Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.757 din 6 decembrie 2006  privind modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 1.538/2003 pentru organizarea si functionarea Garzii Financiare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.757 din 6 decembrie 2006 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.538/2003 pentru organizarea si functionarea Garzii Financiare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.030 din 27 decembrie 2006

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al art. 2, art. 3 alin. (3) şi al <>art. 13 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 132/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.538/2003 pentru organizarea şi funcţionarea Gãrzii Financiare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 8 ianuarie 2004, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Garda Financiarã este instituţie publicã de control, cu personalitate juridicã, care exercitã controlul operativ şi inopinat privind prevenirea, descoperirea şi combaterea oricãror acte şi fapte din domeniul economic, financiar şi vamal, cele care au ca efect evaziunea şi frauda fiscalã, organizatã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã."
2. La articolul 2, alineatele (1), (3), (4) şi (5) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Garda Financiarã este condusã de un comisar general, funcţionar public, numit în condiţiile legii.
........................................................................................
(3) Comisarul general reprezintã Garda Financiarã în relaţiile cu terţii, numeşte, angajeazã, promoveazã, sancţioneazã şi elibereazã din funcţii personalul din structura Gãrzii Financiare, potrivit legii, cu avizul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, pentru funcţiile de conducere.
(4) Comisarul general asigurã, prin deciziile luate, îndeplinirea corespunzãtoare a atribuţiilor ce revin Gãrzii Financiare potrivit dispoziţiilor legale în vigoare şi rãspunde în faţa ministrului finanţelor publice şi a preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã de întreaga activitate desfãşuratã de unitãţile din structura Gãrzii Financiare.
(5) Comisarul general este ajutat în activitate de 3 comisari generali adjuncţi. În absenţa comisarului general, Garda Financiarã este reprezentatã de unul dintre comisarii generali adjuncţi, pe baza mandatului expres dat prin decizie de comisarul general. Comisarii generali adjuncţi sunt numiţi prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã."
3. La articolul 3, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Numãrul total de posturi pentru Garda Financiarã este de 1.005, din care 120 de posturi pentru aparatul Comisariatului general."
4. La articolul 3, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmãtorul cuprins:
"(3^1) Începând cu data de 1 ianuarie 2007, numãrul total de posturi pentru Garda Financiarã este de 1.305, din care 150 pentru aparatul Comisariatului general, prin preluarea unui numãr de 300 de posturi vacante din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi al unitãţilor subordonate acestora. Posturile sunt alocate funcţiilor publice specifice şi generale şi personalului contractual, cu respectarea dispoziţiilor legale. Ministerul Finanţelor Publice, Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi Garda Financiarã vor stabili, pe bazã de protocol, posturile care vor fi preluate de Garda Financiarã."
5. La articolul 3, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Numãrul de posturi pentru fiecare comisariat regional şi pentru Comisariatul Municipiului Bucureşti se distribuie din numãrul total prevãzut la alin. (3^1), prin decizie a comisarului general, cu avizul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã."
6. La articolul 4, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Comisariatul general are structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 2. În cadrul diviziilor se pot organiza servicii, birouri, compartimente funcţionale, altele decât cele prevãzute în anexa nr. 2, prin decizie a comisarului general, cu avizul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã."
7. La articolul 5, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Comisariatele regionale se organizeazã ca unitãţi zonale care coordoneazã, din punct de vedere administrativ şi în vederea exercitãrii atribuţiilor de ordonator terţiar de credite, în limita competenţelor stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gãrzii Financiare, activitatea secţiilor arondate. Numãrul comisariatelor regionale şi secţiile judeţene arondate fiecãrui comisariat regional sunt prevãzute în anexa nr. 2. Sediile comisariatelor regionale, al Comisariatului Municipiului Bucureşti şi ale secţiilor judeţene arondate sunt prevãzute în anexa nr. 3."
8. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gãrzii Financiare, aprobat prin ordin al ministrului finanţelor publice, la propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, se stabilesc relaţiile de coordonare, colaborare şi rãspundere pentru toate structurile Gãrzii Financiare."
9. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Secţiile judeţene se organizeazã ca unitãţi fãrã personalitate juridicã, în subordinea Comisariatului general, arondate din punct de vedere administrativ comisariatelor regionale şi Comisariatului Municipiului Bucureşti, conform anexei nr. 2."
10. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Comisarii din comisariatele regionale, Comisariatul Municipiului Bucureşti şi ai secţiilor judeţene au competenţã de control pe teritoriul judeţului în care îşi desfãşoarã activitatea.
(2) Din dispoziţia comisarului general sau cu aprobarea scrisã a acestuia, la cererea comisarilor-şefi, pentru anumite operaţiuni de control, pot participa comisari din oricare dintre comisariatele regionale, Comisariatul Municipiului Bucureşti şi din oricare dintre secţiile judeţene. În situaţiile operative care nu suportã amânare, aprobarea scrisã poate fi obţinutã ulterior începerii controlului."
11. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Atribuţiile Gãrzii Financiare, stabilite potrivit legii, se aduc la îndeplinire de cãtre comisarii Gãrzii Financiare, cu respectarea deontologiei funcţionarilor publici învestiţi cu exerciţiul autoritãţii publice.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale Garda Financiarã efectueazã controlul operativ şi inopinat, sub forma controlului curent sau tematic, dupã caz, cu privire la:
a) participarea, cu personal propriu sau în colaborare cu organele de specialitate ale altor ministere şi instituţii specializate, la acţiuni de depistare şi de combatere a activitãţilor ilicite care genereazã fenomene de evaziune şi fraudã fiscalã;
b) respectarea normelor de comerţ, urmãrind prevenirea, depistarea şi înlãturarea operaţiunilor ilicite;
c) modul de producere, depozitare, circulaţie şi valorificare a bunurilor în toate locurile şi spaţiile în care se desfãşoarã activitatea operatorilor economici;
d) respectarea actelor normative în scopul prevenirii, descoperirii şi combaterii oricãror acte şi fapte interzise de lege, conform competenţei materiale.
(3) Garda Financiarã poate, la solicitarea procurorului, sã efectueze constatãri cu privire la faptele care constituie încãlcãri ale dispoziţiilor şi obligaţiilor a cãror respectare o controleazã, întocmind procese-verbale care constituie mijloace de probã, potrivit legii."
12. La articolul 11, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Pentru perfecţionarea personalului Gãrzii Financiare, susţinerea tematicã la diferite acţiuni organizate de Garda Financiarã sau la invitaţia organismelor similare din alte state, comisarul general desemneazã persoanele competente, cu acordul ministrului finanţelor publice."
13. La articolul 11, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Comisarii nou-angajaţi vor efectua un curs de pregãtire profesionalã specificã în cadrul Şcolii de Finanţe Publice şi Vamã. Durata cursului, programa de studiu şi modalitatea de evaluare a cunoştinţelor dobândite se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gãrzii Financiare."
14. La articolul 18, alineatul (3) va avea umãtorul cuprins:
"(3) Numãrul maxim de autoturisme şi mijloace de transport speciale pentru comisariatele regionale, Comisariatul Municipiului Bucureşti şi secţiile judeţene se aprobã prin decizie a comisarului general, cu încadrarea în limitele maxime prevãzute în anexa nr. 6."
15. La articolul 19, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Garda Financiarã prevede, în bugetul de venituri şi cheltuieli, cheltuieli pentru manipularea, transportul şi depozitarea mãrfurilor sau bunurilor supuse confiscãrii."
16. Modelul insignei metalice înseriate, pe suport din piele, ataşabilã la uniformã, modelul legitimaţiei de control şi modelul ordinului de serviciu, prevãzute la punctele 4.5, 4.7 şi 4.9 din anexa nr. 4, se înlocuiesc cu modelele prevãzute în anexa nr. 1 la prezenta hotãrâre.
17. Anexele nr. 1, 5 şi 6 se înlocuiesc cu anexele nr. 2, 3 şi 4 la prezenta hotãrâre.
ART. II
În termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri se va elabora Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gãrzii Financiare şi se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. III
Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã introducã modificãrile corespunzãtoare în structura bugetului acestuia.
ART. IV
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.538/2003 pentru organizarea şi funcţionarea Gãrzii Financiare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 8 ianuarie 2004, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Bucureşti, 6 decembrie 2006.
Nr. 1.757.


ANEXA 1
MODELUL
insignei metalice înseriate, pe suport din piele, ataşabilã la uniformã
_____________
NOTĂ C.T.C.E. S.A. Piatra Neamţ
Modelul insignei metalice înseriate, pe suport din piele, ataşabilã la uniformã se gãseşte în Monitorul Oficial nr. 1030 din 27 decembrie 2006, Partea I, pag. 5. (a se vedea imaginea asociatã)

MODELUL
legitimaţiei de control
_____________
NOTĂ C.T.C.E. S.A. Piatra Neamţ
Modelul legitimaţiei de control se gãseşte în Monitorul Oficial nr. 1030 din 27 decembrie 2006, Partea I, pag. 5. (a se vedea imaginea asociatã)

MODELUL
ordinului de serviciu
_____________
NOTĂ C.T.C.E. S.A. Piatra Neamţ
Modelul ordinului de serviciu se gãseşte în Monitorul Oficial nr. 1030 din 27 decembrie 2006, Partea I, pag. 5. (a se vedea imaginea asociatã)


ANEXA 2
(Anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.538/ 2003 )

Numãrul maxim de posturi = 1.005, din care 120 în cadrul Comisariatului general*)

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A GĂRZII FINANCIARE




┌───────────────────────┐
│ │
│ COMISAR GENERAL │
└───────────┬───────────┘

┌───────────┴───────────┐
│ │
│ COMISARIAT GENERAL │
└─┬─────────────────────┘

│ ┌─────────────────┐
┌──────────────────────────┐ │ ┌┤Serviciul juridic│
│Compartiment de colaborare│ │ ││şi contencios │
│europeanã şi relaţii ├─┐ │ │└─────────────────┘
│internaţionale │ │ │ │
└──────────────────────────┘ │ │ │
┌──────────────────────────┐ ├───┼───────────────────────┤┌──────────────────┐
│Compartiment organizare si│ │ │ ││Compartiment audit│
│managementul resurselor ├─┘ │ └┤public intern şi │
│umane │ │ │inspecţie internã │
└──────────────────────────┘ │ └──────────────────┘

┌───────────────────┼────────────┬──────────────────────────────┐
│ │ │ │
┌──────────┴────────────┐ │ ┌──────────┴────────────┐ ┌──────────┴────────────┐
│COMISAR GENERAL ADJUNCT│ │ │COMISAR GENERAL ADJUNCT│ │COMISAR GENERAL ADJUNCT│
└──────────┬────────────┘ │ └──────────┬────────────┘ └──────────┬────────────┘
│ │ │ │
┌──────┴─────────┐ │ ┌──────┴──────┐ ┌──────┴──────┐
┌─────┴───────┐ ┌─────┴──────┐ │┌────┴──────┐┌─────┴──────┐ ┌──────┴─────┐┌──────┴────┐
│DIVIZIA 1 │ │DIVIZIA 6 │ ││DIVIZIA 2 ││DIVIZIA 3 │ │DIVIZIA 4 ││DIVIZIA 5 │
│de control │ │intervenţie │ ││de control ││de control │ │-analize, ││Financiar- │
│operativ- │ │rapidã │ ││operativ- ││operativ- │ │sinteze, ││contabili- │
│inopinat │ │colaborare │ ││inopinat ││inopinat │ │metodologii,││tate, │
│in dome- │ │şi interope-│ ││în domeniul││în domeniul │ │proceduri, ││execuţie │
│niile: │ │rabilitate │ ││produselor ││produselor │ │norme ││bugetarã, │
│-producţiei, │ │cu alte │ ││accizate: ││generale de │ │-control ││investiţii │
│distribuţiei │ │instituţii │ ││tutun şi ││larg consum,│ │operativ ││şi logis- │
│şi │ │de stat │ ││cafea; ││târguri şi │ │inopinat ││ticã, │
│transportului│ │-serviciul │ ││operaţiuni ││oboare │ │-tehnologia ││adminis- │
│alcoolului │ │de luptã │ ││de import- ││-jocuri de │ │informaţiei ││trativ- │
│şi petrolului│ │antifraudã │ ││export ││noroc │ │şi ││protocol, │
└─────────────┘ └────────────┘ │└───────────┘└────────────┘ │gestiunea ││relaţii │
│ │datelor ││cu publicul│
│ └────────────┘│-control │
│ │operativ │
┌──────────┬─┴─────┬────────────────────┐ │inopinat │
┌─────────────┴───────┐ ┌───────────┴─────────────┐ └───────────┘
│COMISARIATE REGIONALE│ │ │ │COMISARIATUL MUNICIPIULUI│
└────────┬────────────┘ │ BUCUREŞTI │
│ │ │ └─────────────┬───────────┘
┌──────┴────────┐ ┌───────┴───────┐




└───────────────┘ └───────────────┘



NOTĂ: Diviziile se organizeazã la nivel de direcţie.

*) Începând cu 01.01.2007 numãrul maxim de posturi = 1.305, din care 150 în cadrul Comisariatului General.


ANEXA 3
(Anexa nr. 5 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.538/2003 )

NORME METODOLOGICE
privind constituirea şi utilizarea fondului de
stimulente stabilit în condiţiile Ordonanţei de urgenţã
a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii
Financiare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 132/2004 ,
cu modificãrile şi completãrile ulterioare

CAP. I
Sursele de constituire a fondului de stimulente

ART. 1
Fondul de stimulente se constituie, potrivit <>art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 132/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în procent de 15% din sumele încasate pentru bugetul statului ca urmare a controlului, reprezentând amenzi şi sume confiscate, şi în procent de 7% din sumele provenite din valorificarea bunurilor rezultate din confiscãri, dupã deducerea cheltuielilor efectuate în scopul valorificãrii acestora.
ART. 2
Prin bunuri confiscate şi intrate în proprietatea privatã a statului, în sensul prevederilor art. 1, se înţelege bunurile care au fãcut obiectul confiscãrii pe baza proceselor-verbale sau a actelor de control ale Gãrzii Financiare şi care au fost valorificate potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, republicatã, inclusiv bunurile abandonate în timpul controlului.
ART. 3
Sumele în valutã provenite din sursele prevãzute la art. 1 se evalueazã în lei, la cursul de schimb practicat de Banca Naţionalã a României în ziua în care acestea au devenit proprietatea statului.
ART. 4
Bunurile confiscate reprezentând arme, muniţii, echipament militar, produse şi materiale explozive, stupefiante, obiecte de patrimoniu, precum şi alte bunuri similare se predau de organele Gãrzii Financiare şi se valorificã în condiţiile legii; sumele obţinute din valorificarea acestor bunuri nu se constituie în fond de stimulente.

CAP. II
Evidenţierea fondului de stimulente

ART. 5
Fondul de stimulente se constituie şi se evidenţiazã astfel:
a) la nivelul comisariatelor regionale şi al Comisariatului Municipiului Bucureşti, din sumele provenite din activitatea proprie, precum şi din cea a secţiilor judeţene arondate ale Gãrzii Financiare, reflectate distinct pe fiecare entitate care le-a creat;
b) la nivelul Comisariatului general al Gãrzii Financiare, din sumele provenite din activitatea proprie şi distinct din virarea, pânã la data de 15 a lunii curente pentru luna anterioarã, a unei cote de 10% din fondul lunar constituit de comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti din activitatea proprie şi a secţiilor arondate.
ART. 6
Sumele constituite în condiţiile prevãzute la art. 5 lit. a) şi b) se evidenţiazã distinct, în analitic, pe fiecare entitate care le-a creat, inclusiv pe secţiile judeţene ale Gãrzii Financiare.
ART. 7
Sumele provenite din sursele prevãzute la art. 1 vor fi virate de administraţiile finanţelor publice şi, respectiv, de Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili cãtre comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti sau Comisariatul general al Gãrzii Financiare. Comisarii şefi ai comisariatelor regionale şi al Comisariatului Municipiului Bucureşti, inclusiv comisarii şefi ai secţiilor judeţene, vor urmãri modul de colectare, evidenţiere şi utilizare a fondului de stimulente constituit.

CAP. III
Modul de utilizare a fondului de stimulente

ART. 8
Utilizarea sumelor constituite la nivelul fiecãrei entitãţi se face pe baza urmãtoarelor criterii de repartizare:
a) contribuţia directã şi efectivã, realizatã cu respectarea normelor legale şi a îndatoririlor specifice, la atragerea de venituri suplimentare la bugetul de stat prin descoperirea faptelor de evaziune şi/sau de fraudã fiscalã şi declanşarea mãsurilor de recuperare a sumelor datorate;
b) îndeplinirea cu competenţã şi profesionalism a atribuţiilor de control, având drept rezultat identificarea faptelor şi actelor prin care contribuabilii se sustrag de la plata taxelor, impozitelor şi a celorlalte contribuţii datorate;
c) depistarea mijloacelor folosite şi a manoperelor utilizate pentru încãlcarea sau nerespectarea dispoziţiilor legale care reglementeazã obligaţiile fiscale ale contribuabililor;
d) îndeplinirea cu probitate a îndatoririlor de serviciu, executarea cu promptitudine, seriozitate şi bunã-credinţã a operaţiunilor de control;
e) aportul personal la realizarea obiectivelor compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea persoana respectivã;
f) asumarea responsabilitãţii şi a riscurilor pentru executarea misiunilor de control cu grad accentuat de pericol, menite sã reducã sau sã elimine acte ori fapte ilicite din domeniile de activitate de competenţa Gãrzii Financiare;
g) organizarea corespunzãtoare a programului de lucru, însuşirea şi aplicarea normelor legale care stabilesc competenţele Gãrzii Financiare;
h) contribuţia efectivã a personalului care participã la activitatea de valorificare a bunurilor confiscate la îndeplinirea atribuţiilor ce îi sunt stabilite;
i) semnalarea deficienţelor de reglementare şi a domeniilor de activitate în care se produc acte sau fapte ilicite şi formularea de propuneri concrete de îmbunãtãţire a cadrului normativ;
j) adoptarea unei conduite demne, a unui comportament civilizat, pãstrarea integritãţii şi a simţului civic, implicarea în descoperirea şi combaterea oricãrei manifestãri ilicite în domeniile de activitate de competenţa Gãrzii Financiare.

CAP. IV
Repartizarea şi acordarea stimulentelor

ART. 9
Cuantumul lunar al stimulentelor poate fi de cel mult 3 salarii de bazã lunare brute pentru toate categoriile de personal din structura Gãrzii Financiare, în baza criteriilor stabilite la art. 8.
ART. 10
Pentru contribuţii de valoare la descoperirea unor acte şi/sau fapte de evaziune şi/sau de fraudã fiscalã, îmbunãtãţirea activitãţii Gãrzii Financiare, eficientizarea actului de control, perfecţionarea cadrului normativ în aceste domenii, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate acorda stimulente peste nivelul prevãzut la art. 9.
ART. 11
Sunt competenţi sã acorde stimulente, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice:
a) preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, pentru personalul prevãzut la art. 10 şi pentru:
- comisarul general al Gãrzii Financiare;
- comisarii generali adjuncţi şi comisarii şefi ai comisariatelor regionale şi cel al Comisariatului Municipiului Bucureşti, la propunerea comisarului general;
b) comisarul general al Gãrzii Financiare, pentru:
- comisarii şefi de secţie, comisarii-şefi adjuncţi din cadrul comisariatelor regionale şi cel al Comisariatului Municipiului Bucureşti, la propunerea comisarilor generali adjuncţi;
- comisarii şefi de divizie, şefii de serviciu şi şefii de birou din aparatul Comisariatului general al Gãrzii Financiare, precum şi personalul de execuţie din cadrul Comisariatului general al Gãrzii Financiare, la propunerea şefilor ierarhici ai acestora;
c) comisarii şefi ai comisariatelor regionale, al Comisariatului Municipiului Bucureşti şi ai secţiilor judeţene, pentru personalul de execuţie din cadrul comisariatelor regionale, Comisariatului Municipiului Bucureşti şi secţiilor judeţene, la propunerea şefilor ierarhici.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 12
Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate dispune, în cazuri temeinic justificate, redistribuirea unor fonduri de stimulente între entitãţile care au contribuit la realizarea acestora, în aplicarea prevederilor cap. III.
ART. 13
Plata stimulentelor aprobate se face de regulã în cursul lunii curente, pentru luna expiratã.
ART. 14
Sumele reprezentând fondul de stimulente, rãmase neutilizate la sfârşitul lunii, respectiv al anului, se reporteazã lunar şi anual şi sunt utilizate cu aceeaşi destinaţie.
ART. 15
Evidenţierea în contabilitate a operaţiilor de constituire şi utilizare a fondurilor de stimulente se efectueazã potrivit Instrucţiunilor privind aplicarea planului de conturi pentru instituţiile publice.
ART. 16
Stimulentele nu fac parte din salariul de bazã, nu se suportã din fondul de salarii, iar asupra acestora nu se calculeazã contribuţia de asigurãri sociale de stat şi contribuţia pentru ajutorul de şomaj. Stimulentele acordate personalului se impoziteazã în condiţiile legii.
ART. 17
Sumele existente în soldurile fondurilor de stimulente constituite pânã la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice se includ în noul fond de stimulente şi se utilizeazã potrivit prevederilor acestora.
ART. 18
Sumele incluse în fondul de stimulente cu încãlcarea prevederilor legale privind constituirea acestora vor fi deduse din fondul existent sau constituit în perioada urmãtoare şi vor fi virate la bugetul de stat. În cazul în care, ulterior constituirii şi utilizãrii fondului de stimulente, instanţele judecãtoreşti au pronunţat hotãrâri definitive şi irevocabile de anulare a sancţiunilor contravenţionale cu amendã sau a mãsurilor de confiscare a bunurilor, sumele astfel constituite se deduc din fondul de stimulente şi vor avea destinaţia stabilitã de lege.
ART. 19
Personalul însãrcinat cu exercitarea controlului financiar preventiv din cadrul Comisariatului general al Gãrzii Financiare, al comisariatelor regionale şi al Comisariatului Municipiului Bucureşti are obligaţia sã verifice corecta constituire şi utilizare a fondului de stimulente şi sã nu permitã constituirea şi, dupã caz, plata sumelor încasate cu încãlcarea prevederilor prezentelor norme metodologice.


ANEXA 4
(Anexa nr. 6 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.538/2003 )

NUMĂRUL MAXIM
de autoturisme, mijloace de transport
speciale şi consumul lunar de carburanţi aprobat


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tipul mijlocului de transport Numãrul maxim aprobat Consumul maxim lunar
(bucãţi) de carburanţi aprobat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Autoturisme pentru transportul 497 400 litri/autovehicul
comisarilor în operaţiuni
specifice de control
Microbuze persoane 3 400 litri/autovehicul
Ambarcaţiuni fluviale:
- cu o capacitate de 4 locuri 1 800 litri/ambarcaţiune
plus echipaj
- cu o capacitate de 8-10 locuri 1 1000 litri/ambarcaţiune
plus echipaj
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 502
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTĂ:
1. Alocarea de drepturi, repartizarea, detalierea transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea comisarului general al Gãrzii Financiare.
2. Nu se considerã depãşiri la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadreazã în limita carburantului normat în raport cu numãrul de mijloace de transport aprobat pentru Garda Financiarã.
3. Numãrul de autoturisme achiziţionate în perioada 1991-2005 este de 300, din care 171 sunt fabricate în perioada 1988-2000 şi îndeplinesc condiţiile de casare, urmând a fi scoase din uz şi înlocuite prin achiziţii în perioada imediat urmãtoare.
4. Personalul navigant şi de întreţinere al ambarcaţiunilor fluviale va fi prevãzut în statul de funcţii aprobat.

----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016