Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1 din 3 iunie 2010  pentru aprobarea Normelor privind controlul si supravegherea exercitarii profesiei de asistent social    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1 din 3 iunie 2010 pentru aprobarea Normelor privind controlul si supravegherea exercitarii profesiei de asistent social

EMITENT: COLEGIUL NATIONAL AL ASISTENTILOR SOCIALI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 586 din 18 august 2010
În temeiul dispoziţiilor <>art. 27 lit. c) şi h) din Legea nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social şi ale art. 7 alin. (2) lit. h) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, cu completãrile ulterioare,

Consiliul naţional al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali hotãrãşte:

ART. 1
Se aprobã Normele privind controlul şi supravegherea exercitãrii profesiei de asistent social, potrivit anexei care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Se aprobã împuternicirea preşedintelui Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali pentru aprobarea de decizii, pentru punerea în aplicare şi detalierea dispoziţiilor prezentei hotãrâri.
ART. 3
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Colegiului
Naţional al Asistenţilor Sociali,
Florian-Valeriu Sãlãjeanu

Bucureşti, 3 iunie 2010.
Nr. 1.


ANEXĂ


NORME
privind controlul şi supravegherea exercitãrii profesiei de asistent social

ART. 1
(1) Controlul şi supravegherea exercitãrii profesiei de asistent social sunt realizate potrivit prevederilor <>Legii nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social, denumitã în continuare lege, în condiţiile prezentelor norme, de cãtre Corpul de control profesional, denumit în continuare Corpul de control, aflat în subordinea Biroului executiv al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali (Biroul executiv).
(2) Coordonarea activitãţii Corpului de control se realizeazã direct de cãtre preşedintele Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, denumit în continuare Colegiul, sau de cãtre directorul numit prin hotãrâre a Biroului executiv.
ART. 2
(1) Responsabilitatea privind realizarea generalã a activitãţii de control profesional aparţine Biroului executiv şi structurilor teritoriale ale Colegiului.
(2) Responsabilitatea privind desemnarea persoanelor cu atribuţii de control profesional aparţine preşedintelui Colegiului, precum şi directorului Corpului de control, în temeiul actului de numire, dupã caz.
(3) Responsabilitatea privind pregãtirea persoanelor cu atribuţii de control aparţine comisiilor operative şi Corpului de control, care aprobã şi susţin instructaje periodice pentru persoanele cu atribuţii de control.
(4) Responsabilitatea pentru analizarea şi soluţionarea cazurilor de încãlcare a actelor normative privind exercitarea profesiei de asistent social aparţine Comisiei de deontologie profesionalã, Biroului executiv şi Consiliului naţional al Colegiului (Consiliul naţional), dupã caz.
(5) Pentru deciziile adoptate şi acţiunile întreprinse, directorul Corpului de control îşi asumã întreaga responsabilitate.
ART. 3
(1) Aplicarea sancţiunilor disciplinare în cazul constatãrii încãlcãrii prevederilor legale privind exercitarea profesiei este de competenţa urmãtoarelor organe:
a) Comisia de deontologie profesionalã;
b) Biroul executiv; şi
c) Consiliul naţional.
(2) Activitatea de audit profesional este realizatã de cãtre Corpul de control, sub coordonarea preşedintelui Colegiului sau a directorului Corpului de control, dupã caz.
(3) Normele privind auditul profesional se aprobã prin hotãrâre a Biroului executiv.
ART. 4
(1) Membrii Corpului de control sunt persoanele aprobate de cãtre Biroul executiv pentru desfãşurarea activitãţilor de control asupra modului de exercitare a profesiei de asistent social, în vederea asigurãrii respectãrii cadrului organizatoric al exercitãrii profesiei de asistent social.
(2) Activitatea specificã a Corpului de control este coordonatã de cãtre Biroul executiv, prin preşedintele Colegiului sau directorul Corpului de control, dupã caz, în condiţiile prezentelor norme.
(3) În vederea realizãrii controlului profesional, preşedintele Colegiului sau directorul Corpului de control poate mandata o persoanã care realizeazã evidenţa actelor de control profesional şi avizarea acestora.
ART. 5
(1) În realizarea controlului profesional, Biroul executiv are urmãtoarele atribuţii:
a) aprobã asistenţii sociali propuşi pentru calitatea de membru al Corpului de control;
b) soluţioneazã sesizãrile primite;
c) propune spre aprobare preşedintelui persoanele responsabile cu pregãtirea personalului cu atribuţii de control profesional;
d) înainteazã Comisiei de deontologie profesionalã sau propune Consiliului naţional aplicarea de sancţiuni disciplinare, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
e) analizeazã şi comunicã organelor competente sesizãrile primite, în cazul în care în urma controlului profesional întreprins se constatã cã nu este competent în soluţionarea acestora.
(2) Preşedintele poate emite decizii scrise pentru coordonarea întregii activitãţi de constituire a Corpului de control şi gestionarea controlului profesional.
(3) Preşedintele sau directorul Corpului de control, în baza mandatului dat, desemneazã prin decizie membrii Corpului de control care realizeazã acte de control profesional.
ART. 6
Controlul profesional poate fi realizat numai de cãtre asistenţii sociali principali, mandataţi de cãtre Biroul executiv.
ART. 7
(1) Asistenţii sociali propuşi de cãtre structurile teritoriale sau de cãtre Biroul executiv pentru realizarea controlului profesional susţin un interviu în faţa Biroului executiv.
(2) Biroul executiv analizeazã persoanele propuse pentru realizarea controlului profesional, în vederea aprobãrii acestora, şi solicitã avizul structurilor teritoriale din care fac parte, dupã caz.
(3) Structurile teritoriale avizeazã persoanele propuse şi transmit avizul favorabil sau nefavorabil Biroului executiv, în termen de cel mult 3 zile de la data solicitãrii. Avizele structurilor teritoriale sunt consultative.
(4) În urma analizei întreprinse, Biroul executiv aprobã sau respinge propunerile înaintate. Hotãrârea de aprobare sau de respingere este executorie de drept din momentul emiterii.
(5) Hotãrârea de aprobare sau respingere a propunerilor formulate poate fi contestatã în termen de 15 zile de la comunicare şi este soluţionatã în prima şedinţã a Biroului executiv.
(6) Hotãrârea pronunţatã în prima şedinţã a plenului Biroului executiv este definitivã.
ART. 8
(1) Persoanele care sunt aprobate prin hotãrâre a Biroului executiv pentru efectuarea activitãţii de control profesional fac parte din Corpul de control.
(2) Persoanele care au primit aprobarea pentru efectuarea activitãţii de control profesional urmeazã un instructaj iniţial, sub coordonarea unor persoane desemnate prin dispoziţie scrisã a preşedintelui sau a directorului Corpului de control, dupã caz.
(3) Perioada de instructaj iniţial sau periodic nu poate depãşi douã zile. Instructajul iniţial urmãreşte asimilarea de cãtre persoanele aprobate a procedurilor şi actelor de control profesional.
(4) În urma aprobãrii de cãtre Biroul executiv a mãsurii de control profesional, membrii Corpului de control sunt mandataţi pentru realizarea controlului profesional de cãtre preşedinte sau directorul Corpului de control, dupã caz.
(5) Mandatarii iau cunoştinţã de limitele mandatelor încredinţate, semnând pentru confirmare.
(6) Persoanele mandatate pentru realizarea controlului profesional au obligaţia de a aduce la cunoştinţa membrilor Biroului executiv, în cel mai scurt timp, cazurile de incompatibilitate sau conflict de interese care îi împiedicã sã execute mandatul primit.
ART. 9
Controlul profesional este efectuat de minimum 2 membri ai Corpului de control, desemnaţi prin decizie a preşedintelui sau a directorului Corpului de control, dupã caz.
ART. 10
(1) Asistenţii sociali care formeazã obiectul activitãţii de control profesional vor fi înştiinţaţi în scris cu privire la realizarea controlului profesional cu minimum 7 zile înainte de data stabilitã pentru efectuarea acestuia.
(2) În cazul în care asistentul social nu poate fi prezent la efectuarea controlului, acesta poate solicita în scris fixarea unei noi date în termen de 7 zile, cu cel puţin 4 zile înaintea datei stabilite, menţionând sediul profesional/locul de muncã şi data în care poate fi prezent pentru realizarea controlului profesional. În cazul existenţei unor motive temeinice, asistentul social poate solicita fixarea unei alte date, în termen de maximum 30 de zile de la data înştiinţãrii, dupã caz.
(3) La data stabilitã în vederea efectuãrii controlului, asistentul social vizat are obligaţia de a se prezenta personal la sediul profesional al formei de exercitare a profesiei/locul de muncã în care îşi desfãşoarã activitatea profesionalã.
(4) Dupã legitimarea persoanelor mandatate cu efectuarea controlului profesional şi prezentarea scopului şi duratei acţiunii de control profesional, asistentul social a cãrei activitate profesionalã formeazã obiectul acţiunii de control va prezenta persoanelor mandatate, în original, actele de înfiinţare şi înregistrare ale formei de exercitare a profesiei şi avizul de exercitare a profesiei/atestatul de liberã practicã, contractele de prestãri servicii încheiate/contractul de muncã/actul de numire în funcţie, dupã caz, precum şi concluziile scrise ale actelor profesionale întocmite.
ART. 11
(1) Controlul profesional priveşte situaţia profesionalã şi actele profesionale existente la data sesizãrii.
(2) Persoanele cu atribuţii de control desemnate verificã respectarea tuturor condiţiilor de funcţionare ale formei de exercitare a profesiei.
(3) Controlul profesional nu poate privi datele financiarcontabile sau exclusiv personale ale asistentului social asupra cãruia se efectueazã controlul profesional.
(4) Activitatea de control poate privi, dupã caz, şi desfãşurarea activitãţii sau întocmirea unui act profesional, cu acordul prealabil scris al asistentului social vizat şi al beneficiarilor acestuia.
ART. 12
(1) În activitatea de control profesional, persoanele mandatate nu au dreptul de a aduce atingere drepturilor şi libertãţilor fundamentale ale omului.
(2) Persoanele mandatate pentru efectuarea controlului profesional nu au dreptul de a formula acuzaţii sau de a comunica sancţiuni.
(3) Orice modalitate de control profesional întreprinsã de cãtre persoanele mandatate care aduce atingere drepturilor şi libertãţilor fundamentale ale omului este strict interzisã şi constituie abatere disciplinarã.
(4) Persoanele asupra cãrora se realizeazã controlul profesional au obligaţia de a avea un comportament decent, fãrã a formula aprecieri personale la adresa persoanelor mandatate şi fãrã a împiedica actul de control profesional.
(5) Persoanele mandatate pentru efectuarea controlului profesional au dreptul de a solicita fotocopii dupã documente care dovedesc îndeplinirea condiţiilor de exercitare a profesiei.
ART. 13
(1) Activitatea de control profesional asupra unui asistent social nu poate depãşi 7 ore pe zi.
(2) În cazul în care activitatea de control profesional a fost întreruptã, din motive independente de persoanele celor mandataţi, activitatea poate fi prelungitã în timp, cu acordul prealabil al asistentului social controlat, indicându-se în procesul-verbal de constatare motivele care au stat la baza luãrii unei astfel de mãsuri.
(3) Persoanele mandatate pentru a efectua controlul profesional au dreptul de a-şi stabili în mod liber programul de control, fãrã a putea însã depãşi ora 17,00 din aceeaşi zi în care a debutat activitatea de control profesional.
(4) Pentru perioada afectatã activitãţii de control profesional asistentul social controlat nu are dreptul de a solicita niciun fel de despãgubiri.
ART. 14
(1) La finalizarea actului de control profesional, persoanele mandatate pentru efectuarea acestuia vor întocmi un proces-verbal de constatare, care, sub sancţiunea nulitãţii absolute, va conţine urmãtoarele menţiuni:
a) numele, prenumele şi codurile personale ale persoanelor mandatate pentru efectuarea controlului profesional;
b) perioada, intervalul orar şi data efectuãrii controlului profesional;
c) locaţia sau locaţiile unde s-a efectuat controlul profesional;
d) numele şi prenumele asistentului social care formeazã obiectul controlului profesional;
e) denumirea formei de exercitare a profesiei/angajatorului în care/la care îşi desfãşoarã activitatea asistentul social care formeazã obiectul controlului profesional;
f) scopul si domeniile profesionale în care s-a efectuat controlul profesional;
g) concluziile activitãţii de control profesional şi, dupã caz, motivarea în fapt şi în drept a propunerii de sancţionare adresatã Comisiei de deontologie profesionalã sau Biroului executiv, dupã caz.
(2) Procesul-verbal de constatare va cuprinde în mod obligatoriu şi semnãturile persoanelor mandatate a efectua controlul profesional, cu aplicarea parafelor profesionale proprii.
(3) Asistentul social care formeazã obiectul controlului profesional are dreptul de a formula observaţii în procesul-verbal de constatare cu privire la modul de efectuare a controlului profesional.
(4) În cazul în care asistentul social controlat nu doreşte sã formuleze observaţii în procesul-verbal de constatare, acesta decade din dreptul de a depune ulterior observaţii referitoare la concluziile controlului profesional sau la modul de realizare al acestuia, cu excepţia cazului când a fost împiedicat sã îşi exercite acest drept.
ART. 15
(1) Procesul-verbal de constatare se întocmeşte în dublu exemplar, din care un exemplar pentru asistentul social controlat, sau într-un singur exemplar, cu obligaţia comunicãrii unei copii celui asupra cãruia a fost realizat controlul profesional, în termen de 24 de ore de la finalizarea controlului profesional.
(2) Asistentul social care formeazã obiectul controlului profesional va semna şi va parafa procesul-verbal de constatare pentru luarea la cunoştinţã a celor constatate.
(3) În cazul refuzului persoanei controlate de a semna şi/sau a parafa procesul-verbal de constatare, persoanele mandatate cu efectuarea controlului profesional vor menţiona acest fapt în cuprinsul procesului-verbal de constatare.
ART. 16
În cazuri bine justificate, mandatul acordat pentru realizarea activitãţii de control profesional poate fi revocat sau reînnoit, în funcţie de necesitate, prin dispoziţie a preşedintelui Colegiului.
ART. 17
(1) Dupã aducerea la îndeplinire a fiecãrui mandat acordat, persoanele cu atribuţii de control profesional au obligaţia de a comunica în termen de 24 de ore, prin orice mijloc de comunicare, secretariatului Corpului de control/Biroului executiv o copie a procesului-verbal de constatare încheiat, urmând sã prezinte originalul acestuia, în cel mult 7 zile, pentru confirmare.
(2) Evidenţa proceselor-verbale de constatare încheiate va fi realizatã în ordinea comunicãrii acestora.
(3) Procesele-verbale de constatare vor fi aduse la cunoştinţa preşedintelui sau directorului Corpului de control pânã la data primei şedinţe a Biroului executiv.
(4) Procesele-verbale de constatare vor fi comunicate Biroului executiv, precum şi Comisiei de deontologie profesionalã în prima şedinţã a acestora sau în maximum 7 zile de la înregistrarea acestora, împreunã cu celelalte acte doveditoare ale controlului profesional.
(5) Procesul-verbal de constatare şi celelalte acte doveditoare ale controlului profesional vor constitui dosarul de control profesional, care poate constitui şi actul de efectuare a cercetãrii disciplinare, dupã caz.
(6) În urma analizãrii rezultatelor controlului profesional, Biroul executiv sau Comisia de deontologie profesionalã va soluţiona actele de sesizare înregistrate sau va înainta dosarele de control profesional spre soluţionare plenului Consiliului naţional, în prima şedinţã a acestuia.
ART. 18
(1) Dosarul de control profesional este constituit pentru fiecare asistent social şi conţine urmãtoarele documente:
a) actul de sesizare înregistrat;
b) hotãrârea sau dispoziţia prin care s-a dispus realizarea controlului profesional;
c) procesul-verbal de constatare privind efectuarea controlului profesional;
d) mandatele persoanelor cu atribuţii de control care au realizat controlul profesional;
e) alte acte doveditoare privind efectuarea controlului profesional, dupã caz.
(2) Dosarele de control profesional sunt înaintate spre soluţionare organelor competente în maximum 7 zile de la înregistrarea proceselor-verbale de constatare.
ART. 19
Soluţionarea actelor de sesizare, pe baza rezultatelor controlului profesional, având ca obiect încãlcarea dispoziţiilor legale privind condiţiile exercitãrii profesiei se realizeazã numai de cãtre organele competente prevãzute la art. 3, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
ART. 20
Dosarele de control profesional sunt arhivate de cãtre persoanele desemnate prin decizie a directorului Colegiului.
ART. 21
Prezentele norme privind controlul exercitãrii profesiei de asistent social reprezintã procedura unicã de control şi supraveghere a exercitãrii profesiei de asistent social.
ART. 22
Evidenţa membrilor Corpului de control, precum şi a persoanelor mandatate pentru realizarea controlului profesional este publicatã pe pagina de internet a Colegiului, prin decizie a directorului Corpului de control.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016