Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În baza prevederilor art. 31 alin. (1) din Legea nr. 67/1995 privind ajutorul social şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 63/1994 privind actualizarea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile şi instituţiile publice, aprobată şi modificată prin Legea nr. 13/1995, Guvernul României hotărăşte: ART. 1 (1) Consiliile locale, în funcţie de condiţiile specifice, aprobă criterii proprii de evaluare a veniturilor nete care se pot obţine din creşterea şi valorificarea animalelor şi păsărilor, precum şi din valorificarea altor bunuri realizate în gospodăriile populaţiei din mediul rural şi, după caz, din mediul urban, nominalizate de primar. (2) La stabilirea criteriilor proprii de evaluare conform alin. (1) se vor avea în vedere limitele minime ale veniturilor nete prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre pentru principalele categorii de animale şi păsări, prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre. (3) Limitele minime ale veniturilor nete prevăzute la alin. (2) se actualizează prin hotărâre a Guvernului, în funcţie de evoluţia preţurilor. (4) Criteriile prevăzute la alin. (1) se afişează la sediul consiliului local. ART. 2 (1) Familiile şi persoanele singure, care au în proprietate sau în folosinţa numai locuinţa şi bunurile necesare nevoilor familiale, pot beneficia, în condiţiile legii, de ajutor social. (2) În vederea acordării ajutorului social, bunurile de natura celor prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre nu sunt considerate bunuri necesare. ART. 3 (1) Familiile şi persoanele singure, care au în proprietate terenuri, clădiri, spaţii locative sau alte bunuri mobile sau imobile peste nivelul celor prevăzute la art. 2 alin. (1) din prezenta hotărâre, vor declara, la solicitarea ajutorului social, veniturile realizate din valorificarea bunurilor respective. (2) Pe baza sumelor rezultate din valorificarea bunurilor, precum şi din utilizarea economiilor sau a disponibilităţilor din conturile bancare şi de la C.E.C., se calculează perioada de timp în care familia sau persoana singură are asigurat venitul net lunar prevăzut la art. 3 din Legea nr. 67/1995. Dreptul la ajutor social se poate acordă, în condiţiile legii, de la data de întâi a lunii următoare celei în care a expirat perioada de timp astfel stabilită. ART. 4 (1) Persoanele apte de muncă, care nu sunt salariate şi nu realizează venituri cel puţin la nivelul salariului minim brut pe ţară din alte activităţi, se iau în considerare ca membri de familie la determinarea nivelului venitului net lunar al acesteia, numai dacă fac dovadă că s-au prezentat la oficiul forţei de muncă pentru încadrare şi nu au refuzat un loc de muncă cu contract de muncă pe perioada determinata sau nedeterminată, ori cu convenţie civilă sau un curs de calificare recomandat sau la care au fost înscrise. (2) Repartizarea în muncă se poate face şi de către primar, pentru realizarea unor acţiuni sau lucrări de interes local sau la solicitarea unor persoane fizice. (3) Primarul are obligaţia să comunice oficiului forţei de muncă beneficiarii de ajutor social care se încadrează în prevederile alin. (1), pentru a se lua măsuri de repartizare în muncă cu prioritate a persoanelor în cauză, oferindu-le acestora orice loc de muncă. ART. 5 (1) Pentru soluţionarea cererii de ajutor social, primarul poate dispune efectuarea anchetei sociale, document care reprezintă proba legală, în caz de atac al dispoziţiei primarului pe calea contenciosului administrativ. (2) Stabilirea dreptului la ajutor social unor familii sau persoane singure se face, în condiţiile legii, în limita fondurilor aprobate cu aceasta destinaţie. (3) În situaţia în care cererile depăşesc nivelul fondurilor prevăzute cu această destinaţie în bugetul local, precum şi la sesizarea oricărei persoane fizice sau juridice, primarul are obligaţia să dispună efectuarea de anchete sociale pentru toţi solicitantii de ajutor social. Ancheta socială este obligatorie şi în situaţia în care familia sau persoana care solicită ajutor social locuieşte şi gospodareste împreună cu alte familii sau persoane. (4) La efectuarea anchetelor sociale pot participa şi reprezentanţi ai instituţiilor publice care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul localităţii, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale. (5) Persoanele care efectuează ancheta socială vor evidenţia veniturile nete lunare şi bunurile nedeclarate sau subevaluate, precum şi activităţile potenţial aducătoare de venituri, desfăşurate de către membrii familiei, pentru a fi luate în calcul la stabilirea dreptului şi a cuantumului ajutorului social. (6) În cazul familiei sau persoanei singure care solicită ajutorul social şi convietuieşte în aceeaşi gospodărie cu alte familii sau persoane şi contribuie împreună la realizarea unor bunuri şi venituri sau la consumul acestora se iau în calcul veniturile totale nete realizate şi numărul persoanelor din gospodăria respectiva. (7) La definitivarea anchetei sociale se pot utiliza şi informaţii de la cel puţin doua persoane care cunosc situaţia materială, socială, şi civilă a persoanelor din gospodăria solicitantului de ajutor social. ART. 6 La stabilirea venitului net lunar al familiei sau persoanei singure, care a solicitat ajutor social potrivit prevederilor art. 6 din Legea nr. 67/1995, se iau în considerare şi drepturile corespunzătoare unor creanţe legale, cum sunt: alocaţia de stat pentru copii, ajutorul de integrare profesională, ajutorul de şomaj, alocaţia de sprijin, alte creanţe legale care pot fi valorificate. ART. 7 În vederea aplicării prevederilor art. 17 din Legea nr. 67/1995, primarul va desemna, prin dispoziţie scrisă, persoanele care răspund de efectuarea anchetelor sociale, de calculul şi acordarea vizei de control financiar preventiv pentru stabilirea şi plata ajutoarelor sociale. ART. 8 (1) Plata ajutorului social se face lunar, pe baza de stat de plata, mandat poştal sau prin cont curent; data plăţii şi modalitatea de plata se stabilesc de către primar şi se afişează la consiliul local. (2) Primarul poate organiza plata integrala sau parţială a ajutorului social prin acordarea, pentru toţi sau pentru o parte dintre membrii familiei, a unor alimente, medicamente, rechizite şcolare pentru copii, precum şi prin plata întreţinerii legal stabilite de către asociaţiile de locatari, sau a combustibilului pentru încălzire. ART. 9 (1) Pentru toate sumele ce vor fi plătite cu titlu de ajutor social, primarul va dispune reanalizarea cererilor aprobate până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, şi a documentelor care au stat la baza acordării acestui drept, urmând să stabilească, prin dispoziţie, menţinerea dreptului la ajutor social, modificarea cuantumului sau, după caz, încetarea dreptului la ajutor social. (2) Primarul poate dispune şi reanalizarea cererilor aprobate ulterior intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pentru a verifica îndeplinirea obligaţiei prevăzute la art. 12 din Legea nr. 67/1995. (3) În cazul constatării încălcării dispoziţiilor legale cu privire la stabilirea şi plata ajutorului social, primarul are obligaţia să dispună măsurile legale pentru recuperarea sumelor acordate necuvenit si, dacă este cazul, să sesizeze organele de cercetare penală. ART. 10 Listele nominale privind aprobarea sau respingerea cererilor pentru acordarea ajutorului social, cu semnătura primarului, se afişează la sediul consiliului local. ART. 11 Formularele necesare aplicării prevederilor Legii nr. 67/1995 se asigura de către consiliile locale din fonduri prevăzute în bugetele locale. ART. 12 Normele metodologice pentru aplicarea Legii nr. 67/1995 privind ajutorul social, precum şi modalităţile de plata a drepturilor reglementate de lege, modificate şi completate potrivit prevederilor prezentei hotărâri, sunt cele prezentate în anexa nr. 3 ART. 13 Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Finanţelor pot emite precizări în condiţiile legii, pentru soluţionarea unor probleme în legătura cu stabilirea dreptului şi a modalităţilor de plata a ajutorului social. ART. 14 (1) Fondurile necesare pentru plata ajutorului ce se acorda sotiilor celor care satisfac serviciul militar obligatoriu se prevăd în bugetul Ministerului Apărării Naţionale. (2) Stabilirea locului şi plata ajutorului ce se acorda sotiilor celor care satisfac serviciul militar obligatoriu se fac de către centrele militare judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, pe baza normelor metodologice elaborate de Ministerul Apărării Naţionale. ART. 15 (1) Primarul poate dispune acordarea unor ajutoare de urgenta, în condiţiile legii, în limita fondurilor prevăzute în bugetul local. (2) Ajutoarele prevăzute la alineatul precedent pot fi acordate, în condiţiile legii, în limita fondurilor prevăzute în bugetul local şi la propunerea direcţiilor judeţene de muncă şi protecţie socială, respectiv a Direcţiei generale de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti. (3) Guvernul poate dispune acordarea unor ajutoare de urgenta, în condiţiile legii, la propunerea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, din fondurile prevăzute cu aceasta destinaţie. (4) Acordarea de ajutoare de urgenta se face pe baza de ancheta socială. ART. 16 Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. ART. 17 (1) Prezenta hotărâre intra în vigoare la 1 martie 1996. (2) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abroga, cu excepţia art. 8 alin. (1), Hotărârea Guvernului nr. 565 din 28 iulie 1995 şi orice alte dispoziţii contrare. PRIM-MINISTRU NICOLAE VĂCĂROIU Contrasemnează: --------------- Ministru de stat, ministrul muncii şi protecţiei sociale, Dan Mircea Popescu Ministru de stat, ministrul finanţelor, Florin Georgescu Secretar de stat, şeful Departamentului pentru Administraţie Publică Locală, Octav Cozmâncă Bucureşti 1 martie 1996. Nr. 125. ANEXA I CRITERII privind limitele minime ale veniturilor nete care se pot obţine din creşterea şi valorificarea animalelor şi păsărilor, precum şi din valorificarea altor bunuri realizate în gospodărie, care, potrivit art. 6 alin. (2) din Legea nr. 67/1995, sunt considerate bunuri ce pot fi păstrate ca fiind necesare nevoilor familiale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-
Limita minimă de venit
(lei/an şi unitate)
Principalele categorii de animale ────────────────────────────
şi păsări Zona de fertilitate
────────────────────────────-
I, II şi III IV şi V
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-
- Bovine:
- vaci, bivoliţe 300.000 180.000
- boi, bivoli 500.000 300.000
- viţei până la 6 luni 100.000 60.000
- tăuraşi 200.000 120.000
- Porcine 100.000 60.000
- Ovine 20.000 12.000
- Caprine 20.000 12.000
- Cabaline:
- cai 600.000 360.000
- măgari 200.000 120.000
- catâri 300.000 180.000
- Păsări:
- raţe 8.000 5.000
- găini 10.000 7.000
- gâşte 12.000 6.000
- curci 15.000 10.000
- Familii de albine 20.000 20.000
- Iepuri de casă 10.000 6.000
- Nurci, nutrii 15.000 15.000
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
NOTA: Consiliul local va stabili şi va aproba limite minime de venit şi pentru alte categorii de animale şi păsări, precum şi pentru bunuri realizate în gospodărie care se valorifica pe piaţa (fructe, obiecte de uz casnic şi gospodăresc, îmbrăcăminte, incaltaminte etc.). ANEXA II BUNURI IN PROPRIETATE SAU IN FOLOSINŢA care nu sunt considerate ca strict necesare nevoilor familiale în sensul art. 6 alin. (2) din Legea nr. 67/1995 1. Motociclete*) şi scutere*)---------- *) Se exceptează mijloacele de transport adaptate, din proprietatea persoanelor handicapate. 2. Autoturisme*), autoutilitare, autocamioane de orice fel şi remorci, şalupe, bărci cu motor, rulote, autobuze, microbuze şi alte mijloace de transport---------- *) Se exceptează mijloacele de transport adaptate, din proprietatea persoanelor handicapate. 3. Tractoare 4. Combine, semănători, seceratori şi alte utilaje agricole cu tracţiune mecanică 5. Prese de ulei, mori de cereale, uruitori de cereale, aparate de dărăcit, cazane de fabricat rachiu, ferastraie mecanice pentru lemn 6. Tablouri şi obiecte de arta 7. Bijuterii şi obiecte ornamentale din metale preţioase 8. Clădiri sau alte spaţii locative în afară locuinţei; terenuri intravilane 9. Terenuri agricole în suprafaţa de peste 10.000 mp în zonele colinare şi de şes şi de peste 20.000 mp în zonele montane, în medie pe membru de familie 10. Alte bunuri stabilite de consiliul local. ANEXA III NORME METODOLOGICE pentru aplicarea Legii nr. 67/1995 privind ajutorul social, precum şi modalităţile de plata a drepturilor reglementate de lege I. Ajutorul social 1. Primirea şi soluţionarea cererilor pentru acordarea ajutorului social 1.1. - Primarul organizează activitatea de primire, înregistrare şi soluţionare a cererilor pentru acordarea ajutorului social, asigurând evidenţa şi plata drepturilor stabilite în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare. 1.2. - Cererea pentru acordarea ajutorului social (modelul nr. 1) se completează de către unul dintre membrii familiei care are capacitatea de exerciţiu al drepturilor civile sau, în cazurile prevăzute de lege, de către tutorele sau curatorul persoanei din familia indreptatita. Persoana care completează şi depune cererea la primar este titularul ajutorului social, iar beneficiarul ajutorului social este familia. Cererea pentru acordarea ajutorului social se depune şi se înregistrează la primarul localităţii în a carei raza teritorială domiciliază titularul sau, după caz, la primarul localităţii în a carei raza teritorială au reşedinţa cetăţenii străini sau apatrizi. 1.3. - Cererea pentru acordarea ajutorului social este însoţită de declaraţia titularului (modelul nr. 1A) cu privire la deţinerea în proprietate sau în folosinţa a bunurilor de natura celor prevăzute în anexa nr. II la prezenta hotărâre. 1.4. - La depunerea cererii se prezintă acte (copie legalizată sau certificată de funcţionarul desemnat de primar sau originalul) din care să rezulte datele de identificare a titularului, numărul membrilor de familie ce se vor lua în considerare la stabilirea dreptului la ajutor social, precum şi veniturile nete realizate de membrii familiei, după cum urmează: - buletinul de identitate al titularului şi al celorlalţi membri de familie pentru cetăţenii străini sau apatrizi care au reşedinţa în România se prezintă carnetul de identitate sau legitimaţia provizorie; - actul din care să rezulte calitatea titularului de tutore sau curator, dacă este cazul (copie); - certificatele de naştere ale copiilor (copii); - certificatul de căsătorie (copie); - adeverinţe de elev sau de student, eliberate în luna curenta sau în luna anterioară depunerii cererii pentru acordarea ajutorului social; în adeverinţa de elev sau de student se va menţiona dacă beneficiază de bursa, tipul şi cuantumul acesteia; - hotărârea de adopţie sau de încredinţare a minorului, potrivit legii (copie); - hotărârea judecătorească, actualizată, privind obligaţia legală de întreţinere (copie); - adeverinţe de la oficiul forţei de muncă pentru persoanele apte de muncă din familie, cu excepţiile stabilite de lege, eliberate în luna depunerii cererii pentru acordarea ajutorului social sau în luna anterioară; - talonul de plata a ajutorului de şomaj, a ajutorului de integrare profesională sau a alocaţiei de sprijin, reprezentind drepturi cuvenite pentru ultima luna completa; - adeverinţe din care să rezulte venitul brut şi net, realizate în luna anterioară depunerii cererii de acordare a ajutorului social, de către persoanele încadrate în muncă (salarii, sporuri, premii şi orice alte drepturi băneşti sau în natura); potrivit art. 1 din Legea nr. 68/1993 persoanele juridice şi fizice care angajează personal salariat cu contract de muncă (norma întreaga) sunt obligate să garanteze în plata un salariu brut lunar cel puţin egal cu salariul de baza minim brut pe ţara; - adeverinţa de salariu net, din luna curenta sau, după caz, din luna anterioară depunerii cererii pentru acordarea ajutorului social, eliberata de Inspectoratul de stat teritorial pentru handicapati, pentru persoana care are în îngrijire permanenta o persoana handicapata; - taloane sau adeverinţe de pensie, de ajutor social, în condiţiile legii pensiilor şi asigurărilor sociale de stat, precum şi pentru alte indemnizaţii şi sporuri, din ultima luna plătită; se iau în calculul veniturilor şi pensiile suplimentare; - adeverinţe eliberate de organele financiare teritoriale din care să rezulte veniturile realizate de membrii familiei, din surse proprii sau din prestarea unor activităţi autorizate în condiţiile prevăzute de lege, eliberate cu cel mult doua saptamini înaintea prezentării acestora la primar; - procesul-verbal de impunere si/sau declaraţia de impunere, privind impozitul pe venitul agricol conform Legii nr. 34/1994, pentru anul curent; - declaraţia pe propria răspundere prevăzută la art. 7 alin. (2) din Legea nr. 67/1995; - alte acte doveditoare privind veniturile realizate, considerate necesare de către titularul ajutorului social sau de către primar. 1.5. - Actele de identificare şi cele privind numărul membrilor familiei pentru acordarea ajutorului social, în cazul refugiatilor stabiliţi în România, vor fi cele de care dispun aceştia potrivit reglementărilor legale în vigoare. 1.6. - În legătura cu prezentarea adeverinţei de la oficiul forţei de muncă se au în vedere următoarele: - persoanele care nu sunt salariate, dar realizează venituri din alte activităţi, cel puţin la nivelul salariului de baza minim brut pe ţara, nu au obligaţia să prezinte adeverinţe de la oficiul forţei de muncă; - persoanele care au împlinit vârsta de 62 de ani bărbaţii şi 57 de ani femeile, indiferent dacă au desfăşurat sau nu activităţi salariale, nu au obligaţia să prezinte adeverinţe de la oficiul forţei de muncă; - minorii în vârsta de peste 16 ani au obligaţia să prezinte adeverinţa, dacă nu urmează cursuri la învăţământul de zi şi nu realizează venituri cel puţin la nivelul salariului de baza minim brut pe ţara. În situaţia în care persoana apta de muncă şi obligată sa prezinte adeverinţa de la oficiul forţei de muncă refuza un loc de muncă oferit sau frecventarea unui curs de calificare, adeverinţa nu i se mai eliberează decât după o perioada în care a fost incadrata în muncă sau a realizat venituri din alte activităţi cel puţin la nivelul salariului minim de baza brut pe ţara. La depunerea cererii de ajutor social se ia în considerare şi refuzul solicitantului pentru locurile de muncă oferite de primar în condiţiile art. 4 alin. (2) din prezenta hotărâre. 1.7. - Funcţionarul desemnat pentru primirea şi înregistrarea cererii pentru acordarea ajutorului social (modelul nr. 1) va verifica corectitudinea înregistrărilor, având în vedere următoarele: - datele de identificare a titularului şi a celorlalţi membri ai familiei se completează cu respectarea spaţiilor destinate informaţiilor respective; spaţiile rezervate pentru coduri se completează de către funcţionar, în vederea prelucrării automate a datelor; - numărul membrilor de familie, completat în spaţiul rezervat, se referă numai la membrii de familie care se iau în considerare la stabilirea dreptului la ajutor social [conform art. 2 şi art. 5 alin. (1) din lege]. Nu se iau în considerare în numărul membrilor de familie persoanele aflate în întreţinerea statului (în instituţii de asistenta socială, pentru satisfacerea serviciului militar obligatoriu, în unităţi de învăţământ special cu internat, în detenţie etc.); - veniturile nete realizate de familie se compun din veniturile individuale, realizate lunar din salarii, pensii, ajutoare de şomaj, indemnizaţii, sporuri, alocaţii de stat pentru copii, burse sociale sau de studii, creanţe legale care pot fi valorificate, convenţii civile de întreţinere aflate în executare etc. şi din veniturile în bani sau în natura realizate de familie din agricultură, zootehnie etc.; - veniturile nete individuale realizate de membrii familiei se completează de către titular la pag. 2 din cererea pentru acordarea ajutorului social. Tabelul se va completa după consultarea categoriilor de venituri prevăzute la pag. 4 din cerere; titularul va înscrie, pentru fiecare membru de familie, codul şi suma corespunzătoare veniturilor realizate; dacă unii membri din familie nu realizează venituri, în coloana "Total" se înscrie "0"; - veniturile realizate de întreaga familie se referă la anul calendaristic curent şi se completează în cererea pentru acordarea ajutorului social la pag. 3, "Venituri familiale", şi anume: * venituri nete anuale realizate din agricultură, conform actului de impunere emis pe numele contribuabilului (veniturile lunare corespunzătoare se calculează şi se completează de către funcţionar); dacă exista mai mulţi proprietari aflaţi în indiviziune, în funcţie de numărul acestora se va înscrie partea din venitul net ce revine familiei titularului de ajutor social din venitul net prevăzut în actul de impunere; * veniturile anuale şi lunare realizate din creşterea şi valorificarea animalelor, păsărilor, albinelor etc. se completează de către funcţionar pe baza criteriilor proprii, aprobate de consiliul local, şi a numărului de animale, păsări, stupi de albine etc., declarate de solicitant, pentru el şi pentru membrii familiei sau, după caz, din gospodărie, la data depunerii cererii pentru acordarea ajutorului social sau ulterior; * veniturile anuale realizate de familie din arende, chirii, rente, dividende, economii la C.E.C., depozite în conturi bancare, precum şi din valorificarea unor bunuri din proprietate sau realizate în gospodărie şi nominalizate de primar, se înscriu de către titular în cererea pentru acordarea ajutorului social, funcţionarul calculind venitul net lunar corespunzător. În situaţia în care familia sau persoana singura, care a solicitat ajutor social, convietuieşte cu alte familii sau persoane şi contribuie împreună cu acestea la realizarea unor bunuri sau venituri ale gospodăriei, veniturile nete anuale şi lunare se stabilesc pe baza venitului mediu net ce revine pe persoana. 1.8. - La verificarea completării cererii pentru acordarea ajutorului social, funcţionarul desemnat de primar confrunta datele înscrise în aceasta cu cele din actele doveditoare, după care certifica, prin semnătura, concordanta şi înregistrează cererea într-un registru special; numărul din acest registru se completează de către funcţionar pe cererea pentru acordarea ajutorului social. 1.9. - Pentru fiecare solicitant se întocmeşte o documentaţie distinctă, pastrindu-se actele care au stat la baza stabilirii dreptului la ajutor social, precum şi cele emise ulterior de către primar; documentele se păstrează şi se completează sau se modifica ori de câte ori intervin schimbări în componenta sau în cuantumul veniturilor familiei. Schimbările intervenite după depunerea cererii pentru acordarea ajutorului social, referitoare la veniturile familiei (gospodărie) şi la numărul membrilor, se comunica în scris de către titular, iar cele care rezulta din anchetele sociale se anexează la documentaţia existenta. 1.10. - În vederea soluţionării cererii pentru acordarea ajutorului social sau a modificării/încetării plăţii ajutorului social, primarul dispune efectuarea anchetei sociale, dacă exista dubii, sesizări sau în alte cazuri motivate. 2. Alte precizări privind soluţionarea cererilor pentru acordarea ajutorului social 2.1. - În cazul soţilor despărţiţi în fapt, care nu au domiciliul comun, unul dintre soţi, exercitindu-si singur drepturile şi îndatoririle fata de copiii lui minori, poate beneficia de ajutor social, în condiţiile legii, prezentind orice mijloace de proba legale cu privire la veniturile celuilalt soţ; existenta unei hotărâri judecătoreşti privind stabilirea pensiei de întreţinere este relevanta în acest sens. 2.2. - Persoana singura, necăsătorită, care are în întreţinere un copil minor a cărui paternitate nu a fost stabilită, poate beneficia de ajutor social, în condiţiile legii, în temeiul prevederilor art. 2 alin. (2) din Legea nr. 67/1995; dovada lipsei veniturilor din creanţe legale de întreţinere se poate face potrivit art. 7 alin. (2) şi art. 9 alin. (2) din lege. 2.3. - În cazul în care într-o gospodărie convietuiesc mai multe familii, iar în evidentele oficiale figurează cu venituri numai una dintre ele, în vederea stabilirii veniturilor nete realizate de fiecare familie, situaţia se analizează pe baza de ancheta socială, în condiţiile prevăzute de art. 9 alin. (2) din Legea nr. 67/1995 şi de art. 5 alin. (6) din prezenta hotărâre, urmând ca primarul să decidă asupra dreptului la ajutor social. 2.4. - Atunci când unul sau ambii soţi, persoane apte de muncă, nu sunt salariaţi şi nu realizează venituri din alte activităţi cel puţin la nivelul salariului de baza minim brut pe ţara, dacă nu prezintă adeverinţe de la oficiul forţei de muncă conform prevederilor art. 5 alin. (1) şi ale art. 13 alin. (1) din Legea nr. 67/1995, nu se vor lua în considerare ca membri de familie la determinarea nivelului venitului net pe familie, dar nu pot fi excluşi de la dreptul de a formula cererea pentru acordarea ajutorului social, dacă au copii minori; în aceasta situaţie, unul dintre soţi poate depune cererea pentru acordarea ajutorului social, iar în numărul membrilor de familie pentru stabilirea nivelului de venit net lunar, prevăzut la art. 3 alin. (1) din lege, se va lua în considerare numai numărul copiilor minori si, după caz, soţul care a prezentat adeverinţa de la oficiul forţei de muncă. La determinarea cuantumului ajutorului social se vor lua în calcul veniturile nete realizate de părinţi, potrivit obligaţiei legale de întreţinere conform Codului familiei. 2.5. Primarul va stabili persoanele cele mai îndreptăţite să beneficieze de masa la cantina de ajutor social din cadrul familiilor sau persoanelor singure care beneficiază, în condiţiile legii, de ajutor social şi perioada de acordare, dind prioritate copiilor, persoanelor bolnave şi persoanelor în vârsta. 3. Determinarea cuantumului ajutorului social 3.1. - În vederea soluţionării cererii pentru acordarea ajutorului social, funcţionarul completează Fişa de calcul (recalculare) al ajutorului social (model nr. 2), pe baza datelor din cererea titularului. Fişa se completează după cum urmează: - datele de identificare (numărul şi data înregistrării, numele şi prenumele titularului) sunt preluate din cererea pentru acordarea ajutorului social; - la pct. 1 - numărul total al membrilor de familie este cel declarat; - la pct. 2 - venitul net lunar pe familie se calculează prin totalizarea sumelor din cererea titularului pentru acordarea ajutorului social privind: a) veniturile nete lunare rezultate din însumarea veniturilor individuale realizate de membrii familiei, asa cum au fost menţionate la pag. 2 din cerere; b) veniturile nete lunare realizate din agricultură, respectiv suma veniturilor nete lunare de la pct. 2.1. din cerere; c) veniturile nete lunare realizate din creşterea şi valorificarea animalelor, păsărilor, albinelor etc., respectiv suma veniturilor nete lunare de la pct. 2.2., 2.3. şi 2.4. din cerere; d) veniturile nete lunare realizate de familie din economii la C.E.C., depozite în conturi bancare, precum şi din valorificarea unor bunuri din proprietate, respectiv veniturile lunare de la pct. 2.5. şi 2.6. din cerere; e) alte venituri nete lunare realizate de familie din arende, chirii, rente, dividende, din valorificarea unor bunuri realizate în gospodărie etc., respectiv veniturile lunare de la pct. 2.7. din cerere; - la pct. 3 - majorări ale nivelului veniturilor nete lunare prevăzut de lege: a) se completează numai în cazul în care în familie exista persoane care lucrează în baza unui contract de muncă, a unei convenţii civile sau care realizează venituri din activităţi pe cont propriu [conform prevederilor art. 3 alin. (3) din Legea nr. 67/1995]; b) se completează numai pentru familiile cu peste 5 membri [conform prevederilor art. 3 alin. (1) din Legea nr. 67/1995]; - la pct. 4 - la nivelul venitului net corespunzător componentei familiei, prevăzut de lege, se adauga sumele stabilite la pct. 3 de mai sus; - la pct. 5 - se calculează perioada de timp (număr de luni), posibila de acoperire a nivelului de venit net lunar prevăzut de lege, prin utilizarea veniturilor realizate din economii la C.E.C., depozite în conturi bancare, precum şi din valorificarea unor bunuri din proprietate, înscrise la pct. 2.d) de mai sus; - la pct. 6 - se înscrie cuantumul ajutorului social, calculat ca diferenţa între sumele totale de la pct. 4 şi pct. 2 de mai sus. Dacă din calcul rezulta un cuantum al ajutorului social mai mic de 5.300 lei, se acorda 5.300 lei. Calculul ajutorului social nu se efectuează în situaţia în care rezultatul de la pct. 5 de mai sus este supraunitar (mai mare decât 1), respectiv perioada de timp depăşeşte o luna. Fişa de calcul al ajutorului social se semnează de către persoana care a efectuat calculele şi se vizează pentru control financiar preventiv. 3.2. - Documentaţia este prezentată primarului, care, în termen de 30 de zile de la înregistrarea cererii, decide asupra dreptului la ajutor social, prin dispoziţie scrisă. Pe baza dispoziţiei primarului se întocmeşte, după caz, Comunicarea privind stabilirea ajutorului social (modelul nr. 3.A) sau Comunicarea privind respingerea dreptului la ajutor social (modelul nr. 3B), documente care se transmit titularului de ajutor social în termen de 15 zile de la emiterea dispoziţiei primarului. 3.3. - Pe versoul fisei de calcul al ajutorului social se înscriu date în legătura cu prezentarea adeverinţelor eliberate de oficiul forţei de muncă (potrivit prevederilor art. 13-16 din Legea nr. 67/1995). 3.4. În cazul recalcularii cuantumului ajutorului social, fişa de calcul/ recalculare va avea acelaşi număr de înregistrare ca cea anterioară, completat cu un număr secvential care indica numărul fişelor deschise pentru acelaşi titular de ajutor social. Pe baza datelor din noua fişa se emite dispoziţia primarului. În termen de 15 zile de la emiterea dispoziţiei se transmite titularului Comunicarea privind modificarea ajutorului social (modelul nr. 3A). 4. Suspendarea şi încetarea plăţii ajutorului social 4.1. - Plata ajutorului social se suspenda în cazul în care beneficiarul, persoana singura şi apta de muncă, care nu este salariata şi nu realizează venituri din alte activităţi, la nivelul salariului de baza minim brut pe ţara, nu prezintă la 3 luni adeverinţa de la oficiul forţei de muncă, eliberata pe baza de cerere scrisă (modelul nr. 4), sau talonul de plata, din ultima luna, a ajutorului de şomaj, a ajutorului de integrare profesională sau a alocaţiei de sprijin. Pe perioada în care persoana beneficiază de ajutor de şomaj, ajutor de integrare profesională sau de alocaţie de sprijin se prezintă, la 3 luni, Carnetul de evidenţă, vizat pentru luna curenta de către oficiul forţei de muncă. Suspendarea plăţii ajutorului social se face începând cu a doua luna după expirarea perioadei de 3 luni plătite. 4.2. - În cazurile în care primarul se sesizează, din oficiu sau la initiativa unor persoane fizice sau juridice, ca titularului de ajutor social i s-au schimbat condiţiile pentru acordarea acestui drept, plata se suspenda până la clarificarea situaţiei prin ancheta socială. Primarul poate suspenda plata ajutorului social prin dispoziţie, în cazul în care constata, prin ancheta socială, ca, sumele acordate ca drept de ajutor social nu sunt utilizate pentru nevoile familiei. 4.3. - Recuperarea debitelor constatate se face în conformitate cu prevederile art. 17 din Legea nr. 67/1995. 4.4. - În cazul în care familia sau persoana singura care primeşte ajutor social îşi schimba domiciliul, titularul va putea solicita, în condiţiile legii, ajutor social primarului localităţii în care are noul domiciliu, căruia ii va prezenta o adeverinţa de încetare a plăţii, emisă de primarul localităţii în care a avut anterior domiciliul. 5. Raportarea lunară privind ajutorul social 5.1. - Primării comunica, până la data de 10 a fiecărei luni, la direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială, respectiv la Direcţia generală de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti, date statistice referitoare la aplicarea Legii nr. 67/1995 - Raport statistic privind acordarea ajutorului social, a indemnizaţiei de naştere şi a ajutorului de urgenta, conform Legii nr. 67/1995 (modelul nr. 5). 5.2. - În cazul actualizării nivelurilor veniturilor prevăzute de Legea nr. 67/1995 pentru calculul ajutorului social, intervalele de cuantumuri prevăzute în raportul statistic (modelul nr. 5) se modifica şi se comunica de către Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale prin direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială şi Direcţia generală de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti. II. Indemnizaţia de naştere Indemnizaţia de naştere se acorda la cerere, o singura data, pentru fiecare copil născut, începând cu cel de-al doilea (model nr. 6). Cererea se depune la primarul localităţii în care domiciliază mama. La cerere se anexează copia de pe certificatul de naştere al copilului pentru care se solicită indemnizaţia de naştere, precum şi al unui copil născut anterior. Drepturile privind indemnizaţia de naştere neridicate la data intrării în vigoare a Legii nr. 67/1995 se stabilesc şi se acorda la nivelul sumelor prevăzute de reglementările legale în vigoare la data naşterii copilului. MODELUL Nr. 1 PRIMAR MUNICIPIU, SECTOR, ORAŞ, COMUNA ............................... Număr de înregistrare ......... Ziua ..... luna ...... anul ... CERERE pentru acordarea ajutorului social Subsemnatul(a) .....(numele şi prenumele), având calitatea de ....(soţ, sotie, tutore, curator), născut(a) la data de ......(ziua, luna, anul), domiciliat(a) în localitatea .... (codul, denumirea), str. ........(codul, denumirea) nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ..., oficiul poştal ......., judeţul/sectorul ...., posesor al buletinului de identitate (carnet de identitate, legitimatie provizorie) seria .... nr. ....., eliberat de ......., la data de ......., va rog să aprobaţi acordarea de ajutor social lunar familiei pe care o reprezint. Declar pe propria răspundere următoarele: 1. Familia pentru care solicit ajutor social este compusă din ..... membri, după cum urmează:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Categoria economică*) Codul numeric
crt. Numele şi prenumele Data naşterii ──────────────────── personal**)
(ziua, luna, Denumirea Codul
anul)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Soţ
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Sotie
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Copii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*) Se completează: salariat=1; somer=2; pensionar=3; mic meserias=4;
taran=5; elev=6; student=7; alte categorii=8.
**) Se preia din buletinul de identitate sau din certificatul de naştere.
NOTĂ: În cazul familiilor cu peste zece membri se va completa o anexa. - 2 - VENITURI INDIVIDUALE REALIZATE DE MEMBRII FAMILIEI
────┬─────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬────
Nr. │Numele şi│ Veniturile nete individuale lunare*) realizate din: │TOTAL
crt │prenumele├─────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┤(lei)
│ │ **) │ Suma│ **) │ Suma│ **) │ Suma│ **) │ Suma│ **) │ Suma│
│ │Codul│(lei)│Codul│(lei)│Codul│(lei)│Codul│(lei)│Codul│(lei)│
────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────
────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────
────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────
────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────
────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────
────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────
────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────
────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────
────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────
────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────
────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────
────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────
────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────
────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────
────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────
────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────
────┴─────────┼─────┴─────┼─────┴─────┼─────┴─────┼─────┴─────┼─────┴─────┼────
TOTAL VENITURI│ │ │ │ │ │
──────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴────
---------- *) În cazul în care o persoana realizează mai mult de 6 categorii de venituri, va continua completarea codurilor şi a cuantumurilor veniturilor respective pe rindul următor. **) Codurile corespunzătoare veniturilor realizate se preiau din lista categoriilor de venituri ce se iau în considerare la stabilirea ajutorului social (pag.4). - 3 -
2. Venituri familiale
2.1. Venituri nete realizate Suprafaţa Venitul net Venitul net
de familie din agricultură: (ha) anual lunar
(lei) (lei)
────────────────────────────────────────
- teren agricol ......... ....... *) ..........
- cultivarea şi valorificarea
zarzavaturilor şi a legumelor
şi exploatarea pepinierelor
viticole şi pomicole ......... ....... *) ..........
- alte venituri ......... ....... *) ..........
Categoria Nu- Venitul net Venitul net
ma- anual lunar
rul (lei) (lei)
2.2 Venituri nete realizate de
familie din creşterea si
valorificarea animalelor: ....... ...*) .........*) ........
....... ...*) .........*) ........
....... ...*) .........*) ........
....... ...*) .........*) ........
2.3 Venituri nete realizate de
familie din creşterea si
valorificarea păsărilor: ....... ...*) .........*) ........
....... ...*) .........*) ........
....... ...*) .........*) ........
....... ...*) .........*) ........
2.4 Venituri nete realizate de
familie din apicultura/
sericicultura: ...*) .........*) ........
2.5 Venituri nete realizate de
familie din economii,
depozite bancare .........*) ........
2.6 Venituri nete realizate din
valorificarea unor bunuri in
proprietate ........*) .........
2.7 Alte venituri nete realizate de
familie din arende, chirii, rente,
dividende, din valorificarea unor
bunuri realizate în gospodărie etc. ........*) .........
--------- *) Se completează de către funcţionarul de la consiliul local. 3. La data prezentei cereri, familia pe care o reprezint nu beneficiază de ajutor social şi nu a depus o alta cerere pentru obţinerea acestuia. 4. Am luat cunoştinţa de obligaţiile ce-mi revin potrivit prevederilor Legii nr. 67/1995 privind ajutorul social şi voi comunica în scris primarului orice modificare cu privire la veniturile şi la numărul membrilor familiei pe care o reprezint. 5. Veniturile nete realizate de familia pe care o reprezint se compun din veniturile individuale realizate de membrii familiei (pag. 2) şi din veniturile familiale (pag. 3). Semnătura titularului, ...................... - 4 - CATEGORII DE VENITURI CE SE IAU IN CONSIDERARE LA STABILIREA AJUTORULUI SOCIAL
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Codul Categoria de venituri
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
01 Salariul şi alte drepturi salariale, inclusiv cele obţinute în temeiul
unei convenţii civile ...... în executare, care nu au caracter ocazional
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
02 Câştigul lunar realizat prin muncă temporară şi orice alte sume primite
ca plata a muncii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
03 Venitul lunar realizat ca intreprinzator particular, membru asociat sau
persoana autorizata să desfăşoare o activitate independenta
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
04 Ajutorul de şomaj, ajutorul de integrare profesională sau alocaţia de
sprijin
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
05 Pensia de asigurări sociale de stat, pentru militari, I.O.V.R. şi cea
stabilită pentru cinstirea eroilor-martiri şi a urmaşilor acestora
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
06 Pensia de agricultor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
07 Pensia suplimentară din sistemul asigurărilor sociale de stat şi pensia
suplimentară pentru pensionării militari
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
08 Indemnizaţia de îngrijire acordată pensionarilor încadraţi în gradul I de
invaliditate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
09 Ajutorul social stabilit pe baza legislaţiei de pensii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10 Ajutorul lunar acordat mamelor eroilor-martiri, potrivit Legii nr.
42/1990, republicată
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11 Indemnizaţia, sporul şi renta ce se acorda invalizilor, veteranilor şi
văduvelor de război în temeiul Legii nr. 49/1991, cu modificările
ulterioare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12 Indemnizaţia lunară acordată persoanelor persecutate din motive politice
(Decretul-lege nr. 118/1990, republicat)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13 Indemnizaţia lunară acordată magistraţilor inlaturati din justiţie din
considerente politice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14 Ajutorul bănesc lunar stabilit conform art. 14 din Legea nr. 23/1969
privind executarea pedepselor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15 Drepturi acordate persoanelor handicapate, conform Legii nr. 53/1992
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
16 Salariul plătit pentru îngrijirea, supravegherea şi acordarea de ajutor
permanent unei persoane handicapate, conform Legii nr. 53/1992
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
17 Alocaţia de întreţinere pentru minorii dati în plasament familial sau
încredinţaţi, potrivit legii, unor familii sau persoane
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
18 Alocaţia de stat pentru copii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
19 Bursa socială pentru elevi şi studenţi
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
20 Bursa de studii pentru studenţi
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
21 Suma provenită din creanţe legale sau din convenţii civile de întreţinere
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
22 Alte venituri lunare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Format A3/t2
MODELUL Nr. 1A DECLARAŢIE Subsemnatul(a) ........, având calitatea de ......(soţ, sotie, tutore, curator), născut(a) la data de ......, domiciliat(a) în localitatea ........., str. ........... nr. ...., bl. ......, sc. ....., ap. ...., declar pe propria răspundere ca familia pe care o reprezint nu are în proprietate sau în folosinţa bunuri de natura celor de mai jos: - motociclete şi scutere - autoturisme, autoutilitare, autocamioane de orice fel şi remorci, şalupe, barci cu motor, rulote, autobuze, microbuze şi alte mijloace de transport - tractoare - combine, semănători şi alte utilaje agricole cu tracţiune mecanică - prese de ulei, mori de cereale, uruitori de cereale, aparate de dărăcit, cazane de fabricat rachiu, ferastraie mecanice pentru lemn - tablouri şi obiecte de arta - bijuterii şi obiecte ornamentale din metale preţioase - clădiri sau alte spaţii locative în afară locuinţei; terenuri intravilane - terenuri agricole în suprafaţa de peste 10.000 mp, în zonele colinare şi de şes, şi peste 20.000 mp în zonele montane, în medie pe membru de familie - alte bunuri cum sunt: ................................................. Am luat cunoştinţa că declararea necorespunzătoare a adevărului în legătura cu datele precizate mai sus, în vederea producerii de consecinţe juridice, constituie infracţiunea de "fals în declaraţie" în condiţiile prevăzute de art. 292 din Codul penal şi se pedepseşte cu închisoare sau cu amenda. Data: .......... Semnătura titularului, .................. MODELUL Nr. 2
TITULAR
Numărul de înregistrare a cererii Numele: ...................
............../............ Prenumele: ................
FIŞA DE CALCUL (RECALCULARE)
AL AJUTORULUI SOCIAL
1. Numărul total al membrilor de familie care se ia
în calcul la stabilirea ajutorului social .... persoane
2. Venitul net lunar pe familie, ....... lei
din care:
a) Total venituri nete lunare individuale, realizate
de membrii familiei ....... lei
b) Venituri nete lunare, realizate din agricultură ....... lei
c) Venituri nete lunare, realizate din creşterea şi
valorificarea animalelor, păsărilor, albinelor etc. ....... lei
d) Venituri nete lunare, realizate de familie din
economii la C.E.C., depozite în conturi bancare,
precum şi din valorificarea unor bunuri din
proprietate ....... lei
e) Alte venituri nete lunare, realizate de familie
din arende, chirii, rente, dividende etc. ....... lei
3. Majorări ale nivelului veniturilor nete lunare, ....... lei
din care:
a) Numărul membrilor de familie care realizează
venituri I_I x 5.300 lei ....... lei
(salariaţi cu contract de muncă sau convenţie
civilă, activităţi pe cont propriu)
b) Numărul membrilor de familie peste 5 I_I x 26.300 lei ....... lei
4. Nivelul venitului net stabilit în condiţiile legii
+ majorările calculate la pct. 3 ....... lei
5. Perioada de timp posibila de acoperire a nivelului
venitului net lunar, prevăzut de lege (si indexat
ulterior) prin utilizarea veniturilor de la pct. 2.d)
pct. 2d) x 12
─────────────── = ......... luni
pct. 4 - pct. 2
6. Cuantumul ajutorului social
(Nu se calculează, dacă rezultatul de la pct. 5 este mai mare decât 1).
pct. 4 - pct. 2 = ........ lei/luna
Se acorda începând cu data de ....... .
Întocmit, Viza de control financiar preventiv,
MODELUL Nr. 3A
PRIMAR
MUNICIPIU, SECTOR, ORAŞ, COMUNA
...............................
Nr. ......../..................
COMUNICARE
*)
privind: - stabilirea [ ]
- modificarea [ ]
- suspendarea [ ]
- încetarea [ ]
ajutorului social
--------- *) Se marchează cu "X" dispoziţia primarului. În baza dispoziţiei primarului nr. ...., începând cu data de ....., se stabileşte/se modifica/se suspenda/încetează ajutorul social în cuantum de .... lei, acordat familiei dlui (d-nici) ........., potrivit cererii nr. ........., cu domiciliul în localitatea ............., str. ...... nr. ....., judeţul/sectorul ..... . Motivul modificării/suspendării/încetării ajutorului social: ............................................................. ............................................................. Dispoziţia se poate ataca pe calea contenciosului administrativ. Primar, MODELUL Nr. 3B
PRIMAR
MUNICIPIU, SECTOR, ORAŞ, COMUNA
...............................
Nr. ......./...................
COMUNICARE privind respingerea dreptului la ajutorul social Potrivit dispoziţiei primarului nr. ...... se respinge cererea dv., înregistrată cu nr. ......., privind acordarea ajutorului social familiei dlui (dnei) ........, cu domiciliul în localitatea ............, str. ...... nr. ....., judeţul/sectorul ........, din următoarele motive: ................................................................. ................................................................. Dispoziţia se poate ataca pe calea contenciosului administrativ. Primar, MODELUL Nr. 4 Nr. ....../....... CERERE*)--------- *) Se completează de către solicitant şi se înregistrează la oficiul forţei de muncă. Subsemnatul(a) ......., domiciliat(a) în localitatea ......., str. ...... nr. ......, bloc ......., sc. ....., ap. ......, sectorul/judeţul ......, posesor al buletinului de identitate seria ....... nr. ....., eliberat de Secţia de poliţie .......... la data de ......., va rog sa-mi eliberaţi o adeverinţa din care să rezulte că m-am prezentat la oficiul forţei de muncă, pentru încadrare în muncă, şi că nu am refuzat locul de muncă sau cursul de calificare/recalificare oferit. Adeverinţa imi este necesară pentru a beneficia de ajutor social. Semnătura .............................................................................. DIRECŢIA DE MUNCA SI PROTECŢIE SOCIALĂ Judeţul ................. OFICIUL FORŢEI DE MUNCA Nr. ........./........... ADEVERINŢĂ**)---------- **) Se completează de către oficiul forţei de muncă. Se adevereşte prin prezenta că dl/dna ........., domiciliat(a) în localitatea ......., str. ...... nr. ....., născut(a) la data de ......, este în evidenţa oficiului nostru pentru ajutor de şomaj/ajutor de integrare profesională/alocaţie de sprijin/în căutarea unui loc de muncă, la nr. ....., de la data de ...... Cuantumul ajutorului este de ..... lei. Persoana a solicitat angajarea în muncă/nu a refuzat nejustificat repartizarea în muncă sau un curs de calificare oferit. Director, Şef oficiu, MODELUL Nr. 5
PRIMAR
MUNICIPIU, SECTOR, ORAŞ, COMUNA
...............................
Nr. ......./...................
RAPORT STATISTIC
privind acordarea ajutorului social, a indemnizaţiei
de naştere şi a ajutorului de urgenta, conform
Legii nr. 67/1995
luna ..... anul ........
1. Ajutorul social
1.1. Situaţia cererilor aprobate pentru acordarea ajutorului social
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numărul de cereri
───────────────────────────────────────────── Sumele
Nr. Categoria Existente Aprobate Suspendate Ieşite Existente apro-
crt de la ince- (si re- de la pla- din la sfirsi- bate
beneficiari putul puse în ta în luna plata tul lunii (mii
lunii plata) raportată în luna raportate lei)
raportate în luna rapor-
raportată tata
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6=2+3-4-5 7
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. persoane singure
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. familii cu 2 persoane
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. familii cu 3 persoane
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. familii cu 4 persoane
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. familii cu 5 persoane
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. familii cu peste 5
persoane
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.2. Ajutoare sociale plătite în luna raportată
───────────────────┬──────────┬───────┐
Intervalele de │Numarul de│sumele │
cuantumuri*) │ Ajutoare │platite│
│ │ (lei) │ 2. Indemnizaţia de naştere
───────────────────┼──────────┼───────┤ - număr de beneficiare: .......
5.300 │ │ │ - total cumulat, de la
───────────────────┼──────────┼───────┤ începutul anului: .......
5.301 - 20.000 │ │ │ - sume plătite: .......
───────────────────┼──────────┼───────┤ - total cumulat, de la
20.001 - 40.000 │ │ │ începutul anului: .......
───────────────────┼──────────┼───────┤
40.001 - 60.000 │ │ │ 3. Ajutoare de urgenta
───────────────────┼──────────┼───────┤ - număr de beneficiare: .......
60.001 - 80.000 │ │ │ - total cumulat, de la
───────────────────┼──────────┼───────┤ începutul anului: .......
80.001 - 100.000 │ │ │ - sume plătite: .......
───────────────────┼──────────┼───────┤ - total cumulat, de la
100.001 - 120.000 │ │ │ începutul anului: .......
───────────────────┼──────────┼───────┤
120.001 - 140.000 │ │ │
───────────────────┼──────────┼───────┤
peste 140.000 │ │ │
───────────────────┼──────────┼───────┤
TOTAL: │ │ │
───────────────────┴──────────┴───────┘
Primar, Întocmit,
---------- *) Se actualizează potrivit prevederilor din normele metodologice cuprinse în anexa nr. 3. MODELUL Nr. 6 PRIMAR MUNICIPIU, SECTOR, ORAŞ, COMUNA ............................... Nr. ......./................... CERERE pentru acordarea indemnizaţiei de naştere Subsemnata ......., nascuta la data de ....(ziua, luna, anul), domiciliată în localitatea ........., str. ...... nr. ..., bl. ...., sc. ...., ap. ...., telefon ....., sectorul ....., judeţul ....., codul poştal ....., posesoare a buletinului de identitate seria .... nr. ....., eliberat de Secţia de poliţie .... la data de ....., va rog sa-mi aprobaţi acordarea indemnizaţiei de naştere. În conformitate cu prevederile art. 19 din Legea nr. 67/1995, solicit indemnizaţia de naştere pentru cea de-a 2-a naştere care a avut loc la data de ....(ziua, luna, anul), iar copilul a fost înregistrat în registrul stării civile .......(comuna/oraş/municipiu) sub numele de ......., cu certificatul de naştere seria .... nr. .... . Anexez alăturat copii de pe certificatul de naştere al copilului pentru care solicit indemnizaţia de naştere, precum şi al unui copil născut anterior. Semnătura Data ........ .............................................................................................. DISPOZIŢIA PRIMARULUI Nr. ....../......... *) [ ] Se stabileşte dreptul la indemnizaţia de naştere în cuantum de ..... lei. [ ] Se respinge cererea pentru acordarea indemnizaţiei de naştere, din următoarele motive: .................................................................. ..................................................................---------- *) Se marchează cu "X" dispoziţia data. Primar, ────────────────
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.