Mondialã, Uniunea Europeanã şi de alte organisme internaţionale, precum şi programul de integrare europeanã în domeniul activitãţii de asigurare a informatiei publice;
10. asigura şi coordoneazã producerea integrata şi unitarã a mesajului public guvernamental şi coordoneazã rãspândirea informaţiilor publice prin toate mijloacele de comunicare;
11. pune la dispoziţie mijloacelor de informare în masa informaţii destinate opiniei publice, în vederea cunoaşterii exacte a activitãţii Guvernului, prin informãri şi conferinţe de presa organizate sãptãmânal sau ori de câte ori este nevoie;
12. asigura acreditarea jurnalistilor romani şi strãini la biroul de presa al Guvernului, precum şi la acţiunile cu presa ce au loc la sediul Guvernului sau în afarã sediului, organizate de acesta;
13. asigura informaţiile necesare în vederea mediatizarii corespunzãtoare a vizitelor oficiale ale primului-ministru în strãinãtate şi ale delegatiilor strãine invitate de Guvernul României, precum şi accesul la informaţie al ziaristilor care însoţesc aceste delegaţii;
14. asigura consultanţa tehnica şi, dupã caz, coordoneazã, în limitele competentelor, gestionarea crizelor şi a conflictelor de comunicare, care pot afecta încrederea opiniei publice interne şi internaţionale în legatura cu programele şi acţiunile Guvernului;
15. asigura asistenta de specialitate primului-ministru, altor demnitari şi înalţi funcţionari publici din cadrul Guvernului în domeniul comunicãrii;
16. elaboreazã şi avizeazã proiecte de acte normative din domeniul sau de activitate;
17. realizeazã analize privind imaginea României peste hotare şi propune Guvernului mãsurile corespunzãtoare;
18. coopereazã, pentru îndeplinirea activitãţilor, cu colectivul de informatica al Guvernului, în vederea exploatãrii şi actualizãrii informaţiilor din banca de date a Guvernului şi a ministerului;
19. administreazã şi gestioneazã pagina de web a Guvernului României;
20. coordoneazã activitãţile grupului de comunicare interministeriala şi toate activitãţile de informare publica ale ministerelor, prefecturilor şi ale altor instituţii subordonate direct Guvernului;
21. menţine legãturi permanente cu ambasadele strãine în România şi cu organismele internaţionale reprezentate în ţara, în scopul informãrii acestora, împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe, asupra aspectelor care privesc gestionarea treburilor publice şi imaginea tarii;
22. coordoneazã elaborarea şi difuzarea în ţara şi în strãinãtate a pliantelor, ghidurilor, materialelor documentare, articolelor informative destinate presei, a altor informaţii destinate celorlalte mijloace de comunicare în masa, care sa contribuie la alcãtuirea unei imagini corecte despre realitatile din România şi despre activitatea Guvernului;
23. iniţiazã şi organizeazã colocvii, dezbateri, simpozioane, mese rotunde, precum şi acţiuni cu mass-media pe teme privind guvernarea, în scopul deschiderii unor canale de comunicare şi al cunoaşterii realitatilor din România;
24. asigura participarea personalului ministerului la acţiuni cu caracter ştiinţific şi cultural, la reuniuni şi expoziţii internaţionale, precum şi la acţiuni având ca scop integrarea europeanã şi euroatlantica;
25. asigura suportul cooperãrii cu departamentele specializate de la nivelul celorlalte autoritãţi publice, pentru promovarea intereselor externe ale tarii, şi gestioneazã problematica imaginii României în lume;
26. menţine contacte active cu ambasadele, cu atasatii de presa şi cu ziaristii strãini acreditaţi în România, în scopul informãrii acestora asupra problemelor care privesc gestionarea treburilor publice şi imaginea tarii;
27. planifica şi stabileşte numãrul şi volumul de publicaţii ce urmeazã sa fie distribuite în strãinãtate şi care beneficiazã de facilitãţi;
28. stabileşte un index al publicaţiilor şi al titlurilor de carte româneascã, semnificativ pentru cultura nationala, precum şi producţia şi distribuţia de materiale informative şi publicitare pentru care se pot emite comenzi sau se pot acorda facilitãţi;
29. asigura activitatea de relaţii cu publicul şi organizeazã un sistem flexibil de comunicare între Guvern şi cetãţeni;
30. primeşte petiţii şi urmãreşte modul de soluţionare a acestora;
31. stabileşte, menţine şi consolideaza legãturile cu romanii de pretutindeni şi cu organizaţiile reprezentative ale acestora;
32. cu sprijinul Ministerului Afacerilor Externe stabileşte contacte de colaborare cu autoritãţile publice ale statelor în care trãiesc etnici romani;
33. elaboreazã programe şi urmãreşte aplicarea lor în scopul pãstrãrii, dezvoltãrii şi exprimarii identitãţii etnice, culturale, civice şi religioase a romanilor de pretutindeni; sprijinã direct autoritãţile publice din ţara şi din strãinãtate în legatura cu problemele romanilor de pretutindeni;
34. avizeazã proiecte de legi şi alte acte normative, care au incidenta asupra drepturilor şi îndatoririlor persoanelor aparţinând minoritãţilor naţionale;
35. monitorizeazã aplicarea actelor normative interne, precum şi a normelor şi recomandãrilor organismelor internaţionale referitoare la protecţia minoritãţilor naţionale;
36. urmãreşte aplicarea unitarã a prevederilor legale privind protecţia minoritãţilor naţionale de cãtre autoritãţile publice;
37. primeşte şi examineazã cererile şi sesizãrile adresate de instituţii, organizaţii sau persoane fizice cu privire la actele organelor administraţiei publice care incalca drepturile persoanelor aparţinând minoritãţilor naţionale şi comunica punctul de vedere legal;
38. stabileşte şi menţine relaţii cu organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale din ţara şi din strãinãtate şi cu organisme internaţionale care au în atribuţiile lor soluţionarea problemelor respectãrii drepturilor persoanelor aparţinând minoritãţilor naţionale;
39. promoveazã şi organizeazã programe privind pãstrarea, exprimarea şi dezvoltarea identitãţii etnice, culturale, lingvistice şi religioase a persoanelor aparţinând minoritãţilor naţionale;
40. menţine legãturi permanente şi colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice locale prin împuterniciţi cu competente teritoriale, numiţi prin ordin al ministrului, în vederea identificarii problemelor specifice şi urmãririi soluţionãrii acestora.
ART. 4
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Informaţiilor Publice este prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului pot funcţiona servicii şi birouri.
(2) Atribuţiile şi sarcinile aparatului propriu al Ministerului Informaţiilor Publice se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al ministrului informaţiilor publice.
(3) Numãrul maxim de posturi este de 150, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(4) Încadrarea personalului din aparatul propriu al ministerului, precum şi din unitãţile subordonate acestuia, cu numãrul maxim de posturi aprobat se face în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(5) În cadrul numãrului de posturi aprobat ministerul organizeazã reprezentante teritoriale ale cãror atribuţii sunt stabilite prin ordin al ministrului.
(6) Prefecturile, cu sprijinul consiliilor judeţene şi al consiliilor locale, vor asigura spaţiul şi condiţiile corespunzãtoare de desfãşurare a activitãţilor reprezentantelor teritoriale.
(7) Activitatea reprezentantelor teritoriale se poate desfasura şi în spaţii închiriate în condiţiile legii, cu suportarea cheltuielilor de cãtre Ministerul Informaţiilor Publice.
ART. 5
(1) Conducerea ministerului este exercitatã de cãtre ministru, ajutat de 4 secretari de stat.
(2) Ministrul reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţara şi din strãinãtate, precum şi în justiţie.
(3) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin ministrul emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
ART. 6
(1) Ministrul îndeplineşte urmãtoarele atribuţii generale:
a) organizeazã, coordoneazã şi controleazã aplicarea legilor şi hotãrârilor Guvernului, a ordinelor şi instrucţiunilor emise potrivit legii, cu respectarea limitelor de autoritate şi a principiului autonomiei administraţiei publice locale, a instituţiilor publice şi a agenţilor economici;
b) elaboreazã şi avizeazã proiectele de legi, de ordonanţe şi de hotãrâri ale Guvernului, în condiţiile stabilite prin metodologia aprobatã de Guvern;
c) acţioneazã pentru aplicarea strategiei proprii a ministerului, integrata strategiei de dezvoltare economico-socialã a Guvernului;
d) fundamenteazã şi elaboreazã propuneri pentru bugetul anual, pe care le înainteazã Guvernului;
e) urmãreşte proiectarea şi realizarea investiţiilor din sistemul ministerului, în baza bugetului aprobat;
f) reprezintã interesele statului în diferite organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile şi convenţiile la care România este parte şi cu alte înţelegeri stabilite în acest scop, şi dezvolta relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organisme internaţionale ce intereseazã domeniul lor de activitate;
g) iniţiazã şi negociaza, din împuternicirea Preşedintelui României sau a Guvernului, în condiţiile legii, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale sau propune întocmirea formelor de aderare la cele existente;
h) urmãreşte proiectarea şi aplicarea convenţiilor şi acordurilor internaţionale la care România este parte şi ia mãsuri pentru realizarea condiţiilor de integrare în structurile europene sau în alte organisme internaţionale;
i) coordoneazã şi urmãreşte elaborarea şi implementarea de politici şi strategii în domeniile de activitate ale ministerului, potrivit strategiei generale a Guvernului;
j) avizeazã, în condiţiile legii, înfiinţarea organismelor neguvernamentale şi coopereazã cu acestea în realizarea scopului pentru care au fost create;
k) colaboreazã cu instituţiile de specialitate pentru formarea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale a personalului din sistemul lor;
l) editeazã, dupã caz, publicaţiile de specialitate şi de informare.
(2) Ministrul îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, stabilite prin acte normative.
(3) Ministrul informaţiilor publice îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator principal de credite al ministerului.
ART. 7
Secretarii de stat exercita atribuţiile stabilite de ministru prin ordin.
ART. 8
În cazul în care ministrul, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile, secretarul de stat desemnat de acesta exercita atribuţiile, instiintandu-l pe primul-ministru despre aceasta.
ART. 9
(1) Ministerul are un secretar general care este funcţionar public, numit pe baza de concurs sau examen, potrivit legii. Acesta asigura stabilitatea functionarii ministerului şi realizarea legãturilor functionale între structurile ministerului.
(2) Principalele atribuţii ale secretarului general sunt:
a) coordoneazã buna funcţionare a compartimentelor şi activitãţilor cu caracter funcţional din cadrul ministerului şi asigura legatura operativã dintre ministru şi conducãtorii tuturor compartimentelor din minister şi din unitãţile subordonate;
b) conlucreaza cu compartimentele de specialitate din cadrul Secretariatului General al Guvernului, cu secretarii generali din celelalte ministere, precum şi cu secretarii judeţelor şi secretarii generali ai prefecturilor, în probleme de interes comun;
c) primeşte şi transmite ministerelor spre avizare proiectele de acte normative;
d) transmite Secretariatului General al Guvernului proiecte de acte normative iniţiate de minister pentru a fi discutate în şedinţa de Guvern;
e) urmãreşte şi asigura finalizarea actelor normative aprobate de Guvern, care au fost iniţiate de minister;
f) monitorizeazã şi controleazã elaborarea raportarilor periodice, prevãzute de reglementãrile în vigoare;
g) coordoneazã întregul personal al ministerului, activitatea de elaborare a politicilor de personal şi principiile directoare pentru managementul de personal din cadrul compartimentelor.
(3) Secretarul general al ministerului poate îndeplini şi alte însãrcinãri prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului ori încredinţate de ministru.
ART. 10
(1) Pe lângã ministru funcţioneazã ca organ consultativ Colegiul ministerului.
(2) Componenta şi regulamentul de funcţionare ale Colegiului ministerului se aproba prin ordin al ministrului.
(3) Colegiul ministerului se întruneşte la cererea şi sub preşedinţia ministrului, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea ministerului.
ART. 11
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri Departamentul pentru Comunicare, Departamentul pentru Relaţiile cu Romanii de peste Hotare şi Departamentul pentru Protecţia Minoritãţilor Naţionale se desfiinţeazã.
ART. 12
Activul şi pasivul structurilor prevãzute la art. 11 se preiau de Ministerul Informaţiilor Publice.
ART. 13
Personalul structurilor prevãzute la art. 11 se preia de Ministerul Informaţiilor Publice, pe baza de concurs sau examen, în condiţiile legii.
ART. 14
Instituţiile din subordinea Ministerului Informaţiilor Publice sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 15
Ministerul Informaţiilor Publice are în dotare un numãr de autoturisme stabilit potrivit normelor legale în vigoare.
ART. 16
Ministerul Informaţiilor Publice va prezenta în termen de 30 de zile proiectele de hotãrâri ale Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Presa "Rompres" şi a Redactiei Publicaţiilor pentru Strãinãtate.
ART. 17
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 18
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 971/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Relaţiile cu Romanii de peste Hotare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 527 din 31 decembrie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Hotãrârea Guvernului nr. 182/2000 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Comunicare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 117 din 16 martie 2000, şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 17/1997 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Protecţia Minoritãţilor Naţionale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 5 februarie 1997, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 19
Pana la intrarea în vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2001 Ministerul Finanţelor Publice va asigura finanţarea functionarii Ministerului Informaţiilor Publice, în condiţiile legii.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul informaţiilor publice,
Vasile Dincu

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu




ANEXA 1

Numãrul maxim de posturi = 150,
exclusiv demnitarii şi posturile
aferente cabinetului ministrului

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Informaţiilor Publice



┌────────────────────────────┐
│ Colegiul ministerului ├─┐ ┌────────────────────────┐
└────────────────────────────┘ │ ┌─┤ Consilier diplomatic │
┌────────────────────────────┐ │ ┌────────┐ │ └────────────────────────┘
│ Direcţia juridicã ├─┼───┤MINISTRU├─────┐ │ ┌────────────────────────┐
└────────────────────────────┘ │ └───┬────┘ └─┼─┤ Corpul de control al │
┌────────────────────────────┐ │ │ │ │ ministrului │
│ Cabinetul ministrului ├─┤ │ │ └────────────────────────┘
└────────────────────────────┘ │ │ │ ┌────────────────────────┐
┌────────────────────────────┐ │ │ └─┤Oficiul de Informatizare│
│ Direcţia Relaţii ├─┘ │ └────────────────────────┘
│ publice şi Protocol │ │
└────────────────────────────┘ │


┌────────────────┬────────────┼───────────┬───────────────────┐
│ │ │ │ │
┌────────┴────────┐┌──────┴─────────┐ │ ┌─────────┴───────┐ ┌─────────┴───────┐
│ SECRETAR DE STAT││SECRETAR DE STAT│ │ │SECRETAR DE STAT │ │SECRETAR DE STAT │
│pentru comunicare││ Purtatorul de │ │ │ pentru │ │ pentru │
│ şi Imagine ││ cuvânt │ │ │ romanii de │ │ relaţii │
│ publica ││ al guvernului │ │ │ pretutindeni │ │ interetnice │
└─┬───┬────┬──┬───┘└──────┬─────────┘ │ └───────────┬─────┘ └───┬─────┬───────┘
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ ┌────────┴─────────┐ │ ┌──┴─┐ │ ┌───┐
┌─┴┐ │ │ │ │ │ SECRETAR GENERAL │ │ │ L │ ├─┤ N │
│ A│ │ │ │ │ └───┬────┬─────────┘ │ └────┘ │ └───┘
└──┘ │ │ │ ┌─┴─┐ │ │ │ ┌───┴───┐
┌─┴─┐ │ ┌┴──┐ │ F │ ┌─┴─┐ │ ┌─────┴──────┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐
│ B │ │ │ E │ └───┘ │ G │ │ │ K │ │ M │ │ O │
└───┘ │ └───┘ └───┘ │ └──┬───┬──┬──┘ └───┘ └───┘
┌───┤ ┌───┤ ┌──┐ ┌─┴┐ │┌─┴┐
┌───┴─┐┌┴───┐ ┌──┴┐ ├─┤I │ │k1│ ││k2│
│ C ││ D │ │ H │ │ └──┘ └──┘ │└──┘
└─────┘└────┘ └───┘ ┌┴───┐ ┌──┴──┐
│ J │ │ k3 │
└────┘ └─────┘


*) condus de un subsecretar de stat

A = Direcţia de imagine şi relaţii
B = Direcţia de analiza şi monitorizare socialã
C = Direcţia presa
D = Direcţia relaţii cu publicul
E = Direcţia de comunicare interna şi negociere socialã

F = Redactare documentare

G = Direcţia management resurse umane
H = Direcţia economico-administrativã
I = Direcţia inzestrare
J = Oficiul judeţean pentru informaţii publice

K = Direcţia generalã de strategii şi programe
k1 = Direcţia romanii din ţãrile vecine
k2 = Direcţia romanii din emigratie
k3 = Direcţia de parteneriat strategic

L = Direcţia relaţii cu societatea civilã şi organisme internaţionale
M = Oficiul naţional pentru romi
N = Direcţia asistenta programe
O = Oficiul regional pentru relaţii interetnice*).




ANEXA 2

INSTITUŢIILE
aflate în subordinea Ministerului Informaţiilor Publice

1. Agenţia Nationala de Presa "Rompres"*) - finanţatã de la bugetul
de stat
2. Redactia Publicaţiilor pentru Strãinãtate - finanţatã din venituri
extrabugetare şi din alocaţii
de la bugetul de stat


*) Numãrul maxim de posturi este de 280.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016