Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.426 din 18 noiembrie 2009  privind organizarea si functionarea Ministerului Tineretului si Sportului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.426 din 18 noiembrie 2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Tineretului si Sportului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 856 din 9 decembrie 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 1.426 din 18 noiembrie 2009
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Tineretului şi Sportului
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 856 din 9 decembrie 2009

În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Ministerul Tineretului şi Sportului este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, care elaboreazã şi asigurã aplicarea strategiei şi politicilor Guvernului în domeniile tineretului şi sportului.
ART. 2
Sediul principal al Ministerului Tineretului şi Sportului este în municipiul Bucureşti, str. Vasile Conta nr. 16, sectorul 2. Ministerul Tineretului şi Sportului îşi desfãşoarã activitatea şi în alte sedii, deţinute potrivit legii, situate în str. Eremia Grigorescu nr. 26, sectorul 1, respectiv în str. Dem. I. Dobrescu nr. 4-6, sectorul 1.

CAP. II
Principalele atribuţii ale Ministerului Tineretului şi Sportului

ART. 3
(1) În îndeplinirea rolului şi a obiectivelor sale generale, Ministerul Tineretului şi Sportului exercitã urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã elaborarea strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniile tineretului şi sportului;
b) fundamenteazã şi propune Guvernului politici în domeniile tineretului şi sportului;
c) iniţiazã, elaboreazã ori, dupã caz, avizeazã proiecte de acte normative, în vederea realizãrii obiectivelor strategice şi a politicilor în domeniile tineretului şi sportului;
d) propune structura anualã a subvenţiilor de la bugetul de stat;
e) asigurã administrarea bunurilor proprietate publicã şi/sau privatã a statului încredinţate, potrivit prevederilor legale;
f) asigurã, în numele statului român, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniile tineretului şi sportului;
g) asigurã urmãrirea aplicãrii şi controlul respectãrii legilor şi a celorlalte acte normative din domeniile tineretului şi sportului;
h) colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice şi persoane juridice de drept public sau privat, române ori strãine.
(2) Ministerul Tineretului şi Sportului îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin alte acte normative privind politicile în domeniile tineretului şi sportului.
ART. 4
(1) În îndeplinirea rolului şi a obiectivelor sale în domeniul activitãţii de tineret, Ministerul Tineretului şi Sportului are urmãtoarele atribuţii specifice:
a) aplicã politica guvernamentalã în domeniul tineretului, fundamenteazã şi efectueazã studii şi cercetãri, analize şi prognoze privind problemele tineretului si elaboreazã politicile specifice în favoarea acestuia, care servesc la aplicarea strategiei în domeniu şi a iniţiativelor legislative cu incidenţã asupra tineretului în mod direct sau prin instituţiile aflate în subordinea sa sau în colaborare cu persoane juridice ori fizice autorizate;
b) colaboreazã şi sprijinã structurile de şi pentru tineret, legal constituite, în vederea atingerii obiectivelor cuprinse în programele sale;
c) elaboreazã programe în scopul finanţãrii acţiunilor proprii;
d) autorizeazã şi avizeazã desfãşurarea activitãţilor din centrele proprii;
e) stabileşte contacte la nivel internaţional cu instituţii şi organisme similare;
f) sprijinã formarea, pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã în domeniul tineretului în mod direct, prin instituţiile aflate în subordinea sa sau în colaborare cu instituţii şi organisme de specialitate din ţarã şi din strãinãtate;
g) organizeazã activitãţi de profil cu caracter naţional şi internaţional, asigurându-se în acest fel participarea directã şi pe bazã de reciprocitate la manifestãri similare peste hotare;
h) înfiinţeazã centre de tineret noi ori prin amenajarea spaţiilor şi imobilelor neutilizate din domeniul public al statului sau aflate în administrarea instituţiilor din subordinea sa;
i) colaboreazã direct cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei sau prin structurile specializate din subordine, în domenii de interes comun;
j) avizeazã proiectele de acte normative iniţiate de alte instituţii în domeniul tineretului;
k) elaboreazã şi implementeazã planul de reabilitare şi de extindere a centrelor de agrement;
l) asigurã organizarea şi administrarea centrelor de agrement;
m) elaboreazã regulamentul privind funcţionarea şi administrarea centrelor de agrement;
n) elaboreazã metodologia privind repartizarea locurilor în taberele studenţeşti şi eliberarea biletelor de tabãrã, precum şi criteriile de eligibilitate ale participanţilor;
o) elaboreazã şi implementeazã planul de extindere şi dezvoltare a reţelei caselor de culturã ale studenţilor;
p) coordoneazã şi monitorizeazã buna desfãşurare a activitãţilor specifice caselor de culturã ale studenţilor şi Complexului Cultural Sportiv Studenţesc "Tei" din Bucureşti;
q) elaboreazã şi deruleazã proiecte şi programe naţionale şi internaţionale în interesul tinerilor;
r) sprijinã formarea, pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã a studenţilor şi tinerilor;
s) editeazã, produce şi difuzeazã materiale de specialitate, cuprinzând informaţii utile tinerilor, precum şi instituţiilor şi structurilor asociative studenţeşti implicate în activitatea de tineret;
ş) organizeazã tabere sociale şi tematice pentru tineri;
t) acrediteazã, în vederea colaborãrii, persoane juridice şi fizice, pentru organizarea de tabere pentru copii, studenţi şi tineri;
ţ) organizeazã evenimente în vederea promovãrii programelor de tineret;
u) realizeazã, gestioneazã şi actualizeazã baza de date privind starea tineretului, structurile neguvernamentale de şi pentru tineret şi instituţiile cu preocupãri în domeniu, precum şi informaţiile solicitate de tineri şi de structurile neguvernamentale de şi pentru tineret;
v) iniţiazã şi organizeazã schimburi de experienţã, dezbateri, simpozioane, sesiuni de comunicãri şi alte tipuri de reuniuni de naturã sã asigure optimizarea schimbului de informaţii între instituţiile, structurile neguvernamentale de şi pentru tineret şi alte persoane fizice sau juridice implicate în politica de tineret;
w) faciliteazã accesul tinerilor la programe şi proiecte specializate pentru dezvoltarea unor abilitãţi şi competenţe complementare celor oferite în cadrul sistemului de învãţãmânt.
(2) Ministerul Tineretului şi Sportului acordã asistenţã de specialitate studenţilor şi structurilor asociative studenţeşti, în vederea elaborãrii unor proiecte şi programe care au urmãtoarele obiective:
a) impulsionarea participãrii studenţilor, sub diversele ei forme, şi anume: civicã, culturalã, economicã şi educaţionalã, politicã, inclusiv prin implicarea acestora în actul decizional;
b) stimularea creativitãţii studenţilor;
c) promovarea mobilitãţii studenţilor în spaţiul european;
d) atenuarea impactului factorilor de risc care conduc la marginalizare şi excludere socialã;
(3) Finanţarea acţiunilor de tineret se poate face din venituri realizate prin derularea de programe şi acţiuni specifice, din donaţii şi sponsorizãri, precum şi din fondurile alocate de la bugetul de stat în acest scop.
ART. 5
(1) În îndeplinirea rolului şi a obiectivelor sale în domeniul absorbţiei fondurilor europene, Ministerul Tineretului şi Sportului are urmãtoarele atribuţii specifice:
a) înfiinţeazã centre noi pentru tineret cu responsabilitãţi directe în atragerea fondurilor comunitare pe domeniul Tineret;
b) gestioneazã fonduri publice şi fonduri atrase de la organisme finanţatoare interne sau internaţionale, pe care le alocã susţinerii iniţiativelor tinerilor şi ale structurilor neguvernamentale de şi pentru tineret, prin selecţie competitivã de proiecte desfãşuratã conform legislaţiei specifice;
c) acceseazã fonduri structurale destinate susţinerii politicilor de coeziune în domeniul tineretului, cu respectarea metodologiei specifice, în calitate de gestionar, beneficiar sau partener.
(2) În calitate de autoritate naţionalã pentru Programul "Tineret în acţiune" - "Youth in action", Ministerul Tineretului şi Sportului are urmãtoarele atribuţii specifice:
a) aprobã programul de lucru anual al Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale, pânã la termenul impus de Comisia Europeanã;
b) stabileşte politicile şi prioritãţile naţionale în domeniul tineretului, pe acţiuni, mãsuri de monitorizare şi evaluare a impactului proiectelor, care vor fi utilizate în comun de Agenţia Naţionalã pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale, cu scopul de a estima modul în care programul "Tineret în acţiune" - "Youth in action" îşi atinge obiectivele la nivel naţional, în general, şi, în particular, modul în care contribuie la modernizarea sistemelor şi practicilor în domeniul sprijinirii tineretului;
c) evalueazã sistemul şi procedurile de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale, în conformitate cu Ghidul pentru autoritãţile naţionale stabilit de Comisia Europeanã, în vederea emiterii declaraţiei de asigurare anualã;
d) întocmeşte şi aplicã metodologia care va sta la baza efectuãrii controlului secundar, pentru granturile comunitare aferente diferitelor tipuri de proiecte;
e) supervizeazã mecanismul de control naţional primar şi secundar şi centralizeazã rezultatele din rapoarte, în scopul emiterii declaraţiei anuale de asigurare;
f) controleazã şi coordoneazã activitatea Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale cu privire la managementul corect al fondurilor comunitare pentru realizarea proiectelor din cadrul programului, asigurând gestionarea corespunzãtoare a acestora;
g) colaboreazã şi consultã Comisia Europeanã în vederea monitorizãrii şi supervizãrii Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale;
h) stabileşte un mecanism propriu de raportare şi urmãrire a neregulilor şi/sau fraudelor, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
i) prin ordin al ministrului, actul de desemnare a Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale poate fi revocat din proprie iniţiativã sau în urma unei solicitãri din partea Comisiei Europene, în eventualitatea unor nereguli, neglijenţe sau fraude care pot fi atribuite Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale. În cazul unor deficienţe serioase repetate sau al unui management neperformant al Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale, Comisia Europeanã poate solicita Ministerului Tineretului şi Sportului revocarea actului de desemnare a Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale, cu o notificare în termen de 3 luni. Ministerul Tineretului şi Sportului poate revoca, prin ordin al ministrului, actul de desemnare a Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale, pentru alte motive întemeiate. În acest caz, Ministerul Tineretului şi Sportului va notifica Comisiei Europene, precizând motivele, cu cel puţin 6 luni înainte de data prevãzutã, în vederea încheierii mandatului Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale.
(3) Ministerul Tineretului şi Sportului emite anual o declaraţie de asigurare ex-post comunã, care sã certifice:
a) corectitudinea şi transparenţa sistemelor financiare şi ale procedurilor Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale referitoare la managementul acţiunilor descentralizate;
b) probitatea conturilor;
c) asigurarea rezonabilã asupra faptului cã resursele financiare alocate proiectelor finanţate de Agenţia Naţionalã pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale au fost folosite pentru scopurile declarate în respectivele proiecte şi în conformitate cu principiile unui management financiar corect, conform Regulamentului financiar comunitar;
d) cã procedurile de control primar şi secundar puse în practicã pot sã garanteze în mod corespunzãtor legalitatea şi regularitatea tranzacţiilor subsecvente. Aceastã declaraţie va fi întocmitã în conformitate cu formatul impus de Comisia Europeanã şi va ţine cont de rezultatele controalelor desfãşurate pe parcursul anului.
(4) Pentru implementarea proiectelor cu finanţare externã, în condiţiile reglementate de legislaţia în vigoare, în cadrul Ministerului Tineretului şi Sportului şi a unitãţilor subordonate se pot înfiinţa unitãţi de management a proiectului sau, dupã caz, unitãţi de implementare a proiectului. Structura organizatoricã, numãrul de persoane, regulamentul de organizare şi funcţionare pentru fiecare unitate de management a proiectului sau unitate de implementare a proiectului şi, dupã caz, numãrul de unitãţi se vor stabili prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
ART. 6
(1) În îndeplinirea rolului şi a obiectivelor sale în domeniul activitãţii sportive, Ministerul Tineretului şi Sportului are urmãtoarele atribuţii specifice:
a) elaboreazã şi susţine strategia generalã a organizãrii şi dezvoltãrii activitãţii sportive şi reprezintã interesele statului în raport cu federaţiile sportive naţionale;
b) elaboreazã normele generale de folosire a mijloacelor materiale aflate în administrarea sa şi a mijloacelor financiare pentru activitatea sportivã, care provin din alocaţii de la bugetul de stat;
c) colaboreazã cu ministerele şi cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţiile de cercetare şi cu unitãţile de învãţãmânt şi sanitare de specialitate pentru organizarea şi dezvoltarea educaţiei fizice şi sportului;
d) conlucreazã cu Comitetul Olimpic şi Sportiv Român în finanţarea şi derularea programelor privind pregãtirea şi participarea sportivilor români la jocurile olimpice, precum şi pentru promovarea valenţelor educative ale olimpismului;
e) avizeazã proiectele de acte normative iniţiate de alte instituţii în domeniul sportului;
f) supravegheazã menţinerea destinaţiei bazelor sportive din domeniul public sau privat al statului ori al unitãţilor administrativ-teritoriale, precum şi a celor care au aparţinut domeniului public şi au intrat în circuitul privat dupã anul 1989;
g) supravegheazã menţinerea destinaţiei bazelor şi/sau instalaţiilor sportive care au aparţinut domeniului public sau privat al statului ori al unitãţilor administrativ-teritoriale şi care, ulterior, au fost dobândite ca active patrimoniale destinate activitãţii sportive sau vândute cãtre societãţile comerciale;
h) autorizeazã afilierea federaţiilor sportive naţionale la federaţiile sportive internaţionale de profil şi la alte foruri continentale sau mondiale, precum şi afilierea tuturor organizaţiilor cu profil sportiv la forurile internaţionale de specialitate;
i) supravegheazã şi controleazã respectarea de cãtre structurile sportive a dispoziţiilor legale în vigoare şi a prevederilor cuprinse în statutele şi în actele de constituire a acestora;
j) organizeazã sau sprijinã, potrivit legii, formarea, pregãtirea profesionalã şi perfecţionarea specialiştilor din domeniul sportului, conlucrând în acest scop cu instituţiile şi organismele de specialitate din ţarã şi din strãinãtate;
k) elaboreazã şi duce la îndeplinire, în colaborare cu autoritãţile administraţiei publice locale, planurile de construire şi de modernizare a bazelor şi instalaţiilor sportive, în vederea dezvoltãrii sportului de performanţã de interes naţional şi internaţional; avizeazã normativele tehnice în materie de baze şi instalaţii sportive;
l) recunoaşte sau revocã, potrivit legii, existenţa unei structuri sportive prin înscrierea, respectiv radierea acesteia din Registrul sportiv;
m) avizeazã constituirea structurilor sportive, inclusiv înscrierea ca persoane juridice a cluburilor sportive profesioniste organizate ca societãţi comerciale sportive pe acţiuni, respectiv retrage avizul de funcţionare a acestora;
n) elaboreazã criteriile de acordare şi atribuie distincţiile şi titlurile sportive, altele decât cele stabilite prin lege;
o) sprijinã organizarea şi promovarea cercetãrii ştiinţifice şi asistenţei medicale în domeniul sportiv;
p) autorizeazã desfãşurarea pe teritoriul României a campionatelor mondiale, europene şi regionale şi participarea reprezentativelor naţionale la campionatele mondiale şi europene organizate în strãinãtate, precum şi la campionatele regionale;
q) promoveazã mãsurile de prevenire, control şi reprimare a folosirii substanţelor interzise şi a metodelor neregulamentare destinate sã mãreascã în mod artificial capacitatea fizicã a sportivilor sau sã modifice rezultatele competiţiilor;
r) adoptã mãsuri pentru prevenirea şi combaterea violenţei la manifestãrile sportive;
s) reprezintã interesele statului în diferite organe şi organisme sportive internaţionale; negociazã şi încheie acorduri, înţelegeri, protocoale şi alte documente de colaborare în domeniul sportului cu organisme de specialitate din alte ţãri, pe baza prevederilor legale în vigoare;
ş) colaboreazã cu celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale pentru susţinerea sportului pentru toţi şi de performanţã, asigurarea unei eficienţe sporite pe linia supravegherii şi controlului, exercitãrii autoritãţii disciplinare, formãrii şi perfecţionãrii specialiştilor din domeniul sportului, pentru corelarea finanţãrii activitãţii sportive, prevenirea violenţei în sport şi combaterea dopajului;
t) organizeazã evenimente în vederea promovãrii programelor de sport.
(2) Ministerul Tineretului şi Sportului repartizeazã bugetul afectat activitãţii sportive pentru:
a) activitatea proprie şi cea a unitãţilor din subordinea sa;
b) federaţiile sportive naţionale, în baza contractelor de finanţare a obiectivelor şi programelor sportive ale acestora;
c) premierea performanţelor deosebite obţinute la competiţiile sportive internaţionale oficiale.

CAP. III
Structura organizatoricã şi conducerea Ministerului Tineretului şi Sportului

ART. 7
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Tineretului şi Sportului, formatã din direcţii generale şi direcţii, este prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului tineretului şi sportului, se pot organiza servicii, birouri, compartimente sau colective temporare şi se pot stabili numãrul total al posturilor, numãrul posturilor de conducere şi numãrul posturilor de execuţie, în condiţiile legii, cu respectarea numãrului de posturi aprobat.
(2) Personalul Ministerului Tineretului şi Sportului este compus din demnitari şi asimilaţi ai acestora, funcţionari publici şi personal contractual.
(3) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Tineretului şi Sportului este de 242, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(4) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului din aparatul propriu al Ministerului Tineretului şi Sportului se stabilesc prin fişa postului, în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
(5) Statul de funcţii pentru aparatul propriu al Ministerului Tineretului şi Sportului se aprobã prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
(6) Încadrarea şi salarizarea personalului se fac potrivit prevederilor aplicabile personalului din administraţia publicã centralã.
ART. 8
(1) Conducerea Ministerului Tineretului şi Sportului este exercitatã de ministru, ajutat de un secretar de stat şi un subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(2) Ministrul tineretului şi sportului reprezintã Ministerul Tineretului şi Sportului în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu organisme şi organizaţii, precum şi cu celelalte persoane juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate.
(3) Ministrul tineretului şi sportului este ordonator principal de credite.
(4) Secretarul de stat şi subsecretarul de stat se subordoneazã ministrului tineretului şi sportului şi îndeplinesc atribuţiile stabilite prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
(5) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul tineretului şi sportului emite ordine şi instrucţiuni.
ART. 9
(1) Ministerul Tineretului şi Sportului are un secretar general, înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii.
(2) Secretarul general este subordonat ministrului tineretului şi sportului şi îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege, de regulamentul de organizare şi funcţionare şi alte atribuţii stabilite prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
ART. 10
(1) Pe lângã ministrul tineretului şi sportului funcţioneazã, ca organ consultativ, Colegiul ministerului. Componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului ministerului se aprobã prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
(2) Colegiul ministerului se întruneşte, la cererea ministrului tineretului şi sportului, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea ministerului.
(3) Preşedintele Colegiului ministerului este ministrul tineretului şi sportului. În lipsa acestuia, atribuţiile preşedintelui se exercitã de cãtre secretarul de stat sau de subsecretarul de stat, desemnat de ministrul tineretului şi sportului.
(4) Pentru analiza, prioritizarea şi avizarea activitãţilor din domeniul investiţiilor, în cadrul Ministerului Tineretului şi Sportului funcţioneazã Consiliul tehnico-economic. Componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Consiliului tehnico-economic se aprobã prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
(5) Preşedintele Consiliului tehnico-economic al ministerului este ministrul tineretului şi sportului, iar secretarul de stat, subsecretarul de stat şi secretarul general sunt vicepreşedinţi.
(6) În lipsa ministrului tineretului şi sportului atribuţiile preşedintelui se exercitã de unul dintre vicepreşedinţi, desemnat de ministrul tineretului şi sportului.
ART. 11
(1) Ministrul tineretului şi sportului poate delega unele dintre atribuţiile sale secretarului de stat, subsecretarului de stat sau altei persoane desemnate de acesta.
(2) Pentru atribuţiile din activitatea curentã ce nu impun luarea unei decizii la nivelul conducerii Ministerului Tineretului şi Sportului, delegarea unor atribuţii din competenţa ministrului tineretului şi sportului poate fi dispusã prin ordin al acestuia.
ART. 12
La nivelul Ministerului Tineretului şi Sportului pot funcţiona consilii consultative pe probleme de tineret şi sport. Înfiinţarea, desfiinţarea, competenţele şi componenţa acestor consilii se stabilesc prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
ART. 13
(1) Unitãţile aflate în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului pot închiria spaţii pentru necesitãţi proprii şi pot închiria, la rândul lor, spaţii unor operatori economici sau pot da în folosinţa gratuitã a altor instituţii de utilitate publicã spaţii situate în imobilele proprietate publicã ori privatã a statului, în care îşi desfãşoarã activitatea şi pe care le administreazã, în condiţiile legii.
(2) Veniturile rezultate din închirierea bunurilor prevãzute la alin. (1) se vor reţine şi se vor gestiona potrivit legii.

CAP. IV
Unitãţile subordonate Ministerului Tineretului şi Sportului

ART. 14
(1) Unitãţile din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului şi sursele de finanţare ale acestora sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatoricã, statele de funcţii şi numãrul de posturi ale unitãţilor din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului se aprobã prin ordin al ministrului tineretului şi sportului, la propunerea conducãtorilor acestor unitãţi.
(3) Persoanele care îndeplinesc funcţii de conducere ale unitãţilor din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului şi, dupã caz, adjuncţii acestora se numesc, în condiţiile legii, prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
ART. 15
(1) Direcţiile pentru sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti sunt servicii publice deconcentrate ale Ministerului Tineretului şi Sportului şi îndeplinesc atribuţiile prevãzute în <>Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Direcţiile pentru sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite prin acte normative specifice activitãţii sportive.
ART. 16
(1) Direcţiile pentru tineret judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti sunt servicii publice deconcentrate ale Ministerului Tineretului şi Sportului şi îndeplinesc atribuţiile prevãzute de <>Hotãrârea Guvernului nr. 753/2005 privind organizarea şi funcţionarea direcţiilor pentru tineret judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) Direcţiile pentru tineret judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite prin acte normative specifice activitãţii de tineret.
ART. 17
Casele de culturã ale studenţilor şi Complexul Cultural Sportiv Studenţesc "Tei" sunt instituţii publice deconcentrate ale Ministerului Tineretului şi Sportului, care îndeplinesc atribuţiile prevãzute de <>Hotãrârea Guvernului nr. 801/2004 privind organizarea şi funcţionarea caselor de culturã ale studenţilor şi a Complexului Cultural Sportiv Studenţesc "Tei".
ART. 18
(1) Cluburile sportive, persoane juridice de drept public din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului, sunt instituţii publice, care au ca obiect de activitate:
a) realizarea performanţelor sportive, selecţia, pregãtirea şi participarea la competiţii sportive interne şi internaţionale;
b) promovarea spiritului de fairplay, combaterea şi prevenirea violenţei şi dopajului în activitatea sportivã;
c) promovarea uneia sau mai multor discipline sportive;
d) administrarea bazei materiale sportive proprii;
e) organizarea de competiţii sportive în conformitate cu statutele şi regulamentele federaţiilor sportive naţionale.
(2) Cluburile sportive pot desfãşura şi alte activitãţi în vederea realizãrii scopului şi obiectului de activitate, în conformitate cu prevederile legale şi conţinutul regulamentului propriu de organizare şi funcţionare aprobat.
ART. 19
Complexurile sportive naţionale sunt instituţii publice în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului. Obiectul de activitate al acestora constã în administrarea bazelor sportive de interes naţional şi internaţional, destinate cu prioritate pregãtirii loturilor naţionale şi olimpice, precum şi organizãrii competiţiilor sportive la nivel naţional şi internaţional.
ART. 20
Centrul Naţional de Formare şi Perfecţionare a Antrenorilor este instituţie publicã, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Basarabia nr. 37-39, sectorul 2, şi are ca obiect de activitate formarea, promovarea şi perfecţionarea antrenorilor şi a altor specialişti din domeniul sportului, în conformitate cu Statutul antrenorului şi cu celelalte dispoziţii legale în vigoare.
ART. 21
Institutul Naţional de Cercetare pentru Sport, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Basarabia nr. 37-39, sectorul 2, se organizeazã şi funcţioneazã potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 22
Muzeul Sportului este instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 12, sectorul 3, şi are ca obiect de activitate achiziţionarea, conservarea, cercetarea şi expunerea colecţiilor de bunuri din domeniul educaţiei fizice şi sportului.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 23
Ministerul Tineretului şi Sportului are în dotare un parc auto şi un consum de carburanţi, stabilite potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 24
(1) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Încadrarea pe funcţii, în limita numãrului de posturi aprobat şi în noua structurã organizatoricã cu stabilirea drepturilor salariale aferente, se realizeazã potrivit <>art. 6 alin. (4) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, cu respectarea regimului juridic aplicabil fiecãrei categorii de personal.
(3) Încetarea raporturilor de muncã sau de serviciu ale personalului se face în termenul prevãzut la alin. (2), cu respectarea procedurilor legale aplicabile fiecãrei categorii de personal din care face parte şi a prevederilor legale privind protecţia socialã, pe baza criteriilor la care se referã alin. (5) sau, dupã caz, alin. (6) din <>Legea nr. 329/2009 .
ART. 25
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.721/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Tineretului şi Sportului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 26 din 13 ianuarie 2009, cu completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul tineretului şi sportului,
Sorina Luminiţa Plãcintã

p. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
interimar,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 18 noiembrie 2009.
Nr. 1.426.


ANEXA 1


STRUCTURA ORGANIZATORICÃ
a Ministerului Tineretului şi Sportului






MINISTERUL TINERETULUI ŞI SPORTULUI Numãr maxim de posturi: 242
exclusiv demnitarii şi
cabinetul ministrului

┌────────────────────────┐
│ MINISTRU │
└───┬────────────────┬───┘
│Cabinet ministru│
└────────┬───────┘
┌─────────────────────┐ │ ┌────────────────────────────-┐
│Colegiul ministerului├────────────┼────────────┤ Purtãtor de cuvânt │
└─────────────────────┘ │ └─────────────────────────────┘
┌─────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────────┐
│ Audit intern ├────────────┼────────────┤Comunicare şi relaţii publice│
└─────────────────────┘ │ └─────────────────────────────┘
│ ┌─────────────────────────────┐
┌─────────────────────┐ │ │ Direcţia generalã relaţii │
│ Corp control ├────────────┼────────────┤ internaţionale, protocol │
└─────────────────────┘ │ │ şi secretariat │
│ └─────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │
┌────────────┴─────────────┐ ┌──────────┴──────────┐ ┌────────┴─────────┐
│ Secretar de stat │ │ Subsecretar de stat │ │ Secretar general │
└┬────────────────────────┬┘ └──────────┬──────────┘ └────────┬─────────┘
│Cabinet secretar de stat│ │ │
└───────────┬────────────┘ ├───────────────────┐ ┌───────────┬────────────────┼────────────────────┐
┌───┘ │ │ │ │ │ │
┌────────┴────────┐ ┌────────────────────┴─────────────────┐ │ │ │ ┌────────┴─────────┐ │
│Direcţia generalã│ │Direcţia generalã politici, strategie │ │ │ │ │Direcţia generalã │ │
│programe sportive│ │şi programe pentru tineret şi studenţi│ │ │ │ │ economicã │ │
└────────┬────────┘ └────────────────────┬─────────────────┘ │ │ │ └─────────┬────────┘ │
└────────────┐ │ ┌───────────┘ │ │ └────────────┐ │
┌─────────────────┐ │ ┌──────────────────┐ │ ┌─────┴───────┐ ┌───┴────┐ ┌────┴─────┐ ┌──────────────────┐ │ ┌────┴────┐
│Direcţia programe│ │ │Direcţia programe,│ │ │ Direcţia │ │ │ │ Direcţia │ │ Direcţia buget, │ │ │Direcţia │
│ pentru structuri├─┐ │ │proiecte şi centre├─┐ │ │implementare │ │Direcţia│ │management│ │ finanţe şi ├─┐ │ │logisticã│
│ sportive │ │ │ │de agrement pentru│ │ │ │a proiectelor│ │juridicã│ │ resurse │ │ patrimoniu │ │ │ └─────────┘
└─────────────────┘ │ │ │ tineri │ │ │ │cu finanţare │ │ │ │ umane │ └──────────────────┘ ├─┘
┌─────────────────┐ │ │ └──────────────────┘ │ │ │ externã │ └────────┘ └──────────┘ ┌──────────────────┐ │
│ Statisticã, │ │ │ ┌──────────────────┐ │ │ └─────────────┘ │Direcţia achiziţii│ │
│Registrul bazelor├─┼─┘ │ Politici publice ├─┼─┘ │ publice şi ├─┘
│ sportive şi │ │ │ şi strategie │ │ │ dezvoltare │
│Registrul sportiv│ │ └──────────────────┘ │ └──────────────────┘
└─────────────────┘ │ ┌──────────────────┐ │
┌─────────────────┐ │ │Direcţia programe├─┘
│Direcţia programe│ │ │ pentru studenţi │
│ale instituţiilor├─┘ └──────────────────┘
│ pentru sport │
└─────────────────┘




ANEXA 2

UNITĂ?ŢILE
care funcţioneazã în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului





┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ Denumirea unitãţii │ Sursa de finanţare │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│I. Direcţiile pentru tineret judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti│Cu finanţare din venituri│
│II. Casele de culturã ale studenţilor şi Complexul Cultural Sportiv │proprii şi subvenţii de │
│Studenţesc "Tei" - Bucureşti │la bugetul de stat │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│III. Direcţiile pentru sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti│Cu finanţare din venituri│
│ │proprii şi subvenţii de │
│ │la bugetul de stat │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│IV. Cluburi sportive │Cu finanţare din venituri│
𗈕. Clubul Sportiv "Unirea" Alba Iulia │proprii şi subvenţii de │
𗈖. Clubul Sportiv Municipal Arad │la bugetul de stat │
𗈗. Clubul Sportiv Municipal Piteşti │ │
𗈘. Clubul Sportiv "Muscel" Câmpulung │ │
𗈙. Sport Club Municipal Bacãu │ │
𗈚. Clubul Sportiv Municipal Oneşti │ │
𗈛. Clubul Sportiv "Crişul" Oradea │ │
𗈜. Clubul Sportiv Municipal Bistriţa │ │
𗈝. Clubul Sportiv Botoşani │ │
󧓒. Clubul Sportiv Municipal Braşov │ │
󧓓. Clubul Sportiv Municipal Brãila │ │
󧓔. Clubul Sportiv Municipal Buzãu │ │
󧓕. Clubul Sportiv Municipal Reşiţa │ │
󧓖. Clubul Sportiv Municipal Cãlãraşi │ │
󧓗. Clubul Sportiv Municipal Cluj-Napoca │ │
󧓘. Clubul Sportiv "Farul" Constanţa │ │
󧓙. Clubul Sportiv Municipal Sfântu Gheorghe │ │
󧓚. Clubul Sportiv Târgovişte │ │
󧓛. Clubul Sportiv Municipal Craiova │ │
󧓜. Clubul Sportiv Municipal "Dunãrea" Galaţi │ │
󧓝. Clubul Sportiv Municipal Giurgiu │ │
󧓞. Clubul Sportiv "Pandurii" Târgu Jiu │ │
󧓟. Sport Club Miercurea-Ciuc │ │
󧓠. Clubul Sportiv Municipal Iaşi │ │
󧓡. Clubul Sportiv Municipal Baia Mare │ │
󧓢. Clubul Sportiv "Mureşul" Târgu Mureş │ │
󧓣. Clubul Sportiv "Ceahlãul" Piatra-Neamţ │ │
󧓤. Clubul Atletic Roman │ │
󧓥. Clubul Sportiv "Petrolul" Ploieşti │ │
󧓦. Clubul Sportiv Orãşenesc Sinaia │ │
󧓧. Clubul Sportiv Satu Mare │ │
󧓨. Clubul Sportiv Municipal "Armãtura" Zalãu │ │
󧓩. Clubul Sportiv Municipal Sibiu │ │
󧓪. Clubul Sportiv Municipal Suceava │ │
󧓫. Clubul Sporturilor Tehnico-Aplicative Suceava │ │
󧓬. Clubul Sportiv "Teleorman" Alexandria │ │
󧓭. Clubul Sportiv Municipal Timişoara │ │
󧓮. Clubul Sportiv Municipal "Danubiu" Tulcea │ │
󧓯. Clubul Sportiv "Viitorul" Vaslui │ │
󧓰. Clubul Sportiv "Chimia" Râmnicu Vâlcea │ │
󧓱. Clubul Sportiv "Unirea" Focşani │ │
󧓲. Clubul Sportiv "Olimpia" Bucureşti │ │
󧓳. Clubul Sportiv Şcolar "Triumf" Bucureşti │ │
󧓴. Clubul Central de Şah Bucureşti │ │
󧓵. Clubul Sporturilor Tehnico-Aplicative Bucureşti │ │
󧓶. Clubul Sportiv Municipal Drobeta-Turnu Severin │ │
󧓷. Clubul Sporturilor de Iarna Vatra Dornei │ │
󧓸. Sport Club Municipal Deva │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│V. Complexuri sportive naţionale │Cu finanţare din venituri│
𗈕. Complexul Sportiv Naţional "Lia Manoliu" Bucureşti │proprii şi subvenţii de │
𗈖. Complexul Sportiv Naţional Snagov │la bugetul de stat │
𗈗. Complexul Sportiv Naţional "Nicolae Navasart" Snagov │ │
𗈘. Complexul Sportiv Naţional Poiana Braşov │ │
𗈙. Complexul Sportiv Naţional Bascov │ │
𗈚. Complexul Sportiv Naţional Orşova │ │
𗈛. Complexul Sportiv Naţional Piatra Arsã │ │
𗈜. Complexul Sportiv Naţional "Sala Polivalentã" Bucureşti │ │
𗈝. Complexul Sportiv Naţional Izvorul Mureşului │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│VI. Centrul Naţional de Formare şi Perfecţionare a Antrenorilor │Cu finanţare din venituri│
│ │proprii şi subvenţii de │
│ │la bugetul de stat │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│VII. Muzeul Sportului │Cu finanţare din venituri│
│ │proprii şi subvenţii de │
│ │la bugetul de stat │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│VIII. Institutul Naţional de Cercetãri pentru Sport │Cu finanţare din venituri│
│ │proprii şi subvenţii de │
│ │la bugetul de stat │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘



NOTĂ?:
Numãrul maxim de posturi prevãzut pentru unitãţile cuprinse la pct. I-VIII este de 4.601.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016