Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 12 din 16 ianuarie 2009  privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 12 din 16 ianuarie 2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 51 din 28 ianuarie 2009

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al art. 4 şi <>art. 19 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, precum şi al <>art. 12 alin. (2) din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale

ART. 1
(1) Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, având rolul de a realiza politica Guvernului în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere, prin reorganizarea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei.
(2) Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale are sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Libertãţii nr. 14, sectorul 5.
ART. 2
Obiectivele Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale sunt urmãtoarele:
a) de a asigura dezvoltarea strategiilor şi reglementarea unitarã în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere;
b) de a defini obiectivele strategice în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere;
c) de a defini, aplica, monitoriza, evalua şi coordona politicile în domeniu;
d) de a defini cadrul normativ-metodologic, funcţional, operaţional şi financiar necesar aplicãrii politicilor, de a urmãri armonizarea legislaţiei naţionale cu cea a Uniunii Europene şi de a prelua acquis-urile comunitare în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi societãţii bazate pe cunoaştere;
e) de a asigura coordonarea celorlalte autoritãţi publice în vederea realizãrii coerenţei politicilor şi implementãrii strategiilor guvernamentale în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi societãţii bazate pe cunoaştere;
f) de a asigura comunicarea cu structurile societãţii civile şi cu cetãţenii, pentru a da consistenţã obiectivelor şi politicilor;
g) de a asigura administrarea, gestionarea eficientã şi atribuirea spre utilizare a bunurilor proprietate publicã din domeniul sãu de activitate, în condiţiile legii;
h) de a elabora, finanţa, aplica, monitoriza, evalua, promova şi administra programe şi proiecte în scopul atingerii obiectivelor definite în documentele strategice;
i) de a stimula dezvoltarea regionalã şi localã, precum şi pe cea a sectorului privat;
j) de a stimula dezvoltarea parteneriatului internaţional.
ART. 3
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate, Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) funcţia de strategie şi reglementare - prin care planificã strategic, reglementeazã unitar şi asigurã elaborarea şi implementarea politicilor în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere;
b) funcţia de administrare şi gestiune - prin care se asigurã administrarea, gestionarea şi atribuirea spre utilizare a patrimoniului sãu în mod eficient şi cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare, administrarea şi gestionarea acţiunilor la societãţile comerciale la care Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale îndeplineşte atribuţiile pe care statul român le are în calitate de acţionar, precum şi administrarea, gestionarea eficientã şi atribuirea spre utilizare a poziţiilor orbitale atribuite României şi a altor bunuri proprietate publicã din domeniul sãu de activitate, în condiţiile legii;
c) funcţia de monitorizare, evaluare, promovare, coordonare şi control al realizãrii politicilor în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere;
d) funcţia de elaborare a cadrului normativ-metodologic, funcţional, operaţional şi financiar în care se realizeazã politicile în domeniu;
e) funcţia de autoritate de stat - prin care se asigurã urmãrirea şi controlul respectãrii reglementãrilor în domeniul sãu de activitate;
f) funcţia de reprezentare - prin care se asigurã reprezentarea în organismele şi organizaţiile naţionale, regionale şi internaţionale ca autoritate de stat, pentru domeniul sãu de activitate;
g) funcţia de comunicare atât cu celelalte structuri ale administraţiei publice, cât şi cu societatea civilã şi cu cetãţenii;
h) funcţia de organism intermediar pentru promovarea societãţii informaţionale - prin care se asigurã implementarea mãsurilor din Programul operaţional sectorial pentru creşterea competitivitãţii economice.
ART. 4
(1) În realizarea funcţiilor sale, Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
1. definirea politicii şi strategiei sectoriale în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere;
2. elaborarea obiectivelor strategice şi tactice ale acestor sectoare şi a planului de acţiuni pentru implementarea acestor obiective;
3. coordonarea activitãţilor guvernamentale din domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
4. exercitarea calitãţii de unicã autoritate publicã în organizarea şi coordonarea la nivel naţional a implementãrii programelor şi proiectelor de guvernare electronicã şi administraţie electronicã;
5. monitorizarea realizãrii programului de acţiuni şi prezentarea Guvernului a unor rapoarte periodice privind stadiul de realizare a obiectivelor prevãzute în strategiile sectoriale în domeniu;
6. implementarea politicilor europene în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere, prin elaborarea cadrului normativ aferent fiecãrui sector;
7. asigurarea cadrului legislativ şi instituţional necesar pentru liberalizarea completã a pieţelor de comunicaţii electronice şi servicii poştale şi armonizarea legislaţiei naţionale cu cea a Uniunii Europene în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere;
8. promovarea concurenţei în toate segmentele pieţelor de comunicaţii electronice, servicii poştale, tehnologia informaţiei şi servicii ale societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere;
9. asigurarea condiţiilor de exercitare a dreptului cetãţenilor României de a avea acces la serviciul universal, astfel cum acesta este prevãzut de legislaţia specialã, atât în domeniul comunicaţiilor electronice, cât şi în cel al serviciilor poştale;
10. protecţia drepturilor şi intereselor utilizatorilor, inclusiv prin luarea tuturor mãsurilor necesare pentru ca utilizatorii sã obţinã un maxim de beneficii în condiţiile unei pieţe concurenţiale, în ceea ce priveşte diversitatea ofertei, tarifele şi calitatea serviciilor;
11. promovarea intereselor specifice ale utilizatorilor cu handicap şi ale celor cu nevoi sociale speciale;
12. protecţia drepturilor persoanelor, în special a dreptului la viaţã privatã, cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
13. asigurarea integritãţii şi securitãţii reţelelor publice de comunicaţii electronice;
14. încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructurã, promovarea şi stimularea cercetãrii, dezvoltãrii, inovaţiei şi transferului de tehnologii în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere;
15. elaborarea politicii şi strategiei de restructurare, privatizare şi de atragere a investiţiilor în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere;
16. iniţierea şi coordonarea procesului de privatizare a societãţilor la care îndeplineşte atribuţiile pe care statul român le are în calitate de acţionar;
17. iniţierea, conducerea, finanţarea, monitorizarea şi/sau implementarea de programe şi proiecte proprii sau comunitare în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere, atribuirea conducerii programelor şi proiectelor, în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
18. iniţierea, conducerea, finanţarea, monitorizarea, implementarea şi operarea proiectelor şi a programelor de informatizare a structurilor guvernamentale;
19. asigurarea finanţãrii pentru dezvoltarea coerentã a infrastructurii informaţionale naţionale a administraţiei publice;
20. coordonarea politicilor privind realizarea reţelelor publice de calculatoare, cu respectarea normelor recomandate de Uniunea Europeanã;
21. înfiinţarea şi dezvoltarea de parcuri ştiinţifice şi tehnologice, centre de inovare şi incubatoare de afaceri, de transfer tehnologic şi altele asemenea;
22. prognozarea, planificarea şi programarea în proiectul de buget propriu a resurselor financiare necesare în vederea realizãrii politicilor în domeniul sãu de competenţã;
23. coordonarea derulãrii programelor de asistenţã financiarã de la Uniunea Europeanã în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere, potrivit obiectului acestora;
24. coordonarea aplicãrii acordurilor internaţionale la care România este parte în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere;
25. asigurarea gestionãrii şi utilizãrii eficiente a poziţiilor orbitale atribuite României;
26. administrarea, gestionarea şi atribuirea spre utilizare a patrimoniului sãu şi a altor bunuri proprietate publicã din domeniul sãu de activitate, în mod eficient şi cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare;
27. elaborarea principiilor de politicã tarifarã în domeniul serviciilor poştale;
28. iniţierea şi elaborarea de proiecte de acte normative în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere şi supunerea lor spre aprobare Guvernului;
29. promovarea, propunerea şi supunerea spre aprobare Guvernului a mãsurilor necesare în vederea creãrii şi dezvoltãrii cadrului instituţional în aceste domenii;
30. avizarea proiectelor de acte normative care conţin prevederi cu incidenţã în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere;
31. supunerea spre aprobare Guvernului a cadrului legislativ pentru stimularea dezvoltãrii sectorului privat al industriei de produse şi servicii în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere;
32. publicarea standardelor şi specificaţiilor tehnice emise de Uniunea Europeanã în domeniul sãu de competenţã;
33. iniţierea şi/sau selectarea de standarde în acord cu cerinţele naţionale şi cu standardele internaţionale în domeniu, propunerea spre adoptare a standardelor internaţionale ca standarde naţionale şi adoptarea de reglementãri tehnice pe plan naţional, zonal sau pe plan local, în domeniul utilizãrii frecvenţelor radioelectrice, în domeniul echipamentelor de comunicaţii electronice şi al compatibilitãţii electromagnetice, al tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale;
34. definirea de indicatori specifici şi scheme de analizã în vederea analizãrii, monitorizãrii şi evaluãrii evoluţiei fenomenelor din domeniul sãu de activitate;
35. promovarea şi dezvoltarea serviciilor de comunicaţii electronice prin intermediul internetului;
36. elaborarea reglementãrilor necesare în vederea asigurãrii protecţiei mediului în domeniul comunicaţiilor electronice şi a utilizãrii frecvenţelor;
37. planificarea, alocarea, monitorizarea şi evaluarea utilizãrii de resurse pentru implementarea politicilor în domeniu;
38. comunicarea cu celelalte structuri ale administraţiei publice, cu societatea civilã şi cu cetãţenii, precum şi cu furnizorii de produse şi servicii în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere;
39. armonizarea politicii proprii cu cele din domeniul industriei, comerţului, educaţiei, precum şi din alte domenii, în conformitate cu Programul de guvernare;
40. promovarea sistemului educaţional bazat pe tehnologia informaţiei, în colaborare cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii;
41. promovarea, dezvoltarea, administrarea şi coordonarea sistemelor informaţionale la nivelul instituţiilor şi entitãţilor guvernamentale prin intermediul parteneriatelor;
42. promovarea şi susţinerea dezvoltãrii biotehnologiilor;
43. stimularea şi monitorizarea participãrii României la programe şi proiecte internaţionale, comunitare şi bilaterale în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere;
44. asigurarea reprezentãrii în instituţii şi organizaţii internaţionale din domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere, susţinând în cadrul acestora politica şi strategia în domeniu, aprobate de Guvernul României;
45. colaborarea cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale din domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere, dezvoltarea şi stimularea relaţiilor cu acestea;
46. susţinerea participãrii României la târguri, expoziţii şi alte asemenea manifestãri internaţionale în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere;
47. elaborarea şi publicarea de rapoarte, studii şi altele asemenea în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere, realizarea de studii, analize, monitorizãri şi alte activitãţi în aceste domenii pentru evaluarea şi controlul conducerii programelor şi proiectelor; organizarea de seminarii şi mese rotunde, acţiuni promoţionale de imagine, informare şi de conştientizare a publicului, putând contracta în aceste scopuri servicii de consultanţã, expertizã, asistenţã tehnicã şi altele asemenea, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
48. promovarea convergenţei media şi a neutralitãţii tehnologice, asigurând corelarea legislaţiei în domeniul comunicaţiilor electronice, al audiovizualului şi al drepturilor de proprietate intelectualã;
49. exercitarea atribuţiilor ce îi revin potrivit legii, ca organ al administraţiei publice centrale, sub a cãrui autoritate directã funcţioneazã unitãţi aflate în subordine sau în coordonare;
50. urmãrirea şi controlul aplicãrii prevederilor cuprinse în actele normative în vigoare, în acordurile internaţionale în domeniul comunicaţiilor electronice, serviciilor poştale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor societãţii informaţionale şi ale societãţii bazate pe cunoaştere, luând mãsuri pentru prevenirea, înlãturarea şi sancţionarea nerespectãrii acestor prevederi, potrivit competenţei recunoscute de acestea;
51. avizarea instrumentelor de platã cu acces la distanţã, de tipul internet banking, home-banking sau mobile-banking;
52. avizarea serviciilor societãţii informaţionale, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
53. implementarea mãsurilor din Programul operaţional sectorial pentru creşterea competitivitãţii economice, în calitate de organism intermediar pentru promovarea societãţii informaţionale, prin delegare de atribuţii de cãtre Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial pentru creşterea competitivitãţii economice.
(2) Se desemneazã Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale ca unicã autoritate publicã în organizarea şi coordonarea la nivel naţional a programelor şi proiectelor de guvernare electronicã şi administraţie electronicã.
(3) Domeniile în care se va asigura cu precãdere accesul la informaţii publice şi furnizarea de servicii publice cãtre persoanele fizice şi juridice sunt urmãtoarele: sãnãtate publicã, educaţie, situaţii de urgenţã, justiţie, finanţe, administraţie publicã localã şi centralã, combaterea fraudei, culturã şi turism.
(4) Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute de actele normative în vigoare.
ART. 5
(1) În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale colaboreazã cu celelalte ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane fizice şi juridice.
(2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale are dreptul sã solicite informaţii de la ministere, de la celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale sau locale, precum şi de la instituţii publice.
(3) În calitate de organism intermediar pentru promovarea societãţii informaţionale, Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale colaboreazã cu celelalte organisme intermediare, precum şi cu Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial pentru creşterea competitivitãţii economice.
(4) Delegarea de atribuţii cãtre Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale, în calitate de organism intermediar pentru promovarea societãţii informaţionale, precum şi reglementarea mecanismelor de coordonare şi control ale acestuia de cãtre Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial pentru creşterea competitivitãţii economice se fac pe bazã contractualã.

CAP. II
Conducerea Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale

ART. 6
(1) Conducerea Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale se exercitã de cãtre ministru.
(2) Ministrul comunicaţiilor şi societãţii informaţionale reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate, precum şi în justiţie.
(3) Ministrul comunicaţiilor şi societãţii informaţionale rãspunde de întreaga activitate a ministerului în faţa Guvernului, iar în calitate de membru al Guvernului, în faţa Parlamentului.
(4) Ministrul comunicaţiilor şi societãţii informaţionale îndeplineşte, în domeniul de activitate al ministerului, atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte atribuţii specifice stabilite prin acte normative în vigoare.
(5) Ministrul comunicaţiilor şi societãţii informaţionale este ordonator principal de credite.
(6) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, ministrul comunicaţiilor şi societãţii informaţionale emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(7) În activitatea de conducere a ministerului, ministrul comunicaţiilor şi societãţii informaţionale este ajutat de 3 secretari de stat.
(8) Atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi societãţii informaţionale.
(9) Ministrul comunicaţiilor şi societãţii informaţionale poate delega unele dintre competenţele sale, în condiţiile legii.
ART. 7
(1) Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale are un secretar general, înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii.
(2) Secretarul general asigurã stabilitatea funcţionãrii Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor funcţionale dintre structurile ministerului.
ART. 8
(1) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile şi responsabilitãţile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Secretarul general al ministerului îndeplineşte şi alte însãrcinãri stabilite de ministrul comunicaţiilor şi societãţii informaţionale sau prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare al ministerului.

CAP. III
Structura organizatoricã a Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale

ART. 9
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale este prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi societãţii informaţionale, se pot organiza servicii, birouri, compartimente şi colective temporare de lucru, având prioritate înfiinţarea structurilor cu atribuţii în implementarea programelor europene în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor.
(2) În structura Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale se organizeazã şi funcţioneazã, potrivit legii, cabinetul ministrului şi cabinetele secretarilor de stat, cu personal propriu, cãruia nu i se aplicã prevederile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Atribuţiile personalului din aparatul propriu al Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare al ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.
ART. 10
(1) În condiţiile legii, la nivelul Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale se pot înfiinţa unitãţi de management de proiect, denumite în continuare UMP, în vederea asigurãrii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe, contractate sau garantate de stat, rambursabile ori nerambursabile.
(2) Structura organizatoricã, numãrul de persoane, regulamentul de funcţionare pentru fiecare UMP şi, dupã caz, numãrul de unitãţi se vor stabili prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi societãţii informaţionale.
ART. 11
(1) În structura Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale se organizeazã, la nivel de direcţie generalã, Organismul intermediar pentru promovarea societãţii informaţionale, în vederea gestionãrii fondurilor structurale şi implementãrii mãsurilor cuprinse în Programul operaţional sectorial pentru creşterea competitivitãţii economice.
(2) Structura organizatoricã şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Organismului intermediar pentru promovarea societãţii informaţionale vor fi stabilite prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi societãţii informaţionale.
(3) Organismul intermediar pentru promovarea societãţii informaţionale va îndeplini atribuţiile delegate de cãtre Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial pentru creşterea competitivitãţii economice şi/sau autoritãţile de platã, pe bazã contractualã.
(4) Organismul intermediar pentru promovarea societãţii informaţionale funcţioneazã cu un numãr total de 60 de posturi.
ART. 12
(1) Structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, dupã caz, a raporturilor de muncã se aprobã prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi societãţii informaţionale, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
(2) Numãrul maxim de posturi este de 188, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(3) Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale preia, în mod corespunzãtor, toate drepturile şi obligaţiile Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, inclusiv personalul şi bunurile mobile şi imobile aflate în administrarea sau, dupã caz, în proprietatea acestuia, conform dispoziţiilor legale în vigoare.
(4) Personalul necesar desfãşurãrii activitãţilor Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale se numeşte sau se angajeazã, dupã caz, cu respectarea dispoziţiilor legale, în limita numãrului maxim de posturi aprobat, ţinându-se seama de competenţa profesionalã, de nivelul de pregãtire, studiile de specialitate şi vechimea în specialitate.
ART. 13
Stabilirea numãrului maxim de autoturisme şi a consumului lunar de carburanţi se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 14
Plãţile pentru convorbirile telefonice fixe şi mobile se efectueazã în limita sumei de 200.000 lei anual din bugetul propriu aprobat al Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 15
Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale are în subordine Agenţia pentru Serviciile Societãţii Informaţionale şi în coordonare directã Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informaticã - ICI Bucureşti şi Institutul Naţional de Studii şi Cercetãri pentru Comunicaţii - I.N.S.C.C. Bucureşti, instituţii prevãzute în anexele nr. 2 şi 3.
ART. 16
Unitãţile la care Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale îndeplineşte atribuţiile pe care statul român le are în calitate de acţionar sunt prevãzute în anexa nr. 4.
ART. 17
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 18
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 744/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 494 din 9 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul comunicaţiilor
şi societãţii informaţionale,
Gabriel Sandu

Ministrul interimar
al administraţiei şi internelor,
Dan Nica

Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 16 ianuarie 2009.
Nr. 12.

ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Comunicaţiilor
şi Societãţii Informaţionale



Numãrul maxim de posturi: 188,
exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.

┌──────────────────────┐
│CABINETUL MINISTRULUI ├──┐ ┌────────────────────────────┐
└──────────────────────┘ │ ┌──────────┐ │COMPARTIMENTUL CONSILIERILOR│
┌──────────────────────┐ └────┤ ├─────┤ PENTRU AFACERI EUROPENE │
│ COMPARTIMENTUL ├───────┤ │ ├────────────────────────────┤
│INFORMAŢII CLASIFICATE│ │ ├─────┤ COMPARTIMENTUL DE CONTROL │
└──────────────────────┘ │ MINISTRU │ ├────────────────────────────┤
┌──────────────────────┐ │ ├─────┤ COMPARTIMENTUL DE AUDIT │




│ PUBLICE***) │ ┌────┤ ├─────┤ UNITĂŢI DE MANAGEMENT |
└──────────────────────┘ │ └────┬─────┘ | AL PROIECTELOR**) |




│ CONSILIER DIPLOMATIC ├──┘ │
└──────────────────────┘ │


┌───────────────────────────┐ │
│ DIRECŢIA PENTRU POLITICI │ │
│ ŞI PROGRAME ÎN DOMENIUL ├───────┤ ┌────────┐
│ COMUNICAŢIILOR, AFACERI │ │ ┌────────────────┐ │CABINET │
│ EUROPENE ŞI RELAŢII │ ├───────┤SECRETAR DE STAT├────┤SECRETAR│
│ INTERNAŢIONALE │ │ └────────────────┘ │DE STAT │
└───────────────────────────┘ │ └────────┘

┌───────────────────────────┐ │
│ DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU │ │
│ POLITICI ŞI PROGRAME ÎN ├───────┤
│ DOMENIUL SOCIETĂŢII │ │
│ INFORMAŢIONALE ŞI │ │
│ INFORMARE PUBLICĂ │ │ ┌────────┐
└───────────────────────────┘ │ ┌────────────────┐ │CABINET │
├───────┤SECRETAR DE STAT├────┤SECRETAR│
┌───────────────────────────┐ │ └────────────────┘ │DE STAT │
│ ORGANISMUL INTERMEDIAR │ │ └────────┘
│ PENTRU PROMOVAREA ├───────┤
│SOCIETĂŢII INFORMAŢIONALE*)│ │ ┌────────┐
└───────────────────────────┘ │ ┌────────────────┐ │CABINET │
├───────┤SECRETAR DE STAT├────┤SECRETAR│
┌───────────────────────────┐ │ └────────────────┘ │DE STAT │
│ DIRECŢIA JURIDICĂ ŞI ├───────┤ └────────┘
│ DE RELAŢII CU PRESA │ │
└───────────────────────────┘ │
│ ┌────────────────┐
┌───────────────────────────┐ ├───────┤SECRETAR GENERAL│
│ DIRECŢIA ECONOMICĂ, │ │ └────────────────┘
│ RESURSE UMANE ŞI │ │
│ ADMINISTRATIVĂ ├───────┘
└───────────────────────────┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ *) Se organizeazã şi funcţioneazã la nivel de direcţie generalã │
│ **) Se înfiinţeazã ca unitate fãrã personalitate juridicã, distinctã │
│ de structura organizatoricã a ministerului │
│ ***) Se organizeazã şi funcţioneazã la nivel de compartiment │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 2

UNITĂŢI
care funcţioneazã în subordinea Ministerului
Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale



┌────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea unitãţii │
│crt.│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │ Agenţia pentru Serviciile Societãţii Informaţionale │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 3

UNITĂŢI
care funcţioneazã în coordonarea Ministerului
Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale



┌────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea unitãţii │
│crt.│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │ Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în │
│ │ Informaticã - ICI Bucureşti │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │ Institutul Naţional de Studii şi Cercetãri pentru │
│ │ Comunicaţii - I.N.S.C.C. Bucureşti │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 4

UNITĂŢI
la care Ministerul Comunicaţiilor şi
Societãţii Informaţionale îndeplineşte atribuţiile
pe care statul român le are în calitate de acţionar



┌────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea unitãţii │
│crt.│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │ Compania Naţionalã "Poşta Românã" - S.A. │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │ Societatea Naţionalã de Radiocomunicaţii - S.A. │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │ Societatea Comercialã "Romtelecom" - S.A. │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────┘



----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016