Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 1.541 din 9 decembrie 2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului interinstitutional, infiintat pentru asigurarea cadrului general de cooperare in domeniul punerii in aplicare in Romania a sanctiunilor internationale
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 882 din 17 decembrie 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 1.541 din 9 decembrie 2009
privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului interinstituţional, înfiinţat pentru asigurarea cadrului general de cooperare în domeniul punerii în aplicare în România a sancţiunilor internaţionale
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 882 din 17 decembrie 2009
În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 14 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancţiunilor internaţionale, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 217/2009 ,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ARTICOL UNIC
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului interinstituţional, înfiinţat pentru asigurarea cadrului general de cooperare în domeniul punerii în aplicare în România a sancţiunilor internaţionale, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneazã:
--------------
Ministrul afacerilor externe,
interimar,
Cãtãlin Marian Predoiu
p. Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei şi internelor,
interimar,
Mihai Caprã,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Bogdan Mãnoiu
Bucureşti, 9 decembrie 2009.
Nr. 1.541.
ANEXÃ
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Consiliului
interinstituţional, înfiinţat pentru asigurarea cadrului general de cooperare
în domeniul punerii în aplicare în România a sancţiunilor internaţionale
ART. 1
Prezentul regulament stabileşte modul de organizare şi funcţionare a Consiliului interinstituţional, denumit în continuare Consiliu, înfiinţat potrivit dispoziţiilor <>art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancţiunilor internaţionale, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 217/2009 , denumitã în continuare ordonanţã.
ART. 2
Consiliul îndeplineşte atribuţiile prevãzute la art. 14 din ordonanţã.
ART. 3
(1) Consiliul este compus din reprezentanţi la nivel de lucru, desemnaţi de conducãtorii autoritãţilor şi instituţiilor prevãzute la art. 13 alin. (1) şi (2) din ordonanţã, care trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã deţinã autorizaţie de acces la informaţii clasificate secret de stat de nivel de secretizare cel puţin "strict secret";
b) sã exercite atribuţii de conducere sau de coordonare şi sã deţinã competenţa de a decide în numele autoritãţii sau instituţiei pe care o reprezintã, în conformitate cu mandatul primit din partea conducãtorului acesteia;
c) sã fie notificaţi ministrului afacerilor externe.
(2) Conducãtorii autoritãţilor şi instituţiilor publice prevãzute la art. 13 alin. (1) şi (2) din ordonanţã notificã, prin adresã, ministrului afacerilor externe numele reprezentanţilor acestora în Consiliu, nivelul de acces la informaţii clasificate al fiecãrui reprezentant, precum şi nivelul purtãrii corespondenţei în cadrul desfãşurãrii activitãţii Consiliului, potrivit art. 5 alin. (3).
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), preşedintele Consiliului, la recomandarea Consiliului, poate solicita întrunirea Consiliului la nivel de secretar de stat sau echivalent, dacã tematica abordatã şi nivelul deciziilor care trebuie luate fac necesar acest lucru. În acest caz, şedinţa Consiliului este condusã de secretarul de stat pentru afaceri strategice din Ministerul Afacerilor Externe.
ART. 4
(1) Consiliul este coordonat de Ministerul Afacerilor Externe, prin conducãtorul Oficiului pentru Implementarea Sancţiunilor Internaţionale, în calitate de preşedinte.
(2) Preşedintele Consiliului reprezintã Consiliul în relaţia cu autoritãţile şi instituţiile publice şi în relaţia cu partenerii externi.
(3) Secretariatul Consiliului este asigurat de Oficiul pentru Implementarea Sancţiunilor Internaţionale din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, cu urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã şi coordoneazã fluxul de informaţii între autoritãţile şi instituţiile publice reprezentate în Consiliu, conform art. 13 alin. (1) şi (2) din ordonanţã;
b) redacteazã minuta şedinţelor de lucru ale Consiliului şi toate documentele emise de acesta;
c) verificã îndeplinirea condiţiilor de reprezentare în şedinţã a autoritãţilor şi instituţiilor publice, potrivit art. 3 alin. (1);
d) verificã îndeplinirea cvorumului şi asigurã notificarea, cãtre conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice respective, a lipsei reprezentanţilor acesteia la reuniunile Consiliului, pentru a fi luate mãsurile ce se impun;
e) solicitã, prin preşedintele Consiliului, autoritãţilor sau instituţiilor publice cu atribuţii în domeniul punerii în aplicare a sancţiunilor internaţionale puncte de vedere privind implicaţiile la nivel naţional ale adoptãrii, modificãrii, suspendãrii sau încetãrii unor regimuri internaţionale de sancţiuni, dupã caz, în cadrul îndeplinirii de cãtre Consiliu a atribuţiei prevãzute la art. 14 alin. (1) lit. b) din ordonanţã;
f) întocmeşte proiectul de recomandare cu privire la oportunitatea preluãrii în dreptul intern a unor sancţiuni internaţionale care nu au caracter obligatoriu, pentru îndeplinirea de cãtre Consiliu a atribuţiei prevãzute la art. 14 alin. (1) lit. d) din ordonanţã;
g) întocmeşte, pe baza informãrilor transmise potrivit art. 11 alin. (1) din ordonanţã, proiectul de informare pentru îndeplinirea de cãtre Consiliu a atribuţiei prevãzute la art. 14 alin. (1) lit. e) din ordonanţã;
h) îndeplineşte orice alte sarcini stabilite de Consiliu pentru îndeplinirea atribuţiilor acestuia.
ART. 5
(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor stabilite prin art. 14 din ordonanţã, Consiliul îşi desfãşoarã activitatea în cadrul şedinţelor de lucru şi prin corespondenţã.
(2) Şedinţele de lucru ale Consiliului au loc, de regulã, la sediul Ministerului Afacerilor Externe, ori de câte ori este necesar.
(3) Corespondenţa se desfãşoarã în scris, inclusiv prin fax sau poştã electronicã, cu respectarea dispoziţiilor legale privind protecţia informaţiilor clasificate, între preşedintele Consiliului şi reprezentanţii desemnaţi ai autoritãţilor sau instituţiilor publice şi, dupã caz, conducãtorii structurilor din care fac parte aceştia.
ART. 6
(1) Consiliul se reuneşte în şedinţe de lucru la convocarea Ministerului Afacerilor Externe, fãcutã pe baza solicitãrii motivate, a oricãrei autoritãţi sau instituţii publice reprezentate în Consiliu, adresatã în scris preşedintelui Consiliului. În solicitarea de convocare a Consiliului se indicã şi autoritãţile sau instituţiile publice cu atribuţii relevante în subiectele aflate pe ordinea de zi, în lipsa cãrora se considerã cã şedinţele de lucru ale Consiliului nu se pot desfãşura în sensul art. 7 alin. (2).
(2) Secretariatul Consiliului convoacã reprezentanţii în Consiliu imediat dupã primirea solicitãrii. Consiliul se întruneşte în cel mult 5 zile lucrãtoare de la data convocãrii, dacã nu se prevede altfel.
(3) Convocarea va fi însoţitã, dupã caz, de documentele pregãtitoare ale reuniunii necesare pentru formularea mandatului reprezentanţilor desemnaţi.
ART. 7
(1) Conducãtorii autoritãţilor şi instituţiilor publice prevãzute la art. 13 alin. (1) şi (2) din ordonanţã au obligaţia sã asigure reprezentarea autoritãţii sau instituţiei, în condiţiile art. 3 alin. (1), la şedinţele Consiliului convocate potrivit art. 6. Neparticiparea reprezentanţilor la şedinţele de lucru ale Consiliului trebuie motivatã în scris preşedintelui Consiliului, în termen de douã zile lucrãtoare de la primirea convocãrii prevãzute la art. 6.
(2) Şedinţele de lucru ale Consiliului se desfãşoarã în prezenţa reprezentanţilor a cel puţin douã treimi din numãrul autoritãţilor sau instituţiilor publice prevãzute la art.13 alin. (1) şi (2) din ordonanţã, dar nu în lipsa reprezentanţilor acelor autoritãţi sau instituţii publice care au atribuţii relevante în subiectele aflate pe ordinea de zi, precizate în convocare.
(3) În cazul în care nu se întruneşte cvorumul, şedinţa se amânã pentru o datã agreatã de reprezentanţii prezenţi şi rãspunderea pentru toate implicaţiile care decurg din aceasta revine autoritãţilor şi instituţiilor publice care nu au asigurat participarea propriilor reprezentanţi.
ART. 8
(1) Conţinutul pe scurt al dezbaterilor, propunerile, recomandãrile şi concluziile Consiliului, inclusiv privind avizele consultative solicitate, se consemneazã în minuta şedinţei.
(2) Minuta şedinţei se redacteazã în timpul şedinţei şi se semneazã, la final, de toţi reprezentanţii prezenţi. Minuta se transmite spre informare şi reprezentanţilor autoritãţilor şi instituţiilor publice care nu au participat la şedinţã.
ART. 9
(1) Avizele, recomandãrile şi informãrile emise de Consiliu în îndeplinirea atribuţiilor prevãzute la art. 14 alin. (1) lit. c)-f) din ordonanţã se adoptã în cadrul şedinţelor de lucru sau prin corespondenţã, prin consens ori prin vot, cu majoritatea calificatã de douã treimi din numãrul autoritãţilor sau instituţiilor publice reprezentate în şedinţã.
(2) În cazul adoptãrii prin corespondenţã a recomandãrilor şi informãrilor emise de Consiliu în îndeplinirea atribuţiilor prevãzute la art. 14 alin. (1) lit. c)-f), lipsa transmiterii unui punct de vedere de cãtre autoritãţile ori instituţiile publice menţionate la art. 13 alin. (1) sau (2) din ordonanţã se considerã acord cu forma documentului supus adoptãrii transmisã de Secretariatul Consiliului.
(3) În cazul adoptãrii în cadrul şedinţelor de lucru a avizelor, recomandãrilor şi informãrilor emise de Consiliu în îndeplinirea atribuţiilor prevãzute la art. 14 alin. (1) lit. c)-f), fiecare autoritate sau instituţie reprezentatã în şedinţã dispune de un vot în Consiliu, indiferent de numãrul de reprezentanţi desemnaţi.
(4) Votul împotrivã se face cu motivarea scrisã a considerentelor avute în vedere, care se comunicã tuturor autoritãţilor sau instituţiilor publice şi se anexeazã la minuta şedinţei.
ART. 10
(1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor prevãzute la art. 14 alin. (1) lit. d) şi e) din ordonanţã, proiectul de recomandare sau proiectul de informare întocmit de Secretariatul Consiliului potrivit dispoziţiilor art. 4 alin. (3) lit. f) şi g) se supune spre analizã reprezentanţilor în Consiliu, care transmit preşedintelui Consiliului punctul de vedere motivat, în scris, în termen de cel mult 10 zile lucrãtoare de la data primirii acestora. Proiectele se modificã sau se adoptã, dupã caz, prin corespondenţã ori prin dezbatere în şedinţa Consiliului.
(2) Recomandarea sau informarea privind mãsurile adoptate de România în vederea punerii în aplicare a sancţiunilor internaţionale se transmite de cãtre Ministerul Afacerilor Externe Preşedintelui României şi, dupã caz, primului-ministru, în termen de 5 zile lucrãtoare de la adoptarea acestora, potrivit prevederilor alin. (1).
(3) Textul avizului consultativ al Consiliului, prevãzut la art. 14 alin. (1) lit. c) din ordonanţã, se adoptã în timpul şedinţei Consiliului şi se transmite de cãtre preşedintele Consiliului autoritãţii sau instituţiei competente care l-a solicitat, în termenul prevãzut la art. 13 alin. (6) din ordonanţã.
ART. 11
(1) Documentele de lucru ale Consiliului sunt gestionate de cãtre Secretariat.
(2) Evidenţa, întocmirea, pãstrarea, procesarea, multiplicarea, transportul, transmiterea şi distrugerea documentelor de lucru ale Consiliului se fac cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu respectarea dispoziţiilor <>Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a prevederilor referitoare la secretul fiscal din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: