Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARARE nr. 1.772 din 21 octombrie 2004 privind organizarea si functionarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucuresti
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 11 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare, şi având în vedere prevederile <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 637/2003 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1 Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. Bucureşti îşi schimbã denumirea în Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti, denumit în continuare I.N.C.D.P.M., care se organizeazã şi funcţioneazã ca persoanã juridicã românã în coordonarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei. ART. 2 I.N.C.D.P.M. are sediul în municipiul Bucureşti, str. General Budişteanu nr. 15, sectorul 1. ART. 3 I.N.C.D.P.M. are ca obiect principal de activitate realizarea de cercetãri ştiinţifice fundamentale şi aplicative pentru combaterea riscurilor de accidentãri şi îmbolnãviri profesionale în scopul asigurãrii securitãţii şi sãnãtãţii salariaţilor în procesele de muncã. ART. 4 Regulamentul de organizare şi funcţionare a I.N.C.D.P.M. este prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 5 I.N.C.D.P.M. are în administrare, conform <>art. 5 din Hotãrârea Guvernului nr. 406/1998 , imobilul format din construcţii, anexe şi terenul aferent, proprietate publicã a statului, din str. General Budişteanu nr. 15, sectorul 1, Bucureşti. ART. 6 Patrimoniul I.N.C.D.P.M., stabilit pe baza situaţiilor financiare la data de 31 decembrie 2003, este de 34.827.695 mii lei, din care imobilizãri corporale şi necorporale 12.400.690 mii lei şi active circulante 22.427.005 mii lei. ART. 7 Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei va cuprinde în bugetul sãu fondurile necesare realizãrii unor investiţii, dotãri, aparaturã, echipamente şi instalaţii pentru I.N.C.D.P.M. ART. 8 Structura organizatoricã a I.N.C.D.P.M. se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 637/2003 . ART. 9 Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 406/1998 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucureşti, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 din 23 iulie 1998, cu excepţia art. 5. ART. 10 Punctul 2 al literei B din anexa nr. 3 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. «Alexandru Darabont» Bucureşti".
PRIM-MINISTRU ADRIAN NĂSTASE
Contrasemneazã: ------------ Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, Dan Mircea Popescu
Ministrul educaţiei şi cercetãrii, Alexandru Athanasiu
Ministrul finanţelor publice, Mihai Nicolae Tãnãsescu
Bucureşti, 21 octombrie 2004. Nr. 1.772.
ANEXĂ
REGULAMENT de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti
CAP. I Dispoziţii generale
ART. 1 (1) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti, denumit în continuare I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti, este persoanã juridicã românã în coordonarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei. (2) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti funcţioneazã pe bazã de gestiune economicã şi autonomie financiarã, calculeazã amortismente şi conduce evidenţa contabilã în regim economic şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare, precum şi cu cele din prezentul regulament. ART. 2 (1) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti desfãşoarã activitãţi de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare în domeniul protecţiei muncii. (2) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti participã la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului protecţiei muncii şi la realizarea, cu prioritate, a obiectivelor stabilite prin strategia şi politicile sociale de îmbunãtãţire a condiţiilor de muncã şi prevenire a riscurilor profesionale, precum şi prin programele naţionale de cercetare ştiinţificã dezvoltare şi inovare.
CAP. II Obiectul de activitate
ART. 3 Obiectul de activitate al I.N.C.D.P.M. constã în: A. Activitãţi de cercetare-dezvoltare În cadrul Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, al planurilor sectoriale şi locale, programului-nucleu, programelor de cercetare europene şi internaţionale, I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti efectueazã cercetãri fundamentale şi aplicative pentru prevenirea şi combaterea riscurilor de accidentãri şi îmbolnãviri profesionale şi stabilirea cerinţelor de securitate şi sãnãtate în muncã, conform prevederilor <>Legii protecţiei muncii nr. 90/1996 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale directivelor Uniunii Europene, respectiv: 1. Activitãţi de cercetare ştiinţificã fundamentalã: a) fundamentarea ştiinţificã a strategiei de dezvoltare a domeniului securitãţii şi sãnãtãţii în muncã; b) coordonarea metodologicã a activitãţii de cercetare în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã la nivel naţional; c) dezvoltarea bazei teoretice şi conceptuale a securitãţii şi sãnãtãţii în muncã; d) fundamentarea sistemului naţional de reglementãri în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã; e) studiul riscurilor profesionale şi al impactului acestora asupra stãrii de sãnãtate şi securitate a personalului; f) elaborarea de instrumente de identificare, analizã şi evaluare a riscurilor profesionale; g) elaborarea instrumentelor de auditare a sistemelor de muncã; h) elaborarea instrumentelor de evaluare a costurilor accidentelor de muncã şi bolilor profesionale; i) fundamentarea sistemului de evaluare a conformitãţii calitãţii de securitate/protecţie pentru echipamente tehnice (ET) şi echipamente individuale de protecţie (EIP); j) elaborarea instrumentelor de evaluare a conformitãţii, calitãţii, de protecţie/securitate, inspecţie şi diagnosticare tehnicã pentru ET şi EIP; k) elaborarea de sisteme de management al securitãţii şi sãnãtãţii în muncã, integrate în managementul general al firmelor; l) optimizarea ergonomicã a activitãţilor şi locurilor de muncã; m) fundamentarea şi elaborarea criteriilor psihofiziologice de selecţie şi formare profesionalã în raport cu riscurile şi exigenţele profesionale; n) optimizarea sistemului naţional de instruire-formare şi de perfecţionare a personalului necesar domeniului securitãţii şi sãnãtãţii în muncã. 2. Activitãţi de cercetare-dezvoltare aplicativã: a) studii şi cercetãri aplicative pentru prevenirea şi combaterea riscurilor de accidentãri şi îmbolnãviri profesionale (chimice, mecanice, electrice, termice, zgomot, vibraţii, ultrasunete, iluminat, microclimat, radiaţii neionizante, laseri, plasmã, riscuri ergonomice şi psihosociale); b) studii şi cercetãri aplicative pentru realizarea de: ● instalaţii de ventilaţie industrialã; ● instalaţii de neutralizare a noxelor chimice; ● instalaţii de iluminat; ● aparate de protecţie împotriva electrocutãrii şi incendiilor; ● dispozitive de protecţie pentru reducerea riscurilor mecanice; ● dispozitive pentru combaterea zgomotului şi vibraţiilor; ● mijloace individuale de protecţie; ● unguente de protecţie; c) studii şi cercetãri privind elaborarea sistemului naţional de reglementãri în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã, armonizat cu cel al UE: ● elaborarea de norme de securitate şi sãnãtate în muncã; ● elaborarea de standarde de securitate a muncii; ● elaborarea de instrucţiuni de securitate şi sãnãtate în muncã; ● elaborarea de fişe de securitate pentru produse; d) studii şi cercetãri privind elaborarea materialelor suport pentru instruirea, formarea şi perfecţionarea personalului (manuale, suporturi de curs, ghiduri, teste de verificare a cunoştinţelor); e) studiul efectelor factorilor de risc asupra stãrii de sãnãtate şi a comportamentului în muncã; f) elaborarea de software pentru evaluarea şi gestiunea computerizatã a riscurilor; g) elaborarea de software pentru evaluarea costurilor accidentelor de muncã; h) elaborarea de sisteme expert de instruire-testare asistatã de calculator; i) elaborarea de sisteme informatice pentru promovarea şi diseminarea cunoştinţelor din domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã. B. Activitãţi conexe activitãţii de cercetare-dezvoltare 1. Activitãţi metodologice de implementare a legislaţiei: a) certificarea calitãţii de protecţie/securitate a echipamentelor tehnice şi echipamentelor individuale de protecţie, inspecţia şi diagnoza tehnicã a acestora; b) evaluarea riscurilor profesionale la locurile de muncã; c) auditarea agenţilor economici din punctul de vedere al securitãţii şi sãnãtãţii în muncã; d) expertizarea locurilor de muncã pentru încadrarea în condiţii deosebite sau speciale; e) implementarea sistemelor de management al securitãţii şi sãnãtãţii în muncã la nivelul agenţilor economici; f) elaborarea de materiale de informare şi diseminare a informaţiei în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã. 2. Formarea şi perfecţionarea specialiştilor în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã: a) cursuri de nivel mediu; b) cursuri de nivel universitar; c) cursuri de nivel postuniversitar. 3. Editarea materialelor de instruire, formare şi diseminare a informaţiilor referitoare la securitatea şi sãnãtatea în muncã (manuale, cãrţi, broşuri, ghiduri, suporturi de curs, norme, instrucţiuni, afişe, teste). 4. Asistenţã tehnicã pentru: a) realizarea de instalaţii, aparate sau dispozitive de prevenire şi combatere a riscurilor profesionale; b) efectuarea de analize, mãsurãri şi evaluãri ale nivelurilor factorilor de risc; c) testarea psihofiziologicã pentru unele categorii de personal; d) realizarea de mijloace individuale de protecţie; e) realizarea de unguente de protecţie; f) diseminarea informaţiilor din domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã. 5. Consultanţã şi asistenţã de specialitate acordatã agenţilor economici pentru: a) respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare; b) organizarea activitãţii de protecţie a muncii; c) implementarea managementului sãnãtãţii şi securitãţii în muncã; d) execuţia de instalaţii, aparate şi dispozitive pentru prevenirea şi combaterea riscurilor profesionale; e) elaborarea instrucţiunilor de protecţie a muncii; f) alegerea echipamentelor individuale de protecţie; g) expertizarea locurilor de muncã pentru încadrarea în condiţii deosebite şi speciale; h) evaluarea conformitãţii, inspecţia şi diagnosticarea tehnicã a echipamentelor tehnice şi individuale de protecţie; i) realizarea de produse conforme cu cerinţele esenţiale de securitate şi sãnãtate pentru a fi competitive pe piaţã; j) proiectarea ergonomicã a locurilor de muncã; k) elaborarea soluţiilor tehnice şi organizatorice de îmbunãtãţire a condiţiilor de muncã; l) mãsurãri şi analize de laborator privind factorii de risc. 6. Participarea la realizarea transferului tehnologic, prin contracte directe cu agenţii economici, pentru valorificarea rezultatelor cercetãrilor din domeniul protecţiei muncii 7. Realizãri de unicate şi serii mici pentru produsele rezultate în urma cercetãrii 8. Activitãţi de comerţ interior şi de import-export, aferente obiectului de activitate, în condiţiile legii.
CAP. III Patrimoniul
ART. 4 (1) Patrimoniul I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti este cel existent în situaţiile financiare la data de 31 decembrie 2003 şi anume de 34.827.695 mii lei, din care imobilizãri corporale şi necorporale 12.400.690 mii lei şi active circulante 22.427.005 mii lei. (2) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti administreazã, cu diligenţa unui bun proprietar, bunuri proprietate publicã şi privatã a statului, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publicã şi privatã a statului, administrate de I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii, dupã caz, se înregistreazã distinct în patrimoniul acestuia. (3) Rezultatele cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice aparţin I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti, în calitate de persoanã juridicã executantã, şi ordonatorului principal de credite, în egalã mãsurã, dacã prin contract nu s-a prevãzut altfel. Rezultatele cercetãrilor concretizate în active corporale sau necorporale, obţinute în baza derulãrii unor contracte finanţate din fonduri private, precum şi rezultatele obţinute din activitãţi desfãşurate în asociere în participaţiune sau în entitãţi cu personalitate juridicã nãscute în urma altor forme de asociere, cum ar fi cele prevãzute de <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aparţin I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti, în calitate de persoanã juridicã executantã. (4) Administrarea, înregistrarea în evidenţa contabilã a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti, precum şi înstrãinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare. (5) În exercitarea drepturilor sale, I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti posedã şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sãu şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sãu de activitate. (6) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti poate realiza servicii sau activitãţi de microproducţie prin asociere în participaţiune, în scopul stimulãrii valorificãrii rezultatelor cercetãrii, cu aprobarea ministerului coordonator şi a autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare. (7) Patrimoniul I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" Bucureşti poate fi modificat în condiţiile legii.
CAP. IV Structura organizatoricã şi funcţionalã
ART. 5 (1) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti poate avea în structurã subunitãţi, cu sau fãrã personalitate juridicã, departamente, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizãrii obiectului sãu de activitate. (2) Structura organizatoricã a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, denumit în continuare ministru coordonator. (3) În funcţie de specificul unor activitãţi, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unitãţi din ţarã sau din strãinãtate.
CAP. V Organele de conducere
ART. 6 Conducerea I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti este asiguratã de: a) consiliul de administraţie; b) comitetul de direcţie; c) directorul general. ART. 7 Coordonarea activitãţii de cercetare-dezvoltare din I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti este asiguratã de consiliul ştiinţific. ART. 8 (1) Relaţiile dintre compartimentele aflate în structura I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti, precum şi relaţiile acestora cu terţii sunt stabilite de directorul general, care poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" Bucureşti, cu avizul consiliului de administraţie. (2) Conducãtorii compartimentelor din structura I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti rãspund în faţa directorului general şi a consiliului de administraţie de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competenţelor încredinţate de aceştia. Consiliul de administraţie ART. 9 (1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, cetãţeni români, numiţi prin ordin al ministrului coordonator cu avizul autoritãţii de stat pentru cercetaredezvoltare, la propunerea conducerii autoritãţilor de la care aceştia provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit o singurã datã. (2) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu: a) directorul general al I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti, care este preşedintele consiliului de administraţie; b) preşedintele consiliului ştiinţific al I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti; c) un reprezentant al autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare; d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice; e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei. (3) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie sunt specialişti în domeniu, propuşi de ministerul coordonator. (4) Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de acelaşi organ care a fãcut numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin. ART. 10 (1) Membrii consiliului de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivã din aceastã calitate. (2) Pentru activitatea desfãşuratã, în calitate de membru al consiliului de administraţie, aceştia beneficiazã de o indemnizaţie lunarã stabilitã de consiliul de administraţie, dar nu mai mult de 20% din salariul de bazã al directorului general al I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti. (3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de douã consilii de administraţie ale institutelor naţionale şi nu pot participa în aceeaşi calitate la alte instituţii, unitãţi sau organizaţii cu care I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti are relaţii contractuale sau interese concurente. (4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/soţia ori rudele pânã la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unitãţi cu acelaşi profil sau cu care I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti se aflã în relaţii comerciale directe. ART. 11 (1) Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii: a) aprobã, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanţã cu strategia generalã a domeniului propriu de activitate; b) propune modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" Bucureşti, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitãţi din structura acestuia; c) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care se depune la ministerul coordonator în vederea aprobãrii conform reglementãrilor legale; d) analizeazã şi avizeazã situaţiile financiare şi contul de profit şi pierdere, pe care le supune spre aprobare ministerului coordonator, şi aprobã raportul de gestiune asupra activitãţii desfãşurate de I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti în anul precedent; e) analizeazã realizarea criteriilor de performanţã şi raportarea trimestrialã privind activitatea realizatã de I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti şi aprobã mãsuri pentru desfãşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli; f) analizeazã, aprobã sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã a fi realizate de I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti; g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea sau închirierea unor bunuri din patrimoniul I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" Bucureşti, în condiţiile legii; h) aprobã valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale; i) aprobã volumul creditelor bancare prevãzute şi stabileşte modul de rambursare a acestora; j) aprobã utilizarea disponibilitãţilor în valutã; k) aprobã mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncã; l) aprobã criteriile şi comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti. (2) Consiliul de administraţie exercitã orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale. ART. 12 Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, avizat de Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei. Acesta hotãrãşte în problemele privind activitatea I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe. ART. 13 (1) Consiliul de administraţie se întruneşte, de regulã, o datã pe lunã sau ori de câte ori interesele I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont╙ - Bucureşti o cer, la convocarea preşedintelui, a vicepreşedintelui sau la solicitarea unei treimi din numãrul membrilor consiliului de administraţie. (2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele acestuia, iar în lipsa lui, de vicepreşedintele ales de cãtre membrii consiliului de administraţie. ART. 14 (1) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi. Dacã nu este îndeplinitã aceastã condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramatã într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi. (2) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumãtate plus unu din numãrul total al acestora. ART. 15 La şedinţele consiliului de administraţie participã, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont╙ - Bucureşti sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat. ART. 16 Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analizã consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remuneratã conform prevederilor legale. ART. 17 (1) Membrii consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi rãspund solidar pentru gestionarea patrimoniului I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti. (2) Membrii consiliului de administraţie care s-au abţinut ori care s-au împotrivit luãrii unei decizii ce s-a dovedit pãgubitoare pentru I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti nu rãspund dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacã au anunţat în scris despre aceasta ministerul coordonator. (3) Membrii consiliului de administraţie care nu respectã prevederile art. 10 alin. (3) şi (4) rãspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti ca urmare a acestui fapt. ART. 18 În primul trimestru al fiecãrui an consiliul de administraţie prezintã Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs. ART. 19 Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti. Atribuţiile secretariatului sunt prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie. Comitetul de direcţie ART. 20 (1) Conducerea operativã a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti este asiguratã de un comitet de direcţie compus din directorul general şi conducãtorii principalelor compartimente din structura organizatoricã a institutului naţional. (2) La şedinţele comitetului de direcţie participã, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat. ART. 21 (1) Comitetul de direcţie exercitã atribuţii şi are rãspunderi în limita competenţelor propuse de directorul general şi aprobate de consiliul de administraţie. (2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din: a) strategia programelor de dezvoltare a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti; b) programul anual de cercetare-dezvoltare; c) bugetul de venituri şi cheltuieli; d) programul de investiţii; e) sistemul de asigurare a calitãţii; f) alte obligaţii. ART. 22 Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti o impun. ART. 23 (1) Atunci când este cazul, la nivelul subunitãţilor din I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" Bucureşti se organizeazã şi funcţioneazã comitetul de conducere, care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare aprobat de consiliul de administraţie al I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti şi este prezidat de directorul subunitãţii respective. (2) Comitetul de conducere exercitã atribuţii şi are rãspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general al I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti şi aprobate de consiliul de administraţie. Directorul general ART. 24 (1) Activitatea curentã a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti este condusã de directorul general, numit pentru o perioadã de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de selecţie organizat conform metodologiei elaborate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului general poate fi prelungitã pentru o perioadã de cel mult 4 ani. (2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general se fac prin ordin al ministrului coordonator. ART. 25 (1) Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi: a) reprezintã, personal sau prin delegat, interesele I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţarã şi din strãinãtate; b) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul subunitãţilor şi departamentelor I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti, precum şi relaţiile acestora cu terţii, cu avizul consiliului de administraţie; c) propune consiliului de administraţie modificarea structurii organizatorice şi de funcţionare a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti; d) numeşte directorii şi conducãtorii compartimentelor din structura organizatoricã a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti, în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi îi revocã, dupã caz, cu avizul consiliului de administraţie; e) angajeazã şi concediazã personalul I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncã; f) asigurã negocierea contractului colectiv de muncã la nivelul I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti şi a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de direcţie; aprobã salariile rezultate din negocierea directã; g) rãspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale; h) adoptã mãsuri şi urmãreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi de import-export, prin compartimentele proprii specializate; i) analizeazã lunar stadiul valorificãrii rezultatelor cercetãrii, inclusiv activitatea de marketing; j) are atribuţii şi rãspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti de la bugetul de stat; k) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional; l) exercitã orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie. (2) În exercitarea atribuţiilor sale, directorul general emite decizii. Consiliul ştiinţific ART. 26 (1) Consiliul ştiinţific este format din 15 membri, reprezentând principalele compartimente din cadrul I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti care desfãşoarã activitãţi de cercetare-dezvoltare. (2) Membrii consiliului ştiinţific sunt cercetãtori cu realizãri deosebite în domeniu, salariaţi ai I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti, aleşi pe 4 ani prin vot secret de cãtre persoanele cu studii superioare din compartimentele de cercetare-dezvoltare ale I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti. (3) Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific ai I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti. (4) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de cãtre membrii consiliului ştiinţific. (5) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie. ART. 27 Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt urmãtoarele: a) participã la elaborarea strategiei activitãţii de cercetare-dezvoltare a domeniului protecţiei muncii şi la elaborarea planurilor de cercetare-dezvoltare; b) analizeazã şi avizeazã realizarea lucrãrilor de cercetare prin comisia de avizare; c) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti; d) avizeazã hotãrârile consiliului de administraţie care implicã politica de cercetare a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti în domeniu; e) propune mãsuri pentru perfecţionarea profesionalã, încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale; f) organizeazã şi coordoneazã desfãşurarea manifestãrilor cu caracter ştiinţific; g) avizeazã acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific; h) avizeazã acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţarã şi în strãinãtate.
CAP. VI Bugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia. Relaţii financiare
ART. 28 (1) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli şi situaţiile financiare anuale, potrivit reglementãrilor în vigoare. (2) Situaţiile financiare anuale se aprobã de cãtre ministerul coordonator, în condiţiile legii. ART. 29 (1) Veniturile şi cheltuielile I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar. (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanţã stabiliţi de ministerul coordonator şi se aprobã prin ordin al ministrului coordonator, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice. ART. 30 I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti determinã anual volumul de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programatã. ART. 31 (1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor legale şi prevederilor contractului colectiv de muncã, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit, potrivit legii. (2) Salariul de bazã al directorului general se stabileşte prin ordin al ministrului coordonator, potrivit reglementãrilor legale în vigoare. ART. 32 (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent. (2) Contractarea de credite de cãtre I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti peste plafonul stabilit se efectueazã cu aprobarea ministerului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice. ART. 33 (1) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sãu de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, precum şi din surse bugetare, prin ministerul coordonator, potrivit legii. (2) Ministerul coordonator va cuprinde în bugetul sãu de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizãrii unor investiţii, dotãri, achiziţionãrii de aparaturã, echipamente şi instalaţii pentru I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" Bucureşti. (3) Execuţia investiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se adjudecã potrivit legii. ART. 34 (1) Operaţiunile de încasãri şi plãţi ale I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti se efectueazã prin conturi deschise la bãnci comerciale şi prin unitãţi de trezorerie cu sediul în România. (2) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti efectueazã operaţiuni de încasãri şi plãţi în lei şi în valutã, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casã şi a normativelor de disciplinã financiar-valutare stabilite prin actele normative în vigoare. (3) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti efectueazã operaţiuni de comerţ exterior, aferente obiectului sãu de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plãţi cu strãinãtatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitãţile bancare specializate cu sediul în România. ART. 35 I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti îşi va organiza controlul financiar preventiv propriu şi auditul financiar potrivit legii.
CAP. VII Reglementarea litigiilor
ART. 36 Litigiile I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti cu persoane fizice sau persoane juridice, nesoluţionate pe cale amiabilã, sunt supuse spre rezolvare instanţelor judecãtoreşti române competente, potrivit legii.
CAP. VIII Dispoziţii finale
ART. 37 Statutul de institut naţional se reînnoieşte periodic prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani sau la modificarea obiectului de activitate al I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti.
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email