Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al art. 29 alin. (1) lit. ţ), al art. 111 şi <>art. 112 alin. (2) din Legea nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, precum şi al <>art. 28 din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. ART. 1 (1) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor, Senat şi Preşedintele României din anul 2004 se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, al Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statisticã şi Agenţia pentru Strategii Guvernamentale şi al Ministerului Afacerilor Externe. (2) Pentru acoperirea cheltuielilor necesare în vederea pregãtirii şi desfãşurãrii în bune condiţii a alegerilor pentru Camera Deputaţilor, Senat şi Preşedintele României din anul 2004 se suplimenteazã bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, cel al Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statisticã şi Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, precum şi cel al Ministerului Afacerilor Externe din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, prevãzut în bugetul de stat pe anul 2004, potrivit anexei care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. (3) Ministerul Administraţiei şi Internelor repartizeazã pe prefecturi sumele cu care se majoreazã alocaţiile bugetare ale acestora, necesare pentru organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor, Senat şi Preşedintele României din anul 2004. (4) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor cu organizarea, dotarea şi funcţionarea Biroului Electoral Central se suportã din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor. ART. 2 (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor asigurã achiziţionarea, cu plata la 90 de zile din momentul ridicãrii de la Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat, a hârtiei pentru tipãrirea buletinelor de vot necesare în vederea desfãşurãrii alegerilor pentru Camera Deputaţilor, Senat şi Preşedintele României din anul 2004, precum şi a proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor alegerilor. (2) Ministerul Administraţiei şi Internelor repartizeazã prefecţilor cantitãţile de hârtie necesare tipãririi buletinelor de vot şi a celorlalte formulare necesare procesului electoral. (3) Prefecţii asigurã imprimarea buletinelor de vot în condiţii de securitate, precum şi tipãrirea machetei proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor alegerilor. (4) Cheltuielile privind tipãrirea proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor alegerilor, precum şi dotarea cu echipamente şi tehnicã de calcul, aplicaţii informatice şi consumabile necesare efectuãrii operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor alegerilor, în staţiile de prelucrare organizate la nivelul circumscripţiilor şi al oficiilor electorale, se suportã din bugetul Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statisticã. ART. 3 (1) În cadrul bugetelor aprobate, efectuarea cheltuielilor pentru organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor, Senat şi Preşedintele României din anul 2004 se realizeazã de cãtre ordonatorii de credite, cu informarea periodicã a Comisiei pentru transparenţã. (2) Comisia prevãzutã la alin. (1) se compune din câte un reprezentant al partidelor politice parlamentare, din 2 reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale şi din 2 reprezentanţi ai Clubului Român de Presã. (3) Componenţa nominalã a comisiei prevãzute la alin. (1) se stabileşte de cãtre preşedintele Comisiei tehnice centrale, pe baza propunerilor formulate de partidele politice parlamentare, organizaţiile neguvernamentale şi Clubul Român de Presã. (4) Comisia prevãzutã la alin. (1) îşi desemneazã preşedintele dintre membrii nominalizaţi potrivit alin. (3). ART. 4 Pentru reducerea cheltuielilor necesare desfãşurãrii procesului electoral, primarii vor utiliza bunurile materiale aflate în stare corespunzãtoare, recuperate de la alegerile anterioare. ART. 5 (1) Pe toatã perioada exercitãrii atribuţiilor privind organizarea şi desfãşurarea alegerilor parlamentare şi prezidenţiale din anul 2004, instituţiile la care sunt angajaţi membrii birourilor electorale, statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar le asigurã acestora drepturile salariale cuvenite, potrivit legii. (2) Pentru membrii Biroului Electoral Central, începând cu data încheierii procesului-verbal de învestire, se acordã o indemnizaţie de 320.000 lei pe zi, pe întreaga perioadã de activitate, care se suportã din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor. (3) Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participã la executarea operaţiunilor generate de activitatea de la Biroul Electoral Central vor primi o indemnizaţie de 220.000 lei pe zi, pe întreaga perioadã de activitate, care se suportã din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor. (4) Membrii birourilor electorale de circumscripţie beneficiazã de o indemnizaţie de 270.000 lei pe zi, pe întreaga perioadã de activitate, începând cu data încheierii procesului-verbal de învestire. Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participã la efectuarea operaţiunilor generate de desfãşurarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor, Senat şi Preşedintele României din anul 2004, pe lângã birourile electorale de circumscripţie, vor primi o indemnizaţie de 220.000 lei pe zi, pe întreaga perioadã de activitate. (5) Membrii oficiilor electorale beneficiazã de o indemnizaţie de 270.000 lei pe zi, pe întreaga perioadã de activitate, începând cu data încheierii procesului-verbal de învestire. Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participã la efectuarea operaţiunilor generate de desfãşurarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor, Senat şi Preşedintele României din anul 2004, pe lângã oficiile electorale, vor primi o indemnizaţie de 220.000 lei pe zi, pe întreaga perioadã de activitate. (6) Membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare beneficiazã de o indemnizaţie de 270.000 lei pe zi de activitate, începând cu data încheierii procesului-verbal de învestire. (7) Membrilor Biroului Electoral Central, statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestuia, care participã la realizarea operaţiunilor legate de desfãşurarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor, Senat şi Preşedintele României din anul 2004, precum şi personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor sau al Ministerului Apãrãrii Naţionale, care este în misiune de pazã la acest birou, li se asigurã în fiecare zi de activitate bãuturi rãcoritoare, cafea şi gustãri, în limita sumei de 60.000 lei de persoanã. Aceste cheltuieli se suportã din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor. (8) Membrilor birourilor electorale de circumscripţie şi ai oficiilor electorale, statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestora, care participã la realizarea operaţiunilor legate de desfãşurarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor, Senat şi Preşedintele României din anul 2004, precum şi personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor sau al Ministerului Apãrãrii Naţionale, care este în misiune de pazã a acestor birouri, respectiv oficii, li se asigurã în fiecare zi de activitate bãuturi rãcoritoare, cafea şi gustãri, în limita sumei de 60.000 lei de persoanã. (9) Membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor sau al Ministerului Apãrãrii Naţionale, care este în misiune de pazã a acestor birouri, li se asigurã în ziua votãrii bãuturi rãcoritoare, cafea şi gustãri, în limita sumei de 60.000 lei de persoanã. (10) Plata indemnizaţiilor prevãzute la alin. (4), (5) şi (6) se face pe baza listelor de prezenţã avizate de preşedinţii birourilor sau oficiilor electorale. (11) Veniturile din indemnizaţiile prevãzute la alineatele (2)-(6) se impoziteazã conform prevederilor <>art. 84 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (12) Prin zi de activitate se înţelege munca desfãşuratã pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numãrul de ore prestate, dar nu mai puţin de 6 ore pe zi. (13) Pe lângã drepturile prevãzute la alin. (4) şi (5) şi (6), membrii birourilor sau oficiilor electorale care domiciliazã în alte localitãţi beneficiazã de indemnizaţia de delegare, precum şi de decontarea cheltuielilor de transport şi cazare, potrivit reglementãrilor în vigoare care stabilesc aceste drepturi pentru personalul din instituţiile publice. (14) Plata indemnizaţiilor prevãzute la alin. (4), (5), (6) şi (13) şi a cheltuielilor de protocol prevãzute la alin. (8) şi (9) se asigurã din bugetele prefecturilor, din sumele repartizate conform art. 1 alin. (3). ART. 6 Cheltuielile pentru prelucrarea şi distribuirea pe suport magnetic a datelor necesare actualizãrii listelor electorale permanente şi cheltuielile pentru tipãrirea copiilor de pe listele electorale permanente şi pentru dosarele necesare se suportã din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor. ART. 7 (1) Cheltuielile necesare în vederea transportului documentelor prevãzute de lege pentru desfãşurarea procesului electoral se asigurã din bugetele prefecturilor, din sumele repartizate conform art. 1 alin. (3). (2) Pentru organizarea şi desfãşurarea procesului electoral, consumul de carburanţi şi cheltuielile cu telefoanele, efectuate de autoritãţile şi instituţiile publice implicate, se suplimenteazã cu 50% faţã de normativele în vigoare, în perioada octombrie-decembrie 2004. ART. 8 (1) Confecţionarea timbrelor autocolante ce se aplicã pe cãrţile de identitate ale cetãţenilor este asiguratã de Ministerul Administraţiei şi Internelor. (2) Ministerul Administraţiei şi Internelor repartizeazã timbrele autocolante prefecţilor, care împreunã cu primarii predau aceste materiale secţiilor de votare. (3) Confecţionarea ştampilelor cu menţiunea "Votat", precum şi a celorlalte modele de ştampile necesare în vederea controlului şi desfãşurãrii procesului electoral se asigurã de prefecţi, din sumele repartizate conform art. 1 alin. (3). ART. 9 Achiziţionarea bunurilor şi serviciilor necesare bunei organizãri şi desfãşurãri a alegerilor pentru Camera Deputaţilor, Senat şi Preşedintele României din anul 2004 se face în condiţiile prevãzute de <>art. 12 lit. h) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 212/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. ART. 10 Sumele puse la dispoziţia Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Afacerilor Externe, respectiv Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statisticã şi pentru Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, neutilizate, se restituie, în vederea reîntregirii Fondului de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, în termen de 10 zile de la data publicãrii rezultatului alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I. ART. 11 Sumele alocate Ministerului Administraţiei şi Internelor din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului pentru desfãşurarea procesului electoral se vireazã cu aceastã destinaţie în bugetul fiecãrei prefecturi, iar decontarea cheltuielilor respective se efectueazã cu respectarea prevederilor legale. ART. 12 Ministerul Finanţelor Publice va introduce modificãrile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotãrâri în structura bugetului de stat pe anul 2004 şi în volumul şi structura bugetului Ministerului Administraţiei şi Internelor, al Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statisticã şi pentru Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, precum şi al Ministerului Afacerilor Externe. PRIM-MINISTRU ADRIAN NĂSTASE Contrasemneazã:
────────────────
Ministru de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Marian Florian Sãniuţã
Ministrul delegat pentru administraţia publicã,
Gheorghe Emacu
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Eugen Bejinariu
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
Bucureşti, 7 octombrie 2004.
Nr. 1.611.
ANEXĂ
Mii lei
┌─────────────────────────┬─────┬──────────────────────────────────┬───────────┐
│ INSTITUŢIA │ │ Cheltuieli │ │
│ │Capi-├───────────┬───────────┬──────────┤ TOTAL │
│ │tol │ Personal │ Materiale │ Capital │ │
├─────────────────────────┼─────┼───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│1.Ministerul │ │ │ │ │ │
│ Administratiei │ │ │ │ │ │
│ si Internelor │ │443.061.124│309.548.000│26.000.000│778.609.124│
├─────────────────────────┼─────┼───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 1) Prefecturi │51.01│389.454.300│233.000.000│ 5.250.000│627.704.300│
│ 2) Biroul Electoral │ │ │ │ │ │
│ Central │51.01│ 1.639.250│ 7.500.000│ 4.000.000│ 13.139.250│
├─────────────────────────┼─────┼───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ TOTAL CAP 51.01 │51.01│391.093.550│240.500.000│ 9.250.000│640.843.550│
├┬────────────────────────┼─────┼───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
││1)Inspectoratul General │ │ │ │ │ │
││ al Politiei │55.01│ 36.488.000│ 43.300.000│ │ 79.788.000│
│├────────────────────────┼─────┼───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
││2)Comandamentul National│ │ │ │ │ │
││ al Jandarmeriei │55.01│ 7.200.000│ 12.800.000│ │ 20.000.000│
│├────────────────────────┼─────┼───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
││3)Direcţia Generala │ │ │ │ │ │
││ Evidenta Informatizata│ │ │ │ │ │
││ a Persoanei │55.01│ 8.200.000│ 620.000│16.750.000│ 25.570.000│
│├────────────────────────┼─────┼───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
││4)Unitatea Speciala de │ │ │ │ │ │
││ Aviaţie │55.01│ 79.574│ 12.328.000│ │ 12.407.574│
├┴────────────────────────┼─────┼───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
├─────────────────────────┼─────┼───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ TOTAL CAP 55.01 │55.01│ 51.967.574│ 69.048.000│16.750.000│137.765.574│
├─────────────────────────┼─────┼───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
├─────────────────────────┤ ├───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│2.Secretariatul General │ │ │ │ │ │
│ al Guvernului │ │ 500.000│ 39.694.000│ 4.800.000│ 44.994.000│
├─────────────────────────┼─────┼───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ - Institutul National│ │ │ │ │ │
│ de Statistica │51.01│ 500.000│ 24.700.000│ 4.800.000│ 30.000.000│
├─────────────────────────┼─────┼───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ - Agenţia pentru │ │ │ │ │ │
│ Strategii │ │ │ │ │ │
│ Guvernamentale │59.01│ │ 14.994.000│ │ 14.994.000│
├─────────────────────────┼─────┼───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│3.Ministerul Afacerilor │ │ │ │ │ │
│ Externe │51.o1│ 6.300.000│ 14.700.000│ │ 21.000.000│
├─────────────────────────┼─────┼───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
├─────────────────────────┼─────┼───────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ TOTAL GENERAL │ │449.861.124│363.942.000│30.800.000│844.603.124│
└─────────────────────────┴─────┴───────────┴───────────┴──────────┴───────────┘
_______________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.