Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.844 din 28 octombrie 2004  privind aparatul de specialitate al prefectului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.844 din 28 octombrie 2004 privind aparatul de specialitate al prefectului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.079 din 19 noiembrie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 37 alin. (3) din Legea nr. 340/2004 privind instituţia prefectului,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Instituţia prefectului are, potrivit legii, personalitate juridicã, patrimoniu şi buget propriu.
(2) Sediul instituţiei prefectului, denumit prefecturã, este, de regulã, în palatul administrativ, aflat în administrarea instituţiei prefectului ori a consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã caz.
ART. 2
(1) Prefectul exercitã atribuţiile conferite de lege prin aparatul de specialitate, care este o structurã funcţionalã cu activitate permanentã.
(2) Personalul din aparatul de specialitate al prefectului este format din funcţionari publici, funcţionari publici cu statut special şi personal contractual.
(3) Numirea, respectiv încadrarea, precum şi eliberarea din funcţie a personalului din aparatul de specialitate se efectueazã prin ordin al prefectului, în condiţiile legii.
(4) Numãrul maxim de posturi aferent aparatului de specialitate al prefectului se stabileşte anual prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, contrasemnat de cãtre ministrul delegat pentru administraţia publicã, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(5) Numãrul maxim de posturi aferent fiecãrui serviciu public deconcentrat condus de cãtre prefect, în conformitate cu prevederile legii, se stabileşte anual prin ordin al conducãtorului instituţiei ierarhic superioare serviciului public deconcentrat, cu avizul prefectului şi cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat pentru fiecare instituţie care are servicii publice deconcentrate.
ART. 3
(1) Structura organizatoricã a aparatului de specialitate al prefectului este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) Compartimentele cuprinse în cadrul structurii organizatorice prevãzute la alin. (1) se pot organiza, în condiţiile legii, prin ordin al prefectului, la nivel de direcţii, servicii şi birouri, dupã caz, în funcţie de specificul fiecãrei activitãţi.
ART. 4
(1) În termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, prefectul aprobã, prin ordin, regulamentul de organizare şi funcţionare a aparatului de specialitate, în care se vor stabili sarcinile ce revin fiecãrui compartiment.
(2) Pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare a aparatului de specialitate, se întocmeşte fişa fiecãrui post din statul de funcţii.
ART. 5
(1) În realizarea rolului sãu aparatul de specialitate al prefectului îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
1. cu privire la aplicarea şi respectarea Constituţiei, a legilor şi a celorlalte acte normative, la realizarea intereselor naţionale, precum şi la realizarea în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, a obiectivelor cuprinse în Programul de guvernare:
a) elaboreazã şi prezintã prefectului informãri periodice cu privire la situaţia şi evoluţia stãrii generale economice, sociale, culturale şi administrative, precum şi cu privire la stadiul realizãrii obiectivelor cuprinse în Programul de guvernare, în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti;
b) participã alãturi de reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate, în cadrul unor comisii mixte constituite prin ordin al prefectului, la acţiuni de verificare la nivelul întregului judeţ, respectiv al municipiului Bucureşti, cu privire la aplicarea şi respectarea actelor normative;
c) elaboreazã studii şi rapoarte cu privire la aplicarea actelor normative în vigoare, precum şi propuneri privind îmbunãtãţirea stãrii de legalitate, pe care le înainteazã prefectului;
d) prezintã prefectului, cu consultarea autoritãţilor administraţiei publice locale şi a conducãtorilor serviciilor publice deconcentrate, propuneri privind prioritãţile de dezvoltare a judeţului, respectiv a municipiului Bucureşti, pe baza Programului de guvernare şi în concordanţã cu prevederile planului de dezvoltare regionalã;
e) întocmeşte anual planul de acţiuni pentru realizarea în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, a obiectivelor cuprinse în Programul de guvernare;
f) realizeazã documentarea necesarã şi elaboreazã pe baza acesteia raportul anual privind starea economicosocialã a judeţului, respectiv a municipiului Bucureşti, care se înainteazã, potrivit legii, Guvernului, prin Ministerul Administraţiei şi Internelor;
g) contribuie la organizarea aplicãrii în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, a programelor şi strategiilor guvernamentale sau ministeriale cu privire la restructurarea sectorialã, aprovizionarea populaţiei cu produse de bazã şi combustibili, protecţia consumatorilor, gospodãrie comunalã, dezvoltarea prestãrilor de servicii, precum şi la alte activitãţi;
h) asigurã transpunerea în practicã a Strategiei de guvernare cu privire la parteneriatul social dintre sindicate, patronat şi puterea executivã;
2. cu privire la conducerea activitãţii serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului, organizate la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale:
a) analizeazã activitatea desfãşuratã de serviciile publice deconcentrate şi întocmeşte informãri cu privire la aceasta, pe care le înainteazã prefectului;
b) elaboreazã şi supune spre aprobare prefectului mãsuri pentru îmbunãtãţirea activitãţii serviciilor publice deconcentrate organizate la nivelul unitãţilor administrativteritoriale, în vederea transmiterii acestora ministerelor şi celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului, potrivit legii;
c) examineazã, împreunã cu serviciile publice deconcentrate şi cu autoritãţile administraţiei publice locale şi judeţene, stadiul de execuţie a unor lucrãri şi acţiuni care se deruleazã în comun;
d) întocmeşte documentaţia necesarã în vederea emiterii de cãtre prefect a propunerii de numire şi de eliberare din funcţie a conducãtorilor serviciilor publice deconcentrate;
e) asigurã consultarea conducãtorilor serviciilor publice deconcentrate cu privire la ordinele prefectului prin care se stabilesc mãsuri cu caracter tehnic sau de specialitate, potrivit legii;
f) asigurã transmiterea ordinelor prefectului, având ca obiect stabilirea de mãsuri cu caracter tehnic sau de specialitate, cãtre conducãtorul instituţiei ierarhic superioare serviciului public deconcentrat;
g) asigurã, potrivit legii, transmiterea cãtre serviciile publice deconcentrate a actelor cu caracter normativ emise de ministere şi de celelalte organe ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului;
h) analizeazã şi verificã activitatea de management al resurselor umane din cadrul serviciilor publice deconcentrate şi propune prefectului mãsuri pentru îmbunãtãţirea activitãţii acestora;
i) examineazã şi prezintã prefectului proiectele bugetelor serviciilor publice deconcentrate, transmise de cãtre acestea înainte de a fi propuse conducãtorului instituţiei ierarhic superioare serviciului public deconcentrat;
3. cu privire la verificarea legalitãţii actelor administrative adoptate sau emise de consiliul judeţean, de consiliul local sau de primar şi contenciosul administrativ:
a) ţine evidenţa actelor administrative adoptate sau emise de consiliul judeţean, de consiliul local sau de primar şi transmise prefectului în vederea verificãrii legalitãţii, asigurã pãstrarea acestora, precum şi evidenţa acţiunilor şi dosarelor aflate pe rolul instanţelor judecãtoreşti;
b) examineazã sub aspectul legalitãţii, în termenele prevãzute de lege, actele administrative adoptate sau emise de consiliul judeţean, de consiliul local sau de primar;
c) propune prefectului, cu motivarea corespunzãtoare, sesizarea, dupã caz, a autoritãţilor emitente, în vederea reanalizãrii actului considerat nelegal, sau a instanţei de contencios administrativ;
d) întocmeşte documentaţia, formuleazã acţiunea pentru sesizarea instanţei de contencios administrativ şi susţine în faţa acesteia acţiunile formulate;
e) elaboreazã rapoarte şi prezintã informãri prefectului cu privire la actele verificate;
f) avizeazã ordinele prefectului din punct de vedere al legalitãţii;
g) reprezintã prefectul în faţa notarilor publici, a instanţelor judecãtoreşti de orice grad, precum şi a altor autoritãţi sau instituţii publice;
h) acţioneazã în vederea îndeplinirii, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce revin prefectului în domeniul organizãrii şi desfãşurãrii alegerilor locale, parlamentare şi prezidenţiale, precum şi a referendumului naţional ori local;
i) efectueazã, în condiţiile legii, verificãrile şi întocmeşte documentaţia necesarã cu privire la dizolvarea de drept a unor consilii locale sau judeţene, la suspendarea de drept a unor mandate de consilier sau de primar ori la încetarea de drept a unor mandate de consilier sau de primar, respectiv la încetarea înainte de termen a mandatului preşedintelui consiliului judeţean, dupã caz;
j) desfãşoarã acţiuni de îndrumare şi verificare privind modul de exercitare de cãtre primari a atribuţiilor delegate şi executate de cãtre aceştia în numele statului;
4. cu privire la realizarea politicilor naţionale, a celor de integrare europeanã şi a planului de mãsuri pentru integrare europeanã şi intensificarea relaţiilor externe:
a) întocmeşte anual planul de acţiuni pentru realizarea în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, a politicilor naţionale stabilite de Guvern, a politicilor de integrare europeanã şi intensificare a relaţiilor externe, cu consultarea consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, şi a conducãtorilor serviciilor publice deconcentrate;
b) elaboreazã, în colaborare cu reprezentanţi ai consiliului judeţean, respectiv ai Consiliului General al Municipiului Bucureşti, ai serviciilor publice deconcentrate, ai autoritãţilor administraţiei publice locale, precum şi ai societãţii civile, planul judeţean de mãsuri pentru integrare europeanã şi intensificarea relaţiilor externe, în conformitate cu documentele programatice referitoare la integrarea europeanã;
c) acţioneazã, cu sprijinul serviciilor publice deconcentrate şi al structurilor de integrare europeanã, pentru cunoaşterea documentelor privind integrarea europeanã adoptate la nivel central;
d) acţioneazã pentru atragerea societãţii civile la activitãţile care au legãturã cu procesul de integrare europeanã şi participã la programele societãţii civile în domeniul integrãrii europene;
e) desfãşoarã activitãţi menite sã conducã la cunoaşterea de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale şi de cãtre cetãţeni a programelor cu finanţare externã iniţiate şi susţinute de Uniunea Europeanã şi de alte organisme internaţionale;
f) întocmeşte, gestioneazã prin evidenţã centralizatã şi monitorizeazã activitatea de relaţii şi de colaborãri internaţionale a instituţiei prefectului;
g) elaboreazã evidenţa centralizatã a rapoartelor de activitate întocmite obligatoriu pentru orice activitate de relaţii internaţionale;
5. cu privire la buna organizare şi desfãşurare a activitãţii pentru situaţii de urgenţã, precum şi la pregãtirea şi ducerea la îndeplinire a mãsurilor de apãrare care nu au caracter militar:
a) stabileşte, împreunã cu instituţiile publice şi organismele abilitate prin lege, mãsurile necesare pentru prevenirea sau reducerea la minimum a efectelor fenomenelor naturale periculoase şi a catastrofelor de orice fel, pe care le înainteazã prefectului;
b) urmãreşte îndeplinirea mãsurilor dispuse de cãtre prefect, în calitate de preşedinte al comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţã;
c) prezintã prefectului propuneri privind modul de utilizare, în situaţii de crizã, a fondurilor special alocate de la bugetul de stat;
d) propune prefectului, în situaţiile prevãzute de lege, convocarea consiliilor locale, a consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã caz;
e) întocmeşte rapoarte şi informãri privind evoluţia şi desfãşurarea evenimentelor în caz de dezastru, precum şi mãsurile întreprinse de autoritãţile administraţiei publice locale în acest domeniu, pe care le înainteazã prefectului;
f) asigurã informarea prefectului şi a autoritãţilor administraţiei publice locale, pe baza datelor comunicate de Ministerul Administraţiei şi Internelor, cu privire la iminenţa producerii unor fenomene naturale periculoase;
g) asigurã informarea zilnicã a prefectului, în perioada producerii fenomenelor naturale periculoase, cu privire la situaţia preliminarã a efectelor şi a pagubelor produse;
h) prezintã prefectului situaţia finalã a pagubelor produse;
i) sprijinã şi îndrumã autoritãţile administraţiei publice locale pentru buna organizare şi desfãşurare a activitãţii în situaţii de urgenţã;
j) prezintã prefectului propuneri privind alocarea unor sume din Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului;
k) centralizeazã necesarul de materiale de construcţii, alimente şi îmbrãcãminte în vederea elaborãrii proiectelor de hotãrâri ale Guvernului pentru acordarea de ajutoare umanitare populaţiei afectate de la rezervele de stat;
l) prezintã prefectului propuneri pentru acordarea unor ajutoare umanitare populaţiei afectate de dezastre, în scopul protecţiei populaţiei în situaţii excepţionale, determinate de calamitãţi naturale, epidemii, epizootii, incendii sau alte fenomene periculoase;
m) verificã modul de distribuire atât a ajutoarelor umanitare, cât şi a sumelor alocate din Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului;
6. cu privire la activitatea de eliberare şi de evidenţã a paşapoartelor simple:
a) soluţioneazã cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple ori de prelungire a valabilitãţii acestora, în conformitate cu prevederile legii;
b) asigurã eliberarea, în sistem de ghişeu unic, a paşapoartelor simple, în colaborare cu serviciile publice comunitare locale de evidenţã a persoanelor din subordinea consiliilor municipale, orãşeneşti şi comunale, precum şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
c) administreazã şi gestioneazã registrul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, de evidenţã a paşapoartelor simple şi valorificã datele cuprinse în acesta;
d) furnizeazã permanent, în cadrul Sistemului naţional informatic de evidenţã a persoanelor, informaţiile necesare actualizãrii Registrului naţional de evidenţã a paşapoartelor simple;
e) asigurã înscrierea de menţiuni în paşapoarte, în condiţiile legii;
f) organizeazã la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, gestionarea şi controlul eliberãrii paşapoartelor;
7. cu privire la regimul permiselor de conducere, al certificatelor de înmatriculare a autovehiculelor şi al plãcilor cu numere de înmatriculare:
a) constituie şi actualizeazã registrul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, de evidenţã a permiselor de conducere şi a autovehiculelor înmatriculate şi valorificã datele cuprinse în acesta;
b) organizeazã examenele pentru obţinerea permiselor de conducere a autovehiculelor, în condiţiile legii;
c) soluţioneazã cererile pentru eliberarea permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare şi a plãcilor cu numere de înmatriculare pentru autovehicule rutiere, în condiţiile legii;
d) asigurã eliberarea permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare a autovehiculelor şi a plãcilor cu numere de înmatriculare pentru autovehicule rutiere;
e) monitorizeazã şi controleazã modul de respectare a prevederilor legale referitoare la asigurarea protecţiei datelor cu caracter personal, în domeniul de competenţã.
(2) Aparatul de specialitate al prefectului îndeplineşte şi urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte documentaţia necesarã emiterii ordinelor prefectului;
b) elaboreazã proiectul ordinului prefectului de stabilire a numãrului consilierilor locali şi judeţeni, pe baza datelor statistice oficiale, şi întocmeşte graficul de convocare a consiliilor locale şi a consiliului judeţean în şedinţa de constituire;
c) elaboreazã proiectul ordinului prefectului privind numirea directorului oficiului prefectural;
d) elaboreazã, cu consultarea conducãtorilor serviciilor publice deconcentrate, proiectele de ordine ale prefectului având ca obiect stabilirea de mãsuri cu caracter tehnic sau de specialitate;
e) asigurã primirea, înregistrarea şi soluţionarea petiţiilor adresate prefectului, precum şi comunicarea cãtre petent a rãspunsului, în termenul legal;
f) organizeazã activitatea de primire a cetãţenilor în audienţã la prefect, la subprefect şi la secretarul general;
g) consiliazã cetãţenii care se adreseazã instituţiei prefectului în problemele generale sau specifice relaţiei cu publicul;
h) participã la desfãşurarea audienţelor;
i) urmãreşte şi aplicã prevederile cuprinse în strategiile şi programele pentru susţinerea reformei în administraţia publicã;
j) realizeazã lucrãrile de secretariat pentru comisia judeţeanã consultativã şi comitetul operativ-consultativ şi prezintã prefectului propuneri cu privire la programul de activitate al acestora;
k) elaboreazã, în colaborare cu persoanele desemnate de cãtre conducãtorii serviciilor publice deconcentrate, cu specialiştii consiliului judeţean şi pe baza propunerilor primarilor unitãţilor administrativ-teritoriale din judeţ, proiectul programului principalelor lucrãri şi activitãţi ale comisiei judeţene consultative;
l) conlucreazã cu unitãţile teritoriale din subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Apãrãrii Naţionale şi a Serviciului Român de Informaţii la elaborarea mãsurilor ce se impun pentru asigurarea respectãrii drepturilor individuale, apãrarea proprietãţii publice şi private, securitatea cetãţenilor şi prevenirea infracţiunilor;
m) asigurã organizarea şi desfãşurarea şedinţelor comisiei de dialog social;
n) conlucreazã cu compartimentele din aparatul propriu al consiliului judeţean, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, în vederea elaborãrii proiectelor de hotãrâri ale Guvernului care au ca obiect soluţionarea unor probleme de interes local;
o) aplicã actele normative cu caracter reparatoriu.
(3) Prefectul poate stabili prin ordin şi alte sarcini pentru aparatul de specialitate, în vederea îndeplinirii în cele mai bune condiţii a atribuţiilor ce i-au fost conferite prin reglementãrile legale.
ART. 6
(1) În cadrul aparatului de specialitate al prefectului se pot organiza, în condiţiile legii, oficii prefecturale.
(2) Prefectul, cu sprijinul primarului din unitatea, respectiv subunitatea administrativ-teritorialã în care se organizeazã oficiul prefectural, va asigura spaţiul corespunzãtor pentru funcţionarea acestuia.
(3) Modul de organizare a oficiului prefectural şi nominalizarea unitãţilor administrativ-teritoriale arondate acestuia se stabilesc prin ordin al prefectului.
(4) Oficiile prefecturale asigurã îndeplinirea atribuţiilor specifice aparatului de specialitate al prefectului în unitãţile administrativ-teritoriale situate în raza lor de competenţã.
ART. 7
(1) Aparatul de specialitate al prefectului este subordonat acestuia şi are un secretar general, care asigurã conducerea operativã.
(2) Secretarul general îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) conduce şi rãspunde de activitatea operativã a aparatului de specialitate, cu excepţia cancelariei prefectului;
b) coordoneazã activitatea de verificare a legalitãţii actelor administrative adoptate sau emise de consiliul judeţean, de consiliul local sau de primar, de realizare de cãtre compartimentul de specialitate a procedurii prevãzute de dispoziţiile <>art. 26 alin. (2) din Legea nr. 340/2004 privind instituţia prefectului, cu privire la actele considerate nelegale, precum şi de sesizare, în termenele legale, a instanţelor de contencios administrativ;
c) elaboreazã proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a aparatului de specialitate, pe care îl supune spre aprobare prefectului;
d) asigurã elaborarea proiectului de ordin al prefectului pentru numirea sau eliberarea din funcţie a secretarilor unitãţilor administrativ-teritoriale, precum şi pentru sancţionarea disciplinarã a acestora pentru abaterile sãvârşite, cu excepţia secretarului judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti;
e) asigurã elaborarea şi transmiterea ordinelor prefectului privind înfiinţarea şi organizarea oficiilor prefecturale cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor;
f) contrasemneazã ordinele cu caracter normativ emise de cãtre prefect şi asigurã transmiterea acestora cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor, precum şi publicarea în monitorul oficial al judeţului ori al municipiului Bucureşti, dupã caz;
g) asigurã transmiterea cãtre persoanele interesate a ordinelor prefectului cu caracter individual;
h) primeşte, distribuie corespondenţa şi urmãreşte rezolvarea acesteia în termenul legal;
i) prezintã prefectului studii şi rapoarte cu privire la aplicarea actelor normative în vigoare;
j) îndrumã şi verificã modul de îndeplinire de cãtre secretarii unitãţilor administrativ-teritoriale, cu excepţia secretarului judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, a atribuţiilor stabilite prin lege şi face propuneri prefectului privind sancţionarea acestora;
k) gestioneazã şi urmãreşte îndeplinirea mãsurilor dispuse de prefect cu privire la realizarea sarcinilor rezultate din actele normative în vigoare;
l) asigurã, prin compartimentul de specialitate, relaţia cu mass-media şi aplicarea prevederilor legale privind liberul acces la informaţiile de interes public;
m) stabileşte şi urmãreşte realizarea fluxului de informare-documentare în domeniile de activitate specifice instituţiei prefectului;
n) prezintã prefectului propuneri cu privire la organizarea şi desfãşurarea circuitului legal al lucrãrilor, informarea documentarã, primirea şi soluţionarea petiţiilor, precum şi la arhivarea documentelor;
o) întocmeşte proiectul de regulament de organizare şi funcţionare a comisiei judeţene consultative, cu respectarea prevederilor regulamentului-cadru;
p) supravegheazã realizarea lucrãrilor de secretariat pentru comisia judeţeanã consultativã;
r) acordã consultanţã autoritãţilor administraţiei publice locale privind proiectele acordurilor de colaborare, cooperare, asociere, înfrãţire şi aderare, iniţiate de cãtre acestea;
s) verificã şi aplicã apostila pe actele oficiale administrative întocmite pe teritoriul României şi care urmeazã sã producã efecte juridice pe teritoriul unui stat semnatar al Convenţiei de la Haga;
ş) aprobã eliberarea de extrase sau copii de pe acte din arhiva instituţiei prefectului, cu excepţia celor care conţin informaţii clasificate ca secrete de stat sau de serviciu;
t) îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute de lege sau sarcini date de Ministerul Administraţiei şi Internelor ori de cãtre prefect.
ART. 8
(1) În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, ministerele şi celelalte organe ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului care au servicii publice deconcentrate vor transmite Ministerului Administraţiei şi Internelor lista serviciilor publice deconcentrate, cuprinzând date privitoare la personalitatea juridicã, obiectul de activitate şi atribuţiile delegate fiecãrui serviciu public deconcentrat, precum şi structura organizatoricã a acestuia.
(2) La întocmirea listei privind serviciile publice deconcentrate, prevãzutã la alin. (1), se vor avea în vedere criteriile principale cuprinse în anexa nr. 2.
ART. 9
Îndrumarea şi controlul ierarhic de specialitate asupra activitãţii prefecţilor şi a aparatului de specialitate al prefectului se asigurã de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor.
ART. 10
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 11
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.019/2003 privind organizarea şi funcţionarea prefecturilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 639 din 8 septembrie 2003.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
-------------
Ministru de stat, ministrul administraţiei şi internelor,
Marian Florian Sãniuţã

Ministrul delegat pentru administraţia publicã,
Gheorghe Emacu

p. Ministrul finanţelor publice,
Maria Manolescu,
secretar de stat

Bucureşti, 28 octombrie 2004.
Nr. 1.844.


ANEXA 1





STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a aparatului de specialitate al prefectului



└----------------------┘ | │ │ al prefectului │


| ┌───────────────────┐ │ └────────────────────┘
├──┤ PREFECT ├──┤
│ └─┬───────┬─────────┘ │
│ │ │ │
┌─────────────────────────┐ │ │ │ │ ┌────────────────────┐
│Cancelaria prefectului*1)├──┘ │ │ └──┤ Audit intern │
└─────────────────────────┘ │ │ └────────────────────┘
│ │
┌───────────────────────────────┘ │
│ │
│ ┌─────────┴─────────┐
│ │ SUBPREFECT*2) │
│ └─────────┬─────────┘
│ │
│ ┌─────────┴─────────┐
│ │ SECRETAR GENERAL │
│ └─────────┬─────────┘
│ │
│ ┌──────────┬─────────────┬───────────┴──┬──────────┬───────────┬────────────┬──────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │
┌─┴──┴────┐┌────┴───────┐┌────┴──────┐┌──────┴────┐┌────┴─────┐┌────┴─────┐┌─────┴─────┐┌───┴───┐
│ ││ Dezvoltare ││Verificarea││ Informare,││Serviciul ││Serviciul ││ Financiar ││ │
│Integrare││economicã şi││legalitãţii││ relaţii ││public co-││ public ││ contabili-││Oficiul│
│europeanã││conducerea ││actelor, a ││publice şi ││munitar re││comunitar ││ tate, re- ││prefec-│
│ ││serviciilor ││aplicãrii ││secretariat││gim permi-││pentru e- ││ surse uma-││ tural │
│ ││publice de- ││actelor nor││ ││se de con-││liberarea ││ ne şi ad- ││ │
│ ││concentrate ││mative şi ││ ││ducere şi ││şi eviden-││ministrativ││ │
│ ││ ││contencio- ││ ││înmatricu-││ţa paşa- ││ ││ │
│ ││ ││sul admi- ││ ││lare a ve-││poartelor ││ ││ │
│ ││ ││nistrativ ││ ││hiculelor ││ ││ ││ │
└─────────┘└────────────┘└───────────┘└───────────┘└──────────┘└──────────┘└───────────┘└───────┘



-------
*1) Pânã la intrarea în vigoare a prevederilor <>art. 39 din Legea nr. 340/2004 , în cadrul aparatului de specialitate al prefectului se organizeazã cabinetul acestuia, în temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 32/1998 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 760/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
*2) În municipiul Bucureşti, prefectul este ajutat de doi subprefecţi.


ANEXA 2



CRITERII
pentru întocmirea listei serviciilor publice
deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe
ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului, organizate
la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea criteriului
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Satisface o necesitate de interes public.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Este o structurã de specialitate a unui minister sau a unui alt
organ al administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Este subordonat ierarhic unui minister sau unui alt organ al
administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Presteazã serviciul public prin delegare de competenţã datã de organul
de specialitate cãruia i se subordoneazã ierarhic.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital se face potrivit
<>art. 62 alin. (1) lit. a) sau b) din Legea nr. 500/2002 privind
finanţele publice.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Serviciul public prestat se realizeazã prin activitãţi cu caracter
prestator sau/şi prin emiterea de acte juridice administrative.
Aceste acte pot fi anulate de organul administraţiei publice de
specialitate cãruia i se subordoneazã.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016