Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 11 din 16 ianuarie 2009  privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 11 din 16 ianuarie 2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 41 din 23 ianuarie 2009


În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 19 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale şi principalele obiective şi atribuţii

ART. 1
(1) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, cu personalitate juridicã, având rol de sintezã şi de coordonare a aplicãrii strategiei şi politicilor Guvernului în domeniile muncii, familiei şi protecţiei sociale.
(2) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale are sediul în municipiul Bucureşti, str. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1.
ART. 2
(1) În vederea realizãrii rolului sãu, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de reglementare şi sintezã, prin care se asigurã elaborarea şi promovarea politicilor publice şi a proiectelor de acte normative în vederea punerii în aplicare a Programului de guvernare şi a obiectivelor strategice în domeniul muncii, familiei şi protecţiei sociale;
b) de elaborare a programelor în domeniul muncii, protecţiei şi securitãţii sociale;
c) de armonizare cu reglementãrile Uniunii Europene a cadrului legislativ din domeniul sãu de activitate;
d) de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" şi şef de misiune pentru Fondul Social European;
e) de agenţie de implementare şi de autoritate de implementare pentru asistenţã financiarã acordatã de Uniunea Europeanã în cadrul programelor PHARE, pentru domeniul sãu de activitate;
f) de administrare a bunurilor şi de gestionare a bugetelor şi fondurilor alocate;
g) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele Guvernului României şi al statului român, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate;
h) de autoritate de stat, prin care se asigurã exercitarea controlului aplicãrii unitare şi respectãrii reglementãrilor legale în domeniul sãu de activitate şi al funcţionãrii instituţiilor care îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea sau în coordonarea sa, precum şi exercitarea controlului asupra modului de îndeplinire a atribuţiilor prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare pentru ordonatorul principal de credite, delegate potrivit legii Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, respectiv Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale;
i) de furnizor al ajutorului de stat pentru formare profesionalã.
(2) Activitatea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale se bazeazã pe urmãtoarele principii:
a) principiul respectãrii dreptului fiecãrei persoane la muncã decentã;
b) principiul contribuţiei şi al solidaritãţii în promovarea progresului social;
c) principiul compatibilitãţii cu legislaţia comunitarã;
d) principiul transparenţei activitãţii faţã de cetãţeni şi faţã de celelalte instituţii ale statului, ale Uniunii Europene şi faţã de societatea civilã;
e) principiul eficienţei managementului fondurilor publice;
f) principiul întãririi dialogului social la toate nivelurile, în scopul creşterii aportului acestuia la dezvoltarea economicã şi socialã.
ART. 3
(1) În exercitarea funcţiilor sale, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
1. identificã, elaboreazã şi promoveazã politici publice şi acte normative în domeniul muncii, familiei şi protecţiei sociale, în deplinã concordanţã cu prevederile Programului de guvernare şi cu obligaţiile României ce decurg din statutul de stat membru al Uniunii Europene, pentru domeniul sãu de activitate;
2. elaboreazã rapoarte de monitorizare şi evaluare cu privire la politicile publice iniţiate şi implementate la nivelul ministerului;
3. avizeazã proiectele de acte normative elaborate de ministere şi de organe ale administraţiei publice centrale, pentru domeniul sãu de activitate;
4. elaboreazã propuneri privind sistemul de salarizare pentru personalul contractual din sectorul bugetar, colaboreazã cu Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici privind sistemul de salarizare pentru funcţionarii publici;
5. propune strategii cu privire la salarizarea în regii autonome, companii şi societãţi naţionale şi în societãţi comerciale cu capital integral sau majoritar de stat;
6. elaboreazã sistemul de ajustare a salariilor în raport cu evoluţia inflaţiei;
7. elaboreazã metodologia de calcul şi propune nivelul salariului de bazã minim brut pe ţarã garantat în platã;
8. monitorizeazã evoluţia fondului de salarii la operatorii economici;
9. analizeazã şi avizeazã actele normative elaborate de ministere şi de alte organe centrale privind cheltuielile de personal în sectorul regiilor autonome, companiilor şi societãţilor naţionale, precum şi al institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare;
10. elaboreazã politici şi strategii în domeniul securitãţii sãnãtãţii în muncã, precum şi al accidentelor de muncã şi bolilor profesionale;
11. elaboreazã politicile Guvernului în domeniul egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi şi coordoneazã aplicarea acestora;
12. elaboreazã metodologia de aplicare a prevederilor legale din domeniul stabilirii drepturilor de pensii, altor drepturi de asigurãri sociale şi a drepturilor acordate prin legi speciale, la propunerea Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale;
13. elaboreazã legislaţia pentru crearea cadrului instituţional necesar implementãrii şi funcţionãrii sistemului de pensii administrate privat;
14. coordoneazã implementarea programelor de asistenţã bilateralã, precum şi a altor programe de asistenţã financiarã acordate de Uniunea Europeanã, în conformitate cu aria de responsabilitate;
15. elaboreazã, implementeazã şi monitorizeazã din punct de vedere tehnic proiecte finanţate din fonduri europene sau din alte surse, programe de colaborare internaţionalã, precum şi proiecte de colaborare bilateralã pentru domeniul sãu de activitate;
16. elaboreazã, actualizeazã şi monitorizeazã Strategia naţionalã pentru ocuparea forţei de muncã şi Strategia pentru formare profesionalã continuã;
17. analizeazã, propune modificãri şi aprobã anual Programul naţional de ocupare a forţei de muncã şi Planul naţional de formare profesionalã, iniţiate de Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã;
18. colaboreazã cu alte ministere şi instituţii la elaborarea Cadrului naţional al calificãrilor din România;
19. actualizeazã Clasificarea Ocupaţiilor din România, la propunerile diferiţilor utilizatori, precum şi Nomenclatorul calificãrilor pentru care se pot organiza programe de formare profesionalã finalizate cu certificate de calificare;
20. coordoneazã sistemul naţional de asistenţã socialã în conformitate cu responsabilitãţile stabilite prin legislaţia în domeniu;
21. promoveazã parteneriatul public-privat în aplicarea programelor şi proiectelor în domeniu;
22. elaboreazã Raportul naţional strategic privind incluziunea socialã şi protecţia socialã, precum şi Planul naţional strategic privind incluziunea socialã;
23. participã la elaborarea şi monitorizarea strategiei şi a programelor naţionale privind dezvoltarea populaţiei, în contextul îmbãtrânirii demografice;
24. coordoneazã şi monitorizeazã implementarea politicilor şi strategiilor sectoriale de dezvoltare în domeniul social, prin care sunt promovate drepturile familiei, copilului, persoanelor cu handicap, persoanelor vârstnice, victimelor violenţei în familie, precum şi ale grupurilor vulnerabile;
25. asigurã aplicarea unitarã a prevederilor din domeniul legislaţiei muncii;
26. asigurã aplicarea legislaţiei privind contractele colective de muncã şi conflictele de interese;
27. asigurã dialogul permanent cu organizaţiile patronale şi sindicale şi negociazã cu aceştia în scopul încheierii de înţelegeri cu partenerii sociali, pentru domeniul sãu de activitate;
28. sprijinã activitatea de dialog social desfãşuratã la nivelul administraţiei publice centrale şi locale;
29. avizeazã conformitatea reprezentativitãţii partenerilor sociali cu prevederile legale în vigoare;
30. constituie şi gestioneazã baza de date şi registrele de evidenţã privind organizaţiile patronale, sindicale şi alte organizaţii ale societãţii civile;
31. elaboreazã criteriile şi formele activitãţii de mediere a conflictelor de muncã şi reglementeazã formarea mediatorilor pentru domeniul sãu de activitate;
32. asigurã consultarea permanentã a partenerilor sociali asupra iniţiativelor legislative din sfera sa de activitate;
33. asigurã relaţia cu Parlamentul, mass-media, Consiliul Economic şi Social şi cu alţi exponenţi ai societãţii civile în problemele specifice domeniului ministerului;
34. elaboreazã şi fundamenteazã documentele ce reflectã poziţia României în raport cu politica şi strategia Uniunii Europene pentru domeniul sãu de competenţã şi asigurã participarea la activitãţile instituţiilor Uniunii Europene;
35. asigurã relaţia cu Organizaţia Internaţionalã a Muncii, Organizaţia Naţiunilor Unite, Consiliul Europei, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã şi cu alte organizaţii internaţionale, potrivit domeniului sãu de competenţã;
36. negociazã şi urmãreşte încheierea şi ratificarea instrumentelor juridice bilaterale, pentru domeniul sãu de activitate;
37. deruleazã relaţii bilaterale cu ministerele şi instituţiile cu atribuţii în domeniul muncii, familiei şi protecţiei sociale din alte state;
38. reprezintã România, în condiţiile legii, la organismele internaţionale şi la instituţiile europene din domeniul sãu de activitate;
39. asigurã protecţia cetãţenilor români care desfãşoarã activitãţi lucrative în strãinãtate prin intermediul ataşaţilor pe probleme de muncã şi sociale;
40. elaboreazã documentele programatice privind politicile sociale şi de ocupare a forţei de muncã finanţate din Fondul Social European şi asigurã coordonarea la nivel tehnic şi financiar a programelor operaţionale finanţate din Fondul Social European;
41. asigurã managementul asistenţei financiare acordate de Uniunea Europeanã în cadrul programelor PHARE, de care beneficiazã ca autoritate de implementare şi, respectiv, pentru care a fost acreditat ca agenţie de implementare;
42. asigurã managementul asistenţei financiare acordate de Uniunea Europeanã prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane";
43. asigurã preşedinţia, secretariatul şi organizarea reuniunilor Comitetului de monitorizare a Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane";
44. aplicã, în calitate de furnizor de ajutor de stat pentru formare profesionalã, legislaţia în domeniul ajutorului de stat;
45. elaboreazã strategia privind resursele umane ale ministerului;
46. asigurã, prin compartimentul de specialitate, recrutarea, selectarea, promovarea, dupã criteriul competenţei şi fãrã nicio discriminare, a funcţionarilor publici şi a personalului contractual din cadrul ministerului, evalueazã performanţele profesionale ale acestora, în condiţiile legii;
47. sprijinã desfãşurarea activitãţii de resurse umane din instituţiile subordonate, aflate în coordonarea şi sub autoritatea sa;
48. elaboreazã programul anual de formare profesionalã a personalului din aparatul central al ministerului, în condiţiile legii;
49. stabileşte indicatorii de performanţã şi nivelul acestora, în baza cãrora se încheie anual contractul-angajament cu Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã;
50. stabileşte indicatorii de performanţã şi nivelul acestora, în baza cãrora se elaboreazã contractul anual de gestiune şi performanţã managerialã care se încheie cu Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale;
51. monitorizeazã aplicarea, la nivel naţional, a Strategiei regionale europene de implementare a planului internaţional de acţiune privind îmbãtrânirea şi elaboreazã rapoarte naţionale;
52. monitorizeazã şi actualizeazã Registrul naţional de evidenţã a agenţilor de muncã temporarã autorizaţi;
53. organizeazã şi coordoneazã procesul de acreditare în domeniul serviciilor sociale;
54. îndrumã şi monitorizeazã activitatea autoritãţilor şi instituţiilor cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale, precum şi a furnizorilor publici şi privaţi de servicii sociale;
55. elaboreazã, implementeazã, finanţeazã/cofinanţeazã şi monitorizeazã programele sociale din domeniu;
56. analizeazã şi avizeazã planul anual de control, evaluare şi consiliere al Inspecţiei Sociale;
57. acordã subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridicã din domeniul de activitate al ministerului, în condiţiile prevãzute de lege;
58. propune acordarea statutului de utilitate publicã asociaţiilor şi fundaţiilor din domeniul sãu de activitate, în condiţiile prevãzute de lege;
59. exercitã controlul asupra implementãrii politicilor şi programelor de cãtre Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale;
60. asigurã managementul administrativ-financiar al programelor comunitare şi al proiectelor cu finanţare rambursabilã şi nerambursabilã derulate de minister;
61. fundamenteazã şi susţine proiectele de bugete care se administreazã de cãtre aparatul propriu sau de cãtre instituţiile aflate în subordinea ori sub autoritatea sa;
62. elaboreazã proiectul bugetului anual pentru activitatea proprie şi a instituţiilor subordonate şi programele de investiţii anuale şi multianuale;
63. asigurã, potrivit legii, mijloacele financiare din bugetul propriu în scopul adoptãrii standardelor europene armonizate conform domeniului de competenţã al ministerului;
64. organizeazã controlul financiar preventiv la nivelul ministerului şi avizeazã organizarea acestuia la nivelul instituţiilor subordonate, potrivit legii;
65. monitorizeazã execuţia bugetarã şi ia mãsuri operative pentru asigurarea plãţii tuturor drepturilor de protecţie socialã, în limita fondurilor aprobate;
66. îndeplineşte activitãţi de audit public intern, potrivit legii;
67. recunoaşte şi desemneazã organismele de evaluare a conformitãţii sau de inspecţie şi laboratoarele de încercãri pentru: maşini industriale, echipamente individuale de protecţie, echipamente şi sisteme protectoare destinate utilizãrii în atmosfere potenţial explozive şi explozivi de uz civil; publicã şi actualizeazã lista acestora şi supravegheazã activitatea acestora;
68. avizeazã lucrãri de cercetare din domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã şi analizeazã temele, programele şi proiectele de cercetare ştiinţificã elaborate de institute de profil;
69. aprobã lista standardelor române care adoptã standarde europene armonizate, ale cãror numere de referinţã au fost publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene pentru domeniul de competenţã al ministerului şi care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I;
70. asigurã reprezentarea în faţa instanţelor de judecatã în problemele din domeniul de activitate al ministerului;
71. exercitã controlul asupra activitãţilor desfãşurate de instituţiile subordonate, aflate în coordonarea sau sub autoritatea sa;
72. editeazã buletine informative şi organizeazã seminarii, conferinţe, expoziţii tematice şi alte acţiuni similare în ţarã şi în strãinãtate, în domeniul sãu de activitate; cheltuielile legate de tipãrirea şi difuzarea buletinelor informative, precum şi cele legate de organizarea seminariilor, conferinţelor, expoziţiilor şi celorlalte acţiuni tematice se asigurã din alocaţiile bugetare aprobate Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale;
73. implementeazã şi dezvoltã sistemul informatic în domeniul de activitate al ministerului.
(2) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale îndeplineşte toate atribuţiile şi are toate competenţele conferite prin legi sau prin alte acte normative.
ART. 4
Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, prin structurile sale, monitorizeazã aplicarea unitarã a dispoziţiilor legale în domeniile sale de activitate, în unitãţile din sectorul public, mixt şi privat, în conformitate cu atribuţiile conferite de lege.
ART. 5
În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu alte autoritãţi publice şi cu organisme guvernamentale şi neguvernamentale.
ART. 6
Ministerele, celelalte autoritãţi ale administraţiei publice, instituţiile publice, precum şi operatorii economici au obligaţia, în condiţiile legii, de a pune la dispoziţie Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, la cererea acestuia, documentele, datele şi informaţiile necesare pentru realizarea atribuţiilor sale.

SECŢIUNEA a 2-a
Conducerea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale Art. 7. - Conducerea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale se exercitã de cãtre ministru.

ART. 8
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale propune şi, dupã caz, numeşte reprezentanţii Guvernului în structuri tripartite, conform legii.
ART. 9
(1) Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator principal de credite.
(2) Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale deleagã atribuţiile prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare pentru ordonatorul principal de credite al bugetului asigurãrilor pentru şomaj Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã şi pentru ordonatorul principal de credite al bugetului asigurãrilor sociale de stat Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale, în condiţiile legii.
ART. 10
(1) În exercitarea atribuţiilor prevãzute de lege, ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale reprezintã ministerul în raporturile cu autoritãţile administraţiei publice, cu alte persoane juridice, cu persoane fizice, precum şi cu organisme din ţarã şi din strãinãtate.
(2) Prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale unele atribuţii pot fi delegate secretarilor de stat, secretarului general şi persoanelor cu funcţii de conducere din aparatul ministerului.
ART. 11
(1) Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale îndeplineşte, în domeniul de activitate al ministerului, atribuţiile generale prevãzute de <>Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, stabilite prin alte acte normative.
(3) Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul din aparatul propriu al ministerului.
(4) Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale numeşte reprezentanţii în adunarea generalã a acţionarilor la Societatea Comercialã de Tratament Balnear şi Recuperare a Capacitãţii de Muncã "T.B.R.C.M." - S.A. şi stabileşte indemnizaţia acestora, în condiţiile legii.
ART. 12
În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite ordine, norme şi instrucţiuni.
ART. 13
(1) Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 4 secretari de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(2) Funcţiile de ministru şi de secretar de stat sunt funcţii de demnitate publicã, potrivit legii.
(3) Secretarii de stat şi conducãtorii instituţiilor din subordine sau aflate sub autoritatea ministerului exercitã şi alte atribuţii delegate prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
ART. 14
(1) Secretarul general este înalt funcţionar public, numit în condiţiile <>legii, şi îndeplineşte atribuţiile prevãzute de Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Secretarul general coordoneazã activitãţile stabilite potrivit structurii organizatorice a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, prevãzutã în anexa nr. 1, îndeplinind şi alte atribuţii care îi sunt delegate de ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, acţionând pentru ducerea la îndeplinire a ordinelor şi mãsurilor stabilite de acesta.

SECŢIUNEA a 3-a
Organizarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale

ART. 15
Structura organizatoricã a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale este prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 16
(1) În condiţiile legii şi în limita numãrului maxim de posturi, în structura Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale se pot organiza unitãţi de management al proiectului, denumite în continuare UMP, conduse de un director de proiect, în vederea asigurãrii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate din împrumuturi externe.
(2) Structura organizatoricã, numãrul de posturi şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale UMP se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
(3) Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale numeşte personalul UMP, în condiţiile legii, şi stabileşte competenţele directorului de proiect.
ART. 17
În cadrul structurii organizatorice prevãzute la art. 15, prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, se pot organiza servicii, birouri şi compartimente, potrivit legii, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat.
ART. 18
(1) În condiţiile legii şi în limita numãrului maxim de posturi, în structura Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale se organizeazã Unitatea de management al ajutorului de stat pentru formare profesionalã, denumitã în continuare UMAS.
(2) Structura organizatoricã, numãrul de posturi şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale UMAS se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
(3) Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale numeşte personalul UMAS în condiţiile legii şi stabileşte competenţele UMAS.
ART. 19
(1) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul de lucru al Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale este de 442 de posturi finanţate de la bugetul de stat, inclusiv consilierii pentru afaceri europene şi exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(2) Numãrul de posturi necesar pentru fiecare compartiment din structura organizatoricã se stabileşte prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
ART. 20
(1) În cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale funcţioneazã Corpul ataşaţilor pe probleme de muncã şi sociale, care asigurã reprezentarea ministerului în cadrul misiunilor diplomatice ale României în strãinãtate.
(2) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale desemneazã, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe, prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, dintre specialiştii sãi sau ai instituţiilor din subordinea ori de sub autoritatea sa, reprezentanţi cu atribuţii în domeniul relaţiilor pe probleme de muncã şi sociale, denumiţi în continuare ataşaţi pe probleme de muncã şi sociale, în cadrul misiunilor diplomatice ale României în strãinãtate.
(3) Personalul desemnat potrivit alin. (2) are urmãtoarele atribuţii:
a) susţinerea şi protejarea intereselor lucrãtorilor români în strãinãtate;
b) promovarea mobilitãţii lucrãtorilor în cadrul Uniunii Europene;
c) informarea lucrãtorilor asupra riscurilor muncii ilegale.
(4) Personalul prevãzut la alin. (2) este supus şi autoritãţii şefului misiunii diplomatice, reprezentând interesele în domeniu ale Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
(5) Personalului Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale trimis pe lângã misiunile diplomatice ale României în strãinãtate, cu atribuţii în domeniul relaţiilor pe probleme de muncã şi sociale, îi sunt aplicabile dispoziţiile legale în vigoare privind personalul trimis în misiune permanentã în strãinãtate. Pentru acest interval şi când se întorc în ţarã fac parte din personalul contractual supus legislaţiei în domeniu sau, dupã caz, au raporturi de serviciu.
ART. 21
Cheltuielile aferente funcţionãrii Corpului ataşaţilor pe probleme de muncã şi sociale se asigurã din bugetul aprobat Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
ART. 22
(1) Atribuţiile compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale se stabilesc în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare şi funcţionare al ministerului, aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului se stabilesc prin fişa postului, potrivit legii.
ART. 23
(1) Instituţiile care funcţioneazã în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, dupã caz, sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Direcţiile de muncã şi protecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti sunt instituţii cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
(3) Conducerea direcţiilor de muncã şi protecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti se exercitã de cãtre un director executiv, funcţionar public de conducere, numit prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, în condiţiile legii.
(4) Conducãtorii instituţiilor publice aflate în subordinea sau în coordonarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie de cãtre ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, dupã caz, cu respectarea condiţiilor legale. Secretarul de stat şi subsecretarul de stat ai Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, preşedintele şi vicepreşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru.
(5) Înfiinţarea sau desfiinţarea instituţiilor subordonate Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale se face în condiţiile legii.
(6) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile instituţiilor care funcţioneazã în subordinea sau în coordonarea ministerului, prevãzute în anexa nr. 2, se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, dupã caz, cu respectarea condiţiilor legale.
(7) Repartizarea numãrului maxim de posturi, structura organizatoricã şi statele de funcţii pentru instituţiile prevãzute la alin. (6) se aprobã prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, dupã caz.
(8) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile, organizarea şi funcţionarea, numãrul de posturi şi repartizarea acestora, precum şi statele de funcţii ale Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi ale Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap se stabilesc şi se aprobã în conformitate cu prevederile legale.
ART. 24
(1) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale poate închiria spaţii pentru necesitãţi proprii, în condiţiile legii.
(2) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale poate închiria unor operatori economici sau poate da în folosinţã gratuitã altor instituţii de utilitate publicã spaţii situate în imobilele, proprietate publicã sau privatã a statului, în care îşi desfãşoarã activitatea şi pe care le administreazã, în condiţiile legii, în urmãtoarele scopuri:
a) organizarea bufetelor de incintã;
b) instalarea de automate pentru bãuturi calde şi reci.
(3) Chiriile stabilite şi încasate ca urmare a închirierii spaţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se vireazã integral la bugetul de stat.

CAP. II
Dispoziţii finale

ART. 25
Parcul normat de mijloace de transport şi consumul lunar de carburanţi pentru aparatul ministerului şi pentru instituţiile din subordinea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale sunt prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 26
(1) Prefecturile împreunã cu consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale vor sprijini asigurarea spaţiilor corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţii instituţiilor din teritoriu subordonate Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
(2) În localitãţile în care instituţiile din teritoriu subordonate Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nu dispun de spaţii corespunzãtoare, consiliile locale vor sprijini aceste instituţii prin asigurarea, în condiţiile legii, de amplasamente în vederea construirii de sedii proprii.
ART. 27
Încadrarea în numãrul de posturi şi în noua structurã organizatoricã se aprobã prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 28
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 29
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 287 din 2 mai 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 16 ianuarie 2009.
Nr. 11.


ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale





┌─────────────────────────────┐ Numãr maxim de posturi: 442
│ MINISTRU │ (exclusiv demnitarii şi posturile
├─────────────────────────────┤ aferente cabinetului ministrului)
┌──────────────────────────┐ │ CABINET MINISTRU │
│ Audit Public │ └──────────────┬──────────────┘
│┌────────────────────────┐│ │ ┌────────────────┐
││ Unitatea Audit Fonduri │├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┤ Corp Control │
│└────────────────────────┘│ │ └────────────────┘
└──────────────────────────┘ │
┌ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ── ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ── ─ ─ ─ ┼ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ - ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ┐
│ │ │
│ ┌──────────┬──────────────────────────────────────┬────────────┴─────────────────┬──────────────────────────┐ │
│ ┌──────┴────┐ ┌───┴──────┐ ┌──────┴────┐ ┌──────┴────────┐ │ │
│ │ SECRETAR │ │ SECRETAR │ │ SECRETAR │ │ SECRETAR │ │ │
│ │ DE STAT │ │ DE STAT │ │ DE STAT │ │ DE STAT │ │ │
│ └────┬──────┘ └┬─────────┘ └─────┬─────┘ └─┬───────────┬┬┘ ┌──────┴─────────┐ │
│ │ │ │ │ ││ │SECRETAR GENERAL│ │
│ │ │ ┌───────┬────────┬─────────────────────┼────────────────┐ │ ││ └───────┬────────┘ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ┌──────────────┼─────────────┐ │
│ ┌────┴──────┐ │ │ │ │ ┌───────────────┴──────────────┐ │ ┌─────┴─────┐ ││ │ ┌──────────┴──────────┐ │ │
│ │ Direcţia │ │ │ │ │ │Direcţia Generalã Autoritatea │ │ │ Direcţia │ ││ │ │ │ │ │
│ │ Generalã │ │ │ │ │ │de Management pentru Programul│ │ │ Generalã │ ││ │ │ Direcţia Generalã │ │ │
│ │ Politici │ │ │ │ │ │ Operaţional Sectorial pentru │ │ │ Asistenţã │ ││ │ │ Buget şi Resurse │ │ │
│ │ Forţã de │ │ │ │ │ │ Dezvoltarea Resurselor Umane │ │ │ Socialã │ ││ │ │ Umane │ │ │
│ │ Muncã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │
│ └─────┬─────┘ │ │ │ │ └──────────────┬───────────────┘ │ └──────┬────┘ ││ │ └──────────┬──────────┘ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │
│ ┌───┴────┐ │ │ │ │ ┌──────────┼───────────┐ │ ┌────┴────┐ ││ │ ┌────┴───┐ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │
│┌──┴───┐┌───┴──┐│ │┌──────┴───┐┌───┴────┐┌───┴────┐┌────┴─────┐┌────┴───┐ │┌────┴────┐┌───┴────┐││ ┌──┴─────┐┌──┴───┐┌───┴───┐┌────┴───┐│
││ ││ ││ ││ Direcţia ││ ││ ││ Direcţia ││Direcţia│ ││ ││ │││ │ ││ ││Direc- ││ ││
││Direc-││Direc-││ ││ Relaţii ││Direcţia││ ││Verificãri││ Manage-│ ││Direcţia ││Direcţia│││ │Direcţia││Direc-││ ţia ││Unitate ││
││ ţia ││ ţia ││ ││Externe şi││Afaceri ││Direcţia││ de ││ mentul │ ││Politici ││Servicii│││ │Politici││ ţia ││Resurse││de Mana-││
││ Ocu- ││Sala- ││ ││Organiza- ││Europene││Contrac-││Management││Calitã- │ ││Asistenţã││Sociale │││ │Publice ││Buget ││ Umane ││gement ││
││ pare ││rizare││ ││ţii Inter─││ ││ tare ││ şi Moni- ││ ţii │ ││ Socialã ││ │││ │şi Comu-││ ││ ││al Pro- ││
││ ││ ││ ││naţionale ││ ││ ││ torizare ││ │ ││ ││ │││ │nicare ││ ││ ││iectului││
│└──────┘└──────┘│ │└──────────┘└────────┘└────────┘└──────────┘└────────┘ │└─────────┘└────────┘││ └────────┘└──────┘└───────┘└────────┘│
│ │ └ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ┐ │ │└ ─ ─ ─┐ │
│ ┌──────┴──┬────────┐ │ │ │ │ │
│ ┌────┴───┐┌────┴───┐┌───┴──┐ │ ┌────┴─────┐ ┌────┴─────┐ │ │
│ │Direcţia││Direcţia││Direc-│ │ │ │ │ │ │ │
│ │Legisla-││ Dialog ││ ţia │ │ │ Direcţia │ │ Direcţia │ │ │
│ │ţia Mun-││ Social ││Asigu-│ │ │Coordonare│ │ Programe │ │ │
│ │cii şi ││şi Rela-││rãri │ │ │ FSE*) │ │Incluziune│ │ │
│ │Conten- ││ţia cu ││Soci- │ │ │ │ │ Socialã │ │ │
│ │ cios ││Parla- ││ale │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ ││mentul ││ │ │ │ │ │ │ │ │
│ └────────┘└────────┘└──────┘ │ └──────────┘ └──────────┘ │ │
└ ─ ┐ │ │ ┌ ─ ─ ─ ─ ┘
│ │ │ │
┌───┴─────┐ ┌──────┴─────┐ ┌─────┴─────┐ ┌───────┴─────────┐
│Inspecţia│ │ Organisme │ │ Inspecţia │ │Corpul Ataşaţilor│
│ Muncii │ │Intermediare│ │ Socialã │ │ pe Probleme de │
│ │ │ Regionale │ │ │ │Muncã şi Sociale │
└─────────┘ └────────────┘ └───────────┘ └─────────────────┘



*) Indeplineste functia Sef de Misiune FSE.



______________
NOTA(CTCE)
Structura organizatorica a Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 41 din 23 ianuarie 2009 la pagina 9 (a se vedea imaginea asociata).

ANEXA 2

INSTITUŢIILE
care funcţioneazã în subordinea, în coordonarea sau sub
autoritatea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale

A. În subordine:
I. Instituţii publice cu personalitate juridicã, cu finanţare de la bugetul de stat:
1. Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap (135 de posturi)
2. Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului (83 de posturi)
3. Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Familiei (42 de posturi), din care:
a) aparat propriu - 32 de posturi
b) Centrul de Informare şi Consultanţã pentru Familie - 3 posturi
c) Centrul-Pilot de Asistenţã şi Protecţie a Victimelor Violenţei în Familie - 7 posturi
4. Agenţia Naţionalã pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bãrbaţi (67 de posturi), din care:
a) aparat propriu - 25 de posturi
b) compartimente teritoriale - 42 de posturi
5. Inspecţia Socialã (290 de posturi), din care:
a) aparat propriu - 62 de posturi
b) 8 inspectorate sociale regionale - 228 de posturi*)
6. Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale (1.041 de posturi), din care:
a) aparat propriu - 50 de posturi
b) agenţii judeţene pentru prestaţii sociale, respectiv a municipiului Bucureşti - 991 de posturi*)
7. Direcţii de muncã şi protecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti (740 de posturi)
8. Organisme intermediare regionale pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" (350 de posturi):
- Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" - Regiunea Nord-Est
- Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" - Regiunea Sud-Est
- Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" - Regiunea Sud-Muntenia
- Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" - Regiunea Sud-Vest Oltenia
- Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" - Regiunea Vest
- Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" - Regiunea Nord-Vest
- Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" - Regiunea Centru
- Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" - Regiunea Bucureşti-Ilfov.
II. Instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii şi din subvenţii de la bugetul de stat:
- Inspecţia Muncii, din care:
a) aparat propriu - 239 de posturi;
b) inspectoratele teritoriale de muncã - servicii publice descentralizate - 3.966 de posturi**).
III. Unitate cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii:
- Revista "Obiectiv"
B. În coordonare:
- institute naţionale de cercetare:
1. Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţificã în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti
2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti.
C. Sub autoritate:
1. Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale
2. Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã.

-------
*) Cu personalitate juridicã.
**) Sunt incluse 500 de posturi, funcţii contractuale, utilizate temporar pânã la data de 31 decembrie 2010, cu acoperirea cheltuielilor de personal din veniturile proprii ale Inspecţiei Muncii.


ANEXA 3

PARCUL NORMAT
de mijloace de transport şi consumul lunar de carburanţi
pentru Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale
şi instituţiile din subordine


┌────┬─────────────────────────────┬─────────────┬──────────────────────────┬─────────────┐
│Nr. │ │ Tipul │ │ Consumul │
│crt.│ Denumirea instituţiei │ mijlocului │ │ lunar de │
│ │ │ de transport│ Parcul normat │ carburanţi │
│ │ │ │ │- litri lunã/│
│ │ │ │ │ mijloc de │
│ │ │ │ │ transport - │
├────┼─────────────────────────────┼─────────────┼──────────────────────────┼─────────────┤
│ 1.│Administraţia centralã a │autoturism │- cabinet ministru - 1 │ 400 │
│ │Ministerului Muncii, Familiei│ │- cabinet secretar │ 300 │
│ │şi Protecţiei Sociale │ │de stat - 4 │ │
│ │ │ │- cabinet secretar │ 300 │
│ │ │ │general - 1 │ │
│ │ │ │- parc comun - 5 │ 300 │
├────┼─────────────────────────────┼─────────────┼──────────────────────────┼─────────────┤
│ 2.│Direcţiile de muncã şi │autoturism │câte unu pentru fiecare │ 250 │
│ │protecţie socialã teritoriale│ │direcţie judeţeanã şi douã│ │
│ │ │ │pentru cea a municipiului │ │
│ │ │ │Bucureşti │ │
├────┼─────────────────────────────┼─────────────┼──────────────────────────┼─────────────┤
│ 3.│Organismele intermediare │autoturism │cãte douã pentru fiecare │ 250 │
│ │regionale pentru Programul │ │organism │ │
│ │operaţional sectorial "Dez- │ │ │ │
│ │voltarea resurselor umane" │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────┼─────────────┼──────────────────────────┼─────────────┤
│ 4.│Agenţia Naţionalã pentru │autoturism │- aparat central - 4 │ 300 │
│ │Prestaţii Sociale │ │- agenţii teritoriale de │ │
│ │ │ │prestaţii sociale - 43 │ │
│ │ │ │(câte unu pentru fiecare │ 250 │
│ │ │ │agenţie judeţeanã şi douã │ │
│ │ │ │pentru cea a municipiului │ │
│ │ │ │Bucureşti │ │
├────┼─────────────────────────────┼─────────────┼──────────────────────────┼─────────────┤
│ 5.│Agenţia Naţionalã pentru │autoturism │ 2 │ 300 │
│ │Protecţia Familiei │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────┼─────────────┼──────────────────────────┼─────────────┤
│ 6.│Agenţia Naţionalã pentru │autoturism │ 2 │ 300 │
│ │Egalitatea de Şanse între │ │ │ │
│ │Femei şi Bãrbaţi │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────┼─────────────┼──────────────────────────┼─────────────┤
│ 7.│Centrul de Informare şi │autoturism │ 1 │ 250 │
│ │Consultanţã pentru Familie │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────┼─────────────┼──────────────────────────┼─────────────┤
│ 8.│Centrul-Pilot de Asistenţã │autosalvare │ 1 │ 250 │
│ │şi Protecţie a Victimelor │ │ │ │
│ │Violenţei în Familie │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────┼─────────────┼──────────────────────────┼─────────────┤
│ 9.│Revista "Obiectiv" │-autofurgonetã 1 │ 350 │
│ │ │-autoturism │ 1 │ 300 │
│ │ │-autovehicul │ │ │
│ │ │pentru tran- │ │ │
│ │ │sport marfã │ │ │
│ │ │şi persoane │ 1 │ 350 │
└────┴─────────────────────────────┴─────────────┴──────────────────────────┴─────────────┘



-------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016