Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.583 din 8 noiembrie 2006  pentru sustinerea din fonduri bugetare a achizitiei de animale de reproductie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.583 din 8 noiembrie 2006 pentru sustinerea din fonduri bugetare a achizitiei de animale de reproductie

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 932 din 16 noiembrie 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 11 alin. (2) din Legea zootehniei nr. 72/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se acordã susţinere din fonduri bugetare pentru achiziţia de juninci din rase de lapte şi/sau mixte, în cuantum de 25% pânã la 50% din preţul de achiziţie, astfel:
a) 50% pentru achiziţia unui numãr de juninci cuprins între 3 şi 10 capete, dar nu mai mult de 2.000 lei/cap;
b) 40% pentru achiziţia unui numãr de juninci cuprins între 11 şi 20 de capete, dar nu mai mult de 1.600 lei/cap;
c) 35% pentru achiziţia unui numãr de juninci cuprins între 21 şi 30 de capete, dar nu mai mult de 1.400 lei/cap;
d) 30% pentru achiziţia unui numãr de juninci cuprins între 31 şi 40 de capete, dar nu mai mult de 1.200 lei/cap;
e) 25% pentru achiziţia unui numãr de juninci cuprins între 41 şi 50 de capete, dar nu mai mult de 1.000 lei/cap.
(2) Cerinţele minime de performanţã pentru junincile achiziţionate şi confirmate prin certificate de origine sunt prevãzute în anexa nr. 1.
(3) Beneficiarii sprijinului pentru achiziţia de juninci sunt crescãtorii de animale care îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) au parcurs sau parcurg o formã de pregãtire profesionalã în domeniul creşterii animalelor (studii superioare sau medii de profil) ori un curs de specializare de scurtã duratã, în cazul persoanelor fizice, sau, în cazul persoanelor juridice, au angajatã o persoanã care îndeplineşte aceste condiţii;
b) au încheiat un contract sau precontract pentru vânzarea laptelui la un procesator;
c) au încheiat un contract de asigurare a animalelor achiziţionate;
d) prezintã un angajament scris prin care se obligã sã înscrie animalele în controlul oficial al producţiei de lapte;
e) prezintã un angajament scris prin care se obligã sã menţinã în exploataţia proprie animalele achiziţionate o perioadã de cel puţin 5 ani, cu excepţia cazurilor în care intervin sacrificarea de necesitate a animalelor, moartea acestora sau cauze de forţã majorã constatatã de o autoritate competentã.
ART. 2
(1) Se acordã susţinere din fonduri bugetare pentru achiziţia de juninci din rase de carne, în cuantum de 25% pânã la 50% din preţul de achiziţie, astfel:
a) 50% pentru achiziţia unui numãr de juninci cuprins între 3 şi 10 capete, dar nu mai mult de 2.000 lei/cap;
b) 40% pentru achiziţia unui numãr de juninci cuprins între 11 şi 20 de capete, dar nu mai mult de 1.600 lei/cap;
c) 35% pentru achiziţia unui numãr de juninci cuprins între 21 şi 30 de capete, dar nu mai mult de 1.400 lei/cap;
d) 30% pentru achiziţia unui numãr de juninci cuprins între 31 şi 40 de capete, dar nu mai mult de 1.200 lei/cap;
e) 25% pentru achiziţia unui numãr de juninci cuprins între 41 şi 50 de capete, dar nu mai mult de 1.000 lei/cap.
(2) Beneficiarii sprijinului pentru achiziţia de juninci sunt crescãtorii de animale care îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) au parcurs sau parcurg o formã de pregãtire profesionalã în domeniul creşterii animalelor (studii superioare ori medii de profil) sau un curs de specializare de scurtã duratã, în cazul persoanelor fizice, ori, în cazul persoanelor juridice, au angajatã o persoanã care îndeplineşte aceste condiţii;
b) au încheiat un contract de asigurare a animalelor achiziţionate;
c) prezintã un angajament scris prin care se obligã sã menţinã în exploataţia proprie animalele achiziţionate o perioadã de cel puţin 5 ani, cu excepţia cazurilor în care intervine sacrificarea de necesitate a animalelor, moartea acestora sau cauze de forţã majorã constatatã de o autoritate competentã.
ART. 3
(1) Se acordã susţinere din fonduri bugetare pentru achiziţia de berbeci şi ţapi din rase de lapte şi/sau carne, atestaţi prin certificat de origine, în cuantum de 50% din preţul de achiziţie, dar nu mai mult de 1.000 lei/berbec sau ţap.
(2) Beneficiarii sprijinului pentru achiziţia de berbeci şi ţapi sunt crescãtorii de animale care îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) au parcurs sau parcurg o formã de pregãtire profesionalã în domeniul creşterii animalelor (studii superioare ori medii de profil) sau un curs de specializare de scurtã duratã, în cazul persoanelor fizice, ori, în cazul persoanelor juridice, au angajatã o persoanã care îndeplineşte aceste condiţii;
b) achiziţioneazã un numãr de berbeci/ţapi cuprins între 3 şi 25 de capete;
c) au încheiat un contract de asigurare a animalelor achiziţionate;
d) prezintã un angajament scris prin care se obligã sã menţinã în exploataţia proprie animalele achiziţionate o perioadã de cel puţin 2 ani, cu excepţia cazurilor în care intervin sacrificarea de necesitate a animalelor, moartea acestora sau cauze de forţã majorã constatatã de o autoritate competentã.
ART. 4
(1) Se acordã susţinere din fonduri bugetare pentru achiziţia de tineret femel caprin din rase de lapte şi carne, atestate prin certificat de origine, în cuantum de 50% din preţul de achiziţie, dar nu mai mult de 500 lei/caprã.
(2) Beneficiarii sprijinului pentru achiziţia de capre sunt crescãtorii de animale care îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) au parcurs sau parcurg o formã de pregãtire profesionalã în domeniul creşterii animalelor (studii superioare ori medii de profil) sau un curs de specializare de scurtã duratã, în cazul persoanelor fizice, ori, în cazul persoanelor juridice, au angajatã o persoanã care îndeplineşte aceste condiţii;
b) achiziţioneazã un numãr de capre cuprins între 20 şi 100 de capete;
c) au încheiat un contract de asigurare a animalelor achiziţionate;
d) prezintã un angajament scris prin care se obligã sã înscrie animalele în controlul oficial al producţiei de lapte;
e) prezintã un angajament scris prin care se obligã sã menţinã în exploataţia proprie animalele achiziţionate o perioadã de cel puţin 2 ani, cu excepţia cazurilor în care intervin sacrificarea de necesitate a animalelor, moartea acestora sau cauze de forţã majorã constatatã de o autoritate competentã.
ART. 5
Sumele necesare pentru susţinerea achiziţiei de animale de reproducţie se suportã de la bugetul de stat, în limita sumei de 20 milioane lei, şi se asigurã din bugetul aprobat Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale pe anul 2006.
ART. 6
Repartizarea sumelor pe specii se face prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
ART. 7
Sprijinul pentru achiziţia de animale se acordã în ordinea depunerii cererilor, în limita fondurilor aprobate.
ART. 8
Un solicitant poate depune o singurã cerere pentru o singurã specie şi o singurã rasã de animale.
ART. 9
(1) Cererea pentru încasarea de la bugetul de stat a sprijinului pentru achiziţionarea de animale de reproducţie, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 2, se depune la direcţia pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti, dupã caz, pânã la data de 5 decembrie 2006, însoţitã de urmãtoarele documente:
1. pentru achiziţia de juninci din rase de lapte şi mixte:
a) diploma de studii sau atestatul cursurilor de specializare de scurtã duratã, în cazul persoanelor fizice, sau contractul cu o persoanã care are o diplomã de studii ori un atestat privind parcurgerea unui curs de scurtã duratã în domeniul creşterii animalelor sau o adeverinţã din care sã rezulte cã parcurge un curs de specializare;
b) copie de pe factura de achiziţie a junincilor;
c) copie de pe certificatele de origine a junincilor, din care sã rezulte îndeplinirea cerinţelor prevãzute la art. 1 alin. (2);
d) documentul care atestã plata diferenţei dintre valoarea facturii şi valoarea susţinerii de la buget;
e) copie de pe contractul sau precontractul pentru vânzarea laptelui la un procesator;
f) copie de pe contractul de asigurare a animalelor achiziţionate;
g) angajamentul scris prin care solicitantul se obligã sã înscrie animalele în controlul oficial al producţiei de lapte;
h) angajamentul scris prin care solicitantul se obligã sã menţinã în exploataţia proprie animalele achiziţionate o perioadã de cel puţin 5 ani, cu excepţia cazurilor în care intervin sacrificarea de necesitate a animalelor, moartea acestora sau cauze de forţã majorã constatatã de o autoritate competentã;
2. pentru achiziţia de juninci din rase de carne:
a) diploma de studii sau atestatul cursurilor de specializare de scurtã duratã, în cazul persoanelor fizice, ori contractul cu o persoanã care are o diplomã de studii sau un atestat privind parcurgerea unui curs de scurtã duratã în domeniul creşterii animalelor ori o adeverinţã din care sã rezulte cã parcurge un curs de specializare;
b) copie de pe factura de achiziţie a junincilor;
c) copie de pe certificatele de origine a junincilor;
d) documentul care atestã plata diferenţei dintre valoarea facturii şi valoarea susţinerii de la buget;
e) copie de pe contractul de asigurare a animalelor achiziţionate;
f) angajamentul scris prin care solicitantul se obligã sã menţinã în exploataţia proprie animalele achiziţionate o perioadã de cel puţin 5 ani, cu excepţia cazurilor în care intervin sacrificarea de necesitate a animalelor, moartea acestora sau cauze de forţã majorã constatatã de o autoritate competentã;
3. pentru achiziţia de berbeci şi ţapi:
a) diploma de studii sau atestatul cursurilor de specializare de scurtã duratã, în cazul persoanelor fizice, ori contractul cu o persoanã care are o diplomã de studii sau un atestat privind parcurgerea unui curs de scurtã duratã în domeniul creşterii animalelor ori o adeverinţã din care sã rezulte cã parcurge un curs de specializare;
b) copie de pe factura de achiziţie a berbecilor/ţapilor;
c) copie de pe certificatele de origine a berbecilor/ ţapilor;
d) documentul care atestã plata diferenţei dintre valoarea facturii şi valoarea susţinerii de la buget;
e) copie de pe contractul de asigurare a animalelor achiziţionate;
f) angajamentul scris prin care solicitantul se obligã sã menţinã în exploataţia proprie animalele achiziţionate o perioadã de cel puţin 2 ani, cu excepţia cazurilor în care intervin sacrificarea de necesitate a animalelor, moartea acestora sau cauze de forţã majorã constatatã de o autoritate competentã;
4. pentru achiziţia de tineret femel caprin:
a) diploma de studii sau atestatul cursurilor de specializare de scurtã duratã, în cazul persoanelor fizice, ori contractul cu o persoanã care are o diplomã de studii sau un atestat privind parcurgerea unui curs de scurtã duratã în domeniul creşterii animalelor ori o adeverinţã din care sã rezulte cã parcurge un curs de specializare;
b) copie de pe factura de achiziţie a tineretului femel caprin;
c) copie de pe certificatele de origine a femelelor achiziţionate;
d) documentul care atestã plata diferenţei dintre valoarea facturii şi valoarea susţinerii de la buget;
e) copie de pe contractul de asigurare a animalelor achiziţionate;
f) angajamentul scris prin care solicitantul se obligã sã înscrie animalele în controlul oficial al producţiei de lapte;
g) angajamentul scris prin care solicitantul se obligã sã menţinã în exploataţia proprie animalele achiziţionate o perioadã de cel puţin 2 ani, cu excepţia cazurilor în care intervin sacrificarea de necesitate a animalelor, moartea acestora sau cauze de forţã majorã constatatã de o autoritate competentã.
(2) Plata sumelor reprezentând susţinerea achiziţiei de animale de reproducţie se efectueazã pânã la data de 31 decembrie 2006.
ART. 10
(1) Direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, dupã verificarea şi aprobarea documentaţiilor pentru încasarea sprijinului, întocmesc situaţiile centralizatoare conform modelului prevãzut în anexa nr. 3 şi le transmit la Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
(2) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, dupã verificarea şi aprobarea solicitãrilor, transmite la Ministerul Finanţelor Publice cererea de deschidere a creditelor bugetare. Cererea de deschidere a creditelor bugetare va fi însoţitã de situaţia justificativã privind încasarea de la bugetul de stat a sprijinului pentru achiziţia de animale, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 4.
ART. 11
Dupã aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, din bugetul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale se alimenteazã conturile direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, care pe baza cererilor aprobate pentru încasarea sprijinului vireazã sumele în conturile beneficiarilor.
ART. 12
(1) Încasarea sumelor de la bugetul de stat în mod necuvenit, prin înscrierea sau atestarea de date nereale pe documentele de decontare sau nerespectarea angajamentelor solicitate prin prezenta hotãrâre, constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 1.000 lei la 2.000 lei, precum şi cu obligarea la restituirea sumelor încasate.
(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la alin. (1) se fac de cãtre persoane împuternicite din cadrul direcţiilor judeţene pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz.
(3) Contravenientul poate achita pe loc sau în termen de 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal de contravenţie ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia jumãtate din minimul amenzii, agentul constatator fãcând menţiune despre aceastã posibilitate în procesul-verbal.
ART. 13
Dispoziţiile art. 12 referitoare la contravenţii se completeazã cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 14
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Flutur

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 8 noiembrie 2006.
Nr. 1.583.

ANEXA 1

CERINŢELE MINIME
de performanţã pentru junincile achiziţionate şi confirmate prin certificate de origine


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Performanta Performanta ta-
Rasa mamei la talui, atestata
prima lac- prin performanta
tatie fiicelor la prima
lactatie
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
a) Bãlţatã româneascã sau tulpina Simmental 5.500 kg lapte 6.000 kg lapte
b) Brunã sau tulpina Schwyz 4.500 kg lapte 5.500 kg lapte
c) Bãlţatã cu negru româneascã sau tulpina
Holstein Frizã 6.500 kg lapte 7.000 kg lapte
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 2

Direcţia pentru Agriculturã şi Dezvoltare
Ruralã a Judeţului .............................
Nr. de înregistrare ......... din ..............

Verificat şi aprobat
suma de ...................... lei
la data de ........................

Director executiv,

CERERE
pentru încasarea de la bugetul de stat a sprijinului pentru achiziţionarea
de animale de reproducţie

1. Persoanã fizicã
Numele şi prenumele ........, domiciliat/domiciliatã în ........, str. ........ nr. ....., judeţul ......, posesor/posesoare al/a actului de identitate (BI/CI) seria ....... nr. ......, emis de ...., CNP .............;
sau
2. Persoanã juridicã
Denumirea ........, cod unic de înregistrare ......., cu sediul în localitatea ......, str. ....... nr. ........, judeţul ......, reprezentatã prin .../(numele şi prenumele) ..., BI/CI seria ..... nr. ......, eliberat/eliberatã de ........ la data de ......., cod numeric personal ......., având funcţia de ......, în calitate de beneficiar, solicit acordarea sprijinului pentru achiziţia de:
- juninci din rase de lapte sau mixte ........ capete;
- juninci din rase de carne .......... capete;
- berbeci/ţapi din rase de lapte sau carne ......... capete:
- tineret femel caprin din rase de lapte sau carne ...................... capete;
Valoarea totalã a sprijinului pentru achiziţionarea de animale de reproducţie este de ........ lei.
Suma va fi viratã în contul nr. ......, deschis la ....... din localitatea ..................... .

Numele şi prenumele ...................................
Semnãtura ..../(ştampila pentru persoane juridice).....

Data ................

ANEXA 3

Direcţia pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã
a Judeţului ........................................
Nr. de înregistrare ............... din ............

SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
privind încasarea de la bugetul de stat a sprijinului pentru achiziţia de animale


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
N Denumirea Specia de Numarul de Valoarea unitara Valoarea totala
r. beneficia- animale capete a sprijinului de a sprijinului de
C rilor achizitio- la bugetul de la bugetul de stat
r nata stat (col.3 x col.4)
t. (lei/cap) (lei)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Director executiv, Director executiv adjunct,
.................. (contabil-şef)
.............................
Data ..............

ANEXA 4

MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE

SITUAŢIA JUSTIFICATIVĂ
privind încasarea de la bugetul de stat a sprijinului pentru achiziţia de animale


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
N Judetul Specia de Numarul de Valoarea unitara Valoarea totala
r. animale capete a sprijinului de a sprijinului de
C achizitio- la bugetul de la bugetul de stat
r nata stat (col. 3 x col. 4)
t. (lei/cap) (lei)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Aprobat.
Ordonator principal de credite,

Data ..........

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016