Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.432 din 17 noiembrie 2005  privind masurile si instrumentele de reglementare a filierei vitivinicole    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.432 din 17 noiembrie 2005 privind masurile si instrumentele de reglementare a filierei vitivinicole

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.059 din 26 noiembrie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 3 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 45/2005 privind organizarea pieţei produselor agricole şi agroalimentare, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 307/2005 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Sectorul vitivinicol reprezintã un domeniu de activitate de importanţã naţionalã, prioritar în strategia de dezvoltare durabilã a agriculturii.
ART. 2
Organismele instituţionale pentru reglementarea filierei vitivinicole sunt:
a) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
b) Consiliul pe produs "struguri, must, vin, produse pe bazã de vin şi produse procesate";
c) Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã;
d) alte instituţii cu rol în implementarea politicilor de piaţã în domeniul vitivinicol, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 3
Consiliul pe produs reprezintã structura organizatoricã la nivel naţional, prin care se realizeazã cadrul de colaborare şi parteneriat între instituţiile publice cu atribuţii în elaborarea strategiei, politicilor sectorului vitivinicol şi sectorul privat.
ART. 4
Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale asigurã realizarea cadrului juridic şi a reglementãrilor specifice filierei vitivinicole, în colaborare cu organismele parteneriale ale Consiliului pe produs "struguri, must, vin, produse pe bazã de vin şi produse procesate".
ART. 5
Partenerii pe filierã încheie în fiecare an de piaţã pentru grupa de produse struguri, must, vin, produse pe bazã de vin şi produse procesate acordul interprofesional, care se avizeazã de Consiliul pe produs şi se recunoaste prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 6
(1) Cu 30 de zile înaintea începerii anului de piaţã, partenerii de pe filiera vitivinicolã pot conveni în cadrul Consiliului pe produs asupra preţurilor indicative, preţurilor de bazã sau preţurilor de referinţã pentru urmãtoarele produse: struguri, must, vin, produse pe bazã de vin şi produse procesate.
(2) Preţurile convenite conform prevederilor alin. (1) se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
ART. 7
Mãsurile şi instrumentele de reglementare a pieţei vitivinicole cuprind:
a) sprijin financiar: plãţi directe cãtre producãtori sau subvenţii acordate producãtorilor din filiera vitivinicolã;
b) intervenţii pe piaţã;
c) schema privind comerţul exterior cu vin şi produse pe bazã de vin:
- regim tarifar;
- contingente tarifare;
- subvenţii pentru promovarea exportului.
ART. 8
Programul de sprijin al filierei vitivinicole poate sã cuprindã şi mãsuri referitoare la:
a) susţinerea financiarã a programelor de reconversie, restructurare a plantaţiilor vitivinicole;
b) stocajul privat pentru must şi vin de masã;
c) obţinerea sucului de struguri;
d) utilizarea mustului în practicile oenologice;
e) distilarea obligatorie a subproduselor vitivinicole.
ART. 9
(1) Fondurile necesare pentru finanţarea mãsurilor de reglementare a pieţei vitivinicole se asigurã de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, în limita prevederilor bugetare aprobate.
(2) Susţinerea financiarã a mãsurilor de reglementare a pieţei vitivinicole se poate asigura şi din fonduri private, constituite pe filiera vitivinicolã, în condiţiile legii.
ART. 10
Se aprobã Strategia de dezvoltare a sectorului vitivinicol românesc în perioada 2006-2015, prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 11
Consiliul pe produs sprijinã activitãţile instituţiilor abilitate în exercitarea controlului în sectorul producerii, prelucrãrii, depozitãrii şi comercializãrii urmãtoarelor produse: struguri, must, vin, produse pe bazã de vin şi produse procesate.
ART. 12
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Flutur

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 17 noiembrie 2005.
Nr. 1.432.

ANEXA 1

INSTITUŢII
cu rol în implementarea politicilor de piaţã în domeniul vitivinicol

1. Organizaţii profesionale ale producãtorilor:
- Organizaţia Naţionalã Interprofesionalã Vitivinicolã - ONIV;
- Asociaţii profesionale viticole regionale.
2. Organizaţii patronale:
- Patronatul Naţional al Viei şi Vinului - PNVV.
3. Structuri cu rol în îndeplinirea atribuţiilor legate de orientarea activitãţilor din domeniul viticulturii şi vinificaţiei, precum şi pentru îndrumarea şi controlul tehnic de specialitate în realizarea producţiei vitivinicole:
- Inspecţia de Stat pentru Controlul Tehnic Vitivinicol - ISCTV;
- Oficiul Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri şi alte Produse Vitivinicole - ONDOV;
- Oficiul Naţional al Viei şi Vinului - ONVV.
4. Instituţii de certificare şi control:
- Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi Material Sãditor;
- Laboratorul Central pentru Carantinã Fitosanitarã;
- Institutul de Stat pentru Testarea şi Înregistrarea Soiurilor;
- laboratoarele publice pentru controlul calitãţii şi igienei vinului: Valea Cãlugãreascã judeţul Prahova, Blaj judeţul Alba şi Odobeşti judeţul Vrancea.
5. Instituţie publicã care funcţioneazã în subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale:
- Agenţia Naţionalã de Consultanţã Agricolã - ANCA.
6. Institute de cercetare:
- Institutul de Cercetare Dezvoltare pentru Viticulturã şi Vinificaţie Valea Cãlugãreascã - ICDVV - Valea Cãlugãreascã;
- Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare pentru Biotehnologii în Horticulturã Ştefãneşti - INCDBH - Ştefãneşti.

ANEXA 2

STRATEGIA
de dezvoltare a sectorului vitivinicol românesc în perioada 2006-2015

Mecanismele şi instrumentele de reglementare a pieţei produselor vitivinicole se pun în aplicare de cãtre organismele instituţionale prevãzute în lege cu atribuţii în domeniu pentru a asigura îndeplinirea urmãtoarelor obiective ce constituie cadrul general de dezvoltare a sectorului vitivinicol:
1. Scãderea vârstei medii a plantaţiilor vitivinicole pe rod:
- de la 23 de ani în prezent la 17 ani în 2014.
2. Creşterea suprafeţelor apte sã producã vin DOC:
- de la 15.000 ha la minimum 30.000 ha.
3. Directiile de productie a vinului sa reprezinte o pondere in suprafata viticola astfel:
- soiuri pentru vinuri albe: de la 70% la 46%;
- soiuri pentru vinuri roşii: de la 23% la 45%;
- soiuri pentru vinuri aromate: de la 7% la 9%.
4. Ponderea din totalul producţiei de vin, pe clase de calitate, sã reprezinte:
- vin de masã: de la 70% la 42%;
- vin de masã cu indicaţie geograficã: de la 20% la 31%;
- vin cu denumire de origine controlatã: de la 10% la 27%.
5. Ponderea în culturã a soiurilor de vin:
- soiuri autohtone - 50%, din care:
a) 41% soiuri albe;
b) 50% soiuri roşii;
c) 9% soiuri aromate;
- soiuri strãine - 50%, din care:
a) 40% soiuri albe;
b) 50% soiuri roşii;
c) 10% soiuri aromate.
6. Creşterea producţiei de vin de la 5,3 milioane hectolitri la 8 milioane hectolitri.
7. Creşterea consumului pe cap de locuitor de la 22,3 l la 37,0 l.
8. Defrişarea în perioada 2007-2014 a 30.000 ha HPD din arealele viticole în extravilanul localitãţilor.
9. Adoptarea unui program de restructurare-reconversie a plantaţiilor viticole, corelat cu sursele de sprijin financiar din buget MAPDR, SAPARD, UE şi cu sursele proprii ale viticultorilor.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016