Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.635 din 29 decembrie 2009  privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si Padurilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.635 din 29 decembrie 2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si Padurilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 22 din 12 ianuarie 2010
HOTĂ?RÂRE nr. 1.635 din 29 decembrie 2009
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 22 din 12 ianuarie 2010


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale şi principalele atribuţii

ART. 1
(1) Ministerul Mediului şi Pãdurilor se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
(2) Ministerul Mediului şi Pãdurilor îşi desfãşoarã activitatea în domeniile: planificare strategicã, dezvoltare durabilã, infrastructura de mediu şi gospodãrirea apelor, meteorologie, hidrologie, hidrogeologie, schimbãri climatice, arii naturale protejate, gestionarea deşeurilor, gestionarea substanţelor şi preparatelor periculoase, conservarea biodiversitãţii, biosecuritãţii, gestionarea calitãţii aerului şi zgomotului ambiental, administrarea managementului silvic.
(3) Ministerul Mediului şi Pãdurilor realizeazã politica în domeniile mediului şi gospodãririi apelor la nivel naţional, elaboreazã strategia şi reglementãrile specifice de dezvoltare şi armonizare a acestor activitãţi în cadrul politicii generale a Guvernului, asigurã şi coordoneazã aplicarea strategiei Guvernului în domeniile sale de competenţã, îndeplinind rolul de autoritate de stat, de sintezã, coordonare, inspecţie şi control în aceste domenii.
(4) Ministerul Mediului şi Pãdurilor asigurã coordonarea interministerialã a procesului de elaborare a Strategiei naţionale de dezvoltare durabilã, propune adoptarea şi urmãreşte implementarea acesteia.
(5) Ministerul Mediului şi Pãdurilor coordoneazã activitatea de integrare a cerinţelor privind protecţia mediului în celelalte politici sectoriale, în concordanţã cu cerinţele şi standardele europene şi internaţionale.
(6) Ministerul Mediului şi Pãdurilor este desemnat ca autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial mediu.
(7) Ministerul Mediului şi Pãdurilor este desemnat ca autoritate competentã pentru aplicarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 614/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 mai 2007 privind Instrumentul financiar pentru mediu (LIFE+).
ART. 2
Ministerul Mediului şi Pãdurilor are sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Libertãţii nr. 12, sectorul 5.
ART. 3
Ministerul Mediului şi Pãdurilor se substituie în toate drepturile şi obligaţiile decurgând din toate actele normative, contractele, convenţiile, înţelegerile, protocoalele, memorandumurile şi acordurile, precum şi în toate litigiile în care fostul Minister al Mediului şi fostul Minister al Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale - pentru activitãţile privind pãdurile şi activitãţile structurilor specializate în acest domeniu sunt parte.
ART. 4
Ministerul Mediului şi Pãdurilor exercitã urmãtoarele funcţii:
a) de strategie;
b) de reglementare şi avizare;
c) de reprezentare;
d) de autoritate de stat în domeniile sale de activitate;
e) de administrare;
f) de implementare şi coordonare a asistenţei financiare neramburasabile acordate României de Uniunea Europeanã în domeniul mediului şi pãdurilor şi a programelor finanţate din fonduri comunitare, naţionale, precum şi de gestionare a creditelor externe, altele decât cele comunitare, în domeniile sale de activitate;
g) de monitorizare, inspecţie şi control.
ART. 5
În realizarea funcţiilor sale, Ministerul Mediului şi Pãdurilor îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
I. funcţia de strategie:
1. asigurã implementarea politicilor guvernamentale în domeniile sale de activitate, potrivit reglementãrilor în vigoare;
2. elaboreazã strategii şi politici în domeniile mediului, gospodãririi apelor şi dezvoltãrii durabile şi silviculturii, pe care le supune Guvernului spre adoptare;
3. coordoneazã elaborarea şi supune aprobãrii Guvernului Planul naţional de acţiune pentru protecţia mediului;
4. elaboreazã studii, analize, planuri şi fundamenteazã programe de amenajare a teritoriului şi de dezvoltare a zonelor împãdurite şi a celor cu risc de eroziune a solului;
5. elaboreazã Planul naţional de acţiune pentru extinderea suprafeţelor de pãduri în România;
6. stabileşte conţinutul-cadru al planurilor de management şi al regulamentelor ariilor naturale protejate;
7. elaboreazã Strategia naţionalã în domeniul silviculturii şi acţioneazã pentru apãrarea, conservarea şi dezvoltarea durabilã a fondului forestier proprietate publicã a statului, pe care îl administreazã, precum şi pentru gospodãrirea fondurilor de vânãtoare atribuite, potrivit legii;
8. elaboreazã Programul naţional de ameliorare geneticã a cabalinelor, conservarea patrimoniului genetic naţional, constituit din totalitatea populaţiilor de cabaline cu valoare geneticã ridicatã, creştere, ameliorare, calificare şi perfecţionare a efectivelor de cabaline în rasã purã;
9. elaboreazã, actualizeazã şi urmãreşte aplicarea strategiilor, planurilor şi programelor naţionale sectoriale în domeniile protecţiei mediului şi gospodãririi apelor şi silviculturii, dupã cum urmeazã:
a) Strategia naţionalã şi Planul naţional de acţiune privind protecţia atmosferei;
b) Strategia naţionalã şi Planul naţional de acţiune în domeniul schimbãrilor climatice;
c) Strategia naţionalã şi Planul naţional de gestiune a deşeurilor;
d) strategiile şi planurile naţionale privind gestionarea substanţelor şi preparatelor periculoase;
e) Strategia naţionalã şi Planul naţional pentru conservarea biodiversitãţii;
f) Strategia naţionalã şi Planul naţional privind biosecuritatea;
g) Strategia naţionalã de management al riscului la inundaţii;
h) Strategia naţionalã şi Planul naţional de acţiune pentru gospodãrirea resurselor de apã;
i) Strategia de management integrat al zonei costiere şi Planul strategic de acţiune pentru reabilitarea şi protecţia Mãrii Negre;
j) Programul naţional de reducere progresivã a emisiilor de SO(2), NO(x), COV şi NH(3);
k) Programul naţional de reducere a emisiilor de SO(2), NO(x) şi pulberi provenite din instalaţiile mari de ardere;
l) Programul operaţional sectorial mediu;
m) Strategia naţionalã şi Planul de acţiune în domeniul silviculturii;
II. funcţia de reglementare şi avizare:
1. elaboreazã documentele de politicã publicã în domeniile sale de activitate;
2. elaboreazã proiecte de acte normative în domeniile sale de activitate şi avizeazã proiecte de acte normative elaborate de alte ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, care privesc sfera sa de competenţã;
3. emite acte de reglementare în domeniul sãu de activitate, potrivit prevederilor legale;
4. fundamenteazã şi elaboreazã programe privind protecţia mediului şi gospodãrirea apelor, în scopul asigurãrii dezvoltãrii durabile în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
5. asigurã, în condiţiile legii, elaborarea de studii şi cercetãri necesare domeniilor sale de activitate şi acţioneazã pentru valorificarea rezultatelor acestora;
6. identificã şi propune indicatori privind dezvoltarea durabilã, mediul şi gospodãrirea apelor şi colaboreazã cu Institutul Naţional de Statisticã în scopul adaptãrii continue a statisticii la cerinţele naţionale şi al corelãrii cu datele statistice internaţionale;
7. iniţiazã, negociazã şi asigurã punerea în aplicare a prevederilor tratatelor internaţionale din sfera sa de competenţã, reprezintã interesele statului în diferite instituţii şi organisme bilaterale şi internaţionale şi dezvoltã relaţii de cooperare cu instituţii şi organizaţii similare din alte state, în condiţiile legii;
8. întreprinde acţiuni şi iniţiative, potrivit competenţelor stabilite de lege, pentru participarea României la acţiunile de cooperare bilateralã şi multilateralã, la nivel subregional, regional şi global, pentru valorificarea oportunitãţilor şi facilitãţilor de asistenţã financiarã, tehnicã, tehnologicã şi ştiinţificã;
9. exercitã şi alte responsabilitãţi, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale şi ale actelor juridice internaţionale la care România este parte;
10. asigurã cadrul juridic şi instituţional pentru facilitarea şi stimularea dialogului asupra politicilor, strategiilor şi deciziilor privind mediul şi dezvoltarea durabilã;
11. coordoneazã elaborarea formei finale a poziţiei României în promovarea noului acquis de mediu la nivelul Uniunii Europene;
12. aprobã instrucţiuni privind elaborarea planurilor locale şi regionale de acţiune pentru protecţia mediului;
13. elaboreazã şi promoveazã acte normative necesare punerii în aplicare a prevederilor procedurii de organizare şi coordonare a Schemei de management şi audit de mediu (EMAS), care permite participarea voluntarã a organizaţiilor la aceastã schemã;
14. asigurã elaborarea de cercetãri, studii, prognoze, politici şi strategii în domeniul protecţiei mediului, în scopul obţinerii datelor şi informaţiilor necesare în vederea fundamentãrii deciziilor privind mediul şi dezvoltarea durabilã, precum şi al promovãrii programelor de dezvoltare în domeniul mediului;
15. avizeazã programele de exploatare a resurselor naturale, corelate cu capacitatea de suport a ecosistemelor, în raport cu obiectivele dezvoltãrii durabile;
16. asigurã cadrul naţional privind biosecuritatea;
17. organizeazã sistemul naţional de monitorizare integratã a calitãţii şi radioactivitãţii mediului, coordoneazã activitatea acestuia şi aprobã raportul anual privind starea mediului;
18. elaboreazã şi promoveazã, potrivit legii, proiecte de acte normative, regulamente, instrucţiuni şi norme tehnice specifice domeniilor meteorologiei, hidrologiei, hidrogeologiei, gospodãririi apelor şi siguranţei în exploatare a barajelor;
19. avizeazã planurile de management şi regulamentele ariilor naturale protejate şi propune aprobarea acestora conform legislaţiei în vigoare;
20. actualizeazã, pe baza informaţiilor primite din partea autoritãţilor şi instituţiilor din cadrul administraţiei publice centrale, Strategia naţionalã de dezvoltare durabilã în acord cu politica europeanã în materie, pe care o supune Guvernului spre adoptare;
21. stabileşte metodologia de fundamentare a sistemului de plãţi în domeniul apelor, precum şi procedura de elaborare a acesteia;
22. elaboreazã şi urmãreşte aplicarea programului de eliminare treptatã a emisiilor şi pierderilor de substanţe periculoase în ape;
III. funcţia de reprezentare:
1. reprezintã Guvernul în relaţiile cu organisme interne şi internaţionale din domeniile mediului, gospodãririi apelor şi dezvoltãrii durabile şi silviculturii;
2. colaboreazã cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale pentru amenajarea complexã a bazinelor hidrografice, valorificarea de noi surse de apã în concordanţã cu dezvoltarea economico-socialã a ţãrii, protecţia apelor împotriva epuizãrii şi degradãrii, precum şi pentru apãrarea împotriva efectelor distructive ale apelor;
3. coopereazã în domeniul sãu de activitate cu alte autoritãţi la nivel central, cu Academia Românã, cu instituţii ştiinţifice specializate, cu instituţii de învãţãmânt, culturã, educaţie şi turism, cu organizaţii economice, organizaţii neguvernamentale, precum şi cu autoritãţile administraţiei publice locale;
IV. funcţia de autoritate de stat în domeniile sale de activitate:
1. întreprinde acţiuni şi iniţiative, potrivit competenţelor stabilite de lege, pentru participarea României la acţiunile de cooperare bilateralã şi multilateralã, la nivel subregional, regional şi global, pentru valorificarea oportunitãţilor şi facilitãţilor de asistenţã financiarã, tehnicã, tehnologicã şi ştiinţificã;
2. propune autoritãţilor competente sau, dupã caz, stabileşte, în condiţiile legii, instrumentele juridice, instituţionale, administrative şi economico-financiare pentru stimularea şi accelerarea integrãrii principiilor şi obiectivelor de mediu în celelalte politici sectoriale;
3. propune şi recomandã autoritãţilor competente sau, dupã caz, stabileşte mãsuri care sã asigure conformarea politicilor şi programelor de dezvoltare regionalã şi localã cu Strategia naţionalã de dezvoltare durabilã şi cu obiectivele stabilite prin strategiile pentru protecţia mediului şi gospodãrirea apelor;
4. propune şi recomandã autoritãţilor competente şi, dupã caz, stabileşte mãsuri care sã asigure conformarea cu legislaţia comunitarã de mediu;
5. coordoneazã activitatea de avizare, promovare, realizare şi monitorizare a investiţiilor de protecţie a mediului şi de gospodãrire a apelor şi silviculturã;
6. asigurã, la nivel naţional, controlul respectãrii de cãtre persoanele juridice şi fizice a reglementãrilor din domeniile mediului şi gospodãririi apelor şi silviculturii;
7. asigurã organizarea şi dezvoltarea activitãţii de cercetare ştiinţificã şi inginerie tehnologicã şi stabileşte conţinutul şi prioritãţile programelor de dezvoltare şi cercetare în domeniile sale de activitate;
8. organizeazã şi coordoneazã elaborarea de studii şi proiecte pentru investiţii în domeniile mediului, gospodãririi apelor, meteorologiei, hidrologiei, hidrogeologiei şi silviculturii;
9. iniţiazã, direct sau prin unitãţile aflate în coordonarea ori sub autoritatea sa, proiecte de parteneriat public-privat, negociazã, semneazã şi realizeazã contractele de parteneriat public-privat, în conformitate cu prevederile legale în domeniu;
10. iniţiazã şi dezvoltã programe de educaţie şi de instruire a specialiştilor în domeniul sãu de activitate, colaboreazã cu ministerele, cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţiile de învãţãmânt, ştiinţã şi culturã, cu reprezentanţii mijloacelor de informare a publicului;
11. coordoneazã activitatea administratorilor şi custozilor ariilor naturale protejate cãrora li s-au încredinţat administrarea şi/sau custodia;
12. reprezintã domeniul ariilor naturale protejate în relaţiile interne şi externe;
13. solicitã autoritãţilor şi instituţiilor din cadrul administraţiei publice centrale informaţii necesare elaborãrii Strategiei naţionale de dezvoltare durabilã în acord cu politica europeanã în materie, elaboreazã strategia, pe care o supune Guvernului spre adoptare;
14. solicitã autoritãţilor administraţiei publice centrale rapoarte cu privire la realizarea obiectivelor Strategiei naţionale de dezvoltare durabilã pe domeniile de responsabilitate ale acestora şi propune, dupã caz, revizuirea planurilor de acţiune în scopul atingerii ţintelor stabilite prin strategie;
15. asigurã raportarea indicatorilor de mediu din sistemul indicatorilor de dezvoltare durabilã la organismele internaţionale, pe baza datelor furnizate de celelalte autoritãţi responsabile de implementarea strategiilor sectoriale;
16. coordoneazã activitãţile în domeniul schimbãrilor climatice în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de gaze cu efect de serã şi adaptarea la efectele schimbãrilor climatice;
17. coordoneazã actualizarea anualã a Registrului naţional privind inventarul instalaţiilor care intrã sub incidenţa prevederilor legale privind prevenirea şi controlul integrat al poluãrii şi elaboreazã raportãrile solicitate de instituţiile europene şi internaţionale;
18. îndeplineşte funcţiile de secretariat tehnic şi administrativ pentru tratatele, convenţiile şi acordurile internaţionale din domeniile sale de responsabilitate, precum şi de punct focal naţional şi/sau de autoritate naţionalã competentã pentru activitãţile aflate în coordonarea unor instituţii, organisme şi organizaţii internaţionale, în conformitate cu prevederile tratatelor internaţionale la care România este parte;
19. asigurã secretariatele comisiilor mixte în domeniul mediului şi gospodãririi apelor, înfiinţate pentru implementarea acordurilor şi convenţiilor bilaterale;
20. coordoneazã activitãţile privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiental;
21. coordoneazã activitãţile privind evaluarea şi gestionarea calitãţii aerului;
22. coordoneazã şi supravegheazã respectarea prevederilor privind substanţele şi preparatele periculoase, în colaborare cu celelalte autoritãţi competente, potrivit legii;
23. coordoneazã şi supravegheazã respectarea prevederilor privind solul, subsolul şi gestionarea deşeurilor, în colaborare cu celelalte autoritãţi competente, potrivit legii;
24. organizeazã şi coordoneazã activitatea referitoare la protecţia naturii şi conservarea diversitãţii biologice, a habitatelor naturale, a speciilor de florã şi faunã sãlbaticã, în scopul utilizãrii durabile a acestora, dezvoltarea şi buna administrare a reţelei naţionale de arii protejate, în acord cu politicile şi practicile specifice aplicate la nivel european şi global, prin crearea structurilor de administrare proprii pentru ariile protejate care necesitã constituirea acestora, aprobã regimul de administrare a tuturor ariilor naturale protejate şi executarea controlului privind respectarea legislaţiei specifice;
25. asigurã, prin compartimentele proprii, prin unitãţile subordonate sau prin cele aflate sub autoritatea sa, secretariatele tehnice specifice activitãţilor de protecţie a mediului şi gospodãrire a apelor şi silviculturii;
26. stabileşte regimul de utilizare a resurselor de apã şi asigurã elaborarea de cercetãri, studii, prognoze şi strategii pentru domeniul gospodãririi cantitative şi calitative a apelor, precum şi elaborarea programelor de dezvoltare a lucrãrilor, instalaţiilor şi amenajãrilor de gospodãrire a apelor;
27. coordoneazã elaborarea şi reactualizarea schemelor directoare de management şi amenajare a bazinelor hidrografice şi desfãşurarea activitãţilor de interes public din domeniul meteorologiei şi hidrologiei;
28. coordoneazã aplicarea prevederilor legale în domeniul gospodãririi apelor;
29. asigurã baza metodologicã şi atestã persoanele juridice şi fizice pentru întocmirea studiilor de meteorologie, hidrologie şi hidrogeologie, a studiilor şi proiectelor de gospodãrire a apelor, pentru evaluarea stãrii de siguranţã în exploatare a barajelor şi a altor lucrãri hidrotehnice;
30. coordoneazã activitatea de avizare şi de autorizare, din punctul de vedere al gospodãririi apelor, a lucrãrilor care se construiesc pe ape sau în legãturã cu apele, activitatea de avizare a documentaţiilor de evaluare a stãrii de siguranţã în exploatare a barajelor existente şi a proiectelor barajelor noi, precum şi activitatea de emitere a autorizaţiilor de funcţionare în condiţii de siguranţã a barajelor aflate în exploatare şi a acordurilor de funcţionare în siguranţã pentru barajele noi;
31. stabileşte strategia organizãrii la nivel naţional a activitãţilor de meteorologie, hidrologie şi hidrogeologie, a sistemului de informare, prognozã şi avertizare asupra fenomenelor hidrometeorologice periculoase şi a sistemului de avertizare în caz de accident la construcţiile hidrotehnice;
32. coordoneazã realizarea Planului de management al fluviului Dunãrea pentru teritoriul României;
33. dispune mãsuri de instituire a unui regim de supraveghere specialã sau de oprire a activitãţii poluatorului ori a instalaţiei care provoacã poluarea apelor;
34. coordoneazã activitatea de elaborare a planurilor de apãrare împotriva inundaţiilor;
35. organizeazã şi certificã corpul de experţi pentru evaluarea stãrii de siguranţã în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanţã A şi B, precum şi activitatea de avizare a specialiştilor pentru asigurarea stãrii de siguranţã în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanţã C şi D;
36. aprobã lista definitivã a barajelor, cu declararea publicã a caracteristicilor generale, a categoriei de importanţã şi a gradului de risc asociat acestora, lista barajelor cu risc sporit şi a celor din categoria de importanţã majorã, precum şi fişele de evidenţã a barajelor administrate de deţinãtorii cu orice titlu;
37. certificã personalul de conducere şi coordonare a activitãţii de urmãrire în timp a barajelor şi controleazã activitatea acestuia;
38. elaboreazã lista de specificaţii tehnice şi metode standardizate pentru analiza şi monitorizarea stãrii apelor;
39. coordoneazã activitatea comitetelor de bazin;
40. coordoneazã activitatea de elaborare a politicilor publice în domeniul protecţiei mediului şi gospodãririi apelor şi silviculturii;
41. asigurã administrarea ariilor naturale protejate din reţeaua naţionalã şi controlul activitãţilor desfãşurate în interiorul acestora, prin administraţii aflate în subordinea şi/sau în coordonarea sa metodologicã;
42. dezvoltã şi actualizeazã bazele de date privind Reţeaua naţionalã de arii naturale protejate, delimiteazã pe hãrţile topografice limitele ariilor naturale protejate din cadrul reţelei naţionale, actualizeazã lista naţionalã a ariilor protejate;
43. sprijinã din punct de vedere tehnic dezvoltarea de politici şi strategii privind educaţia ecologicã şi conştientizarea publicului în domeniul ariilor protejate;
44. iniţiazã, realizeazã şi sprijinã instruirea şi pregãtirea personalului aparţinând administraţiilor ariilor naturale protejate, pe baza unui program aprobat anual;
45. stabileşte uniforma şi însemnele specifice obligatorii pentru administraţiile din subordinea sa şi elibereazã legitimaţiile de control;
46. constituie, în conformitate cu prevederile <>art. 20 alin. (6) din Legea nr. 555/2004 privind unele mãsuri pentru privatizarea Societãţii Naţionale a Petrolului "Petrom - S.A." Bucureşti, un organism specializat care sã elaboreze documentele pe baza cãrora se gestioneazã contul din care se vor suporta cheltuielile pentru pretenţiile de contaminare istoricã, prevãzut la art. 20 alin. (1) din aceeaşi lege;
47. urmãreşte realizarea obiectivelor Strategiei naţionale de dezvoltare durabilã, pe baza rapoartelor primite din partea autoritãţilor administraţiei publice centrale pentru domeniile de responsabilitate ale acestora, şi propune, dupã caz, revizuirea planurilor de acţiune în scopul atingerii ţintelor stabilite prin strategie;
48. asigurã baza metodologicã şi întocmeşte Registrul naţional al persoanelor fizice şi juridice care elaboreazã Raportul de mediu, Raportul privind impactul asupra mediului, Bilanţul de mediu, Raportul de amplasament, Raportul de securitate şi Studiul de evaluare adecvatã;
49. organizeazã periodic acţiuni de verificare a stãrii tehnice şi funcţionale a lucrãrilor hidrotehnice cu rol de apãrare împotriva inundaţiilor, indiferent de deţinãtor, şi stabileşte mãsurile ce se impun;
V. funcţia de administrare:
1. închiriazã, în condiţiile legii, bunurile imobile proprietate a statului, pe care le are în administrare. Sumele obţinute din chirii constituie venituri la bugetul de stat;
2. poate închiria sau primi în administrare, în condiţiile legii, în vederea desfãşurãrii activitãţii proprii, bunuri mobile şi imobile proprietate publicã sau privatã;
3. coordoneazã activitatea de administrare a patrimoniului unitãţilor aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa;
4. programeazã, coordoneazã şi monitorizeazã utilizarea asistenţei financiare nerambursabile acordate României de Uniunea Europeanã în domeniile sale de activitate;
5. asigurã documentaţiile necesare pentru concesionarea resurselor de apã şi a lucrãrilor de gospodãrire a apelor care aparţin domeniului public sau, dupã caz, pentru darea în administrare a acestora şi urmãreşte îndeplinirea de cãtre concesionar, respectiv administrator a sarcinilor ce îi revin;
6. atribuie administrarea ariilor naturale protejate pe bazã de contracte de administrare sau convenţii de custodie, conform legislaţiei în vigoare;
VI. funcţia de implementare şi coordonare a asistenţei financiare neramburasabile acordate României de Uniunea Europeanã în domeniul mediului şi pãdurilor şi a programelor finanţate din fonduri comunitare, naţionale, precum şi din alte surse legal constituite:
1. iniţiazã, finanţeazã şi gestioneazã, în condiţiile legii, programe şi proiecte de dezvoltare durabilã în domeniile sale de activitate, precum şi în alte domenii stabilite prin lege sau prin acte administrative ale autoritãţilor administraţiei publice centrale;
2. elaboreazã prioritãţile, criteriile de eligibilitate şi procedurile necesare finanţãrii, implementãrii şi monitorizãrii programelor şi proiectelor din domeniile sale de activitate;
3. raporteazã sau, dupã caz, informeazã Comisia Europeanã asupra mãsurilor legislative adoptate în domeniile reglementate de acquis-ul comunitar de mediu, potrivit domeniilor sale de responsabilitate, suplimentar faţã de procesul de notificare a mãsurilor naţionale care transpun acest acquis;
4. coordoneazã şi urmãreşte implementarea legislaţiei naţionale armonizate cu prevederile şi cerinţele legislaţiei comunitare de mediu şi silviculturii;
5. urmãreşte implementarea Planului naţional de acţiune pentru protecţia mediului;
6. organizeazã sistemul informaţional specific domeniului gospodãririi apelor şi evidenţei dreptului de folosire cantitativã şi calitativã a apelor;
7. stabileşte metodologia de fundamentare a sistemului de plãţi în domeniul apelor, precum şi procedura de elaborare a acesteia;
8. elaboreazã şi urmãreşte aplicarea Programului de eliminare treptatã a emisiilor şi pierderilor de substanţe periculoase în ape;
9. dispune expertizarea lucrãrilor hidrotehnice cu risc crescut de avarie şi stabileşte, împreunã cu autoritatea publicã centralã din domeniul lucrãrilor publice, mãsurile operative imediate şi de perspectivã pentru evitarea accidentelor;
10. elaboreazã şi promoveazã normele de calitate a resurselor de apã legate de funcţiile apei privind calitatea apei brute pentru apa potabilã, calitatea apei necesare susţinerii vieţii peştilor şi crustaceelor;
11. evalueazã anual îndeplinirea obligaţiilor asumate de pãrţi prin contractele de administrare şi convenţiile de custodie;
12. înştiinţeazã deţinãtorii şi administratorii de terenuri cu privire la propunerile de declarare de noi arii naturale protejate şi organizeazã consultãri cu toţi factorii interesaţi;
13. coordoneazã activitãţile privind introducerea pe piaţã a substanţelor amestecurilor şi articolelor şi coopereazã în acest sens cu Agenţia pentru Produse Chimice de la Helsinki;
14. întreprinde demersurile şi ia mãsurile necesare pentru a avea acces la baza de date şi informaţii cu caracter confidenţial a Agenţiei pentru Produse Chimice de la Helsinki;
15. stabileşte, în condiţiile legii, proceduri prin care Ministerul Mediului şi Pãdurilor şi institutele din subordinea, de sub autoritatea şi din coordonarea acestuia pot desfãşura activitãţile solicitate de cãtre Agenţia pentru Produse Chimice de la Helsinki, inclusiv activitãţi remunerate de cãtre aceastã instituţie;
VII. funcţia de monitorizare, inspecţie şi control:
1. efectueazã controlul şi inspecţia activitãţilor şi serviciilor din domeniul sãu de activitate;
2. avizeazã şi urmãreşte realizarea programelor şi proiectelor de infrastructurã din domeniile sale de activitate;
3. exercitã activitãţi de audit intern şi control, atât la nivelul aparatului propriu, cât şi la nivelul celorlalte entitãţi implicate în gestionarea şi utilizarea fondurilor comunitare, alocate pentru programele şi proiectele de dezvoltare durabilã;
4. colaboreazã cu structurile implicate în activitatea de combatere a infracţiunilor împotriva intereselor financiare ale Comunitãţilor Europene şi asigurã comunicarea cu acestea;
5. asigurã controlul utilizãrii resurselor financiare alocate prin bugetul de stat şi a resurselor din credite interne şi externe, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente, utilizate necorespunzãtor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 529/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
6. asigurã îndrumarea metodologicã şi proceduralã a activitãţii structurilor cu atribuţii vizând implementarea programelor din domeniile sale de activitate;
7. asigurã, prin compartimentele proprii sau unitãţile subordonate, controlul respectãrii legislaţiei în domeniile protecţiei mediului, gospodãririi apelor şi siguranţei în exploatare a barajelor şi constatã contravenţiile pentru nerespectarea acesteia, aplicã sancţiunile şi, dupã caz, sesizeazã organele de urmãrire penalã, potrivit prevederilor legale;
8. organizeazã periodic acţiuni de verificare a stãrii tehnice şi funcţionale a lucrãrilor hidrotehnice cu rol de apãrare împotriva inundaţiilor, indiferent de deţinãtor, şi stabileşte mãsurile ce se impun;
9. coordoneazã şi monitorizeazã procesul de implementare a Schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de serã;
10. propune şi coordoneazã programe de cercetare pentru evaluarea stãrii de conservare a habitatelor naturale, a diversitãţii biologice şi a altor bunuri ale patrimoniului natural existente pe teritoriul ţãrii, ce urmeazã a fi finanţate din bugetul de stat sau din alte surse, şi analizeazã şi promoveazã rezultatele obţinute.
ART. 6
Ministerul Mediului şi Pãdurilor exercitã urmãtoarele atribuţii cu caracter general:
a) organizeazã, împreunã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale şi cu alte persoane juridice, dupã caz, promovarea acţiunilor derulate în domeniile sale de activitate;
b) colaboreazã cu asociaţiile profesionale şi patronale din domeniile sale de activitate şi asigurã dialogul permanent cu acestea, cu mass-media şi cu societatea civilã, în scopul informãrii reciproce şi perfecţionãrii cadrului legislativ existent;
c) participã la sprijinirea dezvoltãrii capacitãţii administrative a structurilor implicate în programele din domeniile sale de activitate, precum şi la consolidarea şi extinderea parteneriatelor;
d) participã, cu experţi desemnaţi, la întâlnirile grupurilor de lucru în legãturã cu domeniile sale de activitate;
e) participã la schimbul de informaţii şi experienţã în relaţiile cu instituţiile şi organismele naţionale şi internaţionale privitoare la domeniile sale de activitate, în condiţiile legii;
f) fundamenteazã necesarul de fonduri de la bugetul de stat, din credite interne, credite externe, precum şi din alte surse de finanţare legal constituite pentru domeniile sale de activitate;
g) asigurã finanţarea activitãţii de reglementare din domeniile sale de activitate;
h) finanţeazã, în condiţiile legii, elaborarea/adoptarea versiunilor în limba românã a standardelor şi, dupã caz, a anexelor naţionale din domeniile sale de activitate;
i) gestioneazã resursele financiare alocate prin bugetul de stat, din credite interne, credite externe, precum şi din alte surse de finanţare legal constituite pentru domeniile sale de activitate;
j) susţine şi mediazã constituirea de parteneriate la nivel central şi local în domeniile sale de activitate, în condiţiile legii;
k) iniţiazã, împreunã cu instituţiile de profil, programe menite sã sprijine pregãtirea profesionalã a funcţionarilor publici şi a personalului angajat, în domeniile sale de activitate;
l) realizeazã cercetãri de opinie publicã, cantitative şi calitative, prin intermediul unor instituţii specializate, în vederea fundamentãrii documentelor strategice, a campaniilor de comunicare şi a informãrii opiniei publice în domeniile de activitate ale ministerului;
m) contracteazã, în condiţiile legii, servicii specializate în vederea obţinerii documentelor, studiilor, colectãrii datelor şi informaţiilor necesare realizãrii atribuţiilor sale, precum şi servicii de consultanţã, inclusiv servicii de evaluare, prognozã şi statisticã;
n) editeazã, direct sau prin unitãţile subordonate/din coordonarea/sub autoritatea sa, publicaţii de specialitate şi de informare specifice domeniilor sale de activitate;
o) organizeazã şi sprijinã, în condiţiile legii, activitãţi şi manifestãri pentru promovarea şi susţinerea proiectelor din domeniile sale de activitate atât în ţarã, cât şi în strãinãtate, prin expoziţii, simpozioane, sesiuni de comunicãri, congrese, colocvii şi alte asemenea activitãţi;
p) monitorizeazã şi evalueazã politicile publice cu impact asupra domeniilor sale de activitate;
r) faciliteazã realizarea de schimburi de bune practici între structurile implicate în derularea programelor din domeniile sale de activitate;
s) asigurã derularea dialogului social şi a relaţiei cu partenerii sociali pentru problematica ce revine în responsabilitatea sa;
ş) primeşte şi rezolvã sau, dupã caz, transmite spre soluţionare celor în drept, potrivit competenţelor, sesizãrile persoanelor fizice şi juridice, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitãţii de soluţionare a petiţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 233/2002 ;
t) asigurã protecţia informaţiilor clasificate, prevenirea şi combaterea terorismului, implementarea prevederilor legislaţiei Uniunii Europene în domeniile sale de competenţã, prin activitãţi specifice, în condiţiile legii;
ţ) asigurã accesul publicului la informaţiile de mediu, consultarea şi participarea acestuia la luarea deciziilor privind mediul.
ART. 7
(1) Atribuţiile Ministerului Mediului şi Pãdurilor sunt exercitate direct sau prin organisme tehnice specializate, autoritãţi sau instituţii publice aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea ministerului, prin alte autoritãţi sau societãţi comerciale autorizate.
(2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, Ministerul Mediului şi Pãdurilor poate solicita şi obţine, fãrã plata tarifelor, informaţii privind datele înregistrate în Registrul comerţului computerizat.
(3) Ministerul Mediului şi Pãdurilor îndeplineşte orice alte atribuţii din domeniile sale de activitate, stabilite prin acte normative.
ART. 8
În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Mediului şi Pãdurilor colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritãţi ale administraţiei publice locale, cu alte instituţii şi autoritãţi, precum şi cu orice alte persoane juridice.
ART. 9
În îndeplinirea atribuţiilor sale, Ministerul Mediului şi Pãdurilor este autorizat:
a) sã desfãşoare activitãţi de informare, publicitate şi promovare a programelor din domeniile sale de activitate, potrivit legii;
b) sã contracteze, în condiţiile legii, servicii de specialitate de traduceri, documentare şi arhivare documente;
c) sã încheie protocoale de colaborare şi schimb de informaţii cu alte instituţii publice, private, organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, potrivit competenţelor sale;
d) sã dea dispoziţii obligatorii pentru aplicarea mãsurilor dispuse ca urmare a exercitãrii atribuţiilor sale potrivit legii;
e) sã solicite, în condiţiile legii, informaţiile şi datele necesare realizãrii atribuţiilor sale;
f) sã efectueze acte de control conform reglementãrilor în vigoare şi regulamentelor naţionale şi comunitare în domeniile sale de activitate, încheind în acest sens procese-verbale de control cu valoare de titluri de creanţã ce constituie titluri executorii în condiţiile legii, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 529/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. În exercitarea atribuţiilor de control, reprezentanţii mandataţi solicitã documentele şi informaţiile necesare;
g) sã efectueze transport în cont propriu, în condiţiile legii;
h) sã aplice sancţiuni prevãzute de lege în competenţa sa, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor

ART. 10
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Mediului şi Pãdurilor este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) Numãrul maxim de posturi aprobat pentru Ministerul Mediului şi Pãdurilor este de 777, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(3) În structura organizatoricã a Ministerului Mediului şi Pãdurilor se organizeazã şi funcţioneazã, în subordinea ministrului şi a secretarilor de stat, cabinetele demnitarilor.
(4) Atribuţiile şi responsabilitãţile compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Mediului şi Pãdurilor se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului mediului şi pãdurilor.
(5) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori a raporturilor de muncã se aprobã prin ordin al ministrului mediului şi pãdurilor, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(6) Ministerul Mediului şi Pãdurilor preia personalul şi fondurile de salarii aferente acestuia de la Ministerul Mediului, care se reorganizeazã, şi de la Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale - aferent activitãţii privind pãdurile şi structurilor specializate în acest domeniu, conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, cu menţinerea nivelului salarizãrii prevãzut de actele normative în vigoare.
(7) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al ministrului mediului şi pãdurilor, se pot organiza servicii, birouri şi alte compartimente şi se poate stabili numãrul posturilor aferente, cu încadrarea în numãrul de posturi aprobat.
(8) Pentru inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare se preia un numãr de 109 autovehicule, din care 91 autovehicule pentru acţiuni speciale şi 18 autospeciale.
ART. 11
(1) Ministerul Mediului şi Pãdurilor are în subordine, sub autoritate sau în coordonare unitãţile prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatoricã, regulamentele de organizare şi funcţionare, statele de funcţii, numãrul de posturi şi încadrarea personalului din unitãţile care funcţioneazã în subordinea Ministerului Mediului şi Pãdurilor, prevãzute în anexa nr. 2, se aprobã prin ordin al ministrului mediului şi pãdurilor, în limita numãrului maxim de posturi, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(3) Conducãtorii unitãţilor prevãzute în anexa nr. 2 sunt numiţi şi mandataţi sã conducã unitãţile şi sunt eliberaţi din funcţie, dupã caz, prin ordin al ministrului mediului şi pãdurilor, respectiv prin decizie a primului-ministru sau prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea ministrului mediului şi pãdurilor, conform legislaţiei aplicabile în cazul fiecãrei unitãţi.
ART. 12
(1) În structura Ministerului Mediului şi Pãdurilor, în cadrul numãrului de posturi aprobat, funcţioneazã Direcţia generalã AM POS Mediu, care îndeplineşte funcţia de Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial mediu şi 8 organisme intermediare pentru Programul operaţional sectorial mediu, organizate ca direcţii la nivelul celor 8 regiuni de dezvoltare stabilite prin <>Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regionalã în România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial mediu coordoneazã organismele intermediare pentru Programul operaţional sectorial mediu.
ART. 13
(1) În subordinea Ministerului Mediului şi Pãdurilor se organizeazã şi funcţioneazã, în condiţiile legii, unitãţi de management al proiectului şi unitãţi de implementare a proiectelor, conduse de câte un director de proiect, în vederea asigurãrii unui cadru unitar pentru managementul şi implementarea proiectelor finanţate prin împrumuturi externe rambursabile sau nerambursabile.
(2) Structura organizatoricã, numãrul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale unitãţilor prevãzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului mediului şi pãdurilor.
(3) Ministrul mediului şi pãdurilor numeşte personalul unitãţilor prevãzute la alin. (1) şi stabileşte competenţele directorului de proiect.
ART. 14
(1) Pe lângã Ministerul Mediului şi Pãdurilor funcţioneazã urmãtoarele organisme consultative:
a) Comitetul interministerial pentru coordonarea integrãrii domeniului protecţiei mediului în politicile şi strategiile sectoriale la nivel naţional;
b) Comitetul ministerial pentru situaţii de urgenţã (CMSU);
c) Comisia naţionalã pentru siguranţa barajelor şi a altor lucrãri hidrotehnice (CONSIB);
d) Comitetul naţional român pentru Programul hidrologic internaţional;
e) Comisia naţionalã de acordare a etichetei ecologice;
f) Comitetul consultativ de organizare şi coordonare a schemelor de management de mediu şi audit;
g) Comisia tehnico-economicã;
h) Centrul român pentru reconstrucţia ecologicã a râurilor şi lacurilor;
i) Comisia naţionalã privind schimbãrile climatice;
j) Consiliul interministerial al apelor;
k) Comitetul de avizare pentru probleme de mediu Petrom.
(2) Comitetul prevãzut la alin. (1) lit. k) are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) urmãreşte, verificã şi inspecteazã realizarea obligaţiilor de mediu asumate prin contractul de privatizare şi decide asupra mãsurilor pe care le ia Ministerul Mediului şi Pãdurilor pentru asumarea responsabilitãţii execuţiei acestora;
b) aprobã realizarea expertizelor acolo unde situaţia o impune;
c) analizeazã Referatul privind notificãrile preliminare şi intermediare, precum şi notificãrile de platã primite de la Societatea Comercialã "Petrom" - S.A., punctele de vedere, observaţiile şi recomandãrile exprimate asupra acestora şi decid asupra lor;
d) decide asupra aprobãrii sau refuzului plãţilor prevãzute în notificãrile de platã.
(3) Preşedintele Comitetului de avizare pentru probleme de mediu Petrom este ministrul mediului şi pãdurilor.
(4) Comitetul pentru probleme de mediu Petrom are în componenţa sa reprezentanţi ai direcţiilor din cadrul Ministerului Mediului şi Pãdurilor, Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, Gãrzii Naţionale de Mediu, ai agenţiilor regionale şi judeţene pentru protecţia mediului, ai altor ministere cu atribuţii în acest domeniu în baza legii, precum şi experţi externi solicitaţi, dupã caz.
(5) Componenţa comitetului prevãzut la alin. 1 lit. k), atribuţiile specifice şi regulamentul de organizare şi funcţionare a acestuia se stabilesc prin ordin al ministrului mediului şi pãdurilor.
(6) Membrii organismelor prevãzute la alin. (1) sunt salarizaţi de unitãţile la care sunt angajaţi, iar secretariatele tehnice permanente ale acestor organisme se asigurã de Ministerul Mediului şi Pãdurilor sau de unitãţile desemnate dintre cele prevãzute în anexa nr. 2, în cadrul numãrului de posturi aprobat.
(7) Regulamentele de organizare şi funcţionare a organismelor consultative prevãzute la alin. (1) lit. a)-i), precum şi componenţa acestora se aprobã prin ordin al ministrului mediului şi pãdurilor.

SECŢIUNEA a 3-a
Conducerea şi administrarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor

ART. 15
(1) Conducerea Ministerului Mediului şi Pãdurilor se asigurã de cãtre ministrul mediului şi pãdurilor.
(2) Ministrul mediului şi pãdurilor reprezintã ministerul în justiţie, în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii interne şi internaţionale, precum şi cu persoane fizice şi juridice române şi strãine.
(3) Ministrul mediului şi pãdurilor este ordonator principal de credite şi îndeplineşte atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul mediului şi pãdurilor emite ordine şi instrucţiuni.
(5) Prin ordin al ministrului mediului şi pãdurilor pot fi delegate atribuţii şi persoanelor cu funcţii de conducere.
ART. 16
(1) Ministrul mediului şi pãdurilor este ajutat în activitatea sa de 3 secretari de stat numiţi prin decizii ale primului-ministru, precum şi de secretarul general şi de 2 secretari generali adjuncţi, numiţi în condiţiile legii.
(2) În cazul în care ministrul mediului şi pãdurilor, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, desemneazã un secretar de stat sã exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru despre aceasta.
(3) Secretarii de stat exercitã atribuţiile delegate prin ordin al ministrului mediului şi pãdurilor.
(4) Secretarul general şi, respectiv, secretarii generali adjuncţi ai Ministerului Mediului şi Pãdurilor au atribuţiile şi responsabilitãţile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Aceştia pot îndeplini şi alte atribuţii prevãzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului Mediului şi Pãdurilor ori încredinţate de ministrul mediului şi pãdurilor.
(5) Atribuţiile direcţiilor, serviciilor, birourilor şi ale altor compartimente din cadrul Ministerului Mediului şi Pãdurilor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin ordin al ministrului mediului şi pãdurilor.
ART. 17
(1) Pe lângã ministrul mediului şi pãdurilor funcţioneazã, ca entitãţi consultative, Colegiul ministerului şi Consiliul consultativ.
(2) Componenţa şi regulamentul de funcţionare ale celor douã entitãţi consultative prevãzute la alin. (1) se aprobã prin ordin al ministrului mediului şi pãdurilor.
ART. 18
Ministerul Mediului şi Pãdurilor poate închiria unor operatori economici sau poate da în administrare altor instituţii de utilitate publicã spaţii situate în imobilele proprietate publicã ori privatã a statului în care îşi desfãşoarã activitatea şi pe care le administreazã, în condiţiile legii, în urmãtoarele scopuri:
a) organizarea bufetelor de incintã;
b) instalarea de automate pentru bãuturi calde şi reci;
c) mijloace de publicitate;
d) pentru alte activitãţi care au legãturã cu activitatea Ministerului Mediului şi Pãdurilor sau sunt necesare în derularea activitãţii acestuia.
ART. 19
(1) Stabilirea numãrului maxim de autoturisme şi a consumului lunar de carburanţi se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
(2) Pentru activitãţi specifice de control la unitãţile din subordine, pentru deplasãri în caz de poluare, accidente industriale, apãrare împotriva inundaţiilor şi fenomenelor meteorologice periculoase, pentru realizarea atribuţiilor ce revin organismelor intermediare pentru Programul operaţional sectorial pentru infrastructura de mediu, în caz de alte urgenţe de mediu şi de gospodãrire a apelor, precum şi pentru inspecţiile silvice se utilizeazã un numãr de 16 autovehicule cu un consum lunar de 500 litri/autovehicul.
(3) Pentru transportul demnitarilor şi parcul comun, numãrul de autoturisme se stabileşte potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 20
Ministerul Mediului şi Pãdurilor este încadrat cu funcţionari publici cu funcţii generale, funcţionari publici cu funcţii specifice şi cu personal angajat cu contract individual de muncã, salarizaţi în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 21
(1) Pentru realizarea obiectivelor şi atribuţiilor sale generale şi specifice, Ministerul Mediului şi Pãdurilor poate colabora cu specialişti în diverse domenii de activitate, prin încheierea de convenţii civile sau contracte individuale de muncã cu timp parţial, dupã caz, în condiţiile legii.
(2) În situaţiile în care persoanele prevãzute la alin. (1) se deplaseazã în ţarã, în interesul instituţiei, Ministerul Mediului şi Pãdurilor poate suporta cheltuielile de transport, cazare şi diurnã, în condiţiile stabilite de lege pentru personalul propriu, în mãsura în care prin convenţiile civile sau prin contractele individuale de muncã cu timp parţial încheiate s-a prevãzut acest lucru.
ART. 22
Patrimoniul Ministerului Mediului şi Pãdurilor se constituie prin preluarea bunurilor mobile şi imobile, aflate în administrarea sau, dupã caz, în proprietatea Ministerului Mediului şi Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale - aferent domeniului preluat, inclusiv patrimoniul acestora, pe baza protocolului de predare-preluare.

CAP. II
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 23
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 24
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 57/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 9 februarie 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul mediului şi pãdurilor,
Borbely Laszlo

Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Ministrul agriculturii
şi dezvoltãrii rurale,
Mihail Dumitru

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 29 decembrie 2009.
Nr. 1.635.

ANEXA 1

NOTÃ(CTCE)
Structura organizatoricã a Ministerului Mediului şi Pãdurilor se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 22, din 12 ianuarie 2010 la pagina 10. A se vedea imaginea asociatã.


ANEXA 2
-------

1. Unitãţi care funcţioneazã în subordinea Ministerului Mediului şi Pãdurilor


┌──────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │
│crt. │ Denumirea unitãţii │
├──────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ I. Instituţii publice cu personalitate juridicã finanţate integral din │
│ bugetul de stat │
├──────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului │
├──────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Administraţia Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii" │
├──────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Garda Naţionalã de Mediu │
├──────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare*) │
├──────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ II. Unitãţi cu finanţare externã şi de la bugetul de stat │
├──────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Unitãţi de management al proiectului (UMP) │
├──────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Unitãţi de implementare a proiectului (UIP) │
└──────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



NOTĂ?:
Numãrul maxim de posturi finanţate de la bugetul de stat pentru instituţiile prevãzute la cap. I este de 4.162, din care:
- Garda Naţionalã de Mediu - 953 de posturi;
- Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului - 2.474 de posturi, din care 2.193 de posturi pentru instituţiile publice din subordine;
- Administraţia Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii" - 173 de posturi;
- Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare - 562 de posturi.

2. Unitãţi care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Mediului şi Pãdurilor


┌──────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │
│crt. │ Denumirea unitãţii │
├──────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Administraţia Naţionalã de Meteorologie │
├──────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva │
└──────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



3. Unitãţi care funcţioneazã în coordonarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor


┌──────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │
│crt. │ Denumirea unitãţii │
├──────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Unitãţi finanţate din venituri proprii │
├──────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Administraţia Fondului pentru Mediu │
├──────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Administraţia Naţionalã "Apele Române" │
├──────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Unitãţi finanţate din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat│
├──────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Mediului │
└──────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


-------
* Se preiau inclusiv bunurile mobile şi imobile ale acestor instituţii.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016