Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 118 din 6 martie 2012  privind aprobarea Statutului Casei Nationale de Pensii Publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 118 din 6 martie 2012 privind aprobarea Statutului Casei Nationale de Pensii Publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 159 din 9 martie 2012

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 134 alin. (1) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    Se aprobã Statutul Casei Naţionale de Pensii Publice, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    ART. 2
    La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã Hotãrârea Guvernului nr. 13/2004 privind aprobarea Statutului Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 56 din 23 ianuarie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

                          PRIM-MINISTRU
                     MIHAI-RÃZVAN UNGUREANU

                        Contrasemneazã:
                        ---------------
                   Ministrul muncii, familiei
                     şi protecţiei sociale,
                      Claudia Boghicevici

                   Ministrul administraţiei
                       şi internelor,
                       Gabriel Berca

                  Ministrul finanţelor publice,
                     Bogdan Alexandru Drãgoi

    Bucureşti, 6 martie 2012.
    Nr. 118.


    ANEXÃ

                             STATUTUL
                Casei Naţionale de Pensii Publice

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Casa Naţionalã de Pensii Publice, denumitã în continuare CNPP, este instituţie publicã de interes naţional, cu personalitate juridicã, organ de specialitate al administraţiei publice centrale care administreazã sistemul public de pensii şi sistemul de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale şi care acordã persoanelor asigurate pensii şi alte prestaţii de asigurãri sociale, aflatã sub autoritatea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
    (2) CNPP aplicã politicile şi strategiile Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale privind pensiile şi alte prestaţii de asigurãri sociale şi asigurã beneficiarilor sãi servicii publice bazate pe transparenţã, legalitate şi eficienţã.
    ART. 2
    (1) CNPP are în subordine case judeţene de pensii şi Casa de Pensii a Municipiului Bucureşti, denumite în continuare case teritoriale de pensii, care sunt servicii publice, învestite cu personalitate juridicã.
    (2) CNPP poate înfiinţa case locale de pensii, în funcţie de numãrul şi structura asiguraţilor, care funcţioneazã sub conducerea şi controlul caselor teritoriale de pensii.
    (3) CNPP are în subordine Institutul Naţional de Expertizã Medicalã şi Recuperare a Capacitãţii de Muncã, denumit în continuare INEMRCM, instituţie publicã cu personalitate juridicã şi autonomie ştiinţificã.
    ART. 3
    (1) CNPP asigurã coordonarea, îndrumarea şi controlul activitãţii caselor teritoriale de pensii, în scopul aplicãrii unitare a legislaţiei în domeniul specific de activitate şi al realizãrii integrale a sarcinilor şi atribuţiilor ce le revin acestora.
    (2) CNPP asigurã coordonarea metodologicã a activitãţii caselor de pensii sectoriale, înfiinţate, potrivit legii, ca structuri cu personalitate juridicã în subordinea Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii.
    ART. 4
    CNPP verificã aplicarea unitarã a legislaţiei din domeniul sãu de competenţã.
    ART. 5
    (1) În cadrul CNPP funcţioneazã Comisia centralã de contestaţii, ca organism care examineazã şi soluţioneazã contestaţiile depuse împotriva deciziilor de pensie emise de casele teritoriale de pensii şi care urmãreşte aplicarea corectã şi unitarã a prevederilor legale din domeniul pensiilor publice.
    (2) CNPP asigurã Comisiei centrale de contestaţii suport tehnic şi logistic prin serviciul specializat din cadrul CNPP, constituit în acest scop.
    ART. 6
    (1) Personalul CNPP şi al caselor teritoriale de pensii este constituit din funcţionari publici, precum şi din salariaţi încadraţi pe bazã de contract individual de muncã.
    (2) Salarizarea personalului CNPP şi al caselor teritoriale de pensii se face conform reglementãrilor legale aplicabile personalului plãtit din fonduri publice.

    CAP. II
    Atribuţiile CNPP

    ART. 7
    CNPP are urmãtoarele atribuţii:
    I. În domeniul organizatoric:
    a) elaboreazã Regulamentul intern al CNPP, stabileşte structura organizatoricã a caselor teritoriale de pensii şi aprobã regulamentul-cadru intern al acestora;
    b) propune Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale reglementarea unor aspecte din domeniul sãu de competenţã;
    c) stabileşte, în cooperare cu casele de pensii sectoriale, modalitatea tehnicã de evidenţã a contribuabililor şi beneficiarilor sistemului public de pensii, a drepturilor şi obligaţiilor de asigurãri sociale, precum şi a modului de colaborare cu Direcţia pentru evidenţa persoanelor şi administrarea bazelor de date;
    d) organizeazã modul de stabilire şi de platã a drepturilor de pensii şi a altor drepturi de asigurãri sociale finanţate din bugetul asigurãrilor sociale, precum şi a celor finanţate de la bugetul de stat, prin bugetul alocat Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, conform legii;
    e) organizeazã activitatea de evidenţã contabilã a execuţiei bugetare pentru bugetul asigurãrilor sociale de stat;
    f) organizeazã, îndrumã şi controleazã activitatea privind executarea creanţelor bugetare provenite din declaraţiile individuale de asigurare, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
    g) ia mãsurile necesare de regularizare a sumelor plãtite în plus de cãtre contribuabili, în aplicarea prevederilor legale naţionale şi internaţionale din domeniul sãu de competenţã;
    h) stabileşte anual tariful pentru certificarea stagiului de cotizare şi a punctajului cumulat, la cererea asiguratului, precum şi tarifele şi comisioanele pentru operaţiunile efectuate de cãtre CNPP şi structurile sale teritoriale pentru terţi;
    i) asigurã introducerea, extinderea, întreţinerea şi protecţia sistemelor automate de calcul şi de evidenţã;
    j) organizeazã, îndrumã şi controleazã activitatea de expertizã medicalã şi recuperare a capacitãţii de muncã;
    k) organizeazã şi administreazã sistemul de trimitere la tratament balnear şi la odihnã şi aprobã criteriile pe baza cãrora se acordã biletele de tratament balnear;
    l) iniţiazã şi participã la elaborarea de proiecte, studii şi analize în domeniul sãu de activitate;
    m) dispune mãsurile legale pentru dezvoltarea şi administrarea eficientã a patrimoniului propriu, precum şi pentru asigurarea integritãţii acestuia;
    n) organizeazã selecţia, pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã a personalului propriu şi a personalului caselor teritoriale de pensii;
    o) întocmeşte planul anual de pregãtire şi perfecţionare profesionalã a personalului din domeniul pensiilor, accidentelor de muncã şi bolilor profesionale, expertizei medicale şi recuperãrii capacitãţii de muncã, în cadrul Centrului Naţional de Formare Profesionalã a Personalului din Domeniul Pensiilor Publice;
    p) organizeazã şi asigurã evidenţa accidentelor de muncã şi a bolilor profesionale, organizeazã activitatea privind aplicarea prevederilor acordurilor internaţionale de securitate socialã la care România este parte, precum şi a reglementãrilor europene în domeniul propriu de competenţã;
    q) organizeazã şi dezvoltã cooperarea cu instituţii şi organisme similare din alte ţãri, inclusiv prin încheierea de acorduri şi înţelegeri internaţionale, respectiv protocoale de colaborare, în domeniul sãu de activitate, în favoarea lucrãtorilor migranţi sau în alte scopuri;
    r) coordoneazã, îndrumã şi controleazã activitatea de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale şi, cu precãdere, activitatea preventivã desfãşuratã de personalul propriu sau de asociaţiile profesionale de asigurare;
    s) emite, respinge sau retrage autorizaţia de funcţionare pentru asociaţiile profesionale de asigurare, în condiţiile legii;
    ş) îndrumã şi controleazã modul de acordare a drepturilor de asigurare ca urmare a accidentelor de muncã şi bolilor profesionale şi, dupã caz, poate constata cazurile asigurate şi stabili drepturile de asigurare;
    t) aplicã sancţiuni, potrivit legii, angajatorilor care nu îşi duc la îndeplinire sarcinile privind asigurarea pentru accidente de muncã şi boli profesionale, prin personalul abilitat în acest scop de CNPP;
    ţ) organizeazã activitatea privind stabilirea şi plata contribuţiilor pentru fondurile de pensii obligatorii administrate privat pentru asiguraţii aflaţi în evidenţa sa, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
    u) controleazã modul de acordare a prestaţiilor şi serviciilor de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale de cãtre casele teritoriale de pensii;
    v) îndrumã şi controleazã activitatea privind acordarea compensaţiilor pentru atingerea integritãţii persoanelor care au suferit accidente de muncã sau îmbolnãviri profesionale, despãgubiri în caz de deces şi rambursãri de cheltuieli.
    II. În domeniul financiar:
    a) înainteazã anual Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale propunerile pentru elaborarea proiectului legii bugetului asigurãrilor sociale de stat;
    b) furnizeazã datele necesare pentru fundamentarea şi elaborarea bugetului asigurãrilor sociale de stat;
    c) repartizeazã caselor teritoriale de pensii, pe trimestre, bugetul asigurãrilor sociale de stat, potrivit legii;
    d) constituie fondul de rezervã şi asigurã utilizarea acestuia, conform legii;
    e) organizeazã activitatea de colectare şi virare a contribuţiilor de asigurãri sociale pentru asiguraţii individuali şi a altor venituri, potrivit legii;
    f) monitorizeazã activitatea caselor teritoriale de pensii în ceea ce priveşte încasarea veniturilor bugetului asigurãrilor sociale de stat din contribuţiile de asigurãri sociale pentru asiguraţii individuali, potrivit legii;
    g) organizeazã activitatea privind calculul, reţinerea şi virarea contribuţiilor de asigurãri sociale de sãnãtate şi a impozitului asupra pensiilor pentru beneficiarii sistemului public de pensii aflaţi în evidenţa caselor teritoriale de pensii, în condiţiile legii;
    h) asigurã plata pensiilor şi a celorlalte drepturi de asigurãri sociale care, potrivit legii, se finanţeazã din bugetul asigurãrilor sociale de stat şi care se achitã prin intermediul caselor teritoriale de pensii;
    i) asigurã plata unor drepturi finanţate de la bugetul de stat, pentru care Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale este ordonator principal de credite, CNPP exercitând funcţia de ordonator secundar de credite;
    j) încheie convenţii cu Compania Naţionalã "Poşta Românã" - S.A. şi cu bãnci pentru stabilirea condiţiilor efective de platã a pensiilor şi a drepturilor prevãzute de legile cu caracter special, prin mandat poştal şi, respectiv, în cont curent sau în cont de card, în funcţie de opţiunile beneficiarilor sistemului public de pensii aflaţi în evidenţa caselor teritoriale de pensii, precum şi convenţii cu alte instituţii/organisme, în vederea aplicãrii actelor normative incidente competenţei sale;
    k) stabileşte, prin convenţie încheiatã cu Ministerul Finanţelor Publice - Direcţia Generalã Trezorerie şi Contabilitate Publicã, nivelul dobânzilor pentru disponibilitãţile bãneşti ale asigurãrilor sociale de stat;
    l) întocmeşte documentaţia şi vireazã lunar, pânã cel târziu în data de 20 a lunii urmãtoare celei în care plãtitorii au depus declaraţia nominalã de asigurare, de la bugetul asigurãrilor sociale de stat cãtre fiecare fond de pensii obligatorii administrat privat, suma reprezentând contribuţiile individuale datorate, potrivit legii, în baza datelor din registrul participanţilor şi din evidenţa naţionalã a veniturilor asigurate în sistemul public de pensii;
    m) finanţeazã la nivel naţional, în limita dispoziţiilor bugetare, studii de cercetare aplicativã, la propunerea caselor teritoriale de pensii, în vederea elaborãrii de soluţii, dispozitive şi metode de prevenire a accidentelor de muncã şi bolilor profesionale;
    n) asigurã evidenţa veniturilor şi a cheltuielilor de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale, la nivel naţional;
    o) elaboreazã şi supune spre aprobare Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale criteriile şi metodologia care stau la baza calculului contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale;
    p) deconteazã, în condiţiile prevãzute de lege, prestaţiile efectuate de asociaţiile profesionale de asigurare care au calitatea de prestatori de servicii;
    q) determinã şi revizuieşte tarifele şi clasele de risc pentru fiecare sector de activitate, în funcţie de riscul de accidentare şi îmbolnãvire profesionalã din cadrul sectorului respectiv, şi stabileşte cota de contribuţie datoratã corespunzãtor activitãţilor desfãşurate în fiecare unitate;
    r) asigurã exportul în strãinãtate al prestaţiilor în bani, potrivit reglementãrilor legale în domeniu.
    III. În domeniul îndrumãrii şi reprezentãrii:
    a) îndrumã, coordoneazã şi controleazã modul de aplicare a dispoziţiilor legale de cãtre casele teritoriale de pensii;
    b) îndrumã şi coordoneazã metodologic activitatea caselor de pensii sectoriale;
    c) îndrumã, coordoneazã şi controleazã persoanele juridice şi fizice cãrora le revin drepturi şi obligaţii ce decurg din reglementãrile privind sistemul public de pensii în domeniul propriu de competenţã;
    d) îndrumã, în domeniul propriu de competenţã, persoanele juridice şi fizice cãrora le revin drepturi şi obligaţii ce decurg din prevederile instrumentelor juridice cu caracter internaţional la care România este parte, inclusiv a regulamentelor europene;
    e) îndrumã şi coordoneazã activitatea de aplicare a acordurilor internaţionale de asigurãri sociale, la care România este parte, precum şi a reglementãrilor europene în domeniul propriu de competenţã;
    f) îndrumã, coordoneazã şi controleazã modul de stabilire şi achitare a prestaţiilor de asigurãri sociale prevãzute de lege, precum şi a altor drepturi prevãzute de legi speciale, care se achitã din bugetul asigurãrilor sociale de stat, respectiv din bugetul de stat de cãtre casele teritoriale de pensii;
    g) îndrumã, coordoneazã şi controleazã activitatea de expertizã medicalã şi recuperare a capacitãţii de muncã în domeniul propriu de activitate;
    h) îndrumã, coordoneazã şi controleazã activitatea caselor teritoriale de pensii în ceea ce priveşte colectarea contribuţiilor de asigurãri sociale datorate de asiguraţii individuali, precum şi activitatea de executare silitã, potrivit legii;
    i) îndrumã, coordoneazã şi controleazã casele teritoriale de pensii în ceea ce priveşte activitatea de comunicare şi relaţii cu publicul, precum şi modul de asigurare a accesului la informaţiile de interes public;
    j) asigurã reprezentarea în faţa instanţelor judecãtoreşti în litigiile în care este parte ca urmare a aplicãrii dispoziţiilor legale specifice domeniului de activitate;
    k) propune, îndrumã, coordoneazã şi verificã modul de aplicare a dispoziţiilor legale cu privire la pregãtirea şi formarea profesionalã a personalului din cadrul caselor teritoriale de pensii;
    l) asigurã personalul de specialitate din cadrul tuturor categoriilor de personal care îşi desfãşoarã activitatea atât la nivel central, cât şi teritorial, pentru susţinerea, în calitate de lectori, a programelor de iniţiere, specializare, instruire şi perfecţionare profesionalã organizate de Centrul Naţional de Formare Profesionalã a Personalului în Domeniul Pensiilor Publice;
    m) asigurã reprezentarea în relaţiile cu instituţiile şi organismele internaţionale, precum şi cu instituţiile similare din alte state;
    n) realizeazã activitãţile ce decurg din statutul României de stat membru al Uniunii Europene, în domeniul specific de activitate;
    o) încheie protocoale cu organisme din ţarã în domeniul sãu de activitate;
    p) îndrumã activitatea privind suspendarea dreptului la prestaţii de asigurãri pentru accidente de muncã şi boli profesionale.
    IV. În domeniul evidenţei, certificãrii şi raportãrii:
    a) asigurã evidenţa la nivel naţional a tuturor contribuabililor la sistemul public de pensii, aflaţi în evidenţa caselor teritoriale de pensii;
    b) asigurã evidenţa la nivel naţional a participanţilor la fondurile de pensii obligatorii administrate privat, în limitele proprii de competenţã;
    c) asigurã evidenţa la nivel naţional a drepturilor şi obligaţiilor de asigurãri sociale achitate prin intermediul caselor teritoriale de pensii pe baza codului numeric personal;
    d) ţine evidenţa pentru persoanele care nu deţin, potrivit legii, cod numeric personal, pe baza codului intern, gestionat de CNPP;
    e) certificã, la termenele stabilite prin decizie a preşedintelui CNPP, stagiul de cotizare şi punctajul pentru fiecare asigurat, prin intermediul caselor teritoriale de pensii;
    f) gestioneazã baza de date proprie privind asiguraţii sistemului public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, precum şi baza de date privind participanţii la fondurile de pensii obligatorii administrate privat şi asigurã caracterul confidenţial al acestora;
    g) asigurã gestionarea bazelor de date privind plata pensiilor din sistemul public, a indemnizaţiilor şi a altor drepturi prevãzute de legi speciale, care se stabilesc şi se achitã prin intermediul caselor teritoriale de pensii;
    h) asigurã emiterea documentelor pentru plata pensiilor din sistemul public, a indemnizaţiilor şi a altor drepturi prevãzute de legi speciale, care se stabilesc şi se achitã prin intermediul caselor teritoriale de pensii;
    i) îşi coreleazã bazele de date proprii cu bazele de date ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã (ANAF) şi ale caselor de pensii sectoriale pentru realizarea unei evidenţe corecte şi unitare a drepturilor şi obligaţiilor participanţilor la sistemul public de pensii, precum şi la sistemul fondurilor de pensii administrate privat;
    j) acordã caselor de pensii sectoriale şi ANAF, în mod gratuit şi pe bazã de reciprocitate, accesul la informaţiile referitoare la declararea şi plata contribuţiilor de asigurãri sociale din bazele de date pe care le are în administrare;
    k) preia de la ANAF informaţiile transmise anual, dupã depunerea declaraţiilor fiscale, privind veniturile realizate de persoanele fizice, altele decât cele care realizeazã venituri din salarii sau asimilate acestora;
    l) certificã legislaţia naţionalã aplicabilã, în situaţia lucrãtorilor migranţi, conform regulamentelor europene în vigoare în domeniul coordonãrii sistemelor de securitate socialã şi acordurilor internaţionale de asigurãri sociale la care România este parte;
    m) prezintã Guvernului şi partenerilor sociali rapoarte cu privire la modul de administrare a bugetului asigurãrilor sociale de stat;
    n) publicã anual raportul de activitate;
    o) rãspunde sesizãrilor adresate direct sau transmise de cãtre Administraţia Prezidenţialã, Parlament, Guvern, Avocatul Poporului, precum şi de alte instituţii, persoane fizice şi juridice;
    p) asigurã, potrivit legii, schimbul de informaţii cu ANAF, ca instituţie de colectare a contribuţiilor pentru fondurile obligatorii de pensii administrate privat, cu Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, cu fondurile de pensii, precum şi cu administratorii acestora;
    q) în cazul unor neconcordanţe ale datelor cuprinse în fişele de declarare a bolilor profesionale (BP2), solicitã instituţiilor competente clarificarea acestora şi modificarea, în consecinţã, a înregistrãrilor.
    V. În domeniul prevenirii accidentelor de muncã şi al bolilor profesionale:
    a) coordoneazã, îndrumã şi controleazã activitatea de prevenire desfãşuratã la nivelul caselor teritoriale de pensii şi stabileşte prioritãţile de prevenire pentru activitatea sa;
    b) verificã modalitatea de completare a formularului pentru înregistrarea accidentului de muncã (FIAM) şi, în caz de neconcordanţe, solicitã instituţiilor modificarea acestora;
    c) realizeazã obiectivele de prevenire, prin servicii proprii, cu personal specializat sau persoane fizice/juridice abilitate conform legii;
    d) stabileşte programele anuale de prevenire şi acordã consultanţã cu privire la organizarea şi la mãsurile necesare pentru îndeplinirea acestora;
    e) acordã consiliere în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã, în funcţie de situaţiile specifice domeniului de activitate, în scopul îmbunãtãţirii activitãţii de prevenire a accidentelor de muncã şi a bolilor profesionale, în mod direct sau în baza unor contracte încheiate în condiţiile legii;
    f) efectueazã analize şi evaluãri de riscuri pentru probleme de interes naţional, elaboreazã studii, analize şi asigurã documentaţia privind riscurile şi condiţiile de muncã, în vederea fundamentãrii unor mãsuri de prevenire;
    g) consiliazã casele teritoriale de pensii cu privire la realizarea instrucţiunilor proprii de securitate a muncii la nivelul angajatorilor;
    h) elaboreazã forme şi mijloace de educare pentru prevenirea accidentelor de muncã şi a bolilor profesionale;
    i) are acces şi poate consulta dosarul de cercetare al bolilor profesionale şi accidentelor de muncã, în cadrul activitãţii de prevenire;
    j) propune ordonatorului de credite, în funcţie de identificarea unor prioritãţi la nivel naţional, finanţarea de proiecte sau programe de cercetare pentru fundamentarea ştiinţificã a mãsurilor de prevenire necesare;
    k) coordoneazã, îndrumã şi controleazã activitatea privind aplicarea regulamentelor referitoare la regimul de securitate socialã a lucrãtorilor migranţi pentru domeniul accidentelor de muncã şi bolilor profesionale;
    l) participã la activitatea desfãşuratã de Comisia de abilitare a serviciilor externe de prevenire şi protecţie şi de avizare a documentaţiilor cu caracter tehnic de informare şi instruire în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã.
    VI. În domeniul reabilitãrii medicale, recuperãrii capacitãţii de muncã şi reconversiei profesionale a persoanelor care au suferit accidente de muncã sau boli profesionale:
    a) coordoneazã şi controleazã activitatea de recuperare funcţionalã, protejare, reorientare şi reconversie, în vederea reintegrãrii profesionale pentru cei care au suferit accidente de muncã şi boli profesionale;
    b) coordoneazã şi controleazã activitatea desfãşuratã de casele teritoriale de pensii în domeniul acordãrii prestaţiilor şi serviciilor pentru reabilitare medicalã;
    c) coordoneazã şi îndrumã activitatea caselor teritoriale de pensii legatã de derularea contractelor încheiate cu spitalele;
    d) coordoneazã şi organizeazã activitatea privind decontarea prestaţiilor în naturã pentru lucrãtorii migranţi care au suferit accidente de muncã şi boli profesionale;
    e) coordoneazã şi organizeazã activitatea privind eliberarea documentelor portabile stabilite de regulamentele de securitate socialã pentru domeniul accidente de muncã şi boli profesionale;
    f) poate încheia contracte la nivel central şi/sau teritorial cu furnizori de servicii medicale pentru realizarea activitãţii de reabilitare medicalã.
    VII. În domeniul colaborãrii cu casele de pensii sectoriale:
    a) coordoneazã metodologic activitatea caselor de pensii sectoriale;
    b) colaboreazã cu casele de pensii sectoriale, precum şi cu ANAF şi cu unitãţile sale subordonate, cu care face schimb de informaţii privind colectarea şi, respectiv, declararea contribuţiilor de asigurãri sociale;
    c) transmite adeverinţele de stagiu de cotizare şi punctajul realizat de asiguraţi în sistemul gestionat de CNPP, în vederea stabilirii drepturilor de pensie sau recalculãrii pensiei de cãtre casele de pensii sectoriale;
    d) colaboreazã cu casele de pensii sectoriale în vederea comunicãrii cãtre asiguraţi a punctajului anual şi a punctajului cumulat pentru perioadele de stagiu de cotizare realizate;
    e) stabileşte, împreunã cu casele de pensii sectoriale, tariful serviciului de certificare, la cererea asiguraţilor, a stagiului de cotizare realizat;
    f) sprijinã din punct de vedere metodologic activitatea de aplicare a acordurilor internaţionale de asigurãri sociale la care România este parte, precum şi a regulamentelor comunitare în vigoare în domeniul de competenţã al CNPP;
    g) colaboreazã cu casele de pensii sectoriale pentru organizarea, îndrumarea şi controlul activitãţii de expertizã medicalã şi recuperare a capacitãţii de muncã, prin intermediul Institutului Naţional de Expertizã Medicalã şi Recuperare a Capacitãţii de Muncã şi al comisiilor centrale de expertizã medico-militarã ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii, dupã caz;
    h) colaboreazã cu casele de pensii sectoriale pentru stabilirea procedurilor referitoare la efectuarea operaţiunilor de platã a drepturilor bãneşti şi aprobarea lor prin ordine ale conducãtorilor CNPP şi ai caselor de pensii sectoriale;
    i) colaboreazã cu casele de pensii sectoriale pentru stabilirea şi aprobarea anualã, prin ordin comun al conducãtorilor CNPP şi ai caselor de pensii sectoriale, a criteriilor pe baza cãrora se acordã bilete pentru tratament balnear, precum şi a nivelului contribuţiei bãneşti individuale a asiguraţilor şi a pensionarilor.
    VIII. În privinţa Comisiei centrale de contestaţii:
    a) asigurã primirea şi înregistrarea contestaţiilor înaintate Comisiei centrale de contestaţii de casele teritoriale de pensii;
    b) asigurã analiza contestaţiilor şi a documentelor înaintate Comisiei centrale de contestaţii de casele teritoriale de pensii, precum şi verificarea deciziilor de pensie contestate;
    c) asigurã întocmirea documentaţiei tehnice, necesarã examinãrii şi soluţionãrii contestaţiilor de cãtre Comisia centralã de contestaţii;
    d) asigurã secretariatul Comisiei centrale de contestaţii;
    e) asigurã comunicarea în termen a hotãrârilor Comisiei centrale de contestaţii pãrţilor interesate şi restituirea dosarelor de pensie caselor teritoriale de pensii;
    f) analizeazã cauzele care conduc la aplicarea eronatã şi neunitarã a legislaţiei referitoare la pensiile publice de cãtre casele teritoriale de pensii;
    g) formuleazã şi înainteazã preşedintelui CNPP propuneri privind aplicarea corectã şi unitarã a legislaţiei referitoare la pensiile publice de cãtre casele teritoriale de pensii.

    CAP. III
    Structura organizatoricã şi organele de conducere

    ART. 8
    (1) CNPP are structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1.
    (2) CNPP funcţioneazã cu un numãr maxim de 3.476 de posturi, finanţate din bugetul asigurãrilor sociale de stat, dintre care 123 de posturi aferente sistemului de asigurãri pentru accidente de muncã şi boli profesionale. Pentru aparatul central şi casele teritoriale de pensii, numãrul maxim de posturi se va stabili prin ordin al preşedintelui CNPP.
    (3) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al preşedintelui CNPP, se pot constitui servicii, birouri şi compartimente.
    ART. 9
    (1) Conducerea CNPP este asiguratã de preşedinte şi de consiliul de administraţie.
    (2) Conducerea executivã a CNPP este asiguratã de preşedinte, care este numit prin decizie a primului-ministru, potrivit legii.
    (3) Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale poate delega, conform legislaţiei în domeniul finanţelor publice, preşedintelui CNPP atribuţiile prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare pentru ordonatorul principal de credite al bugetului asigurãrilor sociale de stat.
    (4) În exercitarea atribuţiilor sale, precum şi pentru realizarea hotãrârilor consiliului de administraţie şi ale consiliului tripartit, preşedintele CNPP emite decizii administrative şi decizii cu caracter normativ, în cazurile expres prevãzute de lege, precum şi ordine şi instrucţiuni.
    (5) Ordinele şi deciziile cu caracter normativ ale preşedintelui CNPP se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (6) În subordinea preşedintelui îşi desfãşoarã activitatea secretariatul general al CNPP, condus de un secretar general.
    (7) Secretarul general este înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii.
    (8) Secretarul general coordoneazã funcţionarea compartimentelor aflate în subordinea sa şi asigurã legãtura operativã dintre preşedinte şi conducãtorii acestor compartimente.
    (9) Secretarul general este înlocuitorul de drept al preşedintelui CNPP, în cazul în care acesta este în imposibilitatea de a-şi exercita atribuţiile.
    (10) În subordinea preşedintelui CNPP se organizeazã, la nivel de direcţie generalã, activitatea de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale.
    (11) Activitatea de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale este condusã de preşedintele CNPP şi de un consiliu tripartit.
    (12) Conducerea executivã a activitãţii de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale este asiguratã de un director general, funcţionar public de conducere, numit, în condiţiile legii, de cãtre preşedintele CNPP.
    ART. 10
    (1) Preşedintele consiliului de administraţie şi al consiliului tripartit este preşedintele CNPP.
    (2) Consiliul de administraţie este alcãtuit, potrivit legii, din 23 de persoane, dintre care un preşedinte şi 22 de membri.
    (3) Mandatul membrilor consiliului de administraţie este de 4 ani.
    (4) Membrii consiliului de administraţie sunt reprezentanţi ai Guvernului, ai caselor de pensii sectoriale, patronatelor, sindicatelor şi pensionarilor, dupã cum urmeazã:
    a) 5 reprezentanţi ai Guvernului, desemnaţi de ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale;
    b) 3 reprezentanţi ai caselor de pensii sectoriale, desemnaţi de conducãtorii instituţiilor publice prevãzute la art. 132 alin. (1) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    c) 5 reprezentanţi ai patronatelor, desemnaţi de organizaţiile patronale reprezentative la nivel naţional;
    d) 5 reprezentanţi ai sindicatelor, desemnaţi de organizaţiile sindicale reprezentative la nivel naţional;
    e) 4 reprezentanţi ai pensionarilor, desemnaţi de organizaţiile naţionale ale pensionarilor.
    (5) Consiliul tripartit este alcãtuit, potrivit legii, din 9 membri, dintre care:
    a) preşedintele CNPP şi directorul general, care sunt membri de drept;
    b) un reprezentant al ANAF, desemnat de Ministerul Finanţelor Publice;
    c) 3 reprezentanţi ai salariaţilor, desemnaţi, prin consens, de confederaţiile sindicale reprezentative la nivel naţional;
    d) 3 reprezentanţi ai patronatelor, desemnaţi, prin consens, de confederaţiile patronale reprezentative la nivel naţional.
    (6) Membrii consiliului de administraţie şi ai consiliului tripartit pot fi revocaţi numai de cãtre cei care i-au numit, respectiv desemnat.
    (7) Membrii revocaţi, decedaţi sau cei care îşi prezintã demisia vor fi înlocuiţi în termen de cel mult 3 luni.
    (8) Mandatul noilor membri expirã la data la care ar fi încetat mandatul predecesorilor lor.
    ART. 11
    (1) Consiliul de administraţie şi consiliul tripartit se întrunesc o datã pe lunã sau ori de câte ori este necesar şi adoptã hotãrâri valabile în prezenţa a cel puţin 15, respectiv 6 membri, cu votul majoritãţii membrilor prezenţi şi cu condiţia ca fiecare parte, Guvern, patronat şi asiguraţi, sã fie reprezentatã.
    (2) Consiliul de administraţie şi consiliul tripartit se convoacã de cãtre preşedintele CNPP. Convocarea se poate face şi la solicitarea a cel puţin unei treimi din numãrul membrilor consiliului de administraţie, respectiv al consiliului tripartit.
    (3) La şedinţele consiliului de administraţie sau ale consiliului tripartit pot fi invitaţi şi alţi specialişti, fãrã drept de vot.
    (4) Convocarea consiliului de administraţie şi a consiliului tripartit se face cu cel puţin 5 zile înainte de data stabilitã, când se aduce la cunoştinţa membrilor ordinea de zi a întrunirii.
    (5) La fiecare întrunire se întocmeşte un proces-verbal semnat de toţi participanţii cu drept de vot.
    (6) În cazul în care unii membri lipsesc nemotivat de la cel mult douã şedinţe în decurs de 6 luni, preşedintele poate solicita revocarea acestora.
    ART. 12
    Preşedintele CNPP are urmãtoarele atribuţii:
    a) asigurã conducerea şi coordonarea sistemului public de pensii, precum şi a sistemului de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale;
    b) convoacã consiliul de administraţie şi consiliul tripartit şi conduce şedinţele acestora;
    c) dispune controlul tuturor activitãţilor din cadrul CNPP şi al caselor teritoriale de pensii;
    d) aprobã normele şi programele de acţiune care, potrivit legii, sunt de competenţa CNPP;
    e) reprezintã CNPP în relaţiile cu terţii;
    f) asigurã promovarea imaginii CNPP;
    g) rezolvã conflictele de competenţã apãrute în cadrul CNPP;
    h) aprobã înfiinţarea caselor locale de pensii;
    i) aprobã modul de organizare şi funcţionare, precum şi atribuţiile şi componenţa consiliilor tripartite consultative;
    j) asigurã aplicarea acordurilor internaţionale de asigurãri sociale la care România este parte, precum şi a reglementãrilor comunitare şi asigurã dezvoltarea cooperãrii cu instituţii similare din alte ţãri, în limita competenţelor prevãzute de lege;
    k) aprobã Regulamentul intern şi statul de funcţii ale CNPP, regulamentul-cadru intern şi normativele de personal pentru casele teritoriale de pensii şi unitãţile subordonate, în condiţiile legii;
    l) numeşte şi elibereazã din funcţie, prin ordin, în condiţiile legii, personalul din aparatul propriu al CNPP, directorii executivi şi directorii executivi adjuncţi ai caselor teritoriale de pensii, precum şi directorii executivi adjuncţi ai caselor locale de pensii din cadrul Casei de Pensii a Municipiului Bucureşti;
    m) numeşte şi elibereazã din funcţie, prin ordin, directorul general, directorul medical, directorul de cercetare-dezvoltare şi directorul economic ai INEMRCM, precum şi conducerea Centrului Naţional de Formare Profesionalã a Personalului din Domeniul Pensiilor Publice;
    n) aprobã criteriile privind evidenţa, pãstrarea şi arhivarea documentelor specifice activitãţii CNPP, caselor teritoriale de pensii şi unitãţilor subordonate, precum şi mãsurile de asigurare a securitãţii bazei de date, privind asiguraţii sistemului public de pensii şi asigurãri sociale, în condiţiile legii;
    o) hotãrãşte cu privire la donaţii sau la bunuri dobândite din alte surse, în condiţiile legii;
    p) aprobã, prin ordin, procedurile referitoare la efectuarea de cãtre casele teritoriale de pensii a operaţiunilor de platã a pensiilor şi a altor drepturi sociale care se finanţeazã din bugetul asigurãrilor sociale de stat, respectiv din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale;
    q) aprobã anual, prin ordin comun al preşedintelui CNPP şi al conducãtorilor caselor de pensii sectoriale, criteriile pe baza cãrora se acordã bilete pentru tratament balnear, precum şi nivelul contribuţiei bãneşti individuale a asiguraţilor şi a pensionarilor;
    r) asigurã recrutarea specialiştilor şi logistica necesarã bunei desfãşurãri a activitãţii Comisiei centrale de contestaţii;
    s) aprobã, prin decizie, procedurile standard dupã care se desfãşoarã operaţiunile specifice în cadrul caselor teritoriale de pensii;
    ş) exercitã orice alte atribuţii care îi revin potrivit legii.
    ART. 13
    Atribuţiile consiliului de administraţie al CNPP sunt urmãtoarele:
    a) elaboreazã şi aprobã regulamentul propriu de organizare şi funcţionare;
    b) aprobã structura organizatoricã-cadru a caselor teritoriale de pensii;
    c) aprobã propunerile privind modalitãţile de pregãtire şi perfecţionare profesionalã a personalului din cadrul CNPP şi din structurile sale teritoriale, în domeniul specific de activitate;
    d) aprobã proiectul programului de investiţii pentru CNPP şi casele teritoriale de pensii;
    e) avizeazã datele necesare pentru fundamentarea şi elaborarea bugetului asigurãrilor sociale de stat;
    f) avizeazã propunerea privind Statutul CNPP şi propunerile de modificare a Statutului CNPP, care se transmit Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, în vederea aprobãrii prin hotãrâre a Guvernului;
    g) avizeazã Regulamentul intern al CNPP;
    h) avizeazã Regulamentul-cadru intern al caselor teritoriale de pensii şi unitãţilor subordonate;
    i) avizeazã înfiinţarea caselor locale de pensii;
    j) avizeazã bilanţul contabil şi raportul anual de activitate;
    k) avizeazã utilizarea fondului de rezervã, potrivit legii;
    l) avizeazã procedurile standard dupã care se desfãşoarã operaţiunile specifice în cadrul caselor teritoriale de pensii;
    m) avizeazã procedurile referitoare la efectuarea, de cãtre casele teritoriale de pensii, a plãţii pensiilor şi altor drepturi sociale care se finanţeazã de la bugetul asigurãrilor sociale de stat, respectiv de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale;
    n) avizeazã încheierea de convenţii cu trezoreria statului sau cu bãnci, pentru stabilirea nivelului dobânzilor la disponibilitãţile bãneşti, în condiţiile legii;
    o) analizeazã derularea contractelor cu finanţare externã, încheiate de CNPP în beneficiul sistemului public de pensii, şi alte drepturi de asigurãri sociale, potrivit legii;
    p) analizeazã rapoartele semestriale întocmite de conducerea executivã a CNPP privind modul de îndeplinire a atribuţiilor stabilite;
    q) analizeazã şi avizeazã raportul anual de activitate;
    r) analizeazã contul de execuţie a bugetului asigurãrilor sociale de stat;
    s) propune preşedintelui CNPP elaborarea de studii şi analize în domeniul sistemului public de pensii.
    ART. 14
    Atribuţiile consiliului tripartit al CNPP sunt urmãtoarele:
    a) elaboreazã şi aprobã regulamentul propriu de organizare şi funcţionare;
    b) analizeazã şi avizeazã propunerile de acte normative din domeniul asigurãrii pentru accidente de muncã şi boli profesionale;
    c) analizeazã şi avizeazã raportul anual de activitate;
    d) analizeazã rapoartele semestriale întocmite de conducerea executivã a CNPP în domeniul asigurãrii pentru accidente de muncã şi boli profesionale;
    e) analizeazã derularea programelor cu finanţare externã încheiate în beneficiul sistemului de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale;
    f) aprobã propunerile privind modalitãţile de pregãtire şi perfecţionare profesionalã a personalului din domeniul asigurãrii pentru accidente de muncã şi boli profesionale;
    g) avizeazã majorãrile sau reducerile contribuţiilor aferente sistemului de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale;
    h) propune preşedintelui CNPP elaborarea de studii şi analize în domeniul asigurãrii pentru accidente de muncã şi boli profesionale.
    ART. 15
    Preşedintele CNPP, în calitatea sa de preşedinte al consiliului de administraţie şi al consiliului tripartit, poate delega atribuţii de reprezentare oricãrui membru al acestora pe perioadã determinatã, în condiţiile stabilite prin regulamentele de organizare şi funcţionare ale acestor consilii.

    CAP. IV
    Structura organizatoricã, organele de conducere şi atribuţiile caselor teritoriale de pensii

    ART. 16
    (1) Structura-cadru de organizare a caselor teritoriale de pensii se aprobã de consiliul de administraţie al CNPP. Prin ordin al preşedintelui CNPP, în cadrul caselor teritoriale de pensii pot fi organizate servicii, birouri şi compartimente.
    (2) La nivelul caselor teritoriale de pensii, pentru activitatea de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale, se constituie consilii tripartite consultative.
    ART. 17
    (1) Conducerea caselor teritoriale de pensii este asiguratã de directorul executiv, care exercitã o funcţie publicã de conducere.
    (2) Directorul executiv este ordonator terţiar de credite.
    (3) În exercitarea atribuţiilor sale, directorul executiv emite decizii administrative.
    (4) Directorul executiv numeşte şi revocã din funcţie, în condiţiile legii, personalul casei teritoriale de pensii din subordinea sa, cu excepţia directorilor executivi adjuncţi.
    (5) Directorul executiv asigurã îndrumarea şi controlul activitãţii şi pentru casele locale de pensii.
    ART. 18
    Casele teritoriale de pensii au, în principal, urmãtoarele atribuţii:
    a) asigurã evidenţa la nivel teritorial a contribuabililor la sistemul public de pensii şi furnizeazã CNPP informaţiile necesare gestionãrii acestora la nivel naţional;
    b) asigurã evidenţa drepturilor şi obligaţiilor de asigurãri sociale la nivel teritorial, pe baza codului numeric personal sau a codului intern, dupã caz, şi furnizeazã CNPP informaţiile necesare gestionãrii acestora la nivel naţional; codul intern reprezintã codul generat de CNPP pentru acele categorii de persoane pentru care nu a fost atribuit cod numeric personal potrivit legii;
    c) încheie contracte de asigurare socialã, potrivit legii;
    d) furnizeazã datele necesare pentru certificarea de cãtre CNPP a stagiului de cotizare şi a punctajului pentru fiecare asigurat;
    e) stabilesc cuantumul drepturilor de asigurãri sociale şi efectueazã plata acestora, potrivit legii;
    f) urmãresc încasarea veniturilor bugetului asigurãrilor sociale de stat pentru asiguraţii individuali;
    g) realizeazã activitatea privind executarea creanţelor bugetare, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
    h) colecteazã şi vireazã contribuţiile de asigurãri sociale pentru asiguraţii individuali, potrivit legii, fiind abilitate sã ducã la îndeplinire mãsurile asigurãtorii şi sã efectueze procedura de executare silitã, prin organele proprii;
    i) reţin şi vireazã şi alte tipuri de contribuţii, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
    j) numesc conducerea şi asigurã îndrumarea şi controlul activitãţii caselor locale de pensii;
    k) iau mãsuri, în condiţiile legii, pentru dezvoltarea şi administrarea eficientã a patrimoniului sistemului public de pensii încredinţat, precum şi pentru asigurarea integritãţii acestuia;
    l) stabilesc şi plãtesc indemnizaţii şi alte drepturi prevãzute în legi speciale, finanţate de la bugetul de stat, în condiţiile legii;
    m) emit decizii de recuperare a drepturilor bãneşti încasate necuvenit şi urmãresc recuperarea acestora, în condiţiile legii;
    n) coordoneazã şi controleazã din punct de vedere administrativ activitatea de expertizã medicalã şi recuperare a capacitãţii de muncã;
    o) asigurã execuţia bugetarã în plan teritorial şi organizeazã contabilitatea acesteia;
    p) întocmesc şi înainteazã CNPP, potrivit legislaţiei în vigoare, contul de execuţie al bugetului asigurãrilor sociale de stat în plan teritorial, precum şi al bugetului de stat pentru indicatorii care i-au fost repartizaţi;
    q) asigurã datele necesare pentru întocmirea evidenţei participanţilor la fondurile de pensii obligatorii administrate privat;
    r) îndeplinesc obligaţiile care le revin în aplicarea prevederilor acordurilor internaţionale de asigurãri sociale la care România este parte, precum şi a reglementãrilor comunitare în domeniul propriu de competenţã şi asigurã plata în strãinãtate a prestaţiilor în bani, potrivit prevederilor legale în vigoare;
    s) distribuie persoanelor îndreptãţite biletele de tratament balnear şi de odihnã, în limita locurilor repartizate;
    ş) înregistreazã şi soluţioneazã cereri, sesizãri şi reclamaţii, potrivit competenţelor legale;
    t) controleazã modul în care angajatorii, precum şi instituţiile care efectueazã plata drepturilor de asigurãri sociale de şomaj respectã dispoziţiile legale privind întocmirea şi depunerea declaraţiei nominale de asigurare şi a obligaţiilor de platã, precum şi respectarea termenelor de depunere;
    ţ) asigurã reprezentarea în faţa instanţelor judecãtoreşti în litigiile în care sunt parte, ca urmare a aplicãrii dispoziţiilor legale specifice domeniului propriu de activitate, ori în litigiile în care parte este CNPP, pe baza împuternicirii primite din partea preşedintelui CNPP;
    u) asigurã întocmirea documentaţiei necesare şi reprezentarea în faţa instanţelor judecãtoreşti, inclusiv în litigiile privind hotãrârile Comisiei centrale de contestaţii care au ca obiect deciziile de pensie pe care le-au emis;
    v) asigurã punerea în executare a hotãrârilor instanţelor de judecatã, pronunţate inclusiv în litigiile care au avut ca obiect contestarea hotãrârilor Comisiei centrale de contestaţii;
    w) asigurã desfãşurarea activitãţii de pregãtire şi perfecţionare profesionalã a personalului propriu, în conformitate cu planul de formare profesionalã al CNPP;
    x) asigurã comunicarea cu asiguraţii, contribuabilii şi beneficiarii sistemului public de pensii, inclusiv cu persoanele care fac obiectul instrumentelor juridice cu caracter internaţional la care România este parte, al legilor cu caracter reparatoriu, cu reprezentanţii altor autoritãţi sau instituţii, precum şi cu reprezentanţii mass-media;
    y) asigurã confidenţialitatea şi securitatea bazelor de date proprii, întreţinerea şi protecţia sistemelor automate de calcul şi evidenţã;
    z) stabilesc şi plãtesc drepturile conform legii pentru beneficiarii sistemului de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale şi acordã prestaţiile aferente conform prevederilor legale;
    aa) asigurã decontarea cheltuielilor cu reabilitarea medicalã şi reconversia profesionalã şi încheie contracte cu furnizorii de servicii medicale conform prevederilor legale;
    bb) asigurã desfãşurarea activitãţii de prevenire în conformitate cu prevederile legii şi ale programelor de prevenire;
    cc) asigurã evidenţa accidentelor de muncã şi a bolilor profesionale comunicate;
    dd) îndeplinesc orice alte atribuţii prevãzute de lege, de prezentul statut ori stabilite de preşedintele CNPP.
    ART. 19
    Parcul normat de mijloace de transport şi consumul lunar de carburanţi pentru CNPP şi instituţiile subordonate sunt prevãzute în anexa nr. 2.
    ART. 20
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul statut.


    ANEXA 1
    la statut

                        STRUCTURA ORGANIZATORICÃ
                  a Casei Naţionale de Pensii Publice




                                                      Nr. maxim de posturi: 3.476 (inclusiv
                                                      preşedintele), din care 123 aferente
                                                     sistemului de asigurãri pentru accidente
                                                           de muncã şi boli profesionale


                                    ┌────────────────────────────┐
                                    │ CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE ├---------------┐
                                    └─────────────┬──────────────┘ |
                                                  │ ┌─────────┴─────────┐
                                                  │ │CONSILIUL TRIPARTIT│
┌───────────────────────────────┐ ┌──────┴─────┐ └─────────┬─────────┘
│COMISIA CENTRALÃ DE CONTESTAŢII├----------┤ PREŞEDINTE ├─────┐ |
├───────────────────────────────┤ └──────┬─────┘ │ |
│ Serviciu specializat │ │ ┌──────┴───────────┐ |
└───────────────────────────────┘ │ │CABINET PREŞEDINTE│ |
                                                  │ └──────────────────┘ |
                                                  │ |
             ┌──────────────────────────┬─────────┼──┬─────┬──────┬───────────┐ |
┌────────────┴─────────────┐ │ │ | │ │ ┌──────┴──┴────────┐
│ DIRECŢIA GENERALÃ │ │ │ | │ │ │DIRECŢIA GENERALÃ │
│ ASIGURÃRI SOCIALE, │ │ │ | │ │ │ACCIDENTE DE MUNCÃ│
│ PENSII ŞI ALTE DREPTURI │ │ │ | │ │ │ ŞI BOLI │
│PREVÃZUTE DE LEGI SPECIALE│ │ │ | │ │ │ PROFESIONALE │
└────────────┬─────────────┘ │ │ | │ │ └──────────────────┘
     ┌───────┴──────────┬───────┐ │ │ | │ │
     │ │ │ │ │ | │ │
┌────┴───┐ ┌────────────┴─────┐ │ ┌─────┴─────┐ │ | │ │
│ │ │DIRECŢIA ASIGURÃRI│ │ │ DIRECŢIA │ │ | │ │
│DIRECŢIA│ │ SOCIALE ŞI ALTE │ │ │ MANAGEMENT│ │ | │ └───────┐
│ PENSII │ │DREPTURI PREVÃZUTE│ │ │ RESURSE │ │ | │ │
│ │ │ DE LEGI SPECIALE │ │ │ UMANE │ │ | │ │
└────────┘ └──────────────────┘ │ └───────────┘ │ | │ │
                                │ │ | │ │
                          ┌─────┴───────────┐ │ | ┌──┴───┐ ┌───────┴─────────┐
                          │Serviciul control│ │ | │Audit │ │Serviciul juridic│
                          │ prestaţii │ │ | │public│ │ şi contencios │
                          └─────────────────┘ │ | └──────┘ └─────────────────┘
                                                  │ |
                                                  │ └------------------------------------┐
                                          ┌───────┴────────┐ |
                                          │SECRETAR GENERAL│ |
                                          └───────┬────────┘ |
                                                  │ |
        ┌────────────┬─────────────────┬──────────┴──┬─────────┬─────────┬──────────┐ |
  ┌─────┴────┐ ┌────┴───┐ ┌──────────┴───────┐ │ ┌─────┴─────┐ │ ┌─────┴───┐ |
  │ DIRECŢIA │ │DIRECŢIA│ │ DIRECŢIA │ │ │ DIRECŢIA │ │ │DIRECŢIA │ |
  │COMUNICARE│ │RELAŢII │ │ INFORMATICÃ ŞI │ │ │ ECONOMICÃ │ │ │DOCUMENTE│ |
  │ŞI RELAŢII│ │INTERNA-│ │EVIDENŢà STRATEGII│ │ │ŞI EXECUŢIE│ │ │DE PLATà │ |
  │ PUBLICE │ │ŢIONALE │ │ DE COTIZARE │ │ │ BUGETARà │ │ │ │ |
  └──────────┘ └────────┘ └──────────────────┘ │ └───────────┘ │ └─────────┘ |
                                                     │ │ |
                                                ┌────┴────┐ ┌──────┴─────┐ |
                                                │Serviciul│ │Compartiment│ |
                                                │ proiecte│ │ sãnãtate şi│ ┌--------┴-----------┐
                                                │studii şi│ │ securitate │ | CASE TERITORIALE |
                                                │ analize │ │ în muncã │ | DE PENSII |
                                                └─────────┘ └────────────┘ └┬--┬--┬--┬--┬--┬--┬-┘
                                                                                 ┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴-┐
                                                                                 |1||2||3||.||.||.||42|
                                                                                 └-┘└-┘└-┘└-┘└-┘└-┘└--┘




    ANEXA 2
    la statut

         Parcul normat de mijloace de transport şi consumul lunar
          de carburanţi pentru Casa Naţionalã de Pensii Publice
                         şi instituţiile subordonate




┌────┬────────────────────────────┬─────────────────┬──────────┬───────────────────────────┐
│Nr. │ Casa Naţionalã de │ Tipul │ Parcul │ Consum litri/lunã/mijloc │
│crt.│ Pensii Publice/ │ mijlocului │ normat │ de transport (conform │
│ │ Instituţii subordonate │ de transport │ │ prevederilor Ordonanţei │
│ │ │ │ │ de urgenţã a Guvernului │
│ │ │ │ │ nr. 55/2010 privind unele │
│ │ │ │ │ mãsuri de reducere a │
│ │ │ │ │ cheltuielilor publice, │
│ │ │ │ │ aprobatã cu modificãri │
│ │ │ │ │ prin Legea nr. 33/2011, │
│ │ │ │ │cu modificãrile ulterioare)│
├────┼────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┼───────────────────────────┤
│ 1. │Aparat propriu │ │ 8 │ │
│ │Parc auto propriu │ │ 3 │ │
│ │ Preşedintele Casei Naţio-│Autoturism │ 1 │ 200 │
│ │ nale de Pensii Publice │ │ │ │
│ │ Secretar general │Autoturism │ 1 │ 200 │
│ │ Director general │Autoturism │ 1 │ 200 │
│ │Parc auto comun │ │ 5 │ │
│ │ │Autoturisme │ 3 │ 150 │
│ │ │Autoutilitarã │ 1 │ 150 │
│ │ │transport marfã │ │ │
│ │ │Autoturism │ 1 │ 150 │
│ │ │transport per- │ │ │
│ │ │soane (delegaţii)│ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┼───────────────────────────┤
│ 2. │Case judeţene de pensii │Autoturisme │ Câte 3 │ 150 │
│ │ │ │ pentru │ │
│ │ │ │ fiecare │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┼───────────────────────────┤
│ 3. │Casa de Pensii a Munici- │Autoturisme │ 5 │ 150 │
│ │piului Bucureşti │Autoutilitarã │ 1 │ 150 │
│ │ │transport marfã │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┼───────────────────────────┤
│ 4. │Institutul Naţional de │Autoturisme │ 1 │ 150 │
│ │Expertizã Medicalã şi │Autoutilitarã │ 2 │ 150 │
│ │Recuperare a Capacitãţii │transport marfã │ │ │
│ │de Muncã │Autosalvare │ 2 │ 150 │
└────┴────────────────────────────┴─────────────────┴──────────┴───────────────────────────┘



                                -----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016