┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CE trebuie achiziţionat/ contractat în vederea atingerii obiectivului, │
│ CÂND ar trebui fãcutã achiziţia, CARE sunt principalii paşi pentru fiecare │
│ achiziţie şi CÂT va costa fiecare achiziţie │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ► Planul de achiziţii a fost pregãtit conform Bugetului aprobat din │
│ Acordul de grant şi │
│ ► Finanţarea este asiguratã (Acordul de grant a fost semnat de cele douã │
│ pãrţi) şi │
│ ► Toate aprobãrile, avizele şi autorizaţiile legale prealabile au fost │
│ obţinute şi │
│ ► A fost publicat anunţul privind achiziţiile necesare din cadrul │
│ Grantului (proiectului). │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ► A se compara cel puţin 3 (trei) cotaţii/preţuri obţinute de la 3 (trei) │
│ furnizori - pentru bunuri │
│ ► A se compara cel puţin 3 (trei) cotaţii/preţuri obţinute de la 3 (trei) │
│ contractori calificaţi - pentru lucrãri │
│ ► A se evalua / compara cel puţin 3 (trei) consultanţi de specialitate - │
│ pentru servicii │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
─────────────────────────────┬────────┬─────────┬───────────┬─────────────────
Metoda de achiziţiei*1) │AL │LM │SPM │SCI)
─────────────────────────────┼────────┼─────────┼───────────┼─────────────────
Tip de achiziţie │ │ │ │
─────────────────────────────┼────────┼─────────┼───────────┼─────────────────
BUNURI │DA │ │ │
─────────────────────────────┼────────┼─────────┼───────────┼─────────────────
LUCRĂRI │ │DA │ │
─────────────────────────────┼────────┼─────────┼───────────┼─────────────────
SERVICII - consultanţã │ │ │DA │DA
─────────────────────────────┴────────┴─────────┴───────────┴─────────────────
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Toţi membrii Comisiei de evaluare îşi vor însuşi şi vor respecta procedurile│
│din acest Ghid precum şi pe acelea din Documentele transmise ofertanţilor │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Toate aceste documente vor fi pãstrate în Dosarul proiectului, timp de 10 │
│ zece) ani dupã data la care s-a finalizat Proiectul │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Planul de achiziţii │
├────────────────┬───────────────┬──────────────────┬─────────┬─────────┬──────┤
│Pachete de │Cost Estimat │ Metoda de │Semnare │ Datã │Datã │
│Contracte ├───────┬───────┤ achiziţie │Contract │începere │Finalã│
│ │ LEI │ US$ │ │ │ │ │
├────────────────┼───────┼───────┼──────────────────┼─────────┼─────────┼──────┤
│1. BUNURI: │ │ │ │ │ │ │
│............ │.......│...... │ │ │ │ │
│............ │.......│...... │Achiziţie localã │ │ │ │
├────────────────┼───────┼───────┼──────────────────┼─────────┼─────────┼──────┤
│Val. Totalã │ │ │ │ │ │ │
│Bunuri │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼───────┼───────┼──────────────────┼─────────┼─────────┼──────┤
│2. LUCRĂRI: │ │ │ │ │ │ │
│........... │.......│.......│Lucrãri Mici │ │ │ │
├────────────────┼───────┼───────┼──────────────────┼─────────┼─────────┼──────┤
│Val. Totalã │ │ │ │ │ │ │
│Lucrãri │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼───────┼───────┼──────────────────┼─────────┼─────────┼──────┤
│3. SERVICII: │ │ │Selecţie la preţul│ │ │ │
│............. │.......│ ..... │cel mai mic; │ │ │ │
│............. │.......│ ......│Selecţie │ │ │ │
│............. │.......│ ......│consultanţi │ │ │ │
│ │ │ │individuali │ │ │ │
├────────────────┼───────┼───────┼──────────────────┼─────────┼─────────┼──────┤
│Val. Totalã │ │ │ │ │ │ │
│Servicii │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼───────┼───────┼──────────────────┼─────────┼─────────┼──────┤
│4. Alte costuri │ │ │ │ │ │ │
│.............. │...... │ │ │ │ │ │
│.............. │...... │ │ │ │ │ │
├────────────────┼───────┼───────┼──────────────────┼─────────┼─────────┼──────┤
│Total GRANT │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┴───────┴───────┴──────────────────┴─────────┴─────────┴──────┤
│ │
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Raport privind stadiul achizitiilor │
├────────────────┬───────────────┬────────┬──────┬─────────────────────────────┤
│Descrierea │Cost Estimat*i)│Metoda │Stadiu│Contracte(comenzi)semnate │
│Pachetelor de ├───────────────┤de achi-│(invi-├────────┬───────┬────────────┤
│Contracte │ Cheltuieli*ii)│zitie │tare/ │Valoare │ Data │ Data de │
│ ├───────┬───────┤aplicata│ofer- │Contract│ de │ terminare │
│ │ LEI │ US$ │ │tare/ │ (LEI) │inceput│ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼───────┼───────┼────────┼──────┼────────┼───────┼────────────┤
│1. BUNURI: ├───────┼───────┤ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│.............. │.......│ │........│......│........│.......│............│
│.............. │.......│ │........│......│........│.......│............│
├────────────────┼───────┼───────┼────────┼──────┼────────┼───────┼────────────┤
│Total │ │ │ │ │ │ │ │
│cheltuieli 1. │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼───────┼───────┼────────┼──────┼────────┼───────┼────────────┤
│2. LUCRĂRI: ├───────┼───────┤ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│.............. │.......│ │........│......│........│.......│............│
├────────────────┼───────┼───────┼────────┼──────┼────────┼───────┼────────────┤
│Total │ │ │ │ │ │ │ │
│cheltuieli 2. │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼───────┼───────┼────────┼──────┼────────┼───────┼────────────┤
│3. SERVICII ├───────┼───────┤ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ .............. │ ......│ │ .......│ .....│ .......│ ......│ ...........│
│ .............. │ ......│ │ .......│ .....│ .......│ ......│ ...........│
├────────────────┼───────┼───────┼────────┼──────┼────────┼───────┼────────────┤
│Total │ │ │ │ │ │ │ │
│cheltuieli 3. │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼───────┼───────┼────────┼──────┼────────┼───────┼────────────┤
│4. ALTE │ │ │ │ │ │ │ │
│COSTURI ├───────┼───────┤ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼───────┼───────┼────────┼──────┼────────┼───────┼────────────┤
│Total │ │ │ │ │ │ │ │
│CHELTUIELI │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┴───────┴───────┴────────┴──────┴────────┴───────┴────────────┤
│ │
│ │
│ Raport final privind achiziţiile │
├────────────────┬────────────────┬────────────────────────────────────────────┤
│ │Costuri Estimate│ Cheltuieli la contracte(LEI) │
│Contracte ├───────┬────────┼────────────────┬─────────┬─────────┬───────┤
│ │ LEI │ US$ │Valori totale │Plati │Valori │Valori │
│ │ │ │ contractate │finale │economii │adau- │
│ │ │ │ │ │ (-) │gate(+)│
├────────────────┼───────┼────────┼────────────────┼─────────┼─────────┼───────┤
│1. BUNURI: │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼───────┼────────┼────────────────┼─────────┼─────────┼───────┤
│2. LUCRĂRI: │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼───────┼────────┼────────────────┼─────────┼─────────┼───────┤
│3. SERVICII: │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼───────┼────────┼────────────────┼─────────┼─────────┼───────┤
│4. Alte │ │ │ │ │ │ │
│ COSTURI │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼───────┼────────┼────────────────┼─────────┼─────────┼───────┤
│ Total Buget │ │ │ │ │ │ │
│ Cheltuieli │ │ │ │ │ │ │
└────────────────┴───────┴────────┴────────────────┴─────────┴─────────┴───────┘
───────────────────────────────────────────────
_________
*) Partea a 2-a a Ghidului de achiziţii poate fi consultatã la organizatorii achiziţiilor.
SECTIUNEA I. ACHIZITIE DE BUNURI:
● Invitaţie la cotaţie şi Termene şi condiţii de livrare - model
● Comandã / contract livrare bunuri - model
● Raport de evaluare / bunuri - formular FRDS
SECTIUNEA II. ACHIZITIE DE LUCRĂRI:
● Invitaţie la cotaţie şi Instrucţiuni pentru ofertanţi cu Anexe (A, B, C, D, E) -formulare FRDS
● Contract pentru execuţie lucrãri cu preţuri unitare fixe - formular FRDS
● Contract pentru execuţie lucrãri cu sumã fixã - formular FRDS
● Raport de evaluare / lucrãri -formular FRDS
SECTIUNEA III. ACHIZITIE DE SERVICII:
● Cerere de propuneri şi Informaţii pentru consultanţi cu Anexe (A, B, C, D, E, F, G, H) -formulare FRDS
● Contract de prestãri servicii - formular FRDS
● Rapoarte de evaluare / servicii (tehnicã/ financiarã) - formulare FRDS
Explicaţii si comentarii:
────────────────────────
*1) Tipul de procedurã se va stabili de cãtre Beneficiarul de grant numai cu asistenţa specialiştilor Fondului
*2) Compararea preţurilor se face exclusiv TVA
*3) Comisia de evaluare numitã de Beneficiar analizeazã procedura parcursã, evalueazã şi comparã cotaţiile primite, verificã încadrarea substanţialã în cerinţe şi face clasamentul preţurilor, în ordine crescãtoare
*4) Compararea preţurilor se face exclusiv TVA
*5) Setul de documente - modele FRDS - se regãseşte în Partea a 2-a a Ghidului, Secţiunea I
*6) Comisia de evaluare numitã de Beneficiar analizeazã procedura parcursã, evalueazã şi comparã cotaţiile primite, verificã încadrarea substanţialã în cerinţele Invitaţiei la cotaţie şi face clasamentul preţurilor, în ordine crescãtoare
*7) Recepţia şi punerea în funcţiune pentru echipamente sau utilaje se va face numai în prezenţa unui specialist
*8) Se interzice împãrţirea unor lucrãri în contracte de valori mai mici cu scopul aplicãrii unei proceduri mai simple
*9) Compararea preţurilor se face exclusiv TVA
*10) Se grupeazã lucrãrile pe categorii mari (activitãţi), într-o ordine cronologicã, care pot fi executate şi recepţionate parţial
*11) Setul de documente - modele FRDS - se regãseşte în Partea a 2-a a Ghidului, Secţiunea II
*12) Comisia de evaluare numitã de Beneficiar analizeazã procedura parcursã, îndeplinirea condiţiilor de calificare ale ofertanţilor, evalueazã şi comparã cotaţiile primite, verificã încadrarea în cerinţele Invitaţiei şi face clasamentul preţurilor, în ordine crescãtoare
*13) Compararea preţurilor se face luând în considerare toate cantitãţile de lucrãri, costurile directe şi alte costuri (in)directe, exclusiv TVA
*14) În conformitate cu conţinutul cadru al Proiectului Tehnic (Ordin 1.014/874 MFP/MLPTL din 2001)
*15) Lista Firmelor recomandate de FRDS din Baza de date proprie nu este limitativã, putând fi invitaţi şi contractori care şi-au exprimat interesul, numai dupã ce se verificã eligibilitatea, activitatea şi notorietatea acestora
*16) Setul de documente - formulare FRDS - se regãseşte în Partea a 2-a a Ghidului, Secţiunea II
*17) Comisia de evaluare numitã de Beneficiar analizeazã procedura parcursã, îndeplinirea condiţiilor de calificare ale ofertanţilor, evalueazã şi comparã cotaţiile primite, verificã încadrarea în cerinţele invitaţiei la cotaţie, evalueazã preţurile (utilizând pentru comparaţie preţurile unitare din Baza de date FRDS) şi face clasamentul preţurilor, în ordine crescãtoare
*18) Ataşamentele şi Situaţiile pentru lucrãrile executate corespunzãtor Proiectului tehnic şi conform condiţiilor de calitate, se certificã cantitativ şi calitativ de cãtre un inspector de şantier angajat de cãtre Beneficiar
*19) Compararea preţurilor se face exclusiv TVA, luând în considerare toate activitãţile (serviciile) cerute
*20) Setul de documente - formulare FRDS, se regãseşte în Partea a 2-a a Ghidului, Secţiunea III.A
*21) Lista Firmelor recomandate de FRDS din Baza de date proprie nu este limitativã, putând fi invitaţi şi alţi consultanţi care şi-au exprimat interesul, caz în care este necesarã verificarea calificãrii şi notorietãţii acestora.
*22) Comisia de evaluare numitã de Beneficiar analizeazã procedura parcursã, verificã îndeplinirea Termenilor de referinţã şi noteazã fiecare propunere, conform cu criteriile şi punctajul comunicat prin Cererea de propunere
*23) Setul de documente - modele FRDS - se regãseşte în Partea a 2-a a Ghidului, Secţiunea III.B
*24) Fiecare membru al Comisiei de evaluare va semna, pe proprie rãspundere, o Declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate
*25) Scrisorile de intenţie demonstreazã interesul firmelor, de aceea, dupã o atentã verificare a informaţiilor furnizate, acestea vor fi luate în considerare cu prioritate
*26) De regulã, în "Tribuna Construcţiilor"
*27) Un Model poate fi adaptat situaţiei şi caracteristicilor specifice achiziţiei
*28) Un Formular trebuie completat cu toate datele Proiectului dar nu poate fi modificat decât cu avizul prealabil al Fondului
*29) Beneficiarul va solicita de la invitaţi "confirmare de primire" a Invitaţiei (sub semnãtura reprezentantului firmei)
*30) Beneficiarul se va asigura cã toţi participanţii au primit notificãrile, solicitând "confirmare de primire" (sub semnãturã)
*31) Beneficiarul va numi o Comisie de recepţie şi va anunţa, despre acest eveniment, întreaga comunitate, Fondul, autoritatea localã, toate instituţiile locale interesate, pe alţi colaboratori ai sãi
______________