Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.631 din 29 decembrie 2009  privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.631 din 29 decembrie 2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 2 din 4 ianuarie 2010

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 115/2009 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale şi principalele atribuţii

ART. 1
(1) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, care se organizeazã şi funcţioneazã în subordinea Guvernului.
(2) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului realizeazã politica guvernamentalã în urmãtoarele domenii de activitate: dezvoltare regionalã, coeziune şi dezvoltare teritorialã, cooperare transfrontalierã, transnaţionalã şi interregionalã, amenajarea teritoriului, urbanism şi arhitecturã, locuire, gestiune şi dezvoltare imobiliar-edilitarã, lucrãri publice, construcţii şi turism.
ART. 2
Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului are sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, latura nord, sectorul 5, dispune de spaţii în imobilul din municipiul Bucureşti, Bd. Libertãţii nr. 12, sectorul 5, şi utilizeazã spaţii în municipiul Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, în condiţiile legii.
ART. 3
Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului se substituie în toate drepturile şi obligaţiile decurgând din toate actele normative, contractele, convenţiile, înţelegerile, protocoalele, memorandumurile şi acordurile, precum şi în toate litigiile în care fostul Minister al Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei şi fostul Minister al Turismului sunt parte.
ART. 4
Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului exercitã urmãtoarele funcţii:
a) de planificare strategicã;
b) de reglementare şi avizare;
c) de reprezentare;
d) de autoritate de stat în domeniile sale de activitate;
e) de administrare;
f) de implementare a programelor finanţate din fonduri comunitare, naţionale, precum şi din alte surse legal constituite;
g) de promovare a destinaţiilor turistice naţionale;
h) de monitorizare şi control;
i) de coordonare.
ART. 5
În realizarea funcţiilor sale, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
I. funcţia planificare strategicã:
a) elaboreazã strategii pentru domeniile sale de activitate:
- Strategia naţionalã de dezvoltare teritorialã, care are la bazã Conceptul strategic de dezvoltare teritorialã a României;
- strategii de dezvoltare a produselor şi destinaţiilor turistice;
- Strategia de privatizare şi postprivatizare în domeniul turismului;
- Strategia de pregãtire şi formare profesionalã în domeniile sale de activitate;
- strategii de comunicare în domeniile sale de activitate;
b) elaboreazã politici, programe şi planuri pentru domeniile sale de activitate:
- stabileşte cadrul tematic, organizeazã şi finanţeazã programe/proiecte multianuale pentru cercetarea, dezvoltarea şi inovarea sectorialã prenormativã, inclusiv activitatea de reglementare în domeniile sale de activitate, precum şi alte activitãţi de reglementare specifice domeniilor sale de activitate, prin institutele naţionale de cercetare-dezvoltare şi instituţiile care funcţioneazã în coordonarea şi/sau în subordinea şi/sau sub autoritatea sa, şi asigurã valorificarea rezultatelor ca informaţii/documente de interes public;
- politici de dezvoltare teritorialã, în conformitate cu obiectivele strategice privind coeziunea teritorialã;
- Planul de amenajare a teritoriului naţional;
- planuri de amenajare a teritoriului regional, în scopul fundamentãrii planurilor de dezvoltare regionalã;
- Regulamentul general de urbanism;
- planuri naţionale multianuale privind creşterea performanţei energetice a clãdirilor;
- politica în domeniul locuirii la nivel naţional;
- planuri de dezvoltare a infrastructurii turistice;
- planuri de marketing al turismului;
- politica economicã în domeniile sale de activitate;
- programe de comunicare;
c) coreleazã politicile şi strategiile sectoriale de dezvoltare pentru asigurarea unei strategii guvernamentale coerente de dezvoltare teritorialã regionalã şi naţionalã a României;
II. funcţia de reglementare şi avizare:
a) elaboreazã cadrul normativ naţional şi instituţional necesar realizãrii obiectivelor din programele elaborate pentru domeniile sale de activitate;
b) iniţiazã, elaboreazã şi avizeazã, dupã caz, proiecte de acte normative şi de acorduri internaţionale în domeniile sale de activitate;
c) elaboreazã norme, instrucţiuni şi metodologii specifice domeniilor sale de activitate;
d) emite avize şi dã aprobãrile de specialitate prevãzute de lege în domeniile sale de activitate;
e) organizeazã sistemul de elaborare, avizare şi aprobare a reglementãrilor tehnice şi economice pentru domeniile sale de activitate, precum şi documentarea specialiştilor, în condiţiile legii;
f) emite avizul în vederea aprobãrii indicatorilor tehnicoeconomici ai obiectivelor de investiţii publice de interes naţional din competenţa de aprobare a Guvernului şi avizeazã proiectele de acte normative privind indicatorii tehnico-economici ai acestora;
g) avizeazã planuri de amenajare a teritoriului zonal, judeţean, local, necesare soluţionãrii unor probleme specifice de importanţã naţionalã sau regionalã;
h) avizeazã documentaţiile de amenajare a teritoriului şi urbanism, conform legii;
i) vizeazã planurile de amenajare a teritoriului şi de urbanism pentru zonele cu monumente înscrise în Lista patrimoniului mondial;
j) autorizeazã operatorii economici şi personalul de specialitate din turism, respectiv licenţiazã agenţiile de turism, clasificã structurile de primire turistice, omologheazã pârtiile, traseele de schi şi traseele turistice montane, breveteazã şi atestã personalul de specialitate, avizeazã capacitatea instituţionalã şi eficacitatea educaţionalã în domeniul formãrii profesionale, autorizeazã plajele turistice şi activitãţile din industria de agrement, acrediteazã centrele naţionale de informare şi promovare turisticã;
k) atestã ca staţiuni turistice de interes local sau naţional localitãţi sau pãrţi de localitãţi, la solicitarea autoritãţilor publice locale;
l) elibereazã certificate de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor pentru societãţile comerciale din domeniul turismului;
m) avizeazã documentaţiile de urbanism privind zonele şi staţiunile turistice, precum şi documentaţiile privind construcţiile în domeniul turismului, conform legii;
n) coordoneazã elaborarea reglementãrilor tehnice în domeniul reducerii riscului seismic al construcţiilor existente şi participã la elaborarea programelor pentru educarea populaţiei privind comportarea în caz de seisme;
III. funcţia de reprezentare:
a) asigurã în numele statului român, cu aprobarea Guvernului, reprezentarea pe plan intern şi internaţional în domeniile sale de activitate;
b) reprezintã interesele statului în diferite organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile şi cu alte înţelegeri stabilite în acest scop, şi dezvoltã relaţii de colaborare cu organe şi cu organizaţii similare din alte state, precum şi cu organisme internaţionale în domeniile sale de activitate;
c) organizeazã evenimente/întâlniri cu reprezentanţi ai instituţiilor publice, private, organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, naţionale şi internaţionale, din domeniile sale de activitate;
d) iniţiazã şi negociazã, din împuternicirea Guvernului, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale sau propune acestuia întocmirea formelor de aderare la cele existente şi ia mãsuri de aplicare a acestora, în domeniile sale de activitate;
IV. funcţia de autoritate de stat:
a) asigurã urmãrirea aplicãrii şi controlul respectãrii reglementãrilor în domeniile sale de activitate, precum şi al funcţionãrii instituţiilor şi organismelor care îşi desfãşoarã activitatea în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea sa;
b) emite avize şi aprobãri de specialitate pentru obiectivele de investiţii finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, de la bugetele locale, din fonduri comunitare europene, din fonduri speciale şi din credite garantate de stat, precum şi pentru lucrãrile de interes naţional care sunt finanţate din alte surse;
c) exercitã controlul de prim nivel pentru programele pentru care ministerul este autoritate naţionalã sau autoritate de management, conform regulilor stabilite în cadrul programelor de cooperare teritorialã europeanã;
d) evalueazã şi propune spre avizare Consiliului Interministerial de Avizare Lucrãri Publice de Interes Naţional şi Locuinţe studiile de fezabilitate aferente investiţiilor publice de interes naţional din competenţa de aprobare a Guvernului;
e) organizeazã şi asigurã funcţionarea sistemului de atestare tehnico-profesionalã a specialiştilor cu activitate în construcţii: verificatori de proiecte, responsabili tehnici cu execuţia, experţi tehnici, precum şi auditori energetici pentru clãdiri;
f) constituie autoritate competentã în domeniul produselor pentru construcţii;
g) asigurã preşedinţia şi secretariatul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrãri Publice de Interes Naţional şi Locuinţe;
h) asigurã organizarea şi funcţionarea Comisiei tehnice pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor;
i) asigurã organizarea şi funcţionarea Comisiei Naţionale de Dezvoltare Teritorialã;
j) asigurã organizarea şi funcţionarea comisiilor pentru efectuarea cercetãrii prealabile în vederea declarãrii utilitãţii publice pentru lucrãrile de interes naţional, potrivit legii;
k) asigurã organizarea şi funcţionarea Consiliului tehnic permanent pentru construcţii;
l) îndeplineşte rolul de autoritate de recunoaştere şi desemnare pe plan naţional, respectiv de notificare la Comisia Europeanã a organismelor de certificare a conformitãţii produselor pentru construcţii;
m) asigurã organizarea şi funcţionarea Comisiei de recunoaştere şi desemnare în vederea notificãrii la Comisia Europeanã a organismelor pentru atestarea conformitãţii produselor pentru construcţii şi a organismelor autorizate sã elibereze agrementele tehnice europene;
n) stabileşte, împreunã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale care au atribuţii în domeniu, mãsuri pentru protejarea zonelor cu valoare istoricã, arhitecturalã sau peisagisticã, mãsuri pentru valorificarea turisticã, precum şi mãsuri pentru integrarea acestora în acţiunile de modernizare a localitãţilor şi a zonelor aferente;
o) îndeplineşte rolul de autoritate naţionalã responsabilã cu elaborarea, coordonarea şi implementarea politicii în domeniul polilor de creştere şi al polilor de dezvoltare urbanã;
p) exercitã drepturile şi obligaţiile statului ca acţionar la unitãţile aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa, precum şi la societãţile comerciale de turism, pânã la finalizarea procesului de privatizare a acestora;
q) participã la stabilirea mãsurilor organizatorice de acţionare, pe plan central şi local, în cazuri de seisme sau alunecãri de teren, în cadrul Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã;
r) realizeazã politica de promovare a turismului, pe baza programului anual de marketing în cadrul cãruia se pot organiza deplasãri pentru reprezentanţii mass-mediei;
s) îndeplineşte rolul de autoritate de notificare în sensul <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 127/2007 privind Gruparea europeanã de cooperare teritorialã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 52/2008 ;
V. funcţia de administrare:
a) închiriazã, în condiţiile legii, bunurile imobile proprietate a statului, pe care le are în administrare. Sumele obţinute din chirii constituie venituri la bugetul de stat;
b) poate închiria sau primi în administrare, în condiţiile legii, în vederea desfãşurãrii activitãţii proprii, bunuri mobile şi imobile proprietate publicã sau privatã;
VI. funcţia de implementare a programelor finanţate din fonduri comunitare, naţionale, precum şi din alte surse legal constituite:
a) iniţiazã, finanţeazã şi gestioneazã, în condiţiile legii, programe şi proiecte de dezvoltare de interes local şi naţional în domeniile: construcţii de locuinţe, reabilitare termicã a clãdirilor de locuit multietajate, reducerea vulnerabilitãţii seismice a construcţiilor, infrastructura tehnico-edilitarã a serviciului de alimentare cu apã şi de canalizare a localitãţilor, infrastructura rutierã de interes local, infrastructura social-culturalã şi sportivã, infrastructura turisticã, urbanism imobiliar-edilitar, bãnci de date urbane, precum şi alte domenii stabilite prin lege sau prin acte administrative ale autoritãţilor administraţiei publice centrale;
b) elaboreazã prioritãţile, criteriile de eligibilitate şi procedurile necesare finanţãrii, implementãrii şi monitorizãrii programelor şi proiectelor din domeniile sale de activitate;
c) asigurã, în condiţiile legii, managementul fondurilor publice comunitare şi naţionale, aflate în responsabilitatea sa, alocate domeniilor sale de activitate;
d) elaboreazã şi implementeazã proiecte integrate de dezvoltare localã/regionalã în scopul creşterii potenţialului turistic al zonei, conform planului anual de marketing;
e) finanţeazã, în condiţiile legii, programe-pilot, cu derulare prin Compania Naţionalã de Investiţii "C.N.I." - S.A., pentru testarea experimentalã in situ de materiale şi tehnologii noi pentru construcţii;
f) programeazã, coordoneazã, monitorizeazã şi controleazã utilizarea asistenţei financiare nerambursabile acordate României de Uniunea Europeanã şi de statele membre pentru programele din domeniile sale de activitate;
g) asigurã managementul financiar şi tehnic al programelor şi proiectelor de dezvoltare regionalã, cooperare transfrontalierã şi transnaţionalã, reabilitare urbanã, inclusiv transport urban, planificare spaţialã europeanã, finanţate din fonduri PHARE, în sistem descentralizat extins, al celor finanţate din Fondul European de Dezvoltare Regionalã, denumit în continuare FEDR, prin Programul operaţional regional, denumit în continuare POR, al programelor şi proiectelor finanţate în cadrul obiectivului Cooperare teritorialã europeanã, denumit în continuare CTE, din FEDR, Instrumentului European de Vecinãtate şi Parteneriat - componenta cooperare transfrontalierã, denumit în continuare ENPI-CBC, şi Instrumentului de Asistenţã pentru Preaderare - componenta cooperare transfrontalierã, denumit în continuare IPA-CBC, precum şi al altor instrumente de finanţare europene specifice domeniilor sale de activitate, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
h) contribuie la coordonarea activitãţii birourilor regionale pentru cooperare transfrontalierã în scopul implementãrii programelor de dezvoltare regionalã şi de cooperare transfrontalierã;
i) avizeazã statutul şi regulamentul de organizare şi funcţionare al agenţiilor de dezvoltare regionalã, birourilor regionale pentru cooperare transfrontalierã, al secretariatelor tehnice comune/Info point/punctelor de contact şi al altor organisme de interes public care desfãşoarã activitãţi în domeniile sale de activitate;
j) coordoneazã şi/sau participã la procesul de pregãtire a cadrului organizatoric şi procedural necesar gestionãrii fondurilor alocate prin POR şi a programelor finanţate în cadrul FEDR - CTE, ENPI - CBC şi IPA - CBC;
k) coordoneazã şi participã la procesul de elaborare a documentelor de planificare privind dezvoltarea regionalã, elaborarea POR, precum şi a programelor finanţate în cadrul FEDR - CTE, ENPI - CBC şi IPA - CBC;
l) coordoneazã şi/sau participã la elaborarea Raportului anual de implementare solicitat de Comisia Europeanã, potrivit regulamentelor Uniunii Europene;
m) asigurã întocmirea raportãrilor cãtre Uniunea Europeanã asupra stadiului implementãrii programelor comunitare pe care le gestioneazã;
n) coordoneazã elaborarea şi implementarea Planului de comunicare şi a Planului multianual de evaluare pentru POR, a programelor finanţate în cadrul FEDR - CTE, ENPI - CBC şi IPA - CBC;
o) asigurã, dupã caz, preşedinţia, secretariatul sau participarea în comitetele şi în comisiile aferente programelor din domeniile sale de activitate;
p) îndeplineşte rolul de autoritate de notificare pentru grupãrile europene de cooperare teritorialã;
q) gestioneazã legãtura cu instituţiile naţionale şi internaţionale şi cu unitãţile de management de program din ţãrile vecine implicate în programele de cooperare, în procesul elaborãrii documentelor de programare, precum şi pe parcursul implementãrii programelor;
r) coordoneazã, organizeazã şi îndrumã activitatea de programare, gestionare, monitorizare şi control al asistenţei din partea Uniunii Europene prin Programul PHARE naţional componenta coeziune economicã şi socialã şi pentru programele PHARE de cooperare transfrontalierã;
s) organizeazã şi finanţeazã activitatea pentru constituirea fondului propriu de colecţii şi baze de date, inclusiv baze de date în profil teritorial, regional şi local, precum şi pentru constituirea fondurilor de documentare specializate pentru domeniile sale de activitate, în vederea integrãrii acesteia în Infrastructura naţionalã de date spaţiale pentru asigurarea interoperabilitãţii şi compatibilitãţii informaţiilor la nivel naţional, regional, local şi în perspectiva europeanã, precum şi pentru asigurarea unei administrãri de tip e-guvernare;
t) organizeazã, coordoneazã şi implementeazã sistemul informaţional specific domeniilor sale de activitate şi emite reglementãri specifice în vederea corelãrii programelor sectoriale informaţionale, cu excepţia sistemului informaţional naţional dedicat implementãrii fondurilor comunitare nerambursabile;
u) asigurã secretariatul Comisiei privind determinarea oportunitãţii proiectelor de dezvoltare a infrastructurii rurale, potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 71/2007 , cu modificãrile ulterioare;
VII. funcţia de promovare a destinaţiilor turistice naţionale:
a) organizeazã congrese, colocvii, simpozioane şi alte acţiuni similare, în ţarã şi în strãinãtate, în domeniul turismului;
b) organizeazã şi realizeazã activitatea de promovare turisticã a României atât pe piaţa internã, cât şi pe pieţele internaţionale, prin activitãţi specifice reprezentanţelor de promovare turisticã;
c) organizeazã evenimente şi misiuni cu rol în creşterea circulaţiei turistice în România sau cu impact în creşterea notorietãţii României ca destinaţie turisticã, în ţarã şi în strãinãtate, sau participã în calitate de coorganizator împreunã cu asociaţiile profesionale, patronale şi organizaţiile neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului, autoritãţile administraţiei publice locale şi centrale, cu alte entitãţi ce desfãşoarã activitate în domeniul turismului;
d) organizeazã activitãţi de promovare prin producţie sau coproducţie de emisiuni TV şi radio;
VIII. funcţia de monitorizare şi control:
a) asigurã monitorizarea derulãrii investiţiilor pentru proiectele din domeniile sale de activitate pe care ministerul le finanţeazã;
b) efectueazã controlul activitãţilor şi serviciilor din turism şi din industria de agrement, conform legislaţiei în vigoare;
c) avizeazã şi urmãreşte realizarea programelor şi proiectelor de infrastructurã, construcţii şi lucrãri tehnico-edilitare din domeniile sale de activitate;
d) exercitã activitãţi de audit intern şi control, atât la nivelul aparatului propriu, cât şi la nivelul celorlalte entitãţi implicate în gestionarea şi utilizarea fondurilor comunitare, alocate pentru programele şi proiectele de dezvoltare regionalã, cooperare transfrontalierã şi transnaţionalã, finanţate din fonduri PHARE, precum şi pentru POR şi programele finanţate în cadrul FEDR CTE, ENPI-CBC şi IPA-CBC;
e) colaboreazã cu structurile implicate în activitatea de combatere a infracţiunilor împotriva intereselor financiare ale Comunitãţii Europene şi asigurã comunicarea cu acestea;
f) asigurã controlul utilizãrii resurselor financiare alocate prin bugetul de stat şi a resurselor din credite interne şi externe, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzãtor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 529/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
g) asigurã îndrumarea metodologicã şi proceduralã a activitãţii structurilor cu atribuţii vizând implementarea programelor din domeniile sale de activitate;
IX. funcţia de coordonare:
a) coordoneazã programele de asistenţã acordatã de Organizaţia Mondialã a Turismului şi de alte organisme internaţionale;
b) coordoneazã, împreunã cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, procesul de instruire din instituţii de învãţãmânt din domeniul turismului;
c) coordoneazã, împreunã cu Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, programe naţionale şi judeţene de reconversie profesionalã în meseriile specifice activitãţii turistice.
ART. 6
Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului exercitã urmãtoarele atribuţii cu caracter general:
a) fundamenteazã şi elaboreazã programul de reforme economico-sociale al Guvernului în domeniile sale de activitate;
b) elaboreazã şi propune spre adoptare Guvernului proiecte de acte normative în domeniile sale de activitate şi avizeazã proiectele de acte normative ale altor organe ale administraţiei publice centrale de specialitate, care au impact asupra domeniilor sale de activitate;
c) reprezintã Guvernul în relaţia cu Uniunea Europeanã şi cu alte organizaţii internaţionale, în relaţiile bilaterale sau multilaterale cu alte ţãri, pentru elaborarea de politici şi programe privind domeniile sale de activitate;
d) fundamenteazã şi propune în proiectul de buget resursele financiare necesare funcţionãrii, precum şi realizãrii politicilor şi programelor în domeniu, potrivit legii;
e) colaboreazã cu asociaţiile profesionale şi patronale din domeniile sale de activitate şi asigurã dialogul permanent cu acestea, cu mass-media şi cu societatea civilã, în scopul informãrii reciproce şi perfecţionãrii cadrului legislativ existent;
f) primeşte şi rezolvã sau, dupã caz, transmite spre soluţionare celor în drept, potrivit competenţelor, sesizãrile persoanelor fizice şi juridice, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitãţii de soluţionare a petiţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 233/2002 ;
g) solicitã informaţii de la celelalte organe ale administraţiei publice centrale, de la autoritãţile administraţiei publice locale, de la alte instituţii şi autoritãţi publice, precum şi de la societãţile comerciale la care statul este acţionar sau asociat, acestea având obligaţia de a furniza datele solicitate;
h) asigurã protecţia informaţiilor clasificate, prevenirea şi combaterea terorismului, implementarea prevederilor legislaţiei Uniunii Europene şi Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în domeniile sale de competenţã, prin activitãţi specifice, în condiţiile legii;
i) organizeazã, împreunã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale şi cu alte persoane juridice, dupã caz, promovarea acţiunilor derulate în domeniile sale de activitate;
j) participã la sprijinirea dezvoltãrii capacitãţii administrative a structurilor implicate în programele din domeniile sale de activitate, precum şi la consolidarea şi extinderea parteneriatelor;
k) participã, cu experţi desemnaţi, la întâlnirile grupurilor de lucru în legãturã cu domeniile sale de activitate;
l) participã la schimbul de informaţii şi experienţã în relaţiile cu instituţiile şi organismele naţionale şi internaţionale privitoare la domeniile sale de activitate;
m) asigurã finanţarea activitãţii de reglementare din domeniile sale de activitate;
n) finanţeazã, în condiţiile legii, elaborarea/adoptarea versiunilor în limba românã a standardelor şi, dupã caz, a anexelor naţionale din domeniile sale de activitate;
o) gestioneazã resursele financiare alocate prin bugetul de stat, din credite interne, credite externe, precum şi din alte surse de finanţare legal constituite pentru domeniile sale de activitate;
p) susţine şi mediazã constituirea de parteneriate la nivel central şi local în domeniile sale de activitate;
q) iniţiazã, împreunã cu instituţiile de profil, programe menite sã sprijine pregãtirea profesionalã a funcţionarilor publici şi a personalului angajat, în domeniile sale de activitate;
r) realizeazã cercetãri de opinie publicã, cantitative şi calitative, prin intermediul unor instituţii specializate, în vederea fundamentãrii documentelor strategice, a campaniilor de comunicare şi a informãrii opiniei publice în domeniile sale de activitate;
s) contracteazã, în condiţiile legii, servicii specializate în vederea obţinerii documentelor, studiilor, colectãrii datelor şi informaţiilor necesare realizãrii atribuţiilor sale, precum şi servicii de consultanţã, inclusiv servicii de evaluare, prognozã şi statisticã;
t) editeazã, direct sau prin unitãţile subordonate/din coordonarea ori de sub autoritatea sa, publicaţii de specialitate şi de informare specifice domeniilor sale de activitate;
u) organizeazã şi sprijinã, în condiţiile legii, activitãţi şi manifestãri pentru promovarea şi susţinerea proiectelor din domeniile sale de activitate atât în ţarã, cât şi în strãinãtate, prin expoziţii, simpozioane, sesiuni de comunicãri, congrese, colocvii şi alte asemenea activitãţi;
v) monitorizeazã şi evalueazã politicile publice cu impact asupra domeniilor sale de activitate;
w) asigurã organizarea şi funcţionarea Comitetului ministerial şi a Centrului operativ pentru situaţii de urgenţã;
x) faciliteazã realizarea de schimburi de bune practici între structurile implicate în derularea programelor din domeniile sale de activitate;
y) asigurã derularea dialogului social şi a relaţiei cu partenerii sociali pentru problematica ce revine în responsabilitatea sa;
z) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului împreunã cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului avizeazã curicula de pregãtire profesionalã în domeniul turismului şi valideazã standardele de pregãtire profesionalã şi ocupaţionalã pentru formarea profesionalã iniţialã şi continuã în domeniul turismului;
) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului împreunã cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului şi Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale acordã avizul tehnic de specialitate pentru cursurile şi programele de formare profesionalã a adulţilor, furnizorilor de formare care solicitã autorizarea Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor pentru ocupaţii, meserii şi funcţii reglementate din domeniul turismului, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 7
(1) Atribuţiile Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului sunt exercitate direct sau prin organisme tehnice specializate, autoritãţi sau instituţii publice aflate în subordinea, coordonarea ori sub autoritatea ministerului, prin alte autoritãţi sau societãţi comerciale autorizate.
(2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului poate solicita şi obţine, fãrã plata tarifelor, informaţii privind datele înregistrate în Registrul comerţului computerizat.
(3) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului îndeplineşte orice alte atribuţii din domeniile sale de activitate, stabilite prin acte normative.
ART. 8
În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritãţi ale administraţiei publice locale, cu alte instituţii şi autoritãţi, precum şi cu orice alte persoane juridice şi persoane fizice.
ART. 9
În îndeplinirea atribuţiilor sale, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului este autorizat:
a) sã desfãşoare activitãţi de informare, publicitate şi promovare a programelor din domeniile sale de activitate, potrivit legii;
b) sã contracteze, în condiţiile legii, servicii de specialitate de traduceri, documentare şi arhivare documente;
c) sã încheie protocoale de colaborare şi schimb de informaţii cu alte instituţii publice, private, organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, potrivit competenţelor sale;
d) sã dea dispoziţii obligatorii pentru aplicarea mãsurilor dispuse ca urmare a exercitãrii atribuţiilor sale potrivit legii;
e) sã solicite, în condiţiile legii, informaţiile şi datele necesare realizãrii atribuţiilor sale;
f) sã efectueze acte de control conform reglementãrilor în vigoare şi regulamentelor naţionale şi comunitare în domeniile sale de activitate, încheind în acest sens procese-verbale de control cu valoare de titluri de creanţã, ce constituie titluri executorii în condiţiile legii, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 529/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi procese-verbale de constatare a contravenţiilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare. În exercitarea atribuţiilor de control, reprezentanţii mandataţi solicitã documentele şi informaţiile necesare sã efectueze transport pe cont propriu, în condiţiile legii;
g) sã aplice sancţiuni prevãzute de lege în competenţa sa, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
h) sã elibereze operatorilor economici atât documentele necesare funcţionãrii, aşa cum sunt ele prevãzute în legislaţia în domeniul turismului, cât şi certificatele de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor;
i) sã asigure gestionarea procesului de privatizare şi postprivatizare a societãţilor comerciale de turism la care statul este acţionar.

SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului

ART. 10
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) Numãrul maxim de posturi aprobat pentru Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului este de 830, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului. La numãrul maxim de posturi aprobat se adaugã un numãr de 63 de posturi aferente consilierilor pentru afaceri europene repartizaţi Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, potrivit legii.
(3) Din numãrul maxim de posturi 28 de posturi se utilizeazã pentru reprezentanţele de promovare turisticã din strãinãtate.
(4) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori a raporturilor de muncã se aprobã prin ordin al ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului.
(5) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului preia personalul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei şi personalul Ministerului Turismului, conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 115/2009 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale.
(6) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului, se pot organiza servicii, birouri şi alte compartimente şi se poate stabili numãrul posturilor aferente, cu încadrarea în numãrul de posturi aprobat.
ART. 11
(1) În cadrul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului şi în cadrul numãrului maxim de posturi aprobat funcţioneazã reprezentanţe de promovare turisticã cu sediul în strãinãtate şi reprezentanţe şi unitãţi teritoriale cu sediul în ţarã, structuri fãrã personalitate juridicã, a cãror înfiinţare şi ale cãror atribuţii se stabilesc prin ordin al ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului.
(2) Unitãţile prevãzute în anexa nr. 2 funcţioneazã în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea ministerului.
(3) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului desemneazã dintre specialiştii sãi consilieri şi/sau experţi care îşi vor desfãşura activitatea în cadrul Reprezentanţei permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã. Numãrul maxim de posturi pentru personalul detaşat în cadrul Reprezentanţei permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã este de 7, acesta putând fi modificat prin hotãrâre a Guvernului.
(4) Personalului Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului trimis în cadrul Reprezentanţei permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã îi sunt aplicabile dispoziţiile legale în vigoare privind drepturile personalului trimis în misiune permanentã în strãinãtate.
(5) Conducãtorii unitãţilor prevãzute în anexa nr. 2 sunt numiţi şi mandataţi sã conducã unitãţile şi sunt eliberaţi din funcţie prin ordin al ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ART. 12
(1) În structura Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în cadrul numãrului de posturi aprobat, îşi desfãşoarã activitatea Agenţia de implementare pentru programele PHARE, Autoritatea de management şi Organismul intermediar pentru Programul operaţional regional şi urmãtoarele autoritãţi de management/autoritãţi comune de management, autoritãţi naţionale şi puncte de contact/puncte naţionale de contact/persoane naţionale de contact pentru programele finanţate din FEDR-CTE, ENPI-CBC, IPA-CBC, precum şi din fonduri naţionale:
a) Autoritatea de management pentru Programul IPA de cooperare transfrontalierã România-Serbia;
b) Autoritatea comunã de management pentru Programul operaţional comun România-Ucraina-Republica Moldova;
c) Autoritatea comunã de management pentru Programul operaţional comun "Marea Neagrã 2007-2013";
d) Autoritatea naţionalã pentru programul ENPI-CBC Ungaria-Slovacia-România-Ucraina 2007-2013;
e) Autoritatea de management pentru Programul de cooperare transfrontalierã România-Bulgaria 2007-2013;
f) Autoritatea naţionalã pentru Programul de cooperare transfrontalierã Ungaria-România;
g) Autoritatea naţionalã şi Punctul naţional de contact pentru Programul operaţional "Sud-Estul Europei";
h) Autoritatea naţionalã şi Punctul naţional de contact pentru Programul de cooperare interregionalã Interreg IV C;
i) Autoritatea naţionalã pentru Programul pentru Reţeaua de dezvoltare urbanã URBACT II;
j) Autoritatea naţionalã pentru Programul ESPON 2013 Reţeaua europeanã de observare a dezvoltãrii şi coeziunii teritoriale;
k) Autoritatea naţionalã şi persoana naţionalã de contact pentru Programul operaţional INTERACT 2007-2013;
l) Autoritatea naţionalã şi Punctul central naţional pentru Programul Reţeaua europeanã de cunoştinţe în urbanism.
(2) Autoritatea de management pentru Programul operaţional regional îndeplineşte funcţiile şi atribuţiile prevãzute de regulamentele comunitare, precum şi atribuţiile prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale.
(3) Organismul intermediar pentru Programul operaţional regional îndeplineşte funcţiile şi atribuţiile prevãzute de regulamentele comunitare, precum şi atribuţiile prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 457/2008 .
(4) Agenţia de implementare pentru programele PHARE, autoritãţile de management, autoritãţile comune de management, autoritãţile naţionale şi punctele de contact/punctele naţionale de contact/persoana naţionalã de contact prevãzute la alin. (1) îndeplinesc atribuţiile prevãzute de actele normative aplicabile, detaliate în cadrul programelor.
(5) Agenţia de implementare pentru programele PHARE, autoritãţile de management, autoritãţile comune de management şi autoritãţile naţionale pot delega atribuţii privind gestionarea curentã a programelor. În acest scop, autoritãţile de management, autoritãţile comune de management şi autoritãţile naţionale pot înfiinţa/desemna, cu acordul ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului, structura care, din punct de vedere organizaţional, corespunde necesitãţilor îndeplinirii acestui obiectiv.
(6) În condiţiile legii, în cadrul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului şi/sau al unitãţilor aflate în subordinea/coordonarea/sub autoritatea ministerului se organizeazã şi funcţioneazã unitãţi de management al proiectului, denumite în continuare UMP, şi unitãţi de coordonare a proiectului, denumite în continuare UCP, pentru implementarea/administrarea/supervizarea proiectelor finanţate din credite externe rambursabile sau nerambursabile, conduse de un director de proiect numit prin ordin al ministrului, precum şi Secretariatul tehnic comun pentru Programul operaţional "Marea Neagrã 2007-2013".
(7) Structura organizatoricã, numãrul de personal, regulamentul de organizare şi funcţionare pentru fiecare UMP/UCP şi, dupã caz, numãrul de unitãţi sunt prevãzute în documentele de programare şi actele normative aferente proiectului şi sunt preluate ca atare în ordinul ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului privind înfiinţarea UMP/UCP.
(8) Ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului numeşte personalul UMP/UCP şi stabileşte competenţele directorului acestuia.
(9) Structura organizatoricã, numãrul de personal, regulamentul de organizare şi funcţionare al Secretariatului tehnic comun pentru Programul operaţional "Marea Neagrã 2007-2013" se aprobã prin ordin al ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului. Selecţia personalului angajat se face pe baza criteriilor aprobate de Comitetul comun de monitorizare al Programului operaţional "Marea Neagrã 2007-2013".

SECŢIUNEA a 3-a
Conducerea şi administrarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului

ART. 13
(1) Conducerea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului se asigurã de cãtre ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului.
(2) Ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului reprezintã ministerul în justiţie, în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii interne şi internaţionale, precum şi cu persoane fizice şi juridice române şi strãine.
(3) Ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului este ordonator principal de credite şi îndeplineşte atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului este preşedintele Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionalã.
(5) Pe lângã ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului funcţioneazã Colegiul ministerului şi Consiliul consultativ. Componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului ministerului şi Consiliului consultativ se aprobã prin ordin al ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului.
(6) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului emite ordine şi instrucţiuni.
(7) Prin ordin al ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului pot fi delegate atribuţii şi persoanelor cu funcţii de conducere.
(8) În cazul în care ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului nu îşi poate exercita atribuţiile, prin ordin al ministrului va fi nominalizat un înlocuitor, în condiţiile legii.
ART. 14
(1) Ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului este ajutat în activitatea sa de 4 secretari de stat şi de un subsecretar de stat, numiţi prin decizii ale primului-ministru, precum şi de secretarul general şi de 2 secretari generali adjuncţi, numiţi în condiţiile legii.
(2) Secretarii de stat şi subsecretarul de stat exercitã atribuţiile delegate prin ordin al ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului.
(3) Secretarul general şi, respectiv, secretarii generali adjuncţi ai Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului au atribuţiile şi responsabilitãţile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Aceştia pot îndeplini şi alte atribuţii prevãzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare al Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului ori încredinţate de ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului.
(4) Secretarul general şi secretarii generali adjuncţi asigurã stabilitatea funcţionãrii ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor funcţionale dintre structurile Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului.
(5) Atribuţiile direcţiilor, serviciilor, birourilor şi ale altor compartimente din cadrul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin ordin al ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului.
ART. 15
Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului poate închiria unor operatori economici sau poate da în administrare altor instituţii de utilitate publicã spaţii situate în imobilele proprietate publicã sau privatã a statului în care îşi desfãşoarã activitatea şi pe care le administreazã, în condiţiile legii, în urmãtoarele scopuri:
a) organizarea bufetelor de incintã;
b) instalarea de automate pentru bãuturi calde şi reci;
c) mijloace de publicitate;
d) pentru alte activitãţi care au legãturã cu activitatea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului sau sunt necesare în derularea activitãţii acestuia.
ART. 16
Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului cuprinde în bugetul sãu fondurile necesare pentru dezvoltarea fondului documentar, finanţarea cheltuielilor de capital şi achiziţionarea obiectelor de inventar necesare funcţionãrii bibliotecii specializate de drept public din cadrul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii, Urbanism şi Dezvoltare Teritorialã Durabilã "URBAN-INCERC".
ART. 17
Guvernul, prin reprezentantul sãu pe plan local, asigurã în mod gratuit sau prin închiriere spaţiile corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţii unitãţilor teritoriale, respectiv a birourilor teritoriale ale Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului.
ART. 18
(1) Stabilirea numãrului maxim de autoturisme şi a consumului lunar de carburanţi se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
(2) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului are în dotare, pentru activitãţi specifice desfãşurate pe întreg teritoriul naţional, 62 de autoturisme cu un consum lunar de carburant de aproximativ 450 de litri pentru fiecare autoturism, acestea fiind preluate de la Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei şi, respectiv, de la Ministerul Turismului.
(3) Pentru activitãţile specifice desfãşurate de reprezentanţele de promovare şi informare turisticã din strãinãtate, precum şi pentru reprezentanţele de autorizare turisticã din ţarã, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului are în dotare câte douã autoturisme pentru fiecare reprezentanţã, cu un consum lunar de carburant de 150 de litri pentru fiecare autoturism.
(4) Pentru transportul demnitarilor şi parcul comun, numãrul de autoturisme se stabileşte potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 19
Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului are încadraţi funcţionari publici cu funcţii generale, funcţionari publici cu funcţii specifice şi personal angajat cu contract individual de muncã, salarizaţi în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 20
(1) Pentru realizarea obiectivelor şi atribuţiilor sale generale şi specifice, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului poate colabora cu specialişti în diverse domenii de activitate, prin încheierea de convenţii civile sau contracte individuale de muncã cu timp parţial, dupã caz, în condiţiile legii.
(2) În situaţiile în care persoanele prevãzute la alin. (1) se deplaseazã în ţarã, în interesul instituţiei, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului poate suporta cheltuielile de transport, cazare şi diurnã, în condiţiile stabilite de lege pentru personalul propriu, în mãsura în care prin convenţiile civile sau prin contractele individuale de muncã cu timp parţial încheiate s-a prevãzut acest lucru.
ART. 21
Patrimoniul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului se constituie prin preluarea patrimoniului Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei şi al Ministerului Turismului, pe baza protocolului de predare-preluare ce se va încheia în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 115/2009 .

CAP. II
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 22
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 23
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.719/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Turismului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 8 din 6 ianuarie 2009, cu modificãrile ulterioare, şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47 din 27 ianuarie 2009, cu modificãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul dezvoltãrii regionale
şi turismului,
Elena Gabriela Udrea

Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 29 decembrie 2009.
Nr. 1.631.


ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului

______________
NOTĂ(CTCE)
Structura organizatoricã se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 2, din 04 ianuarie 2010, la pagina 9. A se vedea imaginea asociatã.

ANEXA 2

A. UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului şi care se finanţeazã din venituri proprii şi din subvenţii de la bugetul de stat, în condiţiile legii



┌──────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────┐
│ Denumirea unitãţii │ Localitatea │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Centrul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia │ Bucureşti │
│Construcţiilor la Acţiuni Seismice şi Alunecãri │ │
│de Teren - CNRRS │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────┘



B. UNITĂŢILE
care funcţioneazã în coordonarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului


┌─────┬──────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────┐
│Nr. │ Denumirea unitãţii │ Localitatea │
│crt. │ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 1. │Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în │ │
│ │Construcţii, Urbanism şi Dezvoltare Teritorialã │ │
│ │Durabilã "URBAN - INCERC" │ Bucureşti │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 2. │Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare │ │
│ │în Turism - INCDT │ Bucureşti │
└─────┴──────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────┘



C. UNITĂŢILE
care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului



┌─────┬──────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────┐
│Nr. │ Denumirea unitãţii │ Localitatea │
│crt. │ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 1. │Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe - A.N.L. │ Bucureşti │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 2. │Compania Naţionalã de Investiţii "C.N.I." - S.A. │ Bucureşti │
└─────┴──────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────┘



--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016