Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Consiliul de Miniştri în şedinţa sa dela 28 ianuarie 1924, Luând în deliberare referatul d-lui ministru al comunicaţiilor sub No. 1.145 din 26 ianuarie 1924, prin care propune a se ratifica aranjamentul încheiat la Constantinopol la 27 decemvrie 1923, conform prevederilor art. 110 din tratatul de pace dela Lausanne între administraţiunile postelor, telegrafelor şi telefoanelor romana şi turca, privitor la exploatarea cablului Constanta-Constantinopol; Având în vedere motivele invocate în sus citatul referat, precum şi avizul comitetului de directiune P.T.T., Decide: ART. 1 Se ratifica aranjamentul privitor la exploatarea cablului Constanta-Constantinopol, încheiat la 27 Decemvrie 1923 la Constantinopol, între administraţiunile postelor, telegrafelor şi telefoanelor romana şi turca. ART. 2 Domnul ministru al comunicaţiilor este însãrcinat cu aducerea la îndeplinire a dispoziţiunilor din prezentul jurnal. Ion I. C. Bratianu, General de corp de armata Artur Vaitoianu, Dr. C. Anghelescu, I. G. Ducã, Vintila I. Bratianu, G. G. Marzescu, General Traian Mosoiu, General de divizie George Mardarescu, N. N. Saveanu, N. D. Chirculescu, Tancred Constantinescu, I. Nistor. Aranjament particular stabilit între administraţia postelor, telegrafelor şi telefoanelor din România de o parte şi administraţia postelor, telegrafelor şi telefoanelor din Turcia de alta, pentru a regula exploatarea cablului Constanta-Constantinopol. În virtutea art. 17 al Conventiunii telegrafice internaţionale dela St. Petersbourg şi art. 110 al tratatului dela Lausanne, subsemnaţii: d. Manea, delegatul României şi d. Ihsan-Djemal Bey, delegat al Turciei de o potriva autorizaţi de guvernele respective, au de comun acord şi sub rezerva aprobãrii autoritãţilor competente a Statelor lor, stabilit dispoziţiunile urmãtoare: ART. 1 Pentru a egaliza taxele pe calea cablului Constantinopol cu acele ale altor cai existente, taxa terminala a Turciei taxa aferentã cablului şi taxa teritorialã de transit a României, au fixat conform tablourilor aci alãturat prezentul aranjament. ART. 2 Taxele aferente cablului vor fi împãrţite între cele doua administratiuni contractante în pãrţi egale. ART. 3 Cele doua administratiuni se angajeazã de a întreţine în cele mai bune condiţiuni tehnice firele aeriene Constantinopol-Killios şi Bucureşti-Constanta, cum şi firele lor de jonctiune cu ţãrile strãine. ART. 4 Pãrţile contractante vor înlocui aparatul Hughes, actualmente întrebuinţat în exploatarea cablului prin aparatul Siemensrapid, în cel mai scurt timp. ART. 5 Administraţia romana se angajeazã a restabili pe cat posibil comunicatiunea directa Constantinopol-Bucureşti-Berlin. ART. 6 Cheltuielile de reparaţiunea cablului vor fi suportate în pãrţi egale de cele doua administratiuni contractante. ART. 7 Initiativa reparatiunilor deranjamentelor cari se vor putea produce pe jumãtatea cablului spre România, adicã pe o lungime de 171,606 metri contat dela Constanta, va aparţine administraţiei romane, şi acele ce se vor produce pe restul cablului va aparţine administraţiunii turcesti; cu toate acestea administraţiunea neobligata va avea facultatea de a trimite un delegat a lua parte la lucrãri şi la stabilirea conturilor; delegatul administraţiei initiatrice fiind obligat de a-i procura la cerere toate indicatiunile asupra preţului materialelor, mana de lucru, chiria vasului etc. ART. 8 Conturile cheltuielilor de reparatiune vor fi fãcute în franci aur, în dublu şi semnate dacã este locul, de delegaţii celor doua administratiuni. Administraţiunea care va avea initiativa reparatiunilor va trimite fãrã întârziere un exemplar al conturilor celeilalte administratiuni care dupã verificare, va plati sumele datorite conform prescripţiunilor paragrafului 3 din art. 78 al regulamentului telegrafic internaţional. ART. 9 Taxele cablului percepute în perioada care începe dela 6 Octomvrie 1923 pana la data punerii în vigoare a prezentului aranjament vor fi repartizate în pãrţi egale între cele doua administratiuni contractante. ART. 10 Prezentul aranjament va rãmâne în vigoare pentru o perioada nedeterminatã; cu toate aceste taxele prevãzute în anexele 1, 2 şi 3 vor putea fi modificate la orice epoca, dupã o înţelegere prealabilã între cele doua pãrţi contractante. Fãcut în dublu exemplar la Constantinopol, la 27 Decemvrie 1923. Semnat: în numele administraţiunii postelor, telegrafelor şi telefoanelor din Turcia Ihsan Djemal Semnat: în numele administraţiunii postelor, telegrafelor şi telefoanelor din România I. Manea
ANEXA 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TABLOU A
taxe terminale Centime
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Turcia Pentru corespondenta schimbatã prin linia
de cablu Constanta între Turcia şi
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Fiume, Franta şi Italia 20
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Elvetia 21
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Malta 22,5
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Belgia, Spania, Gibraltar, Luxemburg,
Norvegia, Ţãrile de Jos şi Portugalia 23
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Azorele, Algeria, Canaria, Marea Britanie,
Irlanda, Maroc, (Tanger), Senegalia şi Tunis 24
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Feroe şi Islanda 24,5
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Sara 25
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Germania, Danemarca, Finlanda, Lituania
şi Suedia 28
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Pentru toate celelalte corespondente 30
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. între Turcia din Europa de o parte
şi România de alta parte 14,5
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. între Turcia din Asia de o parte şi
România de alta parte 20
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TABLOU B
taxe de transit
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Pentru corespondentele între Europa şi Persia
(linia Constanta-Constantinopol-Makou 67
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Semnat, Ihsan-Djemal
Semnat, I. Manea
ANEXA 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TABLOU A
taxe de transit Centime
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cablu Constantinopol-
Constanta
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Pentru corespondenta schimbatã între Turcia şi:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Cirenaica, Fiume, Italia şi Tripolitania 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Regatul (S.C.S.) 1,5
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Azorele, Algeria, Canaria, Spania, Gibraltar,
Malta, Maroc, Portugalia, Senegal şi Tunis 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Elvetia 2,5
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Irlanda, Sara 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Germania, Austria, Belgia, Danemarca, Dantzig,
Estonia, Feroe, Finlanda, Ungaria, Islanda,
Letonia, Lituania, Luxemburg, Norvegia, Ţãrile
de Jos, Polonia, România, Suedia, Cehoslovacia 3,5
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Marea Britanie 4
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Franta 4,5
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Pentru toate celelalte corespondente 8
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TABLOU B
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Pentru corespondentele între Europa şi Persia
(linia Constanta-Constantinopol-Makou 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Semnat, Ihsan-Djemal
Semnat, I. Manea
ANEXA 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
taxe de transit Centime
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
România Pentru corespondentele schimbate
între Turcia şi
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Azore, Algeria, Canaria, Cirenaica, Fiume,
Italia, Maroc, Regatul (S. C. C.), Senegalia,
Tripolitania şi Tunis 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Spania, Gibraltar, Irlanda, Portugalia
şi Elvetia 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Austria, Feroe, Franta, Marea Britanie,
Islanda şi Malta 3,5
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Pentru toate celelalte corespondente 7
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Semnat, Ihsan-Djemal
Semnat, I. Manea
-------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.