Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere dispoziţiile <>art. III din Legea nr. 509/2004 privind modificarea şi completarea <>Legii nr. 73/1993 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Legislativ, în temeiul <>art. 12 din Legea nr. 73/1993 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Legislativ, republicatã, vãzând şi avizul comun al Comisiei juridice, de disciplinã şi imunitãţi a Camerei Deputaţilor şi al Comisiei juridice, de numiri, disciplinã, imunitãţi şi validãri a Senatului, birourile permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului adoptã prezenta hotãrâre. ART. I Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ, aprobat prin <>Hotãrârea nr. 1 din 26 februarie 1996 a birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 43 din 29 februarie 1996, se modificã şi se completeazã, dupã cum urmeazã: 1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 1. - Consiliul Legislativ, organ consultativ de specialitate al Parlamentului României, se organizeazã şi funcţioneazã potrivit prevederilor <>Legii nr. 73/1993 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Legislativ, republicatã, şi ale prezentului regulament." 2. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins: "<>Art. 2. - Regulamentul stabileşte, în temeiul prevederilor Legii nr. 73/1993 , republicatã, structura organizatoricã a Consiliului Legislativ, procedura de desfãşurare a activitãţii de avizare a proiectelor de acte normative, atribuţile secţiilor şi ale celorlalte compartimente. Prin regulament se instituie, de asemenea, mãsuri privind organizarea activitãţii de sistematizare, unificare şi coordonare a legislaţiei, norme privind modul de organizare a evidenţei oficiale a legislaţiei, informatizarea acesteia, precum şi elaborarea Repertoriului legislaţiei României - evidenţa oficialã - şi a versiunilor oficiale ale unor culegeri de acte normative - codexuri, în vederea asigurãrii autenticitãţii informaţiei legislative." 3. La articolul 3, alineatul 2, punctul 1, literele a), c) şi j) vor avea urmãtorul cuprins: "a) concordanţa soluţiilor legislative cuprinse în proiect cu prevederile şi principiile Constituţiei, cu legile-cadru în domeniu; .............................................................................................. c) natura legii, prima Camerã a Parlamentului ce urmeazã a fi sesizatã, nivelul actului normativ, în raport cu competenţele stabilite prin Constituţie sau prin alte legi; .............................................................................................. j) redactarea corespunzãtoare a textului proiectului, asigurarea corectitudinii şi claritãţii exprimãrii juridice, a unitãţii terminologice, a unei bune sistematizãri a acestuia şi respectarea celorlalte reguli de tehnicã legislativã." 4. La articolul 3 alineatul 2, dupã punctul 1 se introduc punctele 1^1 şi 1^2 cu urmãtorul cuprins: "1^1. Consiliul Legislativ stabileşte forma republicabilã a Constituţiei dupã modificarea şi completarea acesteia prin legea de revizuire aprobatã prin referendum. 1^2. Consiliul Legislativ examineazã şi avizeazã, în condiţiile legii, forma republicabilã a legilor, ordonanţelor şi hotãrârilor Guvernului care au suferit intervenţii legislative şi pentru care s-a dispus republicarea. De asemenea, avizeazã rectificãrile ce se propun a fi aduse unor acte normative dupã publicarea acestora, în cazul descoperirii de erori materiale. Avizul Consiliului Legislativ la republicãrile legilor, ordonanţelor şi hotãrârilor Guvernului, precum şi la rectificãrile aduse unor acte normative se transmite la cererea Secretariatului General al Camerei Deputaţilor. Consiliul Legislativ urmãreşte şi semnaleazã Parlamentului sau, dupã caz, Guvernului întârzierile în republicarea actelor normative pentru care s-a dispus o asemenea mãsurã." 5. La articolul 3 alineatul 2, punctul 3 va avea urmãtorul cuprins: "3. În vederea modernizãrii, optimizãrii şi computerizãrii activitãţii de evidenţã oficialã a legislaţiei, Consiliul Legislativ elaboreazã un sistem informatic propriu, necesar pentru desfãşurarea procesului legislativ." 6. Dupã articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu urmãtorul cuprins: "Art. 4^1. - Consiliul Legislativ, în desfãşurarea activitãţii sale, stabileşte relaţii cu instituţiile similare din alte ţãri, precum şi cu alte instituţii cu profil juridic din ţarã şi din strãinãtate." 7. Alineatul 2 al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins: "În structura Consiliului Legislativ se cuprind, de asemenea, Departamentul pentru armonizarea legislaţiei cu reglementãrile Uniunii Europene, Departamentul de informaticã legislativã, Secretariatul Consiliului Legislativ, Biroul de organizare, resurse umane şi contencios şi Compartimentul de audit public intern." 8. La articolul 9, literele e), h), k) şi l) vor avea urmãtorul cuprins: "e) convoacã şi supune spre dezbatere secţiilor reunite unele proiecte de acte normative complexe ori care ridicã probleme deosebite sau alte probleme pe care le considerã necesare în activitatea de avizare, precum şi aspecte de importanţã majorã pentru activitatea Consiliului Legislativ; .............................................................................................. h) angajeazã şi, dupã caz, numeşte, potrivit legii, personalul din aparatul Consiliului Legislativ; acordã gradaţii, salarii de merit şi alte drepturi, potrivit dispoziţiilor legale; .............................................................................................. k) aprobã statul de funcţii, drepturile de naturã salarialã şi fişa postului pentru personalul din cadrul aparatului Consiliului Legislativ; l) este ordonator principal de credite;". 9. La articolul 9 se introduc douã noi alineate cu urmãtorul cuprins: "Preşedintele Consiliului Legislativ poate delega unele dintre atribuţiile sale pe linie administrativ-financiarã secretarului general. În subordinea directã a preşedintelui Consiliului Legislativ funcţioneazã Biroul organizare, resurse umane şi contencios, precum şi Compartimentul de audit public intern." 10. Alineatul 2 al articolului 12 va avea urmãtorul cuprins: "Fiecare sector din cadrul unei secţii este condus de unul dintre consilieri. Direcţia de studii şi documentare din cadrul Secţiei de evidenţã oficialã a legislaţiei şi documentare este condusã de un director." 11. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 17. - Secţia de evidenţã oficialã a legislaţiei şi documentare este alcãtuitã din: 1. Sectorul de metodologie, tehnicã legislativã şi sistematizare a legislaţiei; 2. Sectorul de evidenţã oficialã a legislaţiei şi de elaborare a Repertoriului legislaţiei României; 3. Sectorul de republicãri, rectificãri, culegeri de acte normative - codexuri; 4. Direcţia de studii şi documentare, cu: a) Serviciul de studii; b) Serviciul de documentare; c) Biblioteca." 12. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 18. - Domeniile de activitate şi atribuţiile principale ale Secţiei de evidenţã oficialã a legislaţiei şi documentare sunt: 1. Sectorul de metodologie, tehnicã legislativã şi sistematizare a legislaţiei: a) realizeazã, în colaborare cu secţiile de avizare, studii pentru sistematizarea, unificarea şi coordonarea legislaţiei; b) întocmeşte studii de sintezã privind aplicarea normelor de tehnicã legislativã în procesul de elaborare şi adoptare a actelor normative; c) întocmeşte lucrãri de asanare a legislaţiei active în vederea degrevãrii acesteia de dispoziţiile cãzute în desuetudine sau care înregistreazã aspecte de contradictorialitate cu Constituţia ori cu alte acte de nivel superior; d) furnizeazã, pentru activitatea de avizare a proiectelor de acte normative, informaţii privind contextul legislativ în care reglementarea urmeazã a se integra. În acest sens determinã conexiunile şi incidenţele legislative ale proiectului în raport cu legislaţia existentã, menţionând expres actele normative cuprinse în zona de influenţã a acestuia şi în ce constau asemenea interferenţe, sesizeazã conflictele de texte, paralelismele în reglementare şi, dupã caz, necesitatea concentrãrii într-un singur act a unor reglementãri dispersate în mai multe acte normative. 2. Sectorul de evidenţã oficialã a legislaţiei şi de elaborare a Repertoriului legislaţiei României: a) organizeazã şi asigurã primirea şi pãstrarea exemplarului original al legilor adoptate de Parlament şi al decretelor de promulgare a acestora; b) organizeazã şi ţine evidenţa oficialã a legislaţiei României, necesarã pentru desfãşurarea procesului legislativ, în sistem informatizat, a tuturor actelor care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, evidenţã care cuprinde datele de identificare a acestora, funcţiile active şi pasive, trimiteri, contingenţe, norme care cuprind dispoziţii de emitere de acte în executare, norme de republicare; c) întocmeşte, în sistem informatic, fişele actelor normative în vigoare şi ţine la zi modificãrile aduse acestora; d) furnizeazã, pentru activitatea de avizare a proiectelor de acte normative, fişa actului normativ cuprinzând intervenţiile legislative asupra acestuia; e) elaboreazã Repertoriul legislaţiei României - evidenţa oficialã -; f) furnizeazã Departamentului de informaticã legislativã din cadrul Consiliului Legislativ, precum şi Direcţiei pentru informaticã şi comunicaţii a Camerei Deputaţilor datele şi informaţiile pentru varianta on-line a Repertoriului legislaţiei României - evidenţa oficialã -; g) urmãreşte, în vederea funcţionãrii sistemului legislativ în mod unitar şi coordonat, emiterea de cãtre autoritãţile publice competente a actelor normative în executare, dispuse prin legi, ordonanţe şi hotãrâri ale Guvernului; semnaleazã organelor de drept întârzierile în emiterea acestora. 3. Sectorul de republicãri, rectificãri, culegeri de acte normative - codexuri: a) stabileşte forma republicabilã a Constituţiei, modificatã şi completatã, dupã aprobarea prin referendum a legii de revizuire a acesteia; b) examineazã şi avizeazã, în condiţiile legii, forma republicabilã a legilor, ordonanţelor şi hotãrârilor Guvernului având caracter normativ, care au suferit intervenţii legislative şi pentru care s-a dispus republicarea; c) urmãreşte şi semnaleazã întârzierile în republicarea actelor normative pentru care s-a dispus o asemenea mãsurã; d) examineazã şi avizeazã, în condiţiile legii, rectificãrile ce se propun a fi aduse unor acte normative, dupã publicarea acestora, în cazul descoperirii de erori materiale; e) urmãreşte modul în care au fost respectate avizele Consiliului Legislativ referitoare la cererile de republicare şi rectificare; f) întocmeşte versiunile oficiale ale unor culegeri de acte normative - codexuri. 4. Direcţia de studii şi documentare: a) întocmeşte studii privind reglementarea unor instituţii, precum şi documentare tematice legislative; b) efectueazã traduceri de documente şi legislaţie strãinã; c) redacteazã trimestrial «Buletinul de informare legislativã», care cuprinde informaţii privind activitatea Consiliului Legislativ, studii elaborate de cãtre specialiştii din secţiile şi departamentele Consiliului Legislativ, cronici ale cãrţilor publicate de specialiştii Consiliului Legislativ sau ale lucrãrilor care prezintã un interes deosebit pentru aceştia, precum şi bibliografii rezultate din prelucrarea analiticã a cãrţilor şi periodicelor româneşti şi strãine de drept; d) creeazã şi actualizeazã baza de date analiticã a articolelor din periodicele româneşti şi strãine de drept, existente în biblioteca Consiliului Legislativ; e) urmãreşte jurisprundenţa Curţii Constituţionale şi a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, cu implicaţii în desfãşurarea procesului legislativ; f) identificã sursele de legislaţie strãinã, analizeazã şi înmagazineazã în bazele de date informaţiile legislative externe, în vederea cunoaşterii experienţei altor ţãri din domeniul supus reglementãrii prin proiectul de act normativ ce urmeazã a fi avizat; g) realizeazã analize de conţinut ale unor documente publicate - cãrţi, articole din periodice româneşti şi strãine şi altele asemenea; h) organizeazã biblioteca documentarã prin asigurarea fondului necesar de cãrţi şi periodice din ţarã şi din strãinãtate, pe care îl prelucreazã în sistem automatizat; i) analizeazã planurile editoriale şi face propuneri de achiziţii în limita sumei alocate prin buget, întocmind referatele de necesitate în vederea achiziţionãrii publicaţiilor; j) asigurã achiziţionarea de legislaţie strãinã, în special din domeniile ce urmeazã a face obiectul de reglementare prin acte normative noi." 13. La articolul 20 punctul C, literele d) şi e) vor avea urmãtorul cuprins: "d) coordoneazã şi îndrumã colectivul de asanare a legislaţiei active de dispoziţiile cãzute în desuetudine sau care înregistreazã aspecte de contradictorialitate cu Constituţia, precum şi cu actele de nivel superior actului examinat; e) îndrumã activitatea de elaborare a Repertoriului legislaţiei României - evidenţa oficialã - şi de întocmire a culegerilor oficiale de acte normative-codexuri, precum şi a Buletinului de informare legislativã." 14. Titlul capitolului V va avea urmãtorul cuprins: "CAPITOLUL V Departamentul pentru armonizarea legislaţiei cu reglementãrile Uniunii Europene" 15. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 22. - Departamentul pentru armonizarea legislaţiei cu reglementãrile Uniunii Europene are urmãtoarele atribuţii principale: a) analizeazã compatibilitatea cu acquisul comunitar a proiectelor de acte normative şi a propunerilor legislative supuse avizãrii; b) evalueazã gradul de preluare, transpunere sau adaptare a reglementãrilor comunitare în cuprinsul propunerilor legislative sau al proiectelor de acte normative analizate; c) formuleazã propuneri de completare cu dispoziţii din acquisul comunitar sau de eliminare a dispoziţiilor ce contravin acestuia, când este cazul; d) colaboreazã cu organismele implicate în activitatea de aderare/integrare în Uniunea Europeanã, sub aspectul armonizãrii legislaţiei naţionale cu acquisul comunitar; e) urmãreşte evoluţia dreptului comunitar, precum şi orice alte documente incluse în acquisul comunitar; f) colaboreazã cu Secţia de drept public şi Secţia de drept privat în cadrul activitãţii de realizare sau coordonare a proiectelor de coduri ori de alte legi de complexitate deosebitã şi care prezintã conotaţii comunitare; g) pune la dispoziţie personalului interesat din cadrul secţiilor Consiliului Legislativ şi din cadrul Camerei Deputaţilor şi Senatului baza de documentare şi informare a departamentului." 16. Articolele 24, 25, 26 şi 27 vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 24. - Departamentul de informaticã legislativã asigurã aplicarea unor componente ale tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (TIC) în activitatea curentã a Consiliului Legislativ. În acest scop, activitatea Departamentului de informaticã legislativã are în vedere urmãtoarele obiective: a) dezvoltarea şi implementarea de soluţii software pentru activitatea de avizare asistatã de calculator; b) dezvoltarea şi implementarea de soluţii software pentru activitatea de evidenţã oficialã a legislaţiei asistatã de calculator; c) dezvoltarea şi implementarea de soluţii software pentru managementul informaţiilor cu privire la armonizarea legislaţiei României cu cea a Uniunii Europene; b) dezvoltarea şi implementarea de soluţii software pentru managementul fluxurilor de informaţii financiar-contabile asistat de calculator; e) acordarea asistenţei tehnice de specialitate pentru implementarea bazelor de date necesare activitãţii de elaborare de studii şi documentare legislativã; f) dezvoltarea de strategii pentru dotarea hardware şi software a Consiliului Legislativ; g) întreţinerea echipamentelor de calcul şi a software-ului de bazã din cadrul reţelei de calculatoare a Consiliului Legislativ. Componentele dezvoltate prevãzute la alin. 2 lit. a)-f) funcţioneazã în cadrul Sistemului Integrat pentru Managementul Legislaţiei (SIML), la nivelul Consiliului Legislativ. ART. 25 În vederea îndeplinirii obiectivelor prevãzute la art. 24, Departamentul de informaticã legislativã are urmãtoarele atribuţii: a) întocmeşte proiecte TIC, conform obiectivelor stabilite la art. 24, şi le supune spre aprobare preşedintelui Consiliului Legislativ; b) realizeazã interconectarea sistemului de baze de date al SIML cu sistemele de baze de date ale Camerei Deputaţilor şi Senatului; c) realizeazã managementul componentelor software de bazã şi de aplicaţii - instalare, configurare, întreţinere - la nivelul sistemului integrat al Consiliului Legislativ; d) acordã asistenţã tehnicã utilizatorilor SIML pentru componentele software implementate; asigurã pregãtirea şi perfecţionarea acestora; e) proiecteazã şi implementeazã soluţii pentru securitatea datelor disponibile în cadrul SIML; f) analizeazã performanţele subsistemelor SIML şi face propuneri de îmbunãtãţire a acestora în baza tendinţelor actuale din TIC; g) fundamenteazã şi dezvoltã proiecte de dotare în domeniul TIC. ART. 26 Pentru îndeplinirea sarcinilor ce îi revin, Departamentul de informaticã legislativã are în structura sa: a) Serviciul pentru proiectarea şi implementarea arhitecturilor hardware şi software; b) Biroul pentru proiectarea şi implementarea de baze de date legislative. Activitatea Departamentului de informaticã legislativã se desfãşoarã pe bazã de proiecte TIC, care acoperã sarcinile anuale ale departamentului şi sunt coordonate de un şef de proiect. Conţinutul proiectelor, precum şi şefii de proiect se aprobã de preşedintele Consiliului Legislativ, la propunerea şefului de departament. Şeful de departament raporteazã semestrial sau ori de câte ori este nevoie preşedintelui Consiliului Legislativ stadiul realizãrii proiectelor în derulare. ART. 27 Departamentul de informaticã legislativã este condus de un şef de departament, care are urmãtoarele atribuţii principale: a) coordoneazã activitatea şefilor de proiecte; b) poate schimba ordinea de prioritate a obiectivelor unui proiect, dupã obţinerea aprobãrii preşedintelui Consiliului Legislativ; c) stabileşte arhitectura software şi hardware din cadrul SIML. Şeful de departament este ajutat în activitatea sa de şeful de serviciu, care este locţiitorul de drept al acestuia." 17. Articolul 36 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 36. - Concomitent cu repartizarea lucrãrii la secţia de profil, sunt sesizate cu analiza proiectului Secţia de evidenţã oficialã a legislaţiei şi documentare, Secţia de drept public - Sectorul de legislaţie privind autoritãţile publice şi de analizã constituţionalã, pentru verificarea conformitãţii cu prevederile Constituţiei, precum şi Departamentul pentru armonizarea legislaţiei cu reglementãrile Uniunii Europene, în vederea examinãrii compatibilitãţii dispoziţiilor proiectului cu legislaţia europeanã. Sesizarea se face prin transmiterea unei copii a proiectului, a expunerii de motive sau, dupã caz, a notei de fundamentare, precum şi a documentaţiei care îl însoţeşte." 18. Articolul 38 se abrogã. 19. Articolul 39 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 39. - La examinarea proiectului de act normativ se vor avea în vedere şi conţinutul referatului întocmit de Secţia de evidenţã oficialã a legislaţiei şi documentare, privind mãsurile ce se impun pe linia sistematizãrii, unificãrii şi coordonãrii legislaţiei, precum şi informãrile doctrinare, jurisprudenţiale şi legislative, inclusiv cele de drept comparat, dupã caz, necesare emiterii avizului; totodatã, se va ţine seama de concluziile compartimentelor de profil privind conformitatea cu prevederile Constituţiei şi compatibilitatea cu reglementãrile comunitare. Dupã examinarea proiectului, raportorul întocmeşte proiectul de aviz, care se supune spre examinare şi aprobare preşedintelui de secţie." 20. Articolul 40 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 40. - Proiectul de aviz, sub semnãtura preşedintelui de secţie, se prezintã spre însuşire preşedintelui Consiliului Legislativ." 21. Articolul 41 se abrogã. 22. Articolul 42 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 42. - În cazul proiectelor mai importante sau care prezintã unele aspecte deosebite, preşedinţii de secţie pot propune preşedintelui Consiliului Legislativ invitarea senatorilor şi a deputaţilor, autori ai propunerii legislative supuse avizãrii, precum şi a miniştrilor sau a secretarilor de stat din organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, care au atribuţii în domeniul de aplicare a viitoarei reglementãri. Participarea acestora poate avea loc şi din proprie iniţiativã. La dezbaterea proiectului în condiţiile alin. 1 participã şi preşedintele Secţiei de evidenţã oficialã a legislaţiei şi documentare sau reprezentantul acestuia, precum şi, dupã caz, şeful Departamentului pentru armonizarea legislaţiei cu reglementãrile Uniunii Europene." 23. Articolul 44 se abrogã. 24. Articolul 47 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 47. - Dupã însuşirea de cãtre preşedintele Consiliului Legislativ a conţinutului proiectului de aviz, avizul Consiliului Legislativ se transmite autoritãţii care l-a solicitat, sub semnãtura preşedintelui acestuia." 25. Dupã alineatul 3 al articolului 48 se introduce un nou alineat cu urmãtorul cuprins: "Avizul va fi, de asemenea, negativ şi în situaţia în care prin proiect se instituie norme incompatibile cu reglementãrile Uniunii Europene." 26. Alineatul 2 al articolului 68 va avea urmãtorul cuprins: "Secretariatul Consiliului Legislativ realizeazã buna gospodãrire a bunurilor aflate în patrimoniu, asigurã aprovizionarea cu materialele necesare, utilizarea resurselor financiare şi materiale cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate; asigurã activitãţile de relaţii externe, protocol, presã, petiţii şi relaţiile cu publicul, precum şi arhivarea documentelor Consiliului Legislativ şi a actelor prevãzute la <>art. 2 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 73/1993 , republicatã." 27. Articolul 69 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 69. - Secretariatul Consiliului Legislativ are în structura sa Direcţia tehnico-administrativã şi registraturã generalã, cu Serviciul tehnic-administrativ şi Biroul registraturã generalã, Sectorul financiar-contabil, Serviciul de relaţii externe, protocol, presã, petiţii şi relaţii cu publicul, Biroul arhivare." 28. Articolul 70 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 70. - Secretariatul Consiliului Legislativ este condus de cãtre secretarul general, care face parte din categoria înalţilor funcţionari publici, numit pe bazã de concurs sau examen, pe criterii de profesionalism, prin ordin al preşedintelui Consiliului Legislativ. Secretarul general îşi desfãşoarã activitatea în subordinea directã a preşedintelui Consiliului Legislativ şi asigurã pregãtirea, organizarea şi coordonarea activitãţilor din cadrul Secretariatului şi realizarea legãturilor funcţionale în cadrul Consiliului Legislativ. Principalele atribuţii şi responsabilitãţi ale secretarului general sunt urmãtoarele: a) îndrumã şi rãspunde de activitatea compartimentelor din subordine; b) colaboreazã cu compartimentele de specialitate din cadrul Secretariatului General al Guvernului, cu secretarii generali din ministere, din alte autoritãţi publice, în probleme de interes comun; c) primeşte proiectele de acte normative transmise spre avizare; d) transmite solicitanţilor avizele emise pentru proiectele de acte normative; e) monitorizeazã şi controleazã elaborarea raportãrilor periodice prevãzute de reglementãrile în vigoare; f) coordoneazã întocmirea şi ţinerea la zi a registrelor din cadrul Secretariatului Consiliului Legislativ; g) propune aprobarea fişei postului din compartimentele Secretariatului Consiliului Legislativ; h) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de preşedintele Consiliului Legislativ." 29. Articolul 72 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 72. - Lucrãrile financiar-contabile se asigurã de cãtre Sectorul financiar-contabil. Sectorul financiar-contabil elaboreazã propuneri pentru asigurarea şi utilizarea resurselor financiare şi materiale aferente realizãrii obiectivelor Consiliului Legislativ, urmãreşte şi rãspunde de respectarea normelor legale privind utilizarea acestor resurse, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate; avizeazã şi rãspunde pentru legalitatea proiectelor de operaţiuni prezentate spre aprobare ordonatorului principal de credite, respectiv înlocuitorului acestuia, potrivit competenţelor stabilite. Şeful Sectorului financiar-contabil rãspunde direct faţã de preşedintele Consiliului Legislativ, care este ordonator principal de credite. Sectorul financiar-contabil are urmãtoarele atribuţii principale: a) verificã şi avizeazã pentru controlul financiar preventiv, în faza de angajare, lichidare, ordonanţare şi de platã, toate documentele care cuprind sau din care derivã operaţiuni patrimoniale privind modul de constituire, administrare şi utilizare a fondurilor prevãzute în bugetul Consiliului Legislativ, evoluţia şi modul de administrare a patrimoniului, utilizarea şi gospodãrirea mijloacelor materiale şi bãneşti, cele din care derivã drepturi şi obligaţii faţã de persoane juridice sau fizice, precum şi instrumente de platã întocmite ca urmare a efectuãrii operaţiunilor respective; rãspunde de legalitatea şi regularitatea proiectelor de operaţiuni supuse aprobãrii; b) fundamenteazã şi elaboreazã proiectul bugetului Consiliului Legislativ; c) urmãreşte execuţia bugetarã şi întocmeşte rapoarte periodice cu privire la aceasta; d) înregistreazã operaţiunile patrimoniale în evidenţa contabilã sinteticã şi analiticã privind cheltuielile curente şi de capital; e) valorificã inventarierile periodice şi anuale prin stabilirea diferenţelor dintre situaţia fapticã şi cea scripticã; urmãreşte ducerea la îndeplinire a mãsurilor aprobate, potrivit competenţelor, privind valorificarea rezultatelor inventarierii; f) întocmeşte bilanţul contabil şi contul anual de execuţie a bugetului Consiliului Legislativ; g) gestioneazã fondul de salarii aprobat; întocmeşte documentele necesare calculului şi acordãrii drepturilor legale; h) calculeazã şi vireazã la bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, la fondurile speciale sau terţi sumele reţinute de la salariaţi, precum şi obligaţiile financiar-fiscale legale ale Consiliului Legislativ." 30. Dupã articolul 72 se introduce un nou articol, articolul 72^1, cu urmãtorul cuprins: "Art. 72^1. - Serviciul de relaţii externe, protocol, presã, petiţii şi relaţii cu publicul realizeazã activitãţile specifice relaţiilor pe plan internaţional ale Consiliului Legislativ, asigurând traducerea, întocmirea şi expedierea corespondenţei cu strãinãtatea şi realizarea obiectivelor în acest domeniu; elaboreazã, o datã cu propunerile de buget ale Consiliului Legislativ, planul de acţiuni externe pentru anul urmãtor; asigurã obţinerea vizelor şi protocolul pentru deplasãrile în strãinãtate; primeşte şi însoţeşte delegaţiile strãine sosite în ţarã la invitaţia Consiliului Legislativ. De asemenea, Serviciul de relaţii externe, protocol, presã, petiţii şi relaţii cu publicul organizeazã acţiunile de protocol ale Consiliului Legislativ, inclusiv întâlniri cu presa, radioul şi televiziunea; prezintã zilnic preşedintelui Consiliului Legislativ informaţii din presa internã şi strãinã. Serviciul de relaţii externe, protocol, presã, petiţii şi relaţii cu publicul primeşte şi înregistreazã petiţiile adresate Consiliului Legislativ, îngrijindu-se de rezolvarea acestora. Pentru rezolvarea temeinicã şi legalã a petiţiilor, le va îndruma compartimentelor de specialitate, potrivit rezoluţiei preşedintelui Consiliului Legislativ, urmãrind soluţionarea şi redactarea în termen a rãspunsurilor." 31. Articolul 73 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 73. - Biroul registraturã generalã executã lucrãrile specifice de înregistrare a corespondenţei Consiliului Legislativ primite şi expediate, asigurã multiplicarea şi distribuirea proiectelor de acte normative potrivit rezoluţiei preşedintelui Consiliului Legislativ; asigurã transmiterea avizelor Consiliului Legislativ cãtre destinatarii acestora, precum şi a copiei avizelor Consiliului Legislativ cãtre secţiile acestuia." 32. Dupã articolul 73 se introduce un nou articol, articolul 73^1, cu urmãtorul cuprins: "Art. 73^1. - Biroul arhivare asigurã pãstrarea şi conservarea dosarelor şi a celorlalte documente ale Consiliului Legislativ. Predarea oricãrei lucrãri se va trece în registrul de arhivã, care va evidenţia data primirii în arhivã, felul lucrãrii, numãrul de file, compartimentul care predã şi semnãturile de predare-primire. De asemenea, asigurã pãstrarea actelor prevãzute la <>art. 2 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 73/1993 , republicatã." 33. Alineatul 2 al articolului 75 va avea urmãtorul cuprins: "Stabilirea rubricilor registrelor se face în funcţie de natura lucrãrilor evidenţiate, la propunerea secretarului general, şi se aprobã de cãtre preşedintele Consiliului Legislativ." 34. Articolul 76 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 76. - O copie de pe avizele înregistrate se îndosariazã în ordine numericã, într-un dosar special care se pãstreazã de cãtre secretarul general." 35. Titlul secţiunii a IV-a de la capitolul IX va avea urmãtorul cuprins: "Secţiunea a IV-a Compartimentul de audit public intern" 36. Articolul 81 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 81. - Activitatea de audit public intern se desfãşoarã având ca obiectiv asigurarea administrãrii în mod economic şi cu eficienţã a fondurilor alocate de la bugetul de stat. Conducãtorul Compartimentului de audit public intern se numeşte de cãtre preşedintele Consiliului Legislativ şi îşi desfãşoarã activitatea sub directa coordonare a acestuia, potrivit legii." 37. Articolul 82 se abrogã. 38. Articolul 83 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 83. - Biroul organizare, resurse umane şi contencios are urmãtoarele atribuţii principale: a) organizeazã concursurile sau examenele pentru selecţionarea personalului şi ocuparea posturilor vacante; b) întocmeşte proiectele de ordine pentru numirea ca funcţionari publici a candidaţilor declaraţi admişi, precum şi pentru încadrarea şi încheierea contractelor individuale de muncã pentru salariaţi; c) întocmeşte referate în baza propunerilor de avansare în funcţie, grad sau treaptã profesionalã a funcţionarilor publici, precum şi asupra avansãrii salariaţilor, conform legii; d) programeazã şi organizeazã perfecţionarea profesionalã a funcţionarilor publici şi a salariaţilor, pe care o supune aprobãrii preşedintelui; e) efectueazã calculele privind stabilirea procentului sporurilor de vechime şi de stabilitate, precum şi al altor sporuri prevãzute de lege; f) gestioneazã carnetele de muncã şi dosarele profesionale ale funcţionarilor publici, precum şi carnetele de muncã ale salariaţilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare; g) urmãreşte aplicarea ordinelor preşedintelui Consiliului Legislativ referitoare la organizarea activitãţii profesionale şi a evaluãrii profesionale anuale; h) întocmeşte documentele necesare calculului salariilor de bazã, respectiv al majorãrilor salariale conform normelor legale în vigoare; i) întocmeşte dosarele de pensionare, asigurã eliberarea legitimaţiilor, precum şi orice alte lucrãri specifice, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare; j) asigurã, prin compartimentul de contencios, reprezentarea intereselor Consiliului Legislativ în faţa instanţelor judecãtoreşti." 39. Articolul 84 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 84. - Personalul Consiliului Legislativ este alcãtuit din demnitari, funcţionari publici şi personal contractual. Condiţiile de numire în funcţiile de preşedinte al Consiliului Legislativ, preşedinte de secţie, şef al Departamentului pentru armonizarea legislaţiei cu reglementãrile Uniunii Europene, şef al Departamentului de informaticã legislativã, secretar general, director al Direcţiei de studii şi documentare şi de şef al Sectorului financiar-contabil sunt cele prevãzute la <>art. 18 alin. (1) din Legea nr. 73/1993 , republicatã." 40. Dupã articolul 84 se introduce un nou articol, articolul 84^1, cu urmãtorul cuprins: "Art. 84^1. - Au calitatea de membri ai Consiliului Legislativ preşedintele Consiliului Legislativ, preşedinţii de secţii, şefii de departamente şi consilierii." 41. Articolul 85 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 85. - Secretarul general, şefii de departamente, consilierii şi celãlalt personal care deţine calitatea de funcţionar public îşi exercitã atribuţiile de la data depunerii, în mod individual, a jurãmântului prevãzut la <>art. 9 alin. (3) din Legea nr. 73/1993 , republicatã, şi în condiţiile prevãzute la art. 11 alin. (4) din aceeaşi lege." 42. Articolul 86 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 86. - Condiţiile de numire a directorilor sunt cele prevãzute de lege şi de prezentul regulament pentru consilier sau, respectiv, expert." 43. Articolul 87 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 87. - Condiţiile de numire în funcţia de expert şi în celelalte funcţii de execuţie de specialitate specifice din cadrul Consiliului Legislativ sunt cele aplicabile personalului similar din aparatul Parlamentului sau, dupã caz, cele prevãzute de reglementãrile legale în vigoare pentru funcţionarii publici. Condiţiile de numire a experţilor şi consultanţilor, funcţionari publici şi personal contractual, sunt urmãtoarele: a) sã fie absolvent, cu diplomã de licenţã, al unei facultãţi; b) sã aibã o bunã reputaţie moralã; c) sã fi desfãşurat o valoroasã activitate în specialitate. În afara condiţiilor prevãzute la alin. 2 lit. a)-c), pentru funcţia de expert se cere o vechime în specialitate de cel puţin 5 ani, iar pentru cea de consultant, de 3 ani. În situaţii temeinic motivate, preşedintele Consiliului Legislativ, la propunerea Comisiei de numiri şi disciplinã, poate reduce pânã la 3 ani vechimea în muncã pentru expert şi poate încadra în funcţia de consultant tineri absolvenţi ai facultãţii, cu diplomã de licenţã, fãrã îndeplinirea condiţiilor de vechime. Condiţiile de numire prevãzute la alin. 2 şi 3 sunt valabile şi pentru personalul prevãzut la alin. 1." 44. Articolul 88 se abrogã. 45. Articolul 98 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 98. - Funcţiile de preşedinte al Consiliului Legislativ, de preşedinte de secţie, de secretar general, de şef de departament, de consilier şi de expert sunt, potrivit legii, incompatibile cu oricare altã funcţie publicã sau privatã, cu excepţia funcţiilor didactice din învãţãmântul superior. Participarea la activitãţile didactice a persoanelor prevãzute la alin. 1 nu trebuie sã impieteze în nici un fel asupra activitãţii ce le revine în cadrul Consiliului Legislativ." 46. Articolul 100 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 100. - Salarizarea şi celelalte drepturi de naturã salarialã ale personalului Consiliului Legislativ sunt corespunzãtoare celor stabilite pentru personalul cu funcţii similare din aparatul celor douã Camere ale Parlamentului. Funcţia de secretar general este asimilatã, din punct de vedere al salarizãrii, funcţiei de şef de departament, iar ceilalţi funcţionari publici sunt salarizaţi potrivit reglementãrilor legale aplicabile funcţiilor respective." 47. Articolul 102 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 102. - Regulile privind durata concediului de odihnã, cuantumul indemnizaţiei cuvenite, programarea, efectuarea, întreruperea şi amânarea concediului de odihnã şi compensarea în bani a concediului neefectuat se stabilesc, potrivit legii, prin regulamentul intern aprobat prin ordin al preşedintelui Consiliului Legislativ." 48. Articolul 104 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 104. - Preşedintele Consiliului Legislativ şi preşedinţii de secţii sunt cercetaţi şi sancţionaţi în cazul comiterii unor abateri disciplinare, potrivit prevederilor <>art. 23 alin. (2) din Legea nr. 73/1993 , republicatã." 49. Articolul 115 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 115. - Colaboratorii externi beneficiazã de drepturile cuvenite potrivit legii." 50. Articolul 121 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 121. - Propunerile pentru proiectul de buget se fac de cãtre Sectorul financiar-contabil din cadrul Secretariatului Consiliului Legislativ." 51. Articolele 125 şi 126 se abrogã. 52. Anexa nr. 1, cuprinzând structura organizatoricã a Consiliului Legislativ, şi anexa nr. 2 - Nomenclatorul de funcţii - se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. II Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica de cãtre acesta în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare şi actualizându-se trimiterile la textele Constituţiei şi ale <>Legii nr. 73/1993 , republicate. Aceastã hotãrâre a fost adoptatã de birourile permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului în şedinţa comunã din 22 februarie 2005. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR ADRIAN NĂSTASE PREŞEDINTELE SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU Bucureşti, 22 februarie 2005. Nr. 1. ANEXA 1
Numãr maxim de posturi: 131
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A CONSILIULUI LEGISLATIV
┌─────────────────┐
│ PREŞEDINTE │
└──────┬────┬─────┘
│ │ ┌─────────────────┐
│ └─────────────┤ CANCELARIE │
│ └─────────────────┘
┌────────────┬────────────┬──┴─────────┬───────────┬──────────┬───────┐
│ │ │ │ │ │ │
┌────┴─────┐ ┌────┴─────┐┌─────┴─────┐┌─────┴─────┐┌────┴────┐┌────┴─────┐ │
│ │ │ ││SECŢIA DE ││ DEPARTA- ││ ││ │ │
│ SECŢIA │ │ SECŢIA ││ EVIDENŢĂ ││ MENTUL ││ DEPARTA-││SECRETARI-│ │
│ DE │ │ DE ││OFICIALĂ A ││ PENTRU ││MENTUL DE││ATUL CON- │ │
│ DREPT │ │ DREPT ││LEGISLAŢIEI││ARMONIZAREA││ INFORMA-││-SILIULUI │ │
│ PUBLIC │ │ PRIVAT ││ ŞI DOCU- ││LEGISLAŢIEI││ TICA ││LEGISLATIV│ │
│ │ │ ││ MENTARE ││ CU REGLE- ││ LEGISLA-││ │ │
│ │ │ ││ ││ MENTĂRILE ││ TIVA ││ │ │
└────┬─────┘ └─────┬────┘└──────┬────┘└───────────┘└────┬────┘└────┬─────┘ │
│ │ │ │ │ │
┌─┬─┼─┬─┬─┐ ┌─┬─┼─┬─┬─┐ ┌─┼─┬─┐ ┌┴┐ ┌─┬┴┬─┐ ┌┴┐
┌┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┐ ┌┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┐ ┌┴┬┴┬┴┬┴┐ ┌┴┬┴┐ ┌┴┬┴┬┴┬┴┐ ┌┴┬┴┐
│A│B│C│D│E│F│ │G│H│I│J│K│L│ │M│N│O│P│ │M│N│ │M│N│O│P│ │M│N│
└─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┘ └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┘
LEGENDA:
A - Sectorul de legislaţie privind autoritãţile publice şi de analizã
constituţionalã
B - Sectorul de legislaţie penalã şi contravenţionalã
C - Sectorul de legislaţie bugetarã, fiscalã şi monetarã
D - Sectorul de legislaţie privind învãţãmântul, cercetarea, arta, cultura
şi cultele
E - Sectorul de legislaţie privind apãrarea, ordinea publicã şi siguranţa
naţionalã
F - Sectorul de legislaţie privind relaţiile internaţionalã
G - Sectorul de legislaţie civilã
H - Sectorul de legislaţie comercialã
I - Sectorul de legislaţie economicã şi privatizare
J - Sectorul de legislaţie agrarã şi asociativã
K - Sectorul de legislaţie a muncii şi securitãţii sociale
L - Sectorul de legislaţie privind sãnãtatea, protecţia mediului şi
protecţia consumatorului
M - Sectorul de metodologie, tehnicã legislativã şi sistematizarea
legislaţiei
N - Sectorul de evidenţa oficialã a legislaţiei şi de elaborare a
Repertoriului legislaţiei României
O - Sectorul de republicãri, rectificãri, culegeri de acte
normative - codexuri
P - Direcţia de studii şi documentare cu: Serviciul de studii; Serviciul
documentare; Bibliotecã
R - Serviciul pentru proiectarea şi implementarea de arhitecturi hardware
şi software
Q - Biroul pentru proiectarea şi implementarea de baze de date legislative
S - Direcţia tehnico-administrativã şi registraturã generalã cu: Serviciul
tehnic-administrativ; Biroul registraturã generalã
Ş - Sectorul financiar-contabil
T - Serviciul de relaţii externe, protocol, presã, petiţii şi relaţii cu
publicul
Ţ - Biroul arhivare
U - Biroul de organizare, resurse umane şi contencios
V - Compartimentul de audit public intern
ANEXA 2
CONSILIUL LEGISLATIV
NOMENCLATORUL DE FUNCŢII
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Funcţia
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Preşedintele Consiliului Legislativ
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Preşedinte de secţie
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Secretar general (asimilat funcţiei de şef departament)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Şef departament
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Director, şef sector (funcţia de bazã asimilatã consilierului
parlamentar cu indemnizaţie de conducere)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Director, şef sector (funcţia de bazã asimilatã consilierului I,
superior cu indemnizaţie de conducere)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Director (funcţia de bazã asimilatã expertului parlamentar cu
indemnizaţie de conducere)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Director (funcţia de bazã asimilatã expertului I, superior cu
indemnizaţie de conducere)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Şef serviciu (funcţia de bazã asimilatã consilierului sau
expertului cu indemnizaţie de conducere)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10. Şef birou (funcţia de bazã asimilatã consilierului sau
expertului cu indemnizaţie de conducere)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11. Consilier (asimilat consilierului parlamentar)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12. Consilier I, superior
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13. Expert (asimilat expertului parlamentar)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14. Expert I (debutant, asistent, principal, superior)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15. Consultant (asimilat consultantului parlamentar)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
16. Şef cabinet (S)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
17. Şef cabinet, referent (SSD)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
18. Referent III (debutant, asistent, principal, superior)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
19. Şef cabinet, referent, stenodactilograf (P.L.)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
20. Şef cabinet, referent, stenodactilograf (M)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
21. Secretar-dactilograf
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
22. Arhivar (M)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
23. Magaziner (M)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
24. Curier
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
25. Bufetier
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
26. Şofer
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
27. Muncitor calificat (instalator, electrician, lãcãtuş, mecanic,
tâmplar, legãtor)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.