Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.602 din 18 decembrie 2002 (*republicata*)  pentru aprobarea Statutului Casei de Economii si Consemnatiuni C.E.C. - S.A.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.602 din 18 decembrie 2002 (*republicata*) pentru aprobarea Statutului Casei de Economii si Consemnatiuni C.E.C. - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 879 din 10 decembrie 2003
----------
*) Republicatã în temeiul <>art. II din Hotãrârea Guvernului nr. 553/2003 privind modificarea şi completarea Statutului Casei de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. - S.A., aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.602/2002 , dându-se textelor o nouã numerotare.
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.602/2002 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 49 din 29 ianuarie 2003 şi a fost modificatã şi completatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 553/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 370 din 30 mai 2003.

ART. 1
Se aprobã Statutul Casei de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. - S.A., prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 888/1996 pentru aprobarea Statutului Casei de Economii şi Consemnaţiuni, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 255 din 22 octombrie 1996, cu modificãrile ulterioare.

ANEXĂ

STATUTUL
Casei de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. - S.A.

CAP. I
Denumirea, forma juridicã, sediul şi durata Casei de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. - S.A.

ART. 1
(1) Denumirea societãţii este Casa de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. - S.A., prescurtat C.E.C. - S.A.
(2) În toate documentele oficiale emise de Casa de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. - S.A. vor fi menţionate:
a) denumirea - Casa de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. - S.A. sau C.E.C. - S.A.;
b) capitalul social;
c) sediul central;
d) codul unic de înregistrare;
e) numãrul şi data înmatriculãrii în registrul bancar.
ART. 2
C.E.C. - S.A. este persoanã juridicã românã de drept privat, organizatã ca societate pe acţiuni, cu acţionar unic statul român. C.E.C. - S.A. îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu:
a) <>Legea nr. 66/1996 privind reorganizarea Casei de Economii şi Consemnaţiuni din România în societate bancarã pe acţiuni, republicatã, cu modificãrile ulterioare;
b) <>Legea bancarã nr. 58/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile ulterioare;
d) prezentul statut;
e) reglementãrile emise de Banca Naţionalã a României.
ART. 3
(1) Sediul central al C.E.C. - S.A. este în România, municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 13, sectorul 3. C.E.C. - S.A. îşi va putea schimba sediul cu aprobarea acţionarului unic, la propunerea consiliului de administraţie.
(2) C.E.C. - S.A. poate înfiinţa sucursale şi agenţii proprii, fãrã personalitate juridicã, în ţarã şi în strãinãtate, cu respectarea prevederilor legale şi ale prezentului statut.
ART. 4
Durata de funcţionare a C.E.C. - S.A. este nelimitatã.

CAP. II
Capitalul social al Casei de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. - S.A.

ART. 5
(1) Capitalul social al C.E.C. - S.A. este de 1.497 miliarde lei, împãrţit în 1.497.000 de acţiuni, cu o valoare nominalã de 1.000.000 lei/acţiune; acestea aparţin în totalitate statului român.
(2) Modificarea capitalului social se face potrivit legii.
ART. 6
Acţiunile emise de C.E.C. - S.A. au o valoare egalã şi sunt indivizibile. C.E.C. - S.A. recunoaşte un singur proprietar al acestor acţiuni - statul român, reprezentat prin Ministerul Finanţelor Publice.
ART. 7
(1) Calitatea de acţionar unic dã dreptul statului, reprezentat prin Ministerul Finanţelor Publice, de a beneficia de toate drepturile şi de a executa toate obligaţiile stipulate de legislaţia în materie în vigoare.
(2) Acţiunile sunt purtãtoare de dividende, care se distribuie acţionarului în condiţiile legii.
(3) Patrimoniul C.E.C. - S.A. nu poate fi grevat de datorii sau alte obligaţii ale acţionarului unic. Creditorii acţionarului unic pot pretinde numai partea din profit cuvenitã acestuia.

CAP. III
Obiectul de activitate al Casei de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. - S.A.

ART. 8
(1) C.E.C. - S.A. funcţioneazã ca bancã şi desfãşoarã, în principal, urmãtoarele activitãţi:
a) atragerea, pãstrarea şi fructificarea economiilor bãneşti în lei şi în valutã ale persoanelor fizice, disponbilitãţilor bãneşti în lei şi în valutã ale persoanelor juridice, efectuarea de plãţi, schimb valutar;
b) primirea de sume spre consemnare;
c) acordarea de credite în lei şi în valutã şi asumarea de angajamente în numele persoanelor fizice (inclusiv persoanelor fizice autorizate);
d) acordarea de credite în lei şi în valutã persoanelor juridice care întrunesc cumulativ condiţiile de numãr de personal şi cifrã de afaceri stabilite, potrivit legii, pentru întreprinderile mici şi mijlocii şi asumarea de angajamente în numele acestora;
e) acordarea de credite în lei şi în valutã administraţiei publice centrale şi locale şi asumarea de angajamente în numele acesteia.
(2) C.E.C. - S.A. poate desfãşura activitãţile permise bãncilor, în conformitate cu prevederile <>Legii bancare nr. 58/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu autorizarea prealabilã a Bãncii Naţionale a României.

CAP. IV
Conducerea şi administrarea Casei de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. - S.A.

ART. 9
(1) Statul, reprezentat prin Ministerul Finanţelor Publice, este unicul acţionar al C.E.C. - S.A.
(2) În aceastã calitate Ministerul Finanţelor Publice are urmãtoarele atribuţii:
a) aprobã strategia C.E.C. - S.A. şi programul anual de activitate, bugetul de venituri şi cheltuieli pentru exerciţiul financiar urmãtor;
b) aprobã completarea obiectului de activitate al C.E.C. - S.A., cu respectarea prevederilor art. 8 alin. (2);
c) aprobã situaţiile financiare anuale: bilanţul, contul de profit şi pierdere, situaţia modificãrilor capitalului propriu, situaţia fluxurilor de trezorerie, politici contabile şi note explicative, raportul administratorilor şi raportul auditorilor asupra situaţiilor anuale, repartizarea profitului;
d) descarcã de gestiune membrii consiliului de administraţie;
e) numeşte membrii consiliului de administraţie, cu excepţia preşedintelui şi a vicepreşedinţilor;
f) aprobã nivelul remuneraţiei preşedintelui şi vicepreşedinţilor;
g) aprobã modificarea nivelului capitalului social al C.E.C. - S.A.;
h) aprobã participarea C.E.C. - S.A. la capitalul social al unor societãţi comerciale şi/sau financiare (înfiinţarea de asemenea societãţi, aport la constituire, cumpãrare de acţiuni);
i) propune dizolvarea, divizarea, fuziunea cu alte bãnci sau lichidarea;
j) aprobã mutarea sediului central al societãţii;
k) aprobã fondul de participare la profit şi sumele ce revin preşedintelui, vicepreşedinţilor şi celorlalţi membri ai consiliului de administraţie din acest fond.
ART. 10
(1) C.E.C. - S.A. este condusã de un consiliu de administraţie format din 11 membri, numiţi pentru un mandat de 4 ani. Conducerea executivã a C.E.C. - S.A. este asiguratã de un preşedinte şi 4 vicepreşedinţi numiţi de primul-ministru. Preşedintele şi vicepreşedinţii C.E.C. - S.A. fac parte de drept din consiliul de administraţie. Ceilalţi 6 membri ai consiliului de administraţie sunt numiţi de ministrul finanţelor publice. Membrii consiliului de administraţie trebuie sã îndeplineascã condiţiile prevãzute de legislaţia bancarã şi în exercitarea mandatului încheie contracte de administrare cu reprezentantul acţionarului unic, Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Numirea poate fi reînnoitã la expirarea mandatului.
(3) Preşedintele C.E.C. - S.A. îndeplineşte funcţia de preşedinte al consiliului de administraţie.
(4) Calitatea de membru al consiliului de administraţie înceteazã prin expirarea mandatului, deces, demisie, incompatibilitate legalã, motive medicale sau revocare.
(5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie se poate face numai de cãtre cei care i-au numit, pe motiv de nerealizãri manageriale sau de condamnare penalã.
(6) În cazul în care, indiferent din ce motive, rãmâne un loc vacant în consiliul de administraţie, primul-ministru, respectiv ministrul finanţelor publice, va numi un nou membru pentru perioada rãmasã.
ART. 11
(1) Membrii consiliului de administraţie, înainte de preluarea funcţiei, urmeazã sã depunã o garanţie, precum şi semnãtura lor la registrul comerţului, conform legislaţiei în vigoare.
(2) Garanţia nu poate fi mai micã decât dublul indemnizaţiei lunare cuvenite membrilor Consiliului de administraţie al C.E.C. - S.A. Garanţia nu va putea fi restituitã decât dupã ce Ministerul Finanţelor Publice a aprobat situaţia financiarã a ultimului exerciţiu financiar în care administratorul a îndeplinit aceastã funcţie şi i s-a dat descãrcare de gestiune.
ART. 12
(1) Pentru activitatea depusã şi participarea la dezbaterea şi luarea deciziilor în exercitarea atribuţiilor ce revin consiliului de administraţie, cei 6 membri ai consiliului de administraţie, numiţi de ministrul finanţelor publice, primesc o indemnizaţie lunarã reprezentând 20% din salariul de bazã lunar al preşedintelui.
(2) Membrii consiliului de administraţie beneficiazã de o cotã din fondul de participare la profitul C.E.C. - S.A. pentru perioada de mandat exercitatã, cu aprobarea Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 13
(1) Consiliul de administraţie se reuneşte cel puţin o datã pe lunã sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui acestuia, şedinţele urmând a avea loc la sediul C.E.C. - S.A. sau la un alt sediu stabilit de preşedinte. Şedinţele consiliului de administraţie sunt prezidate de preşedinte sau, în lipsa acestuia, de un vicepreşedinte al C.E.C. - S.A. desemnat de preşedinte.
(2) Pentru desfãşurarea şedinţelor este necesarã prezenţa majoritãţii absolute a membrilor consiliului de administraţie. Hotãrârile consiliului de administraţie se adoptã cu majoritatea calificatã de voturi de trei pãtrimi din numãrul membrilor consiliului de administraţie prezenţi.
(3) La şedinţele consiliului de administraţie, dacã problemele ce urmeazã a fi discutate o impun, pot fi invitaţi de cãtre preşedintele consiliului de administraţie directori sau alţi specialişti ai C.E.C. - S.A., precum şi conducãtorul sindicatului.
ART. 14
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii principale:
a) desemneazã 1 sau 2 administratori care sã asigure conducerea activitãţii zilnice în situaţia în care cel puţin 4 dintre conducãtori sau toţi cei 5 conducãtori, aprobaţi de Banca Naţionalã a României, sunt în imposibilitate de a-şi exercita mandatul, pânã la încetarea situaţiei ce a determinat imposibilitatea exercitãrii mandatului sau pânã la numirea noilor conducãtori şi aprobarea acestora de cãtre Banca Naţionalã a României;
b) propune modificarea statutului C.E.C. - S.A. şi o înainteazã Ministerului Finanţelor Publice spre a fi supusã aprobãrii Guvernului;
c) supune aprobãrii Ministerului Finanţelor Publice completarea obiectului de activitate, conform art. 8 alin. (2);
d) dezbate şi supune aprobãrii Ministerului Finanţelor Publice strategia C.E.C. - S.A., programul anual de activitate, bugetul de venituri şi cheltuieli şi programul de investiţii pentru exerciţiul financiar urmãtor;
e) analizeazã şi îşi însuşeşte situaţiile financiare anuale: bilanţul, contul de profit şi pierdere, situaţia modificãrilor capitalului propriu, situaţia fluxurilor de trezorerie, politici contabile şi note explicative, pe care împreunã cu raportul administratorilor şi raportul auditorilor asupra situaţiilor anuale le supune spre aprobare Ministerului Finanţelor Publice;
f) aprobã angajarea serviciilor de audit financiar cu auditori financiari persoane fizice şi/sau juridice autorizate de Camera Auditorilor Financiari din România;
g) dezbate şi aprobã structura organizatoricã a Centralei C.E.C. - S.A. şi a unitãţilor subordonate, sistemul de salarizare, regulamentul de organizare şi funcţionare, regulamentul de ordine interioarã şi programul de restructurare;
h) dezbate şi aprobã normele metodologice de reglementare a domeniilor de activitate în care sunt cuprinse principiile generale, regulile şi procedurile de bazã ale domeniilor respective;
i) aprobã încheierea de acte juridice prin care banca sã dobândeascã, sã înstrãineze, sã închirieze, sã schimbe sau sã constituie în garanţie bunuri aflate în patrimoniul C.E.C. - S.A., putând delega aceastã competenţã comitetului de direcţie. Delegarea va prevedea expres atribuţiile şi limitele delegãrii;
j) aprobã înfiinţarea ori desfiinţarea de sedii secundare ale C.E.C. - S.A.;
k) aprobã nivelul ratelor dobânzilor, comisioanelor şi spezelor bancare, practicate de C.E.C. - S.A.;
l) hotãrãşte asupra politicii de atragere, pãstrare şi fructificare a economiilor bãneşti în lei şi în valutã ale persoanelor fizice şi a disponibilitãţilor bãneşti în lei şi în valutã ale persoanelor juridice;
m) hotãrãşte cu privire la politica de plasamente a C.E.C. - S.A., stabileşte limitele globale de expunere faţã de societãţile bancare, societãţile de asigurare-reasigurare şi faţã de fondurile de garantare a creditelor;
n) aprobã persoanele împuternicite sã tranzacţioneze pe piaţa interbancarã în contul C.E.C. - S.A. şi în contul clienţilor, precum şi limita maximã de poziţie deschisã pe fiecare arbitrajist şi pe total trezorerie;
o) hotãrãşte în legãturã cu politica de acordare a creditelor şi aprobã competenţele de acordare a creditelor pe diferitele niveluri de structuri organizatorice;
p) supune aprobãrii Ministerului Finanţelor Publice şi Bãncii Naţionale a României modificarea nivelului capitalului social al C.E.C. - S.A.;
q) autorizeazã ocuparea de cãtre membrii comitetului de direcţie şi de cãtre directorii executivi a funcţiilor de reprezentanţi în adunãrile generale ale acţionarilor sau de administratori în alte societãţi comerciale;
r) supune aprobãrii Ministerului Finanţelor Publice fondul de participare la profit şi sumele ce revin preşedintelui, vicepreşedinţilor şi celorlalţi membri ai consiliului de administraţie;
s) stabileşte competenţe, atribuţii şi rãspunderi ce revin comitetului de direcţie, altele decât cele prevãzute în prezentul statut;
t) aprobã afilierea C.E.C. - S.A. la organisme financiare internaţionale, precum şi acordurile de colaborare cu aceste instituţii;
u) propune spre aprobare acţionarului unic participarea C.E.C. - S.A. la capitalul social al altor societãţi comerciale, în condiţiile legii;
v) poate delega competenţe comitetului de direcţie, pentru operaţiuni expres determinate prin hotãrârea de delegare;
x) decide în orice alte probleme, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 15
(1) Şedinţele Consiliului de administraţie al C.E.C. - S.A. se desfãşoarã pe baza ordinii de zi stabilite, iar în urma deliberãrilor deciziile luate, numãrul de voturi obţinut şi opiniile separate vor fi înscrise în procesul-verbal al şedinţei.
(2) Procesul-verbal va fi înscris în registrul şedinţelor consiliului de administraţie şi va fi semnat de administratori şi secretarul şedinţei.
(3) Pentru deciziile luate în şedinţele la care administratorul nu a participat, el rãmâne rãspunzãtor dacã, în termen de o lunã de când a luat cunoştinţã de procesul-verbal, nu a fãcut împotrivirea în registrul proceselor-verbale.
(4) Consiliul de administraţie emite dupã fiecare şedinţã documentul numit "Hotãrâre a Consiliului de administraţie al C.E.C. - S.A.", cu semnãturile membrilor prezenţi şi a secretarului consiliului de administraţie.
ART. 16
Hotãrârile consiliului de administraţie şi ale comitetului de direcţie sunt acte de dispoziţie. În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele C.E.C. - S.A. emite, potrivit legii, ordine şi alte acte de dispoziţie.
ART. 17
C.E.C. - S.A. nu acordã credite pentru nici unul dintre membrii consiliului de administraţie şi nu garanteazã împrumuturi pe care aceştia le-ar contracta cu altã instituţie de credit.
ART. 18
Membrii Consiliului de administraţie al C.E.C. - S.A. nu pot ocupa posturi de salariaţi, administratori sau auditori financiari în alte societãţi bancare.
ART. 19
Directorii din Centrala C.E.C. - S.A. şi din unitãţile teritoriale nu pot conduce alte societãţi bancare, comerciale sau agricole, nu pot participa în alte societãţi de acest fel în calitate de administratori sau auditori financiari, în afarã de cazurile în care exercitã aceste funcţii cu autorizarea consiliului de administraţie, în condiţiile legii.
ART. 20
C.E.C. - S.A. poate fi angajatã patrimonial prin semnãtura a cel puţin doi conducãtori sau a cel puţin douã persoane împuternicite de cãtre aceştia, în conformitate cu reglementãrile proprii şi ale Bãncii Naţionale a României.
ART. 21
(1) Consiliul de administraţie poate delega o parte din competenţele sale comitetului de direcţie, format din preşedinte şi vicepreşedinţi.
(2) Preşedintele consiliului de administraţie, în calitatea sa de preşedinte al C.E.C. - S.A., este şi preşedintele comitetului de direcţie.
(3) Comitetul de direcţie se întruneşte cel puţin o datã pe sãptãmânã sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a înlocuitorului acestuia.
(4) La şedinţele comitetului de direcţie pot fi invitaţi directorii executivi, directorii de sucursale sau alţi specialişti ai C.E.C. - S.A.
ART. 22
(1) Principalele atribuţii ale comitetului de direcţie sunt:
a) stabileşte formele şi instrumentele de atragere şi pãstrare a economiilor bãneşti în lei şi în valutã ale persoanelor fizice şi a disponibilitãţilor bãneşti în lei şi în valutã ale persoanelor juridice, care vor fi supuse aprobãrii consiliului de administraţie;
b) asigurã integritatea patrimoniului, prezintã consiliului de administraţie informãri privind activitatea şi situaţia patrimonialã a C.E.C. - S.A. şi face propuneri de operaţiuni a cãror aprobare este de competenţa consiliului de administraţie;
c) elaboreazã strategia şi programul de activitate al C.E.C. - S.A., pe care le supune adoptãrii consiliului de administraţie în vederea înaintãrii la Ministerul Finanţelor Publice pentru aprobare;
d) întocmeşte raportul anual cu privire la activitatea C.E.C. - S.A., proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi proiectul programului de investiţii, pe care le prezintã consiliului de administraţie în vederea înaintãrii la Ministerul Finanţelor Publice pentru aprobare;
e) aprobã planurile de câştiguri pentru instrumentele de economisire;
f) hotãrãşte cu privire la politica de resurse umane a C.E.C. - S.A.;
g) aprobã organizarea pregãtirii şi perfecţionãrii profesionale a salariaţilor proprii;
h) supune aprobãrii consiliului de administraţie sistemul de salarizare;
i) aprobã fondurile de premiere şi repartizarea acestora;
j) aprobã sumele ce revin din fondul de participare la profit salariaţilor din evidenţa Centralei C.E.C. - S.A., precum şi fondurile pe sucursale;
k) aprobã sponsorizãri, donaţii şi mecenat, în condiţiile legii;
l) aprobã stabilirea de relaţii de corespondent cu alte bãnci şi avizeazã plafoanele de lucru cu acestea;
m) aprobã formarea unor comitete şi comisii de lucru, stabilind structura şi limitele de competenţã ale acestora;
n) supune aprobãrii consiliului de administraţie structura organizatoricã a Centralei şi a unitãţilor subordonate, regulamentul de organizare şi funcţionare şi regulamentul de ordine interioarã ale C.E.C. - S.A.;
o) propune spre aprobare, potrivit competenţelor, consiliului de administraţie înfiinţarea/desfiinţarea de sucursale, agenţii proprii, precum şi modificãrile în situaţia acestora, achiziţionarea, înstrãinarea, închirierea, schimbarea sau constituirea în garanţie a bunurilor aflate în patrimoniul C.E.C. - S.A.;
p) propune spre aprobare consiliului de administraţie normele metodologice pe domenii de activitate, precum şi modificarea şi completarea acestora;
q) poate delega preşedintelui sau vicepreşedinţilor competenţe pentru desfãşurarea anumitor operaţiuni, potrivit legii;
r) rezolvã orice alte probleme stabilite de consiliul de administraţie şi îndeplineşte hotãrârile luate de acesta.
(2) În comitetul de direcţie votul nu poate fi dat prin delegaţie.
(3) Dezbaterile şedinţelor comitetului de direcţie se consemneazã în procese-verbale înscrise în registrul special, care se prezintã consiliului de administraţie.
(4) Comitetul de direcţie emite dupã fiecare şedinţã documentul numit "Hotãrâre a Comitetului de direcţie al C.E.C. - S.A.". Hotãrârile comitetului de direcţie se adoptã cu majoritatea absolutã a voturilor membrilor. În situaţii paritare votul preşedintelui este decisiv.
(5) Hotãrârile comitetului de direcţie se comunicã în scris directorilor executivi ai direcţiilor interesate şi/sau celor ce urmeazã sã le îndeplineascã.
ART. 23
Atribuţiile şi competenţele vicepreşedinţilor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare sau de cãtre preşedintele Consiliului de administraţie al C.E.C. - S.A.
ART. 24
(1) Conducerea executivã şi coordonarea activitãţii zilnice a C.E.C. - S.A. sunt asigurate de preşedinte şi de 4 vicepreşedinţi.
(2) Preşedintele C.E.C. - S.A., care este şi preşedintele consiliului de administraţie şi al comitetului de direcţie, are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) conduce şedinţele consiliului de administraţie şi ale comitetului de direcţie;
b) negociazã şi semneazã, în numele acţionarului unic, contractul colectiv de muncã;
c) încheie, modificã şi desface contractul de muncã al salariaţilor din Centrala C.E.C. - S.A. şi al conducãtorilor sucursalelor;
d) împuterniceşte pe reprezentanţii C.E.C. - S.A. în relaţiile cu terţii;
e) aplicã sancţiuni disciplinare şi emite decizii de imputare, în condiţiile legii;
f) îndeplineşte orice alte atribuţii date în competenţa sa de cãtre consiliul de administraţie şi de comitetul de direcţie.
ART. 25
Casa de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. - S.A. va încheia contracte de asigurare a serviciilor de audit financiar cu auditori financiari, persoane fizice şi/sau juridice autorizate de Camera Auditorilor Financiari din România sã desfãşoare aceastã activitate pe teritoriul României.
ART. 26
Întinderea şi efectele rãspunderii auditorilor financiari sunt determinate în funcţie de atribuţiile ce le revin conform dispoziţiilor legale şi contractelor încheiate de C.E.C. - S.A. cu auditorii financiari, aprobate, în conformitate cu prevederile legale şi cu reglementãrile cu caracter normativ intern în vigoare, de cãtre Consiliul de administraţie al C.E.C. - S.A.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 27
(1) Sumele depuse de persoanele fizice la C.E.C. - S.A. cu orice titlu, precum şi dobânzile şi câştigurile cuvenite pentru acestea sunt garantate de stat, iar dreptul de creanţã asupra acestora este imprescriptibil.
(2) Titularii instrumentelor de economisire pot solicita în scris C.E.C. - S.A. introducerea de dispoziţii testamentare prin care sã indice persoanele cãrora sã li se elibereze, dupã deces, sumele dispuse prin acestea.
(3) Depunerile pentru care nu s-a solicitat introducerea de dispoziţii testamentare se elibereazã de cãtre C.E.C. - S.A. moştenitorilor legali şi testamentari.
(4) Depunerile populaţiei la C.E.C. - S.A. au caracter voluntar şi se primesc cu respectarea strictã a principiului liberului consimţãmânt al depunãtorilor.
(5) Depunãtori C.E.C. - S.A. (titulari ai instrumentelor de economisire) pot fi persoane fizice, rezidente sau/şi nerezidente.
(6) Depunerile se primesc în sume nelimitate, în lei sau în valutã, pe numele persoanei care le-a efectuat, pe numele altei persoane sau la purtãtor, conform reglementãrilor C.E.C. - S.A.
(7) Depunerile populaţiei la C.E.C. - S.A. pe instrumente de economisire pot îmbrãca atât forma materializatã (librete de economii, obligaţiuni, certificate de economii, de depunere şi altele similare), cât şi dematerializatã (conturi curente, conturi de depozit şi altele similare).
ART. 28
Este interzisã depunerea pe instrumente de economisire ale populaţiei a mijloacelor bãneşti aparţinând persoanelor juridice. În cazul încãlcãrii acestei prevederi, pentru sumele depuse nu se acordã dobânzi sau câştiguri, dupã caz.
ART. 29
(1) Operaţiunile efectuate de C.E.C. - S.A., numele depunãtorilor şi ale titularilor depunerilor, sumele depuse şi orice alte date în legãturã cu operaţiunile efectuate pe numele acestora sunt confidenţiale.
(2) Date informative privind operaţiunile titularilor de conturi, cu condiţia indicãrii elementelor strict necesare identificãrii acestora, se dau pe bazã de cerere scrisã:
a) titularilor;
b) persoanelor indicate prin clauzele de împuternicire, pentru operaţiunile efectuate de acestea;
c) depunãtorilor, numai pentru sumele depuse de aceştia pe numele altor titulari;
d) persoanelor împuternicite prin procurã sau printr-o altã formã de împuternicire legalã, în limitele stabilite prin împuternicirea datã de titular;
e) curatorilor, pentru titularii puşi sub curatelã;
f) tutorilor, pentru titularii puşi sub interdicţie;
g) pãrinţilor şi tutorilor, pentru depunerile aparţinând titularilor minori;
h) persoanelor indicate în dispoziţia testamentarã, moştenitorilor legali sau testamentari, pe baza atestãrii acestei calitãţi de cãtre organele competente, numai pentru soldul existent la data decesului titularului şi pentru operaţiunile ulterioare;
i) oricãror autoritãţi publice, în condiţiile legii.
ART. 30
(1) Mãsurile de indisponibilizare şi de executare a sumelor depuse se vor lua în condiţiile legii.
(2) Deblocarea sumelor indisponibilizate se poate face numai de organul care a dispus blocarea acestora sau de cãtre instanţele judecãtoreşti pe bazã de hotãrâri executorii.
ART. 31
Contractele de credit C.E.C. - S.A. sunt titluri executorii.
ART. 32
C.E.C. - S.A. poate efectua tranzacţii cu imobile, necesare desfãşurãrii activitãţii sale şi pentru folosinţa salariaţilor sãi, precum şi tranzacţii cu bunuri mobile şi imobile în executarea creanţelor, în condiţiile legii.
ART. 33
C.E.C. - S.A. va putea înfiinţa, cu aprobarea consiliului de administraţie, în condiţiile legii, o structurã distinctã pentru formare profesionalã, ale cãrei organizare şi funcţionare vor fi reglementate distinct prin acte interne.
ART. 34
C.E.C. - S.A. poate edita publicaţii necesare activitãţii proprii.
ART. 35
Sucursalele şi agenţiile proprii îşi desfãşoarã activitatea pe baza Regulamentului de organizare şi funcţionare al Casei de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. - S.A., aprobat de consiliul de administraţie, a normelor metodologice şi a celorlalte acte interne date în aplicarea acestora.
ART. 36
Directorii sucursalelor reprezintã C.E.C. - S.A. în faţa autoritãţilor publice, precum şi în relaţiile cu persoane juridice şi fizice, în legãturã cu activitatea unitãţilor pe care le conduc, în limitele competenţelor atribuite prin regulamentul de organizare şi funcţionare sau prin ordin ori mandat al preşedintelui.
ART. 37
C.E.C. - S.A. are marcã proprie, înregistratã şi protejatã, potrivit legii.
ART. 38
(1) Personalul C.E.C. - S.A. nu are dreptul de a folosi sau a dezvãlui, nici în timpul activitãţii, nici dupã încetarea acesteia, fapte sau date care, devenite publice, ar dãuna intereselor ori prestigiului C.E.C. - S.A. sau vreunui client al acesteia.
(2) Prevederile de mai sus se aplicã şi persoanelor care obţin informaţii de natura celor arãtate din rapoarte ori alte documente ale C.E.C. - S.A.
(3) Orice membru al Consiliului de administraţie al C.E.C. - S.A., precum şi toate persoanele care participã la activitatea acesteia sunt obligate sã pãstreze secretul profesional.
(4) Prevederile alin. (3) se aplicã şi persoanelor care obţin, din activitatea de control şi supraveghere sau din rapoarte ori documente ale C.E.C. - S.A., informaţii privind activitatea acesteia.
ART. 39
Prezentul statut se completeazã cu dispoziţiile legale în materie şi poate fi modificat sau completat în condiţiile legii.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016