Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.856 din 22 decembrie 2005  privind plafoanele nationale de emisie pentru anumiti poluanti atmosferici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.856 din 22 decembrie 2005 privind plafoanele nationale de emisie pentru anumiti poluanti atmosferici

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 23 din 11 ianuarie 2006
HOTĂ?RÂRE nr. 1.856 din 22 decembrie 2005
privind plafoanele naţionale de emisie pentru anumiti poluanti atmosferici
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 23 din 11 ianuarie 2006

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta hotãrâre are ca scop limitarea emisiilor de poluanti cu efect de acidifiere şi eutrofizare şi de precursori ai ozonului, prin stabilirea plafoanelor naţionale de emisie pentru dioxid de sulf, oxizi de azot, compuşi organici volatili şi amoniac, considerând anul 2010 ca an tinta.
(2) Prin limitarea emisiilor de poluanti cu efect de acidifiere şi eutrofizare şi de precursori ai ozonului se urmãreşte îndeplinirea urmãtoarelor obiective:
a) îmbunãtãţirea protecţiei impotriva riscurilor efectelor dãunãtoare pentru sãnãtatea umanã şi mediu, datorate acidifierii, eutrofizarii solului şi formãrii ozonului de la nivelul solului;
b) respectarea nivelurilor critice şi a incarcarilor critice şi asigurarea protecţiei efective a populaţiei impotriva riscurilor cunoscute pentru sãnãtate, provocate de poluarea atmosferica.
ART. 2
(1) Plafoanele naţionale de emisie pentru dioxid de sulf, oxizi de azot, compuşi organici volatili şi amoniac se revizuiesc periodic pe baza noilor informaţii privind efectele poluarii atmosferice asupra sãnãtãţii populaţiei şi mediului în scopul alinierii la reglementãrile europene şi internaţionale revizuite, în domeniu, în vederea atingerii obiectivelor pe termen mediu pentru anul 2010 şi a obiectivelor pe termen lung pentru anul 2020.
(2) Plafoanele naţionale de emisie pentru dioxid de sulf, oxizi de azot, compuşi organici volatili şi amoniac, ce trebuie atinse pana cel mai târziu în anul 2010, sunt cele prevãzute în protocoalele Convenţiei asupra poluarii atmosferice transfrontiere pe distanţe lungi, încheiatã la Geneva la 13 noiembrie 1979, adoptate la Aarhus la 24 iunie 1998 şi la Gothenburg la 1 decembrie 1999, ratificate prin <>Legea nr. 271/2003 .
ART. 3
(1) Prevederile prezentei hotãrâri se referã la emisiile la nivel naţional de dioxid de sulf, oxizi de azot, compuşi organici volatili şi amoniac rezultate din toate sursele de poluare, ca urmare a activitãţilor antropice.
(2) Prevederile prezentei hotãrâri nu se aplica:
a) emisiilor rezultate din traficul maritim internaţional;
b) emisiilor rezultate din traficul aerian, în afarã ciclului de aterizare/decolare.
ART. 4
Pentru aplicarea prezentei hotãrâri, termenii şi expresiile de mai jos semnifica, dupã cum urmeazã:
a) AOT 40 - suma diferenţelor dintre concentratiile orare ale ozonului de la nivelul solului mai mari de 80 f2æg/mp (= 40 ppb) şi 80 f2æg/mp, determinate în timpul orelor de zi, acumulate din luna mai pana în luna iulie în fiecare an;
b) AOT 60 - suma diferenţelor dintre concentratiile orare ale ozonului de la nivelul solului mai mari de 120 f2æg/mp (= 60 ppb) şi 120 f2æg/mp, acumulate în timpul unui an;
c) încãrcare critica - o estimare cantitativã la o expunere la unul sau mai mulţi poluanti sub care nu se produc efecte dãunãtoare semnificative asupra elementelor sensibile specifice de mediu, conform cunoştinţelor actuale;
d) nivel critic - concentratia de poluanti din atmosfera peste care, conform cunoştinţelor din prezent, se pot produce efecte dãunãtoare directe asupra receptorilor, cum sunt fiinţele umane, plantele, ecosistemele sau materialele;
e) emisie - eliberarea unei substanţe în atmosfera dintr-o sursa punctuala sau dintr-o sursa difuza;
f) celula de reţea - suprafata unui patrat de 150 km x 150 km, aceasta fiind rezoluţia utilizata pentru reprezentarea pe harta a incarcarilor critice la scara europeanã, precum şi pentru reprezentarea evaluãrii emisiilor şi a depunerilor de poluanti atmosferici conform Programului de cooperare pentru supravegherea şi evaluarea transportului pe distanţe lungi a poluantilor atmosferici în Europa, denumit EMEP;
g) ciclul de aterizare/decolare - un ciclu reprezentat de urmãtoarele intervale de timp în fiecare mod de funcţionare: coborare 4,0 minute; rulare la sol 26,0 minute; decolare 0,7 minute; ascensiune 2,2 minute;
h) plafon naţional de emisie - cantitatea maxima dintr-o substanta, exprimatã în kilotone, care poate fi emisã la nivel naţional în decursul unui an calendaristic;
i) oxizi de azot, NOx - monoxid de azot şi dioxid de azot, exprimati ca dioxid de azot;
j) ozon de la nivelul solului - ozonul prezent în stratul inferior al troposferei;
k) compuşi organici volatili, COV - toţi compusii organici rezultaţi din activitãţi antropice, alţii decât metanul, care pot produce oxidanti fotochimici prin reactii cu oxizii de azot în prezenta luminii solare;
l) obiectiv pe termen mediu - obiectivul ce trebuie îndeplinit pe ansamblul Comunitãţii Europene pana în anul 2010;
m) obiectiv pe termen lung - obiectivul ce trebuie îndeplinit pe ansamblul Comunitãţii Europene pana în anul 2020.
ART. 5
Atingerea plafoanelor naţionale de emisie are ca scop îndeplinirea, pe cat posibil, a urmãtoarelor obiective pe termen mediu, pana în anul 2010:
a) Acidifierea
Reducerea cu cel puţin 50% a suprafeţelor unde incarcarile critice sunt depasite, în fiecare celula de reţea, comparativ cu situaţia din 1990.
b) Expunerea populaţiei la ozonul de la nivelul solului cu efecte asupra sãnãtãţii
Reducerea cu doua treimi fata de situaţia din 1990, a ozonului de la nivelul solului care depãşeşte nivelul critic pentru sãnãtatea umanã (AOT60 = 0), în toate celulele de reţea. Ozonul de la nivelul solului nu trebuie sa depãşeascã valoarea limita absolutã de 2,9 ppm.h în oricare dintre celulele de reţea.
c) Expunerea la ozonul de la nivelul solului cu efecte asupra vegetatiei
Reducerea cu o treime fata de situaţia din 1990 a ozonului de la nivelul solului care depãşeşte nivelul critic pentru culturi şi vegetaţie seminaturala (AOT40 = 3 ppm.h), în toate celulele de reţea. Ozonul de la nivelul solului nu trebuie sa depãşeascã valoarea limita absolutã de 10 ppm.h, exprimatã ca o depasire a nivelului critic de 3 ppm.h în oricare dintre celulele de reţea.

CAP. II
Atribuţii şi responsabilitãţi

ART. 6
(1) Autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului împreunã cu autoritãţile publice teritoriale de protecţie a mediului stabilesc mãsuri astfel încât, începând cu anul 2010, emisiile naţionale anuale de dioxid de sulf, oxizi de azot, compuşi organici volatili şi amoniac sa se limiteze la cantitãţi care sa nu depãşeascã plafoanele naţionale de emisie.
(2) În vederea îndeplinirii obiectivelor pe termen mediu şi lung, autoritatea competenta pentru protecţia mediului stabileşte, acolo unde condiţiile locale de mediu le impun, valori limita de emisie şi mãsuri mai restrictive pentru titularii activitãţilor ce constituie surse de poluare cu dioxid de sulf, oxizi de azot, compuşi organici volatili şi amoniac.
ART. 7
(1) Autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului în colaborare cu autoritãţile publice centrale pentru sãnãtate, pentru agricultura, pãduri şi dezvoltare ruralã şi pentru transporturi, construcţii şi turism, prin instituţii de specialitate, îndeplinesc urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã metodologiile privind stabilirea incarcarilor critice şi a nivelurilor critice la nivel naţional, pentru elementele sensibile specifice de mediu;
b) determina nivelurile şi incarcarile, în fiecare celula de reţea;
c) identifica celulele de reţea unde sunt depasiri ale incarcarilor critice şi ale nivelurilor critice.
(2) Autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului în colaborare cu autoritãţile publice centrale pentru sãnãtate, pentru industrie, pentru agricultura, pãduri şi dezvoltare ruralã şi pentru transporturi, construcţii şi turism, prin instituţii de specialitate, îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã prognoze de emisii bazate pe premise socioeconomice, în baza unor proceduri comune;
b) elaboreazã anual prognoze ale modificãrilor semnificative în distribuţia geograficã a emisiilor naţionale.
(3) Prognozele de emisii prevãzute la alin. (2), elaborate pentru anul 2010, trebuie sa includã şi informaţii care sa permitã o apreciere cantitativã a premiselor socioeconomice utilizate la elaborarea lor.
ART. 8
(1) Agenţia Nationala pentru Protecţia Mediului organizeazã şi actualizeazã un sistem informaţional şi o baza de date centralizata referitoare la prevederile art. 7 alin. (1) lit. b) şi c) şi alin. (2).
(2) Agenţia Nationala pentru Protecţia Mediului furnizeazã, la cererea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, o evaluare economicã a punerii în aplicare a mãsurilor privind atingerea plafoanelor naţionale de emisie, cuprinzând date despre:
a) eficienta costurilor;
b) beneficii;
c) evaluarea costurilor şi beneficiilor marginale;
d) evaluarea impactului socioeconomic la nivel naţional asupra anumitor sectoare.
(3) Pentru realizarea cerinţelor prevãzute la alin. (2), Agenţia Nationala pentru Protecţia Mediului colecteazã şi centralizeazã, dupã caz, date şi informaţii privind:
a) aplicarea celor mai bune tehnici disponibile;
b) obiectivele de reducere a emisiilor pentru dioxid de sulf şi de oxizi de azot de la instalaţiile mari de ardere;
c) evoluţia transporturilor şi acţiuni desfãşurate în scopul controlului emisiilor din transporturi;
d) evolutiile din domeniul agriculturii, estimarile noilor efective de animale şi perfectionarile metodelor de reducere a emisiilor din sectorul agricol;
e) orice schimbãri majore de pe piata alimentarii cu energie şi noi previziuni ce reflecta acţiunile întreprinse la nivel naţional pentru a se respecta legislaţia nationala în domeniul schimbãrilor climatice;
f) evaluarea depasirilor prezente şi prognozate ale incarcarilor critice şi ale valorilor recomandate de Organizaţia Mondialã a Sãnãtãţii pentru ozonul de la nivelul solului.
ART. 9
(1) În vederea îndeplinirii prevederilor prezentei hotãrâri, autoritãţile şi instituţiile publice implicate, conform legislaţiei în vigoare, în asigurarea necesarului de date şi informaţii în vederea elaborãrii inventarelor de emisii, a prognozelor de emisii, determinarea incarcarilor şi a nivelurilor critice, elaborarea şi implementarea programelor de reducere a emisiilor la nivel naţional şi local sunt:
a) autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului, Agenţia Nationala pentru Protecţia Mediului şi autoritãţile publice teritoriale de protecţie a mediului;
b) autoritatea publica centrala pentru transport, construcţii şi turism;
c) autoritatea publica centrala şi autoritãţile publice teritoriale pentru sãnãtate;
d) autoritatea publica centrala pentru coordonarea administraţiei publice;
e) autoritatea publica centrala pentru industrie;
f) autoritatea publica centrala pentru agricultura, pãduri şi dezvoltare ruralã şi autoritãţile publice teritoriale din subordine;
g) autoritãţile administraţiei publice locale.
(2) Institutul Naţional de Statistica va pune la dispoziţie autoritãţilor şi instituţiilor publice interesate datele şi informaţiile prevãzute la alin. (1), în conformitate cu prevederile programelor anuale ale cercetãrilor statistice.

CAP. III
Programul naţional

ART. 10
(1) În vederea respectãrii, pana cel târziu în anul 2010, a plafoanelor naţionale de emisie se stabilesc şi se aplica mãsuri pentru reducerea la nivel naţional a emisiilor de dioxid de sulf, oxizi de azot, compuşi organici volatili şi amoniac.
(2) Mãsurile prevãzute la alin. (1) sunt cuprinse în programul naţional de reducere progresiva a emisiilor de dioxid de sulf, oxizi de azot, compuşi organici volatili şi amoniac, denumit în continuare PNRPE.
(3) PNRPE se elaboreazã de cãtre autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului şi Agenţia Nationala pentru Protecţia Mediului, în colaborare cu autoritãţile menţionate la art. 9.
ART. 11
PNRPE se elaboreazã ţinându-se cont de prevederile legislaţiei în vigoare din domeniul protecţiei mediului, a reglementãrilor din domeniul transporturilor, a Codului bunelor practici agricole, precum şi de prevederile Strategiei naţionale de sãnãtate publica.
ART. 12
(1) PNRPE conţine:
a) informaţii privind politicile şi mãsurile adoptate şi preconizate şi estimarile cuantificate ale efectelor acestor politici şi mãsuri în vederea respectãrii plafoanelor naţionale de emisii pana în anul 2010;
b) prognoze de emisii pentru anul 2010 care au la baza informaţii care sa permitã o apreciere cantitativã a premiselor socioeconomice utilizate la elaborarea lor;
c) prognoze cu privire la modificãrile semnificative în distribuţia geograficã a emisiilor naţionale a poluantilor specificati în prezenta hotãrâre.
(2) PNRPE se actualizeazã şi se revizuieste o data la 4 ani sau ori de câte ori este necesar, în funcţie de modificãrile apãrute în evoluţia emisiilor de dioxid de sulf, oxizi de azot, compuşi organici volatili şi amoniac.
ART. 13
(1) PNRPE se aplica prin programe de reducere a emisiilor la nivel local, acolo unde condiţiile de mediu le impun.
(2) Autoritãţile publice teritoriale de protecţie a mediului împreunã cu autoritãţile publice locale competente, în colaborare cu titularii activitãţilor care constituie surse de poluare cu dioxid de sulf, oxizi de azot, compuşi organici volatili şi amoniac, elaboreazã la nivel administrativ corespunzãtor programe de reducere a emisiilor care indica luarea mãsurilor specifice pentru celulele de reţea unde sunt depasiri ale incarcarilor şi nivelurilor critice.
(3) Proiectul programului de reducere a emisiilor la nivel local este fãcut public în scopul informãrii şi participãrii publicului la luarea deciziei în domeniul protecţiei mediului, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 878/2005 privind accesul publicului la informaţia privind mediul.
(4) Prin aplicarea programelor de reducere a emisiilor la nivel local se asigura îndeplinirea obiectivelor pe termen mediu şi lung.
ART. 14
Titularii activitãţilor care constituie surse de poluare cu dioxid de sulf, oxizi de azot, compuşi organici volatili şi amoniac au obligaţia de a participa la elaborarea la nivel local a programelor de reducere a emisiilor de poluanti specificati în prezenta hotãrâre şi de a respecta obligaţiile ce le revin prin acestea.
ART. 15
Agenţia Nationala pentru Protecţia Mediului şi agenţiile teritoriale de protecţie a mediului asigura informarea clara şi uşor accesibila a titularilor activitãţilor care constituie surse de poluare cu dioxid de sulf, oxizi de azot, compuşi organici volatili şi amoniac, a publicului, a organizaţiilor neguvernamentale din domeniul protecţiei mediului privind PNRPE şi programele de reducere a emisiilor la nivel local.

CAP. IV
Inventare de emisii şi prognoze

ART. 16
Elaborarea şi validarea inventarelor naţionale de emisie pentru dioxid de sulf, oxizi de azot, compuşi organici volatili şi amoniac se realizeazã prin Centrul de Evaluare a Calitãţii Aerului, înfiinţat în temeiul prevederilor <>art. 6 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 586/2004 privind înfiinţarea şi organizarea Sistemului naţional de evaluare şi gestionare integrata a calitãţii aerului.
ART. 17
Centrul de Evaluare a Calitãţii Aerului transmite autoritãţii centrale pentru protecţia mediului şi Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, în fiecare an, pana cel mai târziu la data de 30 octombrie, datele şi informaţiile privind:
a) inventarul naţional final de emisii de dioxid de sulf, oxizi de azot, compuşi organici volatili şi amoniac, cu 2 ani în urma anului curent;
b) inventarul naţional preliminar de emisii de dioxid de sulf, oxizi de azot, compuşi organici volatili şi amoniac, pentru anul anterior anului curent.
ART. 18
Agenţia Nationala pentru Protecţia Mediului organizeazã şi actualizeazã un sistem informaţional şi o baza de date centralizata, la nivel naţional, cu informaţii privind inventarele de emisii locale şi naţionale, inventarele preliminare şi prognozele emisiilor pentru anul 2010 ale poluantilor atmosferici reglementati prin prezenta hotãrâre, asigurând accesul publicului la aceste informaţii conform legislaţiei naţionale în domeniu.
ART. 19
(1) Inventarele naţionale de emisie şi prognozele emisiilor pentru anul 2010 se actualizeazã anual.
(2) Pentru elaborarea inventarelor naţionale de emisie şi a prognozelor emisiilor de dioxid de sulf, oxizi de azot, compuşi organici volatili şi amoniac se utilizeazã ghidul metodologic EMEP/CORINAIR recomandat de Agenţia Europeanã de Mediu şi Convenţia asupra poluarii atmosferice transfrontaliere pe distanţe lungi, încheiatã la Geneva la 13 noiembrie 1979, ratificatã prin <>Legea nr. 8/1991 .

CAP. V
Raportari

ART. 20
(1) Agenţia Nationala pentru Protecţia Mediului elaboreazã şi transmite autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, în fiecare an, pana la data de 1 decembrie, rapoarte privind:
a) inventarul naţional final de emisii de dioxid de sulf, oxizi de azot, compuşi organici volatili şi amoniac, cu 2 ani în urma anului curent;
b) inventarul naţional preliminar de emisii de dioxid de sulf, oxizi de azot, compuşi organici volatili şi amoniac, pentru anul anterior anului curent;
c) prognozele de emisii ale poluantilor atmosferici reglementati prin prezenta hotãrâre pentru anul 2010, ce cuprind informaţii care sa permitã o apreciere cantitativã a premiselor socioeconomice-cheie utilizate la elaborarea acestor estimari.
(2) Autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului aproba şi transmite Comisiei şi Agenţiei Europene de Mediu, în fiecare an, pana la data de 31 decembrie, rapoartele prevãzute la alin. (1).
(3) Prima raportare se realizeazã începând cu anul 2007.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 21
Încãlcarea prevederilor legale din domeniul protecţiei mediului, stabilite în vederea respectãrii plafoanelor naţionale de emisii, respectiv a incarcarilor şi a nivelurilor critice, se sancţioneazã conform prevederilor <>Legii protecţiei mediului nr. 137/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 22
PNRPE se aproba prin hotãrâre a Guvernului pana la data de 30 octombrie 2006.
ART. 23
Metodologiile privind stabilirea incarcarilor critice şi a nivelurilor critice la nivel naţional, în fiecare celula de reţea, pentru elementele sensibile specifice de mediu şi stabilirea atribuţiilor fiecãrei autoritãţi implicate pentru determinarea incarcarilor şi a nivelurilor prevãzute la art. 7 alin. (1), se aproba prin ordin comun al ministrului mediului şi gospodãririi apelor, ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului şi ministrului sãnãtãţii, în termen de 9 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 24
Procedurile comune privind elaborarea prognozelor de emisii bazate pe premise socioeconomice şi stabilirea atribuţiilor fiecãrei autoritãţi implicate în elaborarea prognozelor prevãzute la art. 7 alin. (2) se aproba prin ordin comun al ministrului mediului şi gospodãririi apelor, ministrului economiei şi comerţului, ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului şi ministrului sãnãtãţii, în termen de 6 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 25
În vederea îndeplinirii prevederilor art. 1, România coopereazã, dupã caz, bilateral sau multilateral, cu tari terţe şi cu organizaţii relevante, cum sunt Comisia Economicã pentru Europa a Naţiunilor Unite, Organizaţia Maritima Internationala şi Organizaţia Internationala pentru Aviatie Civilã, inclusiv prin schimbul de informaţii privind cercetarea şi dezvoltarea ştiinţificã şi tehnica, în vederea perfecţionãrii mijloacelor care faciliteazã reducerea emisiilor.
ART. 26
Autoritãţile publice centrale pentru protecţia mediului, pentru sãnãtate, pentru agricultura, pãduri şi dezvoltare ruralã, pentru transporturi, construcţii şi turism şi pentru industrie asigura sursele de finanţare necesare îndeplinirii prevederilor art. 7.
Prezenta hotãrâre transpune Directiva nr. 2001/81/CE privind plafoanele naţionale de emisie pentru anumiti poluanti atmosferici, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) nr. L 309/2001.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul mediului şi gospodãririi apelor,
Sulfina Barbu

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Flutur

Ministrul economiei şi comerţului,
Codrut Ioan Seres

p. Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Alexandros Galiatatos,
secretar de stat

Ministrul sãnãtãţii,
Gheorghe Eugen Nicolaescu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu

Bucureşti, 22 decembrie 2005.
Nr. 1.856.
____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016