Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 42 alin. (2) din Legea contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã,
Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.
ART. 1
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a Colegiului Consultativ al Contabilitãţii, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 575/1992 cu privire la experimentarea noului sistem de contabilitate şi constituirea Colegiului Consultativ al Contabilitãţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 259 din 16 octombrie 1992.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
Bucureşti, 12 decembrie 2002.
Nr. 1.449.
ANEXA 1
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Colegiului Consultativ al Contabilitãţii
CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Colegiul Consultativ al Contabilitãţii, denumit în continuare Colegiu, este un organism de consultare şi analiza în procesul de elaborare a normelor şi reglementãrilor din domeniul contabilitãţii.
ART. 2
Colegiul nu are personalitate juridicã şi funcţioneazã pe lângã Ministerul Finanţelor Publice ca activitate finanţatã din venituri extrabugetare, având cont de disponibil distinct.
ART. 3
Sediul Colegiului este în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, în spaţiul deţinut de Ministerul Finanţelor Publice.
CAP. 2
Atribuţiile Colegiului
ART. 4
(1) Colegiul are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigura cadrul organizatoric şi profesional de consultare şi analiza în procesul de elaborare a normelor şi reglementãrilor din domeniul contabilitãţii;
b) avizeazã, înainte de a fi supuse aprobãrii, normele şi reglementãrile contabile specifice tuturor sectoarelor de activitate;
c) întreprinde şi coordoneazã lucrãri de cercetare privind dezvoltarea sistemului de contabilitate, în corelare cu evolutiile înregistrate pe plan european şi internaţional;
d) coordoneazã elaborarea ghidurilor practice pentru domeniul contabilitãţii, în sprijinul şi pentru orientarea personalului de specialitate;
e) organizeazã manifestãri ştiinţifice, conferinţe, simpozioane, dezbateri şi întruniri pe probleme din domeniul sau de activitate;
f) avizeazã şi monitorizeazã activitatea de formare şi perfecţionare profesionalã în domeniul contabilitãţii, în vederea sprijinirii implementarii Programului de dezvoltare a sistemului de contabilitate armonizat cu directivele europene şi cu Standardele Internaţionale de Contabilitate;
g) elaboreazã norme privind deontologia publicãrii materialelor de specialitate în domeniul contabilitãţii;
h) stabileşte relaţii cu instituţii similare din alte state şi cu organizaţiile europene şi internaţionale cu atribuţii în domeniu şi reprezintã România în cadrul organizaţiilor respective.
(2) Colegiul îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute în acte normative.
CAP. 3
Organizarea Colegiului
SECŢIUNEA 1
Componenta Colegiului
ART. 5
Colegiul are urmãtoarea componenta:
a) un preşedinte, secretar de stat în Ministerul Finanţelor Publice, coordonator al Direcţiei de reglementãri contabile;
b) 5 vicepreşedinţi, reprezentanţi ai Camerei Auditorilor Financiari din România, Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi, Camerei Consultantului Fiscal, instituţiilor financiar-bancare şi mediului universitar economic;
c) un secretar general;
d) 15 membri, reprezentanţi din partea Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, Bursei de Valori Bucureşti, Bãncii Naţionale a României, Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, Camerei de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti, Curţii de Conturi, Ministerului Justiţiei, Institutului Naţional de Statistica, catedrelor de profil din instituţiile de învãţãmânt economic superior şi ai departamentelor de profil din Ministerul Finanţelor Publice.
SECŢIUNEA a 2-a
Organele de conducere ale Colegiului
ART. 6
Conducerea Colegiului este asigurata de Biroul executiv format din preşedinte, vicepreşedinţi şi secretarul general.
ART. 7
Preşedintele şi secretarul general ai Colegiului se numesc prin ordin al ministrului finanţelor publice.
ART. 8
Vicepreşedinţii şi membrii Colegiului se desemneazã în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, pe o perioada de cel mult 4 ani, de conducãtorii organismelor sau instituţiilor pe care le reprezintã, cu posibilitatea de reinnoire a mandatului.
ART. 9
În exercitarea atribuţiilor sale Colegiul colaboreazã cu organisme profesionale de profil, instituţii de specialitate, cum sunt: Banca Nationala a României, Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, Bursa de Valori Bucureşti, direcţii de specialitate din Ministerul Finanţelor Publice, precum şi cu alţi specialişti în domeniu, organizând în acest scop comisii mixte de lucru.
ART. 10
Comisiile mixte de lucru se stabilesc prin decizie a Biroului executiv.
ART. 11
Biroul executiv numeşte Secretariatul tehnic care va fi condus de secretarul general.
CAP. 4
Funcţionarea Colegiului
ART. 12
Colegiul îşi desfãşoarã activitatea în plen şi pe comisii mixte de lucru şi se întruneşte trimestrial şi ori de câte ori este necesar.
ART. 13
Pentru validarea deliberãrilor Colegiului este necesarã prezenta a cel puţin jumãtate din numãrul membrilor sãi, iar hotãrârile vor fi luate cu majoritate de voturi.
ART. 14
Colegiul elaboreazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli anual, potrivit legii.
ART. 15
Colegiul supune spre aprobare conducerii Ministerului Finanţelor Publice proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli anual.
ART. 16
Colegiul analizeazã execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru exerciţiul financiar încheiat.
ART. 17
Colegiul dezbate raportul anual de activitate al Biroului executiv.
ART. 18
Biroul executiv elaboreazã programul de activitãţi al Colegiului.
ART. 19
Biroul executiv se întruneşte trimestrial şi ori de câte ori este nevoie.
ART. 20
Secretariatul tehnic asigura serviciile de secretariat, de relaţii publice şi protocol pentru activitãţile Colegiului şi Biroului executiv.
ART. 21
Secretariatul tehnic îndeplineşte şi alte sarcini stabilite de Biroul executiv.
CAP. 5
Finanţarea Colegiului
ART. 22
Colegiul îşi desfãşoarã activitatea pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli propriu care se constituie ca anexa la bugetul de venituri şi cheltuieli al Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 23
Contabilitatea Colegiului se organizeazã distinct, în conformitate cu reglementãrile specifice activitãţilor extrabugetare, cu personal angajat potrivit legii.
ART. 24
Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Colegiului se asigura din venituri extrabugetare care se realizeazã din:
a) publicarea de metodologii, ghiduri profesionale, lucrãri de cercetare, studii de caz şi alte lucrãri în domeniu;
b) avizarea şi monitorizarea activitãţii de instruire a personalului de specialitate;
c) asistenta, donaţii şi sponsorizãri de la persoane fizice şi juridice, romane sau strãine;
d) alte activitãţi şi servicii specifice.
ART. 25
Publicaţiile şi alte materiale de specialitate elaborate de Colegiu sunt un drept exclusiv al acestuia.
ART. 26
Veniturile realizate din sursele prevãzute la art. 24 şi cheltuielile efectuate din acestea se gestioneazã de Secretariatul tehnic al Colegiului.
ART. 27
Din veniturile extrabugetare realizate se suporta, potrivit bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, urmãtoarele cheltuieli: cheltuieli de personal, cheltuieli materiale şi servicii şi cheltuieli de capital.
ART. 28
Membrii Colegiului şi ai comisiilor mixte de lucru pot beneficia de indemnizaţii de şedinţa, care se stabilesc în limita bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat. Cuantumul indemnizaţiilor se stabileşte anual de Biroul executiv al Colegiului.
ART. 29
La sfârşitul anului disponibilitãţile din surse extrabugetare neutilizate se reporteazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie.
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: