Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARARE nr. 128 din 26 noiembrie 2009 privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de mediere, aprobat prin Hotararea Consiliului de mediere nr. 5/2007
HOTĂ?RÂRE nr. 128 din 26 noiembrie 2009 privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere, aprobat prin <>Hotãrârea Consiliului de mediere nr. 5/2007 EMITENT: CONSILIUL DE MEDIERE PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 913 din 24 decembrie 2009 În temeiul <>art. 17 alin. (2) şi <>art. 71 alin. (1) din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Consiliul de mediere adoptã prezenta hotãrâre. ARTICOL UNIC Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere, aprobat prin <>Hotãrârea Consiliului de mediere nr. 5/2007 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 505 din 27 iulie 2007, se modificã dupã cum urmeazã: 1. Articolul 39 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 39. - (1) Procedura defineşte responsabilitãţile Consiliului şi modalitatea de autorizare a mediatorilor în România. (2) Autorizarea mediatorilor se realizeazã prin: a) constatarea de cãtre Consiliu a îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 7 lit. a)-f) sau art. 72 alin. (2) din Lege; b) achitarea taxei de autorizare stabilite de Consiliu şi emiterea autorizaţiei." 2. Articolul 40 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 40 - (1) În vederea constatãrii de cãtre Consiliu a îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 7 lit. a)-f), persoanele fizice, absolvenţi ai cursurilor de formare de mediatori organizate în România în condiţiile legii sau în strãinãtate, depun la secretariatul Consiliului o cerere, prezentatã în anexa nr. 2, la care se ataşeazã urmãtoarele documente: a) actul de identitate - fotocopie; b) certificat de cãsãtorie, dacã este cazul - fotocopie; c) diploma de licenţã sau titlul de studii însoţit de atestatul de echivalare eliberat de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii - fotocopie; d) certificatul de absolvire a cursului de formare ca mediator obţinut în condiţiile Legii sau dovada absolvirii unui program postuniversitar de nivel master în domeniul medierii, acreditat conform legii şi avizat de Consiliu - fotocopie; e) documente care atestã programa de formare parcursã (în cazul persoanelor care se încadreazã în prevederile art. 8 din Lege); f) adeverinţã medicalã cu precizarea "clinic sãnãtos", eliberatã de medicul de familie - original; g) cazier judiciar în termen de valabilitate la data depunerii cererii la Consiliu, pentru cetãţenii români, sau declaraţie notarialã pe propria rãspundere, pentru cetãţenii strãini - original; h) dovada vechimii în muncã - fotocopie; i) dovada plãţii taxei de autorizare. (2) Persoanele prevãzute la alin. (1) primesc dovada depunerii cererii, respectiv numãrul de înregistrare din registrul de intrãri-ieşiri al Consiliului. (3) În cazul persoanelor prevãzute la art. 72 alin. (2) din Lege, înainte de autorizare se va parcurge etapa de evaluare a programului de formare ca mediator. Persoanele interesate vor depune la Consiliu o cerere însoţitã de documentele care atestã programul de formare parcurs. (4) Hotãrârea Consiliului cu privire la un program de formare ca mediator, evaluat în condiţiile art. 72 alin. (2), se aplicã tuturor cererilor formulate de persoane care au parcurs acelaşi program de formare." 3. Articolul 41 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 41. - (1) Secretariatul tehnic verificã existenţa documentelor menţionate la art. 40 în vederea constatãrii îndeplinirii condiţiilor de autorizare şi poate solicita completãri sau clarificãri. (2) Comisia permanentã analizeazã conţinutul documentelor şi face recomandãri argumentate Consiliului, de admitere sau respingere a fiecãrei cereri. (3) Consiliul ia act de propunerile Comisiei permanente şi hotãrãşte admiterea sau respingerea cererilor conform propunerilor formulate de Comisia permanentã." 4. Articolul 42 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 42. - Consiliul de mediere comunicã în scris rãspunsul motivat la orice solicitare, în termen de maximum 60 de zile de la depunerea acesteia." 5. Articolul 43 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 43. - (1) În vederea practicãrii profesiei de mediator, persoanele interesate care îndeplinesc condiţiile de mediator autorizat vor depune la Consiliu o cerere de avizare a formei de exercitare a profesiei, însoţitã în mod obligatoriu de o copie de pe toate înscrisurile doveditoare. (2) Cererea de avizare a formei de exercitare a profesiei se poate depune odatã cu cererea de autorizare ca mediator sau ulterior. (3) În cazul modificãrii sau încetãrii formei de exercitare a profesiei, mediatorul va depune la Consiliu o cerere însoţitã de documente specifice." 6. Articolul 44 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 44. - (1) Comisia permanentã verificã existenţa documentelor în vederea constatãrii îndeplinirii condiţiilor de avizare şi întocmeşte situaţia pe care o va prezenta Consiliului; Consiliul ia act de propunerea Comisiei permanente şi o transmite preşedintelui în vederea avizãrii, modificãrii sau încetãrii formei de exercitare a profesiei. (2) Consiliul comunicã rãspunsul în scris în termen de maximum 60 de zile de la depunerea cererii menţionate la art. 43. (3) Consiliul va efectua modificãrile cuvenite în Tabloul mediatorilor autorizaţi." 7. Articolul 45 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 45. - (1) În vederea avizãrii formei de exercitare a profesiei şi a înscrierii în Tabloul mediatorilor autorizaţi, se vor depune la Consiliu urmãtoarele documente: a) o declaraţie pe propria rãspundere cã spaţiul în care urmeazã sã îşi desfãşoare activitatea este adecvat procesului de mediere; b) documente privind spaţiul în care urmeazã sã îşi desfãşoare activitatea de mediator - fotocopie; c) documente care atestã domeniul medierii în care acesta este specializat, dacã este cazul - fotocopie; d) documente care atestã durata experienţei practice în domeniul medierii, dacã este cazul - fotocopie; e) atestat de competenţã lingvisticã limbã strãinã, dacã este cazul - fotocopie; f) documente care atestã calitatea de membru al unei asociaţii profesionale în domeniul medierii sau al altor organizaţii, dacã este cazul - fotocopie; g) dovada achitãrii taxei de autorizare în cuantumul stabilit prin hotãrâre a Consiliului - fotocopie; h) actul de înfiinţare a biroului de mediator/biroului de mediatori asociaţi sau contractul şi statutul societãţii civile profesionale de mediatori, dupã caz - douã exemplare originale; i) contractul de muncã şi statutul organizaţiei neguvernamentale în care se angajeazã cu contract de muncã - douã exemplare, în copie. (2) În condiţiile alin. (1), Consiliul va elibera în original autorizaţia care dã dreptul de practicã, însoţitã de anexa în care este menţionatã forma de exercitare a profesiei de mediator". 8. Anexa nr. 2 la regulament va avea urmãtorul cuprins: "ANEXA Nr. 2 ------------ la regulament ------------- CERERE DE AUTORIZARE Domnule Preşedinte, Subsemnatul/Subsemnata, .........., domiciliat/domiciliatã în .........., str. .......... nr. ..., sectorul ...., e-mail ............., nr. telefon .........., cetãţean ......., posesor/posesoare al/a CI seria ..... nr. ........., absolvent/absolventã al/a cursurilor de formare a mediatorilor, avizate de Consiliul de mediere prin Hotãrârea nr. ....., derulate de .........., vã rog sã-mi aprobaţi prezenta cerere prin care solicit constatarea de cãtre Consiliul de mediere a îndeplinirii condiţiilor prevãzute la <>art. 7 li.a)-f) din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi autorizarea ca mediator. În vederea constatãrii îndeplinirii condiţiilor, anexez urmãtoarele documente: - actul de identitate - fotocopie; - certificat de cãsãtorie - fotocopie (dacã este cazul); - diplomã de licenţã - fotocopie; - dovada absolvirii cursurilor de formare de mediatori - fotocopie; - programa de formare, eliberatã de furnizorul de servicii de formare - fotocopie; - adeverinţã medicalã cu precizarea "clinic sãnãtos", eliberatã de medicul de familie - original; - cazier judiciar în termen de valabilitate la data depunerii cererii la Consiliul de mediere - original; - dovada vechimii în muncã - fotocopie; - dovada achitãrii taxei de autorizare de 880 RON în contul Consiliului de mediere RO62 BRDE 410S V965 1163 4100, deschis la BRD-GSG, sucursala Calderon. În vederea autorizãrii, anexez: - declaraţia pe propria rãspundere privind datele personale care pot fi înscrise în Tabloul mediatorilor autorizaţi. Menţionez cã: I. Îmi voi exercita activitatea ca mediator: [] într-un birou de mediator; [] într-un birou de mediatori asociaţi; [] într-o societate civilã profesionalã de mediatori; [] cu contract de muncã într-o organizaţie neguvernamentalã din domeniul medierii, depunând în sensul acesta cererea de avizare a formei de exercitare a profesiei însoţitã de documentele cerute de aceasta. II. Nu îmi voi exercita activitatea într-o formã prevãzutã de <>Legea nr. 192/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Mã angajez sã achit întocmai şi la termen eventuale taxe hotãrâte de Consiliul de mediere, sã particip la diverse cursuri de formare continuã în domeniu şi întâlniri specifice profesiei de mediator şi sã respect hotãrârile Consiliului de mediere.
Data Semnãtura ............. .............."
Preşedintele Consiliului de mediere, Anca Elisabeta Ciucã Bucureşti, 26 noiembrie 2009. Nr. 128. ----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email