Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.719 din 30 decembrie 2008  privind organizarea si functionarea Ministerului Turismului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.719 din 30 decembrie 2008 privind organizarea si functionarea Ministerului Turismului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 8 din 6 ianuarie 2009

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 19 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Ministerul Turismului este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, aflat în subordinea Guvernului, care realizeazã politica Guvernului în domeniul turismului şi care se înfiinţeazã prin reorganizarea Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, prin preluarea activitãţii în domeniul turismului de la acesta, care se desfiinţeazã.
ART. 2
Ministerul Turismului are sediul principal în municipiul Bucureşti, Bd. Aviatorilor nr. 50A, şi alte spaţii necesare desfãşurãrii activitãţii, situate în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1.
ART. 3
Ministerul Turismului îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de autoritate de stat, prin care se asigurã urmãrirea aplicãrii şi controlul respectãrii reglementãrilor în domeniile dezvoltãrii sectorului turismului, precum şi al funcţionãrii instituţiilor şi organismelor care îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea sau în coordonarea sa;
b) de strategie, prin care se asigurã fundamentarea, elaborarea şi aplicarea strategiei şi politicilor Guvernului în domeniul turismului;
c) de sintezã în domeniul turismului;
d) de coordonare la nivel naţional a activitãţii de relaţii internaţionale în domeniul turismului;
e) de reglementare, prin care se asigurã elaborarea cadrului normativ şi instituţional necesar în vederea realizãrii obiectivelor şi programelor din domeniul turismului;
f) de administrare, prin care se asigurã administrarea fondurilor publice în domeniul turismului;
g) de reprezentare, prin care se asigurã în numele statului român, cu aprobarea Guvernului, reprezentarea pe plan intern şi internaţional în domeniul turismului;
h) de promovare, implementare şi urmãrire a folosirii fondurilor acordate de Uniunea Europeanã în domeniul turismului.
ART. 4
(1) Ministerul Turismului exercitã urmãtoarele atribuţii principale:
A. cu caracter general:
1. fundamenteazã şi elaboreazã programul de reforme economico-sociale al Guvernului în domeniul turismului;
2. elaboreazã şi propune spre adoptare Guvernului proiecte de acte normative în domeniul turismului şi avizeazã proiectele de acte normative ale altor organe ale administraţiei publice centrale de specialitate, care au impact asupra domeniului turismului;
3. reprezintã Guvernul României în relaţia cu Uniunea Europeanã şi cu alte organizaţii internaţionale, în relaţiile bilaterale sau multilaterale cu alte ţãri, pentru elaborarea de politici şi programe privind domeniul turismului;
4. fundamenteazã şi propune în proiectul de buget resursele financiare necesare funcţionãrii, precum şi realizãrii politicilor şi programelor în domeniu, potrivit legii;
5. îndeplineşte atribuţiile de organism intermediar în domeniul turismului pentru Programul operaţional regional, conform acordului de delegare încheiat prin acordul pãrţilor cu Autoritatea de management pentru Programul operaţional regional;
6. colaboreazã cu asociaţiile profesionale şi patronale din domeniul turismului şi asigurã dialogul permanent cu acestea, cu mass-media şi cu societatea civilã, în scopul informãrii reciproce şi perfecţionãrii cadrului legislativ existent;
7. primeşte şi rezolvã sau, dupã caz, transmite spre soluţionare celor în drept, potrivit competenţelor, sesizãrile persoanelor fizice şi juridice, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitãţii de soluţionare a petiţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 233/2002 ;
8. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul sãu de activitate, precum şi pe cele conferite expres sau care decurg din acorduri internaţionale la care România este parte;
9. colaboreazã cu celelalte ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale, autoritãţi ale administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane juridice şi fizice;
10. solicitã informaţii de la celelalte organe ale administraţiei publice centrale, de la autoritãţile administraţiei publice locale, de la alte instituţii şi autoritãţi publice, precum şi de la societãţile comerciale la care statul este acţionar sau asociat, acestea având obligaţia de a furniza datele solicitate;
11. asigurã protecţia informaţiilor clasificate, prevenirea şi combaterea terorismului, implementarea prevederilor legislaţiei Uniunii Europene şi Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în domeniile sale de competenţã, prin activitãţi specifice, în condiţiile legii;
B. cu caracter specific:
1. aplicã strategiile de dezvoltare a turismului;
2. organizeazã şi realizeazã activitatea de promovare turisticã a României atât pe piaţa internã, cât şi pe pieţele internaţionale, prin activitãţi specifice reprezentanţelor de promovare turisticã;
3. organizeazã congrese, colocvii, simpozioane şi alte acţiuni similare, în ţarã şi în strãinãtate, în domeniul turismului;
4. realizeazã politica de promovare şi dezvoltare a turismului, pe baza programului anual de marketing şi promovare a turismului şi a programului de dezvoltare a produselor turistice, în cadrul cãrora se pot organiza deplasãri pentru reprezentanţii mass-mediei şi cofinanţãri de emisiuni televizate specifice turismului;
5. autorizeazã operatorii economici şi personalul de specialitate din turism, respectiv licenţiazã agenţiile de turism, clasificã structurile de primire turistice, omologheazã pârtiile, traseele de schi şi traseele turistice montane, breveteazã şi atestã personalul de specialitate, autorizeazã plajele turistice şi activitãţile din industria de agrement, acrediteazã centrele naţionale de informare şi promovare turisticã;
6. efectueazã controlul activitãţilor şi serviciilor din turism şi din industria de agrement;
7. avizeazã documentaţiile de urbanism privind zonele şi staţiunile turistice, precum şi documentaţiile privind construcţiile în domeniul turismului, conform legii;
8. atestã ca staţiuni turistice de interes local sau naţional localitãţi sau pãrţi de localitãţi, la solicitarea consiliilor locale;
9. coordoneazã programele de asistenţã tehnicã acordatã de Uniunea Europeanã, de Organizaţia Mondialã a Turismului şi de alte organisme internaţionale;
10. reprezintã interesele statului în diferite organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile şi cu alte înţelegeri stabilite în acest scop, şi dezvoltã relaţii de colaborare cu organe şi cu organizaţii similare din alte state, precum şi cu organisme internaţionale interesate de activitatea de turism;
11. coordoneazã, împreunã cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, procesul de instruire din instituţii de învãţãmânt din domeniul turismului;
12. coordoneazã, împreunã cu Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, programe naţionale şi judeţene de reconversie profesionalã în meseriile specifice activitãţii turistice;
13. elaboreazã şi pune în aplicare strategiile de privatizare în domeniul turismului şi asigurã gestionarea procesului de privatizare a societãţilor comerciale de turism;
14. asigurã, la nivelul proiectelor finanţate în cadrul domeniului major de intervenţie "Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare în scopul creşterii atractivitãţii României ca destinaţie turisticã", respectarea cerinţelor privind informarea şi publicitatea;
15. asigurã evaluarea şi selecţia proiectelor în vederea obţinerii finanţãrii, în cadrul domeniului major de intervenţie "Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare în scopul creşterii atractivitãţii României ca destinaţie turisticã", în conformitate cu criteriile aplicabile Programului operaţional regional;
16. asigurã respectarea legislaţiei naţionale şi comunitare în vigoare, pe întreaga perioadã de implementare a proiectelor selectate spre finanţare în cadrul domeniului major de intervenţie "Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare în scopul creşterii atractivitãţii României ca destinaţie turisticã";
17. exercitã drepturile şi obligaţiile statului, ca acţionar al societãţilor comerciale de turism, pânã la finalizarea procesului de privatizare;
18. îndeplineşte atribuţii privind eliberarea certificatelor de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor pentru societãţile comerciale din domeniul turismului;
19. coordoneazã gestionarea fondurilor guvernamentale alocate pentru investiţiile realizate în parteneriat cu autoritãţile publice locale.
(2) Ministerul Turismului exercitã şi alte atribuţii prevãzute de actele normative în vigoare.
ART. 5
(1) Conducerea Ministerului Turismului este exercitatã de cãtre ministrul turismului.
(2) Ministrul turismului îndeplineşte atribuţii de ordonator principal de credite, potrivit legii.
(3) În exercitarea atribuţiilor, ministrul turismului este ajutat de 2 secretari de stat.
(4) Ministrul turismului reprezintã Ministerul Turismului în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate, precum şi în justiţie.
(5) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, ministrul turismului emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(6) Ministrul turismului îndeplineşte atribuţiile generale prevãzute de <>art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi alte atribuţii specifice stabilite prin acte normative în domeniul sãu de activitate.
(7) Ministrul turismului conduce aparatul propriu al Ministerului Turismului, stabilit prin prezenta hotãrâre, şi numeşte şi elibereazã din funcţie personalul acestuia.
(8) În cazul în care ministrul turismului nu îşi poate exercita atribuţiile, prin ordin al ministrului va fi nominalizat un înlocuitor, în condiţiile legii.
(9) Ministrul turismului numeşte şi elibereazã din funcţie conducãtorii unitãţilor din subordinea Ministerului Turismului.
(10) Atribuţiile personalului din cadrul Ministerului Turismului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului turismului.
(11) Pe lângã ministrul turismului funcţioneazã Colegiul ministerului. Componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului ministerului se aprobã prin ordin al ministrului.
(12) Pe lângã ministrul turismului funcţioneazã Consiliul consultativ. Componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Consiliul consultativ se aprobã prin ordin al ministrului.
ART. 6
(1) Ministerul Turismului are un secretar general şi un secretar general adjunct, înalţi funcţionari publici, numiţi în condiţiile legii, funcţionari publici de conducere, funcţionari publici de execuţie şi personal contractual.
(2) Secretarul general şi secretarul general adjunct asigurã stabilitatea funcţionãrii ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor funcţionale dintre structurile Ministerului Turismului.
(3) Secretarul general şi secretarul general adjunct îndeplinesc atribuţiile şi responsabilitãţile prevãzute de <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Secretarul general şi secretarul general adjunct pot îndeplini şi alte însãrcinãri prevãzute de regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului Turismului ori încredinţate de ministrul turismului.
(5) Atribuţiile şi competenţele secretarilor de stat, ale secretarului general şi ale secretarului general adjunct se stabilesc prin ordin al ministrului turismului.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Turismului este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) În structura organizatoricã a Ministerului Turismului funcţioneazã direcţii generale, direcţii, servicii, birouri şi compartimente.
(3) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al ministrului turismului, se pot organiza servicii, birouri şi compartimente, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat, în condiţiile legii.
(4) În cadrul Ministerului Turismului şi în cadrul numãrului maxim de posturi aprobat funcţioneazã reprezentanţe de promovare turisticã, cu sediul în strãinãtate, şi reprezentanţe regionale, cu sediul în ţarã, ambele fãrã personalitate juridicã, a cãror înfiinţare şi ale cãror atribuţii se stabilesc prin ordin al ministrului.
(5) Unitãţile care funcţioneazã în subordinea Ministerului Turismului, cu finanţare din venituri proprii, sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(6) Numãrul maxim de posturi pentru Ministerul Turismului este de 210, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(7) Din numãrul maxim de posturi 28 de posturi se utilizeazã pentru reprezentanţele de promovare turisticã din strãinãtate.
ART. 8
(1) Ministerul Turismului poate înfiinţa în subordinea sa organe de specialitate, în condiţiile prevãzute de lege.
(2) Ministerul Turismului poate închiria unor operatori economici sau poate da în folosinţã gratuitã altor instituţii de utilitate publicã spaţii situate în imobilele proprietate publicã sau privatã a statului, în care îşi desfãşoarã activitatea şi pe care le administreazã, în condiţiile legii, în urmãtoarele scopuri:
a) organizarea bufetelor de incintã;
b) instalarea de automate pentru bãuturi calde şi reci;
c) organizarea unui cabinet medical;
d) organizarea altor activitãţi care au legãturã cu activitatea ministerului sau sunt necesare în derularea activitãţii acestuia.
ART. 9
Ministerul Turismului poate desfãşura activitãţi finanţate integral din venituri proprii, care se organizeazã potrivit legii.
ART. 10
Reorganizarea structurii preluate se va realiza în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 11
Ministerul Turismului preia personalul fostului Minister pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, care desfãşoarã activitãţi în domeniul turismului, potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale.
ART. 12
(1) Ministerul Turismului are în dotare un parc auto stabilit conform reglementãrilor în vigoare.
(2) Ministerul Turismului are în dotare, pentru activitãţile specifice de inspecţie şi control care se desfãşoarã pe întreg teritoriul ţãrii şi pentru transportul delegaţiilor, 15 autoturisme cu un consum lunar de carburant de 450 de litri pentru fiecare autoturism, care urmeazã a fi preluate de la fostul Minister pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, prin protocol de predare-primire, în condiţiile legii.
(3) Pentru activitãţile specifice desfãşurate de reprezentanţele de promovare şi informare turisticã din strãinãtate şi pentru reprezentanţele de autorizare turisticã din ţarã, Ministerul Turismului are în dotare câte un autoturism pentru fiecare reprezentanţã, cu un consum lunar de carburant de 150 de litri pentru fiecare autoturism, care urmeazã a fi preluate de la fostul Minister pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, prin protocol de predareprimire, în condiţiile legii.
(4) Pentru transportul demnitarilor şi parcul comun, numãrul de autoturisme se stabileşte potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 13
Bunurile mobile şi imobile din domeniul public sau privat al statului care sunt transmise în administrarea Ministerului Turismului de la fostul Minister pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale vor fi stabilite în protocolul de predare-preluare.
ART. 14
Pentru buna desfãşurare a activitãţii în cadrul Ministerului Turismului se pot închiria spaţii suplimentare, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
ART. 15
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã dispoziţiile din domeniul turismului prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 387/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 289 din 2 mai 2007, cu modificãrile ulterioare.
ART. 16
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul turismului,
Elena Gabriela Udrea

Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 30 decembrie 2008.
Nr. 1.719.

ANEXA 1

Numãrul maxim de posturi: 210, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Turismului


┌──────────────────────┐ ┌──────────────────────┐
│Cabinet ministru ├──┐ ┌───┤Direcţia audit intern │
└──────────────────────┘ │ │ └──────────────────────┘
┌──────────────────────┐ │ ┌──────────┐ │ ┌──────────────────────┐
│Corp control ministru ├──┤ │ │ ├───┤Direcţia de comunicare│
└──────────────────────┘ ├────────┤ MINISTRU ├───┤ └──────────────────────┘
┌──────────────────────┐ │ │ │ │ ┌──────────────────────┐
│Consilier diplomatic ├──┤ └────┬─────┘ ├───┤Informaţii clasificate│
└──────────────────────┘ │ │ │ └──────────────────────┘
┌──────────────────────┐ │ │ │ ┌──────────────────────┐
│Colegiul Ministerului │ │ │ └───┤Consiliul consultativ │
│ Turismului ├──┘ │ └──────────────────────┘
└──────────────────────┘ │

┌─────────────────────┼──────────────────┐
│ │ │
│ │ │ ┌────────┐
┌────────┐ ┌────┴─────┐ │ ┌─────┴────┐ │Cabinet │
│Cabinet │ │ Secretar │ │ │ Secretar ├───┼secretar│
│secretar├──┤ de stat │ │ │ de stat │ │de stat │
│de stat │ └──────────┘ │ └──────────┘ └────────┘
└────────┘ │
│ ┌────────┐
│ │Secretar│
├────────────┤general │
│ └───┬────┘
│ │
│ │
│ ┌───┴────┐
│ │Secretar│
│ │general │
│ │adjunct │
│ └────────┘


┌───────────┬──────────┬──────────┬┴──────────┬──────────┬──────────┐
┌────┴────┐ ┌────┴────┐ ┌───┴────┐ ┌───┴────┐ ┌────┴────┐ ┌───┴────┐ ┌───┴────┐
│Direcţia │ │Direcţia │ │Direcţia│ │Direcţia│ │Direcţia │ │Direcţia│ │Direcţia│
│generalã │ │generalã │ │generalã│ │dezvol- │ │gestiona-│ │economi-│ │juridicã│
│promovare│ │autoriza-│ │control │ │tare │ │re fon- │ │cã şi a-│ │şi re- │
│turisticã│ │re, pri- │ │şi pro- │ │ │ │duri co- │ │chiziţii│ │surse │
│şi rela- │ │vatizare │ │tecţia │ │ │ │munitare │ │publice │ │umane │
│ţii in- │ │şi post- │ │turişti-│ │ │ │pentru │ │ │ │ │
│ternaţio-│ │privati- │ │lor │ │ │ │turism │ │ │ │ │
│nale │ │zare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┘ └─────────┘ └────────┘ └────────┘ └─────────┘ └────────┘ └────────┘



ANEXA 2

UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea Ministerului Turismului, cu finanţare din venituri proprii

1. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism - INCDT - 56 de posturi
2. Centrul Naţional de Învãţãmânt Turistic - CNIT - 30 de posturi

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016