Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 8 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 189/2002 privind operaţiunile compensatorii referitoare la contractele de achiziţii pentru nevoi de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 354/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. ART. 1 (1) Agenţia de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã, denumitã în continuare Agenţia, este organizatã şi funcţioneazã ca instituţie publicã autonomã, cu personalitate juridicã, aflatã în coordonarea primului-ministru. (2) Sediul Agenţiei este în municipiul Bucureşti, str. Pictor Romano nr. 19, sectorul 2. ART. 2 Agenţia are drept obiect de activitate punerea în aplicare a procedurilor prevãzute în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 189/2002 privind operaţiunile compensatorii referitoare la contractele de achiziţii pentru nevoi de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 354/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru executarea operaţiunilor compensatorii aferente contractelor de achiziţii în domeniul apãrãrii, ordinii publice şi siguranţei naţionale, denumite în continuare contracte de achiziţii de tehnicã specialã. ART. 3 (1) Agenţia are urmãtoarele atribuţii principale: a) supunerea spre aprobare Guvernului a domeniilor prioritare ce beneficiazã de derularea operaţiunilor de compensare şi a valorilor multiplicatorilor de compensare rezultaţi ca urmare a analizei prioritãţilor de dezvoltare a României; supunerea spre aprobare Guvernului a condiţiilor de angajare, acceptare, derulare, creditare, a restricţiilor, cotelor şi limitãrilor aplicabile operaţiunilor compensatorii, operaţiunilor compensatorii în avans şi transferului de credite de compensare; b) colaborarea cu Ministerul Afacerilor Externe pentru promovarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 189/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în strãinãtate; c) urmãrirea tranzacţiilor unde pot fi luate în considerare operaţiuni compensatorii; d) furnizarea de informaţii contractanţilor cu privire la procedurile legale în vigoare pentru încheierea acordurilor compensatorii şi executarea obligaţiilor de compensare, cu respectarea legislaţiei privind informaţiile clasificate; e) colaborarea cu autoritãţile contractante, pentru a asigura o bunã corelare între prevederile contractelor de achiziţie de tehnicã specialã şi cele ale acordurilor compensatorii; f) stabilirea procedurilor pentru derularea operaţiunilor compensatorii, operaţiunilor compensatorii în avans, transferului de credite de compensare şi a tuturor documentelor conexe acestora; g) asigurarea de asistenţã potenţialilor contractanţi în identificarea de oportunitãţi pentru executarea obligaţiilor de compensare; h) elaborarea, întreţinerea şi actualizarea permanentã a unei baze de date cu privire la operatorii economici români, la produsele şi serviciile româneşti care, în conformitate cu domeniile prioritare de dezvoltare a României, pot beneficia de programe de compensare; i) analizarea documentelor înaintate de cãtre contractant şi calcularea valorii creditului curent; j) analizarea rapoartelor trimestriale, anuale şi a oricãror alte documente referitoare la operaţiunile compensatorii, depuse de contractanţi, şi elaborarea de sinteze pe baza acestora, stabilirea mãsurilor ce trebuie luate ca urmare a situaţiilor identificate, transmiterea de notificãri contractantului pentru îndeplinirea/neîndeplinirea obligaţiilor de compensare; k) evaluarea, la sfârşitul perioadei de compensare, a stadiului de îndeplinire a obligaţiei de compensare; l) elaborarea şi adoptarea de proceduri şi reglementãri în domeniu; m) asigurarea reprezentãrii în instituţii şi în organizaţii internaţionale din domeniu; n) elaborarea şi publicarea de rapoarte, studii, analize etc. în domeniul de activitate, organizarea de acţiuni promoţionale de imagine şi informare, seminarii, conferinţe şi altele asemenea, putând contracta în aceste scopuri serviciile necesare, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare; o) elaborarea rapoartelor anuale cu privire la activitatea proprie, incluzând cãile şi mãsurile de atingere a obiectivelor propuse, care se supun spre aprobare primului-ministru. (2) Agenţia îndeplineşte orice alte atribuţii şi activitãţi prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 189/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau stabilite de primul-ministru. ART. 4 Agenţia acordã asistenţã autoritãţilor contractante, la cererea acestora, pentru elaborarea clauzelor de compensare şi participã la negocierea clauzelor de compensare din contractul de achiziţie. ART. 5 (1) Conducerea Agenţiei este asiguratã de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru. (2) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite ordine şi instrucţiuni. (3) Preşedintele reprezintã Agenţia în relaţiile cu terţii şi poate delega, pe bazã de mandat, potrivit legii, unele dintre atribuţiile sale persoanelor cu funcţii de conducere din cadrul Agenţiei. (4) În perioada finanţãrii din venituri proprii, preşedintele are calitate asimilatã celei de ordonator principal de credite bugetare în ceea ce priveşte actele de gestiune. ART. 6 (1) Agenţia este finanţatã de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, pe o perioadã de un an de la începerea activitãţii. Dupã expirarea acestui termen finanţarea Agenţiei se asigurã din venituri proprii, iar bugetul de venituri şi cheltuieli al acesteia se întocmeşte de cãtre Agenţie şi se aprobã prin hotãrâre a Guvernului. (2) Veniturile proprii ale Agenţiei se constituie din: a) încasãri din tarife pentru activitãţi de consultanţã şi asistenţã acordate potenţialilor contractanţi şi altor firme interesate; b) încasãri din cote procentuale aplicate la valoarea tranzacţiilor curente de compensare; c) încasãri din furnizarea unor materiale documentare contra cost; d) încasãri din alte activitãţi; e) orice alte surse prevãzute de lege. (3) Nivelul tarifelor, al cotelor procentuale şi al preţurilor aferente activitãţilor prestate de Agenţie sunt prevãzute în anexa nr. 1. (4) Veniturile încasate de Agenţie conform prevederilor alin. (2), inclusiv în perioada când Agenţia este finanţatã de la bugetul de stat, se reţin integral ca venituri proprii, cu titlu permanent, la dispoziţia Agenţiei, şi vor fi folosite în conformitate cu prevederile bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat potrivit legii. (5) Sumele rãmase neutilizate, stabilite la sfârşitul exerciţiului bugetar sau la sfârşitul perioadei de finanţare de la bugetul de stat, ca diferenţã între veniturile încasate şi cheltuielile efectuate, se reporteazã în anul urmãtor şi vor fi folosite în conformitate cu prevederile bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat potrivit legii. (6) Agenţia poate accepta donaţii, legate şi sponsorizãri, în condiţiile legii. ART. 7 (1) Structura organizatoricã a Agenţiei, în perioada finanţãrii de la bugetul de stat, este prevãzutã în anexa nr. 2. (2) În perioada finanţãrii de la bugetul de stat, în cadrul structurii organizatorice, prin ordin al preşedintelui, se pot organiza servicii, birouri şi colective temporare de lucru. (3) Numãrul maxim de posturi pentru Agenţie, în perioada finanţãrii de la bugetul de stat, este de 25, exclusiv preşedintele. (4) Regulamentul de organizare şi funcţionare, statul de funcţii şi criteriile de selecţie a personalului Agenţiei se aprobã prin ordin al preşedintelui. (5) Angajarea personalului Agenţiei prin contract individual de muncã, precum şi desfacerea contractului individual de muncã se realizeazã prin ordin al preşedintelui. (6) În perioada finanţãrii de la bugetul de stat salarizarea personalului de conducere şi de execuţie din cadrul Agenţiei se face potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (7) Salariul preşedintelui în perioada finanţãrii de la bugetul de stat este stabilit potrivit poziţiei nr. 5 din anexa nr. II/2 la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (8) În perioada finanţãrii din venituri proprii salarizarea personalului de conducere şi de execuţie se stabileşte prin contractul colectiv de muncã, în condiţiile prevãzute de lege pentru instituţiile publice finanţate din astfel de venituri. În perioada finanţãrii din venituri proprii salarizarea preşedintelui se face în condiţiile prevãzute de lege pentru instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii. (9) În perioada finanţãrii din venituri proprii structura organizatoricã a Agenţiei se aprobã prin ordin al preşedintelui. ART. 8 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 9 La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.515/2004 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 893 din 30 septembrie 2004, cu modificãrile ulterioare. PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemneazã: --------------- Preşedintele Agenţiei de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã, Cristian Tarara Ministrul delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, Mihai Alexandru Voicu Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, Gheorghe Barbu p. Ministrul finanţelor publice, Cãtãlin Doica, secretar de stat Bucureşti, 22 decembrie 2005. Nr. 1.814. ANEXA 1 NIVELUL TARIFELOR, al cotelor procentuale şi al preţurilor aferente activitãţilor prestate de Agenţia de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã
┌────┬────────────────────────────┬─────────────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │ DENUMIREA ACTIVITATII │ NIVELUL TARIFULUI/COTEI │ OBSERVATII │
│crt.│ │ PROCENTUALE/PRETULUI │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────────┤
│1. │Consultanta si asistenta │Se stabilesc prin ordin al │ │
│ │acordata potentialilor │presedintelui Agentiei │ │
│ │contractanti si altor firme │ │ │
│ │interesate │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────────┤
│2. │Furnizarea unor materiale │Se stabilesc prin ordin al │ │
│ │documentare contra cost │presedintelui Agentiei │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────────┤
│3. │Perfectarea, derularea si │% din valoarea acordului de │se incheie │
│ │monitorizarea acordurilor de│compensare, dupa cum urmeaza:│contract de │
│ │compensare si planurilor de │ │comision cu │
│ │afaceri ├───────────────────────┬─────┤contractantul │
│ │ │Valoarea acordului │% │ │
│ │ │de compensare │ │ │
│ │ │- milioane euro sau │ │ │
│ │ │echivalent la cursul de│ │ │
│ │ │schimb al BNR din ziua │ │ │
│ │ │incheierii Acordului de│ │ │
│ │ │compensare │ │ │
│ │ ├───────────────────────┼─────┤ │
│ │ │<10 │2 │ │
│ │ ├───────────────────────┼─────┤ │
│ │ │>=10 - 50 │1.75 │ │
│ │ ├───────────────────────┼─────┤ │
│ │ │>=50 - 100 │1.5 │ │
│ │ ├───────────────────────┼─────┤ │
│ │ │>=100 │1 │ │
├────┼────────────────────────────┼───────────────────────┴─────┼──────────────┤
│4. │Perfectarea, derularea si │ - │ │
│ │monitorizarea acordurilor de│ │ │
│ │precompensare aferente │ │ │
│ │activitatilor compensatorii │ │ │
│ │in avans │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────────┤
│5. │Transformarea creditelor de │0,1% din valoarea │Pentru acordul│
│ │compensare in avans in │transformata │de compensare │
│ │credite de compensare in │ │propriu zis se│
│ │conditiile si limitele │ │aplica cotele │
│ │prevazute de reglementarile │ │de Nr. crt. 3 │
│ │in vigoare pentru astfel de │ │ │
│ │activitati (titularul │ │ │
│ │acordului de precompensare │ │ │
│ │coincide cu titularul acor- │ │ │
│ │dului de compensare) │ │ │
├────┼────────────────────────────┼────────────────┬────────────┼──────────────┤
│6. │Transferarea creditelor de │Titularul cre- │Beneficiarul│se percepe in │
│ │compensare in avans catre un│ditului de com- │transferului│plus fata de │
│ │contractant care are obliga-│pensare in avans│(% din valoa│comisionul │
│ │tii de compensare │(% din valoarea │rea │prevazut la │
│ │(Beneficiarul transferului) │transferata) │transferata)│Nr. crt. 3, │
│ │pentru ca acesta din urma sa├────────────────┼────────────┤numai valoarea│
│ │le utilizeze ca si credite │0,5% din valoa- │1,5% din │transferata │
│ │de compensare in conditiile │rea transferata │valoarea │ │
│ │si limitele prevazute de │ │transferata │ │
│ │reglementarile in vigoare │ │ │ │
│ │pentru astfel de activitati │ │ │ │
│ │(titularul acordului de │ │ │ │
│ │precompensare nu coincide cu│ │ │ │
│ │titularul acordului de │ │ │ │
│ │compensare) │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼────────────────┴────────────┼──────────────┤
│7. │Incasari din alte activitati│Se stabilesc prin ordin al │ │
│ │ │presedintelui Agentiei │ │
└────┴────────────────────────────┴─────────────────────────────┴──────────────┘
ANEXA 2 STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Agenţiei de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã
Numãrul maxim de posturi pe perioada finanţãrii
de la bugetul de stat = 25
┌────────────┐
│ PRESEDINTE │
└────┬───────┘
│
│
┌───────────────────────┐ │ ┌──────────────────────────┐
│ Audit public intern, │ │ │ Compartimentul │
│ inspectie ├───────────┼──────────────┤ legislatie, contencios, │
└───────────────────────┘ │ │ protectia informatiilor │
│ │ clasificate │
│ └──────────────────────────┘
│
┌──────────────────────┼──────────────────────────────┐
│ │ │
┌──────────┴───────────┐ ┌───┴──────────┐ ┌────────┴─────────┐
│ Directia │ │ Directia │ │ Compartimentul │
│ financiar-contabila, │ │ generala │ │ resurse umane │
│ administrativa │ │ operatiuni │ │ │
└──────────────────────┘ │compensatorii │ └──────────────────┘
└───┬──────────┘
│
│
┌───────────────────────┼──────────────────────────────┐
│ │ │
┌────┴────────┐ ┌────┴─────────┐ ┌───────┴───────┐
│ Directia │ │ Directia │ │Compartimentul │
│ negociere │ │ derulare, │ │ sinteza, │
│ acorduri de │ │ monitorizare │ │ informatica, │
│ compensare │ │ acorduri de │ │ baze de date │
└─────────────┘ │ compensare │ └───────────────┘
└──────────────┘
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.