Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. ART. I <>Hotãrârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, managementul carierei şi mobilitatea înalţilor funcţionari publici, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 12 aprilie 2007, cu completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. La articolul 10, alineatul (5) se abrogã. 2. La articolul 19, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "a) soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor, precum şi cu privire la notarea fiecãrei probe a concursului;". 3. La articolul 21, litera a) se abrogã. 4. La articolul 48, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(4) Evaluarea prevãzutã la alin. (2) lit. b) se realizeazã o datã la 2 ani, în scopul confirmãrii cunoştinţelor profesionale, aptitudinilor şi abilitãţilor necesare exercitãrii unei funcţii publice din categoria înalţilor funcţionari publici, prin raportarea rezultatelor obţinute în ultimii 2 ani şi a criteriilor de performanţã la obiectivele strategice stabilite." 5. La articolul 48, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins: "(6) Evaluarea prevãzutã la alin. (2) lit. a) se realizeazã şi pentru persoanele care exercitã cu caracter temporar o funcţie publicã corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici." 6. Dupã articolul 49 se introduce un nou articol, articolul 49^1, cu urmãtorul cuprins: "Art. 49^1. - (1) Obiectivele operaţionale şi obiectivele strategice trebuie sã corespundã urmãtoarelor cerinţe: a) sã fie specifice activitãţilor care presupun exercitarea prerogativelor de putere publicã; b) sã fie cuantificabile - sã aibã o formã concretã de realizare; c) sã fie prevãzute cu termene de realizare; d) sã fie realiste - sã poatã fi duse la îndeplinire în termenele de realizare prevãzute şi cu resursele alocate; e) sã fie flexibile - sã poatã fi revizuite în funcţie de modificãrile intervenite în prioritãţile autoritãţii sau instituţiei publice. (2) Obiectivele operaţionale pot fi revizuite trimestrial. Modificãrile se consemneazã într-un document datat şi semnat de persoana care are competenţa de a stabili obiectivele potrivit alin. (1) şi de înaltul funcţionar public. Documentul se transmite în copie Comisiei de evaluare. (3) Pentru fiecare dintre obiective se stabilesc indicatori de performanţã. (4) Obiectivele operaţionale se stabilesc pentru perioada 1 ianuarie-31 decembrie a anului pentru care se face evaluarea. (5) Obiectivele strategice se stabilesc pentru o perioadã de 2 ani, respectiv de la data de 1 ianuarie a primului an şi pânã la data de 31 decembrie a anului urmãtor." 7. Titlul secţiunii a 3-a "Aspecte specifice privind evaluarea înalţilor funcţionari publici" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Procedura de evaluare a înalţilor funcţionari publici" 8. La articolul 61, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Modelul raportului de activitate este prevãzut în anexa nr. 1." 9. La articolul 61, dupã alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (3)-(5), cu urmãtorul cuprins: "(3) Modelul referatului de evaluare este prevãzut în anexa nr. 2. (4) Modelul raportului de evaluare este prevãzut în anexa nr. 3. (5) Modelul fişei postului înaltului funcţionar public este prevãzut în anexa nr. 4." 10. Dupã articolul 61 se introduc douã noi articole, articolele 61^1 şi 61^2, cu urmãtorul cuprins: "Art. 61^1. - (1) Documentele prevãzute la art. 61 alin. (1) sunt transmise Comisiei de evaluare pânã la data stabilitã de aceasta. (2) Data prevãzutã la alin. (1) se stabileşte astfel încât sã poatã fi respectate prevederile art. 60 şi se comunicã fiecãrei instituţii sau autoritãţi publice în care îşi desfãşoarã activitatea înalţi funcţionari publici. (3) Comisia de evaluare poate solicita completarea raportului de activitate sau/şi a referatului de evaluare, în mãsura în care considerã cã sunt incomplete sau conţin date eronate, stabilind şi un termen pentru transmiterea raportului de activitate sau/şi a referatului de evaluare modificate. Art. 61^2. - (1) În mod excepţional, evaluarea se poate face şi în cursul perioadei evaluate, în urmãtoarele cazuri: a) anterior dispunerii mobilitãţii potrivit prevederilor art. 36 alin. (1); b) atunci când pe parcursul perioadei evaluate raportul de serviciu al înaltului funcţionar public evaluat înceteazã, se suspendã sau se modificã, în condiţiile legii. În acest caz înaltul funcţionar public va fi evaluat pentru perioada de pânã la încetarea, suspendarea sau modificarea raporturilor de serviciu. Calificativul acordat se va lua în considerare la evaluarea anualã a performanţelor profesionale individuale, respectiv la evaluarea generalã; c) la expirarea perioadei pentru care un funcţionar public a exercitat cu caracter temporar o funcţie publicã din categoria înalţilor funcţionari publici. (2) Persoanele prevãzute de art. 61 alin. (1) lit. b) întocmesc referatul de evaluare atunci când pe parcursul perioadei evaluate raportul de serviciu, raportul de muncã sau, dupã caz, mandatul le înceteazã, se suspendã sau se modificã, în condiţiile legii. Referatul de evaluare pentru înalţii funcţionari publici din subordine se întocmeşte înainte de încetarea, suspendarea sau modificarea raporturilor de serviciu, raporturilor de muncã sau mandatului ori, dupã caz, într-o perioadã de cel mult 30 de zile calendaristice de la data intervenirii acestor situaţii. Documentul se va lua în considerare la evaluarea anualã a performanţelor profesionale individuale, respectiv la evaluarea generalã. (3) În situaţiile prevãzute la alin. (1) şi (2), înaltul funcţionar public şi persoana care întocmeşte referatul de evaluare au obligaţia ca în termen de 15 zile calendaristice anterior dispunerii mãsurii prevãzute la alin. (1) lit. a), respectiv în termen de 30 de zile calendaristice de la data intervenirii situaţiilor prevãzute la alin. (1) lit. b), lit. c) sau alin. (2) sã comunice Comisiei de evaluare raportul de activitate, respectiv referatul de evaluare. (4) Pe baza documentelor transmise potrivit alin. (3), Comisia de evaluare realizeazã evaluarea parţialã a performanţelor profesionale ale înaltului funcţionar public, prin aplicarea corespunzãtoare a prevederilor prezentei hotãrâri la perioada evaluatã. Evaluarea parţialã se realizeazã cu celeritate şi se comunicã potrivit dispoziţiilor prezentei hotãrâri." 11. Articolul 62 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 62. - (1) Evaluarea performanţelor profesionale individuale ale înalţilor funcţionari publici se face parcurgându-se urmãtoarele etape: a) fiecare obiectiv operaţional se apreciazã cu note de la 1 la 5, nota exprimând gradul de îndeplinire a obiectivului respectiv, în raport cu termenele de realizare şi cu indicatorii de performanţã; b) nota acordatã pentru îndeplinirea obiectivelor operaţionale reprezintã media aritmeticã a notelor acordate pentru îndeplinirea fiecãrui obiectiv, inclusiv a obiectivelor operaţionale revizuite, dacã s-a impus revizuirea acestora pe parcursul perioadei evaluate; c) nota finalã a evaluãrii performanţelor profesionale individuale este media aritmeticã a notelor acordate de fiecare membru al Comisiei de evaluare pentru obiectivele operaţionale potrivit lit. b). (2) Semnificaţia notelor prevãzute la alin. (1) este urmãtoarea: nota 1 - nivel minim şi nota 5 - nivel maxim." 12. Dupã articolul 62 se introduc patru noi articole, articolele 62^1-62^4, cu urmãtorul cuprins: "Art. 62^1. - (1) Evaluarea generalã a înalţilor funcţionari publici are urmãtoarele componente: a) evaluarea performanţelor profesionale individuale pentru ultimul an din perioada evaluatã; b) evaluarea gradului de îndeplinire a obiectivelor strategice pentru ultimii 2 ani din perioada evaluatã. (2) Evaluarea performanţelor profesionale individuale ale înalţilor funcţionari publici se realizeazã potrivit art. 62. (3) Evaluarea obiectivelor strategice se realizeazã astfel: a) fiecare obiectiv strategic se apreciazã cu note de la 1 la 5, nota exprimând gradul de îndeplinire a obiectivului strategic respectiv, în raport cu termenele de realizare şi indicatorii de performanţã; b) fiecare criteriu de performanţã se noteazã de la 1 la 5, nota exprimând aprecierea îndeplinirii criteriului de performanţã în realizarea obiectivelor strategice stabilite. (4) Pentru a obţine nota acordatã pentru îndeplinirea obiectivelor se face media aritmeticã a notelor acordate pentru îndeplinirea fiecãrui obiectiv strategic. (5) Pentru a obţine nota acordatã pentru îndeplinirea criteriilor de performanţã se face media aritmeticã a notelor acordate pentru îndeplinirea fiecãrui criteriu. (6) Nota finalã a evaluãrii obiectivelor strategice este media aritmeticã a notelor acordate de fiecare membru al comisiei pentru obiectivele strategice şi criteriile de performanţã, potrivit alin. (4) şi (5). (7) Nota finalã a evaluãrii generale este media aritmeticã a notelor obţinute prin aplicarea alin. (2) şi (6). (8) Semnificaţia notelor prevãzute la alin. (3) lit. a) şi b) este urmãtoarea: nota 1 - nivel minim şi nota 5 - nivel maxim. Art. 62^2. - În situaţia aplicãrii art. 61^2, nota finalã a evaluãrii performanţelor profesionale individuale, respectiv nota finalã a evaluãrii obiectivelor strategice este media aritmeticã a notelor finale acordate pentru fiecare perioadã care intrã în componenţa perioadei evaluate. Art. 62^3. - Calificativul final al evaluãrii se stabileşte pe baza notei finale, dupã cum urmeazã: a) între 1,00-2,00 - nesatisfãcãtor; b) între 2,01-3,50 - satisfãcãtor; c) între 3,51- 4,50 - bine; d) între 4,51-5,00 - foarte bine. Art. 62^4. - (1) În situaţia în care existã diferenţe între informaţiile cuprinse în raportul de activitate al înaltului funcţionar public şi referatul de evaluare, organizarea interviului cu înaltul funcţionar public este obligatorie şi are rolul de a furniza informaţiile necesare finalizãrii evaluãrii. (2) Interviul prevãzut la alin. (1) se desfãşoarã anterior completãrii raportului de evaluare de cãtre Comisia de evaluare. (3) Înaltul funcţionar public este convocat în faţa Comisiei de evaluare prin adresã transmisã de preşedintele Comisiei de evaluare, prin intermediul secretariatului, la sediul autoritãţii sau instituţiei publice unde îşi desfãşoarã activitatea, cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de data stabilitã pentru interviu. La adresa de convocare se anexeazã o copie a referatului de evaluare. (4) Interviul poate fi reprogramat, la cererea motivatã a înaltului funcţionar public, cu aprobarea preşedintelui Comisiei de evaluare. Convocarea în faţa Comisiei de evaluare se face cu respectarea prevederilor alin. (3). (5) Neprezentarea la interviu a înaltului funcţionar public, convocat în condiţiile alin. (3) şi, dupã caz, ale alin. (4), nu împiedicã finalizarea evaluãrii. (6) Întrebãrile şi rãspunsurile la interviu se consemneazã de cãtre secretariatul comisiei de evaluare într-o anexã la procesul-verbal de şedinţã, semnatã de înaltul funcţionar public intervievat şi de cãtre membrii şi secretariatul Comisiei de evaluare." 13. Articolul 63 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 63. - (1) Fiecare evaluare realizatã de Comisia de evaluare se consemneazã în raportul de evaluare a înaltului funcţionar public, document cu caracter administrativ încheiat în 3 exemplare originale, dintre care unul anexat la dosarul profesional al înaltului funcţionar public, unul arhivat la secretariatul tehnic al Comisiei de evaluare şi unul transmis la persoana care are competenţa legalã de numire, conform legii. (2) Raportul de evaluare se comunicã înaltului funcţionar public în termen de 15 zile de la finalizare. (3) În mãsura în care Guvernul sau primul-ministru, care are competenţa legalã de numire, potrivit legii, considerã cã aprecierile consemnate în raportul de evaluare nu corespund realitãţii, poate solicita Comisiei de evaluare reanalizarea calificativului acordat. (4) Solicitarea prevãzutã la alin. (3) se motiveazã şi se transmite Comisiei de evaluare în termen de 15 zile calendaristice de la data primirii raportului de evaluare. (5) Comisia de evaluare reanalizeazã documentele care au stat la baza evaluãrii, precum şi solicitarea transmisã potrivit alin. (4) şi realizeazã o nouã evaluare în termen de 15 zile de la data primirii solicitãrii prevãzute la alin. (4). (6) Raportul de evaluare se întocmeşte în 3 exemplare originale şi se comunicã potrivit prevederilor alin. (1) şi (2)." 14. Dupã articolul 63 se introduce un nou articol, articolul 63^1, cu urmãtorul cuprins: "Art. 63^1. - (1) Anual, la finalizarea perioadei de evaluare, Comisia de evaluare informeazã printr-un raport Secretariatul General al Guvernului în legãturã cu rezultatele evaluãrii performanţelor profesionale individuale ale înalţilor funcţionari publici sau, dupã caz, ale evaluãrii generale. (2) Raportul prevãzut la alin. (1) trebuie sã conţinã referiri cu privire la: a) eficienţa, calitatea activitãţii şi modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale de cãtre înalţii funcţionari publici; b) gradul de îndeplinire a obligaţiei de perfecţionare continuã, precum şi prioritãţile în domeniul organizãrii şi derulãrii programelor de formare destinate înalţilor funcţionari publici, pentru îmbunãtãţirea rezultatelor activitãţii desfãşurate în scopul îndeplinirii obiectivelor stabilite; c) dificultãţi obiective întâmpinate în cursul procesului de evaluare a înalţilor funcţionari publici. (3) Prioritãţile în domeniul organizãrii şi derulãrii programelor de formare destinate înalţilor funcţionari publici se comunicã şi Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici." 15. Articolul 64 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 64. - Înalţii funcţionari publici nemulţumiţi de rezultatele obţinute la evaluarea performanţelor profesionale individuale, respectiv la evaluarea generalã se pot adresa instanţei de contencios administrativ competente, în condiţiile legii." 16. Articolul 72 se abrogã. 17. Dupã articolul 73 se introduce un nou articol, articolul 74, cu urmãtorul cuprins: "Art. 74. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre." 18. Hotãrârea se completeazã cu patru anexe, anexele nr. 1-4, având cuprinsul prevãzut în anexele nr. 1-4, care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. II Articolele 61, 61^1, 61^2, 62, 62^1-62^4, 63 şi 63^1 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 341/2007 , cu completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se aplicã pentru perioada de evaluare care începe cu data de 1 ianuarie 2009. ART. III (1) Evaluarea performanţelor profesionale individuale ale înalţilor funcţionari publici pentru anul 2008 se face de cãtre Comisia de evaluare prin evaluarea activitãţii desfãşurate potrivit atribuţiilor stabilite conform legii, pe baza urmãtoarelor documente: a) raportul întocmit de înaltul funcţionar public; b) referatul de evaluare întocmit de cãtre primul-ministru pentru secretarul general al Guvernului, de cãtre conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice în al cãrei stat de funcţii se aflã funcţia publicã, pentru funcţiile publice de secretar general şi secretar general adjunct din cadrul ministerelor şi al altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, de cãtre ministrul internelor şi reformei administrative, pentru funcţiile publice de prefect şi subprefect, respectiv de cãtre secretarul general al Guvernului, pentru inspectorii guvernamentali; c) fişa postului înaltului funcţionar public evaluat. (2) Raportul prevãzut la alin. (1) lit. a) şi referatul prevãzut la alin. (1) lit. b) cuprind urmãtoarele elemente: a) modul şi gradul de îndeplinire a obiectivelor operaţionale stabilite de cãtre conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice; b) modul de îndeplinire a obiectivelor şi a performanţelor obţinute de structurile conduse; c) propunerile privind eficientizarea activitãţii structurilor conduse, prin identificarea deficienţelor în activitate şi a modului de eliminare a acestora. (3) La referatul de evaluare prevãzut la alin. (1) lit. b) se anexeazã obiectivele operaţionale pentru anul 2008. ART. IV (1) În situaţia în care existã diferenţe între informaţiile cuprinse în raportul de activitate al înaltului funcţionar public şi referatul de evaluare pentru anul 2008, organizarea interviului cu înaltul funcţionar public este obligatorie şi are rolul de a furniza informaţiile necesare finalizãrii evaluãrii. (2) Interviul prevãzut la alin. (1) se desfãşoarã anterior completãrii raportului de evaluare de cãtre Comisia de evaluare. (3) Înaltul funcţionar public este convocat în faţa Comisiei de evaluare prin adresã transmisã de preşedintele Comisiei de evaluare, prin intermediul secretariatului, la sediul autoritãţii sau instituţiei publice unde îşi desfãşoarã activitatea, cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de data stabilitã pentru interviu. La adresa de convocare se anexeazã o copie a referatului de evaluare. (4) Interviul poate fi reprogramat, la cererea motivatã a înaltului funcţionar public, cu aprobarea preşedintelui Comisiei de evaluare. Convocarea în faţa Comisiei de evaluare se face cu respectarea prevederilor alin. (3). (5) Neprezentarea înaltului funcţionar public, convocat în condiţiile alin. (3) şi, dupã caz, alin. (4), la interviu nu împiedicã finalizarea evaluãrii. (6) Întrebãrile şi rãspunsurile la interviu se consemneazã de cãtre secretariatul Comisiei de evaluare într-o anexã la procesul-verbal de şedinţã, semnatã de înaltul funcţionar public intervievat şi de membrii şi secretariatul Comisiei de evaluare. ART. V (1) Evaluarea performanţelor profesionale individuale ale înalţilor funcţionari publici pentru anul 2008 se face parcurgându-se urmãtoarele etape: a) fiecare componentã a raportului de activitate se apreciazã cu note de la 1 la 5, nota exprimând aprecierea din punct de vedere calitativ, cantitativ şi al termenelor în care au fost realizate obiectivele; b) pentru a obţine nota acordatã pentru evaluarea performanţelor profesionale individuale se face media aritmeticã a notelor acordate potrivit lit. a). (2) Calificativul final al evaluãrii se stabileşte pe baza notei finale, astfel: a) între 1,00-2,00 - nesatisfãcãtor; b) între 2,01-3,50 - satisfãcãtor; c) între 3,51-4,50 - bine; d) între 4,51-5,00 - foarte bine. ART. VI (1) În vederea realizãrii evaluãrii performanţelor profesionale individuale pentru anul 2008, persoanele care au ocupat pe parcursul perioadei evaluate o altã funcţie publicã din categoria înalţilor funcţionari publici decât cea ocupatã la momentul realizãrii evaluãrii întocmesc câte un raport distinct pentru fiecare perioadã de desfãşurare a activitãţii în funcţia publicã din categoria înalţilor funcţionari publici. (2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), pentru fiecare funcţie publicã ocupatã, se întocmeşte de cãtre persoana competentã referatul de evaluare prevãzut la art. III alin. (1) lit. b), numai pentru perioada desfãşurãrii efective a activitãţii în respectiva funcţie publicã. (3) Performanţele profesionale individuale ale persoanelor care au ocupat pe parcursul perioadei evaluate o altã funcţie publicã din categoria înalţilor funcţionari publici decât cea ocupatã la momentul realizãrii evaluãrii se evalueazã pe baza documentelor prevãzute la alin. (1) şi (2), avându-se în vedere întreaga activitate ca înalt funcţionar public în cursul anului 2008. (4) Rezultatul evaluãrii performanţelor profesionale individuale realizate în condiţiile alin. (1)-(3) se stabileşte prin calcularea mediei aritmetice a notelor acordate pentru fiecare perioadã evaluatã în care persoana a ocupat o funcţie publicã din categoria înalţilor funcţionari publici şi transformarea acesteia în calificativ de evaluare. ART. VII (1) Evaluarea înalţilor funcţionari publici pentru anul 2008 se face în perioada ianuarie - aprilie 2009. (2) Documentele prevãzute la art. III alin. (1) sunt transmise Comisiei de evaluare pânã la data stabilitã de aceasta. Data-limitã pentru comunicarea documentelor se stabileşte astfel încât sã poatã fi respectate prevederile alin. (1) şi se comunicã fiecãrei instituţii sau autoritãţi publice în care îşi desfãşoarã activitatea înalţi funcţionari publici. (3) Raportul de evaluare întocmit de Comisia de evaluare pentru fiecare înalt funcţionar public se înainteazã Guvernului sau primului-ministru, potrivit competenţei de numire a înaltului funcţionar public evaluat. În mãsura în care aprecierile consemnate nu corespund realitãţii, Guvernul sau primul-ministru pot solicita Comisiei de evaluare reanalizarea calificativului acordat. (4) Raportul de evaluare se comunicã înaltului funcţionar public evaluat şi persoanei care a întocmit referatul de evaluare imediat dupã finalizare sau dupã reanalizarea calificativului acordat, dupã caz, cel mai târziu la data de 31 mai 2009. (5) Înalţii funcţionari publici nemulţumiţi de rezultatele obţinute la evaluarea performanţelor profesionale individuale pentru anul 2008 se pot adresa instanţei de contencios administrativ competente, în condiţiile legii. PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemneazã: --------------- Ministrul internelor şi reformei administrative, Cristian David Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, Jozsef Birtalan Bucureşti, 17 decembrie 2008. Nr. 1.713. ANEXA 1 RAPORT DE ACTIVITATE A. Formular standard pentru raportul de activitate în vederea evaluãrii performanţelor profesionale individuale 1. Date generale:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ● Numele înaltului funcţionar public evaluat │
│ ........................................................................ │
│ ● Funcţia publicã ocupatã │
│ ........................................................................ │
│ ● Data numirii în funcţia publicã deţinutã în prezent │
│ ........................................................................ │
│ ● Funcţia publicã ocupatã anterior funcţiei publice deţinute în prezent │
│ ........................................................................ │
│ ● Data, nota şi calificativul evaluãrii performanţelor profesionale │
│ individuale anterioare │
│ ........................................................................ │
│ ● Data, nota şi calificativul evaluãrii generale anterioare │
│ ........................................................................ │
│ ● Persoana responsabilã de întocmirea referatului de evaluare potrivit │
│ <>art. 61 alin. (1) lit. b) din HG nr. 341/2007 , cu completãrile │
│ ulterioare │
│ ........................................................................ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
2. Autoevaluarea gradului de îndeplinire de cãtre înaltul funcţionar public a obiectivelor operaţionale stabilite
┌───┬──────────────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────┬─────────────┐
│Nr.│ │ │Indicatori de│ │ │
│crt│Obiective operaţionale│Termen-limitã│ performanţã │Stadiu*1)│Comentarii*2)│
│ │ │ │ stabiliţi │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
└───┴──────────────────────┴─────────────┴─────────────┴─────────┴─────────────┘
----------- *1) Se completeazã cu stadiul realizãrii obiectivului: realizat, cu impact important/realizat/parţial realizat/nerealizat. *2) Sunt obligatorii detalierea şi justificarea stadiului realizãrii obiectivului, inclusiv a modului în care obiectivul a fost realizat sau a întârzierilor în realizarea acestuia. 3. Alte observaţii:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Propuneri de cursuri/programe de perfecţionare profesionalã: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Comentarii suplimentare: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Data:
Semnãtura:
B. Formular standard pentru raportul de activitate în vederea evaluãrii generale 1. Date generale:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ● Numele înaltului funcţionar public evaluat │
│ ........................................................................ │
│ ● Funcţia publicã ocupatã │
│ ........................................................................ │
│ ● Data numirii în funcţia publicã deţinutã în prezent │
│ ........................................................................ │
│ ● Funcţia publicã ocupatã anterior funcţiei publice deţinute în prezent │
│ ........................................................................ │
│ ● Data, nota şi calificativul evaluãrii performanţelor profesionale │
│ individuale anterioare │
│ ........................................................................ │
│ ● Data, nota şi calificativul evaluãrii generale anterioare │
│ ........................................................................ │
│ ● Persoana responsabilã de întocmirea referatului de evaluare potrivit │
│ <>art. 61 alin. (1) lit. b) din HG nr. 341/2007 , cu completãrile │
│ ulterioare │
│ ........................................................................ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
2. Autoevaluarea gradului de îndeplinire de cãtre înaltul funcţionar public a obiectivelor operaţionale stabilite:
┌───┬──────────────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────┬─────────────┐
│Nr.│ │ │Indicatori de│ │ │
│crt│Obiective operaţionale│Termen-limitã│ performanţã │Stadiu*1)│Comentarii*2)│
│ │ │ │ stabiliţi │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
└───┴──────────────────────┴─────────────┴─────────────┴─────────┴─────────────┘
3. Autoevaluarea gradului de îndeplinire de cãtre înaltul funcţionar public a obiectivelor strategice stabilite
┌───┬──────────────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────┬─────────────┐
│Nr.│ │ │Indicatori de│ │ │
│crt│Obiective strategice │Termen-limitã│ performanţã │Stadiu*1)│Comentarii*2)│
│ │ │ │ stabiliţi │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
└───┴──────────────────────┴─────────────┴─────────────┴─────────┴─────────────┘
--------- *1) Se completeazã cu stadiul realizãrii obiectivului: realizat, cu impact important/realizat/parţial realizat/nerealizat. *2) Sunt obligatorii detalierea şi justificarea stadiului realizãrii obiectivului, inclusiv a modului în care obiectivul a fost realizat sau a întârzierilor în realizarea acestuia. 4. Autoevaluarea gradului de îndeplinire a criteriilor de performanţã
┌────┬───────────────────────────────────────────────┬────────────┬────────────┐
│Nr. │ │ │ │
│crt.│ Criteriu │ Notã │ Comentarii │
│ │ │ │în sprijinul│
│ │ │ │ notei │
│ │ │ │ acordate │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 1 │Acţioneazã respectând interesele României în │ │ │
│ │perspectivã, pe termen lung, precum şi │ │ │
│ │prioritãţile Guvernului │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 2 │Promoveazã valorile etice ale serviciului │ │ │
│ │public, acţioneazã pentru prevenirea oricãrui │ │ │
│ │risc sau oricãrei suspiciuni de corupţie, │ │ │
│ │asigurã încrederea publicã în serviciul public │ │ │
│ │printr-o conduitã onestã, imparţialã şi │ │ │
│ │transparentã │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 3 │Respectã legea în planificarea şi gestionarea │ │ │
│ │activitãţilor şi resurselor în domeniul sãu │ │ │
│ │de responsabilitate │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 4 │Motiveazã personalul din subordinea sa şi │ │ │
│ │contribuie la dezvoltarea profesionalã a │ │ │
│ │acestuia, pentru a atinge cel mai bun nivel de │ │ │
│ │performanţã şi rezultate │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 5 │Organizeazã propria activitate în domeniul sãu │ │ │
│ │de responsabilitate, pentru a atinge standarde │ │ │
│ │înalte de calitate, respectând termenele şi │ │ │
│ │resursele alocate │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 6 │Monitorizeazã şi verificã progresele şi │ │ │
│ │realizãrile înregistrate în domeniul sãu de │ │ │
│ │responsabilitate │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 7 │Elaboreazã şi evalueazã opţiunile strategice │ │ │
│ │şi în materie de politici publice, ţinând cont │ │ │
│ │de impactul social, financiar, cultural şi │ │ │
│ │asupra mediului pentru România, pe termen mediu│ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 8 │Ia decizii bazate pe expertizã şi cunoştinţe │ │ │
│ │aprofundate şi îşi asumã responsabilitatea │ │ │
│ │pentru aplicarea deciziilor │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 9 │Oferã consiliere superiorilor ierarhici, pe │ │ │
│ │baza unei analize şi evaluãri fundamentate a │ │ │
│ │impactului propunerilor sale │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 10 │Îşi fixeazã obiective care privesc dezvoltarea │ │ │
│ │personalã │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 11 │Aplicã experienţa proprie, precum şi │ │ │
│ │cunoştinţele acumulate din experienţa altora, │ │ │
│ │se bazeazã pe idei noi pentru îmbunãtãţirea │ │ │
│ │rezultatelor │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 12 │Participã activ la dezvoltarea instituţionalã │ │ │
│ │şi la implementarea de noi metode de lucru │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 13 │Îşi asumã şi demonstreazã responsabilitatea │ │ │
│ │personalã pentru producerea de rezultate în │ │ │
│ │domeniul sãu de responsabilitate, este un │ │ │
│ │exemplu personal de conduitã profesionalã │ │ │
│ │şi eticã │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 14 │Construieşte şi dezvoltã relaţii de încredere │ │ │
│ │cu colegii şi personalul din subordinea sa, │ │ │
│ │în vederea atingerii obiectivelor │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 15 │Comunicã în mod proactiv cu factorii interesaţi│ │ │
│ │şi experţi, pentru a asigura sprijinul în │ │ │
│ │vederea elaborãrii şi implementãrii deciziilor │ │ │
│ │în materie de politici publice │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────┴────────────┴────────────┘
5. Alte observaţii
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Propuneri de cursuri/programe de perfecţionare profesionalã: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Comentarii suplimentare: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Data:
Semnãtura:
ANEXA 2 REFERAT DE EVALUARE A. Formular standard pentru referatul de evaluare pentru evaluarea performanţelor profesionale individuale 1. Date generale:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ● Numele înaltului funcţionar public evaluat │
│ ........................................................................ │
│ ● Funcţia publicã ocupatã │
│ ........................................................................ │
│ ● Data numirii în funcţia publicã deţinutã în prezent │
│ ........................................................................ │
│ ● Funcţia publicã ocupatã anterior funcţiei publice deţinute în prezent │
│ ........................................................................ │
│ ● Data, nota şi calificativul evaluãrii performanţelor profesionale │
│ individuale anterioare │
│ ........................................................................ │
│ ● Data, nota şi calificativul evaluãrii generale anterioare │
│ ........................................................................ │
│ ● Persoana responsabilã de întocmirea referatului de evaluare potrivit │
│ <>art. 61 alin. (1) lit. b) din HG nr. 341/2007 , cu completãrile │
│ ulterioare │
│ ........................................................................ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
2. Evaluarea gradului de îndeplinire de cãtre înaltul funcţionar public a obiectivelor operaţionale stabilite:
┌───┬──────────────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────┬─────────────┐
│Nr.│ │ │Indicatori de│ │ │
│crt│Obiective operaţionale│Termen-limitã│ performanţã │Stadiu*1)│Comentarii*2)│
│ │ │ │ stabiliţi │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
└───┴──────────────────────┴─────────────┴─────────────┴─────────┴─────────────┘
3. Alte observaţii:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Propuneri de cursuri/programe de perfecţionare profesionalã: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Obdervaţii: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Data:
Semnãtura:
------------ *1) Se completeazã cu stadiul realizãrii obiectivului: realizat, cu impact important/realizat/parţial realizat/nerealizat. *2) Sunt obligatorii detalierea şi justificarea stadiului realizãrii obiectivului, inclusiv a modului în care obiectivul a fost realizat sau a întârzierilor în realizarea acestuia. B. Formular standard pentru referatul de evaluare pentru evaluarea generalã 1. Date generale:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ● Numele înaltului funcţionar public evaluat │
│ ........................................................................ │
│ ● Funcţia publicã ocupatã │
│ ........................................................................ │
│ ● Data numirii în funcţia publicã deţinutã în prezent │
│ ........................................................................ │
│ ● Funcţia publicã ocupatã anterior funcţiei publice deţinute în prezent │
│ ........................................................................ │
│ ● Data, nota şi calificativul evaluãrii performanţelor profesionale │
│ individuale anterioare │
│ ........................................................................ │
│ ● Data, nota şi calificativul evaluãrii generale anterioare │
│ ........................................................................ │
│ ● Persoana responsabilã de întocmirea referatului de evaluare potrivit │
│ <>art. 61 alin. (1) lit. b) din HG nr. 341/2007 , cu completãrile │
│ ulterioare │
│ ........................................................................ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
2. Evaluarea gradului de îndeplinire de cãtre înaltul funcţionar public a obiectivelor operaţionale stabilite:
┌───┬──────────────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────┬─────────────┐
│Nr.│ │ │Indicatori de│ │ │
│crt│Obiective operaţionale│Termen-limitã│ performanţã │Stadiu*1)│Comentarii*2)│
│ │ │ │ stabiliţi │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
└───┴──────────────────────┴─────────────┴─────────────┴─────────┴─────────────┘
3. Evaluarea gradului de îndeplinire de cãtre înaltul funcţionar public a obiectivelor strategice:
┌───┬──────────────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────┬─────────────┐
│Nr.│ │ │Indicatori de│ │ │
│crt│Obiective strategice │Termen-limitã│ performanţã │Stadiu*1)│Comentarii*2)│
│ │ │ │ stabiliţi │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───┼──────────────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
└───┴──────────────────────┴─────────────┴─────────────┴─────────┴─────────────┘
--------- *1) Se completeazã cu stadiul realizãrii obiectivului: realizat, cu impact important/realizat/parţial realizat/nerealizat. *2) Sunt obligatorii detalierea şi justificarea stadiului realizãrii obiectivului, inclusiv a modului în care obiectivul a fost realizat sau a întârzierilor în realizarea acestuia. 4. Evaluarea gradului de îndeplinire a criteriilor de performanţã
┌────┬───────────────────────────────────────────────┬────────────┬────────────┐
│Nr. │ │ │ │
│crt.│ Criteriu │ Notã │ Comentarii │
│ │ │ │în sprijinul│
│ │ │ │ notei │
│ │ │ │ acordate │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 1 │Acţioneazã respectând interesele României în │ │ │
│ │perspectivã, pe termen lung, precum şi │ │ │
│ │prioritãţile Guvernului │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 2 │Promoveazã valorile etice ale serviciului │ │ │
│ │public, acţioneazã pentru prevenirea oricãrui │ │ │
│ │risc sau oricãrei suspiciuni de corupţie, │ │ │
│ │asigurã încrederea publicã în serviciul public │ │ │
│ │printr-o conduitã onestã, imparţialã şi │ │ │
│ │transparentã │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 3 │Respectã legea în planificarea şi gestionarea │ │ │
│ │activitãţilor şi resurselor în domeniul sãu de │ │ │
│ │responsabilitate │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 4 │Motiveazã personalul din subordinea sa şi │ │ │
│ │contribuie la dezvoltarea profesionalã a │ │ │
│ │acestuia, pentru a atinge cel mai bun nivel │ │ │
│ │de performanţã şi rezultate │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 5 │Organizeazã propria activitate în domeniul sãu │ │ │
│ │de responsabilitate, pentru a atinge standarde │ │ │
│ │înalte de calitate, respectând termenele şi │ │ │
│ │resursele alocate │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 6 │Monitorizeazã şi verificã progresele şi │ │ │
│ │realizãrile înregistrate în domeniul sãu de │ │ │
│ │responsabilitate │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 7 │Elaboreazã şi evalueazã opţiunile strategice │ │ │
│ │şi în materie de politici publice, ţinând cont │ │ │
│ │de impactul social, financiar, cultural şi │ │ │
│ │asupra mediului pentru România, pe termen mediu│ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 8 │Ia decizii bazate pe expertizã şi cunoştinţe │ │ │
│ │aprofundate şi îşi asumã responsabilitatea │ │ │
│ │pentru aplicarea deciziilor │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 9 │Oferã consiliere superiorilor ierarhici pe baza│ │ │
│ │unei analize şi evaluãri fundamentate a │ │ │
│ │impactului propunerilor sale │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 10 │Îşi fixeazã obiective care privesc dezvoltarea │ │ │
│ │personalã │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 11 │Aplicã experienţa proprie, precum şi │ │ │
│ │cunoştinţele acumulate din experienţa altora, │ │ │
│ │se bazeazã pe idei noi pentru îmbunãtãţirea │ │ │
│ │rezultatelor │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 12 │Participã activ la dezvoltarea instituţionalã │ │ │
│ │şi la implementarea de noi metode de lucru │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 13 │Îşi asumã şi demonstreazã responsabilitatea │ │ │
│ │personalã pentru producerea de rezultate în │ │ │
│ │domeniul sãu de responsabilitate, este un │ │ │
│ │exemplu personal de conduitã profesionalã şi │ │ │
│ │eticã │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 14 │Construieşte şi dezvoltã relaţii de încredere │ │ │
│ │cu colegii şi personalul din subordinea sa, │ │ │
│ │în vederea atingerii obiectivelor │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 15 │Comunicã în mod proactiv cu factorii interesaţi│ │ │
│ │şi experţi, pentru a asigura sprijinul în │ │ │
│ │vederea elaborãrii şi implementãrii deciziilor │ │ │
│ │în materie de politici publice │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────┴────────────┴────────────┘
5. Alte observaţii
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Propuneri de cursuri/programe de perfecţionare profesionalã: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Comentarii suplimentare: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Data:
Semnãtura:
ANEXA 3 RAPORT DE EVALUARE A. Formular standard pentru Raportul de evaluare a performanţelor profesionale individuale 1. Date generale:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ● Numele înaltului funcţionar public evaluat │
│ ........................................................................ │
│ ● Funcţia publicã ocupatã │
│ ........................................................................ │
│ ● Data numirii în funcţia publicã deţinutã în prezent │
│ ........................................................................ │
│ ● Funcţia publicã ocupatã anterior funcţiei publice deţinute în prezent │
│ ........................................................................ │
│ ● Data, nota şi calificativul evaluãrii performanţelor profesionale │
│ individuale anterioare │
│ ........................................................................ │
│ ● Data, nota şi calificativul evaluãrii generale anterioare │
│ ........................................................................ │
│ ● Persoana responsabilã de întocmirea referatului de evaluare potrivit │
│ <>art. 61 alin. (1) lit. b) din HG nr. 341/2007 , cu completãrile │
│ ulterioare │
│ ........................................................................ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
2. Evaluarea performanţelor profesionale individuale: a). Evaluarea gradului de îndeplinire de cãtre înaltul funcţionar public a obiectivelor operaţionale
┌───┬─────────────────────────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬─────────────┐
│Nr.│Obiective operaţionale, │ │ │ │ │ │Comentarii │
│crt│ termene-limitã şi │Nota 1│Nota 2│Nota 3│Nota 4│Nota 5│în sprijinul │
│ │indicatori de performanţã│ │ │ │ │ │ notei │
│ │ │ │ │ │ │ │ acordate │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ 3 │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ 4 │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ 5 │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ 6 │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ 7 │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ 8 │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ 9 │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ 10│ │ │ │ │ │ │ │
└───┴─────────────────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴─────────────┘
b) Nota finalã
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
3. Alte observaţii
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Propuneri de cursuri/programe de perfecţionare profesionalã: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Observaţii suplimentare ale Comisiei de evaluare: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Data:
Semnãturile membrilor Comisiei de evaluare:
B. Formular standard pentru evaluarea generalã a înalţilor funcţionari publici 1. Date generale:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ● Numele înaltului funcţionar public evaluat │
│ ........................................................................ │
│ ● Funcţia publicã ocupatã │
│ ........................................................................ │
│ ● Data numirii în funcţia publicã deţinutã în prezent │
│ ........................................................................ │
│ ● Funcţia publicã ocupatã anterior funcţiei publice deţinute în prezent │
│ ........................................................................ │
│ ● Data, nota şi calificativul evaluãrii performanţelor profesionale │
│ individuale anterioare │
│ ........................................................................ │
│ ● Data, nota şi calificativul evaluãrii generale anterioare │
│ ........................................................................ │
│ ● Persoana responsabilã de întocmirea referatului de evaluare potrivit │
│ <>art. 61 alin. (1) lit. b) din HG nr. 341/2007 , cu completãrile │
│ ulterioare │
│ ........................................................................ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
2. Evaluare: a) Evaluarea gradului de îndeplinire de cãtre înaltul funcţionar public a obiectivelor operaţionale stabilite:
┌───┬─────────────────────────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬─────────────┐
│Nr.│Obiective operaţionale, │ │ │ │ │ │Comentarii │
│crt│ termene-limitã şi │Nota 1│Nota 2│Nota 3│Nota 4│Nota 5│în sprijinul │
│ │indicatori de performanţã│ │ │ │ │ │ notei │
│ │ │ │ │ │ │ │ acordate │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴─────────────────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴─────────────┘
b) Evaluarea gradului de îndeplinire de cãtre înaltul funcţionar public a obiectivelor strategice stabilite:
┌───┬─────────────────────────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬─────────────┐
│Nr.│ Obiective strategice, │ │ │ │ │ │Comentarii │
│crt│ termene-limitã şi │Nota 1│Nota 2│Nota 3│Nota 4│Nota 5│în sprijinul │
│ │indicatori de performanţã│ │ │ │ │ │ notei │
│ │ │ │ │ │ │ │ acordate │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴─────────────────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴─────────────┘
c) Evaluarea gradului de îndeplinire a criteriilor de performanţã:
┌────┬───────────────────────────────────────────────┬────────────┬────────────┐
│Nr. │ │ │ │
│crt.│ Criteriu │ Notã │ Comentarii │
│ │ │ │în sprijinul│
│ │ │ │ notei │
│ │ │ │ acordate │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 1 │Acţioneazã respectând interesele României în │ │ │
│ │perspectivã, pe termen lung, precum şi │ │ │
│ │prioritãţile Guvernului │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 2 │Promoveazã valorile etice ale serviciului │ │ │
│ │public, acţioneazã pentru prevenirea oricãrui │ │ │
│ │risc sau oricãrei suspiciuni de corupţie, │ │ │
│ │asigurã încrederea publicã în serviciul public │ │ │
│ │printr-o conduitã onestã, imparţialã şi │ │ │
│ │transparentã │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 3 │Respectã legea în planificarea şi gestionarea │ │ │
│ │activitãţilor şi resurselor în domeniul sãu de │ │ │
│ │responsabilitate │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 4 │Motiveazã personalul din subordinea sa şi │ │ │
│ │contribuie la dezvoltarea profesionalã a │ │ │
│ │acestuia, pentru a atinge cel mai bun nivel de │ │ │
│ │performanţã şi rezultate │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 5 │Îşi organizeazã propria activitate în domeniul │ │ │
│ │sãu de responsabilitate, pentru a atinge │ │ │
│ │standarde înalte de calitate, respectând │ │ │
│ │termenele şi resursele alocate │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 6 │Monitorizeazã şi verificã progresele şi │ │ │
│ │realizãrile înregistrate în domeniul sãu de │ │ │
│ │responsabilitate │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 7 │Elaboreazã şi evalueazã opţiunile strategice │ │ │
│ │şi în materie de politici publice, ţinând cont │ │ │
│ │de impactul social, financiar, cultural şi │ │ │
│ │asupra mediului pentru România, pe termen │ │ │
│ │mediu. │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 8 │Ia decizii bazate pe expertizã şi cunoştinţe │ │ │
│ │aprofundate şi îşi asumã responsabilitatea │ │ │
│ │pentru aplicarea deciziilor │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 9 │Oferã consiliere superiorilor ierarhici, pe │ │ │
│ │baza unei analize şi evaluãri fundamentate a │ │ │
│ │impactului propunerilor sale │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 10│Îşi fixeazã obiective care privesc dezvoltarea │ │ │
│ │personalã │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 11│Aplicã experienţa proprie, precum şi │ │ │
│ │cunoştinţele acumulate din experienţa altora; │ │ │
│ │se bazeazã pe idei noi pentru îmbunãtãţirea │ │ │
│ │rezultatelor │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 12│Participã activ la dezvoltarea instituţionalã │ │ │
│ │şi la implementarea de noi metode de lucru │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 13│Îşi asumã şi demonstreazã responsabilitate │ │ │
│ │personalã pentru producerea de rezultate în │ │ │
│ │domeniul sãu de responsabilitate; este un │ │ │
│ │exemplu personal de conduitã profesionalã şi │ │ │
│ │eticã │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 14│Construieşte şi dezvoltã relaţii de încredere │ │ │
│ │cu colegii şi personalul din subordinea sa, în │ │ │
│ │vederea atingerii obiectivelor │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 15│Comunicã în mod proactiv cu factorii interesaţi│ │ │
│ │şi experţi, pentru a asigura sprijinul în │ │ │
│ │vederea elaborãrii şi implementãrii deciziilor │ │ │
│ │în materie de politici publice │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────┴────────────┴────────────┘
b) Nota finalã
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
3. Alte observaţii
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Propuneri de cursuri/programe de perfecţionare profesionalã: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Observaţii suplimentare ale Comisiei de evaluare: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Data:
Semnãturile membrilor Comisiei de evaluare:
ANEXA 4
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea autoritãţii sau instituţiei publice │
│ ....................................................................... │
│ ....................................................................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
FIŞA POSTULUI
Nr. .......
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Informaţii generale privind postul: │
│ 1. Denumirea postului ................................................. │
│ 2. Nivelul postului ................................................... │
│ 3. Scopul principal al postului ....................................... │
│ │
│ Condiţii specifice pentru ocuparea postului*1): │
│ 1. Studii de specialitate ............................................. │
│ 2. Perfecţionãri (specializãri) ....................................... │
│ 3. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel) │
│ ....................................................................... │
│ ....................................................................... │
│ 4. Limbi strãine*2) (necesitate şi nivel*3) de cunoaştere) │
│ ....................................................................... │
│ 5. Abilitãţi, calitãţi şi aptitudini necesare │
│ ....................................................................... │
│ 6. Cerinţe specifice*4) ............................................. │
│ 7. Competenţa managerialã (cunoştinţe de management, calitãţi şi aptitudini │
│ manageriale) ................................................ │
│ │
│ Atribuţiile postului*5): │
│ │
│ 1. ..................................................................... │
│ 2. ..................................................................... │
│ 3. ..................................................................... │
│ 4. ..................................................................... │
│ 5. ..................................................................... │
│ 6. ..................................................................... │
│ 7. ..................................................................... │
│ 8. ..................................................................... │
│ 9. ..................................................................... │
│ 10. .................................................................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
----------- *1) Se va completa cu informaţiile corespunzãtoare condiţiilor prevãzute de lege şi stabilite la nivelul autoritãţii sau instituţiei publice pentru ocuparea funcţiei publice corespunzãtoare. *2) Dacã este cazul. *3) Se vor stabili pentru fiecare dintre criteriile "citit", "scris" şi "vorbit", dupã cum urmeazã: "cunoştinţe de bazã", "nivel mediu", "nivel avansat". *4) De exemplu: cãlãtorii frecvente, delegãri, detaşãri, disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiţii. *5) Se stabilesc pe baza activitãţilor care presupun exercitarea prerogativelor de putere publicã, în concordanţã cu specificul funcţiei publice corespunzãtoare postului.
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Identificarea funcţiei publice corespunzãtoare postului: │
│ 1. Denumire ............................................................ │
│ 2. Vechimea în specialitate necesarã ................................... │
│ │
│ Sfera relaţionalã a titularului postului: │
│ 1. Sfera relaţionalã internã: │
│ a) relaţii ierarhice: │
│ - subordonat faţã de ................................................... │
│ - superior pentru ...................................................... │
│ b) relaţii funcţionale: ................................................ │
│ c) relaţii de control: ................................................. │
│ d) relaţii de reprezentare: ............................................ │
│ 2. Sfera relaţionalã externã: │
│ a) cu autoritãţi şi instituţii publice: ................................ │
│ b) cu organizaţii internaţionale: ...................................... │
│ c) cu persoane juridice private: ....................................... │
│ 3. Limite de competenţã*6) ............................................. │
│ 4. Delegarea de atribuţii şi competenţã ................................ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Întocmit de*7): │
│ 1. Numele şi prenumele ................................................. │
│ 2. Funcţia publicã ..................................................... │
│ 3. Semnãtura ........................................................... │
│ 4. Data întocmirii ..................................................... │
│ │
│ Luat la cunoştinţã de cãtre ocupantul postului │
│ 1. Numele şi prenumele ................................................. │
│ 2. Semnãtura ........................................................... │
│ 3. Data ................................................................ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
-------------- *6) Reprezintã libertatea decizionalã de care beneficiazã titularul pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin. *7) Se întocmeşte de cãtre primul-ministru sau de persoana desemnatã de acesta, pentru secretarul general şi secretarul general adjunct al Guvernului, de cãtre conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice în al cãrei stat de funcţii se aflã funcţia publicã, pentru funcţiile publice de secretar general şi secretar general adjunct din cadrul ministerelor şi al altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, de cãtre ministrul internelor şi reformei administrative, pentru funcţiile publice de prefect şi subprefect, respectiv de cãtre secretarul general al Guvernului, pentru inspectorii guvernamentali. ------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.