Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.538 din 18 decembrie 2003  pentru organizarea si functionarea Garzii Financiare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.538 din 18 decembrie 2003 pentru organizarea si functionarea Garzii Financiare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 12 din 8 ianuarie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al art. 2 alin. (1), art. 3 alin. (3) şi al <>art. 13 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Garda Financiarã este instituţie publicã de control, cu personalitate juridicã, care exercitã controlul operativ şi inopinat privind prevenirea, descoperirea şi combaterea oricãror acte şi fapte din domeniul economic, financiar şi vamal, care au ca efect evaziunea şi frauda fiscalã, organizatã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea Autoritãţii Naţionale de Control.
(2) Garda Financiarã are sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
ART. 2
(1) Garda Financiarã este condusã de un comisar general - funcţionar public, numit prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control, în condiţiile legii.
(2) Comisarul general are calitatea de ordonator secundar de credite şi exercitã atribuţiile legale în aceastã calitate pentru toate unitãţile din structura Gãrzii Financiare. În exercitarea atribuţiilor sale comisarul general emite decizii, aprobã norme de lucru şi stabileşte proceduri pentru întreg personalul Gãrzii Financiare.
(3) Comisarul general reprezintã Garda Financiarã în relaţiile cu terţii, numeşte, angajeazã, promoveazã, sancţioneazã şi elibereazã din funcţii personalul din structura Comisariatului general, comisarii-şefi, comisarii-şefi adjuncţi ai comisariatelor regionale şi ai Comisariatului Municipiului Bucureşti, precum şi comisarii care conduc secţiile judeţene, potrivit legii, cu avizul ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control pentru funcţiile de conducere.
(4) Comisarul general asigurã, prin deciziile luate, îndeplinirea corespunzãtoare a atribuţiilor ce revin Gãrzii Financiare potrivit dispoziţiilor legale în vigoare şi rãspunde în faţa ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control de întreaga activitate desfãşuratã de unitãţile din structura Gãrzii Financiare.
(5) Comisarul general este ajutat în activitate de 3 comisari generali adjuncţi care, în absenţa comisarului general, angajeazã şi reprezintã Garda Financiarã pe baza mandatului expres dat prin decizie a comisarului general.
ART. 3
(1) Garda Financiarã are în structurã:
a) Comisariatul general;
b) comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti, care au în componenţã secţii judeţene arondate.
(2) Structura organizatoricã a Gãrzii Financiare este prevãzutã în anexa nr. 1.
(3) Numãrul total de posturi pentru Garda Financiarã este de 1.005, din care 120 de posturi pentru aparatul Comisariatului general. Posturile sunt alocate funcţiilor publice specifice şi generale şi personalului contractual, cu respectarea dispoziţiilor legale.
(4) Numãrul de posturi pentru fiecare comisariat regional şi pentru Comisariatul Municipiului Bucureşti se distribuie din numãrul total prevãzut la alin. (3), prin decizie a comisarului general, cu avizul ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control.
ART. 4
(1) Comisariatul general este structura centralã a Gãrzii Financiare, care, sub conducerea comisarului general, asigurã realizarea strategiei de control, urmãreşte modul de realizare a atribuţiilor încredinţate comisariatelor regionale şi Comisariatului Municipiului Bucureşti, stabileşte mãsuri operative pentru eficienţa controlului curent şi a controlului tematic. Comisarii din Comisariatul general al Gãrzii Financiare au competenţã de control operativ şi inopinat pe întreg teritoriul ţãrii, în condiţiile prevãzute în prezenta hotãrâre.
(2) În structura Comisariatului general se pot organiza servicii, birouri şi alte compartimente funcţionale prin decizie a comisarului general, cu avizul ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control.
ART. 5
(1) Comisariatele regionale se organizeazã ca unitãţi zonale cu competenţe teritoriale limitate, care conduc şi supravegheazã activitatea de control operativ şi inopinat pentru secţiile judeţene arondate. Comisarii din comisariatele regionale au competenţã de control operativ şi inopinat în secţiile judeţene arondate. Numãrul comisariatelor regionale şi secţiile judeţene arondate fiecãrui comisariat regional sunt prevãzute în anexa nr. 2. Sediile comisariatelor regionale, al Comisariatului Municipiului Bucureşti şi ale secţiilor judeţene arondate sunt prevãzute în anexa nr. 3, iar bunurile mobile şi imobile ce se preiau se stabilesc prin protocol încheiat cu Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Consiliile locale sprijinã comisariatele Gãrzii Financiare pentru asigurarea, în condiţiile legii, de amplasamente în vederea construirii de sedii proprii pentru Garda Financiarã.
(3) Comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti sunt unitãţi cu personalitate juridicã.
ART. 6
(1) Comisariatele regionale sunt conduse fiecare de un comisar-şef, ajutat de un comisar-şef adjunct, care au atribuţii şi rãspunderi pentru secţiile judeţene arondate, nominalizate expres prin decizie a comisarului general. Comisariatul Municipiului Bucureşti este condus de un comisar-şef şi 3 comisari-şefi adjuncţi care au atribuţii şi rãspunderi inclusiv pentru secţiile judeţene arondate.
(2) Comisarii-şefi ai comisariatelor regionale şi al Comisariatului Municipiului Bucureşti sunt ordonatori terţiari de credite şi îndeplinesc în aceastã calitate toate atribuţiile legale care le revin pentru comisariatul respectiv şi secţiile judeţene arondate.
ART. 7
Prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gãrzii Financiare, aprobat prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control, se stabilesc relaţiile de coordonare, colaborare şi rãspundere pentru toate structurile Gãrzii Financiare.
ART. 8
(1) Secţiile judeţene se organizeazã ca unitãţi componente ale comisariatelor regionale şi ale Comisariatului Municipiului Bucureşti, fãrã personalitate juridicã, şi sunt conduse de un comisar şef de secţie asimilat la salarizare comisarului-şef adjunct al comisariatului regional. Comisarul şef de secţie este subordonat comisarului-şef al comisariatului regional la care este arondatã secţia judeţeanã respectivã sau al Comisariatului Municipiului Bucureşti.
(2) Obiectivele de control sunt coordonate de comisariatul regional sau de Comisariatul Municipiului Bucureşti, dupã caz, pentru toate secţiile judeţene arondate, iar rezultatele înregistrate de acestea sunt centralizate şi raportate pe fiecare comisariat regional care rãspunde de întreaga activitate a secţiilor judeţene arondate.
ART. 9
Comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti pot utiliza în operaţiunile de control curent sau tematic care le revin comisari din toate secţiile judeţene arondate, în funcţie de specializarea acestora în diferitele obiective sau teme ce fac obiectul controlului operativ şi inopinat. Din dispoziţie a comisarului general sau cu aprobarea scrisã a acestuia, la cererea comisarilorşefi, pentru anumite operaţiuni de control pot participa comisari din oricare dintre comisariatele regionale, Comisariatul Municipiului Bucureşti şi din oricare dintre secţiile judeţene.
ART. 10
(1) Atribuţiile Gãrzii Financiare, stabilite potrivit legii şi încredinţate în limitele legii de cãtre ministrul delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control, se duc la îndeplinire de cãtre comisarii Gãrzii Financiare, cu respectarea deontologiei funcţionarilor publici învestiţi cu exerciţiul autoritãţii publice.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale Garda Financiarã efectueazã controlul operativ şi inopinat sub forma controlului curent sau tematic, dupã caz, cu privire la:
a) respectarea actelor normative în scopul prevenirii, descoperirii şi combaterii oricãror acte şi fapte interzise de lege;
b) respectarea normelor de comerţ, urmãrind prevenirea, depistarea şi înlãturarea operaţiunilor ilicite;
c) modul de producere, depozitare, circulaţie şi valorificare a bunurilor în toate locurile şi spaţiile în care se desfãşoarã activitatea agenţilor economici;
d) participarea, în colaborare cu organele de specialitate ale altor ministere şi instituţii specializate, la acţiuni de depistare şi de combatere a activitãţilor ilicite care genereazã fenomene de evaziune şi fraudã fiscalã.
ART. 11
(1) Garda Financiarã coopereazã cu organele cu atribuţii similare din alte state, pe baza tratatelor internaţionale la care România este parte sau pe bazã de reciprocitate, precum şi cu organismele de combatere a fraudei din cadrul Uniunii Europene, în cauzele de interes comun, potrivit protocoalelor încheiate în acest sens.
(2) Acţiunile întreprinse în realizarea obiectivelor prevãzute la alin. (1) se realizeazã prin intermediul compartimentului desemnat expres în structura organizatoricã cu aceste atribuţii şi vor fi coordonate şi supravegheate direct de un comisar general adjunct.
(3) Pentru perfecţionarea personalului Gãrzii Financiare, susţinerea tematicã la diferite acţiuni organizate de Garda Financiarã sau la invitaţia organismelor similare din alte state, comisarul general desemneazã persoanele competente, cu acordul expres al ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control.
ART. 12
Actele de control întocmite de comisarii Gãrzii Financiare sunt acte administrative de control operativ şi inopinat şi se comunicã direcţiilor generale ale finanţelor publice în a cãror razã teritorialã se aflã sediul social al agentului economic controlat, pentru luarea mãsurilor fiscale, sau organelor de urmãrire penalã, dupã caz.
ART. 13
(1) Actele prin care sunt dispuse mãsurile cu caracter imediat rezultate din controlul efectuat de cãtre comisarii Gãrzii Financiare, a cãror executare este în sarcina entitãţilor verificate, constituie acte opozabile entitãţilor respective.
(2) În actele de control încheiate se face menţiunea cã acest control este operativ şi inopinat.
(3) În exercitarea atribuţiilor de serviciu comisarii Gãrzii Financiare constatã prin proces-verbal contravenţiile sãvârşite şi aplicã sancţiunile legale.
(4) Neexecutarea mãsurilor dispuse de comisarii Gãrzii Financiare în îndeplinirea atribuţiilor legal încredinţate şi prin exercitarea drepturilor expres conferite de lege se sancţioneazã potrivit legii.
(5) Pentru constatarea contravenţiilor, aplicarea sancţiunilor legale şi vãrsarea sumelor la Trezoreria Statului, Garda Financiarã utilizeazã formularele aprobate legal, pânã la epuizarea stocului, operând modificãrile corespunzãtoare ca urmare a schimbãrii subordonãrii. La epuizarea stocului, noile formulare se solicitã de Garda Financiarã, se aprobã şi se elibereazã în condiţiile legii. Garda Financiarã va utiliza în continuare foile de vãrsãmânt-chitanţe folosite în activitatea de trezorerie, în condiţiile stabilite de Ministerul Finanţelor Publice.
ART. 14
(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor încredinţate, comisarii Gãrzii Financiare sunt îndreptãţiţi sã dispunã toate mãsurile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare, precum şi orice alte mãsuri rezultate din actele normative a cãror încãlcare o constatã, potrivit competenţelor.
(2) Pentru exercitarea controlului operativ şi inopinat, comisarii Gãrzii Financiare prezintã ordinul de serviciu, care este de regulã general, cu caracter permanent şi care indicã numele comisarului şi competenţele acestuia, precum şi legitimaţia de control şi insigna, prevãzute de prezenta hotãrâre.
ART. 15
(1) Personalul Gãrzii Financiare care îndeplineşte funcţii publice specifice este dotat cu uniformã, însemne distinctive, armament şi alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de autoapãrare. Uniforma şi celelalte dotãri prevãzute de prezenta hotãrâre pot fi purtate în timpul exercitãrii atribuţiilor de control legal încredinţate, în condiţiile prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gãrzii Financiare.
(2) Modelul uniformei, al însemnelor distinctive, al legitimaţiei de control şi al ordinului de serviciu sunt prevãzute în anexa nr. 4.
(3) Achiziţionarea uniformei şi a însemnelor distinctive se face în condiţiile legii pentru achiziţiile publice, iar normele de dotare şi durata de serviciu sunt cele prevãzute în anexa nr. 4 a).
(4) Mijloacele tehnice, echipamentele de autoapãrare, de protecţie şi de comunicare sunt prevãzute în anexa nr. 4 b), iar achiziţionarea acestora se face în condiţiile legii.
(5) Armamentul se poate asigura atât prin achiziţii publice, cât şi prin redistribuire cu titlu gratuit de la alte instituţii autorizate, pe baza protocoalelor încheiate în condiţiile legii, în mãsura disponibilitãţilor, cu condiţia predãrii acestuia în perfectã stare fizicã şi de funcţionare tehnicã şi fiabilitate.
(6) Pânã la asigurarea condiţiilor materiale şi financiare pentru dotãrile prevãzute la alin. (1)-(5), precum şi pânã la expirarea duratei de serviciu a echipamentului, personalul Gãrzii Financiare utilizeazã dotãrile existente.
ART. 16
(1) Personalul Gãrzii Financiare beneficiazã de stimulente materiale şi morale, în condiţiile legii.
(2) Nivelul de constituire pentru fiecare sursã şi condiţiile de repartizare şi utilizare a fondului de stimulente sunt prevãzute în normele metodologice cuprinse în anexa nr. 5.
ART. 17
(1) Instituţiile specializate care pregãtesc personal militar şi care prin lege au dreptul sã deţinã şi sã foloseascã armament pentru realizarea unor atribuţii şi sarcini speciale de apãrare sprijinã Garda Financiarã în realizarea programului de dotare şi de pregãtire a personalului propriu pentru deţinerea şi utilizarea armamentului, mijloacelor tehnice şi echipamentelor proprii.
(2) Rãspunderea pentru asimilarea cunoştinţelor şi utilizarea corespunzãtoare a acestora revine comisarilor Gãrzii Financiare, care vor fi testaţi din punct de vedere fizic, psihic şi al cunoştinţelor necesare pentru acordarea dreptului de portarmã, anterior încredinţãrii armamentului şi echipamentelor respective.
ART. 18
(1) Autoturismele din dotare sunt inscripţionate cu însemnul Gãrzii Financiare în forma descrisã pentru insigna comisarului, în dimensiune corespunzãtoare, şi sunt prevãzute cu însemne şi dispozitive de avertizare sonorã şi luminoasã, în condiţiile prevãzute de <>art. 32 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
(2) Numãrul maxim de autoturisme, mijloace de transport speciale şi consumul lunar de carburanţi pentru Garda Financiarã sunt prevãzute în anexa nr. 6.
(3) Numãrul maxim de autoturisme şi mijloace de transport speciale pentru comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti se aprobã prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control, cu încadrarea în limitele maxime prevãzute în anexa nr. 6.
ART. 19
(1) Garda Financiarã este finanţatã de la bugetul de stat.
(2) Cheltuielile ocazionate de funcţionarea Gãrzii Financiare pânã la încheierea exerciţiului bugetar pe anul 2003 se suportã din bugetul Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 20
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 21
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 940/1998 privind modalitãţile de subordonare şi de numire în funcţie a comisarului general al Gãrzii Financiare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 507 din 29 decembrie 1998, prevederile referitoare la Garda Financiarã cuprinse în <>Hotãrârea Guvernului nr. 154/1997 pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea şi utilizarea fondurilor destinate stimulãrii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitãţile subordonate acestuia, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 79 din 30 aprilie 1997, cu modificãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministru delegat pentru coordonarea
autoritãţilor de control,
Marin Popescu,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Bucureşti, 18 decembrie 2003.
Nr. 1.538.



ANEXA 1

NOTĂ: Numãrul maxim de posturi = 1.005, din care 120 în cadrul
Comisariatului general


STRUCTURA ORGANIZATORICA A GARZII FINANCIARE

┌─────────────────┐
│ COMISAR GENERAL │
┌────────────────────────┐ └────────┬────────┘
│ DIVIZIA 5 │ │ ┌───────────────────┐
│financiar-contabilitate │ │ ┌───┤ Serviciul juridic │
│executie bugetara, │ ┌────────┴─────────┐ │ │ si contencios │
│investitii si logistica,│ │COMISARIAT GENERAL│ │ └───────────────────┘
│tehnologia informatiei ├─┐ └────────┬─────────┘ │ ┌───────────────────┐
│si gestiunea datelor, │ │ │ │ │ Compartiment audit│
│administrativ-protocol, │ ├──────────┼─────────────┤ │public intern si │
│relatii cu mass-media │ │ │ └───┤inspectie interna │
│si publicul │ │ │ └───────────────────┘
└────────────────────────┘ │ │
┌────────────────────────┐ │ │
│Serviciul organizare si │ │ │
│managementul resurselor ├─┘ │
│umane │ │
└────────────────────────┘ │


┌───────────────────────┼──────────┬───────────────────┐
│ │ │ │
┌─────┴─────────┐ │ ┌──────┴────────┐ ┌───────┴───────┐
│COMISAR GENERAL│ │ │COMISAR GENERAL│ │COMISAR GENERAL│
│ ADJUNCT │ │ │ ADJUNCT │ │ ADJUNCT │
└──────┬────────┘ │ └─────┬─────────┘ └───────┬───────┘
┌────────┴──────────┐ │ │ │
│ │ │ │ │
┌─────┴────────┐┌─────────┴──────────┐│ ┌───────┴─────────┐ ┌───────┴───────┐
│ DIVIZIA 1 ││ DIVIZIA 4 ││ │ DIVIZIA 2 │ │ DIVIZIA 6 │
│de control ││control operativ- ││ │de control │ │interventie │
│operativ- ││inopinat ││ │operativ inopinat│ │rapida, │
│inopinat in ││- analize, sinteze, ││ │in domeniul │ │colaborare si │
│domeniile: ││metodologii, proce- ││ │produselor │ │inter- │
│- productiei, ││duri, norme ││ │accizate: tutun │ │operatibilitate│
│distributiei ││ ││ │si cafea; │ │cu alte │
│si transportu-││ ││ │operatiuni de │ │institutii de │
│lui alcoolului││ ││ │import-export │ │stat │
│si petrolului ││ ││ └────────┬────────┘ │- serviciul de │
│- jocurilor de││ ││ │ │lupta │
│noroc ││ ││ ┌────────┴────────┐ │antifrauda │
└──────────────┘└────────────────────┘│ │ DIVIZIA 3 │ └───────┬───────┘
│ │ de control │ │
│ │operativ-inopinat│ ┌───────┴───────┐
│ │ in domeniul │ │ Compartiment │
│ │ produselor │ │ de integrare │
│ │generale de larg │ │ europeana │
│ │consum, targuri │ └───────────────┘
│ │si oboare │
│ └─────────────────┘

┌────────────────┴─────────────────┐
│ │
┌───────────┴─────────┐ ┌─────────┴───────────────┐
│COMISARIATE REGIONALE│ │COMISARIATUL MUNICIPIULUI│
........... │ .......... BUCURESTI │
:Sectii :───────────────────┘ :Sectii :──────────────────────┘
:judetene : :judetene:
:.........: :........:


NOTA: Diviziile se organizeaza la nivel de directie.





ANEXA 2


ORGANIZAREA TERITORIALA A GARZII FINANCIARE

┌────────────┐
│ COMISARIAT │
│ GENERAL │
└─────┬──────┘

V
┌───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┐
V │ V │ V │ V │ V │ V │ V │ V │ V │
┌────┐│┌─────┐│┌─────┐│┌─────┐│┌─────┐│┌─────┐│┌─────┐│┌─────┐│┌─────┐│
│ A │││ B │││ C │││ D │││ E │││ F │││ G │││ H │││ I ││
┌┤ │││ │││ │││ │││ │││ │││ │││ │││ ││
│└────┘│├─────┘│├─────┘│├─────┘│├─────┘│├─────┘│├─────┘│├─────┘│├─────┘│
│ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ │
│ ┌──┐ ││ ┌──┐ ││ ┌──┐ ││ ┌──┐ ││ ┌──┐ ││ ┌──┐ ││ ┌──┐ ││ ┌──┐ ││ ┌──┐ │
├>│A1│<┤├>│B1│<┤├>│C1│<┤├>│D1│<┤├>│E1│<┤├>│F1│<┤├>│G1│<┤├>│H1│<┤├>│I1│<┤
│ └──┘ ││ └──┘ ││ └──┘ ││ └──┘ ││ └──┘ ││ └──┘ ││ └──┘ ││ └──┘ ││ └──┘ │
│ ┌──┐ ││ ┌──┐ ││ ┌──┐ ││ ┌──┐ ││ ┌──┐ ││ ┌──┐ ││ ┌──┐ ││ ┌──┐ ││ ┌──┐ │
├>│A2│<┤├>│B2│<┤└>│C2│<┘├>│D2│<┤├>│E2│<┤├>│F2│<┤├>│G2│<┤└>│H2│<┘└>│I2│<┘
│ └──┘ ││ └──┘ │ └──┘ │ └──┘ ││ └──┘ ││ └──┘ ││ └──┘ │ └──┘ └──┘
│ ┌──┐ ││ ┌──┐ │ │ ┌──┐ ││ ┌──┐ ││ ┌──┐ ││ ┌──┐ │
├>│A3│<┤├>│B3│<┤ ├>│D3│<┤├>│E3│<┤├>│F3│<┤├>│G3│<┤
│ └──┘ ││ └──┘ │ │ └──┘ ││ └──┘ ││ └──┘ ││ └──┘ │
│ ┌──┐ ││ ┌──┐ │ │ ┌──┐ ││ ┌──┐ ││ ┌──┐ ││ ┌──┐ │
├>│A4│<┤├>│B4│<┤ └>│D4│<┘└>│E4│<┘├>│F4│<┤└>│G4│<┘
│ └──┘ ││ └──┘ │ └──┘ └──┘ │ └──┘ │ └──┘
│ ┌──┐ ││ ┌──┐ │ │ ┌──┐ │
└>│A5│<┘└>│B5│<┘ └>│F5│<┘
└──┘ └──┘ └──┘


LEGENDA:
A = COMISARIATUL REGIONAL BACAU
A1 = SECTIA JUDETEANA IASI
A2 = SECTIA JUDETEANA BOTOSANI
A3 = SECTIA JUDETEANA NEAMT
A4 = SECTIA JUDETEANA SUCEAVA
A5 = SECTIA JUDETEANA VASLUI

B = COMISARIATUL REGIONAL CONSTANTA
B1 = SECTIA JUDETEANA BRAILA
B2 = SECTIA JUDETEANA CALARASI
B3 = SECTIA JUDETEANA GALATI
B4 = SECTIA JUDETEANA IALOMITA
B5 = SECTIA JUDETEANA TULCEA

C = COMISARIATUL REGIONAL PRAHOVA
C1 = SECTIA JUDETEANA BUZAU
C2 = SECTIA JUDETEANA VRANCEA

D = COMISARIATUL REGIONAL DOLJ
D1 = SECTIA JUDETEANA GORJ
D2 = SECTIA JUDETEANA MEHEDINTI
D3 = SECTIA JUDETEANA OLT
D4 = SECTIA JUDETEANA TELEORMAN

E = COMISARIATUL REGIONAL TIMIS
E1 = SECTIA JUDETEANA ARAD
E2 = SECTIA JUDETEANA BIHOR
E3 = SECTIA JUDETEANA CARAS SEVERIN
E4 = SECTIA JUDETEANA HUNEDOARA

F = COMISARIATUL REGIONAL CLUJ
F1 = SECTIA JUDETEANA ALBA
F2 = SECTIA JUDETEANA BISTRITA NASAUD
F3 = SECTIA JUDETEANA MARAMURES
F4 = SECTIA JUDETEANA SALAJ
F5 = SECTIA JUDETEANA SATU MARE

G = COMISARIATUL REGIONAL BRASOV
G1 = SECTIA JUDETEANA COVASNA
G2 = SECTIA JUDETEANA HARGHITA
G3 = SECTIA JUDETEANA MURES
G4 = SECTIA JUDETEANA SIBIU

H = COMISARIATUL REGIONAL BUCURESTI
H1 = SECTIA JUDETEANA ILFOV
H2 = SECTIA JUDETEANA GIURGIU

I = COMISARIATUL REGIONAL ARGES
I1 = SECTIA JUDETEANA DAMBOVITA
I2 = SECTIA JUDETEANA VALCEA





ANEXA 3

SEDIILE
comisariatelor regionale, al Comisariatului
Municipiului Bucureşti şi ale secţiilor judeţene arondate

COMISARIATUL REGIONAL ARGEŞ PITEŞTI BD. REPUBLICII NR. 118
- DÎMBOVIŢA TIRGOVISTE, CALEA DOMNEASCA, NR. 166
- VILCEA RM. VILCEA, STR. G-RAL MAGHERU NR 17

COMISARIATUL REGIONAL BACĂU BACĂU STR. DUMBRAVA ROŞIE NR. 1-3
- IAŞI IAŞI, STR.ANASTASIU PANU, NR. 26, JUD. IAŞI
- BOTOŞANI BOTOŞANI, STR. O.BANCILA, NR. 1
- NEAMŢ PIATRA NEAMŢ, B-DUL TRAIAN NR. 183
- SUCEAVA SUCEAVA, STR. V.BUMBAC, PALATUL FINANŢELOR
- VASLUI VASLUI, STR. GRAL GH.MAGHERU, NR. 17

COMISARIATUL REGIONAL
CONSTANTA CONSTANTA, BD. FERDINAND NR. 68BIS
- BRĂILA BRAILA, STR. DELFINULUI, NR. 1
- CĂLĂRAŞI CALARASI, AL.CENTRALEI, NR. 1, BL.CONFORT
- GALAŢI GALATI, STR.BRAILEI, NR. 33
- IALOMIŢA SLOBOZIA, STR.M.BASARAB, NR. 14-16
- TULCEA TULCEA, STR.PACII, NR. 20

COMISARIATUL REGIONAL PRAHOVA PLOIEŞTI, STR. A. VLAICU NR. 21
- BUZĂU BUZAU, B-DUL N. BALCESCU, NR. 48
- VRANCEA FOSCANI, B-DUL INDEPENDENTEI NR. 24

COMISARIATUL REGIONAL DOLJ CRAIOVA, STR. MITROPOLIT FIRMILIAN NR. 2
- GORJ TG.JIU, STR. SIRETULUI, NR. 6
- MEHEDINŢI DROBETA TR. SEVERIN, PIAŢA RADU NEGRU, NR.
- OLT SLATINA, STR.ARCULUI, NR. 1
- TELEORMAN ALEXANDRIA, STR. DUNĂRII, NR. 188

COMISARIATUL REGIONAL TIMIŞ TIMIŞOARA, STR. REVOLUTIEI NR. 15
- ARAD ARAD, B-DUL REVOLUTIEI, NR. 79
- BIHOR ORADEA, STR. GRIVITEI, NR. 2
- CARAS-SEVERIN REŞIŢA, CARTIER DOMAN, NR. 2
- HUNEDOARA DEVA, STR. 1 DECEMBRIE, NR. 6

COMISARIATUL REGIONAL CLUJ CLUJ-NAPOCA, P-TA IANCULUI NR. 19
- ALBA ALBA IULIA STR. G.COSBUC NR. 14
- BISTRITA-NASAUD BISTRIŢA, STR. 1 DECEMBRIE, NR. 6
- MARAMUREŞ BAIA MARE, STR. UNIVERSITATII, NR. 23A
- SĂLAJ ZALAU, STR. 22 DEC. 1989, NR. 1
- SATU MARE SATU MARE, STR. PIATA ROMANA, NR. 3-5

COMISARIATUL REGIONAL BRAŞOV BRAŞOV STR. CARPATILOR NR. 15-17
- COVASNA SF.GHEORGHE, STR. B.JOSZEF, NR. 9
- HARGHITA MIERCUREA CIUC, STR. LIBERTĂŢII, NR. 5
- MUREŞ TG.MURES, STR. GH.DOJA, NR. 1-3
- SIBIU SIBIU, CALEA DUMBRĂVII, NR. 28-32

COMISARIATUL REGIONAL
BUCUREŞTI BUCUREŞTI, STR. GUTEMBERG NR. 1, SECT. 5
- ILFOV BUCUREŞTI, STR. L.PATRASCANU, NR. 10, S.3
- GIURGIU GIURGIU, B-DUL INDEPENDENTEI, BL. 106




ANEXA 4


MODELUL
uniformei, al însemnelor distinctive, al legitimaţiei
de control şi al ordinului de serviciu

1. Uniforma de varã pentru comisarii Gãrzii Financiare
2. Uniforma pentru comisarii Gãrzii Financiare - bãrbaţi şi femei
3. Uniforma de iarnã pentru comisarii Gãrzii Financiare - scurtã din piele cu mesadã şi guler detaşabile, cãciulã din nutriet sau astrahan
4. Uniforma pentru comisarii Gãrzii Financiare - manta din piele naturalã
5. Insigna metalicã înseriatã, pe suport din piele, ataşabilã la uniformã
6. Emblema coifura Garda Financiarã
7. Legitimaţia de control
8. Insigna metalicã pentru legitimaţia de control
9. Ordinul de serviciu


NOTA C.T.C.E. PIATRA NEAMT
--------------------------
4.1. Uniforma de varã pentru comisarii Gãrzii Financiare se gaseste reprezentata in MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 9.

4.2. Uniforma pentru comisarii Gãrzii Financiare se gaseste reprezentata in MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 10.


4.2.1. Uniforma pentru comisarii Gãrzii Financiare - femei - Varianta cu fustã se gaseste reprezentata in MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 11.


4.2.2. Uniforma pentru comisarii Gãrzii Financiare - femei - Varianta cu pantalon se gaseste reprezentata in MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 11.


4.3. Uniforma de iarnã pentru comisarii Gãrzii Financiare - Scurtã din piele cu mesadã şi guler detaşabile, cãciulã din nutriet sau astrahan se gaseste reprezentata in MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 12.


4.4. Uniforma pentru comisarii Gãrzii Financiare - Manta din piele naturalã se gaseste reprezentata in MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 12.


4.5. Insigna metalicã si Insigna metalicã pe suport din piele se gasesc reprezentate in MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 13.

4.6. EMBLEMA COIFURA GARDA FINANCIARA se gaseste reprezentatã in MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 13.

4.7. LEGITIMATIA DE CONTROL se gaseste reprezentatã in MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 13.

4.8. Insigna metalicã pentru legitimaţia de control se gaseste reprezentatã in MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 13.



4.9.
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ AUTORITATEA NAŢIONALĂ DE CONTROL │
│ GARDA FINANCIARĂ │
│ COMISARIATUL/SECŢIA ......................... │
│ │
│ │
│ ORDIN DE SERVICIU │
│ │
│ Dl. comisar ......................................... │
│ este autorizat sã execute control operativ şi inopinat în domeniul economic, │
│ financiar şi vamal în conformitate cu Ordonanţa de urgenţã a Guvernului │
│ nr. 91/2003. │
│ │
│ │
│ COMISAR GENERAL │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 4a)

I. Norma de dotare şi durata de serviciu privind drepturile de echipament ale personalului Gãrzii Financiare sunt prevãzute în Hotãrârea Guvernului nr. 80/1992 referitoare la aprobarea normei privind drepturile de echipament ale personalului militarizat al Gãrzii Financiare şi regulile de aplicare a acestuia.



II. Însemne specifice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea însemnelor specifice U/M Prevederi Observaţii
crt. Cantitate
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Însemne distinctive
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Emblema coifura buc. 2 1 buc. pentru şapcã
şi
1 buc. pentru cãciulã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Set cuprinzând însemne de set 1 1 pentru fiecare
împuternicire a controlului comisar
- legitimaţie cu insignã metalicã buc. 1 1 pentru fiecare
înseriatã comisar
- sigiliu metalic înseriat buc. 1 1 pentru fiecare
comisar
- portlegitimaţie buc. 1 1 pentru fiecare
comisar
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Insignã metalicã înseriatã, pe suport set 1 1 pentru fiecare
din piele, ataşabilã la cureaua comisar
pantalonilor sau la piept, pe bluzã
sau pe veston
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTĂ:
Detaliile cu privire la culorile articolelor de uniformã şi ale însemnelor distinctive se regãsesc în planşele prevãzute în anexa nr. 4.

ANEXA 4 b)

LISTA
mijloacelor tehnice, a echipamentelor de autoapãrare,
de protecţie şi comunicare şi a altor mijloace speciale de dotare

a) Arme de foc şi mijloace individuale de autoapãrare
Arme de foc:
1. armament de serviciu: pistol cu un încãrcãtor; se asigurã la prima dotare; câte o bucatã pentru fiecare comisar;
2. toc din piele pentru pistol; se asigurã la prima dotare pentru fiecare pistol;
3. muniţie de rãzboi pentru fiecare încãrcãtor de pistol pentru fiecare şedinţã de tragere;
Mijloace individuale de autoapãrare:
4. butelie cu gaz (spray) paralizant cu portbutelie pentru centurã pentru dotarea fiecãrui comisar*);
5. electroşocuri:
- 500 bucãţi de mici dimensiuni;
- 500 bucãţi de mari dimensiuni (bastoane); pentru dotarea comisarilor*).

------------
*) În mod justificat, comisarul general poate aproba dotarea şi altor persoane din cadrul Gãrzii Financiare cu astfel de mijloace, dacã acestea participã la acţiuni şi numai pe timpul desfãşurãrii acţiunii.

b) Echipament individual de protecţie:
1. veste reflectorizante pentru acţiunile stradale: 800 bucãţi;
2. bastoane reflectorizante pentru acţiunile stradale: 500 bucãţi;
3. combinezon din douã piese (pantalon şi bluzã inscripţionatã cu sigla Gãrzii Financiare), confecţionat din material uşor, care se îmbracã de cãtre comisari peste uniformã în acţiunile de inventariere şi manipulare a mãrfurilor, ambalajelor etc.; câte o bucatã pentru fiecare comisar.
c) Mijloace de comunicare:
● telefon mobil şi serviciile aferente - un aparat/persoanã.
d) Alte mijloace speciale de dotare:
1. microscoape portabile pentru citirea elementelor de secretizare de pe timbre şi banderole;
2. sigilii metalice de unicã folosinţã, înseriate;
3. imprimate (formulare cu regim special);
4. alte articole necesare, bine justificate, avizate de comisarul general şi aprobate de ministrul delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control.


ANEXA 5

NORME METODOLOGICE
privind constituirea şi utilizarea
fondului de stimulente stabilit în condiţiile Ordonanţei de
urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare

CAP. I
Sursele de constituire a fondului de stimulente
1. Fondul de stimulente se constituie, potrivit art. 5 alin. (5) şi <>art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare, din urmãtoarele surse:
a) o cotã de 1% din veniturile încasate din valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului ca urmare a activitãţii Gãrzii Financiare, dupã deducerea cheltuielilor efectuate în vederea valorificãrii acestora, şi din sumele obţinute în urma valorificãrii actelor de control ale Gãrzii Financiare;
b) un procent de 15% din sumele încasate pentru bugetul de stat, reprezentând amenzi şi sume confiscate, precum şi un procent de 7% provenit din valorificarea bunurilor rezultate din confiscãri.
2. Prin bunuri intrate în proprietatea privatã a statului, în sensul prevederilor pct. 1, se înţelege bunurile care au fãcut obiectul confiscãrii pe baza proceselor-verbale sau a actelor de control ale Gãrzii Financiare şi care au fost valorificate potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 98/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv cele abandonate în timpul controlului.
3. Sumele în valutã provenite din sursele prevãzute la pct. 1 lit. a) şi b) se evalueazã în lei, la cursul de schimb practicat de Banca Naţionalã a României în ziua în care acestea au devenit proprietatea statului.
4. Bunurile confiscate reprezentând arme, muniţii, echipament militar, produse şi materiale explozive, stupefiante, obiecte de patrimoniu, precum şi alte bunuri similare se predau de organele Gãrzii Financiare şi se valorificã în condiţiile legii; sumele obţinute din valorificarea acestor bunuri nu se constituie în fond de stimulente.

CAP. II
Evidenţierea fondului de stimulente
5. Fondul de stimulente se constituie şi se evidenţiazã astfel:
a) la nivelul comisariatelor regionale şi al Comisariatului Municipiului Bucureşti, din sumele provenite din activitatea proprie şi din cea a secţiilor judeţene arondate ale Gãrzii Financiare, reflectate distinct pe fiecare entitate care le-a creat;
b) la nivelul Comisariatului General al Gãrzii Financiare, din sumele provenite din activitatea proprie şi, distinct, din virarea unei cote de 10% de cãtre comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti;
c) la nivelul Autoritãţii Naţionale de Control, din sumele provenite din valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului şi a sumelor obţinute ca urmare a valorificãrii actelor de control ale Gãrzii Financiare, potrivit pct. 1 lit. a), precum şi din virarea unei cote stabilite prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control din fondul constituit potrivit prevederilor pct. 1 lit. b).
6. Sumele constituite în condiţiile prevãzute la pct. 5 lit. a) şi b) se evidenţiazã distinct, în analitic, pe fiecare entitate care le-a creat, inclusiv pe secţiile judeţene ale Gãrzii Financiare.
7. Sumele provenite din sursele prevãzute la pct. 1 lit. b) vor fi virate de administraţiile finanţelor publice şi, respectiv, de Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili din municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov comisariatelor regionale şi Comisariatului Municipiului Bucureşti, iar sumele provenite din valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului ca urmare a activitãţii Gãrzii Financiare, precum şi cele provenite din valorificarea actelor de control ale Gãrzii Financiare vor fi virate, în cota prevãzutã la pct. 1 lit. a), în contul Autoritãţii Naţionale de Control. În acelaşi cont sunt colectate şi sumele provenind din cota stabilitã prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control, în condiţiile stabilite la pct. 5 lit. c). Comisarii-şefi ai comisariatelor regionale şi cel al Comisariatului Municipiului Bucureşti, precum şi şefii secţiilor teritoriale vor urmãri modul de colectare, evidenţiere şi vãrsare în contul Autoritãţii Naţionale de Control a respectivelor sume.

CAP. III
Modul de utilizare a fondului de stimulente
8. Utilizarea sumelor constituite la nivelul fiecãrei entitãţi se face pe baza urmãtoarelor criterii de repartizare:
a) contribuţia directã şi efectivã, realizatã cu respectarea normelor legale şi a îndatoririlor specifice, la atragerea de venituri suplimentare la bugetul de stat prin descoperirea faptelor de evaziune şi/sau fraudã fiscalã şi declanşarea mãsurilor de recuperare a sumelor datorate;
b) îndeplinirea cu competenţã şi profesionalism a atribuţiilor de control, având drept rezultat identificarea faptelor şi actelor prin care contribuabilii se sustrag de la plata taxelor, impozitelor şi a celorlalte contribuţii datorate;
c) depistarea mijloacelor folosite şi a manoperelor utilizate pentru încãlcarea sau nerespectarea dispoziţiilor legale care reglementeazã obligaţiile fiscale ale contribuabililor;
d) îndeplinirea cu probitate a îndatoririlor de serviciu, executarea cu promptitudine, seriozitate şi bunã-credinţã a operaţiunilor de control;
e) aportul personal la realizarea obiectivelor compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea persoana respectivã;
f) asumarea responsabilitãţii şi a riscurilor pentru executarea misiunilor de control cu grad accentuat de pericol, menite sã reducã sau sã elimine acte ori fapte ilicite din domeniile de activitate de competenţa Gãrzii Financiare;
g) organizarea corespunzãtoare a programului de lucru, însuşirea şi aplicarea normelor legale care stabilesc competenţele Gãrzii Financiare;
h) contribuţia efectivã a personalului desemnat în comisiile constituite conform art. 1 alin. (7) şi <>art. 11 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 128/1998 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 98/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a celui care participã la activitatea de valorificare a bunurilor confiscate, la îndeplinirea atribuţiilor ce le sunt stabilite;
i) semnalarea deficienţelor de reglementare şi a domeniilor de activitate în care se produc acte sau fapte ilicite şi formularea de propuneri concrete de îmbunãtãţire a cadrului normativ;
j) adoptarea unei conduite demne, a unui comportament civilizat, pãstrarea integritãţii şi a simţului civic, implicarea în descoperirea şi combaterea oricãrei manifestãri ilicite în domeniile de activitate de competenţa Gãrzii Financiare.

CAP. IV
Repartizarea şi acordarea stimulentelor
9. Cuantumul lunar al stimulentelor poate fi de:
a) cel mult 3 salarii de bazã lunare brute pentru comisarii Gãrzii Financiare care contribuie direct la constituirea fondului de stimulente sau care îndeplinesc atribuţii de conducere, coordonare, supraveghere şi control al activitãţii operative a Gãrzii Financiare;
b) cel mult douã salarii de bazã lunare brute pentru celelalte categorii de personal din cadrul Gãrzii Financiare, pe baza aprecierilor privind activitatea profesionalã, modul de îndeplinire a atribuţiilor de serviciu, aportul direct la îmbunãtãţirea activitãţii compartimentelor sau sectoarelor de activitate în care lucreazã.
10. Pentru contribuţii de valoare la descoperirea unor acte şi/sau fapte de evaziune şi/sau fraudã fiscalã, îmbunãtãţirea activitãţii Gãrzii Financiare, eficientizarea actului de control, perfecţionarea cadrului normativ în aceste domenii, ministrul delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control poate acorda stimulente peste nivelul prevãzut la pct. 9 lit. a) şi b).
11. Sunt competenţi sã acorde stimulente, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice:
a) ministrul delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control pentru personalul din aparatul propriu al Autoritãţii Naţionale de Control, pentru cel prevãzut la pct. 10 şi pentru urmãtoarele categorii de personal:
- comisarul general al Gãrzii Financiare şi adjuncţii acestuia;
- comisarii-şefi ai comisariatelor regionale şi cel al Comisariatului Municipiului Bucureşti, la propunerea comisarului general;
b) comisarul general al Gãrzii Financiare pentru:
- comisarii-şefi de divizie, şefii de serviciu şi şefii de birou din aparatul Comisariatului general al Gãrzii Financiare, adjuncţii comisarilor-şefi ai comisariatelor regionale şi Comisariatului Municipiului Bucureşti şi şefii secţiilor judeţene ale Gãrzii Financiare, la propunerea şefilor ierarhici ai acestora;
- personalul de execuţie din Comisariatul general al Gãrzii Financiare, la propunerea şefilor ierarhici ai acestuia;
c) comisarii-şefi ai comisariatelor regionale şi cel al Comisariatului Municipiului Bucureşti pentru personalul de execuţie din cadrul comisariatelor regionale şi al Comisariatului Municipiului Bucureşti, precum şi pentru cel din secţiile judeţene ale Gãrzii Financiare, la propunerea şefilor ierarhici, cu avizul comisarilor-şefi adjuncţi ai acestora.

CAP. V
Dispoziţii finale

12. Ministrul pentru coordonarea autoritãţilor de control poate dispune, în cazuri temeinic justificate, redistribuirea unor fonduri de stimulente între entitãţile care au contribuit la realizarea acestora, în aplicarea prevederilor cap. III.
13. Plata stimulentelor aprobate se face de regulã în cursul lunii curente, pentru luna expiratã, sau în lunile urmãtoare.
14. Sumele reprezentând fondul de stimulente, rãmase neutilizate la sfârşitul lunii, respectiv al anului, se reporteazã lunar şi anual şi sunt utilizate cu aceeaşi destinaţie.
15. Evidenţierea în contabilitate a operaţiilor de constituire şi utilizare a fondurilor de stimulente se efectueazã potrivit Instrucţiunilor privind aplicarea planului de conturi pentru instituţiile publice.
16. Ministerul Finanţelor Publice dispune mãsuri pentru asigurarea constituirii surselor prevãzute la <>art. 5 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 şi virarea acestora în contul Autoritãţii Naţionale de Control.
17. Stimulentele nu fac parte din salariul de bazã, nu se suportã din fondul de salarii, iar asupra acestora nu se calculeazã contribuţia de asigurãri sociale de stat şi contribuţia pentru ajutorul de şomaj. Stimulentele acordate personalului se impoziteazã în condiţiile legii.
18. Sumele existente în soldurile fondurilor de stimulente constituite pânã la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice se includ în noul fond de stimulente şi se utilizeazã potrivit prevederilor acestora.
19. Sumele incluse în fondul de stimulente cu încãlcarea prevederilor legale privind constituirea acestora vor fi deduse din fondul existent sau constituit în perioada urmãtoare şi vor fi virate la bugetul de stat. În cazul în care, ulterior constituirii şi utilizãrii fondului de stimulente, instanţele judecãtoreşti au pronunţat hotãrâri definitive şi irevocabile de anulare a sancţiunilor contravenţionale cu amendã sau a mãsurilor de confiscare a bunurilor, sumele astfel constituite se deduc din fondul de stimulente şi vor avea destinaţia stabilitã de lege.
20. Personalul însãrcinat cu exercitarea controlului financiar preventiv din cadrul Comisariatului general al Gãrzii Financiare şi al comisariatelor regionale, inclusiv al Comisariatului Municipiului Bucureşti, are obligaţia sã verifice corecta constituire şi utilizare a fondului de stimulente şi sã nu permitã constituirea şi, dupã caz, plata sumelor încasate cu încãlcarea prevederilor prezentelor norme metodologice

ANEXA 6



NUMĂRUL MAXIM
de autoturisme, mijloace de transport
speciale şi consumul lunar de carburanţi aprobat
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tipul mijlocului de transport Numãrul Consumul maxim lunar
maxim aprobat de carburanţi aprobat
(bucãţi)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Autoturisme pentru transportul
comisarilor în operaţiuni specifice
de control 300 400 litri/autovehicul
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 300
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTĂ:
1. Alocarea de drepturi, repartizarea, detalierea, transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea comisarului general al Gãrzii Financiare.
2. Nu se considerã depãşiri la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadreazã în limita carburantului normat în raport cu numãrul de mijloace de transport aprobat pentru Garda Financiarã.
3. Numãrul de autoturisme achiziţionate în perioada 1991-2003 este de 275, din care 211 sunt fabricate în perioada 1989-1998 şi îndeplinesc condiţiile de casare, urmând a fi scoase din uz şi înlocuite prin achiziţii în perioada imediat urmãtoare.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016