Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 112 din 18 februarie 2009  privind organizarea si functionarea Garzii Nationale de Mediu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 112 din 18 februarie 2009 privind organizarea si functionarea Garzii Nationale de Mediu

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 2 martie 2009

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al art. 2 alin. (1) şi al <>art. 12 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 17/2005 pentru stabilirea unor mãsuri organizatorice la nivelul administraţiei publice centrale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 198/2005 , precum şi al <>Legii nr. 235/2008 pentru respingerea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 107/2007 privind modificarea alin. (1) al <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 17/2005 pentru stabilirea unor mãsuri organizatorice la nivelul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Garda Naţionalã de Mediu, denumitã în continuare GNM, este instituţie publicã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, finanţatã integral de la bugetul de stat, în subordinea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
(2) GNM este un corp specializat de inspecţie şi control, iar comisarii sunt funcţionari publici cu statut specific care pot lua mãsuri de sancţionare, de suspendare/sistare a activitãţii ca urmare a poluãrii şi deteriorãrii mediului sau pentru nerespectarea condiţiilor impuse prin actele de reglementare şi a mãsurilor stabilite în notele de constatare şi în rapoartele de inspecţie şi control.
(3) Personalul GNM cu atribuţii de control este învestit cu autoritatea publicã a statului, pe timpul şi în legãturã cu îndeplinirea atribuţiilor, precum şi a obligaţiilor de serviciu.
ART. 2
(1) GNM este responsabilã de asigurarea controlului implementãrii profesioniste, uniforme şi integrate a politicii Guvernului de aplicare a legislaţiei naţionale armonizate cu cea comunitarã în domeniul protecţiei mediului.
(2) GNM are atribuţii în aplicarea politicii Guvernului în materia prevenirii, constatãrii şi sancţionãrii încãlcãrii prevederilor legale privind protecţia mediului, inclusiv a nerespectãrii reglementãrilor prevãzute în legile specifice domeniului controlului poluãrii industriale şi managementului riscului, substanţelor şi preparatelor periculoase, biodiversitãţii şi ariilor naturale protejate, fondului de mediu şi altor domenii prevãzute de legislaţia specificã în vigoare.
ART. 3
(1) GNM îndeplineşte un rol activ pentru asigurarea securitãţii mediului prin acţiuni de prevenire a riscurilor şi limitarea ameninţãrilor de ordin ecologic, respectiv poluarea resurselor de apã, a aerului, diminuarea fertilitãţii solului, poluarea transfrontalierã şi altele.
(2) Pentru identificarea ameninţãrilor şi riscurilor la adresa securitãţii ecologice, GNM dezvoltã cooperarea transfrontalierã la toate nivelurile, în scopul adoptãrii mãsurilor comune privind prevenirea şi diminuarea impactului în cazul accidentelor majore şi al situaţiilor excepţionale, precum şi informarea şi atragerea publicului în rezolvarea problemelor ce ţin de ameninţãrile securitãţii ecologice.
(3) GNM participã împreunã cu celelalte autoritãţi ale statului, dupã caz, la educarea populaţiei pentru o protecţie activã şi responsabilã a mediului, desfãşoarã activitãţi de informare, consiliere şi educare a cetãţenilor, editeazã publicaţii de specialitate în domeniul protecţiei mediului.
(4) GNM sprijinã asociaţiile/organizaţiile de protecţie a mediului în acţiunea de înfiinţare şi funcţionare a centrelor de consultanţã, informare şi educare a cetãţenilor.
ART. 4
(1) În exercitarea atribuţiilor sale, GNM coopereazã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţiile publice, cu reprezentanţi ai societãţii civile, cu persoane juridice şi fizice, în limitele legii, şi îşi desfãşoarã activitatea în mod independent sau în colaborare şi cooperare cu acestea, pe baza protocoalelor încheiate.
(2) GNM coopereazã cu instituţii cu atribuţii similare din alte state, pe baza tratatelor internaţionale la care România este parte, a protocoalelor încheiate sau pe bazã de reciprocitate, precum şi cu organisme internaţionale de drept public şi privat din cadrul Uniunii Europene în cauzele de interes comun sau în ceea ce priveşte derularea proiectelor/programelor internaţionale.
ART. 5
(1) Comisarul este funcţionar public cu funcţie specificã, ce poartã, de regulã, uniformã şi exercitã atribuţiile stabilite pentru GNM.
(2) Comisarul îşi desfãşoarã activitatea profesionalã în interesul şi în scopul protecţiei mediului exclusiv pe baza şi în aplicarea prevederilor legale în domeniu, cu respectarea principiilor imparţialitãţii, nediscriminãrii, proporţionalitãţii şi gradualitãţii.

CAP. II
Organizarea GNM

ART. 6
(1) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu şi structurile teritoriale ale GNM este de 828.
(2) Posturile prevãzute la alin. (1) se repartizeazã prin decizie a comisarului general al GNM pentru aparatul central şi pentru fiecare structurã teritorialã din subordine.

SECŢIUNEA 1
Comisariatul General

ART. 7
(1) GNM, având structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1, are sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Unirii nr. 78, bl. J2, sectorul 3, sediu în care funcţioneazã aparatul central al acesteia, denumit Comisariat General.
(2) Comisariatul General îndrumã şi controleazã activitatea tuturor comisariatelor teritoriale şi desfãşoarã acţiuni operative pe întreg teritoriul ţãrii, în baza sarcinilor şi atribuţiilor stabilite de comisarul general.
(3) Comisariatul General elaboreazã şi asigurã realizarea strategiei de inspecţie şi control, urmãreşte îndeplinirea atribuţiilor încredinţate comisariatelor regionale şi judeţene.
(4) Comisariatul General, prin conducerea şi structurile sale, urmãreşte modul de realizare a atribuţiilor încredinţate comisariatelor regionale şi judeţene şi stabileşte toate mãsurile operative pentru optimizarea activitãţii de control.
(5) Comisarii din cadrul direcţiilor tehnice de specialitate din Comisariatul General şi conducãtorii acestora au atribuţii de inspecţie şi control, precum şi de constatare şi sancţionare a contravenţiilor în domeniul de activitate, pe întreg teritoriul ţãrii.
ART. 8
(1) GNM este condusã de un comisar general, cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
(2) Comisarul general are calitatea de ordonator secundar de credite şi exercitã atribuţiile legale în aceastã calitate pentru GNM.
(3) Comisarul general reprezintã GNM în relaţiile cu terţii.
(4) În exercitarea atribuţiilor, comisarul general emite decizii, aprobã instrucţiuni, regulamente, norme de lucru şi proceduri pentru îndeplinirea atribuţiilor personalului GNM.
(5) În cadrul structurii organizatorice prevãzute la art. 7 alin. (1), prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, la propunerea comisarului general, se pot organiza servicii, birouri şi compartimente, potrivit legii, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat.
(6) Statul de funcţii şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale GNM se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, la propunerea comisarului general.
(7) Comisarul general al GNM are în subordine 3 comisari generali adjuncţi, funcţii contractuale, asimilaţi ca salarizare secretarului general.
(8) Domeniile de responsabilitate ale comisarilor generali adjuncţi se stabilesc prin decizie a comisarului general.
(9) Comisarii generali adjuncţi, comisarii regionali şi comisarii-şefi sunt numiţi şi eliberaţi/destituiţi în/din funcţie de comisarul general, în condiţiile legii.
ART. 9
(1) În cadrul structurii organizatorice a Comisariatului General al GNM se înfiinţeazã Centrul de perfecţionare a personalului din Garda Naţionalã de Mediu, iar sediul acestuia va fi stabilit prin decizie a comisarului general.
(2) Centrul de perfecţionare prevãzut la alin. (1) elaboreazã şi deruleazã programe de perfecţionare profesionalã a personalului din cadrul GNM la nivel central şi la nivelul structurilor teritoriale şi nu are funcţia de a califica angajaţii, ci doar de a-i perfecţiona.

SECŢIUNEA a 2-a
Comisariatele regionale şi judeţene

ART. 10
(1) Comisariatul General al GNM are în subordine 8 comisariate regionale organizate ca direcţii generale, instituţii cu personalitate juridicã, a cãror structurã organizatoricã include în total 41 de comisariate judeţene, Comisariatul Municipiului Bucureşti şi Comisariatul Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii".
(2) Comisariatele judeţene şi Comisariatul Municipiului Bucureşti sunt organizate ca servicii în cadrul comisariatelor regionale de care aparţin, iar Comisariatul Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii" este organizat ca serviciu în cadrul Comisariatului Regional Galaţi.
(3) Structura organizatoricã, statul de funcţii, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale celor 8 comisariate regionale se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, la propunerea comisarului general.
ART. 11
(1) Comisariatele regionale ale GNM sunt organizate ca structuri zonale la nivel de direcţii generale, cu competenţe limitate teritorial, care coordoneazã şi supravegheazã activitatea comisariatelor judeţene din structura lor şi sunt conduse de un comisar regional.
(2) Comisarul regional are atribuţii de inspecţie şi control, precum şi de constatare şi sancţionare a contravenţiilor în domeniul de activitate pe întreg teritoriul regiunii.
(3) Comisarii regionali sunt ordonatori terţiari de credite şi îndeplinesc în aceastã calitate toate atribuţiile legale care le revin pentru comisariatul regional respectiv.
(4) Comisarii din cadrul comisariatelor regionale au atribuţii de inspecţie şi control, precum şi de constatare şi sancţionare a contravenţiilor în domeniul de activitate pe întreg teritoriul regiunii, respectiv pe teritoriul fiecãrui comisariat judeţean din structura lor.
ART. 12
(1) Comisarii din cadrul comisariatelor judeţene, al Comisariatului Municipiului Bucureşti şi al Comisariatului Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii" au atribuţii de inspecţie şi control, precum şi de constatare şi sancţionare a contravenţiilor în domeniul de activitate, pe teritoriul judeţului în care funcţioneazã, al municipiului Bucureşti, respectiv pe teritoriul Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii".
(2) Comisariatele judeţene, Comisariatul Municipiului Bucureşti şi, respectiv, Comisariatul Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii" sunt conduse de un comisar-şef.
(3) Comisarii-şefi au atribuţii de inspecţie şi control, precum şi de constatare şi sancţionare a contravenţiilor în domeniul de activitate, pe teritoriul de responsabilitate al comisariatului pe care îl conduc.
ART. 13
(1) Spaţiile necesare desfãşurãrii activitãţii structurilor, respectiv sediul central al GNM şi sediile comisariatelor regionale, comisariatelor judeţene, Comisariatul Municipiului Bucureşti şi Comisariatului Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii", se preiau în administrare sau se închiriazã în condiţiile legii.
(2) GNM, în limitele bugetului aprobat pentru fiecare exerciţiu financiar, poate achiziţiona, amenaja sau construi spaţiile şi utilitãţile necesare desfãşurãrii activitãţii, cu respectarea prevederilor legale.

CAP. III
Atribuţiile GNM, respectiv ale Comisariatului General şi ale structurilor teritoriale subordonate

ART. 14
(1) GNM are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã, promoveazã şi reactualizeazã periodic, împreunã cu autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului, dupã caz, reglementãri, ghiduri şi norme tehnice privind activitatea de control şi inspecţie;
b) elaboreazã planul anual de activitãţi prin stabilirea obiectivelor, sarcinilor şi modalitãţilor concrete de acţiune;
c) constatã faptele ce constituie contravenţii şi aplicã sancţiunile în domeniul protecţiei mediului, sesizeazã organele de urmãrire penalã competente şi colaboreazã cu acestea la constatarea faptelor care, potrivit legislaţiei de mediu, constituie infracţiuni;
d) participã în mod direct la acţiuni de prevenire şi combatere a faptelor de naturã infracţionalã în domeniul sãu de activitate, împreunã cu organele competente, prin personalul împuternicit în acest sens, în baza protocoalelor de colaborare încheiate;
e) controleazã respectarea cerinţelor legale în emiterea actelor de reglementare, avize, acorduri, autorizaţii de mediu/autorizaţii integrate de mediu, şi are acces la întreaga documentaţie care a stat la baza emiterii acestora, la solicitarea conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului;
f) propune organului emitent suspendarea şi/sau anularea acordului/avizului/autorizaţiei/autorizaţiei integrate de mediu, dupã caz, emis/emisã cu nerespectarea prevederilor legale;
g) îndeplineşte un rol activ în cadrul reţelelor de inspecţie europene şi internaţionale, coopereazã cu celelalte autoritãţi şi organisme internaţionale şi participã la proiecte şi programe derulate în domeniul protecţiei mediului;
h) verificã depunerea de cãtre persoanele fizice şi juridice la Administraţia Fondului pentru Mediu a declaraţiilor privind obligaţiile la Fondul pentru mediu;
i) coordoneazã Corpul Voluntarilor de Mediu şi elaboreazã, împreunã cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice, proceduri privind obiectivele, condiţiile şi modul de colaborare în desfãşurarea activitãţii de protecţie a mediului;
j) dezvoltã reţeaua de voluntari de mediu;
k) verificã sesizãrile cu privire la încãlcarea actelor normative în domeniu;
l) controleazã aplicarea reglementãrilor privind comercializarea şi/sau utilizarea îngrãşãmintelor chimice şi a produselor de protecţie a plantelor, pentru evitarea poluãrii mediului de cãtre acestea;
m) verificã la deţinãtorii cu orice titlu/administratorii de terenuri obligaţiile stabilite de legislaţia în vigoare privind întreţinerea perdelelor forestiere şi aliniamentelor de protecţie, spaţiilor verzi, parcurilor şi a gardurilor vii şi aplicã sancţiunile corespunzãtoare;
n) controleazã investiţiile care necesitã aviz/acord de mediu în toate fazele de execuţie, având acces la întreaga documentaţie care a stat la baza emiterii avizului/acordului de mediu, monitorizându-le pânã la definitivarea acestora, inclusiv lucrãrile cu impact asupra zonelor de habitat natural, de conservare a ecosistemelor, a florei, faunei sãlbatice şi acvaculturii;
o) controleazã respectarea prevederilor legale privind gestionarea, depozitarea şi valorificarea deşeurilor provenite în urma activitãţii de creştere şi îngrãşãre a animalelor şi pãsãrilor, de prelucrare şi industrializare a produselor animaliere şi cerealiere, precum şi activitatea de neutralizare a deşeurilor de origine animalierã;
p) controleazã mãsurile luate de operatorii economici privind prevenirea poluãrilor accidentale;
q) constatã prejudiciul asupra mediului, eventualele ameninţãri iminente cu un astfel de prejudiciu şi identificã operatorul responsabil;
r) solicitã date şi documente persoanelor angajate în unitatea controlatã, care prin natura atribuţiilor au tangenţã cu obiectul controlului, din care sã rezulte modul de respectare a normelor legale în vigoare;
s) stabileşte mãsuri şi termene, în conformitate cu dispoziţiile legale, obligatorii pentru unitãţile controlate, în vederea înlãturãrii deficienţelor constatate, şi urmãreşte modul în care aceste mãsuri şi termene au fost îndeplinite sau respectate;
t) propune/participã la elaborarea de proiecte de acte normative în domeniul protecţiei mediului;
u) rãspunde la solicitarea expresã de instruire a personalului de specialitate al administraţiei publice centrale şi locale în domeniul sãu de competenţã, colaboreazã cu instituţiile de specialitate în activitãţile de pregãtire a specialiştilor în domeniul protecţiei mediului;
v) participã la schimbul rapid de informaţii cu instituţiile şi organele competente, naţionale şi internaţionale, privind produsele, substanţele, tehnologiile care reprezintã risc pentru sãnãtatea şi securitatea cetãţenilor şi a mediului;
w) fundamenteazã şi propune în proiectul de buget resursele financiare necesare în vederea realizãrii politicilor în domeniul sãu de competenţã;
x) efectueazã controale tematice dispuse de conducerea GNM;
y) organizeazã acţiuni de promovare cãtre populaţie a legislaţiei de mediu din domeniul sãu de activitate;
z) îndeplineşte orice alte atribuţii de inspecţie şi control prevãzute de lege şi aplicã mãsurile corespunzãtoare.
(2) GNM are urmãtoarele atribuţii specifice:
A. În domeniul controlului poluãrii:
a) controleazã activitãţile cu impact asupra mediului şi aplicã, dupã caz, sancţiuni contravenţionale persoanelor fizice sau juridice care le desfãşoarã;
b) controleazã modul în care sunt respectate prevederile actelor de reglementare privind protecţia mediului şi verificã mãsurile stabilite prin programele de conformare sau planurile de acţiuni pentru activitãţile economico-sociale;
c) exercitã controlul activitãţilor care prezintã pericole de accidente majore şi/sau impact semnificativ transfrontalier asupra mediului, în vederea prevenirii şi limitãrii riscurilor de poluare, împreunã cu organele competente, dupã caz, şi ia mãsurile corespunzãtoare, potrivit legii;
d) participã la stabilirea cauzelor poluãrii asupra factorilor de mediu şi aplicã sancţiunile prevãzute de lege, inclusiv încetarea şi/sau suspendarea unor activitãţi pe perioade determinate de timp în cazul în care este pusã în pericol sãnãtatea populaţiei sau în cazul în care se constatã depãşirea concentraţiilor poluanţilor peste limitele admise de legislaţia în vigoare;
e) controleazã realizarea importului, exportului şi tranzitului de deşeuri, în conformitate cu prevederile legislaţiei specifice în vigoare referitoare la transportul peste frontierã al deşeurilor şi cu cele ale convenţiilor internaţionale din acest domeniu la care România este parte;
f) controleazã realizarea importului, exportului şi tranzitului de substanţe şi preparate periculoase, în conformitate cu prevederile legislaţiei specifice în vigoare şi cu cele ale convenţiilor internaţionale din acest domeniu la care România este parte;
g) controleazã pe întreg teritoriul ţãrii respectarea de cãtre persoanele juridice sau fizice a legilor şi reglementãrilor în vigoare din domeniul gospodãririi calitative şi cantitative a apelor;
h) controleazã modul în care lucrãrile construite sau în curs de execuţie pe ape sau având legãturã cu apele sunt realizate, exploatate şi întreţinute, în conformitate cu prevederile avizelor şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor şi ale celorlalte reglementãri din domeniul apelor;
i) controleazã respectarea dispoziţiilor legale în activitatea de exploatare a materialelor din albiile minore şi majore ale cursurilor de apã;
j) controleazã operatorii economici sau persoanele fizice în ceea ce priveşte folosirea, transportul, manipularea sau depozitarea de materiale ori de substanţe de orice fel, antrenabile în apele de suprafaţã sau subterane;
k) controleazã modul în care utilizatorii de apã îşi îndeplinesc obligaţiile legale privind modificarea tehnologiilor de fabricare, în vederea reducerii consumului de apã şi volumului de ape uzate, micşorãrii nocivitãţii acestora şi recuperãrii substanţelor utile pe care le conţin;
l) controleazã modul de funcţionare a staţiilor de epurare şi respectarea condiţiilor de calitate a apelor uzate evacuate în emisari, potrivit reglementãrilor în vigoare;
m) dispune, în condiţiile prevãzute de lege, încetarea activitãţii unitãţilor sau instalaţiilor, în caz de poluare a factorilor de mediu şi/sau în cazul producerii de disconfort populaţiei.
B. În domeniul substanţelor şi preparatelor periculoase:
a) solicitã şi primeşte informaţii despre proprietãţile substanţelor sau ale preparatelor periculoase, inclusiv despre compoziţia chimicã a acestora;
b) monitorizeazã producãtorii, importatorii şi distribuitorii de substanţe şi preparate periculoase;
c) efectueazã controlul desfãşurãrii operaţiunilor cu substanţele care sunt folosite în mod frecvent la fabricarea ilicitã a drogurilor - precursori din categoria III;
d) efectueazã controlul respectãrii cerinţelor speciale în vederea comercializãrii substanţelor ca atare, în preparat sau în articol;
e) constatã şi sancţioneazã încãlcarea prevederilor reglementãrilor în domeniul substanţelor şi a preparatelor periculoase şi stabileşte mãsurile de remediere şi termenele pentru îndeplinirea acestora;
f) verificã respectarea obligaţiei de înregistrare a substanţelor ca atare sau în compoziţia preparatelor şi de notificare a substanţelor aflate în compoziţia articolelor, precum şi de preînregistrare a substanţelor care beneficiazã de un regim tranzitoriu;
g) verificã conformitatea fişelor cu date de securitate;
h) verificã respectarea obligaţiilor utilizatorilor din aval de a comunica informaţii referitoare la utilizarea specialã a unei substanţe deja înregistrate de un operator din amontele lanţului de aprovizionare;
i) verificã respectarea condiţiilor specifice prevãzute în autorizaţiile eliberate de Agenţia Europeanã pentru Produse Chimice pentru substanţele incluse în anexa XIV la Regulamentul (CE) nr. 1.907/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 decembrie 2006 privind înregistrarea, evaluarea, autorizarea şi restricţionarea substanţelor chimice (REACH), de înfiinţare a Agenţiei Europene pentru Produse Chimice, de modificare a Directivei 1999/45/CE şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 793/93 al Consiliului şi a Regulamentului (CE) nr. 1.488/94 al Comisiei, precum şi a Directivei 76/769/CEE a Consiliului şi a directivelor 91/155/CEE, 93/67/CEE, 93/105/CE şi 2000/21/CE ale Comisiei;
j) verificã respectarea prevederilor privind restricţiile la producerea, introducerea pe piaţã şi utilizarea anumitor substanţe periculoase ca atare, în compoziţia unor preparate sau articole;
k) verificã respectarea prevederilor privind clasificarea, etichetarea şi ambalarea substanţelor şi preparatelor periculoase;
l) verificã respectarea obligaţiilor referitoare la comunicarea informaţiilor necesare elaborãrii inventarului clasificãrii şi etichetãrii;
m) verificã respectarea prevederilor privind limitarea emisiilor de compuşi organici volatili datorate utilizãrii solvenţilor organici în anumite vopsele, lacuri şi în produsele de refinisare a suprafeţelor vehiculelor;
n) verificã respectarea prevederilor privind limitarea utilizãrii anumitor substanţe periculoase în echipamentele electrice şi electronice;
o) verificã transmiterea de cãtre operatorii economici a datelor şi informaţiilor conform Regulamentului (CEE) nr. 793/93 al Consiliului din 23 martie 1993 privind evaluarea şi controlul riscurilor prezentate de substanţele existente şi conform Regulamentului (CE) nr. 1.907/2006;
p) controleazã existenţa şi respectarea limitei de gudron şi monoxid de carbon, înscrisã pe ambalajul produselor din tutun, conform legislaţiei în domeniu;
q) controleazã respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 648/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 31 martie 2004 privind detergenţii;
r) controleazã respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 304/2003 al Parlamentului European şi al Consiliului din 28 ianuarie 2003 privind exportul şi importul de produse periculoase;
s) controleazã respectarea prevederilor legislaţiei specifice privind substanţele care epuizeazã stratul de ozon;
t) verificã respectarea prevederilor legale referitoare la aplicarea principiilor de bunã practicã de laborator.
C. În domeniul controlului biodiversitãţii şi al ariilor naturale protejate:
a) verificã respectarea regimului de administrare a reţelei naţionale de arii naturale protejate, precum şi a prevederilor din regulamentele şi planurile de management ale acestora;
b) controleazã respectarea prevederilor legislaţiei specifice privind ariile naturale protejate, parcurile şi rezervaţiile naturale, organizând acţiuni comune împreunã cu reprezentanţii acestora în vederea protejãrii habitatelor naturale;
c) controleazã modul de respectare a legislaţiei privind ariile naturale protejate, siturile Natura 2000, conservarea habitatelor naturale, a florei, faunei sãlbatice şi acvaculturii;
d) asigurã controlul şi inspecţia activitãţilor care implicã organisme vii modificate genetic, obţinute prin tehnicile biotehnologiei moderne, respectiv: utilizarea în condiţii de izolare a microorganismelor modificate genetic, introducerea deliberatã în mediu şi pe piaţã a organismelor vii modificate genetic, importul şi exportul organismelor vi/microorganismelor modificate genetic, precum şi activitãţile de testare, cultivare, comercializare, transport, import-export, depozitare de plante superioare modificate genetic;
e) controleazã autorizaţiile şi modul de desfãşurare a activitãţii de pescuit şi de protecţie a fondului piscicol din apele naturale ce aparţin domeniului public;
f) verificã respectarea de cãtre cultivatorii de plante superioare modificate genetic a prevederilor din autorizaţiile obţinute şi a cerinţelor legale privind înregistrarea activitãţilor la direcţiile agricole, trasabilitatea şi etichetarea organismelor modificate genetic;
g) controleazã respectarea reglementãrilor privind importul/exportul de plante şi animale din flora şi fauna sãlbaticã;
h) controleazã respectarea mãsurilor de conservare, cu scopul menţinerii sau refacerii ecologice a suprafeţelor terestre şi acvatice aflate într-o arie naturalã protejatã;
i) controleazã activitãţile de recoltare, capturare şi/sau de achiziţie şi comercializare pe piaţa internã a plantelor şi animalelor din flora şi fauna sãlbaticã, terestrã şi acvaticã, sau a unor pãrţi ori produse ale acestora, în stare vie, proaspãtã ori semiprelucratã;
j) controleazã legalitatea deţinerii în captivitate a animalelor sãlbatice de cãtre persoane fizice sau juridice, precum şi condiţiile de viaţã asigurate acestora;
k) controleazã modul de valorificare a resurselor biologice de florã şi faunã sãlbaticã, a fondului piscicol din apele naturale şi a animalelor sãlbatice de interes vânãtoresc;
l) controleazã respectarea mãsurilor de prevenire şi combatere a unor acţiuni de distrugere a habitatelor naturale prin arderea miriştilor, stufului sau vegetaţiei forestiere, prin desecãri sau devieri ale cursurilor de apã ori activitãţi de turism necontrolat şi neorganizat, acţiuni care au ca efect distrugerea condiţiilor de conservare a florei şi faunei sãlbatice;
m) controleazã respectarea prevederilor legale privind gestionarea, depozitarea şi valorificarea deşeurilor provenite din prelucrarea materialului lemnos;
n) controleazã respectarea mãsurilor de menţinere şi ameliorare a fondului peisagistic natural şi antropic în elaborarea planurilor de urbanism şi amenajare a teritoriului;
o) exercitã controlul privind modul de administrare a substanţelor toxice dãunãtoare florei, faunei şi sectorului piscicol, precum şi modul de recoltare a plantelor din sectorul agricol;
p) colaboreazã în baza protocoalelor încheiate cu autoritãţile din domeniu la acţiunile de verificare a stãrii de fapt a vegetaţiei şi faunei sãlbatice de interes naţional;
q) controleazã respectarea obligaţiilor ce revin proprietarilor şi deţinãtorilor de terenuri cu/sau fãrã titlu de a proteja flora şi fauna sãlbaticã existente pe acestea, în scopul menţinerii echilibrului ecologic şi conservãrii biodiversitãţii;
r) menţine legãtura permanent cu fundaţiile care au ca obiect de activitate ocrotirea florei şi faunei sãlbatice.

CAP. IV
Drepturile şi obligaţiile comisarilor şi ale personalului GNM

ART. 15
(1) Personalul GNM beneficiazã de protecţia legii şi este apãrat de orice ingerinţã sau amestec în activitatea sa, de naturã sã îi influenţeze libertatea de apreciere, de execuţie, de decizie sau de control.
(2) Comisarii şi personalul cu alte atribuţii din GNM, dupã caz, au urmãtoarele drepturi:
a) salariu lunar, care este compus din salariul de bazã, indemnizaţii, sporuri, premii şi prime ale cãror cuantumuri sunt stabilite prin actele normative în vigoare, asistenţã medicalã şi psihologicã;
b) pentru îndeplinirea cu rezultate foarte bune a atribuţiilor de serviciu, acestora li se pot acorda recompense în bani, sub formã de premieri şi stimulente.
(3) În îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, personalul cu atribuţii de control din cadrul GNM are urmãtoarele drepturi:
a) la uniformã şi echipament specific;
b) sã aibã acces deplin, în condiţiile legii, în orice situaţie, în amplasamentele şi incintele în care se desfãşoarã sau se prezumã cã se desfãşoarã o activitate generatoare de impact negativ asupra mediului;
c) sã legitimeze, în vederea stabilirii identitãţii, persoanele care încalcã sau sunt suspecte cã au încãlcat dispoziţiile legale din domeniile de competenţã ale GNM;
d) sã conducã, numai împreunã cu cadrele de poliţie sau jandarmi, la sediul organelor competente, persoanele a cãror identitate nu a putut fi stabilitã, care au sãvârşit sau sunt suspecte de sãvârşirea unor fapte ilegale din domeniul de competenţã al GNM;
e) sã efectueze, în condiţiile legii, controale ale mijloacelor de transport, când existã indicii cu privire la sãvârşirea unor contravenţii sau infracţiuni în domeniul protecţiei mediului;
f) sã participe, la solicitarea organelor competente, la efectuarea cercetãrii persoanelor suspecte de sãvârşirea unor infracţiuni prevãzute în legislaţia de mediu;
g) sã reţinã, în vederea confiscãrii, pe baza constatãrilor efectuate, bunurile şi mijloacele de transport folosite, destinate sau rezultate în urma sãvârşirii faptelor ilegale;
h) sã participe, la solicitarea organelor competente, la controlul specific în punctele de trecere a frontierei;
i) sã fie însoţit obligatoriu la acţiunile de inspecţie şi control cu grad sporit de periculozitate de ofiţeri, agenţi şi subofiţeri din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, conform protocoalelor încheiate în acest sens, sau de membri ai subunitãţilor specializate de intervenţie rapidã ale poliţiei ori de jandarmi, dupã caz;
j) sã dispunã mãsuri cu privire la confiscarea, în condiţiile legii, a bunurilor a cãror fabricaţie, depozitare, transport, desfacere sau dobândire este ilicitã şi au legãturã cu protecţia mediului;
k) alte drepturi conferite de legislaţia în vigoare.
ART. 16
Comisarii şi personalul cu alte atribuţii din GNM, dupã caz, au urmãtoarele obligaţii:
a) sã respecte Constituţia şi legile ţãrii, jurãmântul depus în calitate de funcţionar public, prevederile regulamentelor de organizare şi funcţionare şi ale celor interne şi sã îndeplineascã dispoziţiile legale ale şefilor ierarhici privind activitatea lor profesionalã;
b) sã fie loiali instituţiei din care fac parte;
c) sã îndeplineascã cu competenţã, integritate, corectitudine şi conştiinciozitate îndatoririle de serviciu;
d) sã îşi perfecţioneze continuu nivelul de pregãtire profesionalã;
e) sã fie disciplinaţi şi sã dovedeascã probitate profesionalã şi moralã în întreaga activitate;
f) sã fie respectuoşi, corecţi şi cuviincioşi faţã de şefi, colegi şi subalterni;
g) sã rãspundã, în condiţiile legii, pentru modul în care îşi exercitã şi îşi îndeplinesc atribuţiile de serviciu;
h) sã acorde sprijin colegilor în executarea atribuţiilor de serviciu;
i) sã se arate demni de consideraţia, încrederea şi calitatea de comisar;
j) nu au dreptul sã îşi exercite autoritatea în interes personal sau în cazuri de conflict de interese, aşa cum sunt ele prevãzute în lege;
k) sã pãstreze confidenţialitatea datelor dobândite în timpul desfãşurãrii activitãţii, în condiţiile legii, cu excepţia cazurilor prevãzute de lege;
l) sã nu fructifice datele confidenţiale obţinute în calitatea lor oficialã, în interes personal;
m) sã asigure informarea corectã a cetãţenilor în probleme de mediu;
n) sã aibã o conduitã corectã, sã nu abuzeze de calitatea oficialã şi sã nu compromitã, prin activitatea lor publicã ori privatã, prestigiul funcţiei sau al instituţiei din care fac parte;
o) la orice acţiune de control participã minimum 2 comisari;
p) sã respecte prevederile stabilite în protocoalele de colaborare şi cooperare cu celelalte instituţii, conform legii.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 17
(1) Comisarii GNM, în exercitarea atribuţiilor proprii, încheie acte de control operativ şi inopinat, constatã prin proces-verbal contravenţiile sãvârşite şi aplicã sancţiunile legale.
(2) Modelul procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii este prevãzut în anexa nr. 2.
(3) Împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii se poate formula plângere potrivit prevederilor legale în vigoare.
(4) Bunurile provenite din confiscãrile efectuate de GNM ca urmare a activitãţii specifice se valorificã potrivit prevederilor legale în vigoare.
(5) Pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, comisarii şi personalul GNM folosesc autovehicule, ambarcaţiuni şi elicopter, dupã caz, dotate corespunzãtor în condiţiile legii.
(6) Normele de dotare, însemnele distinctive şi modelele uniformelor comisarilor sunt prevãzute în anexele nr. 3-9.
(7) Mijloacele tehnice şi echipamentele de comunicare, de transport şi de protecţie cu care sunt dotate structurile GNM sunt prevãzute în anexa nr. 10.
ART. 18
Se constituie fondul de stimulare a personalului în conformitate cu Normele metodologice privind constituirea şi utilizarea fondului destinat stimulãrii personalului Gãrzii Naţionale de Mediu, prevãzute în anexa nr. 11.
ART. 19
Încadrarea, salarizarea şi acordarea altor drepturi, inclusiv premieri şi stimulente, comisarilor şi personalului GNM, funcţionari publici şi personal contractual, se fac în conformitate cu prevederile dispoziţiilor legale aplicabile personalului din instituţiile publice centrale şi structurile subordonate acestora, precum şi ale prezentei hotãrâri, fãrã discriminãri sau alte criterii de acordare.
ART. 20
(1) Numãrul maxim al mijloacelor de transport şi consumul normat de carburanţi pentru activitãţile GNM sunt prevãzute în anexa nr. 12.
(2) Mijloacele de transport şi de intervenţie terestre, navale şi aeriene din dotarea GNM pot fi prevãzute cu însemne şi dispozitive de avertizare acusticã şi luminoasã, cu sisteme de avertizare vocalã, care sunt utilizate numai în situaţiile care impun acest lucru.
(3) Modelul legitimaţiei speciale de control este prevãzut în anexa nr. 13.
ART. 21
(1) Normele tehnice privind organizarea şi desfãşurarea activitãţilor de control şi inspecţie în domeniul protecţiei mediului, prin care se transpune Recomandarea 2001/331/CE, se aprobã prin ordin al ministrului mediului în maximum 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Anexele nr. 1-13 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 22
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.224/2007 pentru organizarea şi funcţionarea Gãrzii Naţionale de Mediu, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 743 din 1 noiembrie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se abrogã.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul mediului,
Dan Cârlan,
secretar de stat

Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

p. Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei şi internelor,
Anghel Andreescu,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 18 februarie 2009.
Nr. 112.

ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
A GĂRZII NAŢIONALE DE MEDIU

Numãrul maxim de posturi este de 828




┌─────────────────┐ ┌────────────────────┐
│ CABINET ├──┐ ┌──┤ AUDIT PUBLIC │
│ DEMNITAR │ │ │ │ INTERN*) │
└─────────────────┘ │ ┌─────────────────┐ │ └────────────────────┘
┌─────────────────┐ │ │ │ │ ┌────────────────────┐
│CORP CONTROL ├──┼─────┤COMISAR GENERAL ├─┤ │DIRECŢIA JURIDICĂ ŞI│
│COMISAR GENERAL*)│ │ │ │ │ │ INFORMAŢII DE │
└─────────────────┘ │ └──────────┬──────┘ └──┤ INTERES PUBLIC │
┌─────────────────┐ │ │ └────────────────────┘
│RELAŢII CU PRESA ├──┘ │
│ŞI COMUNICARE*) │ │
└─────────────────┘ │

┌──────────────────┬────────────┼────────────────┐
┌───────┴─────────┐┌───────┴─────────┐ │ ┌───────┴─────────┐
│ COMISAR GENERAL ││ COMISAR GENERAL │ │ │ COMISAR GENERAL │
│ ADJUNCT ││ ADJUNCT │ │ │ ADJUNCT │
└───────┬─────────┘└───────┬─────────┘ │ └───────┬─────────┘


| | │ | |


┌─────────┴───────┐ ┌───────┴─────────┐ │ ┌────────┴────┐ ┌────────┴────┐
│DIRECŢIA GENERALĂ│ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │
│ CONTROLUL │ │ CONTROLUL │ │ │MANAGEMENTUL │ │ ECONOMICĂ, │
│ POLUĂRII**) │ │BIODIVERSITĂŢII, │ │ │CALITĂŢII, │ │ ACHIZIŢII │
│ │ │BIOSECURITĂŢII ŞI│ │ │RESURSE UMANE│ │ ŞI IT │
│ │ │ARIILOR PROTEJATE│ │ │ ŞI │ │ │
│ │ │ **) │ │ │ADMINISTRATIV│ │ │
└───────┬─────────┘ └───┬─────────────┘ │ └─────┬───────┘ └────────┬────┘
| | │ └───────────┬──────┘
| | │ |
| | ┌─────────────┴────────────┐ |




└────────┬─────────────────┘

┌──────────────────┴──────────────────────────────────┐
│ COMISARIATE JUDEŢENE 1'f741 şi │
│ COMISARIATUL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI │
└─────────────────────────────────────────────────────┘



------------
*) Se organizeazã la nivel de compartiment.
**) Direcţia generalã va fi condusã de un director general şi un director general adjunct.


ANEXA 2

Modelul şi conţinutul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei




[STEMA] ROMÂNIA
GARDA NAŢIONALĂ DE MEDIU
COMISARIATUL ........ cod fiscal
Localitatea ..... str..... nr. ......
Tel. ...... Fax ..........

Seria ..... nr. .....
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

PROCES-VERBAL
de constatare şi sancţionare a contravenţiei încheiat astãzi,
ziua .... luna .... anul ....
la ..... din .......

Subsemnatul(a) ................., în calitate de angajat la G.N.M. ......,
împuternicit cu legitimaţia specialã de control nr. .... din anul ....... în
baza prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 112/2009 privind
organizarea şi funcţionarea Gãrzii Naţionale de Mediu şi ale Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu
modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi
completãrile ulterioare,
În urma controlului efectuat la ................. din localitatea ........
str. ....... nr. ....... bl. ... sc. .... et. ..... apt. ..... judet(sector)
...... în subordinea ......., înmatriculatã la O.R.C sub nr. J .../..../....
cod unic de înregistrare ......., la sediul (punct de lucru) din ..........,
am constatat urmãtoarele:
Domnul/Doamna(unitatea).... ...... fiul lui ....... şi al .........
nãscut la data ......... în localitatea ........., cu domiciliul(sediul) în
.......... str. ....... nr. .... bl. ..... sc. ...... et. ..... apt. ....
judeţ (sector)...... cu act de identitate(certificat înmatriculare)........
serie ........ nr. ........ eliberat de ....... în data de .............
C.N.P. (C.U.I. ............., ocupaţia (profil de activitate - cod CAEN)
........... (reprezentatã de) ....... (act de identitate)...... serie .....
nr. ..... C.N.P. ........ în calitate de ........., a sãvârşit urmãtoarele
fapte in data de ........ ora ........:
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................

Faptele descrise mai sus contravin:

..... art. .. alin. .. prf. .. lit. .. şi se sancţioneazã cu amendã de la ... la ...
..... art. .. alin. .. prf. .. lit. .. şi se sancţioneazã cu amendã de la ... la ...
..... art. .. alin. .. prf. .. lit. .. şi se sancţioneazã cu amendã de la ... la ...
..... art. .. alin. .. prf. .. lit. .. şi se sancţioneazã cu amendã de la ... la ...

pentru care se aplicã urmãtoarele sancţiuni:

...... lei pentru contravenţia prevãzutã de ... art. .. alin. .. prf .. lit. ...
...... lei pentru contravenţia prevãzutã de ... art. .. alin. .. prf .. lit. ...
...... lei pentru contravenţia prevãzutã de ... art. .. alin. .. prf .. lit. ...
...... lei pentru contravenţia prevãzutã de ... art. .. alin. .. prf .. lit. ...

TOTAL LEI ..................... (......................................)

Conform prevederilor legale contravenientul poate/nu poate achita, în cel
mult 48 de ore de la data comunicãrii prezentului proces-verbal, jumãtate
din minimul amenzii prevãzute de dispoziţia legalã pentru fapta(ele)
sãvârşitã(e), care este de ......(........) lei.
Amenda se va achita în contul .......... deschis la trezoreria/casieria
autoritãţii administraţiei publice locale .........., iar copia dovezii
efectuãrii plãţii va fi înaintatã în termen de 48 de ore/15 zile, dupã caz,
de la data plãţii amenzii/comunicãrii procesului-verbal, la Garda Naţionalã
de Mediu - Comisariatul .........

Am luat la cunoştinţã.

Semnãtura ............

ALTE MENŢIUNI

În legãtura cu faptele arãtate, contravenientul ............, reprezentat
prin .............. în calitate de ........, face urmãtoarele obiecţiuni:
................................................................
................................................................

Semnãtura ..............

Faţã de obiecţiunile contravenientului se constatã din actele controlate
la unitate (documente, declaraţii scrise, etc.) urmãtoarele: ..........
.......................................................................
Prin sãvârşirea acestei(acestor) contravenţii s-au produs urmãtoarele
pagube ..................................................................
.......................................................................
În temeiul art. ........ din ............. contravenientului i se aplicã
urmãtoarele sancţiuni contravenţionale complementare: ........................
.......................................................................
Contravenientul nu poate sã semneze/nu este de faţã/refuzã sã semneze,
împrejurare ce se adevereşte de martorul ........, fiul lui ..... şi al ......
nãscut la data ........... în localitatea .............., cu domiciliul
în ........., act de identitate seria ....... nr. ...... eliberat de .......
la data ............. CNP. ............
Prezentul proces-verbal nu a fost încheiat în prezenţa unui martor
deoarece: ...............
................................................................
................................................................

SEMNĂTURA SEMNĂTURA SEMNĂTURA
COMISAR G.N.M. MARTORULUI CONTRAVENIENTULUI

ÎNŞTIINŢARE DE PLATĂ: Amenda se va achita obligatoriu în termen de 15 zile
de la data înmânãrii sau comunicãrii, în caz contrar urmând sã se procedeze la
executare silitã. Împotriva procesului-verbal se poate face plângere în termen
de 15 zile de la data comunicãrii la judecãtoria în a cãrei circumscripţie a
fost sãvârşitã contravenţia.
Prezentul proces-verbal s-a întocmit în 3 (trei) exemplare, din care unul
a fost înmânat contravenientului.

SEMNĂTURA SEMNĂTURA
COMISAR G.N.M. CONTRAVENIENTULUI




ANEXA 3

LISTA
articolelor din compunerea uniformei pentru personalul
Gãrzii Naţionale de Mediu

a) Uniformã bãrbaţi
1. Cãmaşã cu guler pentru cravatã
2. Costum bãrbaţi clasic
3. Cravatã
4. Jachetã din stofã cãptuşitã, model unic pentru femei şi bãrbaţi
b) Uniformã femei
1. Bluzã
2. Fustã dreaptã
3. Pantalon drept, din stofã, pentru pantof
4. Sacou clasic din stofã
5. Jachetã din stofã cãptuşitã, model unic pentru femei şi bãrbaţi
c) Accesorii
1. Pantofi din piele de culoare neagrã
2. Insignã de comisar de mediu
3. Plachetã cu nume

NOTĂ:
Culoarea articolelor de uniformã din materiale textile este verde, cu excepţia cravatei care este verde-închis şi a cãmãşii care este gris-vert deschis.


ANEXA 4

NORME DE DOTARE
şi durata de serviciu a articolelor de uniformã
pentru personalul Gãrzii Naţionale de Mediu



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Norma de Durata de
Crt. Denumirea articolului de uniformã dotare iniţialã serviciu
(bucatã/pereche) (ani)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Costum bãrbaţi clasic 1 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Costum damã clasic, cu fustã şi pantalon 1 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Cãmaşã bãrbaţi 2 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Bluzã femei 2 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Jachetã stofã pentru bãrbaţi şi femei 1 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Cravatã 2 Numai dotare
iniţialã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Pantofi din piele de culoare neagrã 1 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Insignã 1 Numai dotare
iniţialã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Plachetã cu nume 2 Numai dotare
iniţialã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 5

INSIGNA ŞI PLACHETA pentru Garda Naţionalã de Mediu

Insigna
--------------
NOTĂ(CTCE)
Imaginea reprezentând "Insigna" Gãrzii Naţionale de Mediu, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 128 din 2 februarie 2009, pag. 11(a se vedea imaginea asociatã).

Placheta


┌─┬─┬─┬───────────────────────────────────┐
│ │ │ │ Numele │
└─┴─┴─┴───────────────────────────────────┘



NOTĂ:
Insigna se va confecţiona din aliaj metalic uşor, cu aversul emailat color, pe revers va avea serie de personalizare gravatã şi se va purta cu ajutorul suportului din piele.
Placheta se va confecţiona din aliaj metalic uşor, cu aversul emailat color roşu, galben, albastru în primele 3 casete şi verde în caseta pentru inscripţionarea numelui. Numele va fi inscripţionat vizibil cu culoarea neagrã, pe revers va avea sistem de prindere şi se va purta deasupra buzunarului stâng al uniformei.


ANEXA 6

UNIFORMĂ BĂRBAŢI
--------------
NOTĂ(CTCE)
Imaginea reprezentând "Uniformã bãrbaţi" a Gãrzii Naţionale de Mediu, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 128 din 2 februarie 2009, pag. 11 (a se vedea imaginea asociatã).


ANEXA 7

UNIFORMĂ FEMEI

--------------
NOTĂ(CTCE)
Imaginea reprezentând "Uniformã femei" a Gãrzii Naţionale de Mediu, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 128 din 2 februarie 2009, pag. 12 (a se vedea imaginea asociatã).


ANEXA 8


CĂMAŞĂ-BLUZĂ
--------------
NOTĂ(CTCE)
Imaginea reprezentând "Cãmaşã-bluzã" a Gãrzii Naţionale de Mediu, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 128 din 2 februarie 2009, pag. 12 (a se vedea imaginea asociatã).


ANEXA 9


JACHETĂ STOFĂ PENTRU FEMEI ŞI BĂRBAŢI

--------------
NOTA(CTCE)
Imaginea reprezentând "Jachetã stofã pentru femei şi bãrbaţi" a Gãrzii Naţionale de Mediu, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 128 din 2 februarie 2009, pag. 12 (a se vedea imaginea asociatã).


ANEXA 10

LISTA
mijloacelor tehnice şi echipamentelor de comunicare,
de transport şi de protecţie din dotarea Gãrzii Naţionale de Mediu

a) Mijloace de transport şi comunicare
1. Autoturism inscripţionat corespunzãtor, dotat cu mijloace de avertizare acusticã şi luminoasã
2. Ambarcaţiuni inscripţionate şi dotate corespunzãtor cu mijloace de avertizare acusticã şi luminoasã
3. Elicopter inscripţionat şi dotat corespunzãtor cu mijloace de avertizare acusticã şi luminoasã
4. Radiotelefon sau telefon mobil
5. Mijloace de comunicare specifice navigaţiei
b) Echipament individual de protecţie
1. Salopetã - combinezon impermeabil, culoare verde
2. Cascã de protecţie
3. Ochelari de protecţie
4. Mascã izolantã
5. Mãnuşi de protecţie
6. Cizme din cauciuc
Echipamentul de protecţie este asigurat numai ca dotare iniţialã, selectiv, în funcţie de specificul zonelor de responsabilitate ale comisarilor respectivi.

NOTĂ:
Durata de serviciu a mijloacelor tehnice şi echipamentelor din prezenta listã este cea prevãzutã de furnizori sau de normele specifice în vigoare.


ANEXA 11

NORME METODOLOGICE
privind constituirea şi utilizarea fondului destinat
stimulãrii personalului Gãrzii Naţionale de Mediu

ART. 1
Fondul de stimulare a personalului Gãrzii Naţionale de Mediu se constituie lunar prin recuperarea, conform legislaţiei în vigoare, a unei cote de 25% din amenzile contravenţionale achitate integral la bugetul de stat de cãtre contravenient, în urma unei sancţiuni aplicate de cãtre personalul Gãrzii Naţionale de Mediu în temeiul dispoziţiilor legale din domeniul protecţiei mediului, silviculturii, pisciculturii, cinegeticii, apelor, solului, aerului, biodiversitãţii, precum şi al celor prevãzute în legile specifice domeniului controlului poluãrii industriale şi managementului riscului, Fondului de mediu şi altor domenii prevãzute de legislaţia în vigoare.
ART. 2
(1) Amenzile contravenţionale aplicate potrivit prevederilor art. 1 se achitã la unitãţile Trezoreriei Statului în a cãror razã contravenienţii îşi au sediul sau domiciliul fiscal, atât în numerar, cât şi prin virament, dupã caz.
(2) În procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor vor fi indicate atât contul de venituri al bugetului de stat în care se vireazã suma, cât şi codul fiscal al unitãţii din care face parte agentul constatator.
(3) Cota de 25% aferentã fondului de stimulare se vireazã de unitãţile Trezoreriei Statului în contul cãrora amenzile respective au fost încasate, pe baza situaţiilor financiare lunare întocmite şi prezentate de comisariatele regionale şi judeţene ale Gãrzii Naţionale de Mediu, dupã caz, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea acestora.
(4) În situaţiile financiare lunare se vor preciza codul IBAN al contului în care urmeazã a fi viratã suma aferentã cotei de 25% cuvenite pentru constituirea fondului de stimulare, precum şi beneficiarul acesteia.
ART. 3
Fondul de stimulare se constituie conform art. 1 şi se evidenţiazã astfel:
a) la nivelul comisariatelor regionale ale Gãrzii Naţionale de Mediu, din sumele provenite din activitatea proprie, precum şi din cea a comisariatelor judeţene din subordine;
b) la nivelul Comisariatului General al Gãrzii Naţionale de Mediu, din sumele provenite prin virarea unei cote de 25% din fondul constituit la nivelul comisariatelor regionale ale Gãrzii Naţionale de Mediu.
ART. 4
(1) Garda Naţionalã de Mediu, prin Comisariatul General, deschide la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti contul distinct 50.01 "Disponibil din venituri cu destinaţie specialã ale ministerelor şi instituţiilor subordonate", care este alimentat cu sumele reprezentând fondul de stimulare a personalului Gãrzii Naţionale de Mediu.
(2) Contul prevãzut la alin. (1) se deschide şi de cãtre comisariatele regionale ale Gãrzii Naţionale de Mediu la unitãţile Trezoreriei Statului în a cãror razã acestea îşi au sediul.
(3) Fondurile de stimulare se gestioneazã în regim extrabugetar, conform legii.
ART. 5
(1) Fondul de stimulare constituit conform legii se utilizeazã pentru stimularea personalului Gãrzii Naţionale de Mediu.
(2) O cotã din fondul de stimulare constituit, stabilitã prin protocol încheiat între conducãtorul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi comisarul general al Gãrzii Naţionale de Mediu, se vireazã în contul Ministerului Mediului.
ART. 6
Principalele criterii de repartizare a stimulentelor sunt urmãtoarele:
a) contribuţia efectivã în activitatea de confiscare şi valorificare a bunurilor, de aplicare şi încasare a amenzilor şi de prestare de lucrãri şi servicii;
b) contribuţia la buna organizare şi funcţionare a activitãţii proprii, la aplicarea mecanismelor de urmãrire a încasãrii veniturilor datorate statului;
c) competenţa profesionalã doveditã şi disponibilitatea la sarcini în îndeplinirea atribuţiilor;
d) respectarea ordinii şi disciplinei individuale sau în compartimentul de muncã pe care îl coordoneazã, în cazul funcţiilor de conducere;
e) frecvenţa, natura, dificultatea şi valoarea descoperirilor în activitatea de control;
f) îndeplinirea corectã şi la timp a activitãţilor programate, calitatea serviciilor prestate, conducerea corectã şi la zi a evidenţelor;
g) gradul de periculozitate a acţiunilor la care participã;
h) valorificarea în timp cât mai scurt a bunurilor confiscate şi nedepãşirea coeficientului de perisabilitate admis de norme;
i) complexitatea procesului de constatare a abaterilor de la normele legale şi capacitatea stabilirii corecte a rãspunderii persoanelor vinovate de comiterea unor fapte sancţionate de acte normative din domeniul protecţiei mediului, silviculturii, pisciculturii, cinegeticii, apelor, solului, aerului, biodiversitãţii, precum şi de prevederi ale legilor specifice domeniului controlului poluãrii industriale şi managementului riscului, Fondului de mediu şi altor domenii prevãzute de legislaţia în vigoare.
ART. 7
Cuantumul lunar al stimulentelor individuale poate fi de cel mult 3 salarii de bazã pentru personalul Gãrzii Naţionale de Mediu.
ART. 8
Aprobarea stimulentelor individuale pentru personalul Gãrzii Naţionale de Mediu se face de cãtre comisarul general, dupã cum urmeazã:
a) pentru personalul din cadrul structurii centrale a Gãrzii Naţionale de Mediu;
b) pentru comisarii regionali şi comisarii-şefi;
c) la propunerea comisarilor regionali, pentru personalul din comisariatele regionale ale Gãrzii Naţionale de Mediu, din comisariatele judeţene ale Gãrzii Naţionale de Mediu şi Comisariatul Municipiului Bucureşti.
ART. 9
(1) Plata stimulentelor aprobate se face în cursul fiecãrei luni pentru luna precedentã.
(2) Stimulentele nu fac parte din salariul de bazã, nu se suportã din fondul de salarii.
(3) Sumele rãmase neutilizate la sfârşitul lunii, respectiv al anului, se reporteazã lunar şi anual, urmând sã fie utilizate în acelaşi scop.
(4) Evidenţierea în contabilitate a fondurilor de stimulare se efectueazã potrivit normelor stabilite de Ministerul Finanţelor Publice.
(5) Sumele incluse în fondul de stimulare în mod necuvenit, prin nerespectarea reglementãrilor legale, sunt deduse din fondul de stimulare constituit în perioadele urmãtoare şi vor fi virate la bugetul de stat.
(6) Este interzisã acordarea de stimulente pânã la recuperarea integralã a sumelor incluse în mod necuvenit în fondul de stimulare.
(7) Sumele existente în soldurile fondurilor de stimulare, constituite pânã la data intrãrii în vigoare a hotãrârii, se preiau în noile fonduri de stimulare.
(8) Personalul însãrcinat cu exercitarea controlului financiar propriu din cadrul comisariatelor regionale şi al Comisariatului General are obligaţia de a verifica corecta constituire şi utilizare a fondului de stimulare şi de a nu permite constituirea şi, dupã caz, plata sumelor care nu se încadreazã în norme, informându-i despre aceasta pe comisarul general al Gãrzii Naţionale de Mediu şi pe ministrul mediului.


ANEXA 12

NUMĂRUL
de autoturisme, ambarcaţiuni şi normele privind consumul
lunar de carburanţi pentru autoturismele şi ambarcaţiunile
care aparţin Gãrzii Naţionale de Mediu

I. Numãr de autoturisme


┌─────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Numãrul maxim aprobat │ Consumul de carburanţi maxim aprobat │
├─────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ 290 │ 400 litri/lunã/autoturism │
└─────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘

II. Numãr de ambarcaţiuni
┌─────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Numãrul maxim aprobat │ Consumul de carburanţi maxim aprobat │
├─────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ 20 │20-50 litri/orã în funcţie de capacitatea│
│ │cilindricã a bãrcilor din dotare, pentru │
│ │maximum 80 de ore pe lunã şi 3 litri ulei│
│ │la 100 litri benzinã │
└─────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘



III. Un elicopter care va fi folosit în caz de intervenţie rapidã sau în situaţii de urgenţã, ale cãrui cotã de consum şi cheltuieli de întreţinere vor fi suportate din bugetul alocat Gãrzii Naţionale de Mediu pentru acest aparat, în conformitate cu fişa tehnicã de exploatare.

NOTĂ:
1. Alocarea de drepturi, repartizarea, detalierea, transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea comisarului general al Gãrzii Naţionale de Mediu.
2. Nu se considerã depãşiri la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadreazã în limita carburantului normat în raport cu numãrul total de mijloace de transport aprobat pentru Garda Naţionalã de Mediu.


ANEXA 13

LEGITIMAŢIE SPECIALĂ DE CONTROL
--------------
NOTĂ(CTCE)
MODEL - LEGITIMAŢIE SPECIALĂ DE CONTROL, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 128 din 2 februarie 2009, pag. 15 (a se vedea imaginea asociatã).

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016