Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1 din 25 ianuarie 2012  privind propunerea de aprobare a Statutului si Organigramei Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1 din 25 ianuarie 2012 privind propunerea de aprobare a Statutului si Organigramei Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 87 din 3 februarie 2012

    Având în vedere Nota de fundamentare nr. 163 din 18 ianuarie 2012 a Direcţiei reglementare şi autorizare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 16 alin. (1), art. 21 şi 22 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 313/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    conform prevederilor art. 2 alin. (2), art. 10 pct. I lit. a) şi b) şi art. 34 alin. (2) din Legea nr. 187/2011 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private,

    Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre:

    ART. 1
    Se aprobã Statutul şi Organigrama Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private, prevãzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    ART. 2
    Prezenta hotãrâre, statutul şi organigrama menţionate la art. 1 se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 3
    Direcţia secretariat şi directorul general asigurã ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.


     Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
                                 Mircea Oancea

    Bucureşti, 25 ianuarie 2012.
    Nr. 1.


    ANEXA 1

                                    STATUTUL
       Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Fondul de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private este constituit şi funcţioneazã în baza prevederilor Legii nr. 187/2011 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private, precum şi în baza prevederilor prezentului statut.
    ART. 2
    Activitatea Fondului de garantare este armonizatã cu prevederile Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale Legii nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Directivei 2003/41/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 3 iunie 2003 privind activitãţile şi supravegherea instituţiilor pentru furnizarea de pensii ocupaţionale.
    ART. 3
    În sensul prezentului statut, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
    a) Fondul de garantare - Fondul de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private;
    b) Comisia - Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private;
    c) Legea nr. 187/2011 - Legea nr. 187/2011 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private.

    CAP. II
    Statutul juridic şi scopul Fondului de garantare

    ART. 4
    Fondul de garantare se constituie ca persoanã juridicã de drept public şi are sediul în municipiul Bucureşti.
    ART. 5
    Organizarea şi funcţionarea Fondului de garantare se stabilesc prin prezentul statut, aprobat de Consiliul Comisiei, la propunerea Consiliului de administrare al Fondului de garantare, şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 6
    (1) Scopul Fondului de garantare este acela de a garanta drepturile participanţilor şi ale beneficiarilor, dupã caz, dobândite în cadrul sistemului de pensii private, reglementat şi supravegheat de cãtre Comisie, potrivit condiţiilor şi în limitele stabilite în Legea nr. 187/2011.
    (2) Fondul de garantare compenseazã pierderile participanţilor şi/sau beneficiarilor la fondurile de pensii private, atât în perioada de acumulare a contribuţiilor, cât şi dupã deschiderea dreptului la pensie, provenite din incapacitatea administratorilor sau a furnizorilor de pensii de a onora obligaţiile asumate şi asigurã plata drepturilor participanţilor ori ale beneficiarilor la fondurile de pensii private, în cazul imposibilitãţii asigurãrii lor de cãtre administratorii sau furnizorii de pensii private, dupã caz.
    (3) Fondul de garantare este organizat astfel încât constituirea, evidenţa şi utilizarea resurselor pentru plata compensaţiei cãtre participanţii fondurilor de pensii facultative sã se facã în mod distinct faţã de constituirea, evidenţa şi utilizarea resurselor pentru plata compensaţiei cãtre participanţii fondurilor de pensii administrate privat, respectiv pentru perioada de acumulare a contribuţiilor şi perioada de platã a pensiilor, iar resursele pentru plata compensaţiei se gestioneazã distinct de resursele pentru acoperirea cheltuielilor de administrare şi funcţionare a Fondului de garantare.

    CAP. III
    Administrarea şi conducerea

    ART. 7
    (1) Fondul de garantare este administrat de un consiliu de administraţie, compus din:
    a) preşedintele consiliului de administraţie, desemnat de cãtre Comisie:
    b) un membru numit de Asociaţia pentru Pensiile Administrate Privat din România;
    c) un membru numit de Ministerul Finanţelor Publice.
    (2) Condiţiile care trebuie îndeplinite de persoanele numite în calitatea de membrii ai consiliului de administraţie, numirea, încetarea calitãţii de membru şi revocarea sunt cele prevãzute de Legea nr. 187/2011.
    ART. 8
    (1) Consiliul de administraţie al Fondului de garantare se întâlneşte cel puţin o datã pe lunã, în şedinţã ordinarã.
    (2) Consiliul de administraţie al Fondului de garantare poate fi convocat în şedinţã extraordinarã de cãtre preşedinte sau la cererea a douã treimi dintre membrii consiliului de administraţie.
    (3) Consiliul de administraţie trebuie sã fie convocat în scris, cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de data şedinţei.
    (4) Convocarea trebuie sã conţinã ordinea de zi, data şi documentele supuse discuţiei, precum şi locul de desfãşurare a şedinţei.
    (5) Şedinţele vor avea loc la sediul Fondului de garantare sau în orice alt loc unde s-a convenit.
    (6) În situaţia în care se solicitã decizii urgente, termenul de 5 zile poate fi redus, iar convocarea va fi efectuatã prin mijloace electronice.
    (7) Consiliul de administraţie delibereazã în mod valabil în prezenţa a cel puţin 2 din numãrul membrilor sãi, din care un membru este preşedintele consiliului de administraţie.
    (8) Deciziile consiliului de administraţie se iau cu majoritate simplã de voturi din totalul membrilor acestuia.
    (9) Procesul-verbal al şedinţei, care conţine ordinea deliberãrilor, deciziile luate, numãrul de voturi întrunite şi opiniile separate, dacã este cazul, se semneazã de cãtre toţi membrii prezenţi la şedinţã.
    (10) Pentru îndeplinirea atribuţiilor, Consiliul de administraţie al Fondului de garantare adoptã decizii şi hotãrâri, dupã deliberarea în şedinţe.

    CAP. IV
    Organizarea internã

    ART. 9
    Atribuţiile consiliului de administraţie al Fondului de garantare sunt urmãtoarele:
    I. analizeazã, avizeazã şi propune Consiliului Comisiei spre aprobare:
    a) statutul Fondului de garantare;
    b) structura organizatoricã şi a personalului;
    c) bugetul de venituri şi cheltuieli al Fondului de garantare;
    d) norme cu privire la stabilirea cotei contribuţiei anuale a administratorilor de fonduri şi a furnizorilor de pensii private, autorizaţi de Comisie, precum şi a plãţii acesteia;
    e) norme cu privire la majorarea sau diminuarea contribuţiilor, în conformitate cu art. 17 alin. (4) din Legea nr. 187/2011;
    f) norme cu privire la stabilirea contribuţiei majorate, în conformitate cu art. 15 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 187/2011;
    g) raportul anual de activitate şi situaţiile financiare anuale, însoţite de raportul de audit;
    h) strategia anualã privind resursele financiare ale Fondului de garantare, care are ca obiective principale minimizarea riscului şi lichiditatea plasamentelor, iar ca obiectiv complementar randamentul acestora. Criteriile de selectare a plasamentelor vor fi cuantificate şi ierarhizate în funcţie de aceste 3 obiective;
    i) calculul contribuţiei anuale şi majorarea acesteia, dupã caz;
    j) procedurile şi mecanismele adecvate de control intern şi audit intern;
    II. analizeazã şi aprobã:
    a) numirea şi eliberarea din funcţie a membrilor conducerii executive;
    b) propuneri cu privire la modalitãţile, plafoanele maxime, termenele şi condiţiile de plasare a resurselor financiare, stabilite în cadrul strategiei anuale privind Fondul de garantare;
    c) raportul cu privire la selectarea auditorului financiar pe bazã de licitaţie;
    d) reglementãri şi proceduri interne elaborate de Fondul de garantare în aplicarea Legii nr. 187/2011;
    III. exercitã orice alte sarcini prevãzute de legislaţia în vigoare sau primite de la Consiliul Comisiei;
    IV. aplicã sancţiunile prevãzute de lege, în situaţia în care administratorii şi furnizorii de pensii private nu îşi îndeplinesc obligaţiile prevãzute de Legea nr. 187/2011 şi de reglementãrile emise în aplicarea acesteia.
    ART. 10
    Preşedintele consiliului de administraţie al Fondului de garantare are urmãtoarele atribuţii:
    a) reprezintã Fondul de garantare în raporturile cu Comisia, administratorii de fonduri şi furnizorii de pensii private, ministerele şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, autoritãţi ale administraţiei publice locale, alte persoane fizice şi juridice, române sau strãine, precum şi în faţa instanţelor judecãtoreşti şi arbitrale;
    b) stabileşte ordinea de zi şi convoacã consiliul de administraţie, în conformitate cu prevederile legii;
    c) conduce lucrãrile şedinţelor consiliului de administraţie al Fondului de garantare;
    d) solicitã directorului general prezentarea materialelor ce constituie obiectul ordinii de zi;
    e) face propuneri de numire în funcţie a membrilor conducerii executive;
    f) semneazã contractul de muncã al directorului general;
    g) exercitã orice alte sarcini în aplicarea prevederilor legale.
    ART. 11
    (1) Pentru asigurarea conducerii executive a activitãţii Fondului de garantare, consiliul de administraţie numeşte, prin decizie, directorul general.
    (2) Directorul general al Fondului de garantare duce la îndeplinire hotãrârile şi deciziile consiliului de administraţie al Fondului de garantare şi informeazã asupra modului de îndeplinire a acestora.
    (3) Directorul general al Fondului de garantare are urmãtoarele atribuţii:
    a) propune consiliului de administraţie al Fondului de garantare, spre avizare, respectiv spre aprobare, documentele prevãzute la art. 10 pct. I şi II din Legea nr. 187/2011;
    b) aprobã informãrile şi rapoartele privind activitatea Fondului de garantare;
    c) asigurã plasarea resurselor financiare ale Fondului de garantare, urmãrind minimizarea riscului şi lichiditatea plasamentelor, ca obiective principale, precum şi randamentul plasamentului, ca obiectiv complementar, potrivit strategiei anuale aprobate de Consiliul Comisiei şi hotãrârilor consiliului de administraţie al Fondului de garantare, care va fi informat trimestrial asupra aplicãrii strategiei anuale;
    d) asigurã efectuarea investiţiilor prevãzute în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat, cu respectarea reglementãrilor în vigoare şi în limita plafoanelor aprobate;
    e) încheie, modificã şi desface, în condiţiile legii, contractele individuale de muncã ale salariaţilor Fondului de garantare;
    f) aprobã cererile cu privire la informaţiile solicitate Comisiei sau administratorilor de fonduri şi furnizorilor de pensii private, necesare funcţionãrii în bune condiţii a Fondului de garantare;
    g) angajeazã cheltuielile legate de funcţionarea Fondului de garantare, în limita prevederilor bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat;
    h) asigurã organizarea şi exercitarea auditului intern, în conformitate cu normele proprii;
    i) încheie contracte de servicii de asistenţã şi de consultanţã de specialitate cu persoane fizice şi juridice române şi strãine;
    j) îndeplineşte orice altã atribuţie care îi revine în aplicarea prevederilor legale ori datã în sarcina sa de cãtre consiliul de administraţie al Fondului de garantare.
    (4) Pe perioada absenţei directorului general al Fondului de garantare, acesta poate delega din atribuţiile sale personalului din subordine, astfel încât sã se asigure continuarea activitãţilor Fondului de garantare. Competenţele care pot fi delegate sunt prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare al Fondului de garantare.
    ART. 12
    Compartimentele funcţionale şi atribuţiile personalului executiv sunt prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare al Fondului de garantare.
    ART. 13
    Activitatea salariaţilor Fondului de garantare se desfãşoarã în baza contractelor individuale de muncã, cãrora li se anexeazã fişa postului în care se detaliazã atribuţiile acestora.

    CAP. V
    Principii de bunã guvernanţã în activitatea Fondului de garantare

    ART. 14
    (1) Fondul de garantare este o instituţie independentã, a cãrei activitate nu se supune influenţelor politice sau din sectorul pensiilor private.
    (2) Membrii consiliului de administraţie al Fondului de garantare nu trebuie sã deţinã în cadrul vreunei societãţi de pensii calitatea de angajat sau de director, membru al consiliului de administraţie, al comitetului de supraveghere ori al directoratului.
    ART. 15
    Fondul de garantare are autonomie şi independenţã financiarã:
    a) finanţarea necesarã pentru îndeplinirea atribuţiilor Fondului de garantare este asiguratã potrivit Legii nr. 187/2011;
    b) Fondul de garantare îşi acoperã cheltuielile curente aferente activitãţilor desfãşurate în condiţiile şi limitele prevãzute, potrivit Legii nr. 187/2011.
    ART. 16
    Activitatea curentã a Fondului de garantare este condusã pe baza reglementãrilor interne, conform Legii nr. 187/2011.
    ART. 17
    (1) Transparenţa activitãţii Fondului de garantare este asiguratã prin:a) situaţiile financiare auditate ale Fondului de garantare, împreunã cu raportul auditorului financiar;
    b) raportul anual de activitate.
    (2) Raportul anual de activitate, împreunã cu situaţiile financiare anuale, aprobate de Consiliul Comisiei, precum şi raportul auditorului financiar vor fi publicate pe pagina de internet a Fondului de garantare şi a Comisiei, pânã cel târziu la data de 15 iunie din anul urmãtor încheierii exerciţiului financiar.
    ART. 18
    Activitatea compartimentelor de specialitate ale Fondului de garantare este supusã auditului intern.
    ART. 19
    (1) Orice document care angajeazã rãspunderea Fondului de garantare trebuie sã aibã douã semnãturi ale persoanelor de conducere, iar în lipsa acestora, ale persoanelor delegate în acest sens.
    (2) Orice tranzacţie (vânzare/cumpãrare) care depãşeşte echivalentul în lei la data efectuãrii acesteia a 5.000 euro se face numai cu aprobarea scrisã a consiliului de administraţie.

    CAP. VI
    Protecţia legalã a Fondului de garantare, a personalului şi a organelor sale de administrare şi de conducere

    ART. 20
    Fondul de garantare şi salariaţii acestuia nu rãspund pentru eventualele prejudicii cauzate de îndeplinirea sau omisiunea îndeplinirii oricãrui act ori fapt în legãturã cu exercitarea atribuţiilor, în condiţiile Legii nr. 187/2011, cu excepţia cazului în care se dovedeşte cã au acţionat cu reacredinţã sau cu neglijenţã gravã.
    ART. 21
    Fondul de garantare nu poate fi declarat în stare de faliment.

    CAP. VII
    Relaţii instituţionale

    ART. 22
    Fondul de garantare stabileşte relaţii de colaborare cu schemele de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private din alte state, asociaţii profesionale internaţionale, precum şi cu organisme multinaţionale sau regionale de profil.
    ART. 23
    Fondul de garantare poate încheia acorduri şi înţelegeri bilaterale şi/sau multilaterale.

    CAP. VIII
    Dispoziţii finale

    ART. 24
    Dizolvarea, încetarea activitãţii ori modificarea obiectului de activitate al Fondului de garantare se poate face numai prin lege.


    ANEXA 2



 ┌─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─┐
  ┌───────────────────────────────────┐ ┌──────────────────┐
 ││ FONDUL DE GARANTARE A DREPTURILOR │ │ ORGANIGRAMA │ │
  │ DIN SISTEMUL DE PENSII PRIVATE │ │ │
 │└───────────────────────────────────┘ └──────────────────┘ │

 │ ┌───────────────────────────────────┐ │
         ┌──────┤ CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE │
 │ │ └─────────────────┬─────────────────┘ │
  ┌──────┴───────┐ ┌────────┴──────────┐
 ││ COMPARTIMENT │ │ DIRECTOR GENERAL │ │
  │ AUDIT INTERN │ │ │
 │└──────────────┘ └────────┬──────────┘ │
                                  │
 │ ┌───────────────────────┴───────────────────┐ │
          │ ┌─────────┴─────────┐
 │ │ │ DIRECTOR ECONOMIC │ │
          │ └─────────┬─────────┘
 │ │ │ │
          │ ┌──────────┴──────────┐
 │┌───────┴───────┐ ┌─────────┴────────┐ ┌────────┴────────┐ │
  │ COMPARTIMENT │ │ COMPARTIMENT │ │ COMPARTIMENT │
 ││ ADMINISTRATIV,│ │ NORME ŞI │ │ FINANCIAR │ │
  │ RESURSE UMANE,│ │ PROCEDURI │ │ CONTABILITATE │
 ││ SECRETARIAT, │ └──────────────────┘ └─────────────────┘ │
  │ ARHIVĂ │
 │└───────────────┘ │
 └─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─┘



                                    --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016