Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.655 din 14 decembrie 2005  privind organizarea si desfasurarea examenului de atestare in functiile publice de prefect si subprefect    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.655 din 14 decembrie 2005 privind organizarea si desfasurarea examenului de atestare in functiile publice de prefect si subprefect

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.142 din 16 decembrie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. III alin. (6) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 179/2005 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 340/2004 privind instituţia prefectului,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Prezenta hotãrâre reglementeazã condiţiile de participare, precum şi condiţiile de organizare şi desfãşurare a examenului de atestare în funcţiile publice de prefect şi subprefect, denumit în continuare examen.
(2) Examenul este gestionat de comisia de concurs pentru recrutarea înalţilor funcţionari publici, numitã prin Decizia primului-ministru nr. 276/2005 , completatã de <>Decizia primului-ministru nr. 356/2005 , denumitã în continuare comisie.
(3) Secretariatul comisiei prevãzute la alin. (2) se asigurã de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici. Persoanele care fac parte din secretariatul comisiei se desemneazã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(4) Examenul prevãzut la alin. (1) se organizeazã şi se desfãşoarã în condiţiile stabilite prin <>Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile ulterioare, ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 179/2005 şi cu respectarea prevederilor prezentei hotãrâri.
(5) Examenul constã în douã etape, dupã cum urmeazã:
a) elaborarea unui proiect pe baza tematicii şi bibliografiei stabilite prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor;
b) probã scrisã, care constã în rezolvarea unor subiecte în prezenţa comisiei.
ART. 2
Comisia prevãzutã la art. 1 alin. (2) are urmãtoarele atribuţii:
a) verificã dosarele de înscriere la examen ale candidaţilor;
b) stabileşte subiectele pentru examen;
c) acordã punctajele pentru fiecare candidat în parte.
ART. 3
Secretariatul comisiei are urmãtoarele atribuţii principale:
a) întocmeşte, redacteazã şi semneazã alãturi de comisie întreaga documentaţie privind activitatea specificã a acestora;
b) asigurã afişarea rezultatelor examenului;
c) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfãşurare a examenului.
ART. 4
Pot participa la examen persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 15 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile ulterioare, cu excepţia celor prevãzute la lit. c)-e).
ART. 5
Bibliografia şi tematica pentru examen se stabilesc prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor şi se comunicã prin afişare la sediul şi pe site-ul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi al Ministerului Administraţiei şi Internelor la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 6
(1) În vederea participãrii la examen candidaţii vor depune la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici dosarele de înscriere.
(2) Dosarele de înscriere trebuie sã cuprindã urmãtoarele documente:
a) copia actului de identitate;
b) formularul de înscriere;
c) copii ale diplomelor de studii;
d) copia carnetului de muncã sau o adeverinţã care sã ateste vechimea în muncã şi, dupã caz, în specialitate;
e) cazierul judiciar;
f) adeverinţa care sã ateste starea de sãnãtate corespunzãtoare;
g) recomandarea de la ultimul loc de muncã.
(3) Copiile actelor prevãzute la alin. (2) se prezintã însoţite de documentele originale, care se certificã pentru conformitate cu originalul de cãtre secretariatul comisiei, sau în copii legalizate.
(4) Formularul de înscriere este pus la dispoziţia candidaţilor de secretariatul comisiei.
ART. 7
(1) Pot susţine proba scrisã a examenului candidaţii ale cãror dosare de înscriere au fost verificate de comisie, în condiţiile prezentei hotãrâri.
(2) Rezultatele verificãrii dosarelor, cu menţiunea admis/respins, se comunicã prin afişare la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
ART. 8
(1) Pentru a putea susţine proba scrisã candidaţii sunt obligaţi sã depunã proiectul prevãzut la art. 1 alin. (4) lit. a) înainte de începerea probei scrise a examenului.
(2) Subiectele pentru proba scrisã se stabilesc pe baza bibliografiei stabilite prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(3) În cazul în care, datoritã numãrului mare de candidaţi, proba scrisã se organizeazã în mai multe serii, subiectele se vor schimba la fiecare serie, cu excepţia situaţiei în care se organizeazã simultan.
(4) Seturile de subiecte se semneazã de toţi membrii comisiei şi se închid în plicuri sigilate, purtând ştampila Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
ART. 9
(1) Cu douã ore înainte de începerea probei scrise, la locul desfãşurãrii acesteia se va afişa repartizarea pe sãli a candidaţilor.
(2) Cu 30 de minute înainte de începerea probei scrise se face apelul nominal al candidaţilor, în vederea îndeplinirii formalitãţilor prealabile, respectiv verificarea identitãţii. Verificarea identitãţii candidaţilor se face numai pe baza buletinului de identitate sau a cãrţii de identitate.
(3) Dupã verificarea identitãţii candidaţilor, ieşirea din salã a acestora atrage eliminarea din examen, cu excepţia situaţiilor de urgenţã în care aceştia pot fi însoţiţi de unul dintre membrii comisiei sau de persoanele care asigurã supravegherea.
(4) Durata probei scrise se stabileşte de comisie în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depãşi 3 ore.
(5) La ora stabilitã pentru începerea probei scrise comisia prezintã candidaţilor seturile de subiecte şi invitã un candidat sã extragã un plic cu subiectele de examen.
(6) Dupã începerea comunicãrii subiectelor este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricãrei persoane, în afara membrilor comisiei, precum şi a persoanelor care asigurã secretariatul comisiei, respectiv supravegherea desfãşurãrii probei. În acest caz candidatul este eliminat din examen.
(7) În încãperea în care are loc examenul, pe toatã perioada derulãrii acestuia, inclusiv a formalitãţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizãrii probei, candidaţilor nu le este permisã deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţã.
(8) Nerespectarea dispoziţiilor prevãzute la alin. (7) atrage eliminarea candidatului din proba de examen. Comisia, constatând încãlcarea acestor dispoziţii, va elimina candidatul din salã, va face menţiunea "Anulat" pe lucrare şi va consemna cele întâmplate în procesul-verbal.
(9) Lucrãrile vor fi redactate, sub sancţiunea anulãrii, doar pe seturile de hârtie asigurate de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, purtând ştampila acesteia pe fiecare filã, în colţul din stânga sus. Prima filã, dupã înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta, va fi lipitã astfel încât datele înscrise sã nu poatã fi identificate şi se va aplica ştampila Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(10) Candidatul are obligaţia de a preda comisiei lucrarea scrisã la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens.
ART. 10
(1) Lucrãrile scrise se corecteazã sigilate.
(2) Lucrãrile scrise care prezintã însemnãri în scopul identificãrii candidaţilor se anuleazã şi nu vor mai fi notate. Menţiunea "Anulat" se va face atât pe lucrare, cât şi pe borderoul de notare şi pe centralizatorul nominal, consemnându-se aceasta în procesul-verbal.
(3) Dupã notarea de cãtre fiecare membru al comisiei de concurs, lucrãrile scrise se desigileazã.
ART. 11
(1) Probele de examen se noteazã cu puncte de la 0 la 100.
(2) Criteriile de evaluare a proiectului, precum şi modul de acordare a punctajului pentru proba scrisã se stabilesc de comisie şi se afişeazã la finalizarea probei scrise la locul desfãşurãrii examenului.
(3) Rezultatul final se calculeazã potrivit ponderii stabilite de comisie în conformitate cu alin. (2).
(4) Promovarea examenului se face ca urmare a obţinerii punctajului minim de 50 de puncte.
ART. 12
Rezultatul final, cu menţiunea "Admis" sau "Respins", se comunicã candidaţilor prin afişare la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici nu mai târziu de 48 de ore de la finalizarea probei scrise.
ART. 13
La finalizarea examenului se întocmeşte un proces-verbal care sã conţinã modul de desfãşurare a examenului şi rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii comisiei.
ART. 14
Contestaţiile se depun la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, la secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor, sub sancţiunea decãderii din acest drept, dupã afişarea rezultatelor finale ale examenului de atestare, în termen de 24 de ore de la data afişãrii rezultatelor.
ART. 15
(1) Contestaţiile se soluţioneazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor, numitã prin Decizia primului-ministru nr. 276/2005 , astfel cum a fost completatã prin <>Decizia primului-ministru nr. 356/2005 .
(2) Secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor prevãzute la alin. (1) este asigurat de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici şi se desemneazã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
ART. 16
Comisia de soluţionare a contestaţiilor analizeazã procesul-verbal întocmit în condiţiile prevãzute de art. 13, acordã punctajele pentru fiecare dintre cele douã probe şi poate aproba contestaţia, modificând punctajul final acordat de comisie, în situaţia în care:
a) constatã cã punctajele nu au fost acordate potrivit baremului şi rãspunsurilor din lucrarea scrisã;
b) constatã cã existã o diferenţã mai mare de 10 puncte/probã între punctajele acordate de comisie şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 17
Contestaţia va fi respinsã în urmãtoarele situaţii:
a) dacã în urma analizãrii contestaţiei se constatã cã punctajele au fost acordate potrivit baremului şi rãspunsurilor din lucrarea scrisã;
b) dacã între punctajul acordat de comisie şi cel apreciat de comisia de soluţionare a contestaţiilor nu este o diferenţã mai mare de 10 puncte/probã;
c) dacã punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor este mai mic decât punctajul acordat de comisie.
ART. 18
Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici imediat dupã soluţionarea contestaţiilor.
ART. 19
În cazul respingerii contestaţiei candidatul se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.
ART. 20
(1) Comisiile prevãzute la art. 1 alin. (2) şi la art. 15, prin intermediul secretariatului, pun la dispoziţie candidaţilor interesaţi, la solicitarea acestora, documentele elaborate de aceste comisii, mai puţin cele care conţin date cu caracter personal ale candidaţilor.
(2) Orice candidat are acces, la solicitarea sa, la lucrarea individualã redactatã în cadrul probei scrise a examenului.
ART. 21
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se afişeazã, atât la sediul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, cât şi pe site-ul acestora, data, locul şi ora la care se va desfãşura examenul de atestare.
ART. 22
Pentru participarea la lucrãrile comisiilor prevãzute la art. 1 alin. (2) şi la art. 15, membrii şi secretariatul acestora au dreptul la indemnizaţia plãtitã potrivit <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.212/2005 privind unele mãsuri necesare pentru desfãşurarea activitãţii comisiilor pentru înalţii funcţionari publici.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

p. Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Doina-Elena Dascãlu,
secretar de stat

Bucureşti, 14 decembrie 2005.
Nr. 1.655.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016