Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 107 din Constituţie, Guvernul României adopta prezenta hotãrâre. ART. 1 Obiectul prezentei hotãrâri îl constituie desemnarea instituţiilor şi organismelor responsabile cu coordonarea, implementarea, precum şi cu gestionarea asistenţei financiare comunitare prin instrumentele structurale, în scopul creãrii, pana la data aderãrii României la Uniunea Europeanã, a unui cadru institutional operational. ART. 2 În înţelesul prezentei hotãrâri, urmãtorii termeni se definesc astfel: 1. Fondurile structurale sunt instrumente financiare prin care Uniunea Europeanã acţioneazã pentru eliminarea disparitatilor economice şi sociale între regiuni, în scopul realizãrii coeziunii economice şi sociale. a) Fondul european pentru dezvoltare regionala este fondul structural care sprijinã regiunile mai puţin dezvoltate prin finanţarea de investiţii în sectorul productiv, infrastructura, educaţie, sãnãtate, dezvoltare localã şi întreprinderi mici şi mijlocii. b) Fondul social european este fondul structural destinat politicii sociale a Uniunii Europene, care sprijinã mãsuri de ocupare a forţei de munca şi de dezvoltare a resurselor umane. c) Fondul european pentru orientare şi garantare în agricultura - secţiunea "Orientare" este fondul structural destinat politicii agricole comune a Uniunii Europene, care sprijinã mãsuri pentru modernizarea agriculturii şi dezvoltarea ruralã. d) Instrumentul financiar de orientare piscicolã este fondul structural destinat politicii comune din domeniul pescuitului, care sprijinã mãsuri pentru creşterea competitivitatii sectorului piscicol, în condiţiile asigurãrii unui echilibru durabil între resurse şi capacitatea de exploatare. 2. Fondul de coeziune este instrumentul financiar care sprijinã investiţii de interes naţional în domeniul infrastructurii de transport şi mediu. 3. Instrumentele structurale denumesc fondurile structurale şi Fondul de coeziune, luate în ansamblu. 4. Planul naţional de dezvoltare este documentul de planificare strategica şi programare financiarã, care are ca scop sa orienteze şi sa stimuleze dezvoltarea economicã şi socialã a României pentru atingerea obiectivului Uniunii Europene - realizarea coeziunii economice şi sociale. Planul naţional de dezvoltare fundamenteazã accesul României, în calitate de stat membru al Uniunii Europene, la fondurile structurale. 5. Cadrul de sprijin comunitar reprezintã documentul de programare agreat între Comisia Europeanã, pe de o parte, şi România, în calitate de stat membru, pe de alta parte, pe baza Planului naţional de dezvoltare. Cadrul de sprijin comunitar conţine alocarea finantarilor din fondurile structurale şi din resursele statelor membre ale Uniunii Europene pentru realizarea prioritatilor şi mãsurilor conţinute în Planul naţional de dezvoltare. Prevederile acestui document se implementeaza prin intermediul programelor operationale. 6. Programele operationale sunt documente aprobate de Comisia Europeanã pentru implementarea acelor prioritati sectoriale şi regionale din Planul naţional de dezvoltare care sunt aprobate spre finanţare în Cadrul de sprijin comunitar. 7. Programul complement reprezintã documentul elaborat de autoritatea de management pentru detalierea implementarii mãsurilor programului operational sectorial sau regional. 8. Autoritatea de management este organismul public la nivel naţional care asigura gestionarea asistenţei financiare din fondurile structurale. Se constituie o autoritate de management pentru Cadrul de sprijin comunitar şi câte o autoritate de management pentru fiecare program operational. 9. Comitetul de monitorizare este organismul care se înfiinţeazã de România, în calitate de stat membru, cu rolul de a asigura coordonarea Cadrului de sprijin comunitar şi a programelor operationale, precum şi de a urmãri eficacitatea şi calitatea implementarii asistenţei comunitare, impactul şi modul de utilizare a acesteia şi respectarea regulamentelor Uniunii Europene privind utilizarea acestor fonduri. Se constituie un comitet de monitorizare pentru Cadrul de sprijin comunitar şi câte un comitet de monitorizare pentru fiecare program operational. 10. Autoritatea de plata reprezintã organismul la nivel naţional desemnat de statul roman în calitate de stat membru, având rolul elaborãrii şi inaintarii cererilor de plata şi primirii de la Comisia Europeanã a sumelor provenind din fiecare fond structural. 11. Autoritatea de implementare este organismul public sau privat cãruia autoritatea de management/autoritatea de plata îi deleagã responsabilitãţi sau care acţioneazã în nume propriu în relaţia cu beneficiarii finali. 12. Beneficiarul final este organismul sau societatea comercialã cu capital public/privat care solicita finanţarea pentru executarea activitãţilor în cadrul programului. ART. 3 Se desemneazã Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei ca instituţie responsabilã cu elaborarea Planului naţional de dezvoltare, pe baza cãruia România negociaza Cadrul de sprijin comunitar cu Comisia Europeanã. ART. 4 Se desemneazã Ministerul Integrãrii Europene ca autoritate de management pentru Cadrul de sprijin comunitar, având responsabilitatea coordonãrii implementarii asistenţei comunitare prin fondurile structurale. ART. 5 Autoritatea de management pentru Cadrul de sprijin comunitar, care se constituie în cadrul Ministerului Integrãrii Europene, are urmãtoarele atribuţii principale: a) asigura managementul şi controlul financiar adecvat, precum şi statistici functionale; b) asigura corectitudinea operaţiilor finanţate din asistenta Uniunii Europene prin fondurile structurale; c) asigura sistemul informaţional integrat de colectare şi de prelucrare a datelor şi elaboreazã raportarile periodice în vederea monitorizarii şi evaluãrii asistenţei gestionate; d) furnizeazã informaţii privind absorbtia fondurilor, conform datelor cuprinse în tabelele financiare; e) înainteazã Comitetului de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar propunerile privind realocarile de fonduri între programele operationale; f) analizeazã şi modifica programele complement şi asigura înaintarea lor cãtre Comitetul de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar; g) elaboreazã raportul anual de implementare a asistenţei din fondurile structurale şi asigura înaintarea lui spre aprobare Comitetului de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar; h) asigura concordanta cu politicile comunitare, în special în domeniile ocupãrii forţei de munca, egalitãţii de sanse între femei şi bãrbaţi, politicii sociale şi formãrii profesionale, politicii privind dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii, politicii agricole comune, politicii comune a pescuitului, energiei, transportului şi reţelei transeuropene, aplicarea cerinţelor legate de protecţia mediului înconjurãtor; i) asigura îndeplinirea cerinţelor cu privire la informarea şi publicitatea asistenţei din fondurile structurale; j) organizeazã evaluarea intermediara a Cadrului de sprijin comunitar; k) asigura secretariatul Comitetului de monitorizare a Cadrului de sprijin comunitar. ART. 6 Se desemneazã Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei ca autoritate de management pentru Programul operational regional, având responsabilitatea coordonãrii implementarii asistenţei financiare alocate pentru implementarea acestui program. ART. 7 Se desemneazã agenţiile pentru dezvoltare regionala pentru îndeplinirea funcţiei de autoritãţi de implementare a subprogramelor regionale. ART. 8 Se desemneazã Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial pentru cercetare, dezvoltare tehnologicã şi inovare, având responsabilitatea coordonãrii implementarii asistenţei financiare alocate pentru implementarea acestui program. ART. 9 Se desemneazã Centrul Naţional de Management Programe pentru îndeplinirea funcţiei de autoritate de implementare a Programului operational sectorial pentru cercetare, dezvoltare tehnologicã şi inovare. ART. 10 Se desemneazã Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial pentru politica socialã şi de ocupare a forţei de munca, având responsabilitatea coordonãrii implementarii asistenţei financiare alocate pentru implementarea acestui program. ART. 11 Se desemneazã Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca pentru îndeplinirea funcţiei de autoritate de implementare a Programului operational sectorial pentru politica socialã şi de ocupare a forţei de munca. ART. 12 Se desemneazã Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial pentru agricultura, dezvoltare ruralã şi pescuit, având responsabilitatea coordonãrii implementarii asistenţei financiare alocate pentru implementarea acestui program. ART. 13 Se desemneazã Agenţia de Plati şi Intervenţie pentru îndeplinirea funcţiei de autoritate de implementare a Programului operational sectorial pentru agricultura, dezvoltare ruralã şi pescuit. ART. 14 Autoritãţile de management pentru programele operationale prevãzute la art. 6, 8, 10 şi 12 au urmãtoarele atribuţii principale: a) asigura un management financiar adecvat pentru fiecare program operational specific; b) asigura corectitudinea operaţiunilor finanţate din asistenta Uniunii Europene; c) asigura colectarea şi prelucrarea datelor şi raportarile periodice în vederea monitorizarii şi evaluãrii asistenţei alocate fiecãrui program operational; d) furnizeazã informaţiile privind absorbtia fondurilor, conform datelor cuprinse în tabelele financiare; e) înainteazã propunerile privind realocarile de fonduri în cadrul fiecãrui program operational cãtre comitetul de monitorizare corespunzãtor; f) analizeazã şi modifica programele complement şi le înainteazã comitetelor de monitorizare ale programelor operationale; g) elaboreazã raportul anual de implementare a asistenţei Uniunii Europene pentru fiecare program operational şi asigura înaintarea lui spre aprobare comitetelor de monitorizare aferente acestora; h) asigura concordanta cu politicile comunitare, în special în domeniile ocupãrii forţei de munca, egalitãţii de sanse între femei şi bãrbaţi, politicii sociale şi formãrii profesionale, politicii privind dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii, politicii agricole comune, politicii comune a pescuitului, energiei, transportului şi reţelei transeuropene, aplicarea cerinţelor legate de protecţia mediului înconjurãtor; i) asigura îndeplinirea cerinţelor cu privire la informarea şi publicitatea privind asistenta prin instrumentele structurale; j) organizeazã evaluarea intermediara a fiecãrui program operational; k) elaboreazã, adopta şi transmite programul operational şi programul complement aferent; l) elaboreazã un sistem coerent de management al informaţiilor pentru programul operational respectiv; m) asigura secretariatul comitetului de monitorizare aferent programului operational respectiv. ART. 15 Autoritãţile de implementare prevãzute la art. 7, 9, 11 şi 13 au atribuţii legate de îndeplinirea sarcinilor delegate de cãtre autoritãţile de management ale programelor operationale şi, atunci când este cazul, de cãtre Agenţia Nationala de Plati. ART. 16 Se desemneazã Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei ca unitate de coordonare a Fondului de coeziune. ART. 17 Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei, în calitatea sa de unitate de coordonare a Fondului de coeziune, are urmãtoarele atribuţii principale: a) asigura coerenta prioritatilor utilizãrii Fondului de coeziune cu obiectivele şi prioritãţile stabilite prin Planul naţional de dezvoltare; b) asigura coordonarea finanţãrii proiectelor pentru dezvoltarea reţelelor de transport cu proiectele pentru protecţia mediului; c) asigura secretariatul Comitetului de monitorizare pentru mediu şi pentru transporturi. ART. 18 Se desemneazã Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei pentru îndeplinirea funcţiei de autoritate de implementare a proiectelor majore de infrastructura din domeniul transporturilor. ART. 19 Se desemneazã Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului pentru îndeplinirea funcţiei de autoritate de implementare a proiectelor majore de infrastructura din domeniul mediului. ART. 20 (1) În vederea asigurãrii managementului plãţilor din instrumentele structurale, se desemneazã Agenţia Nationala de Plati, în cadrul Ministerului Finanţelor Publice. Agenţia Nationala de Plati îndeplineşte funcţia de autoritate de plata pentru Fondul european pentru dezvoltare regionala, pentru Fondul social european, pentru Fondul european pentru orientare şi garantare în agricultura secţiunea "Orientare" şi pentru Instrumentul financiar de orientare piscicolã. (2) Agenţia Nationala de Plati îndeplineşte funcţia de agenţie de plati pentru Fondul de coeziune. (3) Sediul Agenţiei Naţionale de Plati, sursele de finanţare a activitãţii şi modalitatea de funcţionare sunt stabilite prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor Publice. ART. 21 Agenţia Nationala de Plati are urmãtoarele atribuţii principale: a) asigura managementul plãţilor din fondurile structurale şi din Fondul de coeziune, conform procedurii specifice fiecãrui fond; b) transmite Comisiei Europene, spre aprobare, cererile de plata avizate, pe baza cheltuielilor previzionate de beneficiarii finali; c) elaboreazã şi transmite Comisiei Europene estimari ale cheltuielilor; d) transmite Comisiei Europene cererile de plata, în baza cheltuielilor efectuate de beneficiarii finali; e) asigura transmiterea contribuţiei financiare a Uniunii Europene cãtre beneficiarii finali; f) restituie sumele plãtite în mod eronat cãtre Comisia Europeanã, împreunã cu dobanda aferentã; g) restituie sumele neutilizate, datorate fondurilor structurale şi Fondului de coeziune; h) pãstreazã evidente contabile şi financiare privind ordinele de restituire; i) furnizeazã Comisiei Europene evidente detaliate privind plãţile efectuate; j) asigura efectuarea unor verificãri periodice privind evidentele contabile la nivelul autoritãţilor de management. ART. 22 Organismele constituite conform art. 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 18, 19 şi 20 funcţioneazã conform principiului separarii funcţiilor specificat de regulamentele comunitare privind fondurile structurale. ART. 23 (1) Instituţiile şi organismele la nivel central şi regional, desemnate pentru coordonarea şi gestionarea asistenţei financiare acordate de Uniunea Europeanã prin instrumentele structurale, sunt prevãzute în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. (2) Sursele de finanţare pentru programele operationale prin care se implementeaza asistenta financiarã acordatã de Uniunea Europeanã prin instrumentele structurale sunt prevãzute în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 24 (1) În termen de 120 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, Ministerul Integrãrii Europene, Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei, Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei şi Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului elaboreazã planuri de acţiuni şi mãsuri concrete pentru implementarea corespunzãtoare a dispoziţiilor prezentei hotãrâri, precum şi pentru dezvoltarea adecvatã a capacitãţii lor administrative. (2) Stabilirea etapelor şi a calendarului de transpunere a dispoziţiilor prezentei hotãrâri de cãtre ministerele prevãzute la alin. (1) se face sub directa coordonare a Ministerului Integrãrii Europene. ART. 25 Pentru transpunerea prevederilor prezentei hotãrâri, urmeazã sa fie completate şi modificate în mod corespunzãtor urmãtoarele acte normative: - <>Legea nr. 145/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 261 din 13 iulie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; - <>Hotãrârea Guvernului nr. 634/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala în România şi a Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a consiliilor pentru dezvoltare regionala, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 379 din 5 octombrie 1998; - <>Hotãrârea Guvernului nr. 4/1999 privind aprobarea Statutului Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 14 din 20 ianuarie 1999; - <>Hotãrârea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 14 din 10 ianuarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; - <>Hotãrârea Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 9 ianuarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; - <>Hotãrârea Guvernului nr. 17/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 14 din 10 ianuarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; - <>Hotãrârea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 10 ianuarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; - <>Hotãrârea Guvernului nr. 23/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 11 ianuarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; - <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.075/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Integrãrii Europene, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 701 din 5 noiembrie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; - <>Hotãrârea Guvernului nr. 161/2002 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 159 din 5 martie 2002; - <>Hotãrârea Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 273 din 23 aprilie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; - <>Hotãrârea Guvernului nr. 629/2002 privind aprobarea unor mãsuri organizatorice în implementarea Programului de realizare a Sistemului naţional antigrindina şi de stimulare a precipitatiilor şi finanţarea activitãţilor prevãzute pentru etapa a III-a - 2002, precum şi pentru modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 469 din 1 iulie 2002. ART. 26 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. PRIM-MINISTRU ADRIAN NASTASE Contrasemneazã:
───────────────
Ministrul dezvoltãrii şi prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan
Ministrul integrãrii europene,
Hildegard Carola Puwak
Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul apelor
şi protecţiei mediului,
Petru Lificiu
Ministrul agriculturii,
alimentaţiei şi pãdurilor,
Ilie Sarbu
Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
Bucureşti, 18 decembrie 2002.
Nr. 1.555.
ANEXA 1
INSTITUŢII IMPLICATE ÎN MANAGEMENTUL INSTRUMENTELOR STRUCTURALE
DUPĂ ADERARE
┌───────────────┐ Comitet de ┌──────────────────┐
┌───────┐ │Autoritatea de │ monitorizare │Agenţia Nationala │
│PND/CSF│ │Management │ pentru Cadrul │de Plati (în │
│ (MDP) ├─>│pentru Cadrul │<......... de Sprijin ... │cadrul MFP) │
└───────┘ │de Sprijin │ Comunitar şi . │ │
│Comunitar (MIE)│ Fondul de . │Autoritatea de │
└───────────────┘ Coeziune . │Plata pentru FEDER│
. . . . . │Autoritatea de │
. .................................. . . . . │Plata pentru FSE │
. .......................... . . . │Autoritatea de │
. . ................ . . │Plata pentru FEOGA│
(1) (2) . ....... ┌────.──>│Autoritatea de │
│ │ (3) . │ ┌──.──>│Plata pentru IFOP │
│ │ │ (4) │ │ ┌.──>│Agenţia de Plati │
│ │ │ │ │ │ │.┌─>│pentru FC │
│ │ │ │ │ │ │.│ └──────────────────┘
V V V V │ │ │.│
┌────┐ ┌────┐ ┌────┐ ┌────┐ │ │ │.│
│ A │ │ B │ │ C │ │ D │ │ │ │.│. . . . . . .
└─┬──┘ └─┬──┘ └─┬──┘ └─┬──┘ │ │ │ │ .
│ ^ │ ^ │ ^ │ ^ │ │ │ │ .
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ V
│ │ │ │ │ │ │ └─────┘ │ │ │ ┌─────────────────┐
│ │ │ │ │ └────────┼─────────┘ │ │ │ Unitatea de │
│ │ │ └──────────┼──────────┼───────────┘ │ │Coordonare pentru│
│ └─────────┼────────────┼──────────┼─────────────┘ │ Fondul de │
│ │ │ │ │ Coeziune │
│ │ │ │ │ │
┌─┴┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐<.... 8 │ (MDP) │
│ │ │ │ │ │ │ │ . Comitete └─────┬──────┬────┘
│A1│ │B1│ │C1│ │D1│ . │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ . de │ │
└──┘ └──┘ └──┘ └──┘<....Coordonare │ │
│ │
┌─────────────────────────┘ │
│ │
│ ┌─────────┘
│ │
┌────────┴─────┐ ┌───────┴───────┐
│Autoritatea de│ │Autoritatea de │
│Implementare │ │Implementare │
│ Proiect │ │ Proiect │
│ Transport │ │ Mediu │
│ │ │ │
│ (MLPTL) │ │ (MAPM) │
└──────────────┘ └───────────────┘
(1) = Comitet de monitorizare POS1
(2) = Comitet de monitorizare POS2
(3) = Comitet de monitorizare POS3
(4) = Comitet de monitorizare POR
A = Autoritatea de Management Program Operational Sectorial
pentru Agricultura, Dezvoltare Ruralã şi Pescuit (POS1) (MAAP)
B = Autoritatea de Management Program Operational Sectorial
pentru Politica Socialã şi de Ocuparea Forţei de Munca (POS2) (MMSS)
C = Autoritatea de Management Program Operational Sectorial
pentru Cercetare, Dezvoltare Tehnologicã şi Inovare (POS3) (MEC)
D = Autoritatea de Management Program Operational Regional, cu 8
sub-programe regionale (POR) (MDP)
A1 = Autoritatea de Implementare Program Operational Sectorial 1
(Agenţia de Plati şi Intervenţie)
B1 = Autoritatea de Implementare Program Operational Sectorial 2
(Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca)
C1 = Autoritatea de Implementare Program Operational Sectorial 3
(Centrul Naţional de Management Programe)
D1 = 8 Autoritãţi de Implementare Sub-programe Regionale:(ADR1
-
-
-
ADR8)
Legenda:
Subordonare ──────────────
Monitorizare .............>
Colaborare <────────────>
ANEXA 2
RELAŢIA DINTRE DOCUMENTELE DE PROGRAMARE
PENTRU FONDURILE STRUCTURALE ŞI FONDUL DE COEZIUNE
┌─────────────────┬────────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│Documentul de │Instituţia implicata/Autoritatea│Conţinut/Fonduri implicate │
│ programare │de Management/Autoritãţi de │ │
│ │ Implementare │ │
├─────────────────┼────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│PLANUL │Ministerul Dezvoltãrii şi │. Analiza situaţiei curente│
│NAŢIONAL DE │Prognozei elaboreazã documentul │. Descrierea resurselor │
│DEZVOLTARE │programatic │ financiare utilizate şi a│
│ │ │ rezultatelor obţinute în │
│ │ │ perioada de programare │
│ │ │ anterioarã │
│ │ │. Obiective, Strategii, │
│ │ │ Prioritati │
│ │ │. Surse financiare │
│ │ │ indicative │
│ │ │. Modalitãţi de organizare │
│ │ │ a consultãrilor │
│ │ │ parteneriale │
│ ┌──────────────┼────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ │Cadrul de │Ministerul Integrãrii Europene- │. Finanţarea nationala , │
│ │Sprijin │Autoritate de Management │ publica şi privatã │
│ │Comunitar │Ministerul Dezvoltãrii şi │. Co-finanţare prin Fonduri│
│ │(Community │Prognozei elaboreazã documentul │ Structurale │
│ │Support │programatic │. Co-finanţare prin Fondul │
│ │Framework) │ │ de Coeziune │
│ │ │ │. Co-finanţare prin Iniţia-│
│ │ │ │ tive Comunitare │
│ │ ┌───────────┼────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ │ │Program │Ministerul Muncii şi Solidari- │. Finanţarea nationala, │
│ │ │Operational│tatii Sociale - Autoritate de │ publica şi privatã │
│ │ │Sectorial │Management │. Co-finanţare prin FSE │
│ │ │pentru │ │ │
│ │ │politica │ │ │
│ │ │socialã şi │ │ │
│ │ │ocuparea │ │ │
│ │ │forţei de │ │ │
│ │ │munca │ │ │
│ │ ├───────────┼────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ │ │Program │Ministerul Agriculturii, │. Finanţare nationala, │
│ │ │Operational│Alimentaţiei şi Pãdurilor - │ publica şi privatã │
│ │ │Sectorial │Autoritate de Management │. Co-finanţare prin FEOGA │
│ │ │pentru │ │. Co-finanţare prin IFOP │
│ │ │agricultura│ │ │
│ │ │dezvoltare │ │ │
│ │ │ruralã şi │ │ │
│ │ │pescuit │ │ │
│ │ ├───────────┼────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ │ │Program │Ministerul Educaţiei şi │. Finanţarea nationala, │
│ │ │Operational│Cercetãrii - Autoritate de │ publica şi privatã │
│ │ │Sectorial │Management │. Co-finanţare prin FEDER │
│ │ │pentru │ │. Co-finanţare prin FSE │
│ │ │cercetare, │ │ │
│ │ │dezvoltare │ │ │
│ │ │tehnologicã│ │ │
│ │ │şi inovare │ │ │
│ │ ├───────────┼────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ │ │Program │Ministerul Dezvoltãrii şi │. Finanţare nationala, │
│ │ │Operational│Prognozei - Autoritate de │ publica şi privatã │
│ │ │Regional │Management (cu delegare cãtre │. Co-finanţare prin FEDER │
│ │ │(cu 8 sub- │Autoritãţi de Implementare- ADR)│. Co-finanţare prin FSE │
│ │ │programe │ │. Co-finanţare prin FEOGA │
│ │ │regionale) │ │ │
│ ├──┴───────────┼────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ │Fondul de │Ministerul Dezvoltãrii şi │. Finanţare nationala, │
│ │Coeziune │Prognoziei - Unitate de │ publica şi privatã │
│ │ │Coordonare │. Co-finanţare prin Fondul │
│ │ │ │ de Coeziune │
│ │ ┌───────────┼────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ │ │Protecţia │Ministerul Apelor şi Protecţiei │. Finanţare nationala, │
│ │ │mediului │Mediului - Autoritate de │ publica şi privatã │
│ │ │ │Implementare │. Co-finanţare prin Fondul │
│ │ │ │ │ de Coeziune │
│ │ ├───────────┼────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ │ │Dezvoltarea│Ministerul lucrãrilor Publice, │. Finanţare nationala, │
│ │ │reţelei de │Transporturilor şi Locuinţelor -│ publica şi privatã │
│ │ │transport │Autoritate de Implementare │. Co-finanţare prin Fondul │
│ │ │ │ │ de Coeziune │
└──┴──┴───────────┴────────────────────────────────┴───────────────────────────┘
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.