───────────────
p. Ministrul de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Mircea Alexandru,
secretar de stat
Ministrul delegat pentru administraţia publicã,
Gheorghe Emacu
p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucureşti, 16 septembrie 2004.
Nr. 1.513.
ANEXA 1
STRATEGIA SECTORIALĂ
a Ministerului Administraţiei şi Internelor privind reforma
instituţionalã în perioada 2004-2006
1. Argument
Implementarea Strategiei actualizate a Guvernului României privind accelerarea reformei în administraţia publicã, 2004-2006, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 699 din 5 mai 2004 , impune elaborarea şi aplicarea la nivelul instituţiilor responsabile a unor strategii sectoriale care sã asigure reforma instituţionalã previzionatã pânã la data integrãrii României în Uniunea Europeanã.
2. Scop: crearea unei instituţii funcţionale, moderne, compatibile cu instituţiile similare din ţãrile membre ale Uniunii Europene.
3. Obiectivul fundamental îl reprezintã reorganizarea structurilor ministerului în vederea creşterii capacitãţii instituţionale şi a eficienţei activitãţilor desfãşurate şi restructurarea profundã a administraţiei publice prin asigurarea coerenţei şi stabilitãţii cadrului legislativ, deconcentrarea/descentralizarea serviciilor publice, consolidarea autonomiei administrative şi financiare, asigurarea coerenţei actului administrativ, perfecţionarea managementului în administraţie şi asigurarea ordinii publice naţionale şi siguranţei cetãţeanului.
4. Analiza-diagnostic
Strategia de reformã a Ministerului Administraţiei şi Internelor este rezultatul unei analize aprofundate şi constructive a realitãţilor României anului 2004. Strategia rãspunde dublului imperativ al consolidãrii democraţiei în România şi al pregãtirii integrãrii ţãrii noastre în Uniunea Europeanã.
Strategia genereazã noi modalitãţi de accelerare a transformãrilor instituţionale în administraţia publicã şi susţine efortul de aprofundare a direcţiilor de modernizare şi reformã convenite, inclusiv în plan operaţional, cu un plan de mãsuri cu scadenţe precise pe ani şi trimestre.
Conform analizei-diagnostic, au rezultat urmãtoarele:
● Principalele aspecte pozitive semnalate sunt:
a) de ordin general:
- înfiinţarea Ministerului Administraţiei şi Internelor ca minister integrat al cetãţeanului şi comunitãţii;
- capacitatea de adaptare a structurilor funcţionale la schimbãrile şi cerinţele mediului socioeconomic, precum şi la obiectivele naţionale de integrare europeanã şi euroatlanticã;
- elaborarea actelor normative în conformitate cu standardele Uniunii Europene şi acquisul comunitar;
- crearea cadrului instituţional pentru desfãşurarea procesului de descentralizare administrativã şi financiarã;
- transparenţã în relaţiile cu mass-media;
- însuşirea şi utilizarea unor noi instrumente de management în diferite domenii;
- crearea şi operaţionalizarea Institutului Naţional de Administraţie;
- experienţã în gestionarea programelor cu finanţare externã;
- relaţii active cu instituţii similare internaţionale.
b) în domeniul administraţiei publice:
- punerea în aplicare a unor programe prioritare în domeniul administraţiei publice;
- crearea de noi posibilitãţi de formare continuã a personalului;
- crearea sistemului funcţiei publice;
c) în domeniul ordinii şi siguranţei publice:
- demilitarizarea Poliţiei Române şi a unor structuri centrale ale ministerului;
- lansarea programelor prioritare de acţiune în domeniul ordinii şi siguranţei publice;
- crearea şi operaţionalizarea de structuri specializate: Agenţia Naţionalã Antidrog, Oficiul Naţional pentru Protecţia Martorilor;
- structuri organizatorice flexibile şi dinamice;
- posibilitãţi multiple de pregãtire şi perfecţionare profesionalã;
- mediu de lucru bine organizat şi disciplinat.
● Principalele puncte slabe sunt reprezentate de:
a) de ordin general:
- dificultãţi de comunicare internã, care genereazã o anumitã rezistenţã la schimbare;
- lipsa de coerenţã în adoptarea politicilor şi strategiilor sectoriale;
- deficienţe în delimitarea atribuţiilor departamentale;
- insuficienţa spaţiilor adecvate de lucru, echipamentelor IT şi biroticii;
- posibilitãţi reduse de motivare financiarã a personalului existent şi de atragere în corpul funcţionarilor publici a personalului tânãr, cu pregãtire profesionalã corespunzãtoare;
b) în domeniul administraţiei publice:
- lipsa unor strategii proprii;
- insuficienţa resurselor financiare destinate perfecţionãrii profesionale a funcţionarilor publici, lipsa unei politici coerente de formare a acestora;
- repartizarea neuniformã a personalului pe categorii de vârstã;
- insuficienta implementare a cadrului normativ şi metodologic;
- gradul ridicat de fluctuaţie a funcţionarilor publici, fapt ce determinã cheltuirea suplimentarã a unor resurse financiare pentru profesionalizarea acestora;
c) în domeniul ordinii şi siguranţei publice:
- deficitul de personal diminueazã capacitatea de acţiune a structurilor de ordine publicã;
- disfuncţionalitãţi în asigurarea cu mijloace materiale şi financiare.
Cele mai multe dintre aspectele negative menţionate au fost generate de constrângerile bugetare şi de insuficienţa numericã a personalului în raport cu activitãţile desfãşurate.
Din punctul de vedere al gestiunii publice, ţinându-se cont de evoluţiile europene în domeniu (începând cu anul 2006, ca urmare a schimbãrii ciclului bugetar al Comisiei Europene, în unele state membre urmeazã a se utiliza sistemul de bugetare bazat pe programe), la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor este necesarã pregãtirea personalului din direcţiile specializate pentru a aplica în viitor acest sistem de bugetare.
În ceea ce priveşte noile tehnologii ale informaţiilor şi comunicaţiilor, analizele efectuate au relevat faptul cã acestea sunt esenţiale în reducerea costurilor de funcţionare a sistemului administraţiei publice şi creşterea eficienţei activitãţilor, asigurând un acces mai facil al cetãţenilor la informaţiile publice de interes naţional sau local.
Din punctul de vedere al optimizãrii procesului de fundamentare a actului decizional, un element deosebit de important îl constituie îmbunãtãţirea procesului de formulare a politicilor publice. De asemenea, s-a ajuns la concluzia cã nu existã mecanisme interinstituţionale care sã permitã evaluarea impactului proiectelor actelor normative.
4.1. Probleme critice ale domeniului
Deşi în Raportul de ţarã pe anul 2002 Comisia Europeanã aratã cã "evoluţii importante au avut loc cu privire la lansarea unei reforme a administraţiei publice din România", pe baza celor 4 documente programatice şi de raportare utilizate de Comisia Europeanã în relaţia cu România (Foaia de parcurs pentru România, Parteneriatul de aderare a României, Programul Naţional de Aderare a României şi Raportul de ţarã pe anul 2002) pot fi identificate urmãtoarele probleme critice, opozabile Ministerului Administraţiei şi Internelor:
- administraţia rãmâne caracterizatã prin birocraţia excesivã, lipsa de transparenţã şi capacitatea limitatã de transpunere în practicã a politicilor;
- neîndeplinirea în totalitate a atribuţiilor ce revin, conform legii, Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici în ceea ce priveşte managementul funcţiei publice, datoritã lipsei instrumentelor legale de autoritate şi a resurselor;
- legat de funcţia publicã s-au înregistrat progrese minore în domenii precum: remunerarea, structura carierei şi dezvoltarea responsabilitãţii publice;
- sistemele de gestionare a resurselor umane sunt subdezvoltate, formarea profesionalã este limitatã şi se constatã o fluctuaţie mare în rândul funcţionarilor publici;
- cel mai adesea planurile de acţiuni elaborate nu se bazeazã pe evaluãri de impact/necesitãţi;
- unele decizii sunt luate fãrã respectarea procedurilor interne normale, având ca rezultat propuneri legislative insuficient elaborate, fãrã o consultare adecvatã şi fãrã o evaluare suficientã a fezabilitãţii şi impactului acestora;
- ca regulã generalã, organizaţiile neguvernamentale nu sunt atrase în dialogul asupra politicilor;
- o problemã majorã este aceea a capacitãţilor manageriale limitate de aplicare a responsabilitãţilor descentralizate.
Pornind de la aceste probleme critice, în cadrul aceloraşi documente programatice şi de raportare, Comisia Europeanã face urmãtoarele recomandãri:
● îmbunãtãţirea coordonãrii la nivelul experţilor din ministere pentru formularea politicilor sectoriale şi elaborarea reglementãrilor;
● perfecţionarea aplicãrii reglementãrilor privind evaluarea consecinţelor economice şi sociale ale proiectelor de acte normative;
● continuarea reformei funcţiei publice.
5. Principii directoare
Corespunzãtor celor douã domenii de activitate gestionate de Ministerul Administraţiei şi Internelor, principiile directoare care guverneazã întreaga activitate sunt:
a) în domeniul administraţiei publice:
● administrare prin lege şi previzibilitate;
● deschidere şi transparenţã;
● responsabilitate instituţionalã;
● eficienţã;
b) în domeniul ordinii şi siguranţei publice:
● legalitate, imparţialitate şi obiectivitate;
● transparenţã;
● eficienţã;
● orientarea cãtre cetãţean;
● stabilitatea în exercitarea funcţiei publice;
● adaptare şi flexibilitate;
● principiul prioritãţii;
● principiul viziunii globale şi unitare;
● principiul coordonãrii şi cooperãrii unitare între toate sectoarele implicate;
● principiul profesionalizãrii în toate domeniile de activitate;
● principiul complementaritãţii;
● principiul continuitãţii;
● principiul confidenţialitãţii;
● principiul respectãrii drepturilor şi libertãţilor omului;
● principiul nediscriminãrii.
6. Prioritãţile reformei
Modificãrile de esenţã în structura şi atribuţiile Ministerului Administraţiei şi Internelor sunt concepute ca un proces gradual ce se desfãşoarã din interior, coerent şi organizat cu etape şi obiective clar definite, bazat pe criterii logice şi aflat într-o permanentã adaptare la dinamica realitãţii sociale.
Prioritãţile identificate au în vedere:
a) de ordin general:
- creşterea capacitãţii administrative a Ministerului Administraţiei şi Internelor;
- reducerea numãrului posturilor de conducere prin reorganizarea unor componente ale Ministerului Administraţiei şi Internelor vizând eliminarea paralelismelor şi suprapunerilor de competenţe concomitent cu adoptarea unui management performant;
- generalizarea standardizãrii procedurale şi acţionale în scopul eliminãrii procedurilor greoaie şi a birocraţiei, care continuã sã greveze asupra serviciilor publice din România;
- descentralizarea şi deconcentrarea sporitã a luãrii deciziilor şi alocãrii resurselor pentru a aduce mai aproape de beneficiar planificarea şi furnizarea serviciilor prin:
● delimitarea clarã a responsabilitãţilor şi definirea relaţiilor dintre serviciile deconcentrate şi cele descentralizate potrivit noilor competenţe;
● transferarea, la nivelul componentelor teritoriale ale Ministerului Administraţiei şi Internelor (prefecturi, inspectorate şi comandamente judeţene), a unor competenţe privind activitatea de management al resurselor umane şi financiare;
● eficientizarea serviciilor publice şi sporirea calitãţii acestora;
- clarificarea competenţelor la diferite niveluri şi structuri ale ministerului;
- dezvoltarea capacitãţii instituţiei de a formula politici publice coerente în domeniile de responsabilitate;
- stabilirea unei structuri organizatorice noi a Ministerului Administraţiei şi Internelor, compatibilã cu structurile instituţiilor similare din statele membre ale Uniunii Europene;
- îndeplinirea, în condiţiile şi la termenele stabilite, a obiectivelor şi angajamentelor specifice din competenţa Ministerului Administraţiei şi Internelor, asumate prin cap. 24-JAI;
- proiectarea şi aplicarea unui sistem integrat de diagnozã a nevoilor de pregãtire a personalului, precum şi a unor indicatori de performanţã ai sistemului de pregãtire continuã a personalului;
- adaptarea sistemului universitar de învãţãmânt la standardele Uniunii Europene în domeniu;
- extinderea sistemului de formare iniţialã pe baza standardelor ocupaţionale;
b) în domeniul administraţiei publice:
- redefinirea atribuţiilor prefecţilor şi consolidarea rolului acestora în gestionarea procesului de descentralizare/ deconcentrare a serviciilor publice şi în asigurarea unui management integrat pentru unele servicii publice;
- regândirea sistemului de salarizare a funcţionarilor publici, astfel încât funcţia publicã sã devinã atractivã pentru persoanele cu o înaltã calificare profesionalã;
c) în domeniul ordinii şi siguranţei publice:
- transferarea unor atribuţii ale componentelor Ministerului Administraţiei şi Internelor în competenţa autoritãţilor administraţiei publice locale, corespunzãtor <>Legii-cadru nr. 339/2004 privind descentralizarea;
- elaborarea unor soluţii alternative care sã conducã la îmbunãtãţirea activitãţii în diferite sectoare şi domenii;
- instituirea unui sistem dual de ordine publicã la nivel naţional, cu poliţişti şi jandarmi, astfel:
● menţinerea ordinii şi siguranţei publice pe teritoriul localitãţilor urbane şi rurale se va asigura la nivel naţional de cãtre structurile specializate de ordine publicã ale Poliţiei, iar pe timpul desfãşurãrii adunãrilor, întrunirilor şi manifestãrilor publice se va face de cãtre structurile specializate ale Jandarmeriei Române, care asigurã forţele şi mijloacele necesare la locurile de desfãşurare;
● paza obiectivelor, intervenţia şi restabilirea ordinii publice la nivel naţional pe timpul desfãşurãrii manifestãrilor publice, sportive sau a altor activitãţi cu participarea unui public numeros se realizeazã de cãtre structurile specializate ale Jandarmeriei Române;
- creşterea capacitãţii operative a structurilor de intervenţie rapidã în vederea gestionãrii calificate a tuturor problemelor pe linie de ordine publicã;
- revizuirea integralã a concepţiei de acţiune a forţelor de ordine publicã în vederea reducerii nivelului criminalitãţii;
- calificarea muncii de culegere a informaţiilor în vederea combaterii faptelor de corupţie;
- realizarea efectivã a unui parteneriat cu societatea civilã, necesar obţinerii sprijinului acesteia în efortul comun de prevenire şi contracarare a fenomenului infracţional prin:
● întãrirea capacitãţii de promovare a unei imagini coerente, credibile şi stabile a Ministerului Administraţiei şi Internelor;
● adoptarea unei atitudini transparente, active şi a unui limbaj adecvat.
7. Direcţii de acţiune şi obiective specifice
7.1. Direcţii de acţiune
● armonizarea legislativã, în concordanţã cu modificãrile de structuri preconizate;
● reorganizarea şi restructurarea instituţiei pentru eliminarea paralelismelor, reducerea structurilor supradimensionate, eliminarea verigilor intermediare;
● dezvoltarea mecanismului instituţional de implementare, monitorizare şi evaluare a procesului de formare continuã;
● implementarea strategiilor sectoriale şi definirea în cadrul acestora a indicatorilor de progres şi a resurselor necesare pentru implementarea planurilor de acţiune;
● îmbunãtãţirea relaţiilor cu societatea civilã.
7.2. Obiective specifice
Etapa I - anul 2004 (în anexa nr. 1A - Organigrama Ministerului Administraţiei şi Internelor la finele anului 2004):
- înfiinţarea şi operaţionalizarea Unitãţii de politici publice;
- înfiinţarea şi operaţionalizarea Unitãţii de planificare strategicã;
a) în domeniul administraţiei publice:
- transformarea Unitãţii centrale pentru reforma administraţiei publice în direcţie generalã, în scopul întãririi capacitãţii acestei structuri în procesul de proiectare, coordonare şi monitorizare a reformei la nivelul întregii administraţii;
- înfiinţarea Centrului Informatic Naţional;
- reorganizarea Direcţiei pentru zone defavorizate şi parcuri industriale în teritoriu în Direcţia pentru zone asistate şi ajutor de stat;
- reorganizarea Direcţiei generale servicii de gospodãrie comunalã în Direcţia generalã servicii de interes general şi parteneriat cu asociaţiile autoritãţilor publice locale;
- reorganizarea Direcţiei pentru comunitãţi locale şi parteneriat cu asociaţiile aleşilor locali în Direcţia pentru comunitãţi locale;
- constituirea Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor;
- înfiinţarea şi operaţionalizarea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã;
- constituirea Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor;
- constituirea Direcţiei Generale de Paşapoarte;
b) în domeniul ordinii şi siguranţei publice:
- restructurarea Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internã, a Corpului de control al ministrului şi a altor structuri de la nivelul inspectoratelor generale şi comandamentelor de armã şi înfiinţarea Diviziunii anticorupţie şi standarde profesionale;
- transferul unor atribuţii privind combaterea criminalitãţii organizate ale Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internã la Inspectoratul General al Poliţiei Române;
- constituirea Centrului Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor;
- înfiinţarea Inspecţiei generale a ministrului. Etapa a II-a - anul 2005 (în anexa nr. 1B Organigrama Ministerului Administraţiei şi Internelor la finele anului 2005):
- organizarea Departamentului ordine şi siguranţã publicã;
- înfiinţarea Centrului de studii strategice şi previzionare, prin unificarea Unitãţii de politici publice cu Unitatea de planificare strategicã;
- reducerea la patru a funcţiilor de secretar de stat, prin cumularea atribuţiilor din domeniile conexe, astfel:
● menţinerea funcţiilor de secretar de stat pentru relaţia cu prefecturile, respectiv pentru comunitãţile locale, concomitent cu desfiinţarea funcţiei de secretar de stat pentru reforma în administraţia publicã;
● menţinerea funcţiei de secretar de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã;
● înfiinţarea funcţiei de secretar de stat pentru integrare europeanã şi relaţia cu Parlamentul, concomitent cu desfiinţarea funcţiiilor de secretar de stat pentru integrare europeanã şi relaţii internaţionale şi, respectiv, pentru relaţia cu Parlamentul;
● desfiinţarea funcţiei de secretar de stat pentru logisticã şi transferarea atribuţiilor acestuia secretarului general din minister, în concordanţã cu practicile europene în domeniu;
- înfiinţarea funcţiei de adjunct al şefului Departamentului ordine şi siguranţã publicã (la nivel de subsecretar de stat);
a) în domeniul administraţiei publice:
- transformarea Direcţiei pentru serviciile publice deconcentrate în Serviciul pentru serviciile publice deconcentrate şi includerea acestuia în structura Direcţiei generale pentru relaţia cu prefecturile;
- reorganizarea Direcţiei regim permise de conducere şi înmatricularea vehiculelor şi constituirea acesteia ca structurã în cadrul Direcţiei generale pentru relaţia cu prefecturile;
b) în domeniul ordinii şi siguranţei publice:
- transferarea Agenţiei Naţionale Antidrog în subordinea Secretariatului General al Guvernului;
- Inspectoratul General al Poliţiei, Comandamentul Naţional al Jandarmeriei şi Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã se vor constitui în Direcţia Generalã a Poliţiei Naţionale, Direcţia Generalã a Jandarmeriei Române şi Direcţia Generalã a Poliţiei de Frontierã, ca structuri în Departamentul ordine şi siguranţã publicã.
Etapa a III-a - anul 2006 (în anexa nr. 1C Organigrama Ministerului Administraţiei şi Internelor la finele anului 2006):
- transformarea Direcţiei generale integrare europeanã şi relaţii internaţionale în Direcţia generalã afaceri europene;
a) în domeniul administraţiei publice:
- desfiinţarea funcţiei de ministru delegat pentru administraţia publicã;
- transformarea Unitãţii centrale pentru reforma administraţiei publice în Unitate de management public şi transferarea acesteia în cadrul Centrului de studii strategice şi previzionare;
- transformarea Direcţiei pentru politici fiscale, bugetare şi investiţii locale în Direcţie generalã şi includerea în structura acesteia a Direcţiei pentru zone asistate şi ajutor de stat;
b) în domeniul ordinii şi siguranţei publice:
- externalizarea serviciilor privind hrãnirea efectivelor şi întreţinerea imobilelor.
8. Mãsuri pentru managementul reformei
● folosirea experienţei instituţiilor similare din alte state;
● abordarea reformei ca un proces deschis;
● respectarea prioritãţilor strategice stabilite pentru fiecare etapã;
● coordonarea procesului de reformã de cãtre conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor.
9. Riscurile şi oportunitãţile pentru implementarea strategiei
9.1. Riscuri
Pentru ca reforma instituţionalã a administraţiei publice sã aibã succes se impun în primul rând atragerea societãţii civile şi obţinerea sprijinului acesteia la punerea în aplicare a programelor de reformã în calitate de principal beneficiar, constituindu-se astfel suportul legitim al tuturor acţiunilor propuse.
Totodatã, pe baza modelului dezvoltãrii integrate a organizaţiilor, au fost identificate patru tipuri de factori de blocaj în implementarea strategiei sectoriale: strategici (complexitatea decizionalã), structurali (birocraţia specificã oricãrui sistem, mijloace umane şi financiare limitate, dimensiunea şi complexitatea), culturali (teama de risc, tradiţia "continuitãţii", schimbarea mentalitãţii) şi comportamentali (absenţa stimulentelor individuale, neînţelegerea obiectivelor finale, demotivare şi frustrãri, comportamentele de aşteptare).
9.2. Oportunitãţi:
- reforma administraţiei publice constituie o prioritate pe agenda Guvernului României;
- procesul de reformã a Ministerului Administraţiei şi Internelor este susţinut şi se bucurã de sprijinul partenerilor europeni;
- existenţa unui cadru legislativ coerent, bine armonizat cu acquisul comunitar;
- existenţa unei coeziuni, la nivelul tuturor partidelor şi formaţiunilor politice, cu privire la necesitatea continuãrii reformei în administraţie, precum şi la nivelul structurilor de decizie, care permite o acţiune concertatã şi o abordare multilateralã, integratã, echilibratã şi participativã, în vederea atingerii obiectivelor stabilite prin strategie;
- implementarea strategiei angajeazã un volum redus de cheltuieli, iar beneficiile reformei sunt opozabile întregii societãţi româneşti;
- au fost identificate soluţiile optime pentru reformarea instituţionalã a administraţiei publice, precum şi mãsurile alternative pentru susţinerea procesului de reformã.
10. Mecanismul intern pentru revizuirea/actualizarea strategiei
Sistemul de revizuire/actualizare a strategiei se va realiza pe baza planului de implementare a strategiei şi monitorizare a performanţelor, prin care se va consacra un dublu sistem de monitorizare: intern - pentru a asigura feed-back-ul necesar pe tot parcursul derulãrii procesului de reformã instituţionalã, a identifica disfuncţionalitãţile şi a aplica corectivele necesare şi, respectiv, extern - pentru a asigura independenţã şi neutralitate în monitorizarea procesului de reformã, precum şi o transparenţã realã pe parcursul derulãrii procesului.
Actualizarea permanentã va ţine seama de rezultatele/performanţele obţinute în fiecare etapã de implementare a procesului de reformã.
11. Resurse
Aplicarea Strategiei sectoriale a Ministerului Administraţiei şi Internelor privind reforma instituţionalã în perioada 2004-2006 nu incumbã resurse umane şi financiare suplimentare faţã de cele previzionate a fi alocate Ministerului Administraţiei şi Internelor prin legea bugetului de stat (în anexa nr. 1D - Evoluţia fondurilor asigurate de la bugetul de stat Ministerului Administraţiei şi Internelor în perioada 2004-2006).
ANEXA 1A
ORGANIGRAMA
MINISTERULUI ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
┌───┬─────┬──────────┬───────────────────────────────────────────────────┬───────────┬────┐
│NR │ETAPA│DOMENII │ ACŢIUNEA │TERMEN │COST│
│CRT│ │ │ │ │ │
├───┼─────┼──────────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ │ │ │Proiecte de lege (OUG) pentru modificarea şi │Conform │ │
│ │ │ │completarea unor acte normative în vederea │Foii de │ │
│ │ │ │stabilirii cadrului organizatoric şi funcţional │parcurs │ │
│ │ │ │necesar desfãşurãrii activitãţilor de eliberare │pentru │ │
│ │ │ │şi evidenţã a cãrţilor de identitate, │Reforma │ │
│ │ │ │actelor de stare civilã, paşapoartelor simple, │Adminis- │ │
│ │ │ │permiselor de conducere şi certificatelor de │tratiei │ │
│ │ │ │înmatriculare; │Publice in │ │
│ │ │ │- Proiectul Legii privind apãrarea împotriva │anul │ │
│ │ │ │incendiilor │2004 │ │
│ │2004 │Legislatie│- Proiectul Legii protecţiei civile; │ │ │
│ │ │primara │- Proiectul Legii privind statutul personalului │ │ │
│ │ │ │din serviciile de urgenţã; │ │ │
│ │ │ │- Elaborarea celorlalte acte normative prevãzute │ │ │
│ │ │ │în Foaia de parcurs pentru etapa 2004; │ ───── │ │
│ │ │ │- Proiect de Lege pentru modificarea şi │ │ │
│ │ │ │completarea OG nr. 63/2003 privind organizarea │ │ │
│ │ │ │şi funcţionarea MAI; │ │ │
│ │ │ │- Proiect de Lege pentru modificarea şi │trim. IV │ │
│ │ │ │completarea <>Legii nr. 218/2002 privind │2004 │ │
│ │ │ │organizarea şi funcţionarea Poliţiei │ │ │
│ │ │ │Române; │ │ │
│ │ │ │- Proiect de Lege pentru modificarea şi │ │ │
│ │ │ │completarea <>Legii nr. 116/1998 privind │ │ │
│ │ │ │organizarea şi funcţionarea │ │ │
│ │ │ │Jandarmeriei Române. │ │ │
├───┼─────┼──────────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ │ │ │- Proiecte de HG pentru reglementarea criteriilor │Conform │ │
│ │ │ │de dimensionare a numãrului de funcţii, │Foii de │ │
│ │ │ │constituirea patrimoniului şi managementul │parcurs │ │
│ │ │ │resurselor umane, materiale şi financiare, │pentru │ │
│ │ │Legislatie│protocoalele de predare - preluare a mijloacelor │Reforma │ │
│ │ │secundara │fixe şi altor materiale, pentru stabilirea │Adminis- │ │
│ │ │ │taxelor adiacente activitãţii serviciilor publice │tratiei │ │
│ │ │ │comunitare; │Publice in │ │
│ │ │ │- Elaborarea celorlalte proiecte de HG pentru │anul │ │
│ │ │ │punerea în aplicare a legislaţiei primare pentru │2004 │ │
│ │ │ │etapa 2004, conform │ │ │
│ │ │ │Foii de parcurs. │ │ │
├───┼─────┼──────────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ │ │ │Transformarea Unitãţii Centrale pentru Reforma │ │ │
│ │ │ │Administraţiei Publice în direcţie generalã în │ │ │
│ 1 │ │Actiuni de│scopul creşterii autoritãţii acestei structuri │ │ │
│ │ │implemen- │în procesul de proiectare coordonare şi │ │ │
│ │ │tare │monitorizare a reformei la nivelul întregii │ │ │
│ │ │ │administraţii │Conform │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┤Foii de ├────┤
│ 2 │ │ │Infiinţarea Centrului Informatic Naţional │parcurs pt.│ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┤Reforma ├────┤
│ │ │ │Reorganizarea Direcţiei pentru Zone Defavorizate │Administra-│ │
│ 3 │ │ │si Parcuri Industriale în Teritoriu în Direcţia │tiei │ │
│ │ │ │pentru Asistate şi Ajutor de Sta │Publice in │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┤anul 2004 ├────┤
│ 4 │ │ │Reorganizarea Direcţiei generale servicii de │ │ │
│ │ │ │gospodãrie comunalã în Direcţia generalã servicii │ │ │
│ │ │ │de interes general şi parteneriat cu asociaţiile │ │ │
│ │ │ │autoritãţilor publice locale; │ │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┤ ├────┤
│ 5 │ │ │Reorganizarea Direcţiei pentru comunitãţi locale │ │ │
│ │ │ │şi parteneriat cu asociaţiile aleşilor locali în │ │ │
│ │ │ │Direcţia pentru comunitãţi locale; │ │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┤ ├────┤
│ 6 │ │ │Constituirea Direcţiei Regim Permise de Conducere │ │ │
│ │ │ │şi Înmatriculare a Vehiculelor │ │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┤ ├────┤
│ 7 │ │ │Înfiinţarea şi operaţionalizarea Inspectoratului │ │ │
│ │ │ │General pentru Situaţii de Urgenţã │ │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┤ ├────┤
│ 8 │ │ │Constituirea Inspectoratului Naţional pentru │ │ │
│ │ │ │Evidenţa Persoanelor │ │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┤ ├────┤
│ 9 │ │ │Constituirea Direcţiei Generale de Paşapoarte │ │ │
├───┼─────┼──────────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│10 │ │ │Constituirea Centrului Naţional de Administrare a │trim.IV │ │
│ │ │ │Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor │ 2004 │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┤ ├────┤
│11 │ │ │Transferul unor atribuţii privind combaterea │ │ │
│ │ │ │criminalitãţii organizate ale Direcţiei Generale │ │ │
│ │ │ │de Informaţii şi Protecţie Internã la │ │ │
│ │ │ │Inspectoratul General al Poliţiei Române │ │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┤ ├────┤
│ │ │ │Restructurarea Direcţiei Generale de Informaţii │ │ │
│ │ │ │şi Protecţie Internã, a Corpului de Control al │ │ │
│12 │ │ │ministrului şi a altor structuri de la nivelul │ │ │
│ │ │ │inspectoratelor generale şi comandamentelor de │ │ │
│ │ │ │armã şi înfiinţarea Diviziunii Anticorupţie şi │ │ │
│ │ │ │Standarde Profesionale; │ │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┤ ├────┤
│13 │ │ │Înfiinţarea Inspecţiei Generale a Ministrului │ │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┤ ├────┤
│14 │ │ │Înfiinţarea şi operaţionalizarea Unitãţii de │ │ │
│ │ │ │Politici Publice │ │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┤ ├────┤
│15 │ │ │Înfiinţarea şi operaţionalizarea Unitãţii de │ │ │
│ │ │ │Planificare Strategicã │ │ │
├───┼─────┼──────────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ │ │ │Elaborarea proiectelor de legi care sã susţinã │ │ │
│ │ │ │modificãrile organizatorice propuse pentru etapa │ │ │
│ │ │ │2005: │ │ │
│ │ │ │- Proiect de Lege pentru modificarea şi │ │ │
│ │ │ │completarea OG nr. 63/2003 privind organizarea │ │ │
│ │ │ │şi funcţionarea MAI │ │ │
│ │ │Legislatie│- Proiect de Lege pentru modificarea şi │semestrul I│ │
│ │ │primara │completarea OG nr. 83/2001 privind înfiinţarea, │ 2005 │ │
│ │ │ │organizarea şi funcţionarea serviciilor publice │ │ │
│ │ │ │comunitare pentru eliberarea şi evidenţa │ │ │
│ │ │ │paşapoartelor │ │ │
│ │ │ │- Proiect de Lege pentru modificarea şi │ │ │
│ │ │ │completarea <>Legii nr. 218/2002 privind │ │ │
│ │ │ │organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române │ │ │
├───┼─────┼──────────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ │ │ │- Proiect de Lege pentru modificarea şi │ │ │
│ │ │ │completarea <>Legii nr. 116/1998 privind │ │ │
│ │2005 │ │organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei Române │ │ │
│ │ │ │- Proiect de Lege pentru modificarea şi │ │ │
│ │ │ │completarea OUG nr. 104/2001 privind organizarea │ │ │
│ │ │ │şi funcţionarea Poliţiei de Frontierã Românã │ │ │ ├───┼─────┼──────────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────
│ │ │Legislaţie│Elaborarea proiectelor de HG pentru punerea în │trim. III │ │
│ │ │secundara │aplicare a legislaţiei primare pentru etapa 2005 │ 2005 │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ 1 │ │ │Organizarea Departamentului Ordine şi Siguranţã │trim. IV │ │
│ │ │ │Publicã │ 2005 │ │
├───┼─────┼──────────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ │ │ │Reducerea la patru a funcţiilor de secretar de │ │ │
│ │ │ │stat, prin cumularea atribuţiilor din domeniile │ │ │
│ │ │ │conexe astfel: │ │ │
│ │ │ │> menţinerea funcţiilor de secretar de stat │ │ │
│ │ │ │ pentru relaţia cu prefecturile, respectiv │ │ │
│ │ │ │ pentru comunitãţile locale concomitent cu │ │ │
│ │ │ │ desfiinţarea funcţiei de secretar de stat │ │ │
│ │ │ │ pentru reforma în administraţia publicã; │ │ │
│ │ │Actiuni │> menţinerea funcţiei de secretar de stat şef │ │ │
│ │ │de │ al Departamentului Ordine şi Siguranţã Publicã; │ │ │
│ 2 │ │imple- │> înfiinţarea funcţiei de secretar de stat pentru │trim. IV │ │
│ │ │mentare │ integrare europeanã şi relaţia cu parlamentul, │ 2004 │ │
│ │ │ │ concomitent cu desfiinţarea funcţiilor de │ │ │
│ │ │ │ secretar de stat pentru integrare europeanã şi │ │ │
│ │ │ │ relaţii internaţionale şi, respectiv, pentru │ │ │
│ │ │ │ relaţia cu Parlamentul; │ │ │
│ │ │ │> desfiinţarea funcţiei de secretar de stat pentru │ │ │
│ │ │ │ logisticã şi transferarea atribuţiilor acestuia, │ │ │
│ │ │ │ secretarului general din minister, în concordanţã│ │ │
│ │ │ │ cu practicile europene în domeniu; │ │ │
│ │ │ │> înfiinţarea funcţiei de adjunct al şefului │ │ │
│ │ │ │ Departamentului Ordine şi Siguranţã Publicã │ │ │
│ │ │ │ (la nivel de subsecretar de stat) │ │ │
├───┼─────┼──────────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ 3 │ │ │Transformarea Direcţiei pentru serviciile publice │ │ │
│ │ │ │deconcentrate în Serviciul pentru serviciile │trim. IV │ │
│ │ │ │publice deconcentrate şi includerea acestuia în │ 2005 │ │
│ │ │ │structura Direcţiei generale pentru relaţia cu │ │ │
│ │ │ │prefecturile; │ │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ 4 │ │ │Transferarea Agenţiei Naţionale Antidrog în │trim. IV │ │
│ │ │ │subordinea Secretariatului General al Guvernului │ 2005 │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ 5 │ │ │Înfiinţarea Centrului de Studii Strategice şi │trim. IV │ │
│ │ │ │Previzionare, prin unificarea Unitãţii de Politici │ 2005 │ │
│ │ │ │Publice cu Unitatea de Planificare Strategicã │ │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ │ │ │Reorganizarea Direcţiei Regim Permise de Conducere │ trim. IV │ │
│ 6 │ │ │şi Înmatricularea Vehiculelor şi constituirea │ 2005 │ │
│ │ │ │acesteia ca structurã în cadrul Direcţiei Generale │ │ │
│ │ │ │pentru Relaţia cu Prefecturile │ │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ 7 │ │ │Inspectoratul General al Poliţiei, Comandamentul │trim. IV │ │
│ │ │ │Naţional al Jandarmeriei şi Inspectoratul General │ 2005 │ │
│ │ │ │al Poliţiei de Frontierã vor constitui Direcţia │ │ │
│ │ │ │Generalã a Poliţiei Naţionale, Direcţia Generalã a │ │ │
│ │ │ │Jandarmeriei Române şi Direcţia Generalã a Poliţiei│ │ │
│ │ │ │de Frontierã, ca structuri în Departamentul Ordine │ │ │
│ │ │ │şi Siguranţã Publicã │ │ │
├───┼─────┼──────────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ │2006 │Legislatie│Elaborarea proiectelor de legi care sã susţinã │ sem. I │ │
│ │ │primara │modificãrile organizatorice propuse pentru etapa │ 2006 │ │
│ │ │ │2006 │ │ │
│ │ │ │- Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea│ │ │
│ │ │ │OG 2006 nr. 63/2003 privind organizarea şi │ │ │
│ │ │ │funcţionarea MAI │ │ │
├───┤ ├──────────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ │ │Legislaţie│Elaborarea proiectelor de HG pentru punerea în │ trim. III │ │
│ │ │secundara │aplicare a legislaţiei primare pentru etapa 2006 │ 2006 │ │
├───┤ ├──────────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ 1 │ │ │Desfiinţarea funcţiei de ministru delegat- pentru │ │ │
│ │ │ │Administraţia Publicã; │ │ │
├───┤ ├──────────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ 2 │ │ │Transformarea Unitatii Centrale pentru Reforma │trim. IV │ │
│ │ │ │Administraţiei Publice în Unitate de Management │ 2006 │ │
│ │ │ │Public şi transferarea acesteia în cadrul Centrului│ │ │
│ │ │ │de Studii Strategice şi Previziune │ │ │
├───┤ ├──────────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ 3 │ │Actiuni de│Transformarea Direcţiei pentru politici fiscale, │ trim. IV │ │
│ │ │implemen- │bugetare şi investiţii locale în direcţie generalã │ 2006 │ │
│ │ │tare │şi includerea în structura acesteia a Direcţiei │ │ │
│ │ │ │pentru zone asistate şi ajutor de stat; │ │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ 4 │ │ │Transformarea Direcţiei Generale Integrare │ trim. IV │ │
│ │ │ │Europeanã Relaţii Internaţionale în Direcţia │ 2006 │ │
│ │ │ │Generalã Afaceri Europene │ │ │
├───┤ │ ├───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼────┤
│ 5 │ │ │Externalizarea serviciilor privind hrãnirea │ trim. IV │ │
│ │ │ │efectivelor şi întreţinerea imobilelor. │ 2006 │ │
└───┴─────┴──────────┴───────────────────────────────────────────────────┴───────────┴────┘