Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.829 din 28 octombrie 2004  pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor   Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 522/2003     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.829 din 28 octombrie 2004 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 522/2003

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.054 din 15 noiembrie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. II din Ordonanţa Guvernului nr. 76/2004 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionalã a adulţilor,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionalã a adulţilor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 522/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 346 din 21 mai 2003, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Prezentele norme metodologice, denumite în continuare norme, reglementeazã punerea în aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionalã a adulţilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare ordonanţã."
2. Alineatul (2) al articolului 5 se abrogã.
3. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Programele de formare profesionalã se elaboreazã, potrivit art. 12 alin. (1) din ordonanţã, în concordanţã cu standardele ocupaţionale recunoscute la nivel naţional, respectiv cu standardele de pregãtire profesionalã, aprobate în condiţiile reglementãrilor în vigoare.
(2) Standardele ocupaţionale, respectiv standardele de pregãtire profesionalã, pot fi obţinute de cãtre furnizorii de formare profesionalã în condiţiile stabilite de organismele abilitate, potrivit legii, cu gestionarea acestora."
4. La articolul 13, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) îndeplineşte atribuţiile prevãzute la art. 25 şi 32 din ordonanţã;".
5. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - În vederea constituirii comisiilor de autorizare, potrivit art. 20 alin. (1) din ordonanţã, Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor solicitã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, Agenţiei Naţionale de Ocupare a Forţei de Muncã, organizaţiilor sindicale şi asociaţiilor patronale reprezentative la nivel judeţean sã îşi nominalizeze reprezentanţii şi supleanţii în comisiile de autorizare."
6. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - În sensul art. 20 alin. (1) lit. d) şi e) din ordonanţã, reprezentative la nivel judeţean sunt organizaţiile sindicale şi asociaţiile patronale care reprezintã în plan judeţean organizaţiile sindicale şi asociaţiile patronale reprezentative la nivel naţional, conform <>Legii nr. 130/1996 privind contractul colectiv de muncã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
7. Articolul 17 se abrogã.
8. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - (1) Dupã nominalizarea membrilor şi supleanţilor acestora de cãtre autoritãţile publice, organizaţiile sindicale şi asociaţiile patronale prevãzute la art. 20 alin. (1) din ordonanţã, comisiile de autorizare sunt constituite prin hotãrâre a Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor.
(2) Hotãrârea de constituire a comisiilor de autorizare va fi comunicatã Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, Agenţiei Naţionale de Ocupare a Forţei de Muncã, organizaţiilor sindicale şi asociaţiilor patronale reprezentative la nivel naţional."
9. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - Potrivit art. 20 alin. (3) din ordonanţã, la evaluarea furnizorilor de formare profesionalã în vederea autorizãrii, comisiile de autorizare folosesc specialişti pe domenii ocupaţionale pentru a verifica îndeplinirea criteriilor de evaluare."
10. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - Nivelul tarifelor pentru prestaţia membrilor comisiei de autorizare şi a specialiştilor pe domenii ocupaţionale folosiţi de cãtre comisii este stabilit la începutul fiecãrui an calendaristic de cãtre Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor şi este avizat de Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei."
11. Alineatul (3) al articolului 23 se abrogã.
12. Alineatul (4) al articolului 30 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Metodologia de autorizare se elaboreazã de cãtre Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor şi se aprobã prin ordin comun al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei şi al ministrului educaţiei şi cercetãrii."
13. Dupã alineatul (2) al articolului 36 se introduc trei alineate noi, alineatele (2^1), (2^2) şi (2^3), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Suplimentul descriptiv al certificatului se completeazã cu unitãţile de competenţã profesionalã prevãzute în standardul ocupaţional, respectiv în standardul de pregãtire profesionalã.
(2^2) La absolvirea programelor de formare profesionalã organizate în condiţiile art. 13 alin. (1) din ordonanţã înaintea aprobãrii standardului ocupaţional, certificatul se elibereazã fãrã anexã.
(2^3) În situaţiile prevãzute la alin. (2^2), dupã aprobarea standardului ocupaţional, furnizorul de formare profesionalã este obligat sã elibereze suplimentul descriptiv al certificatului completat cu unitãţile de competenţã comune programului de formare profesionalã absolvit şi standardului ocupaţional, precum şi cu celelalte unitãţi de competenţã dobândite în urma absolvirii programului de formare profesionalã."
14. Alineatul (1) al articolului 37 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 37. - (1) Procedura de evaluare şi certificare a competenţelor obţinute pe alte cãi decât cele formale, prevãzutã la art. 32 din ordonanţã, se elaboreazã de cãtre Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, se aprobã prin ordin comun al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei şi al ministrului educaţiei şi cercetãrii şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I."
15. Dupã alineatul (2) al articolului 37 se introduc patru alineate noi, alineatele (3), (4), (5) şi (6), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Centrele de evaluare a competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale, prevãzute la art. 32 alin. (1) din ordonanţã, sunt persoane juridice de drept public sau privat, autorizate de Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor.
(4) Evaluatorul de competenţe profesionale, prevãzut la art. 32 alin. (2) şi (3) din ordonanţã, este un specialist cu experienţã recentã de muncã şi/sau de coordonare în ocupaţiile pentru care este desemnat de centrul de evaluare sã efectueze evaluãri care este certificat de cãtre Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor pe baza standardului ocupaţional «evaluator de competenţe profesionale.»
(5) Verificatorul intern, prevãzut la art. 32 alin. (2) şi (3) din ordonanţã, este evaluatorul de competenţe profesionale care are certificatã unitatea de competenţã «Verificarea internã a proceselor de evaluare» din cadrul standardului de evaluator de competenţe şi care evalueazã, coordoneazã şi monitorizeazã activitatea evaluatorilor de competenţe profesionale.
(6) Verificatorul extern, prevãzut la art. 32 alin. (2) şi (3) din ordonanţã, este evaluatorul de competenţe profesionale care are certificatã unitatea de competenţã «Verificarea externã a proceselor de evaluare» din cadrul standardului de evaluator de competenţe şi care efectueazã verificarea şi monitorizarea activitãţii centrelor de evaluare."
16. Articolul 38 se abrogã.
17. Anexa nr. 1 va avea urmãtorul cuprins:
"ANEXA Nr. 1
la normele metodologice

NIVELURILE DE CALIFICARE
Nivelul 1
Persoana este responsabilã de execuţia propriei activitãţi. Munca presupune în special activitãţi simple, de rutinã.
Formarea profesionalã care oferã acces la acest nivel: de regulã, învãţãmânt obligatoriu şi formare profesionalã. Formarea profesionalã este dobânditã fie în cadrul învãţãmântului profesional prin şcoala de arte şi meserii, fie printr-un program de formare profesionalã în sistemul de formare profesionalã a adulţilor.
Nivelul 2
Persoana este responsabilã de execuţia propriei activitãţi. În plus existã o responsabilitate colectivã în cadrul activitãţilor desfãşurate, care presupune colaborarea cu colegii. Munca presupune o gamã largã de activitãţi realizate în contexte variate. Unele dintre aceste activitãţi sunt complexe sau nerutiniere.
Formarea profesionalã care oferã acces la acest nivel: cel puţin învãţãmânt obligatoriu şi calificare profesionalã prin învãţãmântul profesional - şcoalã profesionalã - sau prin programe de formare profesionalã în sistemul de formare profesionalã a adulţilor.
Nivelul 3
Persoana este responsabilã de execuţia propriei activitãţi, dar şi de realizarea sarcinilor încredinţate grupului din care face parte, având atribuţii de coordonare şi control. Munca presupune o gamã largã de activitãţi complexe, nerutiniere, realizate în contexte variate.
Formarea profesionalã care oferã acces la acest nivel: învãţãmânt liceal - filiera tehnologicã şi vocaţionalã sau învãţãmânt postliceal ori învãţãmânt liceal şi program de formare profesionalã de specialitate în sistemul de formare profesionalã a adulţilor.
Nivelul 4
Persoana este responsabilã de execuţia propriei activitãţi, dar şi de realizarea sarcinilor încredinţate grupului din care face parte, putând desfãşura şi activitãţi de tip managerial. Munca presupune aplicarea cunoştinţelor într-o gamã largã de activitãţi complexe, realizate într-o mare varietate de contexte, implicând combinarea de proceduri diverse sau definirea altora noi.
Formarea profesionalã care oferã acces la acest nivel: formare tehnicã postsecundarã prin învãţãmânt universitar.
Nivelul 5
Persoana este responsabilã de execuţia activitãţilor proprii şi ale grupului pe care îl conduce, având o autonomie personalã ridicatã. Munca presupune aplicarea unui complex de principii fundamentale într-o largã varietate de contexte, adesea imprevizibile. Presupune cunoştinţe şi competenţe de nivel înalt atât legate de domeniile ocupaţionale, cât şi independente de aceste domenii. Caracteristici esenţiale ale nivelului sunt: capacitãţile de analizã, diagnozã, structurare, planificare, execuţie şi evaluare.
Formarea profesionalã care oferã acces la acest nivel: învãţãmânt universitar şi postuniversitar.
NOTĂ:
1. Calificãrile dobândite în sistemul de educaţie a adulţilor, pentru care se organizeazã pregãtirea, şi prin sistemul de învãţãmânt nu permit continuarea studiilor conform procedurilor care reglementeazã mobilitatea internã între nivelurile educaţionale stabilite de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
2. Persoanele care obţin o calificare în afara sistemului de învãţãmânt şi care doresc sã continue studiile pot beneficia de recunoaşterea achiziţiilor de cunoaştere, aptitudini şi deprinderi dobândite prin sistemul creditelor transferabile reglementate în condiţiile art. 3 alin. (3) din normele metodologice.
3. La programele de formare profesionalã organizate pentru nivelul 1 de calificare pot fi admise şi persoane care nu au absolvit învãţãmântul obligatoriu şi nu au posibilitatea continuãrii studiilor învãţãmântului obligatoriu în sistem formal, învãţãmânt de zi, seral, cu frecvenţã redusã."
18. La anexa nr. 2, punctul 6 "Rãspunderea contractualã" va avea urmãtorul cuprins:
"Rãspunderea contractualã
În cazul în care beneficiarul nu poate începe cursul din motive de forţã majorã, acesta nu va suporta cheltuielile efectuate de furnizor în executarea contractului.
În cazul în care beneficiarul nu poate continua sau finaliza cursul din motive de forţã majorã, acesta va suporta doar cheltuielile efectuate de furnizor în executarea contractului, dar nu mai puţin de 10%.
În cazul în care beneficiarul urmeazã un program de formare profesionalã organizat de agenţia pentru ocuparea forţei de muncã sau de un angajator, responsabilitatea financiarã pentru programul de formare profesionalã îi revine organizatorului."

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
-------------
p. Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Valentin Mocanu,
secretar de stat

p. Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Radu Damian,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Maria Manolescu,
secretar de stat

Bucureşti, 28 octombrie 2004.
Nr. 1.829.

---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016