Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 11 din 11 aprilie 2012  privind aprobarea Normei nr. 8/2012 pentru modificarea si completarea Normei nr. 16/2010 privind prospectul schemei de pensii facultative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 11 din 11 aprilie 2012 privind aprobarea Normei nr. 8/2012 pentru modificarea si completarea Normei nr. 16/2010 privind prospectul schemei de pensii facultative

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 263 din 23 aprilie 2012

    Având în vedere Nota de fundamentare nr. 1.121 din 30 martie 2012 a Direcţiei reglementare şi autorizare şi prevederile art. 30, 31, 33, 34 şi 36 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, 22, art. 23 lit. f) şi ale art. 24 lit. a) şi j) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005, cu modificările şi completările ulterioare,

    Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite următoarea hotărâre:

    ART. 1
    Se aprobă Norma nr. 8/2012 pentru modificarea şi completarea Normei nr. 16/2010 privind prospectul schemei de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 27/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 30 noiembrie 2010, prevăzută în anexa care face parte din prezenta hotărâre.
    ART. 2
    Prezenta hotărâre şi norma menţionată la art. 1 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 3
    Direcţia secretariat şi directorul general asigură ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.

                   Preşedintele Comisiei de Supraveghere a
                        Sistemului de Pensii Private,
                                 Mircea Oancea

    Bucureşti, 11 aprilie 2012.
    Nr. 11.


    ANEXĂ


                                NORMA Nr. 8/2012
                  pentru modificarea şi completarea Normei nr.
            16/2010 privind prospectul schemei de pensii facultative

    Având în vedere prevederile art. 30, 31, 33, 34 şi 36 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, 22, art. 23 lit. f) şi ale art. 24 lit. a) şi j) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005, cu modificările şi completările ulterioare,

    Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă.

    ARTICOL UNIC
    Norma nr. 16/2010 privind prospectul schemei de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 27/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 30 noiembrie 2010, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La articolul 20, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Documentul de informare şi solicitare a acordului participanţilor se publică pe pagina proprie de internet a administratorului."

    2. La articolul 20, după alineatul (5) se introduc două noi alineate, alineatele (5^1) şi (5^2), cu următorul cuprins:
    "(5^1) Administratorul publică, în cel puţin două cotidiene de circulaţie naţională, pe o perioadă de cel puţin două zile consecutive, un anunţ prin care face cunoscută publicarea documentului de informare şi solicitare a acordului participanţilor pe pagina proprie de internet, precum şi dreptul participantului de a solicita documentul prevăzut la alin. (1).
    (5^2) Administratorul este obligat să transmită documentul de informare şi solicitare a acordului participanţilor, în termen de două zile lucrătoare de la data primirii solicitării, prin servicii poştale sau poştă electronică, la ultima adresă de corespondenţă a participantului ori la adresa menţionată de acesta în cerere."

    3. La articolul 20, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) Publicarea documentului de informare şi solicitare a acordului participanţilor pe pagina proprie de internet a administratorului şi prima publicare a anunţului prevăzut la alin. (51) se efectuează în aceeaşi zi."

    4. La articolul 28, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Orice solicitare a Comisiei privind informaţii suplimentare sau modificarea documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la alin. (1), un nou termen începând să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii."

    5. La articolul 29, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Decizia de respingere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ."

    6. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta normă.

    ANEXĂ
    la normă
    (Anexa nr. 1 la Norma nr. 16/2010)


                         CONTRACT-CADRU DE ADMINISTRARE
                                   - model -

    Prezentul contract se încheie între:
    Societatea de administrare a fondului de pensii facultative .....(denumirea)........., cu sediul în ....................., persoană juridică română, înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. ..........., cod unic de înregistrare ...................., cod IBAN ..................., deschis la ........................., nr. şi data deciziei de autorizare ca administrator, emisă de către Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, .............., codul de înscriere în Registrul Comisiei ...................., reprezentată legal prin ......(numele, prenumele, C.I./B.I. seria .... nr. ......)......, în calitate de ........................, denumită în continuare ........................, şi participanţii .............. (numele ..............., prenumele ................., cetăţenia ...................., cu domiciliul în ................, C.I./B.I. seria ...... nr. .............., CNP .................).
    Obiectul contractului
    ART. 1
    (1) Obiectul prezentului contract îl constituie administrarea fondului de pensii facultative ..................... .
    (2) Prin administrare, în sensul prezentului contract, părţile înţeleg ............................................
    (3) Participantul la fondul de pensii facultative împuterniceşte administratorul în vederea realizării obiectului prezentului contract.
    (4) Principiile schemei de pensii facultative sunt .............................................................. .
    (5) Administratorul fondului de pensii facultative este obligat să respecte eventualele limitări ce ar decurge din prevederile prezentului contract.
    Durata contractului
    ART. 2
    Durata prezentului contract este de ................... .
    Preţul contractului
    ART. 3
    Preţul contractului; modalităţi de plată
    ART. 4
    Pentru administrarea fondului de pensii facultative, administratorul va reţine un comision de administrare care se compune dintr-un procent de ..........%, aplicat la contribuţiile plătite de către participant, înainte de convertirea acestora în unităţi de fond, şi un procent de ...........% pe lună, aplicat la activul net total al fondului de pensii facultative.
    ART. 5
    Metoda de calcul şi de percepere a comisioanelor este ........................ .
    Obligaţiile administratorului
    ART. 6
    Obligaţiile administratorului fondului de pensii facultative sunt ............................. .
    ART. 7
    În vederea ducerii la îndeplinire a obligaţiilor ce îi revin, administratorul fondului de pensii facultative va acţiona numai în interesul participanţilor la fond şi va lua toate măsurile necesare pentru prevenirea, înlăturarea, limitarea pierderilor, precum şi pentru exercitarea şi încasarea drepturilor cuvenite aferente activelor din portofoliul administrat.
    ART. 8
    Evidenţele administratorului referitoare la participanţi, contribuţii, investiţii şi pensii facultative ........................................... .
    ART. 9
    Procedurile privind modalităţile de soluţionare a sesizărilor şi reclamaţiilor, precum şi procedurile de remediere a deficienţelor ............................ .
    ART. 10
    Administratorul va comunica participanţilor la fondul de pensii facultative orice informaţie cerută de aceştia şi având legătură cu obiectul prezentului contract, conform Legii nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare.
    Drepturile participanţilor
    ART. 11
    Drepturile participanţilor la fondul de pensii facultative sunt .................................. .
    Obligaţiile participanţilor
    ART. 12
    Obligaţiile participanţilor la fondul de pensii facultative sunt ........................................ .
    Răspunderea părţilor
    ART. 13
    Administratorul fondului de pensii facultative răspunde pentru orice prejudiciu produs participanţilor prin:
    a) încălcarea actelor normative şi/sau a reglementărilor legale în vigoare;
    b) dol;
    c) neexecutarea sau executarea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin prezentul contract.
    Depozitarea
    ART. 14
    Administratorul este împuternicit prin prezentul act să încheie un contract cu o societate de depozitare avizată de Comisie, care să fie responsabilă pentru ţinerea în siguranţă a tuturor activelor fondului de pensii facultative, precum şi pentru îndeplinirea tuturor celorlalte obligaţii legale în legătură cu activitatea de depozitare.
    Auditul
    ART. 15
    Administratorul este împuternicit prin prezentul act să încheie un contract cu persoane fizice sau juridice, persoane active, avizate de Comisie, membre ale Camerei Auditorilor Financiari din România, care să fie responsabile pentru auditarea situaţiilor financiar-contabile ale fondului de pensii facultative, precum şi pentru îndeplinirea tuturor celorlalte obligaţii legale în legătură cu activitatea de audit.
    ART. 16
    Modalităţile de control exercitate de către auditori ............................... .
    Forţa majoră
    ART. 17
    Forţa majoră înlătură răspunderea, dacă este comunicată în termen de ........... zile calendaristice de la data apariţiei şi demonstrată în termen de ........... zile calendaristice de la data apariţiei.
    Modificarea contractului
    ART. 18
    Modificarea prezentului contract se va face prin act adiţional, cu acordul părţilor.
    Încetarea contractului
    ART. 19
    (1) Prezentul contract încetează de plin drept şi fără intervenţia instanţei de judecată în cazurile prevăzute de lege şi de reglementările speciale privind pe oricare dintre părţi.
    (2) Transferul activelor aferente conturilor individuale ale participanţilor se va realiza conform prevederilor legale.
    Litigii
    ART. 20
    (1) Modul de rezolvare a litigiilor .................................... .
    (2) Instanţa competentă este ........................................... .

                                     --------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016