Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 11 din 19 aprilie 2011  privind procedura de lucru si mecanismul decizional pentru exercitarea controlului parlamentar asupra proiectelor de acte legislative ale Uniunii Europene, in temeiul prevederilor Tratatului de la Lisabona privind rolul parlamentelor nationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 11 din 19 aprilie 2011 privind procedura de lucru si mecanismul decizional pentru exercitarea controlului parlamentar asupra proiectelor de acte legislative ale Uniunii Europene, in temeiul prevederilor Tratatului de la Lisabona privind rolul parlamentelor nationale

EMITENT: CAMERA DEPUTATILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 292 din 27 aprilie 2011
    În temeiul art. 67 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 85 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotãrârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    - având în vedere faptul cã o parte importantã a legislaţiei aplicabile în România este adoptatã de cãtre instituţiile Uniunii Europene şi considerând cã, datoritã impactului direct asupra cetãţenilor români al actelor legislative adoptate la nivel european, afacerile europene nu pot fi considerate altfel decât afaceri interne;
    - luând notã de rolul sporit al parlamentelor naţionale în cadrul procesului legislativ european, consfinţit prin Tratatul de la Lisabona, în special în cadrul Protocolului nr. 1 (art. 3 şi 10) şi al Protocolului nr. 2 (art. 7) ale acestuia;
    - considerând cã parlamentele naţionale au datoria de a folosi aceste noi prerogative pentru a veghea asupra respectãrii drepturilor cetãţenilor şi pentru a sprijini îndeplinirea prioritãţilor naţionale;
    - subliniind cã o intervenţie substanţialã în formularea politicilor Uniunii Europene se poate realiza numai în fazele premergãtoare adoptãrii documentelor;
    - având în vedere nevoia de a identifica din timp propunerile legislative prioritare pentru Camera Deputaţilor, în scopul unei gestionãri mai eficiente a fluxului de informaţii şi al unui control riguros al propunerilor legislative de importanţã deosebitã;
    - având în vedere faptul cã procesul de control parlamentar al proiectelor legislative europene trebuie sã beneficieze de suportul tehnic al experţilor cu pregãtire specificã din cadrul serviciilor Camerei Deputaţilor;
    - constatând nevoia implicãrii unui numãr cât mai mare de deputaţi în procesul de control parlamentar al legislaţiei europene, în scopul obţinerii unei legitimitãţi sporite a avizelor formulate de Camera Deputaţilor, dar şi a angrenãrii deputaţilor cu competenţe specifice în politicile sectoriale vizate de diferitele proiecte legislative europene;
    - conştient fiind de nevoia de a respecta un termen de 8 sãptãmâni de la primirea scrisorii de sesizare de la instituţiile Uniunii Europene şi pânã la transmiterea cãtre acestea a avizului privind respectarea principiului subsidiaritãţii şi considerând cã respectarea acestui termen nu poate fi realizatã decât prin instituirea unui mecanism simplificat, cu termene-limitã interne ferme;
    - având în vedere importanţa dialogului politic informal cu Comisia Europeanã şi recunoscând faptul cã acest proces poate depãşi termenul de 8 sãptãmâni aferent procedurii de control al subsidiaritãţii;
    - subliniind nevoia unui dialog permanent şi constructiv între comisiile permanente ale Camerei Deputaţilor şi Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor şi recunoscând, în acelaşi timp, expertiza specificã a acesteia;
    - considerând cã procedura de control parlamentar al propunerilor legislative europene nu poate avea un impact în absenţa unei coordonãri permanente cu celelalte camere legislative din Uniunea Europeanã şi subliniind rolul Reprezentantului permanent al Camerei Deputaţilor pe lângã Parlamentul European în vederea facilitãrii acestei coordonãri,

    Camera Deputaţilor adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    Examinarea parlamentarã în domeniul afacerilor europene se realizeazã în 3 forme:
    a) participarea la identificarea principalelor opţiuni de politici şi norme legislative europene cuprinse în iniţiativele legislative şi consultative ale Uniunii Europene, selectate pentru examinare, în cadrul procesului de formare a poziţiei naţionale exprimate de România în Consiliul Uniunii Europene, prin organizarea de dezbateri, audieri şi schimb de informaţii;
    b) exercitarea prerogativelor prevãzute de Protocolul nr. 2 al Tratatului de la Lisabona privind mecanismul de alertã timpurie destinat controlului ex ante al subsidiaritãţii de cãtre parlamentele naţionale;
    c) participarea la dialogul politic, iniţiat în anul 2006, dintre Comisia Europeanã şi parlamentele naţionale, intitulat "Iniţiativa Barroso".
    ART. 2
    Examinarea parlamentarã urmãreşte douã obiective majore:
    a) evaluarea fondului propunerilor legislative şi a documentelor de consultare, inclusiv a poziţiilor Guvernului României faţã de acestea;
    b) respectarea principiilor subsidiaritãţii şi proporţionalitãţii propunerilor legislative eligibile pentru testul subsidiaritãţii conform Protocolului nr. 2 al Tratatului de la Lisabona.
    ART. 3
    Sunt supuse examinãrii parlamentare urmãtoarele documente ale Uniunii Europene:
    a) proiecte de acte legislative eligibile pentru testul subsidiaritãţii conform Protocolului nr. 2 al Tratatului de la Lisabona în vederea stabilirii respectãrii sau încãlcãrii principiului subsidiaritãţii;
    b) proiecte de acte legislative ale Comisiei Europene, Consiliului Uniunii Europene sau Parlamentului European şi documentele de consultare ale Comisiei Europene, selectate de Camera Deputaţilor în funcţie de relevanţa lor politicã, economicã, socialã, financiarã sau juridicã;
    c) proiecte de acte legislative ale Uniunii Europene pentru care Guvernul României elaboreazã mandate generale.
    ART. 4
    Examinarea parlamentarã se finalizeazã prin elaborarea unuia sau mai multor documente ori acte ale Camerei Deputaţilor, dupã cum urmeazã:
    a) aviz motivat, în cazul identificãrii nerespectãrii principiului subsidiaritãţii de cãtre o propunere legislativã a Uniunii Europene;
    b) opinie, în cazul examinãrii fondului propunerilor legislative şi a documentelor de consultare, care exprimã punctul de vedere al Camerei Deputaţilor;
    c) raport de informare asupra documentelor examinate, la iniţiativa Comisiei pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor, pentru care aceasta desemneazã un raportor sau un grup de raportori;
    d) proces-verbal al dezbaterii sau audierii organizate de comisiile sesizate, în şedinţe separate ori comune.
    ART. 5
    (1) Direcţia de drept comunitar a Departamentului de studii parlamentare şi drept comunitar din cadrul serviciilor Camerei Deputaţilor întocmeşte lista cu toate proiectele de acte legislative, proiectele de acte legislative modificate şi documentele de consultare primite de la instituţiile Uniunii Europene, identificând urmãtoarele:
    a) proiectele de acte legislative eligibile pentru testul subsidiaritãţii conform Protocolului nr. 2 al Tratatului de la Lisabona;
    b) proiectele de acte legislative şi documentele de consultare prioritare, selectate în funcţie de relevanţa lor politicã, economicã, socialã, financiarã sau juridicã;
    c) proiectele de acte legislative pentru care Guvernul elaboreazã mandate generale;
    d) comisiile propuse pentru sesizare în vederea examinãrii;
    e) termenele pentru finalizarea examinãrii, ţinând cont de cadrul de 8 sãptãmâni pentru testul subsidiaritãţii şi de calendarul estimat de dezbateri în Consiliul Uniunii Europene sau în Parlamentul European.
    (2) Direcţia de drept comunitar transmite cãtre Biroul permanent lista prevãzutã la alin. (1).

    CAP. I
    Preselectarea proiectelor legislative europene şi a documentelor de consultare din Programul de lucru anual al Comisiei Europene în vederea identificãrii actelor prioritare pentru examinare la Camera Deputaţilor

    ART. 6
    Programul de lucru anual al Comisiei Europene este transmis de Comisia Europeanã cãtre Camera Deputaţilor.
    ART. 7
    Direcţia de drept comunitar examineazã lista propunerilor din Programul de lucru anual al Comisiei Europene şi selecteazã o parte dintre ele, în urma evaluãrii relevanţei lor politice, economice, sociale, financiare şi juridice, pentru dezbatere, în termen de 15 zile de la primirea acestuia de cãtre Camera Deputaţilor.
    ART. 8
    Lista cu propuneri pentru dezbatere împreunã cu programul de lucru sunt transmise cãtre Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor şi cãtre comisiile permanente.
    ART. 9
    Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor şi comisiile permanente examineazã lista propunerilor legislative elaboratã de Direcţia de drept comunitar.
    ART. 10
    Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor organizeazã dezbateri privind opţiunile politice conturate în perioada de reflecţie şi consultare premergãtoare adoptãrii de cãtre Comisia Europeanã a programului de lucru, cu participarea reprezentanţilor comisiilor permanente. La dezbateri vor fi invitaţi reprezentanţi ai Guvernului şi pot fi invitaţi reprezentanţi ai instituţiilor Uniunii Europene, membri ai Parlamentului European aleşi în România, reprezentanţi ai administraţiei locale, patronatelor, sindicatelor, asociaţiilor profesionale, mediului academic şi alţi reprezentanţi ai societãţii civile.
    ART. 11
    Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor centralizeazã punctele de vedere exprimate în cadrul dezbaterilor. În baza acestora, a listei de propuneri înaintate de Direcţia de drept comunitar şi a propunerilor înaintate de comisiile permanente, Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor elaboreazã o listã finalã de propuneri de proiecte legislative şi documente de consultare europene care vor fi supuse, cu prioritate, procedurii de control parlamentar.
    ART. 12
    Lista finalã este prezentatã în cadrul Biroului permanent al Camerei Deputaţilor, fiind supusã aprobãrii acestuia.
    ART. 13
    Reprezentantul Camerei Deputaţilor pe lângã Parlamentul European urmãreşte procesul legislativ european, alertând structurile Camerei Deputaţilor asupra adoptãrii, de cãtre Comisia Europeanã, a propunerilor legislative şi a documentelor de consultare incluse în lista prioritarã aprobatã de cãtre Biroul permanent al Camerei Deputaţilor.

    CAP. II
    Examinarea propunerilor legislative ale Uniunii Europene în vederea verificãrii respectãrii principiilor subsidiaritãţii şi proporţionalitãţii

    ART. 14
    Camera Deputaţilor primeşte scrisoarea de sesizare care iniţiazã procedura de 8 sãptãmâni pentru evaluarea respectãrii de cãtre propunerea legislativã a principiului subsidiaritãţii*).


───────────
    *) Conform Tratatului de la Lisabona (TL), Camera Deputaţilor a Parlamentului României primeşte urmãtoarele categorii de documente:
    ● din partea Comisiei Europene: documente de consultare (conform Protocolului nr. 1 al TL), proiecte de acte legislative şi proiecte de modificãri de acte legislative;
    ● din partea Parlamentului European: proiecte de acte legislative iniţiate de acesta, proiecte de modificãri ale actelor legislative;
    ● din partea Consiliului Uniunii Europene: proiecte de acte legislative iniţiate de un grup de state membre, de Curtea de Justiţie, Banca Centralã Europeanã sau Banca Europeanã de Investiţii, precum şi modificãri ale acestor proiecte.

    ART. 15
    Scrisoarea de sesizare este înregistratã la Direcţia de drept comunitar.
    ART. 16
    Direcţia de drept comunitar notificã Biroul permanent, conform art. 5 alin. (2).
    ART. 17
    Biroul permanent transmite propunerea legislativã comisiei sau comisiilor permanente propuse de cãtre Direcţia de drept comunitar, precum şi Comisiei pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor, în termen de 7 zile calendaristice de la data primirii recomandãrilor scrise de la Direcţia de drept comunitar. Biroul permanent poate decide transmiterea propunerii legislative cãtre alte comisii permanente decât cele propuse de Direcţia de drept comunitar.
    ART. 18
    Transmiterea documentelor se realizeazã simultan cãtre toate comisiile permanente sesizate în fond, precum şi cãtre Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor.
    ART. 19
    În cazul în care Biroul permanent nu se întruneşte în termen de 7 zile de la primirea propunerilor scrise de la Direcţia de drept comunitar sau nu ia o decizie, în acest termen, privind transmiterea documentelor şi propunerilor legislative europene, transmiterea se face de cãtre preşedintele Camerei Deputaţilor, cu informarea ulterioarã a Biroului permanent.
    ART. 20
    Comisiile permanente sesizate urmãresc, în cadrul examinãrii, respectarea principiilor subsidiaritãţii şi proporţionalitãţii.
    ART. 21
    Examinarea se finalizeazã astfel:
    a) în cazul respectãrii principiului subsidiaritãţii, comisia permanentã sesizatã redacteazã un proces-verbal care conţine elemente principale ale dezbaterii, votul exprimat, dacã este cazul, şi constatarea respectãrii principiului subsidiaritãţii. Procesele-verbale sunt transmise spre informare Biroului permanent al Camerei Deputaţilor şi Direcţiei de drept comunitar;
    b) în cazul nerespectãrii principiului subsidiaritãţii, comisia permanentã sesizatã redacteazã un proiect de aviz motivat.
    ART. 22
    În cazul constatãrii nerespectãrii principiului subsidiaritãţii de cãtre o propunere legislativã a Uniunii Europene, subiect al testului subsidiaritãţii, comisia permanentã sesizatã sau Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor avertizeazã imediat Direcţia de drept comunitar în vederea transmiterii informaţiei cãtre reprezentantul permanent al Camerei Deputaţilor pe lângã Parlamentul European şi comunicãrii acesteia parlamentelor naţionale prin intermediul platformei IPEX, menţionându-se cã avizul motivat se aflã în faza de proiect şi nu reprezintã un punct de vedere oficial al Camerei Deputaţilor.
    ART. 23
    Comisia permanentã sesizatã transmite proiectul de aviz motivat sau procesul-verbal cãtre Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor cel mai târziu în a 40-a zi de la primirea scrisorii de sesizare din partea instituţiilor Uniunii Europene.
    ART. 24
    Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor dezbate şi redacteazã, dupã caz, urmãtoarele documente:
    a) proiectul final de aviz motivat, integrând punctele de vedere exprimate de comisiile permanente, în cazul constatãrii nerespectãrii principiului subsidiaritãţii;
    b) o notã de informare la care se ataşeazã procesele-verbale de la comisiile permanente şi procesul-verbal al dezbaterii de la Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor, în cazul constatãrii respectãrii principiului subsidiaritãţii.
    ART. 25
    Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor transmite proiectul final de aviz motivat sau nota de informare cãtre Biroul permanent al Camerei Deputaţilor cel mai târziu în a 47-a zi de la primirea scrisorii de sesizare de la instituţiile Uniunii Europene. Proiectul final de aviz motivat sau nota de informare se transmite Direcţiei de drept comunitar pentru înregistrare.
    ART. 26
    În cazul proiectului de aviz motivat pentru încãlcarea principiului subsidiaritãţii, Biroul permanent:
    a) poate propune includerea pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputaţilor, în vederea dezbaterii şi aprobãrii, a proiectului final de aviz motivat. Plenul Camerei Deputaţilor voteazã asupra proiectului final de aviz motivat în prima sa şedinţã de la includerea acestuia pe ordinea de zi, dar nu mai târziu de 56 de zile calendaristice de la primirea scrisorii de sesizare de la instituţiile Uniunii Europene. Avizul motivat se considerã adoptat cu votul majoritãţii deputaţilor prezenţi. Hotãrârea Camerei Deputaţilor de aprobare a avizului motivat se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Camerei Deputaţilor semneazã avizul motivat şi dispune transmiterea acestuia cãtre instituţiile Uniunii Europene şi cãtre Guvernul României;
    b) decide transmiterea avizului motivat, în forma redactatã de Comisia pentru afaceri europene, cãtre Guvernul României şi instituţiile Uniunii Europene. Preşedintele Camerei Deputaţilor semneazã avizul motivat şi dispune transmiterea acestuia cãtre instituţiile Uniunii Europene şi cãtre Guvernul României.
    ART. 27
    (1) Avizul motivat privind încãlcarea principiului subsidiaritãţii se transmite imediat, de cãtre Direcţia de drept comunitar, reprezentantului permanent al Camerei Deputaţilor la Parlamentul European şi se încarcã pe platforma IPEX.
    (2) În cazul respectãrii principiului subsidiaritãţii, Direcţia de drept comunitar comunicã prin intermediul platformei IPEX încheierea procesului de examinare şi conformarea privind respectarea principiului subsidiaritãţii.
    ART. 28
    În cazul în care în timpul examinãrii respectãrii principiului subsidiaritãţii se degajã observaţii sau recomandãri privind conţinutul propunerii legislative, Camera Deputaţilor poate decide exprimarea unei opinii dupã o procedurã identicã cu cea prevãzutã în cap. III.

    CAP. III
    Examinarea parlamentarã a proiectelor de acte legislative şi a documentelor de consultare ale Comisiei Europene privind fondul propunerilor

    ART. 29
    Camera Deputaţilor primeşte proiectele de acte legislative ale Comisiei Europene, Parlamentului European şi ale Consiliului Uniunii Europene, rezoluţiile legislative ale Parlamentului European şi poziţiile Consiliului Uniunii Europene, documentele de consultare ale Comisiei Europene.
    ART. 30
    Direcţia de drept comunitar înregistreazã toate documentele primite de la instituţiile Uniunii Europene.
    ART. 31
    Direcţia de drept comunitar notificã Biroul permanent conform art. 5 alin. (2).
    ART. 32
    (1) Biroul permanent sesizeazã comisiile permanente şi Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor în vederea examinãrii fondului proiectelor de acte legislative şi a documentelor de consultare prioritare selectate de Direcţia de drept comunitar. Biroul permanent poate decide sesizarea şi a altor comisii permanente decât cele propuse de Direcţia de drept comunitar.
    (2) Biroul permanent stabileşte, pe baza propunerii Direcţiei de drept comunitar, termenele pentru finalizarea şi redactarea proiectelor de opinii.
    ART. 33
    Transmiterea documentelor se realizeazã simultan, cãtre toate comisiile sesizate pe fond, precum şi cãtre Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor.
    ART. 34
    Comisiile permanente sesizate şi Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor pot decide sã examineze şi alte propuneri legislative şi documente de consultare decât cele aflate în lista de documente prioritare semnalate de Direcţia de drept comunitar. Când o comisie decide examinarea unei alte propuneri în afara listei cu documente prioritare, aceasta notificã Biroului permanent şi informeazã Direcţia de drept comunitar în vederea înregistrãrii.
    ART. 35
    Fiecare comisie permanentã, precum şi Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor îşi organizeazã procesul de examinare şi audieri ţinând cont de termenele fixate. În funcţie de modificãrile survenite în calendarul estimat de adoptare în cadrul instituţiilor Uniunii Europene, dupã consultarea cu Departamentul pentru afaceri europene din cadrul Guvernului şi cu reprezentantul permanent al Camerei Deputaţilor pe lângã Parlamentul European, comisiile sesizate pot solicita Biroului permanent schimbarea termenelor iniţiale pentru finalizarea proiectului de opinie.
    ART. 36
    Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor solicitã Departamentului pentru afaceri europene din cadrul Guvernului şi/sau Ministerului Afacerilor Externe poziţia iniţialã a Guvernului privind proiectul de act legislativ sau document de consultare. Informaţiile puse la dispoziţie de cãtre Departamentul pentru afaceri europene şi/sau Ministerul Afacerilor Externe sunt transmise imediat comisiilor permanente sesizate.
    ART. 37
    În timpul procesului de examinare, comisiile permanente sesizate şi Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor pot solicita Departamentului pentru afaceri europene, ministerelor de linie sau agenţiilor guvernamentale informaţiile pe care le considerã relevante pentru examinare.
    ART. 38
    Comisiile permanente sesizate redacteazã un proiect de opinie privind fondul documentului examinat şi îl transmit Comisiei pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor într-un timp util pentru a permite acesteia sã redacteze proiectul final de opinie, nu mai târziu de 5 zile lucrãtoare înainte de termenul fixat, împreunã cu procesele-verbale ale dezbaterilor şi audierilor şi/sau cu raportul pe baza cãruia s-a adoptat proiectul de opinie.
    ART. 39
    Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor redacteazã proiectul final de opinie, integrând punctele de vedere ale comisiilor permanente sesizate, pe care îl transmite Biroului permanent, la termenul fixat.
    ART. 40
    Biroul permanent poate decide supunerea proiectului final de opinie aprobãrii plenului Camerei Deputaţilor sau transmiterea directã a opiniei, în forma redactatã de Comisia pentru afaceri europene, cãtre instituţiile Uniunii Europene şi cãtre Guvernul României. În cazul supunerii votului plenului Camerei Deputaţilor, proiectul final de opinie se considerã adoptat cu votul majoritãţii deputaţilor prezenţi. Hotãrârea Camerei Deputaţilor de aprobare a opiniei se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Camerei Deputaţilor semneazã opinia şi dispune transmiterea acesteia cãtre instituţiile Uniunii Europene şi cãtre Guvernul României.
    ART. 41
    Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor şi comisiile permanente sesizate urmãresc în continuare evoluţia procesului de negociere în cadrul instituţiilor Uniunii Europene şi documentele succesive care pot fi adoptate în cursul acestui proces (proiecte de acte legislative modificate, rezoluţii legislative ale Parlamentului European, poziţii ale Consiliului).
    ART. 42
    În cazul unor evoluţii sau amendamente semnificative, Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputaţilor şi comisiile permanente sesizate în primã instanţã pot decide continuarea examinãrii. Comisia care decide redeschiderea examinãrii înştiinţeazã imediat celelalte comisii sesizate iniţial, notificã Biroului permanent şi informeazã Direcţia de drept comunitar în vederea înregistrãrii.
    ART. 43
    Pentru proiectul de opinie redactat conform art. 42 se utilizeazã procedura de adoptare şi transmitere descrisã la art. 36-40.
    ART. 44
    Pânã la modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciilor Camerei Deputaţilor, pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentei hotãrâri, atribuţiile Departamentului de studii parlamentare şi drept comunitar, Departamentului legislativ şi ale Departamentului secretariatului tehnic vor fi stabilite prin ordin al secretarului general al Camerei Deputaţilor.
    ART. 45
    Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, hotãrârea Biroului permanent al Camerei Deputaţilor privind procedura de lucru şi mecanismul decizional pentru exercitarea controlului parlamentar asupra proiectelor de acte legislative ale Uniunii Europene, în temeiul prevederilor Tratatului de la Lisabona privind rolul parlamentelor naţionale, îşi înceteazã aplicabilitatea.

    Aceastã hotãrâre a fost adoptatã în şedinţa Camerei Deputaţilor din 19 aprilie 2011, cu respectarea dispoziţiilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

           p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                      IOAN OLTEAN

    Bucureşti, 19 aprilie 2011.
    Nr. 11.

                        ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016