┌───────────────┬───────────────────┬─────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Criterii │ Subdomenii │ Indicatori de performanţã │ Descriptori de calitate │
├───────────────┴───────────────────┴─────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ A. Domeniul "Capacitate instituţionalã" │
├───────────────┬───────────────────┬─────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│a) structurile │1. Management │1.1. Existenţa, structura şi │● Scopurile, obiectivele şi programele rezultate din │
│instituţionale,│strategic │conţinutul documentelor │politicile şi strategiile europene, naţionale, regionale şi │
│administrative │ │proiective (proiectul de dezvoltare │locale privind educaţia şi formarea profesionalã sunt │
│şi manageriale │ │şi planul de implementare) │cuprinse în proiectul de dezvoltare şi în planurile de │
│ │ │ │implementare (operaţionale). │
│ │ │ │● Scopurile, obiectivele şi programele stabilite la │
│ │ │ │solicitarea beneficiarilor sunt cuprinse în proiectul de │
│ │ │ │dezvoltare şi în planurile de implementare │
│ │ │ │(operaţionale). │
│ │ │ │● Scopurile şi obiectivele stabilite în proiectul de │
│ │ │ │dezvoltare şi în planurile de implementare (operaţionale) │
│ │ │ │sunt realizate integral. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │1.2. Organizarea internã a unitãţii │● Organizarea internã a furnizorului de educaţie este │
│ │ │de învãţãmânt │stabilã şi asigurã realizarea fãrã perturbãri a proceselor │
│ │ │ │fundamentale. │
│ │ │ │● Organismele consultative ale beneficiarilor relevanţi │
│ │ │ │pentru unitatea şcolarã se întrunesc periodic. │
│ │ │ │● Personalul şcolii demonstreazã un nivel ridicat de │
│ │ │ │cunoaştere a reglementãrilor interne, a modului de │
│ │ │ │organizare, de luare a deciziilor, de comunicare şi de │
│ │ │ │raportare. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │1.3. Existenţa şi funcţionarea │● Furnizorul de educaţie comunicã sistematic cu pãrinţii │
│ │ │sistemului de comunicare internã │şi cu ceilalţi beneficiari din comunitate. │
│ │ │şi externã │● Furnizorul de educaţie utilizeazã feedbackul obţinut de │
│ │ │ │la educabili şi de la pãrinţi pentru optimizarea circulaţiei │
│ │ │ │informaţiei în organizaţie. │
│ ├───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │2. Management │2.1. Funcţionarea curentã a │● Cadrele didactice şi categoriile de beneficiari relevante │
│ │operaţional │unitãţii de învãţãmânt │pentru unitatea şcolarã demonstreazã un nivel ridicat de │
│ │ │ │cunoaştere a activitãţii şcolii. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │2.2. Existenţa şi funcţionarea │● Informaţiile specifice unitãţii şcolare şi contextului în │
│ │ │sistemului de gestionare a │care aceasta funcţioneazã sunt incluse în baza de date │
│ │ │informaţiei; înregistrarea, │existentã şi difuzate în comunitate. │
│ │ │prelucrarea şi utilizarea datelor şi │● Categoriile de beneficiari relevante pentru unitatea │
│ │ │informaţiilor │şcolarã demonstreazã un nivel ridicat de cunoaştere a │
│ │ │ │informaţiilor privind curriculumul naţional, procesul de │
│ │ │ │învãţãmânt şi viaţa şcolarã. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │2.3. Asigurarea serviciilor │● Furnizorul de educaţie asigurã accesul permanent al │
│ │ │medicale pentru educabili │educabililor la servicii medicale prin cabinet propriu sau │
│ │ │ │pe baza unor acorduri de asistenţã cu unitãţi sanitare. │
│ │ │ │● Personalul şcolii, educabilii şi, dupã caz, pãrinţii sunt │
│ │ │ │implicaţi sistematic în campaniile de prevenire a │
│ │ │ │comportamentelor dãunãtoare sãnãtãţii. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │2.4. Asigurarea securitãţii tuturor │● Educabilii, pãrinţii şi cadrele didactice se simt în │
│ │ │celor implicaţi în activitatea │siguranţã în incinta şcolii (inclusiv curtea, terenurile de │
│ │ │şcolarã, în timpul desfãşurãrii │sport şi celelalte spaţii şcolare) şi în vecinãtatea şcolii. │
│ │ │programului │● Personalul şcolii, elevii şi, dupã caz, pãrinţii │
│ │ │ │demonstreazã un nivel ridicat de cunoaştere a │
│ │ │ │procedurilor de gestionare a situaţiilor de crizã. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │2.5. Asigurarea serviciilor de │● Furnizorul de educaţie asigurã accesul beneficiarilor şi │
│ │ │orientare şi consiliere pentru │al personalului şcolii la servicii de orientare şi consiliere.│
│ │ │educabili │● Furnizorul de educaţie aplicã programe şi mãsuri de │
│ │ │ │diminuare a violenţei în şcoalã. │
│ │ │ │● Rezultatele activitãţilor de orientare şi consiliere sunt │
│ │ │ │utilizate pentru îmbunãtãţirea documentelor │
│ │ │ │programatice, a activitãţii curente şi a ofertei │
│ │ │ │educaţionale. │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│b) baza │1. Spaţii şcolare │1.1. Existenţa şi caracteristicile │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în │
│materialã │ │spaţiilor şcolare │ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externã, în construirea │
│ │ ├─────────────────────────────────────┤amenajarea, dotarea şi întreţinerea spaţiilor şcolare, │
│ │ │1.2. Dotarea spaţiilor şcolare │administrative şi auxiliare. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┤● Furnizorul de educaţie asigurã sprijinul individual, │
│ │ │1.3. Accesibilitatea spaţiilor │privind accesul în spaţiile şcolare, pentru persoanele cu │
│ │ │şcolare │c.e.s. identificate la nivelul educabililor şi al personalului│
│ │ ├─────────────────────────────────────┤şcolii. │
│ │ │1.4. Utilizarea spaţiilor şcolare │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în │
│ ├───────────────────┼─────────────────────────────────────┤ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externã, la indicatorii │
│ │2. Spaţii │2.1. Existenţa, caracteristicile şi │privind utilizarea spaţiilor şcolare şi auxiliare. │
│ │administrative │funcţionalitatea spaţiilor │ │
│ │ │administrative │ │
│ ├───────────────────┼─────────────────────────────────────┤ │
│ │3. Spaţii auxiliare│3.1. Existenţa, caracteristicile şi │ │
│ │ │funcţionalitatea spaţiilor auxiliare │ │
│ │ ├─────────────────────────────────────┤ │
│ │ │3.2. Accesibilitatea spaţiilor │ │
│ │ │auxiliare │ │
│ │ ├─────────────────────────────────────┤ │
│ │ │3.3. Utilizarea spaţiilor auxiliare │ │
│ ├───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │4. Materialele şi │4.1. Dotarea cu mijloace de │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în │
│ │mijloacele de │învãţãmânt şi cu auxiliare │ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externã, la indicatorii │
│ │învãţãmânt, │curriculare │privind dotarea cu mijloace de învãţãmânt şi auxiliare. │
│ │auxiliarele ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │curriculare │4.2. Existenţa şi dezvoltarea │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în │
│ │ │fondului bibliotecii │ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externã, în privinţa │
│ │ │şcolare/centrului de documentare │dotãrii cu fond de carte/cu fond de material informatic şi │
│ │ │şi informare │audio-video. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în │
│ │ │ │ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externã, în utilizarea │
│ │ │ │bibliotecii şcolare/centrului de documentare şi informare, │
│ │ │ │de cãtre elevi şi cadre didactice. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │4.3. Dotarea cu tehnologie │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în │
│ │ │informaticã şi de comunicare │ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externã, în dotarea şi │
│ │ │ │în utilizarea TIC (hardware şi software). │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │4.4. Accesibilitatea │● Echipamentele, materialele, mijloacele de învãţãmânt │
│ │ │echipamentelor, materialelor, │şi auxiliarele curriculare sunt adaptate la nevoile │
│ │ │mijloacelor de învãţãmânt şi │speciale identificate. │
│ │ │auxiliarelor curriculare │ │
│ ├───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │5. Documente │5.1. Procurarea şi utilizarea │Nu existã/a scãzut numãrul erorilor în completarea │
│ │şcolare │documentelor şcolare şi a actelor │documentelor şcolare şi a actelor de studii. │
│ │ │de studii │ │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│c) resurse │1. Managementul │1.1. Managementul personalului │● Politicile de personal privind personalul de │
│ umane │personalului │didactic şi de conducere │conducere, didactic, didactic auxiliar şi nedidactic sunt │
│ │ ├─────────────────────────────────────┤definite, aplicate şi revizuite periodic. │
│ │ │1.2. Managementul personalului │ │
│ │ │didactic auxiliar şi personalului │ │
│ │ │nedidactic │ │
├───────────────┴───────────────────┴─────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ B. Domeniul "Eficacitate educaţionalã" │
├───────────────┬───────────────────┬─────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│a) conţinutul │1. Oferta │1.1. Definirea şi promovarea │● Definirea ofertei educaţionale ia în considerare cererile │
│programelor │educaţionalã │ofertei educaţionale │beneficiarilor relevanţi. │
│de studiu │ │ │● Oferta educaţionalã este promovatã la nivelul │
│ │ │ │comunitãţii, utilizându-se metode specifice de │
│ │ │ │marketing. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │1.2. Existenţa parteneriatelor cu │● Rezultatele proiectelor, programelor şi activitãţilor │
│ │ │reprezentanţi ai comunitãţii │realizate în parteneriat cu reprezentanţii comunitãţi sunt │
│ │ │ │utilizate în unitatea şcolarã (în procesul de învãţãmânt, │
│ │ │ │în managementul unitãţii şcolare, în activitãţile │
│ │ │ │extracurriculare etc.). │
│ ├───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │2. Curriculum │2.1. Proiectarea curriculumului │● Proiectarea c.d.ş./c.d.l. se realizeazã pornind de la │
│ │ │ │nevoile identificate şi de la politicile naţionale, judeţene │
│ │ │ │şi locale. │
│ │ │ │● Proiectarea curricularã ia în considerare achiziţiile │
│ │ │ │anterioare de învãţare ale educabililor. │
│ │ │ │● Proiectarea curricularã asigurã dezvoltarea laturii │
│ │ │ │aplicative, practice, a competenţelor dezvoltate. │
│ │ │ │● Manualele şi celelalte auxiliare curriculare sunt │
│ │ │ │selectate şi utilizate în funcţie de specificul unitãţii │
│ │ │ │şcolare şi de achiziţiile anterioare de învãţare ale │
│ │ │ │educabililor. │
│ │ │ │● Activitãţile de predare, învãţare şi evaluare sunt │
│ │ │ │proiectate în echipã la nivelul catedrelor, al ariilor │
│ │ │ │curriculare şi/sau între ariile curriculare. │
│ │ │ │● Beneficiarii relevanţi pentru unitatea şcolarã sunt │
│ │ │ │implicaţi în proiectarea activitãţilor de predare, învãţare, │
│ │ │ │evaluare. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │2.2. Realizarea curriculumului │● Cadrele didactice aplicã sistematic metodologii │
│ │ │ │didactice centrate pe educabili şi pe grupul de educabili. │
│ │ │ │● Cadrele didactice utilizeazã achiziţiile anterioare ale │
│ │ │ │educabililor în activitãţile curriculare şi extracurriculare. │
│ │ │ │● Cadrele didactice dezvoltã capacitatea educabililor de │
│ │ │ │a învãţa din experienţã şi din practicã. │
│ │ │ │● Cadrele didactice rãspund la cererile educabililor sau │
│ │ │ │ale pãrinţilor privind acordarea de sprijin individual în │
│ │ │ │învãţare. │
│ │ │ │● Elementele specifice ale minoritãţilor etnice, religioase │
│ │ │ │sau de altã naturã existente în unitatea şcolarã sunt │
│ │ │ │utilizate în activitãţile de predare, învãţare şi evaluare. │
│ │ │ │● Auxiliarele curriculare şi mijloacele de învãţãmânt │
│ │ │ │existente sunt utilizate sistematic în procesul de │
│ │ │ │învãţãmânt. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie respectã recomandãrile de │
│ │ │ │igienã şcolarã privind echilibrul între activitatea şcolarã │
│ │ │ │a educabilului şi celelalte tipuri de activitãţi specifice │
│ │ │ │vârstei. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie realizeazã un învãţãmânt │
│ │ │ │incluziv prin mixarea sistematicã a colectivelor de │
│ │ │ │educabili. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie asigurã respectarea drepturilor │
│ │ │ │şi îndatoririlor cadrelor didactice şi ale educabililor în │
│ │ │ │cadrul proceselor de predare, învãţare şi evaluare. │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│b) rezultatele │1. Performanţele │1.1. Evaluarea rezultatelor │● Fiecare cadru didactic poate descrie pentru fiecare │
│învãţãrii │şcolare │şcolare │grupã/clasã şi educabil punctele tari şi cele slabe privind │
│ │ │ │realizarea obiectivelor curriculare. │
│ │ │ │● Cadrele didactice folosesc cu precãdere stimulentele │
│ │ │ │pozitive (lauda, încurajarea etc.). │
│ │ │ │● Autoevaluarea şi interevaluarea educabililor sunt │
│ │ │ │folosite sistematic în activitãţile de învãţare. │
│ │ │ │● Evaluãrile sumative sunt valide şi fidele. │
│ │ │ │● Educabilii şi, dupã caz, pãrinţii acestora, cunosc │
│ │ │ │planificarea activitãţilor de evaluare şi metodologia │
│ │ │ │utilizatã. │
│ │ │ │● Rezultatele şcolare, inclusiv la evaluãrile de parcurs, │
│ │ │ │sunt înregistrate şi comunicate educabililor şi, dupã caz, │
│ │ │ │pãrinţilor. │
│ │ │ │● Produsele activitãţii educabililor sunt expuse în sãlile │
│ │ │ │de clasã şi în celelalte spaţii ale şcolii. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în ultimii │
│ │ │ │3 ani/de la ultima evaluare externã, privind continuarea │
│ │ │ │studiilor sau, dupã caz, încadrarea în muncã a │
│ │ │ │absolvenţilor. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în ultimii │
│ │ │ │3 ani/de la ultima evaluare externã, raportat la Sistemul │
│ │ │ │Naţional de Indicatori privind Educaţia (SNIE), privind │
│ │ │ │rezultatele şcolare corespunzãtoare tipului de unitate │
│ │ │ │şcolarã şi categoriei de risc. │
│ ├───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │2. Performanţele │2.1. Evaluarea rezultatelor la │● Participarea cadrelor didactice, a educabililor, a │
│ │extraşcolare │activitãţile extracurriculare (extra-│pãrinţilor şi a altor membri ai comunitãţii la activitãţile │
│ │ │clasã şi extra-şcolare) │extracurriculare a crescut numeric şi procentual. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie evidenţiazã contribuţia directã şi │
│ │ │ │efectivã a fiecãrei activitãţi extracurriculare la realizarea │
│ │ │ │scopurilor şi obiectivelor stabilite prin politicile │
│ │ │ │educaţionale şi documentele programatice de la nivel │
│ │ │ │naţional, judeţean sau local. │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│c) activitatea │1. Activitatea │1.1. Activitatea ştiinţificã │● Participarea cadrelor didactice la activitatea de │
│de cercetare │ştiinţificã şi │ │cercetare ştiinţificã desfãşuratã la nivelul unitãţii şcolare │
│ştiinţificã │metodicã │ │sau la nivel local, regional, naţional sau internaţional a │
│sau metodicã, │ │ │crescut numeric şi procentual. │
│dupã caz │ │ │● Cadrele didactice valorificã în activitatea educaţionalã │
│ │ │ │rezultatele cercetãrii de profil, desfãşuratã la nivel local, │
│ │ │ │regional, naţional sau internaţional. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │1.2. Activitatea metodicã a │● Participarea cadrelor didactice la activitãţile metodice │
│ │ │cadrelor didactice │desfãşurate la nivel teritorial (cu lecţii demonstrative, │
│ │ │ │referate, prezentãri etc.) a crescut numeric şi procentual. │
│ │ │ │● Cadrele didactice valorificã în activitatea educaţionalã │
│ │ │ │rezultatele participãrii la activitãţile metodice. │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│d) activitatea │1. Activitatea │1.1. Constituirea bugetului şcolii │● Procesul de proiectare bugetarã este transparent. │
│financiarã a │financiarã │ │● Furnizorul de educaţie asigurã implicarea partenerilor │
│organizaţiei │ │ │comunitari şi a beneficiarilor relevanţi în proiectarea │
│ │ │ │bugetarã. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │1.2. Execuţia bugetarã │● Procesul de execuţie bugetarã este transparent, iar │
│ │ │ │rapoartele financiare sunt publice. │
│ │ │ │● Nu existã/a scãzut numãrul neconformitãţilor │
│ │ │ │constatate de organismele de control financiar. │
├───────────────┴───────────────────┴─────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ C. Domeniul "Managementul calitãţii" │
├───────────────┬───────────────────┬─────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│a) strategii │1. Autoevaluarea │1.1. Existenţa şi aplicarea │● Furnizorul de educaţie utilizeazã proceduri de │
│şi proceduri │instituţionalã │procedurilor de autoevaluare │autoevaluare proprii/adaptate pentru domeniile şi │
│pentru │ │instituţionalã │criteriile prevãzute de lege. │
│asigurarea │ │ │● Furnizorul de educaţie utilizeazã proceduri de analizã │
│calitãţii │ │ │a culturii organizaţionale. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie promoveazã sistematic valorile- │
│ │ │ │cheie ale organizaţiei şcolare. │
│ │ │ │● Procedurile de autoevaluare sunt realizate cu │
│ │ │ │participarea beneficiarilor relevanţi pentru unitatea │
│ │ │ │şcolarã. │
│ │ │ │● Rezultatele autoevaluãrii şi ale evaluãrilor externe sunt │
│ │ │ │folosite în planificarea, realizarea şi revizuirea │
│ │ │ │activitãţilor şi procedurilor de asigurare şi de │
│ │ │ │îmbunãtãţire a calitãţii. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie utilizeazã proceduri de evaluare │
│ │ │ │sistematicã a satisfacţiei educabililor, pãrinţilor şi altor │
│ │ │ │beneficiari relevanţi. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie utilizeazã proceduri de evaluare │
│ │ │ │sistematicã a satisfacţiei personalului. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în ultimii │
│ │ │ │3 ani/de la ultima evaluare externã, privind nivelul de │
│ │ │ │satisfacţie a personalului şi a beneficiarilor faţã de │
│ │ │ │activitatea şcolii. │
│ ├───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │2. Managementul │2.1. Existenţa şi aplicarea │● Ţintele strategice, activitãţile specifice şi procedurile │
│ │calitãţii la │procedurilor interne de asigurare │privind îmbunãtãţirea calitãţii sunt cuprinse în │
│ │nivelul │a calitãţii │documentele programatice. │
│ │organizaţiei │ │● Procedurile fundamentale (pentru procesele │
│ │ │ │fundamentale, de comunicare internã, decizie şi │
│ │ │ │raportare, de identificare şi de prevenire a perturbãrilor │
│ │ │ │majore, de control al documentelor şi al înregistrãrilor, │
│ │ │ │de monitorizare, evaluare, revizuire şi îmbunãtãţire a │
│ │ │ │calitãţii) sunt cunoscute şi aplicate de cãtre personalul │
│ │ │ │unitãţii şcolare. │
│ │ │ │● Angajatorii relevanţi la nivel local sau regional sunt │
│ │ │ │implicaţi în asigurarea şi îmbunãtãţirea calitãţii la │
│ │ │ │unitãţile şcolare care oferã calificãri profesionale. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │2.2. Dezvoltarea profesionalã a │● Evaluarea activitãţii profesionale a personalului │
│ │ │personalului │utilizeazã criterii, metode şi instrumente cunoscute de │
│ │ │ │cãtre cei implicaţi. │
│ │ │ │● Observarea activitãţii curente şi feedbackul primit de │
│ │ │ │la beneficiarii relevanţi şi de la personalul şcolii sunt │
│ │ │ │utilizate pentru revizuirea strategiilor şi a planurilor │
│ │ │ │privind dezvoltarea profesionalã. │
│ │ │ │● Aplicarea în activitatea didacticã a rezultatelor │
│ │ │ │participãrii la programele de formare continuã şi de │
│ │ │ │dezvoltare profesionalã este monitorizatã sistematic. │
│ │ │ │● Aplicarea în activitatea didacticã a rezultatelor │
│ │ │ │participãrii la activitãţile metodice şi ştiinţifice este │
│ │ │ │monitorizatã sistematic. │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│b) proceduri │1. Revizuirea │1.1. Revizuirea ofertei │● Personalul şi categoriile relevante de beneficiari sunt │
│ privind │periodicã a ofertei│educaţionale şi a proiectului de │implicate în revizuirea ofertei educaţionale şi a │
│iniţierea, │şcolii │dezvoltare │proiectului de dezvoltare. │
│monitorizarea │ │ │● "Benchmarkingul" (compararea cu buna practicã în │
│şi revizuirea │ │ │domeniu) este utilizat pentru optimizarea ofertei │
│periodicã a │ │ │educaţionale şi a proiectului de dezvoltare. │
│programelor şi │ │ │ │
│activitãţilor │ │ │ │
│desfãşurate │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│c) proceduri │1. Optimizarea │1.1. Existenţa şi aplicarea │● Furnizorul de educaţie revizuieşte procedurile de │
│obiective şi │procedurilor de │procedurilor de optimizare a │evaluare a rezultatelor învãţãrii pe baza analizei │
│transparente de│evaluare a │evaluãrii învãţãrii │progresului şi a feedbackului obţinut de la beneficiarii │
│evaluare a │învãţãrii │ │relevanţi. │
│învãţãrii │ │ │● Furnizorul de educaţie utilizeazã proceduri speciale │
│ │ │ │de evaluare şi de înregistrare a rezultatelor evaluãrii │
│ │ │ │pentru grupurile vulnerabile/în situaţie de risc. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie utilizeazã proceduri speciale │
│ │ │ │de evaluare şi de orientare pentru educabilii capabili │
│ │ │ │de performanţã. │
│ │ │ │● Beneficiarii relevanţi participã la planificarea, │
│ │ │ │realizarea şi îmbunãtãţirea procedurilor de evaluare a │
│ │ │ │rezultatelor învãţãrii. │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│d) proceduri │1. Evaluarea │1.1. Evaluarea calitãţii activitãţii │● Evaluarea fiecãrui cadru didactic se realizeazã │
│de evaluare │corpului profesoral│corpului profesoral │folosind metode şi instrumente multiple (cel puţin douã │
│periodicã a │ │ │metode şi/sau instrumente). │
│calitãţii │ │ │● Evaluarea corpului profesoral foloseşte indicatori │
│corpului │ │ │privind rezultatele obţinute şi progresul educabililor. │
│profesoral │ │ │● Evaluarea corpului profesoral se bazeazã pe feed- │
│ │ │ │backul obţinut de la beneficiarii relevanţi. │
│ │ │ │● Evaluarea corpului profesoral cuprinde recomandãri │
│ │ │ │privind dezvoltarea profesionalã ulterioarã. │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│e) accesibili- │1. Optimizarea │1.1. Optimizarea accesului la │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în ultimii │
│tatea resurse- │accesului la │resursele educaţionale │3 ani/de la ultima evaluare externã, în planificarea, │
│lor adecvate │resursele │ │realizarea şi îmbunãtãţirea accesului la resursele │
│învãţãrii │educaţionale │ │educaţionale pentru beneficiarii relevanţi. │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│f) baza de date│1. Constituirea şi │1.1. Constituirea bazei de date a │● Informaţiile referitoare la nivelul de îndeplinire a │
│actualizatã │actualizarea bazei │unitãţii de învãţãmânt │indicatorilor naţionali privind educaţia (SNIE) şi a celor │
│sistematic, │de date │ │cuprinşi în standardele naţionale sunt colectate, │
│referitoare la │ │ │analizate şi utilizate în activitatea managerialã. │
│asigurarea │ │ │● Baza de date a unitãţii şcolare privind nivelul de │
│internã a │ │ │realizare a standardelor şi standardelor de referinţã este │
│calitãţii │ │ │actualizatã periodic. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în ultimii │
│ │ │ │3 ani/de la ultima evaluare externã, în privinţa │
│ │ │ │cuprinderii, în baza de date a unitãţii şcolare, a │
│ │ │ │informaţiilor privind îmbunãtãţirea calitãţii educaţiei. │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│g) transparenţa│1. Asigurarea │1.1. Asigurarea accesului la oferta │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în ultimii │
│informaţiilor │accesului la │educaţionalã a şcolii │3 ani/de la ultima evaluare externã, în planificarea, │
│de interes │informaţie al │ │realizarea şi îmbunãtãţirea activitãţii de relaţii publice. │
│public cu │persoanelor şi │ │● Procedurile de acces al persoanelor interesate la │
│privire la │instituţiilor │ │informaţiile de interes public sunt simple, transparente │
│programele de │interesate │ │şi îmbunãtãţite periodic. │
│studii şi, │ │ │● Feedbackul obţinut de la beneficiarii relevanţi este │
│dupã caz, │ │ │utilizat pentru optimizarea ofertei educaţionale. │
│certificatele, │ │ │ │
│diplomele şi │ │ │ │
│calificãrile │ │ │ │
│oferite │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│h) funcţionali-│1. Funcţionarea │1.1. Constituirea şi funcţionarea │● Structurile responsabile cu evaluarea internã a calitãţii │
│tatea │structurilor │structurilor responsabile cu │funcţioneazã eficient şi continuu. │
│structurilor de│responsabile cu │evaluarea internã a calitãţii │● Mãsurile de îmbunãtãţire a calitãţii recomandate de │
│asigurare a │evaluarea internã a│ │structurile responsabile cu evaluarea internã a calitãţii │
│calitãţii │calitãţii │ │sunt puse în aplicare de cãtre conducerea unitãţii │
│educaţiei, │ │ │şcolare. │
│conform legii │ │ │● Conducerea şcolii demonstreazã preocupare pentru │
│ │ │ │alocarea resurselor necesare funcţionãrii structurilor de │
│ │ │ │evaluare internã a calitãţi (materiale, financiare, umane │
│ │ │ │etc.). │
│ │ │ │● Reprezentanţii desemnaţi ai beneficiarilor relevanţi │
│ │ │ │participã sistematic la activitatea structurilor │
│ │ │ │responsabile cu evaluarea internã a calitãţii. │
└───────────────┴───────────────────┴─────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┘