Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.440 din 2 septembrie 2004  privind conditiile si procedura de licentiere si de inspectie a serviciilor de prevenire a separarii copilului de familia sa, precum si a celor de protectie speciala a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea parintilor sai    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.440 din 2 septembrie 2004 privind conditiile si procedura de licentiere si de inspectie a serviciilor de prevenire a separarii copilului de familia sa, precum si a celor de protectie speciala a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea parintilor sai

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 873 din 24 septembrie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, şi al <>art. 117 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Autoritãţile publice şi organismele private acreditate în condiţiile legii, care activeazã în domeniul protecţiei drepturilor copilului, au obligaţia de a solicita licenţierea serviciilor de prevenire a separãrii copilului de familia sa, precum şi a serviciilor destinate protecţiei speciale a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea pãrinţilor sãi.
(2) Obţinerea licenţei prevãzute la alin. (1) conferã autoritãţilor publice sau organismelor private acreditate dreptul de a înfiinţa, organiza şi dezvolta serviciile pentru care a fost acordatã licenţa, în condiţiile prezentei hotãrâri.
ART. 2
(1) Licenţa de funcţionare pentru serviciile prevãzute la art. 1 se elibereazã de cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului, denumitã în continuare Autoritatea, prin compartimentul sãu de specialitate.
(2) În situaţia în care autoritatea publicã sau organismul privat acreditat are organizat un anumit tip de serviciu în locaţii distincte, licenţierea se realizeazã separat pentru fiecare locaţie.
ART. 3
Obligaţia de a solicita acordarea licenţei de funcţionare în condiţiile prezentei hotãrâri revine atât autoritãţilor publice sau organismelor private acreditate care doresc înfiinţarea unui serviciu dintre cele prevãzute la art. 1 alin. (1), cât şi celor care au deja organizate astfel de servicii.
ART. 4
Procedura de licenţiere cuprinde douã etape:
I. etapa întâi:
a) acordarea licenţei provizorii, care conferã autoritãţilor publice sau organismelor private acreditate dreptul de a înfiinţa un serviciu dintre cele prevãzute la art. 1 alin. (1), precum şi dreptul de funcţionare a acestuia, în condiţiile legii;
b) licenţa provizorie are o duratã de valabilitate de 12 luni de la data eliberãrii sale;
II. etapa a 2-a:
a) acordarea licenţei de funcţionare, care conferã dreptul autoritãţilor publice sau organismelor private acreditate de a asigura funcţionarea efectivã a serviciilor pentru care au obţinut licenţa;
b) licenţa de funcţionare are o duratã de valabilitate de 36 de luni de la data eliberãrii sale.
ART. 5
(1) În vederea obţinerii licenţei provizorii, autoritãţile publice sau organismele private acreditate au obligaţia de a formula o cerere în acest sens şi de a anexa urmãtoarele documente:
a) un raport care cuprinde descrierea succintã a serviciului, datele de identificare ale acestuia şi argumentarea necesitãţii înfiinţãrii serviciului;
b) dovada acreditãrii în condiţiile legii, pentru organismele private;
c) hotãrârea autoritãţii publice sau a organului de conducere al organismului privat acreditat, prin care se decide înfiinţarea serviciului pentru care se solicitã licenţa provizorie;
d) strategia judeţeanã în domeniul protecţiei drepturilor copilului;
e) convenţia de colaborare dintre organismul privat acreditat şi consiliul judeţean ori, dupã caz, consiliul local pe a cãrui razã administrativ-teritorialã urmeazã a fi înfiinţat serviciul, în situaţia în care acesta aparţine unui organism privat;
f) angajament al organelor de conducere ale persoanei juridice care organizeazã serviciul de a notifica Autoritãţii orice modificare intervenitã în îndeplinirea condiţiilor de acordare a licenţei provizorii sau în ceea ce priveşte actele iniţiale depuse cu ocazia acordãrii licenţei;
g) dovada titlului cu care este deţinut imobilul afectat respectivului serviciu.
(2) În situaţia în care se constatã cã documentaţia depusã nu îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege, Autoritatea notificã acest fapt solicitantului, care are posibilitatea de a remedia neregularitãţile sesizate, precum şi de a proceda la completarea documentaţiei în termen de 15 zile de la notificare.
ART. 6
Pentru obţinerea licenţei provizorii, autoritãţile locale sau organismele private acreditate care înfiinţeazã un serviciu de prevenire a separãrii copilului de familia sa ori un serviciu destinat protecţiei speciale a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea pãrinţilor sãi trebuie sã facã dovada îndeplinirii urmãtoarelor condiţii:
a) serviciul pentru care se solicitã licenţa provizorie se încadreazã în obiectivele strategiei naţionale şi judeţene în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi rãspunde nevoilor comunitãţii locale unde serviciul urmeazã sã funcţioneze;
b) sunt respectate prevederile legale referitoare la înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea tipului de serviciu pentru care se solicitã licenţa provizorie.
ART. 7
(1) În vederea acordãrii licenţei provizorii compartimentul de specialitate din cadrul Autoritãţii întocmeşte un raport de evaluare pe baza analizei raportului prevãzut la art. 5 alin. (1) lit. a), a verificãrii depunerii celorlalte documente prevãzute la art. 5 alin. (1) şi a îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 6;
(2) Raportul de evaluare prevãzut la alin. (1) împreunã cu referatul compartimentului de specialitate cuprinzând propunerea de acordare sau nu a licenţei provizorii sunt înaintate secretarului de stat al Autoritãţii.
(3) Admiterea sau respingerea cererii privind acordarea licenţei provizorii se realizeazã prin ordin al secretarului de stat; în baza ordinului de admitere a cererii privind acordarea licenţei provizorii, compartimentul de specialitate elibereazã, în termen de 5 zile de la emiterea acestuia, licenţa provizorie pentru serviciul respectiv.
(4) Modelul-cadru al licenţei provizorii se aprobã prin ordin al secretarului de stat al Autoritãţii.
ART. 8
(1) Cererea privind acordarea licenţei provizorii va fi soluţionatã în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii.
(2) În soluţionarea cererii, Autoritatea poate solicita orice alte documente sau informaţii pe care le apreciazã ca relevante, autoritãţile publice ori organismele private acreditate fiind obligate sã le punã la dispoziţie în termenul indicat în solicitare.
(3) Ordinul prin care cererea a fost soluţionatã poate fi atacat în condiţiile <>Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 9
(1) Autoritãţile publice şi organismele private acreditate au obligaţia de a notifica Autoritãţii data începerii funcţionãrii efective a serviciului pentru care au obţinut licenţa provizorie.
(2) Ulterior primirii notificãrii prevãzute la alin. (1), Autoritatea are obligaţia de a efectua o inspecţie a serviciului licenţiat provizoriu şi de a întocmi un raport de inspecţie care constituie document obligatoriu în procesul de acordare a licenţei de funcţionare.
(3) Neefectuarea inspecţiei prevãzute la alin. (2) în termenul de valabilitate al licenţei provizorii determinã prelungirea de drept a acesteia.
ART. 10
(1) În vederea obţinerii licenţei de funcţionare, autoritãţile publice sau organismele private acreditate au obligaţia de a formula o cerere în acest sens, cu 90 de zile înaintea expirãrii licenţei provizorii, şi de a anexa urmãtoarele documente:
a) un raport de autoevaluare care cuprinde datele de identificare a serviciului şi prezentarea modalitãţilor concrete de punere în practicã a cerinţelor şi normelor cuprinse în regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare, precum şi în standardul minim obligatoriu pentru serviciul respectiv;
b) dovada acreditãrii în condiţiile legii, pentru organismele private;
c) hotãrârea autoritãţii publice sau a organului de conducere al organismului privat acreditat, prin care se atestã organizarea şi funcţionarea serviciului pentru care se solicitã licenţa de funcţionare;
d) strategia judeţeanã în domeniul protecţiei drepturilor copilului;
e) convenţia de colaborare dintre organismul privat acreditat şi consiliul judeţean ori, dupã caz, consiliul local pe a cãrui razã administrativ-teritorialã este înfiinţat serviciul, în situaţia în care acesta aparţine unui organism privat;
f) cazierele judiciare ale personalului angajat în cadrul serviciului sau ale altor categorii de persoane care prin natura activitãţii desfãşurate intrã în contact cu beneficiarii serviciului respectiv;
g) declaraţie pe propria rãspundere a persoanelor prevãzute la lit. f) privind asumarea obligaţiei de pãstrare a confidenţialitãţii informaţiilor referitoare la beneficiari, la care au acces;
h) titlul de proprietate asupra imobilului în care funcţioneazã serviciul sau, dupã caz, actul care atestã dreptul de folosinţã asupra imobilului respectiv;
i) angajament al organelor de conducere ale persoanei juridice care organizeazã serviciul de a notifica Autoritãţii orice modificare intervenitã în îndeplinirea condiţiilor de licenţiere sau în ceea ce priveşte actele iniţiale depuse cu ocazia acordãrii licenţei.
(2) În situaţia în care se constatã neregularitãţi ale documentaţiei depuse, Autoritatea notificã acest lucru solicitantului, acesta având posibilitatea de a remedia neregularitãţile sesizate, precum şi de a proceda la completarea documentaţiei în termen de 15 zile de la notificare.
ART. 11
Pentru obţinerea licenţei de funcţionare, autoritãţile locale sau organismele private acreditate, care asigurã funcţionarea unui serviciu de prevenire a separãrii copilului de familia sa ori a unui serviciu destinat protecţiei speciale a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea pãrinţilor sãi, trebuie sã facã dovada îndeplinirii urmãtoarelor condiţii:
a) serviciul pentru care se solicitã licenţierea continuã sã rãspundã strategiei naţionale şi judeţene în domeniul protecţiei drepturilor copilului, precum şi nevoilor comunitãţii locale unde serviciul funcţioneazã;
b) este respectatã structura-cadru de organizare şi funcţionare şi, respectiv, standardele minime obligatorii stabilite de lege pentru serviciul respectiv;
c) spaţiul destinat desfãşurãrii activitãţii serviciului pentru care se solicitã licenţierea este proprietatea sau în administrarea unitãţii administrativ-teritoriale locale respective sau a organismului privat acreditat ori este deţinut cu titlu de folosinţã pentru o perioadã de cel puţin 3 ani.
ART. 12
(1) În vederea acordãrii licenţei de funcţionare, compartimentul de specialitate din cadrul Autoritãţii întocmeşte un raport de evaluare pe baza analizei raportului prevãzut la art. 10 alin. (1) lit. a), a verificãrii depunerii celorlalte documente prevãzute la art. 10 alin. (1) şi îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 11. Îndeplinirea condiţiei prevãzute la art. 11 lit. b) se atestã de cãtre compartimentul de inspecţie, prin raportul întocmit ca urmare a efectuãrii inspecţiei serviciului pentru care se solicitã licenţa.
(2) Raportul de evaluare prevãzut la alin. (1), împreunã cu referatul compartimentului de specialitate cuprinzând propunerea de acordare sau nu a licenţei de funcţionare este înaintat secretarului de stat al Autoritãţii.
(3) Admiterea sau respingerea cererii privind acordarea licenţei de funcţionare se realizeazã prin ordin al secretarului de stat; în baza ordinului de admitere a cererii privind acordarea licenţei provizorii, compartimentul de specialitate elibereazã, în termen de 5 zile de la emiterea acestuia, licenţa de funcţionare.
(4) Modelul-cadru al licenţei de funcţionare se aprobã prin ordin al secretarului de stat al Autoritãţii.
ART. 13
Prevederile art. 8 referitoare la acordarea licenţei provizorii se aplicã în mod corespunzãtor şi pentru acordarea licenţei de funcţionare.
ART. 14
(1) În scopul organizãrii evidenţei la nivel naţional a serviciilor de prevenire a separãrii copilului de familia sa şi, respectiv, a celor destinate protecţiei speciale a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea pãrinţilor sãi, Autoritatea are obligaţia întocmirii la nivel naţional a unui registru al tuturor serviciilor care au obţinut licenţa provizorie, precum şi al celor care au obţinut licenţa de funcţionare.
(2) Datele cuprinse în acest registru sunt considerate date de interes public şi pot fi puse la dispoziţie celor interesaţi, în condiţiile legii.
ART. 15
(1) Autoritatea poate decide retragerea, anularea sau suspendarea, în condiţiile legii, a licenţei de funcţionare a serviciului pentru care a fost acordatã, în urmãtoarele situaţii:
a) serviciul înceteazã sã întruneascã cerinţele şi condiţiile impuse de prevederile prezentei hotãrâri la acordarea licenţei;
b) autoritatea publicã sau organismul privat acreditat cãruia îi aparţine serviciul nu dã curs, în termenul acordat, recomandãrilor formulate pentru remedierea abaterilor constatate ca urmare a activitãţii de inspecţie sau control.
(2) Retragerea, anularea sau suspendarea licenţei de funcţionare se face prin ordin al secretarului de stat al Autoritãţii, numai la propunerea motivatã a conducãtorului compartimentului de inspecţie sau a conducãtorului compartimentului de control din cadrul Autoritãţii.
(3) Ordinul prin care se decide retragerea, anularea sau suspendarea licenţei de funcţionare trebuie în mod obligatoriu motivat şi comunicat, în termen de 3 zile de la emiterea lui, autoritãţii publice sau organismului privat autorizat cãruia îi aparţine serviciul respectiv.
(4) Ordinul prin care se decide suspendarea licenţei de funcţionare va menţiona şi termenul pentru care se decide aceastã sancţiune, compartimentul de inspecţie fiind obligat ca, înainte de expirarea acestui termen, sã verifice dacã se mai menţin sau nu motivele care au determinat dispunerea suspendãrii.
(5) Ordinul de retragere, anulare sau suspendare a licenţei de funcţionare poate fi atacat în condiţiile <>Legii nr. 29/1990 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 16
(1) Autoritãţile publice sau organismele private acreditate au obligaţia sã solicite eliberarea unei noi licenţe de funcţionare, cu cel puţin 90 de zile înainte de expirarea termenului pentru care aceasta a fost acordatã.
(2) Persoanele juridice prevãzute la alin. (1) au obligaţia sã afişeze într-un loc vizibil licenţa de funcţionare, în original sau în copie legalizatã, la locul de desfãşurare a fiecãrui serviciu pentru care aceasta a fost acordatã.
ART. 17
(1) Acordarea unei noi licenţe de funcţionare pentru serviciile prevãzute de prezenta hotãrâre se face cu respectarea prevederilor art. 11 şi 12.
(2) Raportul de evaluare întocmit potrivit prevederilor art. 12 alin. (1) de cãtre compartimentul de specialitate va lua în considerare şi rapoartele de inspecţie întocmite pe perioada celor 36 de luni de funcţionare a serviciului.
ART. 18
(1) Autoritatea efectueazã inspecţii cu privire la modul în care autoritãţile publice sau organismele private acreditate respectã standardele minime obligatorii elaborate pentru serviciile de prevenire a separãrii copilului de familia sa şi, respectiv, pentru cele destinate protecţiei speciale a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea pãrinţilor sãi.
(2) Inspecţiile prevãzute la alin. (1) se realizeazã prin intermediul compartimentului de specialitate constituit în acest scop la nivelul Autoritãţii.
ART. 19
Principalele atribuţii ale compartimentului de inspecţie sunt:
a) efectuarea inspecţiei serviciilor care au dobândit licenţa provizorie şi pentru care s-a solicitat obţinerea licenţei de funcţionare şi întocmirea de rapoarte în acest sens;
b) efectuarea inspecţiilor periodice, de cel puţin douã ori pe an, pentru fiecare serviciu pentru care a fost acordatã licenţa de funcţionare;
c) întocmirea rapoartelor scrise în urma fiecãrei inspecţii periodice şi asigurarea transmiterii acestora autoritãţii publice sau organismului privat acreditat al cãrui serviciu a fost inspectat;
d) asigurarea transmiterii tuturor rapoartelor de inspecţie cãtre compartimentul de licenţiere al Autoritãţii sau cãtre alte compartimente şi structuri, potrivit rezoluţiei secretarului de stat al Autoritãţii;
e) formularea de propuneri vizând revizuirea standardelor minime obligatorii şi a regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare pentru serviciile de prevenire a separãrii copilului de familia sa şi, respectiv, pentru cele destinate protecţiei speciale a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea pãrinţilor sãi;
f) formularea de recomandãri vizând remedierea abaterilor constatate în legãturã cu modul de respectare a standardelor minime obligatorii prevãzute de lege pentru serviciul inspectat, precum şi de recomandãri de revizuire a regulamentului propriu de organizare şi funcţionare al serviciului;
g) formularea de propuneri vizând suspendarea sau retragerea, în condiţiile prezentei hotãrâri, a licenţei de funcţionare;
h) constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute de prezenta hotãrâre;
i) întocmirea, anual, şi asigurarea publicãrii unui raport cu privire la activitatea de inspecţie desfãşuratã.
ART. 20
Inspecţia se realizeazã pe baza unui plan anual de inspecţie, întocmit de Compartimentul de inspecţie şi aprobat de cãtre secretarul de stat al Autoritãţii.
ART. 21
(1) Procedura de efectuare a inspecţiei serviciilor pentru care a fost acordatã licenţa de funcţionare include efectuarea la fiecare serviciu a unei vizite anunţate şi a unei vizite cu caracter inopinat.
(2) Vizitele sunt efectuate de cãtre echipe formate din cel puţin 2 inspectori şi numai în baza împuternicirii acordate în acest sens de secretarul de stat al Autoritãţii.
(3) În cazul vizitelor anunţate, Compartimentul de inspecţie are obligaţia de a anunţa în scris autoritatea publicã sau, dupã caz, organismul privat acreditat care are organizat serviciul ce urmeazã a fi inspectat, de a prezenta succint obiectivele acesteia şi de a transmite solicitarea de completare a unui formular cuprinzând informaţii preliminare necesare efectuãrii inspecţiei; autoritatea publicã sau organismul privat acreditat are obligaţia de a completa şi de a transmite formularul în termenul indicat în solicitare.
(4) În cazul vizitelor inopinate se vor lua mãsurile corespunzãtoare pentru pãstrarea confidenţialitãţii asupra obiectivelor acestora şi asupra datei la care urmeazã sã se desfãşoare vizita, împuternicirea echipei de inspectori menţionând în mod expres caracterul inopinat al vizitei.
ART. 22
(1) Echipele de inspectori care au fost împuternicite sã efectueze inspecţiile au drept de acces la sediul autoritãţilor publice sau a organismului privat acreditat, precum şi la locul desfãşurãrii activitãţii serviciilor ce urmeazã a fi inspectate.
(2) Autoritãţile publice şi organismele private acreditate au obligaţia de a permite desfãşurarea inspecţiei, precum şi de a pune la dispoziţie inspectorilor toate actele şi informaţiile solicitate de aceştia, care au incidenţã asupra îndeplinirii obiectivelor inspecţiei.
ART. 23
Desfãşurarea inspecţiei presupune derularea urmãtoarelor activitãţi:
a) întâlniri cu organele de conducere ale autoritãţilor publice sau ale organismelor private acreditate, care au organizate serviciul sau, dupã caz, serviciile inspectate;
b) vizitarea serviciului sau, dupã caz, a serviciilor inspectate;
c) interviuri individuale cu personalul serviciului;
d) interviuri individuale cu beneficiarii serviciului, dacã existã acordul acestora;
e) întâlniri sau interviuri cu orice altã persoanã care poate deţine informaţii suplimentare utile atingerii obiectivelor inspecţiei;
f) solicitarea documentelor considerate relevante pentru realizarea obiectivelor inspecţiei.
ART. 24
(1) La finalizarea activitãţii de inspecţie, echipa de inspectori va prezenta verbal organelor de conducere ale autoritãţilor publice sau ale organismelor private acreditate, care au organizate serviciul sau, dupã caz, serviciile inspectate, un sumar al constatãrilor de pe parcursul inspecţiei.
(2) În situaţia în care se impun remedieri urgente ale unor deficienţe sau abateri constatate, echipa de inspectori va formula recomandãri scrise. Recomandãrile scrise se întocmesc în douã exemplare, unul pentru autoritatea publicã sau organismul privat acreditat şi unul pentru echipa de inspectori.
(3) Raportul final al inspecţiei se întocmeşte de echipa de inspectori, se supune avizãrii conducãtorului compartimentului de inspecţie şi se aprobã de secretarul de stat al Autoritãţii, urmând a fi comunicat autoritãţii publice sau organismului privat autorizat, în termen de 30 de zile de la data finalizãrii inspecţiei.
(4) În situaţia în care raportul final include recomandãri ce trebuie aduse la îndeplinire într-un termen dat, Compartimentul de inspecţie are obligaţia de a urmãri şi de a verifica punerea lor în aplicare.
ART. 25
Ca urmare a efectuãrii inspecţiilor, în exercitarea atribuţiilor ce le revin, inspectorii pot lua urmãtoarele mãsuri:
a) sã propunã stabilirea unor recomandãri şi termene pentru remedierea abaterilor şi deficienţelor constatate;
b) sã propunã prelungirea termenului de valabilitate a licenţei provizorii în situaţia în care aceasta expirã şi au fost stabilite recomandãri ale cãror termene de remediere presupune depãşirea termenului de valabilitate a licenţei provizorii;
c) sã propunã acordarea sau neacordarea licenţei de funcţionare serviciilor care au primit licenţa provizorie;
d) sã propunã suspendarea sau retragerea licenţei de funcţionare;
e) sã stabileascã recomandãri scrise în cazul în care se impun remedieri urgente ale unor abateri şi deficienţe constatate;
f) sã constate contravenţiile şi sã aplice amenzile prevãzute de prezenta hotãrâre.
ART. 26
(1) În situaţia în care autoritãţile publice sau organismele private acreditate nu sunt de acord cu recomandãrile formulate de echipele de inspectori sau sunt nemulţumite de modul de efectuare a inspecţiei, pot sesiza Autoritatea, care are obligaţia de a analiza şi a soluţiona aceste sesizãri.
(2) Soluţionarea sesizãrilor formulate se realizeazã de cãtre Corpul de control al Autoritãţii.
ART. 27
(1) Serviciile de prevenire a separãrii copilului de familia sa, precum şi serviciile destinate protecţiei speciale a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea pãrinţilor sãi, existente la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri şi care aparţin autoritãţilor publice sau organismelor private, se considerã licenţiate provizoriu pentru o perioadã de 12 luni.
(2) În termen de 12 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, Autoritatea are obligaţia de a efectua câte o inspecţie a tuturor serviciilor prevãzute la alin. (1).
(3) Inspecţia vizeazã modul în care sunt respectate standardele minime obligatorii elaborate pentru serviciile respective, se desfãşoarã în condiţiile prevãzute de art. 21 alin. (2) şi (3) şi se finalizeazã cu un raport de inspecţie care este luat în considerare la acordarea, în condiţiile prezentei hotãrâri, a licenţei de funcţionare pentru fiecare tip de serviciu.
(4) Autoritãţile publice şi organismele private se vor conforma condiţiilor şi procedurii de acordare a licenţei de funcţionare prevãzute de prezenta hotãrâre, în termen de 60 de zile de la data la care au primit raportul de inspecţie prevãzut la alin. (3).
ART. 28
(1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte:
a) înfiinţarea de servicii de prevenire a separãrii copilului de familia sa şi, respectiv, de servicii destinate protecţiei speciale a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea pãrinţilor sãi, fãrã obţinerea în prealabil a licenţei provizorii;
b) nerespectarea obligaţiei prevãzute la art. 9 alin. (1);
c) desfãşurarea de activitãţi în cadrul unor servicii de prevenire a separãrii copilului de familia sa ori în cadrul celor destinate protecţiei speciale a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea pãrinţilor sãi, fãrã licenţã de funcţionare;
d) nerespectarea obligaţiei prevãzute la art. 22 alin. (2).
(2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amendã de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei, contravenţia prevãzutã la lit. a);
b) cu amendã de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei, contravenţia prevãzutã la lit. b);
c) cu amendã de la 70.000.000 lei la 120.000.000 lei, contravenţia prevãzutã la lit. c) şi d).
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor se fac de cãtre inspectorii din cadrul compartimentului de specialitate al Autoritãţii.
(4) Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia, jumãtate din minimul amenzii prevãzute la alin. (2), agentul constatator fãcând menţiune despre aceastã posibilitate în procesul-verbal.
ART. 29
Contravenţiilor prevãzute la <>art. 28 le sunt aplicabile prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 30
Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2005.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Dan Mircea Popescu

Ministru de stat, ministrul
administraţiei şi internelor,
Marian Florian Sãniuţã

Ministrul delegat pentru administraţia publicã,
Gheorghe Emacu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

p. Secretarul de stat al Autoritãţii Naţionale
pentru Protecţia Copilului şi Adopţie,
Vali Sonia Botezatu

Bucureşti, 2 septembrie 2004.
Nr. 1.440.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016