Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.435 din 2 septembrie 2004  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a   Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adoptiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.435 din 2 septembrie 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adoptiei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 868 din 23 septembrie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, şi al <>art. 77 din Legea nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Normele metodologice de aplicare a <>Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Structura-cadru a rapoartelor care se întocmesc, potrivit prezentelor norme metodologice, pe perioada încredinţãrii copilului în vederea adopţiei şi pe perioada de urmãrire postadopţie este prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 3
Conţinutul şi forma certificatului care atestã conformitatea adopţiei internaţionale încuviinţate de instanţa judecãtoreascã românã cu dispoziţiile Convenţiei asupra protecţiei copiilor şi cooperãrii în materia adopţiei internaţionale, încheiatã la Haga la 29 mai 1993, ratificatã prin <>Legea nr. 84/1994 , denumitã în continuare Convenţia de la Haga, sunt prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 4
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 5
Prezentele norme metodologice se completeazã cu prevederile Ordinului secretarului de stat al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie nr. 45/2004 pentru aprobarea standardelor minime obligatorii privind procedura adopţiei interne, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 306 din 7 aprilie 2004.
ART. 6
Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2005.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Dan Mircea Popescu

Ministru de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Marian Florian Sãniuţã

Ministrul delegat
pentru administraţia publicã,
Gheorghe Emacu

Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoanã

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

p. Secretarul de stat al
Autoritãţii Naţionale pentru
Protecţia Copilului şi Adopţie,
Vali Sonia Botezatu

Bucureşti, 2 septembrie 2004.
Nr. 1.435.

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
de aplicare a <>Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei

CAP. I
Procedura de evaluare/reevaluare în vederea obţinerii atestatului de persoanã sau familie aptã sã adopte

ART. 1
Persoana sau familia cu domiciliul în România care doreşte sã obţinã atestatul de persoanã sau familie aptã sã adopte formuleazã o cerere scrisã adresatã direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului, denumitã în continuare direcţie, în a cãrei razã teritorialã domiciliazã, în vederea evaluãrii garanţiilor morale şi a condiţiilor materiale prevãzute de lege.
ART. 2
La cererea de evaluare pentru obţinerea atestatului de persoanã/familie adoptatoare solicitanţii trebuie sã anexeze urmãtoarele acte:
a) copie de pe buletinul/cartea de identitate, copie legalizatã de pe certificatul de naştere, cãsãtorie/hotãrâre de divorţ, copie legalizatã de pe titlul de proprietate sau alt titlu care sã ateste dreptul de folosinţã a locuinţei, certificat de cazier judiciar, certificat medical tip Ministerul Sãnãtãţii, cu semnãtura şi parafa fiecãrui medic specialist, şi adeverinţe de venit;
b) certificatul de cazier judiciar al persoanelor cu care locuieşte solicitantul;
c) caracterizãri de la ultimul loc de muncã (minimum douã pentru fiecare persoanã/membru al cuplului conjugal);
d) certificat medical privind starea de sãnãtate a celorlalte persoane cu care domiciliazã solicitantul;
e) declaraţie pe propria rãspundere a persoanei/fiecãrui membru al cuplului conjugal, datã în faţa notarului public, cã nu au fost decãzuţi din drepturile pãrinteşti;
f) declaraţie privind motivaţia de a adopta şi aşteptãrile persoanei/familiei în legãturã cu vârsta, sexul şi situaţia psihosociomedicalã a copilului pe care doresc sã îl adopte;
g) declaraţie privind indicarea motivelor pentru care unul dintre soţi nu doreşte sã adopte, în cazul în care cererea este formulatã numai de cãtre unul dintre soţi şi celãlalt nu se asociazã la cerere.
ART. 3
La înregistrarea cererii privind evaluarea, reprezentantul serviciului de adopţie din cadrul direcţiei este obligat sã informeze solicitantul cu privire la:
a) etapele procedurii de adopţie;
b) serviciile/grupurile de suport care activeazã în comunitate;
c) procedura de evaluare şi pregãtire în vederea obţinerii atestatului;
d) termenul de soluţionare a cererii privind evaluarea;
e) dreptul de a solicita reevaluarea şi de a contesta rezultatul acesteia în cazul neacordãrii atestatului.
ART. 4
Dupã înregistrarea cererii de evaluare, responsabilul de caz desemnat este obligat sã stabileascã de comun acord cu persoana/familia solicitantã programul interviurilor, al vizitelor la domiciliul acestora, al întâlnirilor cu rude, vecini, colegi de la locul de muncã, precum şi cu orice alte persoane în privinţa cãrora responsabilul de caz apreciazã cã este util a fi contactate, în vederea obţinerii tuturor informaţiilor relevante pentru stabilirea capacitãţii de a adopta.
ART. 5
(1) Procesul de evaluare a persoanei/familiei adoptatoare cuprinde:
a) evaluarea din punct de vedere social;
b) evaluarea psihologicã;
c) pregãtirea pentru asumarea în cunoştinţã de cauzã a rolului de pãrinte.
(2) Procesul de evaluare a persoanei/familiei adoptatoare se structureazã atât pe întâlniri şi discuţii cu persoana, respectiv cu cuplul conjugal, cât şi pe întâlniri individuale cu membrii familiei adoptatoare şi cu celelalte persoane prevãzute la art. 4.
(3) Numãrul minim al întâlnirilor este de 6, numãrul maxim fiind stabilit de responsabilul de caz împreunã cu psihologul din cadrul serviciului de adopţie, în funcţie de disponibilitatea persoanei/familiei adoptatoare pe perioada procesului de evaluare; întâlnirile se realizeazã atât la domiciliul persoanei/familiei, cât şi la sediul direcţiei.
ART. 6
(1) Evaluarea din punct de vedere social în vederea atestãrii ca persoanã/familie aptã sã adopte este adaptatã specificului persoanei/familiei şi cuprinde cel puţin urmãtoarele etape:
a) informarea şi consilierea privind procedura adopţiei, metodologia de evaluare şi pregãtire şi crearea unei relaţii de respect şi încredere între responsabilul de caz şi persoana/familia adoptatoare;
b) determinarea profilului individual al solicitantului/ solicitanţilor, capacitãţilor parentale şi resurselor persoanei/familiei, percepţia familiei lãrgite şi rolul jucat de comunitate în structurarea atitudinii familiei faţã de adopţie; la aceastã vizitã participã şi psihologul din cadrul serviciului de adopţie;
c) culegerea informaţiilor cu privire la structura familiei, istoria maritalã şi relaţiile actuale ale solicitanţilor, modelul de viaţã al familiei, comunicarea, nivelul educaţiei, statutul profesional, habitatul şi inserţia comunitarã, relaţia cu familia lãrgitã, trãsãturile de personalitate, interesele, capacitatea de adaptare; culegerea informaţiilor se realizeazã şi prin contactarea unor persoane de referinţã desemnate de persoanã/familie, precum şi a unor membri semnificativi ai comunitãţii; dacã adoptatorii au copii, se evalueazã interacţiunea cu aceştia, starea de sãnãtate, rezultatele şcolare, precum şi relaţiile acestora cu: fraţii, colegii de şcoalã, comunitatea localã;
d) informarea familiei cu privire la concluziile preliminare rezultate, precum şi la propunerile ce urmeazã a fi formulate vizând acordarea atestatului.
(2) Responsabilul de caz are obligaţia de a obţine şi de a consemna toate informaţiile în fişa de evaluare care va sta la baza întocmirii raportului de evaluare.
ART. 7
(1) Evaluarea psihologicã cuprinde observaţia, interviul, chestionarele şi aplicarea unei baterii de teste cu scopul determinãrii profilului psihologic al persoanei/familiei adaptatoare.
(2) Rezultatele evaluãrii psihologice şi recomandãrile psihologului din cadrul Serviciului de adopţii sunt consemnate de cãtre acesta în fişa de evaluare psihologicã care va sta la baza întocmirii raportului de evaluare.
ART. 8
(1) Pregãtirea persoanei/familiei pentru asumarea în cunoştinţã de cauzã a rolului de pãrinte este destinatã dezvoltãrii capacitãţii acesteia de a rãspunde nevoilor copilului adoptat şi constã în furnizarea de informaţii vizând prezentarea motivelor instituţionalizãrii şi efectele acesteia asupra copilului, posibile tulburãri reactive de ataşament, modalitãţi de interacţiune, atitudinea nediscriminatorie şi acceptarea identitãţii şi istoriei copilului, precum şi acceptarea diferenţei dintre imaginea unui copil "ideal" şi copilul care va fi considerat compatibil din punct de vedere teoretic cu persoana/familia adaptatoare.
(2) Pe parcursul acestei etape se evalueazã sentimentele şi capacitãţile parentale ale solicitanţilor: propria copilãrie, înţelegerea nevoilor copilului şi a dezvoltãrii acestuia, maturizarea, acceptarea sarcinilor parentale şi a modificãrilor din stilul de viaţã al familiei apãrute o datã cu adopţia copilului, modul în care solicitanţii înţeleg sã informeze copilul cã este adoptat.
ART. 9
(1) Dupã obţinerea şi analizarea tuturor informaţiilor, inclusiv a celor obţinute cu ocazia derulãrii componentei de pregãtire, responsabilul de caz şi psihologul din cadrul serviciului de adopţie vor întocmi un raport de evaluare a capacitãţii de a adopta a solicitanţilor, care va conţine şi propunerea privind acordarea sau neacordarea atestatului de persoanã ori de familie aptã sã adopte.
(2) Raportul se înainteazã conducerii direcţiei, care decide cu celeritate, prin dispoziţie a directorului general (executiv) asupra acordãrii/neacordãrii atestatului; dispoziţia se comunicã solicitanţilor, în termen de 3 zile de la emiterea ei.
ART. 10
(1) În cazul în care se decide neacordarea atestatului, persoana sau familia poate solicita o nouã evaluare, formulatã în scris în termen de 30 de zile de la comunicarea rezultatului nefavorabil.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) şeful Serviciului de adopţie desemneazã un alt responsabil de caz şi se procedeazã la reluarea întregului proces de evaluare, astfel cum este reglementat în prezentele norme metodologice.
ART. 11
În situaţia în care perioada de valabilitate a atestatului prevãzutã de lege a expirat, solicitanţii sunt obligaţi sã formuleze o nouã cerere de evaluare şi sã anexeze actele prevãzute la art. 2, procedura de evaluare urmând a fi reluatã.

CAP. II
Demersuri pe care Direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului este obligatã sã le realizeze pentru stabilirea adopţiei interne ca finalitate a planului individualizat de protecţie

ART. 12
(1) Pentru fiecare copil pentru care s-a stabilit în condiţiile legii o mãsurã de protecţie specialã direcţia este obligatã sã verifice trimestrial împrejurãrile care au stat la baza stabilirii acesteia şi sã procedeze la revizuirea planului individualizat de protecţie.
(2) În vederea îndeplinirii obligaţiei prevãzute la alin. (1), direcţia desemneazã un manager de caz.
ART. 13
Demersurile întreprinse de managerul de caz trebuie sã vizeze:
a) reintegrarea copilului în familie;
b) integrarea copilului în familia extinsã.
ART. 14
În evaluarea potenţialului de reintegrare familiatã sunt luate în considerare aspecte vizând disponibilitatea afectivã a copilului şi a familiei, nivelul socioeconomic al acesteia, precum şi serviciile asociate, necesare pentru realizarea şi menţinerea reintegrãrii, managerul de caz procedând la efectuarea cel puţin a urmãtoarelor demersuri:
a) evaluarea situaţiei care a determinat stabilirea unei mãsuri de protecţie specialã;
b) verificarea existenţei actelor de identitate ale copilului şi iniţierea mãsurilor prevãzute de lege pentru întocmirea lor, în situaţia în care se constatã inexistenţa acestora;
c) identificarea şi contactarea pãrinţilor copilului;
d) acordarea de consiliere şi sprijin tatãlui care nu a recunoscut iniţial copilul şi care ulterior îşi exprimã aceastã dorinţã;
e) evaluarea situaţiei socioeconomice şi morale a pãrinţilor;
f) consilierea pãrinţilor şi informarea acestora asupra existenţei la nivel local a serviciilor de suport, precum şi asupra posibilitãţilor legale de sprijin financiar sau material;
g) informarea periodicã a pãrinţilor asupra locului unde se executã mãsura de protecţie specialã, precum şi asupra condiţiilor în care pot menţine relaţiile personale cu copilul; acordarea de sprijin în realizarea acestui drept; organizarea şi facilitarea de întâlniri periodice între copil şi pãrinţi;
h) informarea pãrinţilor asupra posibilitãţii redãrii de cãtre instanţa judecãtoreascã a exerciţiului drepturilor pãrinteşti, precum şi asupra condiţiilor redãrii, în situaţia în care acestora le-a fost limitat exerciţiul drepturilor pãrinteşti sau au fost decãzuţi din drepturile pãrinteşti.
ART. 15
În evaluarea potenţialului de integrare a copilului în familia extinsã se iau în considerare aspectele prevãzute la art. 14, managerul de caz procedând la efectuarea cel puţin a urmãtoarelor demersuri:
a) identificarea şi contactarea rudelor fireşti ale copilului pânã la gradul al IV-lea inclusiv;
b) evaluarea situaţiei socioeconomice şi morale a rudelor identificate;
c) consilierea rudelor asupra posibilitãţilor de luare spre creştere şi îngrijire a copilului şi informarea acestora asupra existenţei la nivel local a serviciilor de suport, precum şi asupra posibilitãţilor legale de sprijin financiar sau material;
d) informarea rudelor identificate asupra locului unde se executã mãsura de protecţie specialã a copilului, precum şi asupra condiţiilor în care se pot menţine relaţii personale cu acesta;
e) organizarea şi facilitarea de întâlniri între copil şi rudele identificate;
f) solicitarea adresatã fiecãrei rude identificate şi care a împlinit vârsta majoratului de a-şi exprima opinia cu privire la disponibilitatea de a lua spre creştere şi îngrijire proprie copilul, precum şi opinia asupra posibilitãţii adopţiei copilului de cãtre o altã persoanã. Opiniile exprimate se consemneazã în scris.
ART. 16
În vederea atestãrii efectuãrii demersurilor menţionate la art. 14-15 se întocmesc şi se pãstreazã urmãtoarele documente:
a) raportul sau, dupã caz, fişa de evaluare psihosocialã iniţialã a copilului şi familiei sale;
b) raportul de evaluare detaliatã a situaţiei copilului în context sociofamilial;
c) rapoartele de evaluare a situaţiei socioeconomice şi morale a pãrinţilor şi rudelor identificate;
d) documentele care atestã toate evaluãrile efectuate în cadrul etapei de evaluare detaliate;
e) rapoartele privind vizitarea copilului de cãtre pãrinţi şi rude, precum şi cele care consemneazã exercitarea altor modalitãţi de menţinere a relaţiilor cu copilul;
f) documentele care atestã efectuarea demersurilor legate de identificarea şi contactarea pãrinţilor şi rudelor copilului (adresele formulate în atenţia acestora, a organelor de poliţie, primãriei de domiciliu, rapoartele de anchetã socialã la domiciliul pãrinţilor sau al rudelor etc.);
g) documentele care atestã monitorizarea planului individualizat de protecţie (rapoartele de monitorizare, rapoartele de reevaluare, rapoartele de revizuire, planurile revizuite etc.);
h) notificãrile formulate în atenţia pãrinţilor sau a rudelor copilului, vizând informarea acestora asupra locului unde se executã mãsura de protecţie specialã a copilului, precum şi asupra modului în care pot menţine relaţii personale cu acesta;
i) referatele sau notele întocmite cu ocazia consilierii pãrinţilor şi rudelor copilului;
j) documentele care consemneazã opinia rudelor copilului cu privire la aspectele menţionate la art. 15 lit. f).
ART. 17
(1) În baza efectuãrii demersurilor menţionate anterior, a întocmirii şi analizãrii documentaţiei aferente, dacã managerul de caz apreciazã cã reintegrarea copilului în familie sau în familia extinsã nu este posibilã poate propune stabilirea adopţiei interne ca finalitate a planului individualizat de protecţie.
(2) Propunerea managerului de caz de stabilire a adopţiei interne ca finalitate a planului individualizat de protecţie nu poate fi fundamentatã exclusiv pe situaţia economicã precarã a pãrinţilor copilului.
(3) Propunerea formulatã de cãtre managerul de caz este supusã avizãrii şefului ierarhic superior şi se anunţã Serviciul de adopţie în vederea luãrii în evidenţã a cazului şi realizãrii programului de intervenţie specificã pentru adopţia copilului.

CAP. III
Stabilirea compatibilitãţii dintre copil şi persoana/familia adoptatoare, cãreia urmeazã sã îi fie încredinţat copilul în vederea adopţiei

ART. 18
(1) Procesul de stabilire a compatibilitãţii dintre copil şi persoana/familia adoptatoare constã în indentificarea şi selectarea celei mai potrivite persoane/familii care sã rãspundã nevoilor copilului, pentru care instanţa judecãtoreascã a încuviinţat deschiderea procedurii adopţiei interne.
(2) Pentru fiecare copil aflat în situaţia prevãzutã la alin. (1) psihologul şi responsabilul de caz al copilului din cadrul Serviciului de adopţii sunt obligaţi sã identifice şi sã selecteze o persoanã/familie cãreia îi poate fi încredinţat copilul în vederea adopţiei, în conformitate cu dispoziţiile <>art. 26 din Legea nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei.
ART. 19
(1) Procedura de selectare a persoanei/familiei adoptatoare se realizeazã pe baza unei potriviri teoretice, care constã în analiza şi luarea în considerare a tuturor informaţiilor referitoare la copil, la familia lui naturalã şi la persoana/familia adoptatoare, dupã cum urmeazã:
a) informaţii referitoare la copil: vârsta, sexul, naţionalitatea, etnia, rasa, temperamentul, religia, relaţiile cu alţi copii şi persoane adulte, nevoile lui speciale, istoricul medical, caracteristicile mediului în care trãieşte, programul zilnic;
b) informaţii referitoare la familia naturalã: vârsta, temperamentul, ocupaţia, înclinaţiile, nivelul de educaţie, religia, istoricul marital, naţionalitatea, etnia, rasa, istoricul medical;
c) informaţii referitoare la persoana/familia adoptatoare: vârsta, temperamentul, ocupaţia, înclinaţiile, aptitudinile, interesele pentru diverse domenii, educaţia, rasa, naţionalitatea, etnia, religia, istoricul marital, aşteptãrile familiei în legãturã cu vârsta, sexul şi situaţia psihosocio-medicalã a copilului. (2) În urma realizãrii potrivirii teoretice se selecteazã o persoanã/familie adoptatoare.
ART. 20
(1) În vederea stabilirii compatibilitãţii dintre copil şi persoana/familia adoptatoare selectatã ca urmare a realizãrii potrivirii teoretice, se realizeazã potrivirea practicã, care presupune informarea copilului, a persoanei/familiei care a fost selecţionatã, a altor persoane de referinţã pentru copil, precum şi pregãtirea pãrţilor implicate în vederea acomodãrii copilului cu persoana/familia adoptatoare.
(2) Informarea şi pregãtirea se realizeazã de cãtre responsabilul de caz al copilului şi, respectiv, al persoanei/familiei adoptatoare.
ART. 21
Activitatea de informare vizeazã:
a) informarea copilului; se realizeazã potrivit capacitãţii de înţelegere şi gradului sãu de maturitate, acordându-se atenţie opiniilor exprimate de acesta;
b) informarea, dupã caz, a specialiştilor din centrul de plasament, asistentului maternal sau a persoanei/familiei la care copilul se aflã în îngrijire; se realizeazã respectând interesul superior al copilului şi principiul confidenţialitãţii;
c) informarea persoanei/familiei adoptatoare; responsabilul de caz aduce la cunoştinţã familiei/persoanei toate informaţiile pe care le are despre copil şi prezintã fotografii ale copilului, încurajeazã familia sã punã cât mai multe întrebãri referitoare la copil şi la familia biologicã a acestuia.
ART. 22
(1) În vederea pregãtirii pãrţilor implicate pentru acomodarea copilului cu persoana/familia adoptatoare selectatã, responsabilul de caz al copilului şi cel al persoanei/familiei stabilesc de comun acord cu aceştia şi cu persoana/familia care are în îngrijire copilul sau cu persoana de referinţã a copilului din instituţia de ocrotire un program de vizitare a copilului de cãtre persoana/familia adoptatoare.
(2) Prima întâlnire dintre copil şi persoana/familia adoptatoare se desfãşoarã în mediul de viaţã al copilului, fãrã ca acestuia sã i se aducã la cunoştinţã scopul vizitei; la întâlnire vor participa în mod obligatoriu cei doi responsabili de caz, care vor consemna rezultatele acestei întâlniri într-un raport comun.
(3) Concluziile raportului comun vor menţiona dacã se continuã potrivirea practicã sau se reia procedura de potrivire a copilului cu altã persoanã/familie adoptatoare; propunerea de reluare a procedurii de potrivire se motiveazã.
(4) În situaţia în care se apreciazã ca indicatã continuarea procedurii de potrivire practicã a copilului cu aceeaşi persoanã/familie adoptatoare, urmãtoarele vizite sunt destinate dezvoltãrii treptate a relaţiei de ataşament dintre aceştia, întâlnirile şi vizitele fiind realizate atât în mediul de viaţã al copilului, cât şi în afara acestuia sau în mediul de viaţã al persoanei/familiei adoptatoare.
(5) Numãrul vizitelor necesare pentru constatarea compatibilitãţii se stabileşte de cãtre cei doi responsabili de caz, în funcţie de evoluţia cazului.
ART. 23
La finalul procedurii de potrivire practicã cei doi responsabili de caz întocmesc un raport care consemneazã concluziile referitoare la constatarea compatibilitãţii dintre copil şi persoana/familia adoptatoare, precum şi propunerea vizând sesizarea instanţei judecãtoreşti pentru încredinţarea copilului în vederea adopţiei.

CAP. IV
Întocmirea rapoartelor pe perioada încredinţãrii copilului în vederea adopţiei şi a rapoartelor postadopţie

ART. 24
(1) Pe întreaga perioadã în care copilul este încredinţat în vederea adopţiei, direcţia în a cãrei razã teritorialã domiciliazã persoana/familia adoptatoare cãreia i-a fost încredinţat copilul are obligaţia de a urmãri evoluţia acestuia, întocmind în acest sens rapoarte bilunare.
(2) Rapoartele bilunare conţin constatãrile rezultate ca urmare a evaluãrii relaţiilor dintre copil şi familie în urma vizitelor efectuate de cãtre responsabilul de caz din cadrul serviciului de adopţie împreunã cu un psiholog, precum şi propuneri vizând menţinerea sau revocarea încredinţãrii în vederea adopţiei.
(3) Rapoartele prevãzute la alin. (1) se supun avizãrii şefului Serviciului de adopţie, iar în situaţia în care acestea conţin propuneri care impun sesizarea instanţei pentru revocarea încredinţãrii în vederea adopţiei se supun aprobãrii conducerii direcţiei.
ART. 25
(1) La sfârşitul perioadei de încredinţare în vederea adopţiei responsabilul de caz împreunã cu psihologul întocmesc un raport final referitor la evoluţia relaţiilor dintre copil şi persoana/familia adoptatoare, care se transmite instanţei judecãtoreşti competente sã încuviinţeze adopţia.
(2) Raportul final se elaboreazã luându-se în considerare constatãrile şi concluziile rapoartelor bilunare, precum şi rezultatele acomodãrii copilului cu familia, consemnate într-un raport separat întocmit de cãtre un psiholog din cadrul serviciului de adopţie.
(3) Raportul final se aprobã de cãtre directorul general (executiv) al direcţiei şi poate conţine propuneri vizând încuviinţarea adopţiei sau, dupã caz, prelungirea perioadei pentru care s-a hotãrât încredinţarea în vederea adopţiei, respectiv revocarea acesteia.
ART. 26
Responsabilul de caz are obligaţia de a informa persoana/familia adoptatoare cãreia i-a fost încredinţat copilul asupra concluziilor şi propunerilor conţinute în cuprinsul rapoartelor bilunare şi al celui final.
ART. 27
Direcţia în a cãrei razã teritorialã domiciliazã persoana/familia adoptatoare are obligaţia de a depune raportul final pânã cel mai târziu cu 5 zile înaintea termenului la care a fost citatã pentru judecarea cauzei privind încuviinţarea adopţiei.
ART. 28
Responsabilul de caz ţine evidenţa rapoartelor bilunare, precum şi a celor întocmite la sfârşitul perioadei de încredinţare în vederea adopţiei în dosarul de adopţie al fiecãrui caz.
ART. 29
(1) Monitorizarea adopţiei pe întreaga perioadã prevãzutã de lege, dupã ce hotãrârea instanţei judecãtoreşti prin care aceasta a fost încuviinţatã a rãmas irevocabilã, se realizeazã de cãtre direcţia de la domiciliul copilului, prin intermediul Serviciului de adopţie - Compartimentul postadopţie.
(2) Responsabilul de caz al copilului şi psihologul din cadrul compartimentului prevãzut la alin. (1) au obligaţia de a întocmi rapoarte trimestriale care consemneazã evoluţia copilului adoptat şi a relaţiilor dintre acesta şi pãrinţii adoptatori.
ART. 30
(1) Responsabilul de caz are obligaţia de a supune avizãrii şefului ierarhic superior rapoartele postadopţie, de a ţine evidenţa acestor rapoarte şi de a le transmite familiei adoptatoare, precum şi managerului de caz.
(2) În cazul netransmiterii, neîntocmirii sau întocmirii defectuoase a rapoartelor postadopţie, managerul de caz este obligat sã sesizeze în scris conducerea instituţiei, care va dispune, în condiţiile legii, sancţionarea disciplinarã a persoanei vinovate.
ART. 31
La sfârşitul perioadei obligatorii prevãzute de lege pentru realizarea urmãririi adopţiei responsabilul de caz întocmeşte un referat privind închiderea cazului, care se supune avizãrii şefului Serviciului de adopţie şi se înainteazã managerului de caz care a elaborat planul individualizat de protecţie a copilului.
ART. 32
În funcţie de fiecare caz, pe baza constatãrilor şi concluziilor monitorizãrilor postadopţie efectuate, urmãrirea postadopţie poate continua, la propunerea responsabilului de caz, şi dupã perioada prevãzutã de lege, dacã aceastã propunere este apreciatã ca fiind în interesul copilului şi dacã existã aprobarea directorului direcţiei.
ART. 33
(1) Serviciul de adopţie, prin Compartimentul postadopţie, va furniza şi va asigura accesul copilului şi familiei la servicii postadopţie, în funcţie de nevoile identificate.
(2) Aceste servicii pot fi furnizate de specialiştii Compartimentului postadopţie sau de specialişti ai altor servicii şi vor fi menţionate ca recomandãri în rapoartele postadopţie trimestriale, în funcţie de caz.
(3) Responsabilul de caz ţine evidenţa serviciilor de care beneficiazã copilul şi/sau familia adoptatoare, pe care le va consemna, împreunã cu rezultatele obţinute, în dosarul copilului.
ART. 34
(1) În cazul adopţiilor internaţionale, obligaţia prevãzutã la art. 29 alin. (1) revine Oficiului Român pentru Adopţii, denumit în continuare Oficiu.
(2) La solicitarea direcţiei, Oficiul poate transmite acesteia copii ale rapoartelor postadopţie a cãror evidenţã o deţine.
ART. 35
Rapoartele postadopţie se pãstreazã pe o perioadã de minimum 10 ani şi se arhiveazã în condiţiile legii.

CAP. V
Atestarea de cãtre Oficiul Român pentru Adopţii a existenţei în ţara strãinã a garanţiilor şi normelor echivalente celor existente în cazul unei adopţii naţionale

ART. 36
(1) În vederea întocmirii documentului care atestã îndeplinirea obligaţiei prevãzute de <>art. 46 alin. (3) din Legea nr. 273/2004 , dupã primirea cererii privind adopţia unui copil din România, formulatã de cãtre persoana sau familia cu domiciliul pe teritoriul altui stat. Oficiul verificã dacã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de lege pentru luarea acesteia în evidenţã şi notificã autoritãţii centrale strãine sau organizaţiei acreditate de cãtre statul strãin şi autorizate de Oficiu acordul privind continuarea procedurii adopţiei internaţionale.
(2) O datã cu notificarea prevãzutã la alin. (1), în cazul în care statul de primire este parte la Convenţia de la Haga, Oficiul solicitã autoritãţii centrale strãine competente încuviinţarea continuãrii procedurii de adopţie internaţionalã a copilului, potrivit art. 17 lit. c) din Convenţia de la Haga.
(3) Aceastã încuviinţare a continuãrii procedurii de adopţie este cerutã şi în cazul statelor care nu sunt pãrţi ale Convenţiei de la Haga, dar care au încheiat cu Oficiul acorduri de cooperare în domeniul adopţiei internaţionale.
(4) În vederea încuviinţãrii continuãrii procedurii de adopţie de cãtre autoritatea strãinã competentã, Oficiul transmite acesteia un raport cuprinzând informaţii asupra copilului, referitoare la identitatea şi la statutul de copil adoptabil al acestuia, şi informaţii vizând exprimarea consimţãmintelor prevãzute de lege; raportul se transmite însoţit de traducerea autorizatã în limba statului de primire.
ART. 37
(1) În vederea întocmirii documentului care atestã faptul cã adoptatul va beneficia în ţarã strãinã de garanţiile şi normele echivalente celor existente în cazul unei adopţii naţionale, Oficiul solicitã autoritãţii centrale strãine sau organizaţiei acreditate de cãtre statul strãin şi autorizate de Oficiu ca, o datã cu transmiterea încuviinţãrii continuãrii procedurii de adopţie internaţionalã prevãzute la art. 36, aceasta sã îi furnizeze şi informaţii privind dreptul intern în materia adopţiei şi dreptul familiei.
(2) Oficiul transmite autoritãţilor centrale competente din alte state sau organizaţiilor acreditate de cãtre statul strãin şi autorizate de Oficiu, la cererea acestora, informaţii privind dreptul intern român în materia adopţiei.
ART. 38
Informaţiile solicitate de cãtre Oficiu autoritãţilor competente din ţara strãinã vizeazã:
a) normele juridice care guverneazã efectele adopţiei, în general, în statul respectiv;
b) dacã legea strãinã admite adopţia care produce efectele unei filiaţii fireşti şi adopţia internaţionalã;
c) condiţiile încetãrii adopţiei prin desfacere sau ca urmare a declarãrii nulitãţii acesteia şi mãsurile de protecţie a copilului care pot fi dispuse în acest caz; drepturile şi îndatoririle pãrinteşti şi sancţiunea neîndeplinirii acestora;
d) existenţa serviciilor postadopţie, în special modalitãţile în care se asigurã consilierea pãrinţilor adoptivi;
e) modalitãţile de supraveghere a evoluţiei copilului şi a relaţiilor dintre acesta şi pãrinţii sãi adoptivi, precum şi mãsurile de protecţie care se pot dispune în cazul în care se constatã neadaptarea copilului cu familia adoptatoare;
f) modul în care adoptatul şi adoptatorii intrã în evidenţa autoritãţilor sau a organismelor cu atribuţii în materia evaluãrii adopţiei;
g) dacã adoptatul poate primi încuviinţarea de intrare şi de a locui permanent în statul primitor;
h) legislaţia în materia adopţiei şi alte informaţii generale cu privire la protecţia copilului;
i) recunoaşterea adopţiei în statul primitor;
j) condiţiile în care copilul adoptat dobândeşte cetãţenia strãinã.
ART. 39
(1) În baza informaţiilor primite, Oficiul întocmeşte un raport care conţine prezentarea succintã a datelor obţinute potrivit art. 38, precum şi concluziile Oficiului cu privire la existenţa garanţiilor cã adoptatul va beneficia în ţara strãinã de norme echivalente celor existente în cazul unei adopţii naţionale.
(2) Raportul poate cuprinde şi date cu privire la aplicarea Convenţiei de la Haga în situaţia statelor pãrţi la aceastã convenţie sau, dupã caz, a acordurilor ori convenţiilor de colaborare încheiate cu celelalte state.
(3) Raportul prevãzut la alin. (1) se transmite instanţei judecãtoreşti o datã cu cererea de încuviinţare a adopţiei internaţionale.

CAP. VI
Eliberarea certificatului care atestã cã adopţia internaţionalã este conformã cu dispoziţiile Convenţiei de la Haga

ART. 40
Certificatul prin care se atestã cã adopţia internaţionalã încuviinţatã de instanţa judecãtoreascã românã este conformã cu dispoziţiile Convenţiei de la Haga este înscris autentic şi se elibereazã de cãtre Oficiu.
ART. 41
Atestarea conformitãţii adopţiei internaţionale cu dispoziţiile Convenţiei de la Haga se înscrie în registrul special înfiinţat în acest scop şi se completeazã manual, cu cernealã specialã de culoare neagrã.
ART. 42
(1) Pe baza înscrierii prevãzute la art. 41 se elibereazã adoptatorului sau familiei adoptatoare certificatul care atestã conformitatea adopţiei internaţionale cu dispoziţiile Convenţiei de la Haga.
(2) Dupã întocmirea certificatului se face menţiune cu privire la aceasta şi în Registrul Naţional pentru Adopţii.
ART. 43
Atribuţiile legate de întocmirea şi de eliberarea actului şi a certificatului care atestã conformitatea adopţiei internaţionale cu dispoziţiile Convenţiei de la Haga se îndeplinesc de un funcţionar public cu studii juridice care face parte din personalul Oficiului, desemnat în acest scop prin ordin al secretarului de stat.
ART. 44
Pe baza comunicãrii hotãrârii judecãtoreşti irevocabile de încuviinţare a adopţiei, funcţionarul prevãzut la art. 43 trece de îndatã la întocmirea actului şi a certificatului care atestã conformitatea adopţiei internaţionale încuviinţate de instanţa judecãtoreascã românã cu dispoziţiile Convenţiei de la Haga.
ART. 45
(1) Eliberarea certificatului se face la cererea adoptatorului sau a familiei adoptatoare.
(2) Cererea se face personal de cãtre adoptator sau prin mandatar, pe bazã de procurã specialã, şi se depune la sediul Oficiului.
(3) Funcţionarul care primeşte cererea solicitã prezentarea actelor de identitate ale adoptatorului/ adoptatorilor sau, dupã caz, prezentarea procurii persoanei mandatate.
ART. 46
În vederea întocmirii actului şi a certificatului care atestã conformitatea adopţiei internaţionale cu dispoziţiile Convenţiei de la Haga, funcţionarul desemnat verificã conformitatea datelor cuprinse în dispozitivul hotãrârii judecãtoreşti irevocabile de încuviinţare a adopţiei cu datele conţinute în evidenţa Oficiului, referitoare la copil şi la familie, respectiv la persoana adoptatoare.
ART. 47
(1) Certificatul specificã faptul cã adopţia s-a realizat în conformitate cu dispoziţiile Convenţiei de la Haga, precizeazã de cãtre cine şi când au fost date acceptãrile prevãzute de art. 17 lit. c) din Convenţia de la Haga, precum şi cã adopţia are ca efect ruperea legãturilor de filiaţie şi rudenie existente între copil şi pãrinţii sãi fireşti, respectiv rudele sale fireşti, fiind o adopţie cu efecte depline.
(2) Oficiul va transmite o copie legalizatã şi tradusã în limba strãinã şi autoritãţii centrale sau organizaţiei strãine acreditate din statul de primire.
ART. 48
Actul şi certificatul care atestã conformitatea adopţiei internaţionale încuviinţate de instanţa judecãtoreascã românã cu dispoziţiile Convenţiei de la Haga se semneazã de funcţionar şi de secretarul de stat al Oficiului.
ART. 49
Întocmirea actului şi eliberarea certificatului se realizeazã şi în cazul în care adoptatorii domiciliazã în state care nu sunt pãrţi ale Convenţiei de la Haga, dar ale cãror autoritãţi competente în materia adopţiei au încheiat acorduri de colaborare cu Oficiul.
ART. 50
(1) Este interzis sã se facã ştersãturi, rãzuiri, prescurtãri şi adãugãri ori alte modificãri în actul sau în certificatul care atestã conformitatea adopţiei internaţionale cu dispoziţiile Convenţiei de la Haga.
(2) Anularea, modificarea, rectificarea sau completarea actului ori a certificatului şi a menţiunilor înscrise pe acestea se fac numai în temeiul unei hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile.

CAP. VII
Procedura de întocmire şi organizare la nivel naţional a evidenţei în materia adopţiei (Registrul Naţional pentru Adopţii)

ART. 51
(1) În scopul constituirii la nivel naţional a evidenţei în materia adopţiei Oficiul are obligaţia întocmirii Registrului Naţional pentru Adopţii, denumit în continuare Registru.
(2) Registrul conţine datele referitoare la adoptatorul sau la familia adoptatoare, românã şi strãinã, precum şi cele referitoare la copiii pentru care a fost pronunţatã o hotãrâre judecãtoreascã irevocabilã de încuviinţare a deschiderii procedurii adopţiei interne, de încredinţare în vederea adopţiei, de încuviinţare a adopţiei sau de declarare a nulitãţii acesteia.
(3) În Registru se opereazã şi menţiunile privind transmiterea rapoartelor postadopţie întocmite pentru copiii care au fost adoptaţi conform procedurii adopţiei internaţionale, precum şi cele vizând eliberarea certificatului care atestã conformitatea adopţiei internaţionale cu dispoziţiile Convenţiei de la Haga.
ART. 52
Întocmirea şi organizarea la nivel naţional a evidenţei în materia adopţiei se realizeazã pe baza transmiterii informaţiilor care sunt solicitate de cãtre Oficiu, precum şi pe baza transmiterii în termenele legale a documentelor prevãzute de <>Legea nr. 273/2004 de cãtre direcţie sau, dupã caz, de cãtre autoritatea strãinã competentã sau de organizaţia acreditatã de statul strãin şi autorizatã de Oficiu.
ART. 53
Datele care se consemneazã în registru sunt:
a) date privind copilul: numele şi prenumele, data naşterii, codul numeric personal, numele şi prenumele tatãlui biologic, numele şi prenumele mamei biologice, situaţia fraţilor biologici, direcţia în a cãrei evidenţã se aflã, forma de protecţie, hotãrârea judecãtoreascã de deschidere a procedurii adopţiei interne, hotãrârea judecãtoreascã de încredinţare în vederea adopţiei, hotãrârea judecãtoreascã de încuviinţare a adopţiei, hotãrârea judecãtoreascã de declarare a nulitãţii adopţiei, numãrul şi data fiecãrui raport privind urmãrirea evoluţiei postadopţie, în cazul adopţiei internaţionale, numãrul şi data eliberãrii certificatului care atestã conformitatea adopţiei internaţionale cu dispoziţiile Convenţiei de la Haga;
b) date privind persoana sau familia adoptatoare cu domiciliul în România: numãrul şi data cererii de adopţie formulate de persoana sau de familia adoptatoare, numele şi prenumele, domiciliul, numãrul şi data de eliberare a atestatului de persoanã sau familie aptã sã adopte;
c) date privind familia adoptatoare cu domiciliul în strãinãtate: numãrul şi data cererii de adopţie formulate de persoana sau de familia adoptatoare, numele şi prenumele, domiciliul, autoritatea centralã sau organizaţia strãinã acreditatã care transmite cererea de adopţie şi care a atestat persoana sau familia ca fiind aptã sã adopte, oferind garanţiile prevãzute de lege.
ART. 54
(1) În cazul în care cererea adoptatorului sau familiei adoptatoare care are domiciliul în strãinãtate nu este însoţitã de documentele prevãzute la <>art. 44-45 din Legea nr. 273/2004 , aceasta se înregistreazã în registru cu menţiunea "incomplet".
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) Oficiul notificã autoritãţii strãine competente sau organizaţiei acreditate de cãtre statul strãin şi autorizate de Oficiu necesitatea anexãrii documentelor prevãzute de lege, soluţionarea cererii urmând a fi realizatã dupã transmiterea tuturor documentelor care trebuie sã însoţeascã cererea; data la care Oficiul primeşte documentele solicitate se menţioneazã în Registru.
ART. 55
(1) Datele cuprinse în Registru se consemneazã periodic, sarcina întocmirii, organizãrii şi actualizãrii acestuia revenind unui compartiment cu atribuţii specifice în acest sens din cadrul Oficiului.
(2) Registrul are fiecare paginã numerotatã şi ştampilatã şi se vizeazã anual pentru deschidere şi închidere de cãtre şeful compartimentului prevãzut la alin. (1) şi de cãtre secretarul de stat al Oficiului.
(3) În situaţia în care Registrul nu s-a completat în întregime, la data de 31 decembrie a fiecãrui an, pe prima paginã rãmasã liberã se întocmeşte un proces-verbal de închidere, semnat de cãtre persoanele prevãzute la alin. (2), din care sã rezulte numãrul adopţiilor interne şi internaţionale încuviinţate şi rãmase irevocabile în anul expirat, precum şi numãrul total al persoanelor cu domiciliul în România care au fost atestate ca apte sã adopte; înregistrãrile pentru anul care începe se fac, în continuare, în acelaşi registru, pânã la epuizarea tuturor filelor.
ART. 56
(1) Evidenţa conţinutã de Registru este structuratã într-o bazã de date, gestionatã prin intermediul unui sistem informatizat, care sã asigure securitatea datelor înregistrate.
(2) Accesul la aceastã bazã de date este permis doar utilizatorilor identificaţi prin intermediul unei parole de acces.
(3) Orice modificare sau adãugare în baza de date este înregistratã automat, indicându-se utilizatorul şi data la care aceasta a fost operatã.
(4) Pe baza datelor conţinute în aceastã evidenţã se pot întocmi situaţii şi rapoarte care vor fi stocate în forma în care au fost realizate, fãrã a exista posibilitatea modificãrii lor ulterioare.
(5) Pentru siguranţa şi pãstrarea datelor conţinute în evidenţã vor fi realizate periodic copii ale datelor pe medii de stocare securizate cu parolã de acces.
ART. 57
(1) Persoanele care, conform fişei postului, au atribuţii privind culegerea, evidenţa şi transmiterea informaţiilor referitoare la adopţii sunt obligate sã pãstreze confidenţialitatea acestor date, sub sancţiunile prevãzute de lege.
(2) Transmiterea datelor privind adopţiile poate fi fãcutã, în condiţiile legii, numai cãtre persoane fizice sau juridice autorizate.
ART. 58
Pãstrarea şi arhivarea Registrului, precum şi a documentelor care au stat la baza întocmirii acestuia se realizeazã conform prevederilor legale în materie.


ANEXA 2

STRUCTURA-CADRU

a rapoartelor ce se întocmesc pe perioada
încredinţãrii copilului în vederea adopţiei
şi pe perioada de urmãrire postadopţie

A. STRUCTURA-CADRU A RAPOARTELOR BILUNARE

Aprobat
Director general (executiv)

Avizat
Şef serviciu

RAPORT BILUNAR

privind evoluţia copilului şi rezultatele
acomodãrii acestuia cu persoana/familia adoptatoare
pe perioada încredinţãrii în vederea adopţiei

Calitatea interacţiunilor copil-familie

Atitudinea copilului faţã de familie

Atitudinea familiei faţã de copil

Nevoi ale copilului

Nevoi ale familiei

Resurse identificate

Concluzii, recomandãri şi propuneri

Data vizitei:
Data întocmirii raportului:



Psiholog, Asistent social (responsabil de caz),
.......... ....................................


B. STRUCTURA-CADRU A RAPORTULUI FINAL

Aprobat
Director general (executiv)

Avizat
Şef serviciu

RAPORT FINAL
referitor la evoluţia relaţiilor dintre copil şi
persoana/familia adoptatoare, ce se comunicã instanţei
la sfârşitul perioadei de încredinţare în vederea adopţiei

Date personale despre copil
- numele:
- prenumele:
- sexul:
- pãrinţii biologici:
- data, locul şi înregistrarea naşterii:
- certificatul de naştere: nr. .... seria .....
- codul numeric personal:
- naţionalitatea:
- religia:
- domiciliul actual:
- hotãrârea de încredinţare în vederea adopţiei:

Istoria personalã şi familialã
Date despre familia potenţial adoptatoare
Date despre locuinţã
Relaţia copilului cu familia potenţial adoptatoare
Evoluţia stãrii de sãnãtate a copilului
Starea de sãnãtate actualã a copilului

Dezvoltarea psihologicã a copilului:
- psihomotricã
- cognitivã
- socioemoţionalã
- limbaj
- autoservire
- aptitudini, interese
Nevoi speciale ale copilului

Concluzii şi propuneri

Observaţii

Data:

Asistent social (responsabil de caz), Psiholog,
...................................... ...........

C. STRUCTURA-CADRU A RAPORTULUI POSTADOPŢIE

Avizat
Şef serviciu

RAPORT TRIMESTRIAL POSTADOPŢIE
privind evoluţia copilului adoptat şi a
relaţiilor dintre acesta şi pãrinţii adoptatori

Numele copilului:
Prenumele copilului:
Data naşterii:
Sentinţa civilã de adopţie:
Numele şi prenumele pãrinţilor adoptatori:
Adresa:
Circumstanţele vizitei
Igiena locuinţei
Climatul familial
Starea de sãnãtate actualã a copilului
Dezvoltarea psihologicã a copilului
Situaţia şcolarã a copilului
Modalitatea de relaţionare copil-familie
Atitudinea copilului faţã de familie
Atitudinea familiei faţã de copil
Nevoile copilului
Nevoile familiei
Resurse identificate
Concluzii şi recomandãri
Observaţii
Data vizitei:
Data întocmirii raportului:



Psiholog, Asistent social (responsabil de caz),
......... ......................................


ANEXA 3


CONŢINUTUL ŞI FORMA
certificatului care atestã conformitatea adopţiei internaţionale
încuviinţate de instanţa judecãtoreascã românã cu dispoziţiile
Convenţiei asupra protecţiei copiilor şi cooperãrii în materia adopţiei
internaţionale, încheiatã la Haga la 29 mai 1993

1. Subscrisa: ................/(numele şi adresa autoritãţii centrale
competente din statul unde a fost încuviinţatã adopţia)
2. Atestã cã minorul:
Numele: .............................................................
Prenumele: ..........................................................
Data naşterii: ziua ......... luna ............... anul .............
Sexul: masculin ( ) feminin ( )
Locul naşterii: .....................................................
Domiciliul: .........................................................
3. A fost adoptat în baza hotãrârii urmãtoarei instanţe:
.....................................................................
(denumirea instanţei, felul şi numãrul hotãrârii)
Din data:
.....................................................................
(data pronunţãrii)
Hotãrârea este irevocabilã din data de: .............................
4. De cãtre urmãtorul/urmãtorii adoptator/adoptatori:
a) Numele de familie al tatãlui adoptiv .............................
Prenumele ...........................................................
Data naşterii: ziua .......... luna ............. anul ...........
Locul naşterii: .....................................................
Domiciliul la data încuviinţãrii adopţiei ..........................;

b) Numele de familie al mamei adoptive ..............................
Prenumele ...........................................................
Data naşterii: ziua ........... luna .............. anul...........
Locul naşterii: .....................................................
Domiciliul la data încuviinţãrii adopţiei ...........................
5. Subscrisa autoritate atestã cã adopţia a fost încuviinţatã în
conformitate cu dispoziţiile Convenţiei de la Haga şi cã acceptãrile
prevãzute la art. 17 lit. c) au fost date de:
a) denumirea şi adresa autoritãţii centrale din statul de origine:
.....................................................................
.....................................................................
data acceptãrii: ...................................................;
b) denumirea şi adresa autoritãţii centrale din statul de primire:
(sau ale autoritãţii publice ori ale organismului care exercitã funcţiile
acesteia conform art. 22 alin. 1 sau 2 din Convenţia de la Haga din 1993)
.......................................................................
data acceptãrii: ....................................................
6. Încuviinţarea adopţiei are ca efect încetarea legãturilor de filiaţie
cu pãrinţii fireşti, precum şi a legãturilor de rudenie existente între
copil şi pãrinţii sãi fireşti, respectiv rudele sale fireşti.
Localitatea ................ data .........


-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016