Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARARE nr. 1.864 din 21 decembrie 2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulatie pe teritoriul Romaniei a cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European si pentru stabilirea formei si continutului documentelor care se elibereaza cetatenilor Uniunii Europene si membrilor lor de familie
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 33^1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetãţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 260/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1 (1) Se aprobã Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetãţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European, prevãzute în anexa nr. 1. (2) Se aprobã forma şi conţinutul certificatului de înregistrare şi ale cãrţii de rezidenţã permanentã care se elibereazã cetãţenilor Uniunii Europene, precum şi ale cãrţii de rezidenţã şi ale cãrţii de rezidenţã permanentã care se elibereazã membrilor de familie ai acestora, cetãţeni ai unor state terţe, prevãzute în anexele nr. 2-5. ART. 2 Documentele prevãzute la art. 1 alin. (2) se elibereazã titularilor dupã achitarea costului acestora, a costurilor operaţiunilor de emitere, precum şi, dupã caz, a altor taxe şi tarife stabilite conform legii, în aceleaşi condiţii ca şi pentru cetãţenii români. ART. 3 (1) Documentele prevãzute la art. 1 alin. (2) vor fi realizate prin grija Ministerului Administraţiei şi Internelor. (2) Materialele necesare producerii cãrţilor de rezidenţã care se elibereazã cetãţenilor Uniunii Europene şi membrilor de familie ai acestora se achiziţioneazã de cãtre Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor şi se distribuie cu titlu gratuit Autoritãţii pentru strãini. (3) Confecţionarea cãrţilor de rezidenţã care se elibereazã cetãţenilor Uniunii Europene şi membrilor de familie ai acestora se realizeazã de cãtre Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor. (4) Contravaloarea cãrţilor de rezidenţã care se elibereazã cetãţenilor Uniunii Europene şi membrilor de familie ai acestora se constituie venit la bugetul de stat. (5) În termen de 30 zile de la data publicãrii prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, Autoritatea pentru strãini, Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor şi Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor vor încheia un protocol de colaborare în vederea producerii documentelor care se elibereazã cetãţenilor Uniunii Europene şi membrilor de familie ai acestora. ART. 4 (1) În termen de un an de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, cetãţenii Uniunii Europene şi membrii de familie ai acestora, care îşi exercitã dreptul de rezidenţã în România şi care au obţinut anterior un drept de şedere potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strãinilor în România, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt obligaţi sã se prezinte la formaţiunile teritoriale ale Autoritãţii pentru strãini în vederea preschimbãrii documentelor eliberate în baza <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 194/2002 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu cele corespunzãtoare, prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetãţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 260/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (2) Preschimbarea documentelor prevãzute la alin. (1) se efectueazã cu aplicarea dispoziţiilor art. 2. (3) Dupã expirarea termenului prevãzut la alin. (1), documentele eliberate cetãţenilor Uniunii Europene şi membrilor de familie ai acestora în baza <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 194/2002 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pot fi reţinute de cãtre autoritãţile competente şi transmise de îndatã Autoritãţii pentru strãini, titularul fiind îndrumat sã se adreseze formaţiunii teritoriale a Autoritãţii pentru strãini pe raza cãreia acesta declarã cã şi-a stabilit rezidenţa, în vederea eliberãrii documentelor prevãzute în art. 15, art. 16 alin. (1), art. 19 alin. (1) şi <>art. 24 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 102/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 260/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (4) Autoritãţile competente prevãzute la alin. (3) sunt: a) Autoritatea pentru strãini; b) Inspectoratul General al Poliţiei Române; c) Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã; d) Inspectoratul General al Jandarmeriei Române. ART. 5 Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 6 Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2007.
PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemneazã: -------------- p. Ministrul administraţiei şi internelor, Mircea Nicu Toader, secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe, Anton Niculescu, secretar de stat
Ministrul integrãrii europene, Anca Daniela Boagiu
Ministrul sãnãtãţii publice, Gheorghe Eugen Nicolãescu
Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, Gheorghe Barbu
Ministrul educaţiei şi cercetãrii, Mihail Hãrdãu
Ministrul finanţelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu
Bucureşti, 21 decembrie 2006. Nr. 1.864.
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetãţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European
ART. 1 Prezentele Norme metodologice reglementeazã modul de punere în aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetãţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 260/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare ordonanţã de urgenţã.
SECŢIUNEA 1 Proceduri privind intrarea şi ieşirea de pe teritoriul României
ART. 2 (1) Viza de intrare pentru membrii de familie care nu sunt cetãţeni ai Uniunii Europene se acordã, la cerere, de misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României, cu aprobarea prealabilã a Centrului Naţional de Vize din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, în termen de 48 ore şi fãrã plata taxelor consulare. (2) În vederea obţinerii vizei de intrare în România, persoanele prevãzute la alin. (1) trebuie sã prezinte: a) cererea tip; b) paşaportul valabil; c) paşaportul, sau actul de identitate al cetãţeanului Uniunii Europene în original şi în fotocopie, iar în cazul în care cetãţeanul Uniunii Europene se aflã deja pe teritoriul României, copia paşaportului sau a actului de identitate, precum şi copia documentului care atestã rezidenţa pe teritoriul României al cetãţeanului Uniunii Europene, certificatã conform cu originalul de cãtre Autoritatea pentru strãini; d) dupã caz, urmãtoarele documente: i) documente doveditoare a cãsãtoriei, respectiv a legãturii de rudenie cu cetãţeanul Uniunii Europene, pentru membrii de familie; ii) documente emise de autoritãţile din statul membru de origine sau de provenienţã prin care se face dovada cã persoana în cauzã este membru de familie al cetãţeanului Uniunii Europene, dar nu se încadreazã în definiţia de la art. 2 alin. (1) pct. 3 din ordonanţa de urgenţã, se aflã în întreţinerea sau gospodãreşte împreunã cu cetãţeanul Uniunii Europene sau se aflã în situaţia în care, din motive medicale grave, este necesarã asistenţa personalã a acestuia, pentru, persoanele aflate în întreţinere; iii) documentul prin care se atestã faptul cã relaţia de parteneriat cu cetãţeanul Uniunii Europene a fost înregistratã în statul membru de origine sau de provenienţã, în cazul parteneriatului înregistrat sau documente care sã ateste faptul cã persoana în cauzã are o relaţie de convieţuire de lungã duratã cu cetãţeanul Uniunii Europene, în cazul parteneriatului neînregistrat; (3) Forma şi conţinutul cererii tip pentru viza de intrare se stabilesc de cãtre Ministerul Afacerilor Externe. ART. 3 (1) În situaţia prevãzutã la art. 6 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã, cetãţeanul Uniunii Europene sau membrul de familie al acestuia are obligaţia de a dovedi organelor poliţiei de frontierã cã este beneficiar al dreptului la liberã circulaţie şi rezidenţã pe teritoriul României. (2) Dovada se face prin orice mijloc care atestã neechivoc calitatea de cetãţean al Uniunii Europene sau de membru de familie. (3) Persoanei în cauzã i se acordã tot sprijinul necesar pentru clarificarea situaţiei inclusiv prin asigurarea accesului la mijloacele de telecomunicaţie sau prin contactarea oficiului diplomatic sau consular din România al statului al cãrui cetãţean este. (4) Membrul de familie care nu este cetãţean al Uniunii Europene şi nu deţine viza de intrare pe teritoriul României, trebuie sã prezinte organelor poliţiei de frontierã, dupã caz, documentele prevãzute la art. 2 alin (2) şi sã demonstreze, prin orice mijloace ori printr-o declaraţie pe propria rãspundere, existenţa situaţiei excepţionale care nu i-a permis solicitarea vizei în condiţiile prevãzute la art. 2 alin. (1). (5) Organele poliţiei de frontierã permit intrarea pe teritoriul României persoanei care, în baza documentelor prezentate, face dovada faptului cã beneficiazã de dreptul la liberã circulaţie şi rezidenţã pe teritoriul României. ART. 4 (1) Membrilor de familie care nu sunt cetãţeni ai Uniunii Europene aflaţi în situaţia prevãzutã la art. 3 alin. (4), cu excepţia celor care deţin un document care atestã rezidenţa într-un alt stat membru, li se elibereazã viza de intrare de cãtre organele poliţiei de frontierã, în punctele de trecere a frontierei de stat, numai în baza aprobãrii Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã. (2) În aplicarea art. 6 alin. (3) şi art. 8 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã, organele poliţiei de frontierã vor elibera un document privind decizia de refuz al intrãrii sau, dupã caz, al ieşirii de pe teritoriul României, potrivit formularului stabilit prin dispoziţie a inspectorului general al Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã.
SECŢIUNEA a 2-a Proceduri privind exercitarea dreptului de rezidenţã pentru o perioadã mai mare de trei luni pe teritoriul României
ART. 5 (1) În scopul obţinerii documentelor care atestã rezidenţa pe teritoriul României, cetãţenii Uniunii Europene şi membrii de familie ai acestora vor depune cererea şi documentele prevãzute de ordonanţa de urgenţã la formaţiunea teritorialã a Autoritãţii pentru strãini pe raza cãreia îşi stabilesc rezidenţa. (2) Forma şi conţinutul cererilor se aprobã prin dispoziţie a directorului general al Autoritãţii pentru strãini. ART. 6 (1) În aplicarea art. 15 lit. b) şi c) şi art. 16 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã, pentru luarea în evidenţã şi eliberarea documentelor care atestã rezidenţa, cetãţenii Uniunii Europene pot face dovada mijloacelor de întreţinere prin talon de pensie eliberat cu cel mult 3 luni înainte de data intrãrii pe teritoriul României, declaraţie privind impozitul pe venitul global pentru anul anterior intrãrii pe teritoriul României, extras de cont bancar ori alte documente echivalente care atestã obţinerea veniturilor necesare asigurãrii întreţinerii, iar persoanele prevãzute la art. 13 alin. (1) lit. c) din ordonanţa de urgenţã şi printr-o declaraţie pe proprie rãspundere datã în faţa reprezentantului Autoritãţii pentru strãini; (2) În situaţia prevãzutã la art. 15 lit. c) din ordonanţa de urgenţã dovada înscrierii la o instituţie de învãţãmânt acreditatã poate fi fãcutã printr-o adeverinţã eliberatã de instituţia de învãţãmânt, legitimaţia de student sau carnetul de note, vizate, precum şi prin orice alte documente eliberate de instituţia de învãţãmânt sau autoritãţile competente. (3) Actele de stare civilã sau documentele care atestã, în condiţiile legii, legãtura de rudenie, prevãzute la art. 16 alin. (1) lit. a.) şi alin. (3) din ordonanţa de urgenţã, precum şi documentele care atestã parteneriatul se depun în original şi copie. ART. 7 (1) Autoritatea pentru strãini poate efectua verificãri pentru constatarea existenţei unei cãsãtorii de convenienţã. În acest scop, în cazul în care existã indicii privind existenţa unei cãsãtorii de convenienţã, poatã fi dispusã efectuarea unui interviu. (2) Verificãrile se efectueazã numai în cazul cãsãtoriei încheiate între un cetãţean al Uniunii Europene şi un cetãţean al unui stat terţ şi numai dacã cetãţeanul statului terţ nu a beneficiat de un drept de rezidenţã pe teritoriul altui alt stat membru în baza acestei cãsãtorii. (3) Elementele pe baza cãrora se poate stabili faptul cã o cãsãtorie este de convenienţã sunt cele prevãzute la <>art. 64 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strãinilor în România, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare şi pot rezulta din declaraţiile celor în cauzã sau ale unor terţe persoane, înscrisuri, date obţinute cu ocazia realizãrii interviului sau a unor verificãri suplimentare. (4) Dispoziţiile alin. (1)-(3) se aplicã în mod corespunzãtor în cazul parteneriatului cu un cetãţean al unui stat terţ. ART. 8 (1) În aplicarea art. 17 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã, în cazul în care se constatã cã nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de ordonanţa de urgenţã, se comunicã în scris acest fapt solicitantului, menţionând documentele necesare pentru dovedirea îndeplinirii acestor condiţii şi stabilind, cu acordul solicitantului, un termen care nu poate fi mai mare de 30 de zile, în care acesta urmeazã sã prezinte documentele solicitate. (2) La expirarea termenului prevãzut la alin. (2), în cazul în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 17 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã, se comunicã în scris solicitantului refuzul eliberãrii documentelor şi se emite decizia de pãrãsire a teritoriului României potrivit art. 24^2 din ordonanţa de urgenţã. ART. 9 (1) Pentru a beneficia de dreptul de rezidenţã permanentã pe teritoriul României, cetãţenii Uniunii Europene şi membrii de familie ai acestora trebuie sã depunã la formaţiunea teritorialã a Autoritãţii pentru strãini pe raza cãreia locuiesc, urmãtoarele: a) o cerere tip, conform modelului stabilit prin dispoziţie a directorului general al Autoritãţii pentru strãini; b) certificatul de înregistrare în cazul cetãţenilor Uniunii Europene sau cartea de rezidenţã în cazul membrilor de familie care nu sunt cetãţeni ai Uniunii Europene; c) acte, documente sau orice alte înscrisuri care sã ateste cã au o rezidenţã continuã şi legalã pe teritoriul României, în condiţiile ordonanţei de urgenţã; d) pentru situaţiile prevãzute la art. 23 din ordonanţa de urgenţã, acte, documente sau orice alte înscrisuri care sã ateste îndeplinirea condiţiilor necesare. (2) Continuitatea rezidenţei pe teritoriul naţional presupune şederea legalã pe teritoriul României pe perioadele prevãzute de ordonanţa de urgenţã în vederea obţinerii dreptului de rezidenţã permanentã. (3) Perioada de timp în care cetãţenii Uniunii Europene au exercitat un drept de şedere potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 194/2002 , se ia în considerare la stabilirea continuitãţii rezidenţei. (4) Perioada de timp în care membrii de familie care nu sunt cetãţeni ai Uniunii Europene au exercitat un drept de şedere potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 194/2002 , se ia în considerare la stabilirea continuitãţii rezidenţei numai dacã se face dovada cã în aceastã perioadã persoana în cauzã a avut calitatea de membru de familie al unui cetãţean al Uniunii Europene. (5) Dispoziţiile alin. (1)-(4) se aplicã în mod corespunzãtor partenerului sau persoanelor aflate în întreţinere. ART. 10 În situaţia în care se constatã cã nu sunt îndeplinite condiţiile referitoare la dreptul de rezidenţã permanentã prevãzute de ordonanţa de urgenţã, se comunicã în scris solicitantului motivele pentru care nu poate beneficia de acest drept.
SECŢIUNEA a 3-a Proceduri privind emiterea şi punerea în aplicare a deciziei de pãrãsire a teritoriului României
ART. 11 (1) Decizia de pãrãsire a teritoriului României se emite numai dupã analizarea amãnunţitã a situaţiei persoanei în cauzã şi numai în cazul în care aceasta nu se încadreazã în nici una dintre situaţiile prevãzute la art. 13, 18 sau 21 din ordonanţa de urgenţã. (2) Decizia de pãrãsire a teritoriului României se redacteazã în douã exemplare, în limba românã şi într-o altã limbã oficialã a Uniunii Europene şi va conţine motivele care au stat la baza emiterii deciziei, instanţa şi termenul în care aceasta poate fi atacatã, precum şi termenul în care persoana este obligatã sã pãrãseascã teritoriul naţional. (3) Atunci când persoana în cauzã este prezentã, un exemplar al deciziei de pãrãsire a teritoriului se comunicã acesteia, sub semnãturã. (4) În situaţia în care persoana în cauzã nu este prezentã, comunicarea deciziei de pãrãsire a teritoriului se realizeazã astfel: a) prin poştã, cu confirmarea de primire, la adresa declaratã. b) prin afişare la sediul formaţiunii teritoriale a Autoritãţii pentru Strãini, dacã cel în cauzã: (i) refuzã sã semneze decizia de pãrãsire a teritoriului României; (ii) nu mai locuieşte la adresa declaratã; (iii) nu a fãcut cunoscutã noua adresã la care locuieşte. ART. 12 La emiterea deciziei de pãrãsire, Autoritatea pentru strãini retine documentul care atestã dreptul de rezidenţã. Anularea documentului se efectueazã dupã expirarea termenului prevãzut la art. 24^2 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã sau, dupã caz, la data rãmânerii definitive şi irevocabile a hotãrârii instanţei de judecatã prin care se respinge contestaţia. ART. 13 (1) Depistarea şi escortarea pânã la frontierã a persoanei care nu a pãrãsit teritoriul României în termenul prevãzut de ordonanţa de urgenţã se face de cãtre personalul specializat al Autoritãţii pentru strãini. (2) Cheltuielile de transport efectuate pentru pãrãsirea teritoriului naţional sunt suportate de cãtre persoana împotriva cãreia s-a emis decizia de pãrãsire, iar în cazul în care aceasta nu deţine sumele de bani necesare, cheltuielile se deconteazã din bugetul Ministerul Administraţiei şi Internelor. (3) În situaţiile în care, în momentul depistãrii, persoana în cauzã, membru de familie care nu este cetãţean al Uniunii Europene, nu posedã document de cãlãtorie, precum şi în situaţia în care escortarea nu se poate executa imediat din motive obiective, se aplicã prevederile art. 24^2 alin. (6) din ordonanţa de urgenţã. (4) Cheltuielile necesare pentru acoperirea costurilor transportului, hrãnirea, întreţinerea şi cazarea în centre, asigurarea asistenţei medicale şi spitalizare, precum, şi cele pentra escortare se suportã din bugetul Ministerul Administraţiei şi Internelor.
SECŢIUNEA a 4-a Proceduri privind aplicarea mãsurilor de restrângere a dreptului la liberã circulaţie şi rezidenţã
ART. 14 În vederea punerii în executare a ordonanţei de declarare ca indezirabil sau a hotãrârii judecãtoreşti prin care s-a dispus mãsura expulzãrii, Autoritatea pentru strãini poate dispune depistarea persoanei în cauzã şi asigurarea escortãrii acesteia pânã la frontierã sau pânã în ţara de origine sau de provenienţã, dupã caz. ART. 15 (1) În cazul persoanei care a fost declaratã indezirabilã sau împotriva cãreia instanţa a dispus mãsura de siguranţã a expulzãrii, Autoritatea pentru strãini reţine şi anuleazã documentul care atestã dreptul de rezidenţã al acesteia. (2) Anularea documentului persoanei care a fost declaratã indezirabilã se efectueazã la data expirãrii termenului prevãzut de lege în care cel în cauzã poate contesta decizia de restrângere a dreptului de rezidenţã sau la data rãmânerii definitive şi irevocabile a hotãrârii instanţei de judecatã prin care se respinge contestaţia. (3) Anularea documentului persoanei împotriva cãreia instanţa a dispus mãsura de siguranţã a expulzãrii se efectueazã în momentul rãmânerii definitive a hotãrârii instanţei de judecatã prin care s-a dispus aceastã mãsurã. ART. 16 În cazul persoanei împotriva cãreia a fost dispusã mãsura de sigaranţã a expulzãrii, executã o pedeapsã privativã de libertate, cu cel puţin 5 zile înainte de liberarea acesteia din penitenciar, Direcţia Generalã a Penitenciarelor transmite Autoritãţii pentru strãini o informare cu privire la numele, prenumele, cetãţenia persoanei în cauzã, precum şi data şi locul unde aceasta urmeazã a fi pusã în libertate. ART. 17 (1) Cheltuielile efectuate în vederea pãrãsirii teritoriului naţional de cãtre persoana declaratã indezirabilã sau împotriva cãreia a fost dispusã o mãsura de siguranţã a expulzãrii se suportã potrivit art. 13 alin. (2) şi (4). (2) În situaţiile în care, în momentul depistãrii, persoana în cauzã nu posedã document de cãlãtorie, precum şi în situaţia în care escortarea nu se poate executa imediat din motive obiective, se aplicã dupã caz, prevederile art. 27 alin. (3^1) sau art. 30 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã. ART. 18 (1) Persoanele care nu posedã documente de trecere a frontierei de stat vor fi prezentate misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare acreditate in România ale statelor ai cãror cetãţeni sunt, pentru eliberarea documentelor. (2) Pentru persoanele provenite din state care nu au misiuni diplomatice sau oficii consulare in România vor fi solicitate documente de trecere a frontierei de stat din ţara de origine, prin Direcţia generalã afaceri consulare din cadrul Ministerului Afacerilor Externe. (3) În situaţia în care documentul de trecere a frontierei de stat nu poate fi obţinut în condiţiile prevãzute la alin. (2), Autoritatea pentru strãini poate elibera un titlu de cãlãtorie.
SECŢIUNEA a 5-a Prelucrarea şi protecţia datelor cu caracter personal ale cetãţenilor Uniunii Europene şi ale membrilor de familie ai acestora
ART. 19 (1) În scopul aplicãrii prevederilor ordonanţei de urgenţã, Autoritatea pentru strãini, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã, precum şi alte autoritãţi competente în materie pot efectua activitãţi de prelucrare a datelor cu caracter personal ale cetãţenilor Uniunii Europene şi ale membrilor de familie ai acestora. (2) Prelucrarea datelor cu caracter personal se efectueazã cu respectarea dispoziţiilor <>Legii nr. 677/2001 privind protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. ART. 20 (1) La nivelul Autoritãţii pentru strãini se constituie evidenţa cetãţenilor Uniunii Europene şi a membrilor de familie ai acestora, componentã a Sistemului Naţional de Evidenta a Strãinilor. (2) Evidenţa cetãţenilor Uniunii Europene şi membrilor de familie ai acestora se organizeazã dupã principiul locului de rezidenţã prin Autoritatea pentru strãini, la nivel central, şi formaţiunile sale teritoriale, la nivel local. (3) Tipurile şi categoriile de evidenţe se stabilesc prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
SECŢIUNEA a 6-a Documente ce se elibereazã cetãţenilor UE şi membrilor de familie ai acestora
ART. 21 Autoritatea pentru strãini, prin formaţiunile sale teritoriale, elibereazã, la cerere, urmãtoarele tipuri de documente: a) certificat de înregistrare - se elibereazã cetãţenilor Uniunii Europene cu o rezidenţã mai mare de 3 luni pe teritoriul naţional; b) carte de rezidenţã - se elibereazã cetãţenilor statelor terţe, membrii de familie ai cetãţenilor Uniunii Europene, cu o rezidenţã mai mare de 3 luni pe teritoriul naţional; c) carte de rezidenţã permanentã pentru cetãţenii Uniunii Europene - se elibereazã cetãţenilor Uniunii Europene care beneficiazã de dreptul de rezidenţã permanentã. Acest document se elibereazã şi membrilor de familie care sunt cetãţeni ai Uniunii Europene; d) carte de rezidenţã permanentã pentru membrii de familie - se elibereazã cetãţenilor statelor terţe, membrii de familie ai cetãţenilor Uniunii Europene, care beneficiazã de dreptul de rezidenţã permanentã. ART. 22 (1) Documentul prevãzut la art. 21 lit. a) atestã rezidenţa pe teritoriul României iar documentele prevãzute la art. 21 lit. b), c) şi d) fac dovada identitãţii posesorului şi atestã rezidenţa pe teritoriul României. (2) Titularul unui document care atestã rezidenţa pe teritoriul naţional are obligaţia de a nu-1 înstrãina şi de a-l prezenta autoritãţilor competente ori de câte ori i se solicitã aceasta. (3) Se interzice darea, primirea sau solicitarea documentelor prevãzute la art. 21 drept garanţie pentru prestarea unor servicii, pentru încredinţarea unor bunuri sau valori, pentru plata datoriilor sau în alte scopuri. (4) Orice modificare, adãugire sau menţiuni, altele decât prevãzute de lege, înscrise în documentele prevãzute la art. 21 sunt interzise şi atrag nulitatea acestora. (5) În situaţiile prevãzute la alin. (4), nulitatea se constata de cãtre personalul Autoritãţii pentru strãini. (6) Poliţistul care constatã una dintre situaţiile prevãzute la alin. (4) este obligat sã reţinã documentul respectiv şi sã-l transmitã celei mai apropiate formaţiuni teritoriale a Autoritãţii pentru strãini. ART. 23 În cazul încetãrii dreptului de rezidenţã, documentele prevãzute la art. 21 se reţin şi, ulterior, se anuleazã de cãtre formaţiunile teritoriale ale Autoritãţii pentru strãini. ART. 24 Titularul unui document care atestã rezidenţa pe teritoriul României este obligat sã se prezinte la formaţiunea teritorialã a Autoritãţii pentru strãini competentã teritorial în vederea eliberãrii unui nou document în urmãtoarele situaţii: a) când au intervenit modificãri cu privire la nume, prenume, cetãţenie şi adresã; b) în cazul distrugerii sau deteriorãrii documentului care atestã rezidenţa; c) în cazul pierderii sau furtului, numai dupã declararea evenimentului la organul de poliţie competent teritorial potrivit art. 10 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã. ART. 25 În cazurile prevãzute la art. 10 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã, Autoritatea pentru strãini efectueazã modificãrile necesare în evidenţe, iar în cazul în care este necesarã şi modificarea datelor cuprinse în documentul care atestã rezidenţa, va elibera un nou document.
ANEXA 2
(1) Certificatul de înregistrare - Conţinutul documentului Certificatul de înregistrare cuprinde urmãtoarele date: a) codul ţãrii (ROU); b) denumirea documentului (CERTIFICAT DE ÎNREGISTRARE); c) codul numeric personal; d) seria şi numãrul (pretipãrite); e) numele şi prenumele; f) data şi locul naşterii; g) statul membru de origine; h) adresa din România; i) formaţiunea teritorialã a Autoritãţii pentru strãini care a emis documentul; j) numãr de înregistrare al documentului; k) data eliberãrii; l) ştampila autoritãţii emitente. (2) Forma şi dimensiunile documentului - Hârtie securizatã de dimensiune A5, personalizatã prin imprimare laser sau cu jet de cernealã. - Elemente de particularizare a certificatului de înregistrare: - drapelul Uniunii Europene având dimensiunile 70 x 47, poziţionat în zona medianã a documentului - Stema României, realizatã color, conform prevederilor <>Legii nr. 102/1992 , având dimensiunile 34 x 47, poziţionatã în dreapta drapelului Uniimii Europene în zona medianã a documentului. - Fond - imprimarea fundalului în curcubeu, - Textul tipãrit cu caractereie alfabetului latin, în 3 limbi: românã, englezã şi francezã Caracteristicile, rubricaţia, numãrul şi tipul elementelor de siguranţã vor putea fi adaptate în funcţie de dinamica reglementãrilor Uniunii Europene în domeniu.
ANEXA 3
(1) Carte de rezidenţã pentru membrii de familie - Conţinutul documentului Cartea de rezidenţã pentru membrii de familie ai cetãţenilor Uniunii Europene cuprinde urmãtoarele date: a) codul tãrii (ROU); b) denumirea documentului (CARTE DE REZIDENŢĂ PENTRU MEMBRII DE FAMILIE); c) codul numeric personal; d) seria şi numãrul documentului e) numele şi prenumele; f) sexul; g) data şi locul naşterii; h) cetãţenia; i) adresa din România; j) formaţiunea teritorialã a Autoritãţii pentru strãini care a emis documentul; k) valabilitatea documentului; l) fotografia titularului (2) Forma şi dimensiunile documentului - Format tip cartelã, tipãritã pe o singurã faţã, cu dimensiunile: 105 mm lungime, 74 mm lãţime, 0,7 mm grosime şi structura formatã din douã straturi transparente, între care se introduce suportul pentru fotografie, text şi alte inscripţionãri; cele trei straturi sunt asamblate tehnologic, formând un tot unitar. - Fotografia: color, având dimensiunile 25 x 32,5 mm, executatã cu mijloace informatice direct pe suportul cãrţii de rezidenţã permanentã. - Elemente de particularizare a cãrţii de rezidenţã permanentã: - drapelul Uniunii Europene având dimensiunile 33 x 22 mm, poziţionat în zona medianã a documentului - Stema României, realizatã color, conform, prevederilor <>Legii nr. 102/1992 , având dimensiunile 16 x 22 mm, poziţionatã în dreapta drapelului Uniunii Europene în zona medianã a documentului. - Fond - fonta de siguranţã, asemãnãtoare celei aplicate pe bancnote, constând dintr-un desen complex de culoare verde. - Zona de citire automatã cu caractere identificabile optic: - Poziţionare: partea inferioarã a documentului. - Dimensiuni: lungime: 102 mm; lãţime 17 mm. - Textul tipãrit la imprimantã laser color, cu caracterele alfabetului latin, în 3 limbi: românã, englezã şi francezã Caracteristicile, rubricaţia, numãrul şi tipul elementelor de siguranţã vor putea fi adaptate în funcţie de dinamica reglementãrilor Uniunii Europene în domeniu.
ANEXA 4
(1) Cartea de rezidenţã permanentã pentru cetãţenii Uniunii Europene - Conţinutul documentului Cartea de rezidenţã permanentã pentru cetãţenii Uniunii Europene cuprinde urmãtoarele date: a) codul ţãrii (ROU); b) denumirea documentului (CARTE DE REZIDENŢĂ PERMANENŢĂ PENTRU CETĂŢENII UNIUNII EUROPENE); c) codul numeric personal; d) seria şi numãrul documentului e) numele şi prenumele; f) sexul; g) data şi locul naşterii; h) statul membru de origine; i) adresa din România; j) formaţiunea teritorialã a Autoritãţii pentru strãini care a emis documentul; k) data eliberãrii; l) fotografia titularului (2) Forma şi dimensiunile documentului - Format tip cartelã, tipãritã pe o singurã faţã, cu dimensiunile: 105 mm lungime, 74 mm lãţime, 0,7 mm grosime şi structura formatã din douã straturi transparente, între care se introduce suportul pentru fotografie, text şi alte inscripţionãri; cele trei straturi sunt asamblate tehnologic, formând un tot unitar. - Fotografia: color, având dimensiunile 25 x 32,5 mm, executatã cu mijloace informatice direct pe suportul cãrţii de rezidenţã permanentã. - Elemente de particularizare a cãrţii de rezidenţã permanentã: - drapelul Uniunii Europene având dimensiunile 33 x 22 mm, poziţionat în zona medianã a documentului - Stema României, realizatã color, conform prevederilor Legii nr 102/1992, având dimensiunile 16 x 22 mm, poziţionatã în dreapta drapelului Uniunii Europene în zona medianã a documentului. - Fond - fonta de siguranţã, asemãnãtoare celei aplicate pe bancnote, constând dintr-un desen complex de culoare roz - Zona de citire automatã cu caractere identificabile optic: - Poziţionare: partea inferioarã a documentului. - Dimensiuni: lungime: 102 mm; lãţime 17 mm. - Textul tipãrit la imprimantã laser color, cu caracterele alfabetului latin, în 3 limbi: românã, englezã şi francezã Caracteristicile, rubricaţia, numãrul şi tipul elementelor de siguranţã vor putea fi adaptate în funcţie de dinamica reglementãrilor Uniunii Europene în domeniu.
ANEXA 5
(1) Carte de rezidenţã permanentã pentru membrii de familie - Conţinutul documentului Cartea de rezidenţã permanentã pentru membrii de familie ai cetãţenilor Uniunii Europene cuprinde urmãtoarele date: a) codul ţãrii (ROU); b) denumirea documentului (CARTE DE REZIDENŢĂ PERMANENTĂ PENTRU MEMBRII DE FAMILIE); c) codul numeric personal; d) seria şi numãrul documentului e) numele şi prenumele; f) sexul; g) data şi locul naşterii; h) cetãţenia; i) adresa din România; j) formaţiunea teritorialã a Autoritãţii pentru strãini care a emis documentul; k) valabilitatea documentului; l) fotografia titularului. (2) Forma şi dimensiunile documentului - Format tip cartelã, tipãritã pe o singurã faţã, cu dimensiunile: 105 mm lungime, 74 mm lãţime, 0,7 mm grosime şi structura formatã din douã straturi transparente, între care se introduce suportul pentru fotografie, text şi alte inscripţionãri; cele trei straturi sunt asamblate tehnologic, formând un tot unitar. - Fotografia: color, având dimensiunile 25 x 32,5 mm, executatã cu mijloace informatice direct pe suportul cãrţii de rezidenţã permanentã. - Elemente de particularizare a cãrţii de rezidenţã permanentã: - drapelul Uniunii Europene având dimensiunile 33 x 22 mm, poziţionat în zona medianã a documentului - Stema României, realizatã color, conform prevederilor <>Legii nr. 102/1992 , având dimensiunile 16 x 22 mm, poziţionatã în dreapta drapelului Uniunii Europene în zona medianã a documentului. - Fond - fonta de siguranţã, asemãnãtoare celei aplicate pe bancnote, constând dintr-un desen complex de culoare verde - Zona de citire automatã cu caractere identificabile optic: - Poziţionare: partea inferioarã a documentului. - Dimensiuni: lungime: 102 mm; lãţime 17 nmi. - Textul tipãrit la imprimantã laser color, cu caracterele alfabetului latin, în 3 limbi: românã, englezã şi francezã Caracteristicile, rubricaţia, numãrul şi tipul elementelor de siguranţã vor putea fi adaptate în funcţie de dinamica reglemenlãrilor Uniunii Europene în domeniu.
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email