Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 111 din 5 februarie 2004  privind organizarea, functionarea si atributiile Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 111 din 5 februarie 2004 privind organizarea, functionarea si atributiile Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 132 din 13 februarie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 4 alin. (3) din Legea nr. 477/2003 privind pregãtirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţat integral de la bugetul de stat.
(2) Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, denumit în continuare Oficiu, asigurã aplicarea strategiei şi politicii Guvernului în domeniul pregãtirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare.
(3) Sediul Oficiului este în municipiul Bucureşti, str. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1.
ART. 2
Pentru îndeplinirea atribuţiilor privind pregãtirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare, prevãzute în actele normative în vigoare, Oficiul exercitã urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care elaboreazã strategia de pregãtire a economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare, în conformitate cu politica economicã a Guvernului şi cu tendinţele pe plan mondial, precum şi orientarea generalã pentru îndeplinirea obligaţiilor asumate de statul român în domeniul controlului armamentelor, creşterea încrederii şi securitãţii;
b) de reglementare, prin care se asigurã elaborarea cadrului normativ pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate;
c) de administrare, prin care se asigurã administrarea rezervelor de mobilizare şi a patrimoniului propriu;
d) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului sau al Guvernului, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate;
e) de autoritate de stat, prin care se asigurã organizarea, coordonarea şi controlul aplicãrii reglementãrilor din domeniul sãu de activitate.
ART. 3
(1) În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 2, Oficiul îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
1. elaboreazã strategia privind pregãtirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare şi asigurã implementarea acesteia;
2. îndeplineşte atribuţiile ce îi revin Guvernului în domeniul pregãtirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare;
3. organizeazã, coordoneazã şi controleazã activitatea ministerelor şi a celorlalte autoritãţi ale administraţiei publice, instituţiilor şi agenţilor economici privind pregãtirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare;
4. elaboreazã, pe baza cererilor instituţiilor publice cu atribuţii în domeniul apãrãrii, siguranţei naţionale şi ordinii publice şi a propunerilor autoritãţilor administraţiei publice, instituţiilor şi agenţilor economici, proiectele planului de mobilizare a economiei naţionale pentru apãrare, planului de pregãtire a economiei naţionale pentru apãrare şi programului cuprinzând obiectivele de pregãtire operativã a teritoriului pentru apãrare, pe care le supune aprobãrii conform legii;
5. iniţiazã, elaboreazã şi promoveazã sau avizeazã, dupã caz, proiecte de acte normative privind pregãtirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare, industria de apãrare, rechiziţiile de bunuri şi prestãrile de servicii în interes public, protecţia civilã sau cele care au implicaţii asupra acestor domenii;
6. organizeazã, coordoneazã şi administreazã mãsurile şi acţiunile referitoare la sistemul de prioritãţi şi alocare a resurselor pentru apãrare şi exercitã controlul asupra îndeplinirii acestora;
7. analizeazã şi avizeazã, din punct de vedere al sarcinilor la mobilizare, propunerile autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale, precum şi ale celorlalte instituţii referitoare la elaborarea proiectului bugetului de stat pentru rãzboi;
8. administreazã rezervele de mobilizare;
9. cuprinde în planul de pregãtire a economiei naţionale pentru apãrare mãsuri de pãstrare a capacitãţilor de apãrare identificate de ministerele de resort şi ţine evidenţa acestor capacitãţi;
10. transmite autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale, instituţiilor şi agenţilor economici, dupã caz, sarcinile rezultate din planul de mobilizare a economiei naţionale, planul de pregãtire a economiei naţionale pentru apãrare, programul cuprinzând obiectivele de pregãtire operativã a teritoriului pentru apãrare şi din precizãrile metodologice referitoare la mãsurile ce urmeazã a fi întreprinse în vederea îndeplinirii acestora;
11. cuprinde în bugetul propriu fondurile necesare pentru îndeplinirea mãsurilor stabilite prin planul de pregãtire a economiei naţionale pentru apãrare;
12. solicitã, în condiţiile legii, date şi informaţii privind potenţialul economic şi uman al autoritãţilor administraţiei publice, instituţiilor publice şi agenţilor economici;
13. elaboreazã instrucţiuni, regulamente, nomenclatoare şi norme metodologice în domeniul sãu de activitate, pe care le supune aprobãrii, conform legii;
14. îndeplineşte atribuţiile autoritãţii de specialitate, stabilite prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 95/2002 privind industria de apãrare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 44/2003 ;
15. aprobã inventarul capacitãţilor de producţie pentru apãrare, precum şi actualizarea acestuia;
16. coordoneazã asigurarea resurselor materiale necesare susţinerii efortului de apãrare prin planul de mobilizare a economiei naţionale;
17. asigurã desfãşurarea lucrãrilor de secretariat pentru Comisia Centralã de Rechiziţii, la nivel naţional, şi comisiilor mixte de rechiziţii, în unitãţile administrativ-teritoriale, conform prevederilor legale;
18. controleazã, împreunã cu instituţiile publice beneficiare, evidenţa, întreţinerea şi starea tehnicã a bunurilor supuse rechiziţiei şi verificã exactitatea datelor comunicate de instituţii şi agenţii economici;
19. elaboreazã, împreunã cu Ministerul Apãrãrii Naţionale, instrucţiunile privind întocmirea şi actualizarea monografiilor economico-militare ale unitãţilor administrativteritoriale;
20. avizeazã solicitãrile privind concesionarea bunurilor şi serviciilor, conform legii;
21. organizeazã, coordoneazã şi controleazã la autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale activitãţile privind consumul raţionalizat al populaţiei în situaţii de mobilizare şi rãzboi;
22. întocmeşte, coordoneazã, analizeazã şi avizeazã documentele de mobilizare la locul de muncã, pe unitãţi administrativ-teritoriale, în vederea aprobãrii acestora, conform legii;
23. îndrumã şi controleazã activitatea comisiilor pentru probleme de apãrare, constituite în cadrul autoritãţilor administraţiei publice, instituţiilor publice şi agenţilor economici cãrora le revin sarcini în domeniul pregãtirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare;
24. coordoneazã în unitãţile administrativ-teritoriale, prin oficiile judeţene, modul de întocmire a lucrãrilor privind asigurarea cererilor unitãţilor militare pe timpul mobilizãrii, existentul şi starea calitativã a bunurilor prevãzute a fi asigurate;
25. analizeazã, la instituirea stãrii de asediu sau a stãrii de urgenţã, precum şi pentru înlãturarea urmãrilor unor dezastre, cererile de întrebuinţare a unor rezerve materiale, umane şi financiare prevãzute a fi utilizate în caz de mobilizare sau rãzboi şi face propuneri, conform legii;
26. verificã, împreunã cu Ministerul Apãrãrii Naţionale şi cu Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat sau separat, prin exerciţii şi antrenamente de mobilizare, stadiul pregãtirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare, conform planului aprobat de Consiliul Suprem de Apãrare a Ţãrii;
27. asigurã pe plan intern managementul tuturor activitãţilor pentru implementarea prevederilor documentelor internaţionale la care ţara noastrã este parte, pe linia controlului armamentelor, creşterii încrederii şi securitãţii;
28. planificã sau/şi coordoneazã pregãtirea centralizatã a personalului destinat executãrii activitãţilor specifice de verificare a armamentelor conform actelor internaţionale în domeniu, organizatã în ţarã sau strãinãtate;
29. editeazã buletine informative şi alte publicaţii de specialitate.
(2) Oficiul îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin alte acte normative.
ART. 4
Oficiul colaboreazã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, agenţi economici, precum şi cu persoane juridice şi fizice, având dreptul de a solicita date şi informaţii necesare în vederea realizãrii atribuţiilor sale.
ART. 5
(1) Oficiul este condus de un şef, funcţie asimilatã cu funcţia de secretar de stat, ajutat de un adjunct, funcţie asimilatã cu funcţia de subsecretar de stat.
(2) Şeful Oficiului şi adjunctul sãu se numesc prin decizie a primului-ministru.
(3) Şeful Oficiului are calitatea de ordonator principal de credite.
(4) Şeful Oficiului conduce întreaga activitate a instituţiei, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul acesteia, în condiţiile legii.
(5) Şeful Oficiului reprezintã instituţia în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate, precum şi în justiţie.
(6) În exercitarea atribuţiilor sale, şeful Oficiului emite ordine şi instrucţiuni în condiţiile legii.
(7) Adjunctul şefului Oficiului îndeplineşte atribuţiile delegate prin ordin de şeful Oficiului.
ART. 6
(1) Oficiul are un secretar general care este numit în condiţiile legii.
(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a Oficiului, precum şi alte însãrcinãri stabilite de şeful Oficiului.
ART. 7
(1) Pe lângã şeful Oficiului funcţioneazã Colegiul Oficiului, ca organ consultativ.
(2) Componenţa şi regulamentul de funcţionare ale Colegiului Oficiului se aprobã prin ordin al şefului Oficiului.
ART. 8
(1) Structura organizatoricã a Oficiului este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) În cadrul structurii organizatorice a Oficiului, prin ordin al şefului Oficiului, se pot organiza servicii, birouri, compartimente sau alte colective specializate şi se pot stabili posturile de conducere ale acestora, în condiţiile legii.
(3) Atribuţiile şi sarcinile direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al şefului Oficiului.
(4) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului Oficiului se stabilesc, potrivit legii, pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare şi a fişelor posturilor.
ART. 9
În structura Oficiului, la nivelul fiecãrui judeţ şi al municipiului Bucureşti, funcţioneazã oficii de mobilizare a economiei şi pregãtirea teritoriului pentru apãrare, fãrã personalitate juridicã, denumite în continuare oficii judeţene.
ART. 10
(1) Numãrul maxim de posturi din structura organizatoricã a Oficiului este de 300, exclusiv demnitarii.
(2) Statul de funcţii al Oficiului se aprobã prin ordin al şefului Oficiului, în limita numãrului de posturi prevãzut la alin. (1).
(3) Modificãrile în structura organizatoricã se vor efectua cu încadrarea în numãrul maxim de posturi şi în structura acestora, precum şi în creditele alocate, potrivit legii bugetului de stat.
(4) Încadrarea Oficiului se face cu cadre militare detaşate de la instituţiile publice cu atribuţii în domeniul apãrãrii, siguranţei naţionale şi ordinii publice, precum şi cu personalul civil de specialitate.
ART. 11
Salarizarea personalului din structura Oficiului se face potrivit legii.
ART. 12
(1) Pentru activitãţile proprii, inclusiv pentru controlul armamentelor, creşterea încrederii şi securitãţii, Oficiul are în dotare un parc de mijloace de transport. Numãrul maxim al mijloacelor de transport şi normele privind consumul lunar de carburanţi sunt stabilite în anexa nr. 2.
(2) Pentru deplasarea în zonele calamitate, precum şi pentru intervenţii, exerciţii şi alte activitãţi specifice, personalului oficiilor judeţene şi al municipiului Bucureşti i se asigurã mijloace de transport din parcul prefecturilor şi al consiliilor judeţene, în limita a 40 de litri carburant lunar, contravaloarea acestuia fiind decontatã de Oficiu.
ART. 13
Prefecturile, împreunã cu consiliile judeţene/Consiliul General al Municipiului Bucureşti, asigurã oficiilor judeţene spaţiile corespunzãtoare necesare pentru desfãşurarea activitãţilor.
ART. 14
(1) Actualul Oficiu se reorganizeazã în conformitate cu prevederile prezentei hotãrâri, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a acesteia.
(2) Reîncadrarea personalului se face conform legii şi pe baza condiţiilor de încadrare stabilite prin ordin al şefului Oficiului.
ART. 15
(1) În caz de mobilizare sau rãzboi, Oficiul se organizeazã şi funcţioneazã conform anexei nr. 3.
(2) La declararea stãrii de asediu sau a stãrii de urgenţã Oficiul îşi desfãşoarã activitatea conform programelor elaborate pentru astfel de situaţii.
ART. 16
Anexele nr. 1, 2 şi 3*) fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
--------
*) Anexa nr. 3 se comunicã instituţiilor interesate.

ART. 17
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã Hotãrârea Guvernului nr. 897/1997 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, nepublicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
--------------
p. Ministrul apãrãrii naţionale,
Sorin Encuţescu,
secretar de stat

Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Şeful Oficiului Central de Stat
pentru Probleme Speciale,
Petru Panã

Bucureşti, 5 februarie 2004.
Nr. 111.


ANEXA 1




Numãrul maxim de posturi = 300,
exclusiv demnitarii


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale


│ Colegiul │ │ │ │ │


│ Oficiului Central de Stat ├─┤ Seful Oficiului ├──┤Cabinet sef Oficiu │
│ pentru Probleme Speciale │ │ │ │ │




┌────────┴─────────┐
│ Adjunctul │
│sefului Oficiului │
└──────────┬───────┘ ┌───────────────────┐
├───────────┤ Secretar general │
│ └───────────────────┘

┌─────────────────────────┬─┴──────────────────┐
│ │ │
┌─────────┴─────────────────┐ ┌─────┴────────────┐ ┌─────┴──────────────┐
│ Directia organizarea │ │ Directia alocare│ │ Directia controlul │
│mobilizarii si pregatirii │ │ resurse pentru │ │ armamentelor si │
│economiei nationale si a │ │ aparare in │ │ verificare │
│teritoriului pentru aparare│ │ teritoriu │ │ │
└───────────────────────────┘ └──────┬───────────┘ └────────────────────┘
┌───────┴───────────────┐
│Oficii de mobilizare a ├─┐
│ economiei si │ ├─┐
│pregatirea teritoriului│ │ │
│ pentru aparare │ │ │
└─┬─────────────────────┘ │ │


└----------------------┘



ANEXA 2



NUMĂRUL MAXIM
al mijloacelor de transport şi normele privind consumul
lunar de carburanţi pentru autoturismele şi microbuzele
din parcul propriu al Oficiului Central de Stat pentru
Probleme Speciale, necesar desfãşurãrii activitãţilor
specifice, inclusiv pentru controlul armamentelor şi verificãri

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Autoturisme Norme privind consumul
lunar de carburanţi*)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numãrul maxim Limita maximã
crt. litru/lunã/vehicul
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 6 300
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
II. Microbuze Norme privind consumul
lunar de carburanţi*)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numãrul maxim Limita maximã
crt. litru/lunã/vehicul
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 1 300
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


--------
*) Consumul lunar de carburanţi poate fi majorat pe parcursul unei luni, cu aprobarea şefului Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, fãrã a depãşi cantitatea anualã alocatã.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016