Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.534 din 25 noiembrie 2008  privind aprobarea Standardelor de referinta si a indicatorilor de performanta pentru evaluarea si asigurarea calitatii in invatamantul preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.534 din 25 noiembrie 2008 privind aprobarea Standardelor de referinta si a indicatorilor de performanta pentru evaluarea si asigurarea calitatii in invatamantul preuniversitar

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 822 din 8 decembrie 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 24 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calitãţii educaţiei, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 87/2006 , cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Standardele de referinţã şi indicatorii de performanţã pentru evaluarea şi asigurarea calitãţii în învãţãmântul preuniversitar, prevãzuţi în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Standardele de referinţã şi indicatorii de performanţã pentru evaluarea şi asigurarea calitãţii în învãţãmântul preuniversitar sunt standarde naţionale, care se aplicã învãţãmântului preuniversitar de stat şi particular.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul educaţiei,
cercetãrii şi tineretului,
Anton Anton

Ministrul internelor şi
reformei administrative,
Cristian David

Bucureşti, 25 noiembrie 2008.
Nr. 1.534.

ANEXĂ

STANDARDE DE REFERINŢĂ
şi indicatori de performanţã pentru evaluarea şi asigurarea calitãţii
în învãţãmântul preuniversitar

Standardul de referinţã (de calitate) reprezintã, conform legii, descrierea cerinţelor care definesc un nivel optimal de realizare a unei activitãţi de cãtre o organizaţie furnizoare de educaţie, pe baza bunelor practici existente la nivel naţional, european sau mondial.
Standardele de referinţã se aplicã domeniilor prevãzute de <>art. 10 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calitãţii educaţiei, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 87/2006 , cu modificãrile ulterioare. Pentru fiecare domeniu sunt definite subdomenii, pentru fiecare subdomeniu sunt formulaţi indicatori, iar la fiecare indicator sunt definiţi descriptori. Descriptorii sunt enunţuri care stabilesc, pentru fiecare indicator în parte cerinţele efective pentru ca serviciile educaţionale oferite de cãtre organizaţia furnizoare de educaţie sã fie considerate ca optime.
Având în vedere prevederile <>art. 4 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/2005 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 87/2006 , cu modificãrile ulterioare, în procesul de evaluare a calitãţii vor fi folosite atât standardele de acreditare şi evaluare periodicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 21/2007 privind aprobarea Standardelor de autorizare de funcţionare provizorie a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar, precum şi a Standardelor de acreditare şi de evaluare periodicã a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar [care reprezintã, conform <>art. 9 lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/2005 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 87/2006 , cu modificãrile ulterioare, menţionatã anterior, nivelul minim obligatoriu de realizare a unei activitãţi de educaţie], cât şi standardele de referinţã aprobate prin prezentul act normativ [care reprezintã, conform <>art. 9 lit. c) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/2005 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 87/2006 , cu modificãrile ulterioare, nivelul optimal de realizare a unei activitãţi de cãtre o organizare furnizoare de educaţie].





┌───────────────┬───────────────────┬─────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Criterii │ Subdomenii │ Indicatori de performanţã │ Descriptori de calitate │
├───────────────┴───────────────────┴─────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ A. Domeniul "Capacitate instituţionalã" │
├───────────────┬───────────────────┬─────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│a) structurile │1. Management │1.1. Existenţa, structura şi │● Scopurile, obiectivele şi programele rezultate din │
│instituţionale,│strategic │conţinutul documentelor │politicile şi strategiile europene, naţionale, regionale şi │
│administrative │ │proiective (proiectul de dezvoltare │locale privind educaţia şi formarea profesionalã sunt │
│şi manageriale │ │şi planul de implementare) │cuprinse în proiectul de dezvoltare şi în planurile de │
│ │ │ │implementare (operaţionale). │
│ │ │ │● Scopurile, obiectivele şi programele stabilite la │
│ │ │ │solicitarea beneficiarilor sunt cuprinse în proiectul de │
│ │ │ │dezvoltare şi în planurile de implementare │
│ │ │ │(operaţionale). │
│ │ │ │● Scopurile şi obiectivele stabilite în proiectul de │
│ │ │ │dezvoltare şi în planurile de implementare (operaţionale) │
│ │ │ │sunt realizate integral. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │1.2. Organizarea internã a unitãţii │● Organizarea internã a furnizorului de educaţie este │
│ │ │de învãţãmânt │stabilã şi asigurã realizarea fãrã perturbãri a proceselor │
│ │ │ │fundamentale. │
│ │ │ │● Organismele consultative ale beneficiarilor relevanţi │
│ │ │ │pentru unitatea şcolarã se întrunesc periodic. │
│ │ │ │● Personalul şcolii demonstreazã un nivel ridicat de │
│ │ │ │cunoaştere a reglementãrilor interne, a modului de │
│ │ │ │organizare, de luare a deciziilor, de comunicare şi de │
│ │ │ │raportare. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │1.3. Existenţa şi funcţionarea │● Furnizorul de educaţie comunicã sistematic cu pãrinţii │
│ │ │sistemului de comunicare internã │şi cu ceilalţi beneficiari din comunitate. │
│ │ │şi externã │● Furnizorul de educaţie utilizeazã feedbackul obţinut de │
│ │ │ │la educabili şi de la pãrinţi pentru optimizarea circulaţiei │
│ │ │ │informaţiei în organizaţie. │
│ ├───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │2. Management │2.1. Funcţionarea curentã a │● Cadrele didactice şi categoriile de beneficiari relevante │
│ │operaţional │unitãţii de învãţãmânt │pentru unitatea şcolarã demonstreazã un nivel ridicat de │
│ │ │ │cunoaştere a activitãţii şcolii. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │2.2. Existenţa şi funcţionarea │● Informaţiile specifice unitãţii şcolare şi contextului în │
│ │ │sistemului de gestionare a │care aceasta funcţioneazã sunt incluse în baza de date │
│ │ │informaţiei; înregistrarea, │existentã şi difuzate în comunitate. │
│ │ │prelucrarea şi utilizarea datelor şi │● Categoriile de beneficiari relevante pentru unitatea │
│ │ │informaţiilor │şcolarã demonstreazã un nivel ridicat de cunoaştere a │
│ │ │ │informaţiilor privind curriculumul naţional, procesul de │
│ │ │ │învãţãmânt şi viaţa şcolarã. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │2.3. Asigurarea serviciilor │● Furnizorul de educaţie asigurã accesul permanent al │
│ │ │medicale pentru educabili │educabililor la servicii medicale prin cabinet propriu sau │
│ │ │ │pe baza unor acorduri de asistenţã cu unitãţi sanitare. │
│ │ │ │● Personalul şcolii, educabilii şi, dupã caz, pãrinţii sunt │
│ │ │ │implicaţi sistematic în campaniile de prevenire a │
│ │ │ │comportamentelor dãunãtoare sãnãtãţii. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │2.4. Asigurarea securitãţii tuturor │● Educabilii, pãrinţii şi cadrele didactice se simt în │
│ │ │celor implicaţi în activitatea │siguranţã în incinta şcolii (inclusiv curtea, terenurile de │
│ │ │şcolarã, în timpul desfãşurãrii │sport şi celelalte spaţii şcolare) şi în vecinãtatea şcolii. │
│ │ │programului │● Personalul şcolii, elevii şi, dupã caz, pãrinţii │
│ │ │ │demonstreazã un nivel ridicat de cunoaştere a │
│ │ │ │procedurilor de gestionare a situaţiilor de crizã. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │2.5. Asigurarea serviciilor de │● Furnizorul de educaţie asigurã accesul beneficiarilor şi │
│ │ │orientare şi consiliere pentru │al personalului şcolii la servicii de orientare şi consiliere.│
│ │ │educabili │● Furnizorul de educaţie aplicã programe şi mãsuri de │
│ │ │ │diminuare a violenţei în şcoalã. │
│ │ │ │● Rezultatele activitãţilor de orientare şi consiliere sunt │
│ │ │ │utilizate pentru îmbunãtãţirea documentelor │
│ │ │ │programatice, a activitãţii curente şi a ofertei │
│ │ │ │educaţionale. │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│b) baza │1. Spaţii şcolare │1.1. Existenţa şi caracteristicile │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în │
│materialã │ │spaţiilor şcolare │ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externã, în construirea │
│ │ ├─────────────────────────────────────┤amenajarea, dotarea şi întreţinerea spaţiilor şcolare, │
│ │ │1.2. Dotarea spaţiilor şcolare │administrative şi auxiliare. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┤● Furnizorul de educaţie asigurã sprijinul individual, │
│ │ │1.3. Accesibilitatea spaţiilor │privind accesul în spaţiile şcolare, pentru persoanele cu │
│ │ │şcolare │c.e.s. identificate la nivelul educabililor şi al personalului│
│ │ ├─────────────────────────────────────┤şcolii. │
│ │ │1.4. Utilizarea spaţiilor şcolare │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în │
│ ├───────────────────┼─────────────────────────────────────┤ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externã, la indicatorii │
│ │2. Spaţii │2.1. Existenţa, caracteristicile şi │privind utilizarea spaţiilor şcolare şi auxiliare. │
│ │administrative │funcţionalitatea spaţiilor │ │
│ │ │administrative │ │
│ ├───────────────────┼─────────────────────────────────────┤ │
│ │3. Spaţii auxiliare│3.1. Existenţa, caracteristicile şi │ │
│ │ │funcţionalitatea spaţiilor auxiliare │ │
│ │ ├─────────────────────────────────────┤ │
│ │ │3.2. Accesibilitatea spaţiilor │ │
│ │ │auxiliare │ │
│ │ ├─────────────────────────────────────┤ │
│ │ │3.3. Utilizarea spaţiilor auxiliare │ │
│ ├───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │4. Materialele şi │4.1. Dotarea cu mijloace de │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în │
│ │mijloacele de │învãţãmânt şi cu auxiliare │ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externã, la indicatorii │
│ │învãţãmânt, │curriculare │privind dotarea cu mijloace de învãţãmânt şi auxiliare. │
│ │auxiliarele ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │curriculare │4.2. Existenţa şi dezvoltarea │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în │
│ │ │fondului bibliotecii │ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externã, în privinţa │
│ │ │şcolare/centrului de documentare │dotãrii cu fond de carte/cu fond de material informatic şi │
│ │ │şi informare │audio-video. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în │
│ │ │ │ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externã, în utilizarea │
│ │ │ │bibliotecii şcolare/centrului de documentare şi informare, │
│ │ │ │de cãtre elevi şi cadre didactice. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │4.3. Dotarea cu tehnologie │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în │
│ │ │informaticã şi de comunicare │ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externã, în dotarea şi │
│ │ │ │în utilizarea TIC (hardware şi software). │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │4.4. Accesibilitatea │● Echipamentele, materialele, mijloacele de învãţãmânt │
│ │ │echipamentelor, materialelor, │şi auxiliarele curriculare sunt adaptate la nevoile │
│ │ │mijloacelor de învãţãmânt şi │speciale identificate. │
│ │ │auxiliarelor curriculare │ │
│ ├───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │5. Documente │5.1. Procurarea şi utilizarea │Nu existã/a scãzut numãrul erorilor în completarea │
│ │şcolare │documentelor şcolare şi a actelor │documentelor şcolare şi a actelor de studii. │
│ │ │de studii │ │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│c) resurse │1. Managementul │1.1. Managementul personalului │● Politicile de personal privind personalul de │
│ umane │personalului │didactic şi de conducere │conducere, didactic, didactic auxiliar şi nedidactic sunt │
│ │ ├─────────────────────────────────────┤definite, aplicate şi revizuite periodic. │
│ │ │1.2. Managementul personalului │ │
│ │ │didactic auxiliar şi personalului │ │
│ │ │nedidactic │ │
├───────────────┴───────────────────┴─────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ B. Domeniul "Eficacitate educaţionalã" │
├───────────────┬───────────────────┬─────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│a) conţinutul │1. Oferta │1.1. Definirea şi promovarea │● Definirea ofertei educaţionale ia în considerare cererile │
│programelor │educaţionalã │ofertei educaţionale │beneficiarilor relevanţi. │
│de studiu │ │ │● Oferta educaţionalã este promovatã la nivelul │
│ │ │ │comunitãţii, utilizându-se metode specifice de │
│ │ │ │marketing. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │1.2. Existenţa parteneriatelor cu │● Rezultatele proiectelor, programelor şi activitãţilor │
│ │ │reprezentanţi ai comunitãţii │realizate în parteneriat cu reprezentanţii comunitãţi sunt │
│ │ │ │utilizate în unitatea şcolarã (în procesul de învãţãmânt, │
│ │ │ │în managementul unitãţii şcolare, în activitãţile │
│ │ │ │extracurriculare etc.). │
│ ├───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │2. Curriculum │2.1. Proiectarea curriculumului │● Proiectarea c.d.ş./c.d.l. se realizeazã pornind de la │
│ │ │ │nevoile identificate şi de la politicile naţionale, judeţene │
│ │ │ │şi locale. │
│ │ │ │● Proiectarea curricularã ia în considerare achiziţiile │
│ │ │ │anterioare de învãţare ale educabililor. │
│ │ │ │● Proiectarea curricularã asigurã dezvoltarea laturii │
│ │ │ │aplicative, practice, a competenţelor dezvoltate. │
│ │ │ │● Manualele şi celelalte auxiliare curriculare sunt │
│ │ │ │selectate şi utilizate în funcţie de specificul unitãţii │
│ │ │ │şcolare şi de achiziţiile anterioare de învãţare ale │
│ │ │ │educabililor. │
│ │ │ │● Activitãţile de predare, învãţare şi evaluare sunt │
│ │ │ │proiectate în echipã la nivelul catedrelor, al ariilor │
│ │ │ │curriculare şi/sau între ariile curriculare. │
│ │ │ │● Beneficiarii relevanţi pentru unitatea şcolarã sunt │
│ │ │ │implicaţi în proiectarea activitãţilor de predare, învãţare, │
│ │ │ │evaluare. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │2.2. Realizarea curriculumului │● Cadrele didactice aplicã sistematic metodologii │
│ │ │ │didactice centrate pe educabili şi pe grupul de educabili. │
│ │ │ │● Cadrele didactice utilizeazã achiziţiile anterioare ale │
│ │ │ │educabililor în activitãţile curriculare şi extracurriculare. │
│ │ │ │● Cadrele didactice dezvoltã capacitatea educabililor de │
│ │ │ │a învãţa din experienţã şi din practicã. │
│ │ │ │● Cadrele didactice rãspund la cererile educabililor sau │
│ │ │ │ale pãrinţilor privind acordarea de sprijin individual în │
│ │ │ │învãţare. │
│ │ │ │● Elementele specifice ale minoritãţilor etnice, religioase │
│ │ │ │sau de altã naturã existente în unitatea şcolarã sunt │
│ │ │ │utilizate în activitãţile de predare, învãţare şi evaluare. │
│ │ │ │● Auxiliarele curriculare şi mijloacele de învãţãmânt │
│ │ │ │existente sunt utilizate sistematic în procesul de │
│ │ │ │învãţãmânt. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie respectã recomandãrile de │
│ │ │ │igienã şcolarã privind echilibrul între activitatea şcolarã │
│ │ │ │a educabilului şi celelalte tipuri de activitãţi specifice │
│ │ │ │vârstei. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie realizeazã un învãţãmânt │
│ │ │ │incluziv prin mixarea sistematicã a colectivelor de │
│ │ │ │educabili. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie asigurã respectarea drepturilor │
│ │ │ │şi îndatoririlor cadrelor didactice şi ale educabililor în │
│ │ │ │cadrul proceselor de predare, învãţare şi evaluare. │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│b) rezultatele │1. Performanţele │1.1. Evaluarea rezultatelor │● Fiecare cadru didactic poate descrie pentru fiecare │
│învãţãrii │şcolare │şcolare │grupã/clasã şi educabil punctele tari şi cele slabe privind │
│ │ │ │realizarea obiectivelor curriculare. │
│ │ │ │● Cadrele didactice folosesc cu precãdere stimulentele │
│ │ │ │pozitive (lauda, încurajarea etc.). │
│ │ │ │● Autoevaluarea şi interevaluarea educabililor sunt │
│ │ │ │folosite sistematic în activitãţile de învãţare. │
│ │ │ │● Evaluãrile sumative sunt valide şi fidele. │
│ │ │ │● Educabilii şi, dupã caz, pãrinţii acestora, cunosc │
│ │ │ │planificarea activitãţilor de evaluare şi metodologia │
│ │ │ │utilizatã. │
│ │ │ │● Rezultatele şcolare, inclusiv la evaluãrile de parcurs, │
│ │ │ │sunt înregistrate şi comunicate educabililor şi, dupã caz, │
│ │ │ │pãrinţilor. │
│ │ │ │● Produsele activitãţii educabililor sunt expuse în sãlile │
│ │ │ │de clasã şi în celelalte spaţii ale şcolii. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în ultimii │
│ │ │ │3 ani/de la ultima evaluare externã, privind continuarea │
│ │ │ │studiilor sau, dupã caz, încadrarea în muncã a │
│ │ │ │absolvenţilor. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în ultimii │
│ │ │ │3 ani/de la ultima evaluare externã, raportat la Sistemul │
│ │ │ │Naţional de Indicatori privind Educaţia (SNIE), privind │
│ │ │ │rezultatele şcolare corespunzãtoare tipului de unitate │
│ │ │ │şcolarã şi categoriei de risc. │
│ ├───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │2. Performanţele │2.1. Evaluarea rezultatelor la │● Participarea cadrelor didactice, a educabililor, a │
│ │extraşcolare │activitãţile extracurriculare (extra-│pãrinţilor şi a altor membri ai comunitãţii la activitãţile │
│ │ │clasã şi extra-şcolare) │extracurriculare a crescut numeric şi procentual. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie evidenţiazã contribuţia directã şi │
│ │ │ │efectivã a fiecãrei activitãţi extracurriculare la realizarea │
│ │ │ │scopurilor şi obiectivelor stabilite prin politicile │
│ │ │ │educaţionale şi documentele programatice de la nivel │
│ │ │ │naţional, judeţean sau local. │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│c) activitatea │1. Activitatea │1.1. Activitatea ştiinţificã │● Participarea cadrelor didactice la activitatea de │
│de cercetare │ştiinţificã şi │ │cercetare ştiinţificã desfãşuratã la nivelul unitãţii şcolare │
│ştiinţificã │metodicã │ │sau la nivel local, regional, naţional sau internaţional a │
│sau metodicã, │ │ │crescut numeric şi procentual. │
│dupã caz │ │ │● Cadrele didactice valorificã în activitatea educaţionalã │
│ │ │ │rezultatele cercetãrii de profil, desfãşuratã la nivel local, │
│ │ │ │regional, naţional sau internaţional. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │1.2. Activitatea metodicã a │● Participarea cadrelor didactice la activitãţile metodice │
│ │ │cadrelor didactice │desfãşurate la nivel teritorial (cu lecţii demonstrative, │
│ │ │ │referate, prezentãri etc.) a crescut numeric şi procentual. │
│ │ │ │● Cadrele didactice valorificã în activitatea educaţionalã │
│ │ │ │rezultatele participãrii la activitãţile metodice. │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│d) activitatea │1. Activitatea │1.1. Constituirea bugetului şcolii │● Procesul de proiectare bugetarã este transparent. │
│financiarã a │financiarã │ │● Furnizorul de educaţie asigurã implicarea partenerilor │
│organizaţiei │ │ │comunitari şi a beneficiarilor relevanţi în proiectarea │
│ │ │ │bugetarã. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │1.2. Execuţia bugetarã │● Procesul de execuţie bugetarã este transparent, iar │
│ │ │ │rapoartele financiare sunt publice. │
│ │ │ │● Nu existã/a scãzut numãrul neconformitãţilor │
│ │ │ │constatate de organismele de control financiar. │
├───────────────┴───────────────────┴─────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ C. Domeniul "Managementul calitãţii" │
├───────────────┬───────────────────┬─────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│a) strategii │1. Autoevaluarea │1.1. Existenţa şi aplicarea │● Furnizorul de educaţie utilizeazã proceduri de │
│şi proceduri │instituţionalã │procedurilor de autoevaluare │autoevaluare proprii/adaptate pentru domeniile şi │
│pentru │ │instituţionalã │criteriile prevãzute de lege. │
│asigurarea │ │ │● Furnizorul de educaţie utilizeazã proceduri de analizã │
│calitãţii │ │ │a culturii organizaţionale. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie promoveazã sistematic valorile- │
│ │ │ │cheie ale organizaţiei şcolare. │
│ │ │ │● Procedurile de autoevaluare sunt realizate cu │
│ │ │ │participarea beneficiarilor relevanţi pentru unitatea │
│ │ │ │şcolarã. │
│ │ │ │● Rezultatele autoevaluãrii şi ale evaluãrilor externe sunt │
│ │ │ │folosite în planificarea, realizarea şi revizuirea │
│ │ │ │activitãţilor şi procedurilor de asigurare şi de │
│ │ │ │îmbunãtãţire a calitãţii. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie utilizeazã proceduri de evaluare │
│ │ │ │sistematicã a satisfacţiei educabililor, pãrinţilor şi altor │
│ │ │ │beneficiari relevanţi. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie utilizeazã proceduri de evaluare │
│ │ │ │sistematicã a satisfacţiei personalului. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în ultimii │
│ │ │ │3 ani/de la ultima evaluare externã, privind nivelul de │
│ │ │ │satisfacţie a personalului şi a beneficiarilor faţã de │
│ │ │ │activitatea şcolii. │
│ ├───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │2. Managementul │2.1. Existenţa şi aplicarea │● Ţintele strategice, activitãţile specifice şi procedurile │
│ │calitãţii la │procedurilor interne de asigurare │privind îmbunãtãţirea calitãţii sunt cuprinse în │
│ │nivelul │a calitãţii │documentele programatice. │
│ │organizaţiei │ │● Procedurile fundamentale (pentru procesele │
│ │ │ │fundamentale, de comunicare internã, decizie şi │
│ │ │ │raportare, de identificare şi de prevenire a perturbãrilor │
│ │ │ │majore, de control al documentelor şi al înregistrãrilor, │
│ │ │ │de monitorizare, evaluare, revizuire şi îmbunãtãţire a │
│ │ │ │calitãţii) sunt cunoscute şi aplicate de cãtre personalul │
│ │ │ │unitãţii şcolare. │
│ │ │ │● Angajatorii relevanţi la nivel local sau regional sunt │
│ │ │ │implicaţi în asigurarea şi îmbunãtãţirea calitãţii la │
│ │ │ │unitãţile şcolare care oferã calificãri profesionale. │
│ │ ├─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │2.2. Dezvoltarea profesionalã a │● Evaluarea activitãţii profesionale a personalului │
│ │ │personalului │utilizeazã criterii, metode şi instrumente cunoscute de │
│ │ │ │cãtre cei implicaţi. │
│ │ │ │● Observarea activitãţii curente şi feedbackul primit de │
│ │ │ │la beneficiarii relevanţi şi de la personalul şcolii sunt │
│ │ │ │utilizate pentru revizuirea strategiilor şi a planurilor │
│ │ │ │privind dezvoltarea profesionalã. │
│ │ │ │● Aplicarea în activitatea didacticã a rezultatelor │
│ │ │ │participãrii la programele de formare continuã şi de │
│ │ │ │dezvoltare profesionalã este monitorizatã sistematic. │
│ │ │ │● Aplicarea în activitatea didacticã a rezultatelor │
│ │ │ │participãrii la activitãţile metodice şi ştiinţifice este │
│ │ │ │monitorizatã sistematic. │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│b) proceduri │1. Revizuirea │1.1. Revizuirea ofertei │● Personalul şi categoriile relevante de beneficiari sunt │
│ privind │periodicã a ofertei│educaţionale şi a proiectului de │implicate în revizuirea ofertei educaţionale şi a │
│iniţierea, │şcolii │dezvoltare │proiectului de dezvoltare. │
│monitorizarea │ │ │● "Benchmarkingul" (compararea cu buna practicã în │
│şi revizuirea │ │ │domeniu) este utilizat pentru optimizarea ofertei │
│periodicã a │ │ │educaţionale şi a proiectului de dezvoltare. │
│programelor şi │ │ │ │
│activitãţilor │ │ │ │
│desfãşurate │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│c) proceduri │1. Optimizarea │1.1. Existenţa şi aplicarea │● Furnizorul de educaţie revizuieşte procedurile de │
│obiective şi │procedurilor de │procedurilor de optimizare a │evaluare a rezultatelor învãţãrii pe baza analizei │
│transparente de│evaluare a │evaluãrii învãţãrii │progresului şi a feedbackului obţinut de la beneficiarii │
│evaluare a │învãţãrii │ │relevanţi. │
│învãţãrii │ │ │● Furnizorul de educaţie utilizeazã proceduri speciale │
│ │ │ │de evaluare şi de înregistrare a rezultatelor evaluãrii │
│ │ │ │pentru grupurile vulnerabile/în situaţie de risc. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie utilizeazã proceduri speciale │
│ │ │ │de evaluare şi de orientare pentru educabilii capabili │
│ │ │ │de performanţã. │
│ │ │ │● Beneficiarii relevanţi participã la planificarea, │
│ │ │ │realizarea şi îmbunãtãţirea procedurilor de evaluare a │
│ │ │ │rezultatelor învãţãrii. │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│d) proceduri │1. Evaluarea │1.1. Evaluarea calitãţii activitãţii │● Evaluarea fiecãrui cadru didactic se realizeazã │
│de evaluare │corpului profesoral│corpului profesoral │folosind metode şi instrumente multiple (cel puţin douã │
│periodicã a │ │ │metode şi/sau instrumente). │
│calitãţii │ │ │● Evaluarea corpului profesoral foloseşte indicatori │
│corpului │ │ │privind rezultatele obţinute şi progresul educabililor. │
│profesoral │ │ │● Evaluarea corpului profesoral se bazeazã pe feed- │
│ │ │ │backul obţinut de la beneficiarii relevanţi. │
│ │ │ │● Evaluarea corpului profesoral cuprinde recomandãri │
│ │ │ │privind dezvoltarea profesionalã ulterioarã. │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│e) accesibili- │1. Optimizarea │1.1. Optimizarea accesului la │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în ultimii │
│tatea resurse- │accesului la │resursele educaţionale │3 ani/de la ultima evaluare externã, în planificarea, │
│lor adecvate │resursele │ │realizarea şi îmbunãtãţirea accesului la resursele │
│învãţãrii │educaţionale │ │educaţionale pentru beneficiarii relevanţi. │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│f) baza de date│1. Constituirea şi │1.1. Constituirea bazei de date a │● Informaţiile referitoare la nivelul de îndeplinire a │
│actualizatã │actualizarea bazei │unitãţii de învãţãmânt │indicatorilor naţionali privind educaţia (SNIE) şi a celor │
│sistematic, │de date │ │cuprinşi în standardele naţionale sunt colectate, │
│referitoare la │ │ │analizate şi utilizate în activitatea managerialã. │
│asigurarea │ │ │● Baza de date a unitãţii şcolare privind nivelul de │
│internã a │ │ │realizare a standardelor şi standardelor de referinţã este │
│calitãţii │ │ │actualizatã periodic. │
│ │ │ │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în ultimii │
│ │ │ │3 ani/de la ultima evaluare externã, în privinţa │
│ │ │ │cuprinderii, în baza de date a unitãţii şcolare, a │
│ │ │ │informaţiilor privind îmbunãtãţirea calitãţii educaţiei. │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│g) transparenţa│1. Asigurarea │1.1. Asigurarea accesului la oferta │● Furnizorul de educaţie demonstreazã progres, în ultimii │
│informaţiilor │accesului la │educaţionalã a şcolii │3 ani/de la ultima evaluare externã, în planificarea, │
│de interes │informaţie al │ │realizarea şi îmbunãtãţirea activitãţii de relaţii publice. │
│public cu │persoanelor şi │ │● Procedurile de acces al persoanelor interesate la │
│privire la │instituţiilor │ │informaţiile de interes public sunt simple, transparente │
│programele de │interesate │ │şi îmbunãtãţite periodic. │
│studii şi, │ │ │● Feedbackul obţinut de la beneficiarii relevanţi este │
│dupã caz, │ │ │utilizat pentru optimizarea ofertei educaţionale. │
│certificatele, │ │ │ │
│diplomele şi │ │ │ │
│calificãrile │ │ │ │
│oferite │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│h) funcţionali-│1. Funcţionarea │1.1. Constituirea şi funcţionarea │● Structurile responsabile cu evaluarea internã a calitãţii │
│tatea │structurilor │structurilor responsabile cu │funcţioneazã eficient şi continuu. │
│structurilor de│responsabile cu │evaluarea internã a calitãţii │● Mãsurile de îmbunãtãţire a calitãţii recomandate de │
│asigurare a │evaluarea internã a│ │structurile responsabile cu evaluarea internã a calitãţii │
│calitãţii │calitãţii │ │sunt puse în aplicare de cãtre conducerea unitãţii │
│educaţiei, │ │ │şcolare. │
│conform legii │ │ │● Conducerea şcolii demonstreazã preocupare pentru │
│ │ │ │alocarea resurselor necesare funcţionãrii structurilor de │
│ │ │ │evaluare internã a calitãţi (materiale, financiare, umane │
│ │ │ │etc.). │
│ │ │ │● Reprezentanţii desemnaţi ai beneficiarilor relevanţi │
│ │ │ │participã sistematic la activitatea structurilor │
│ │ │ │responsabile cu evaluarea internã a calitãţii. │
└───────────────┴───────────────────┴─────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┘


--------------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016