Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 102 din 29 ianuarie 2004  pentru aprobarea Strategiei de accelerare a atragerii de investitii si privatizarii in sectorul de producere a energiei termoelectrice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 102 din 29 ianuarie 2004 pentru aprobarea Strategiei de accelerare a atragerii de investitii si privatizarii in sectorul de producere a energiei termoelectrice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 139 din 17 februarie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 4^1 alin. (2) lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aprobã Strategia de accelerare a atragerii de investiţii şi privatizãrii în sectorul de producere a energiei termoelectrice, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
Ministrul economiei şi comerţului,
Dan Ioan Popescu

p. Ministrul agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului,
Petre Daea,

secretar de stat
Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Miron Tudor Mitrea

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 29 ianuarie 2004.
Nr. 102.

ANEXĂ

S T R A T E G I A
de accelerare a atragerii de investiţii şi privatizãrii în sectorul
de producere a energiei termoelectrice

1. Obiective generale

Procesul de atragere de investiţii şi de privatizare a agenţilor economici din portofoliul Ministerului Economiei şi Comerţului - Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie este abordat ţinându-se seama, în principal, de necesitatea realizãrii programelor de investiţii şi reabilitare, precum şi a programelor de conformare la obligaţiile de mediu care sã asigure crearea unor structuri competitive în contextul sistemului energetic naţional şi în context regional.
Programul de restructurare şi de atragere de investiţii în sectorul producerii de energie electricã urmãreşte reabilitarea şi modernizarea capacitãţilor existente şi/sau realizarea de noi capacitãţi pe baza studiilor de fezabilitate, în condiţii de eficientizare a producţiei şi asigurare a protecţiei mediului înconjurãtor.
Obiectivele principale care au stat la baza prezentei strategii sunt:
- necesitãţile de investiţii şi reabilitare urgente, necesare susţinerii sectorului termoenergetic din România, care asigurã aproximativ 60% din consumul de energie electricã;
- necesitatea îmbunãtãţirii prin investiţii a performanţelor tehnice (randamente, consumuri) şi a siguranţei în exploatare prin realizarea unor structuri competitive în contextul integrãrii sistemului energetic naţional în cel regional şi european;
- necesitatea îndeplinirii obligaţiilor de mediu la nivelul normativelor europene, în aşa fel încât grupurile de generare în funcţiune, bazate pe materii prime fosile, sã îndeplineascã cerinţele de mediu pânã în anul 2012, iar grupurile noi sã fie realizate cu tehnologii de mediu la nivelul cerinţelor europene;
- necesitatea accelerãrii investiţiilor private în sectorul de producţie a energiei termoelectrice, în conformitate cu angajamentele internaţionale asumate, într-un climat de competitivitate ridicatã, într-o piaţã energeticã în curs de deschidere şi liberalizare.

2. Acţiunile întreprinse şi perspectivele atragerii de investiţii şi privatizãrii

În anul 2002, Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. a declanşat procedura de atragere de capital prin cereri de ofertã adresate principalelor companii producãtoare de electricitate. De asemenea, a fost lansat un anunţ de intenţie pentru modernizarea centralelor pe cãrbune, în publicaţii cu circulaţie internã şi internaţionalã.
În luna august 2003, Ministerul Economiei şi Comerţului a fãcut cunoscutã, prin anunţuri publice, intenţia de a oferi la privatizare Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. şi/sau filialele acesteia, prin:
- atragere de capital în investiţii pentru modernizare şi retehnologizare;
- vânzarea participaţiilor la f i l i a l e l e de servicii (TERMOSERV-uri).
În urma acestor anunţuri s-au primit scrisori de exprimare a interesului din partea unor firme specializate din Europa şi Statele Unite ale Americii pentru:
- investiţii la Societatea Comercialã "Electrocentrale Turceni" - S.A., Societatea Comercialã "Electrocentrale Rovinari" - S.A., filiale ale Societãţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" S.A., cu condiţia integrãrii minelor de lignit care le deservesc în centralele de producţie a energiei electrice ca centre de cost ale acestora şi evitãrii concentrãrii producţiei pe acelaşi tip de combustibil în favoarea unui singur investitor pentru a permite promovarea climatului competiţional, necesar asigurãrii unui preţ eficient al energiei electrice;
- realizarea unor grupuri energetice noi "green field" pe cogenerare la centralele de la Iernut, Bucureşti-Sud şi Palas, sucursale ale Societãţii Comerciale "Electrocentrale Bucureşti" - S.A., cu aport de capital strãin, într-o structurã de producãtor independent în care Societatea Comercialã "Electrocentrale Bucureşti" - S.A. va aporta terenul necesar, o parte din utilitãţile existente şi accesul la acestea;
- investiţii în obiectivele termoenergetice Borzeşti şi Galaţi, constituite ca producãtori independenţi de energie termoelectricã prin desprinderea acestora din structura Societãţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. şi constituirea lor ca filiale cu personalitate juridicã.
În elaborarea strategiei, Ministerul Economiei şi Comerţului a utilizat studii de consultanţã de specialitate finanţate de Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţionalã (U.S.A.I.D.), efectuate în mod specific pentru centralele pe bazã de lignit de la Turceni şi Rovinari.
În urma studiilor şi analizelor efectuate, precum şi a exprimãrilor de interes ale potenţialilor investitori a rezultat cã pentru a atrage capitalul necesar modernizãrii şi dezvoltãrii centralelor pe bazã de lignit este necesarã rezolvarea situaţiei determinate de fenomenul de captivitate reciprocã prin integrarea minelor de lignit în centralele de generare pe care le deservesc, ca centre de cost ale acestora.
Se menţioneazã faptul cã lignitul reprezintã aproximativ 70% din costul total al energiei electrice. Acest fenomen este specific lignitului care, fiind o materie primã cu o cantitate de energie micã într-o masã datã, determinã imposibilitatea comercializãrii pe piaţã întrucât cheltuielile de transport pe masa de lignit sunt neeconomice. Rezultã deci cã lignitul are valoare numai în mãsura în care beneficiarul acestuia, respectiv producãtorul de energie, este situat lângã zãcãmânt. Pentru a avea un control direct asupra costului lignitului, majoritatea marilor producãtori de energie pe bazã de lignit din Europa şi Statele Unite ale Americii au integrat prin absorbţie exploatãrile de lignit în centralele de producere a energiei electrice, ca centre de cost ale acestora.
Având în vedere conjunctura creatã de noile directive europene în domeniul energiei, care nu permit utilizarea unor instrumente care ofereau investitorilor un nivel de confort acceptabil cum ar fi cumpãrãtorul unic, contractele de cumpãrare de energie electricã pe termen lung, garanţiile suverane, investitorii solicitã acordarea de facilitãţi fiscale pentru datoriile istorice acumulate de agenţii economici din sectorul energiei electrice şi termice şi din sectorul minier, menţionând cã nerezolvarea acestei probleme ar face ca unitãţile respective sã fie neatractive pentru investiţii.

3. Program privind atragerea de investiţii şi privatizarea

În conformitate cu prevederile Programului de guvernare şi ale Planului de acţiune al Programului de guvernare pe perioada 2001-2004, cu Strategia naţionalã de dezvoltare energeticã a României pe termen mediu - 2001-2004, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 647/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 444 din 7 august 2001, Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie (O.P.S.P.I.), în vederea realizãrii tranzacţiilor de atragere de investiţii, îşi propune urmãtoarele:
a) reorganizarea şi restructurarea activitãţii de producţie a energiei electrice pe bazã de lignit prin crearea de complexuri energetice în care exploatãrile miniere sã fie integrate ca centre de cost ale producãtorului de energie, respectiv:
- Complexul Energetic Turceni, în care se înglobeazã filiala Societatea Comercialã "Electrocentrale Turceni" S.A., exploatarea minierã Jilţ şi mina Dragoteşti. În acest complex va fi, de asemenea, înglobatã şi activitatea de transport pe calea feratã al lignitului;
- Complexul Energetic Rovinari, în care se înglobeazã filiala Societatea Comercialã "Electrocentrale Rovinari" S.A. şi exploatarea minierã Rovinari;
- Complexul Energetic Craiova, în care se înglobeazã sucursalele Electrocentrale Craiova II şi Electrocentrale Işalniţa, din cadrul filialei Societãţii Comerciale "Electrocentrale Bucureşti" - S.A., şi cariera Ruget-Seciuri din cadrul E.M.C. Berbeşti.
În vederea creãrii complexurilor energetice de tip termocentralã -mine-exploatare calea feratã pentru Turceni, termocentralã-mine pentru Rovinari şi Craiova, sunt necesare urmãtoarele mãsuri:
- divizarea prin desprinderea unor pãrţi (active) din patrimoniul Companiei Naţionale a Lignitului "Oltenia" S.A. a exploatãrilor miniere furnizoare şi transmiterea acestora cãtre Societatea Comercialã "Electrocentrale Turceni" S.A. şi, respectiv, Societatea Comercialã "Electrocentrale Rovinari" - S.A. şi constituirea de noi societãţi comerciale Societatea Comercialã "Complexul Energetic Turceni" S.A. şi Societatea Comercialã "Complexul Energetic Rovinari" - S.A.;
- fuziunea sucursalei Electrocentrale Craiova II şi a sucursalei Electrocentrale Işalniţa, desprinse prin divizarea parţialã a Societãţii Comerciale "Electrocentrale Bucureşti" S.A., cu o parte (active) desprinsã prin divizare din patrimoniul Companiei Naţionale a Lignitului "Oltenia" - S.A. şi constituirea unei noi societãţi comerciale - Societatea Comercialã "Complexul Energetic Craiova" - S.A.;
- transmiterea în administrarea Societãţii Comerciale "Complexul Energetic Turceni" - S.A. din administrarea Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfã "C.F.R. Marfã" - S.A. a cãii ferate Turceni-Dragoteşti împreunã cu dotãrile aferente necesare deservirii acesteia;
- transferul vagoanelor şi al altor dotãri necesare efectuãrii transportului cãrbunelui între mine şi termocentralele din cadrul complexurilor energetice din proprietatea Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfã "C.F.R. Marfã" - S.A. în proprietatea societãţilor comerciale complexuri energetice;
- divizarea Companiei Naţionale a Lignitului "Oltenia" S.A. prin desprinderea unor pãrţi (active) din patrimoniul acesteia, respectiv exploatãrile miniere care nu se integreazã în complexurile energetice şi înfiinţarea Societãţii Naţionale a Lignitului "Oltenia";
b) constituirea de societãţi mixte sau majorarea capitalului social prin aport de capital la complexurile energetice nou-înfiinţate, combinatã, dupã caz, şi cu vânzarea de acţiuni, cu potenţiali investitori care sã asigure infuzia de lichiditãţi necesare demarãrii investiţiilor de modernizare, construirii de noi capacitãţi şi realizãrii investiţiilor pentru protecţia mediului.
Pentru evitarea concentrãrii producţiei pe acelaşi tip de combustibil în favoarea unui singur investitor şi pentru a permite promovarea climatului competiţional necesar asigurãrii unui preţ eficient al energiei electrice, se va restricţiona participarea ca acţionar a aceluiaşi investitor în mai mult de un complex energetic;
c) promovarea realizãrii de obiective noi de tip "green field" pe cogenerare la centralele de la Iernut, BucureştiSud şi Palas, cu aport de capital strãin, într-o structurã nouã de societate comercialã, constituitã în baza <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Acestea vor funcţiona ca producãtori independenţi, în care Societatea Comercialã "Electrocentrale Bucureşti" - S.A. va aporta terenul necesar, o parte din utilitãţile existente şi accesul la acestea;
d) continuarea sau iniţierea, dupã caz, a acţiunilor de atragere de investiţii, precum şi a vânzãrii de active cãtre potenţiali investitori la obiectivul energetic Borzeşti;
e) reorganizarea Societãţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. Sucursala Electrocentrale Galaţi, prin înfiinţarea Societãţii Comerciale "Electrocentrale Galaţi" - S.A., filialã a Societãţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A., sucursalã care se desfiinţeazã;
f) în derularea activitãţilor de atragere de investiţii în centralele de producere a energiei electrice se vor avea în vedere şi posibilitãţile de privatizare a filialelor TERMOSERV care le deservesc;
g) vânzarea acţiunilor deţinute de Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. la filialele Societatea Comercialã "Termoserv Galaţi" - S.A. şi Societatea Comercialã "Electrocentrale Galaţi" - S.A., într-un proces comun de vânzare prin licitaţie publicã în care se au în vedere urmãtoarele:

1. prin anunţul/oferta de vânzare se pot stabili criterii de precalificare şi/sau alte condiţii impuse de procesul comun;
2. efectuarea unor investiţii, în naturã şi/sau în numerar, asumate de cumpãrãtor prin contractul de vânzarecumpãrare de acţiuni, cu care acesta va majora capitalul social al societãţii dupã transferul dreptului de proprietate asupra acţiunilor;
3. dupã dobândirea calitãţii de acţionar, cumpãrãtorul va oferi salariaţilor Societãţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. şi ai societãţilor comerciale "Termoserv Galaţi" - S.A. şi "Electrocentrale Galaţi" - S.A. posibilitatea de a achiziţiona 10% din acţiunile celor douã societãţi comerciale la acelaşi preţ cu care a achiziţionat acţiunile în cadrul procesului de privatizare;
h) vânzarea acţiunilor deţinute de Ministerul Economiei şi Comerţului prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie la Societatea Comercialã "Termoelectrica Midia" S.A., prin licitaţie publicã în care se au în vedere urmãtoarele:

1. prin anunţul/oferta de vânzare se pot stabili criterii de precalificare şi/sau alte condiţii necesare;
2. efectuarea unor investiţii, în naturã şi/sau în numerar, asumate de cumpãrãtor prin contractul de vânzarecumpãrare de acţiuni, cu care acesta va majora capitalul social al societãţii dupã transferul dreptului de proprietate asupra acţiunilor.
În vederea realizãrii obiectivelor strategiei, se vor constitui comisii şi secretariate tehnice aferente, atât pentru reorganizarea, restructurarea unor activitãţi şi analizarea posibilitãţilor de privatizare, cât şi pentru organizarea şi conducerea negocierilor/licitaţiilor în procesul de privatizare şi atragere de investiţii în sectorul de producere a energiei electrice. Stabilirea numãrului de membri ai comisiilor şi secretariatelor tehnice aferente, nominalizarea membrilor şi, dupã caz, a coordonatorilor acestora, precum şi remunerarea de care vor beneficia aceştia pânã la finalizarea tranzacţiilor se fac prin ordin al ministrului economiei şi comerţului. Pânã la finalizarea tranzacţiilor, membrii comisiilor şi secretariatelor tehnice aferente vor beneficia de o indemnizaţie lunarã în cuantum ce va fi aprobat de adunãrile generale ale societãţilor comerciale ce fac obiectul acţiunilor derulate în conformitate cu prevederile strategiei.

4. Împuterniciri şi atribuţii

Faţã de cele prezentate, este necesar ca ministerele implicate în punerea în aplicare a strategiei sã ia toate mãsurile necesare creãrii societãţilor comerciale integrate energetic, astfel:
a) Ministerul Economiei şi Comerţului este împuternicit sã asigure transferul exploatãrilor miniere necesare înfiinţãrii complexurilor energetice, în condiţiile <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului este împuternicit sã asigure transferul cãtre Societatea Comercialã "Electrocentrale Turceni" - S.A. al activelor aferente activitãţii operãrii şi exploatãrii cãii ferate Dragoteşti-Turceni prin aplicarea metodei divizãrii parţiale a Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfã "C.F.R. Marfã" - S.A. şi a Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., în condiţiile <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi îndeplinirea actelor şi adoptarea hotãrârilor necesare exercitãrii calitãţii de autoritate concedentã referitoare la calea feratã Dragoteşti-Turceni;
c) Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale, în exercitarea atribuţiilor principale în ceea ce priveşte gestionarea resurselor minerale proprietate publicã a statului potrivit prevederilor <>Legii minelor nr. 85/2003 şi <>Hotãrârii Guvernului nr. 756/2003 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, va colabora cu Ministerul Economiei şi Comerţului în vederea concesionãrii cãtre complexurile energetice nou-create a dreptului de exploatare a lignitului din perimetrele miniere transferate;
d) Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, autoritãţile administraţiei publice locale şi alţi creditori bugetari vor emite, în termen de 30 de zile lucrãtoare de la data solicitãrii de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului, certificate de obligaţii bugetare pentru societãţile comerciale ce fac obiectul acţiunilor prevãzute în prezenta strategie;
e) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, prin organele sale competente, va întreprinde mãsurile necesare pentru emiterea operativã a avizelor de mediu pentru privatizare pentru fiecare amplasament;
f) în vederea pregãtirii procesului de negociere în scopul atragerii de capital în cadrul complexurilor energetice, Ministerul Economiei şi Comerţului, prin societãţile implicate, va asigura angajarea unor consultanţi specializaţi care sã îmbine experienţa şi reputaţia internaţionalã cu cunoaşterea problemelor specifice sectorului energetic din România. Serviciile de consultanţã sunt necesare în vederea asigurãrii fazei de diagnostic, evaluare a societãţii, determinare a strategiei de atragere a investiţiilor, precum şi în organizarea procesului de negociere cu potenţialii investitori. În procesul de atragere a investiţiilor în sectorul producţiei de energie electricã se beneficiazã de finanţare internaţionalã U.S.A.I.D. pentru componenta fixã a onorariului aferentã Contractului de consultanţã la Societatea Comercialã "Electrocentrale Turceni" - S.A. (Complexul Energetic Turceni). De asemenea, este avutã în vedere şi posibilitatea finanţãrii parţiale internaţionale (U.S.T.D.A.) a serviciilor de consultanţã la Societatea Comercialã "Electrocentrale Rovinari" - S.A. (Complexul Energetic Rovinari). În vederea asigurãrii unei abordãri unitare şi coordonate, precum şi a continuitãţii acţiunilor iniţiate este necesar sã se asigure urmãtoarele mãsuri:
(i) Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, va încheia un contract de consultanţã cuprinzând componenta variabilã a onorariului, în vederea restructurãrii şi atragerii de investiţii în cadrul Societãţii Comerciale "Electrocentrale Turceni" - S.A., cu consultantul selectat de Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţionalã (U.S.A.I.D.) în baza procedurii organismului internaţional finanţator în condiţiile prevãzute în Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 434 din 22 iulie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Cheltuielile legate de plata componentei variabile a onorariului şi cheltuielile pentru plata unor firme de avocaturã angajate de Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, precum şi cele pentru pregãtirea şi realizarea unor operaţiuni organizatorice, manageriale şi financiare în vederea sporirii atractivitãţii societãţii comerciale pentru restructurarea şi atragerea investiţiilor în Complexul Energetic Turceni vor fi suportate, dupã caz, de Societatea Comercialã "Electrocentrale Turceni" - S.A. sau de societatea comercialã nou-înfiinţatã ca urmare a restructurãrii/reorganizãrii, care va dispune plata acestora la termenele stabilite în contract, în baza confirmãrii de cãtre Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie a îndeplinirii obligaţiilor asumate prin contractele încheiate în acest sens. Cheltuielile legate de plata componentei variabile a onorariului consultantului, aferente sumelor încasate efectiv de Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, vor fi suportate de cãtre acesta.
(ii) Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, va încheia un contract de consultanţã cuprinzând componenta fixã şi componenta variabilã a onorariului în vederea restructurãrii şi atragerii de investiţii în Complexul Energetic Craiova.
Selectarea consultantului şi încheierea contractului de consultanţã se vor realiza în condiţiile prevãzute în Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Cheltuielile legate de plata componentei fixe şi a componentei variabile a onorariului pentru contractul de consultanţã, cheltuielile pentru plata unor firme de avocaturã angajate de Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, precum şi cele pentru pregãtirea şi realizarea unor operaţiuni organizatorice, manageriale şi financiare în vederea sporirii atractivitãţii societãţii comerciale pentru restructurarea şi atragerea de investiţii vor fi suportate, dupã caz, de Societatea Comercialã "Electrocentrale Bucureşti" - S.A. sau de societatea comercialã nou-înfiinţatã ca urmare a restructurãrii/reorganizãrii, care va dispune plata acestora la termenele stabilite în contract, în baza confirmãrii de cãtre Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie a îndeplinirii obligaţiilor asumate prin contractul încheiat în acest sens.
Cheltuielile legate de plata componentei variabile a onorariului consultantului, aferente sumelor încasate efectiv de Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, vor fi suportate de cãtre acesta.
(iii) Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, va încheia un contract de consultanţã cuprinzând componenta variabilã şi, dupã caz, parte din componenta fixã a onorariului, în vederea restructurãrii şi atragerii de investiţii în cadrul Societãţii Comerciale "Electrocentrale Rovinari" - S.A., cu consultantul selectat de U.S.T.D.A. (S.U.A.) în baza procedurii organismului internaţional finanţator în condiţiile prevãzute în Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Cheltuielile legate de plata componentei variabile şi, dupã caz, a componentei fixe a onorariului, precum şi cheltuielile pentru plata unor firme de avocaturã angajate de Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, precum şi cele pentru pregãtirea şi realizarea unor operaţiuni organizatorice, manageriale şi financiare în vederea sporirii atractivitãţii societãţii comerciale pentru restructurarea şi atragerea investiţiilor în Complexul Energetic Rovinari vor fi suportate, dupã caz, de Societatea Comercialã "Electrocentrale Rovinari" - S.A. sau de societatea comercialã nou-înfiinţatã ca urmare a restructurãrii/reorganizãrii, care va dispune plata acestora la termenele stabilite în contract, în baza confirmãrii de cãtre Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie a îndeplinirii obligaţiilor asumate prin contractele încheiate în acest sens.
Cheltuielile legate de plata componentei variabile a onorariului consultantului, aferente sumelor încasate efectiv de Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, vor fi suportate de cãtre acesta.
În situaţia în care nu a fost încheiat contract de consultanţã cu finanţare internaţionalã, Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, va încheia un contract de consultanţã cuprinzând componenta fixã şi componenta variabilã a onorariului, în vederea restructurãrii şi atragerii de investiţii în Complexul Energetic Rovinari, în condiţiile stabilite la pct. (ii).

5. Metode de privatizare

Prezenta strategie de privatizare stabileşte procedura de privatizare a Societãţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A., denumitã în continuare societatea, precum şi procedura de vânzare a acţiunilor deţinute la filialele sale, a activelor societãţii/filialelor societãţii şi a participaţiilor la societãţile mixte ale societãţii/filialelor societãţii.
5.1. Pentru realizarea obiectivelor prezentei strategii, se vor putea utiliza urmãtoarele metode:
a) vânzarea de acţiuni/participaţii;
b) majorarea capitalului social prin aport de capital (cu sau fãrã drept de opţiune);
c) constituirea de noi societãţi comerciale cu participarea potenţialilor investitori;
d) vânzarea de active.

a) Vânzarea acţiunilor/participaţiilor

Vânzarea acţiunilor/participaţiilor deţinute de societate în societãţi comerciale mixte se realizeazã de cãtre aceasta, în baza mandatului special acordat prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.
Vânzarea acţiunilor/participaţiilor deţinute de societãţile comerciale filiale ale societãţii în societãţile comerciale nouînfiinţate se va realiza de cãtre filialele respective, cu aprobarea adunãrii generale a acţionarilor filialelor, în baza mandatului special acordat în acest sens de societate.
Documentaţia cu privire la vânzarea acţiunilor/participaţiilor filialelor la societãţi comerciale nou-înfiinţate va fi întocmitã de filialele respective.

b) Majorarea capitalului social prin aport de capital

Majorarea capitalului social prin aport de capital (cu sau fãrã drept de opţiune) la capitalul social al filialelor societãţii se realizeazã de cãtre acestea, în baza mandatului special acordat în acest sens de societate.
Documentaţia necesarã desfãşurãrii procesului de privatizare prin majorarea capitalului social va fi întocmitã de filialã.

c) Constituirea de societãţi mixte
Constituirea de societãţi mixte/asocieri în participaţiune cu aportul societãţii se realizeazã cu respectarea prevederilor <>art. 50 din Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, ale <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale Codului comercial, precum şi ale statutului societãţii.
Potrivit art. 190 din Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 şi a <>Legii nr. 137/2002 , aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, constituirea societãţilor mixte cu participarea societãţii se face cu aprobarea adunãrii generale a acţionarilor, conform mandatului acordat prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.
Constituirea de societãţi mixte/asocieri în participaţiune cu aportul societãţilor comerciale filiale ale societãţii se realizeazã cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale Codului comercial, precum şi ale statutelor filialelor. Constituirea noii societãţi se va realiza cu aprobarea adunãrii generale a acţionarilor filialei, în baza mandatului special acordat de societate.

d) Vânzarea de active

Vânzarea activelor Societãţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. se va realiza de societate, cu aprobarea adunãrii generale a acţionarilor societãţii, conform mandatului acordat prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.
Vânzarea activelor aparţinând societãţilor comerciale filiale ale Societãţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. se va realiza de cãtre acestea, societatea urmând sã acorde mandat reprezentanţilor sãi în adunãrile generale ale acţionarilor societãţilor comerciale filiale pentru aprobarea vânzãrii activelor.

5.2. Asistenţa în privatizare şi atragere de investiţii

În vederea desfãşurãrii în condiţii optime a procesului de restructurare, privatizare şi atragere de investiţii în filialele societãţii, acestea sunt abilitate sã contracteze servicii de consultanţã, evaluare, asistenţã de specialitate juridicã din partea unor societãţi civile de avocaţi, dupã caz.
Selectarea acestora se va face de cãtre societatea comercialã care este în proces de privatizare, în baza mandatului acordat de societate şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Cheltuielile legate de plata onorariilor pentru consultanţi, evaluatori şi societãţile civile de avocaturã, precum şi cele pentru pregãtirea şi realizarea unor operaţiuni organizatorice, manageriale şi financiare în vederea sporirii atractivitãţii societãţilor comerciale pentru privatizare şi atragerea de investiţii vor fi suportate, în conformitate cu prevederile <>art. 51 lit. b) din Legea nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de societatea comercialã filialã supusã procesului de privatizare.

6. Dispoziţii finale

Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, coordoneazã şi monitorizeazã întregul proces de privatizare şi dispune mãsurile necesare în scopul realizãrii prezentei strategii.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016