Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile <>art. 14 alin. (8) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, introduse prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2007 ,
în temeiul <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 33/2007 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2007 , şi al <>art. 32 alin. (7) şi (8) din Legea nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
Biroul Electoral Central hotãrãşte:
ART. 1
(1) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European se constituie Biroul Electoral Central, birouri electorale judeţene, Biroul Electoral al Municipiului Bucureşti, birouri electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi birouri electorale ale secţiilor de votare, organizate în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 33/2007 privind organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, modificatã şi completatã prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2007 , precum şi ale <>Legii nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Biroul Electoral Central este alcãtuit din 5 judecãtori ai Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, preşedintele şi vicepreşedinţii Autoritãţii Electorale Permanente, 10 reprezentanţi ai partidelor politice şi ai alianţelor acestora, precum şi ai organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale care au grup parlamentar propriu în ambele Camere ale Parlamentului, care participã la alegeri, precum şi un reprezentant desemnat de grupul parlamentar al minoritãţilor naţionale din Camera Deputaţilor.
(3) Birourile electorale se constituie la nivelul fiecãrui judeţ, respectiv la nivelul municipiului Bucureşti şi al sectoarelor acestuia, potrivit legii.
(4) Biroul electoral judeţean/Biroul Electoral al Municipiului Bucureşti se constituie din 3 judecãtori şi din cel mult 10 reprezentanţi ai partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale sau organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale, care participã la alegeri.
(5) La nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti se organizeazã birouri electorale care sunt alcãtuite dintr-un preşedinte, un locţiitor al acestuia şi din cel mult 7 membri, reprezentanţi ai partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale şi organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale, care participã la alegeri.
(6) Birourile electorale ale secţiilor de votare sunt alcãtuite dintr-un preşedinte, un locţiitor al acestuia şi cel mult 7 membri, reprezentanţi ai partidelor politice şi ai alianţelor acestora, precum şi ai organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale, care participã la alegeri. Preşedintele şi locţiitorul acestuia nu pot fi membri ai vreunui partid politic, alianţã politicã, alianţã electoralã sau organizaţie a cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale.
(7) Din birourile electorale pot face parte numai cetãţenii cu drept de vot.
(8) Candidaţii în alegeri, soţiile, rudele şi afinii acestora, pânã la gradul al doilea inclusiv, nu pot fi membri ai birourilor electorale.
ART. 2
(1) Birourile electorale funcţioneazã legal în prezenţa majoritãţii membrilor.
(2) Pânã la completarea birourilor electorale judeţene, al municipiului Bucureşti şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti cu reprezentanţii partidelor politice şi ai organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale, care participã la alegeri, acestea funcţioneazã legal în prezenţa celor 3 judecãtori, respectiv celor 2 judecãtori în cazul sectoarelor.
ART. 3
(1) Şedinţele biroului sunt conduse de preşedinte sau de locţiitorul acestuia.
(2) În lipsa preşedintelui biroului electoral, atribuţiile acestuia sunt îndeplinite de locţiitorul sãu.
ART. 4
(1) Convocarea membrilor biroului electoral în şedinţã se face telefonic sau prin orice alt mijloc, de regulã cu cel puţin 6 ore înainte, cu excepţia situaţiilor urgente, când se face de îndatã, din dispoziţia preşedintelui, prin intermediul aparatului tehnic.
(2) În cazul birourilor electorale ale secţiilor de votare, convocarea se face din dispoziţia preşedintelui sau locţiitorului acestuia.
(3) În convocare se precizeazã ora, motivul, locul de desfãşurare a şedinţei şi se face dovada convocãrii.
ART. 5
Preşedintele biroului stabileşte care dintre problemele cu care a fost sesizat acesta este de naturã a fi supusã dezbaterii biroului şi rezolvatã prin hotãrâre, cu excepţia solicitãrilor membrilor biroului.
ART. 6
(1) Proiectul ordinii de zi a şedinţei se propune de cãtre preşedinte şi se aprobã cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(2) Membrii biroului pot face propuneri pentru completarea ordinii de zi sau pentru eliminarea unora dintre problemele înscrise în aceasta.
(3) Propunerile de modificare a ordinii de zi se supun aprobãrii biroului. Dacã acestea sunt aprobate, preşedintele este obligat sã le supunã dezbaterii.
ART. 7
(1) Propunerile se supun dezbaterii biroului în ordinea în care acestea au fost înscrise pe ordinea de zi.
(2) Schimbarea ordinii de dezbatere a problemelor înscrise pe ordinea de zi se poate face numai cu aprobarea biroului, la propunerea preşedintelui, locţiitorului sau a unuia dintre membri.
ART. 8
(1) Membrii biroului pot participa la dezbateri în ordinea înscrierii la cuvânt şi numai dupã acordarea acestuia de cãtre preşedinte.
(2) În luãrile de cuvânt în cadrul biroului electoral, membrii acestuia se limiteazã strict la problema pusã în discuţie.
ART. 9
Preşedintele poate retrage cuvântul acordat, în situaţia în care vorbitorul se abate de la subiectul aflat în discuţie. Dacã cel în cauzã nu se supune, preşedintele poate suspenda şedinţa.
ART. 10
Prezenţa la şedinţe a membrilor biroului este obligatorie. În cazuri justificate, preşedintele biroului electoral poate aproba ca unii membri ai acestuia sã lipseascã de la şedinţã.
ART. 11
Reprezentanţii partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale, respectiv ai organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale în biroul electoral nu pot primi şi nu pot exercita alte însãrcinãri în afara celor prevãzute de lege.
ART. 12
(1) În îndeplinirea atribuţiilor ce le sunt stabilite prin lege, birourile electorale adoptã, prin vot deschis, hotãrâri cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(2) În caz de egalitate de voturi, votul preşedintelui este hotãrâtor.
(3) Hotãrârile biroului electoral se semneazã de preşedinte, de locţiitorul acestuia şi de membri.
(4) Lipsa semnãturilor unor membri nu influenţeazã valabilitatea hotãrârii, dacã aceasta a fost adoptatã în condiţiile alin. (1).
(5) Hotãrârile biroului electoral se aduc la cunoştinţã publicã, dupã caz, prin afişare la sediul biroului electoral, pe site-ul acestuia, prin comunicare sau prin alte mijloace.
ART. 13
Hotãrârile Biroului Electoral Central sunt obligatorii pentru toate autoritãţile, instituţiile publice, birourile electorale, precum şi pentru toate organismele cu atribuţii electorale, de la data aducerii lor la cunoştinţa publicã.
ART. 14
(1) Reprezentanţii partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale şi ai organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale pot fi înlocuiţi la cererea partidului care i-a propus.
(2) Înlocuirea se poate face numai pânã în preziua votãrii.
(3) În caz de deces, îmbolnãviri sau accidente, înlocuirea se poate face chiar şi în ziua alegerilor.
ART. 15
La propunerea biroului electoral, preşedintele poate desemna unul sau mai mulţi membri pentru întocmirea unor puncte de vedere asupra problemelor în discuţie.
ART. 16
(1) Programul de lucru cu publicul al birourilor electorale este în fiecare zi din perioada electoralã între orele 10,00 şi 18,00, cu excepţia zilelor în care se împlineşte un termen la respectivul birou, când este între orele 10,00 şi 24,00.
(2) În ziua votãrii, birourile asigurã permanenţa.
Preşedintele Biroului Electoral Central,
judecãtor Valeria Dumitrache
Bucureşti, 19 februarie 2007.
Nr. 1.
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: