Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.415 din 18 noiembrie 2009  privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.415 din 18 noiembrie 2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 834 din 3 decembrie 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 1.415 din 18 noiembrie 2009
privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unitãţilor din subordinea acesteia
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 834 din 3 decembrie 2009

În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , al <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional şi al <>art. 56 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitãţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 215/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor, denumitã în continuare Autoritatea, se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, autoritate de reglementare şi control în domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, în subordinea Guvernului şi în coordonarea primului-ministru.
(2) Sediul Autoritãţii este în municipiul Bucureşti, str. Negustori nr. 1B, sectorul 2.
(3) Autoritatea este reprezentatã la nivel judeţean de direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, iar la nivel local, de circumscripţiile sanitar-veterinare zonale şi de circumscripţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor.
(4) Domeniul de activitate al Autoritãţii constã în totalitatea acţiunilor şi activitãţilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor iniţiate, desfãşurate şi finalizate, în vederea asigurãrii şi garantãrii sãnãtãţii animalelor, sãnãtãţii publice, protecţiei animalelor, protecţiei mediului şi a siguranţei alimentelor.
ART. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate, Autoritatea exercitã urmãtoarele funcţii:
a) de reglementare, prin care se asigurã, în conformitate cu strategia adoptatã, realizarea cadrului juridic şi elaborarea reglementãrilor specifice activitãţilor din domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor, cu respectarea legislaţiei naţionale şi europene;
b) de control, prin care se dispune şi se asigurã supravegherea şi controlul aplicãrii şi respectãrii reglementãrilor în domeniul sãu de activitate;
c) de strategie, prin care se elaboreazã, în conformitate cu politica Guvernului şi cu tendinţele pe plan internaţional, strategia în domeniul sãu de activitate, evaluarea, analiza, managementul şi comunicarea riscului în domeniul sãu de activitate, precum şi proiecte de cercetare la nivel naţional şi european cu referire la domeniul sãu de activitate;
d) de administrare a structurilor din subordine, prin care se asigurã coordonarea şi gestionarea serviciilor pentru care statul este responsabil în domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor;
e) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate.
ART. 3
(1) În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 2 Autoritatea are urmãtoarele atribuţii principale:
A. În domeniul sanitar-veterinar:
1. organizeazã activitãţile sanitar-veterinare publice pe întregul teritoriu al ţãrii, dupã o concepţie unitarã în domeniul sãu de activitate;
2. conduce serviciile sanitar-veterinare de stat şi stabileşte necesitãţile de finanţare a acestora;
3. elaboreazã norme sanitar-veterinare, aprobate prin ordin al preşedintelui Autoritãţii, pentru domeniul sãu de activitate, unice şi obligatorii pentru toate persoanele fizice şi juridice;
4. stabileşte responsabilitãţile medicilor veterinari pentru domeniul sãu de activitate;
5. stabileşte drepturile şi obligaţiile medicilor veterinari oficiali;
6. stabileşte drepturile şi obligaţiile medicilor veterinari de liberã practicã împuterniciţi pentru efectuarea unor activitãţi sanitar-veterinare publice;
7. elaboreazã şi avizeazã convenţii, parteneriate, protocoale şi acordurile interguvernamentale şi cu autoritãţile centrale similare din alte state privind colaborarea în domeniul sanitar-veterinar, cu respectarea legislaţiei europene şi naţionale;
8. coopereazã şi rãspunde împreunã cu autoritãţile administraţiei publice centrale de organizarea şi aplicarea mãsurilor necesare pentru prevenirea şi combaterea bolilor animalelor şi a celor comune omului şi animalelor, precum şi pentru siguranţa alimentelor;
9. organizeazã, coordoneazã, gestioneazã şi controleazã activitatea privind identificarea şi înregistrarea animalelor şi a exploataţiilor, precum şi radierea acestora din evidenţele veterinare, conform cu realitatea din teren, prin direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti şi medicii veterinari de liberã practicã împuterniciţi pentru efectuarea acestei activitãţi;
10. organizeazã, coordoneazã, gestioneazã şi controleazã activitatea de comerţ, import, export, tranzit şi inspecţie la frontierã, precum şi comerţul intracomunitar;
11. organizeazã şi asigurã funcţionarea sistemului informatic sanitar-veterinar naţional şi conectarea acestuia la sistemul informatic veterinar comunitar;
12. elaboreazã regulamentul de organizare şi funcţionare şi stabileşte atribuţiile şi responsabilitãţile unitãţilor din subordine;
13. organizeazã, conform legii, prin direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti, activitãţile sanitar-veterinare publice de interes naţional, care controleazã şi rãspund de efectuarea acestora de cãtre medicii veterinari de liberã practicã împuterniciţi;
14. organizeazã activitãţile sanitar-veterinare publice de interes la nivel naţional, prin încheierea de acorduri-cadru, conform legislaţiei privind achiziţiile publice, sau prin direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti, dupã caz, stabilite prin ordin al preşedintelui Autoritãţii;
15. stabileşte cerinţele sanitar-veterinare pentru: anunţarea, declararea, notificarea internã şi internaţionalã a oricãrei suspiciuni de boalã sau îmbolnãvire; producerea, comercializarea, deţinerea şi utilizarea substanţelor tireostatice, hormonale, beta-agoniste ori a altor substanţe similare, pentru administrare la animale producãtoare de hranã; supravegherea şi monitorizarea unor substanţe şi a reziduurilor la animale vii, produse şi subproduse destinate consumului uman; supravegherea, prevenirea şi controlul zoonozelor; producerea, testarea, autorizarea, prescrierea, utilizarea, importul, comerţul intracomunitar, tranzitul şi exportul de furaje medicamentate, aditivi furajeri şi de hranã concentratã pentru animale de companie; inspecţii şi controale sanitar-veterinare; organizarea şi funcţionarea posturilor de inspecţie la frontierã, precum şi procedurile de efectuare a acestor inspecţii şi controale; producerea, testarea, autorizarea, depozitarea, transportul, comercializarea, utilizarea, importul, tranzitul, exportul şi comerţul intracomunitar cu furaje, materii furajere, premixuri, zooforturi, aditivi furajeri, furaje complete, furaje suplimentare, furaje combinate, alte materii şi produse utilizate în furajarea şi nutriţia animalelor; producerea, testarea, autorizarea, depozitarea, transportul, comercializarea, utilizarea, importul, tranzitul, exportul şi comerţul intracomunitar cu produse medicinale veterinare, precum şi pentru alte activitãţi specifice domeniului sanitar-veterinar;
16. stabileşte politicile în domeniul bunãstãrii animalelor, la fermã, în timpul transportului şi la sacrificare sau ucidere;
17. face analize de risc epidemiologic şi geoepidemiologic;
18. face studii de epidemiologie generalã şi epidemiologie descriptivã şi biostatisticã;
19. face studii de epidemiosupraveghere şi supraveghere transfrontalierã;
20. face analize economico-veterinare prin evaluãri micro- şi macroeconomice;
21. participã la crearea şi funcţionarea sistemului de notificare şi înregistrare a bolilor la animale;
22. creeazã şi asigurã funcţionarea sistemului de clasificare şi certificare a statusului de sãnãtate a animalelor;
23. elaboreazã politicile de luptã în cazul apariţiei de boli majore la animale;
24. elaboreazã concepte cu care sã poatã lucra în caz de necesitate;
25. elaboreazã şi reactualizeazã planurile de contingenţã în domeniul sanitar-veterinar;
26. elaboreazã manualele operaţionale de aplicare a planurilor de contingenţã în domeniul sanitar-veterinar;
27. stabileşte o reţea de contact pentru facilitarea alertei în teritoriu în caz de crizã;
28. solicitã, atunci când este cazul, activarea Centrului Naţional de Combatere a Bolilor, pentru organizarea acţiunilor de intervenţie pentru combaterea epidemiilor în rândul animalelor, şi coordoneazã activitatea grupurilor de lucru;
29. notificã organismelor internaţionale cu responsabilitãţi în domeniu, respectiv Direcţia Generalã Sãnãtate şi Protecţia Consumatorilor din cadrul Comisiei Europene, denumitã în continuare DG SANCO, şi Organizaţia Mondialã pentru Sãnãtatea Animalã, suspiciunile şi confirmãrile cazurilor de boli infecţioase cu mare difuzibilitate la animale;
30. activeazã centrele de crizã create la nivel local, conform prevederilor legale;
31. controleazã funcţionalitatea centrelor de crizã în cazul epidemiilor în rândul animalelor, prin includerea de personal suplimentar în caz de necesitate;
32. contribuie efectiv la combaterea epidemiilor în rândul animalelor, conform normelor Uniunii Europene şi conform mãsurilor stipulate în manualul operaţional;
33. colaboreazã cu structurile subordonate în ceea ce priveşte planificarea mãsurilor de combatere a epidemiilor în rândul animalelor;
34. stabileşte mijloacele necesare combaterii epidemiei şi actualizeazã planurile organizaţionale şi programele de desfãşurare a activitãţilor pentru centrele de crizã;
35. stabileşte condiţiile sanitare veterinare de comerţ intracomunitar, import, export şi tranzit pentru animale vii, ovule, embrioni, spermã, hranã pentru animale;
36. stabileşte politicile în domeniul bolilor care pot afecta animalele vii;
37. coopereazã pe plan internaţional cu toate organizaţiile implicate în domeniul sãnãtãţii animalelor şi în alte domenii conexe pentru a pãstra România în circuitul politicilor europene şi internaţionale specifice;
38. elaboreazã programele naţionale în domeniul sanitar-veterinar;
39. controleazã aplicarea normelor sanitare veterinare;
40. coordoneazã şi organizeazã în numele Autoritãţii activitatea de formare, instruire şi perfecţionare a personalului implicat în domeniul sanitar-veterinar;
41. promoveazã şi coordoneazã activitatea de instruire şi perfecţionare a personalului în domeniul sanitar-veterinar prin efectuarea de cursuri postuniversitare în domeniul sãu de activitate, în cadrul universitãţilor acreditate în acest sens de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii pe bazã de protocol sau parteneriat încheiat cu instituţiile de învãţãmânt superior acreditate în domeniul sanitar-veterinar;
42. organizeazã activitãţi specifice de audit în scopul realizãrii prevederilor regulamentelor europene;
43. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul sanitar-veterinar.
B. În domeniul siguranţei alimentelor:
1. elaboreazã şi implementeazã strategia şi legislaţia privind siguranţa alimentelor;
2. elaboreazã norme pentru siguranţa alimentelor, aprobate prin ordin al preşedintelui Autoritãţii, iar dacã este cazul, împreunã cu autoritãţile competente, aprobate prin ordine comune;
3. promoveazã şi coordoneazã elaborarea metodologiilor unitare de evaluare a riscului în domeniul siguranţei alimentelor;
4. realizeazã evaluarea riscului şi stabileşte mãsurile ce se impun atunci când apare o problemã majorã ce poate periclita sãnãtatea oamenilor;
5. coordoneazã activitãţile de elaborare a codurilor de bunã practicã şi alte asemenea activitãţi;
6. coordoneazã metodologic activitatea de supraveghere şi control privind siguranţa alimentelor, de la producerea materiilor prime pânã la consumatorul final;
7. asigurã coordonarea elaborãrii şi implementãrii politicilor guvernamentale în domeniul siguranţei alimentelor şi al biotehnologiei;
8. coordoneazã identificarea specialiştilor în vederea participãrii la activitãţile Codex Alimentarius, precum şi la activitãţile organismelor şi organizaţiilor naţionale şi internaţionale în domeniul specific de activitate;
9. coordoneazã identificarea specialiştilor în vederea participãrii la acţiunile organismelor şi organizaţiilor naţionale şi internaţionale în domeniul standardizãrii, siguranţei şi calitãţii alimentelor;
10. coordoneazã activitatea de control în domeniul siguranţei şi calitãţii alimentelor, dupã modelul existent în ţãrile din Uniunea Europeanã;
11. coordoneazã metodologic activitatea de control, testare şi expertizare a alimentelor, de la producerea materiilor prime pânã la distribuirea cãtre consumator;
12. realizeazã şi valorificã bazele de date proprii prin colectarea, clasificarea, corelarea, actualizarea permanentã, arhivarea şi diseminarea informaţiilor privind monitorizarea înregistrãrilor, avizãrilor şi a autorizãrilor privind siguranţa alimentelor, acordate de autoritãţile publice cu atribuţii în acest domeniu, monitorizarea rezultatelor acţiunilor de supraveghere şi control privind siguranţa alimentelor, precum şi a cadrului legislativ în domeniu, datele statistice şi datele privind procesul de cercetare-dezvoltare;
13. coordoneazã activitatea de formare, instruire şi perfecţionare a personalului implicat în domeniul siguranţei alimentelor;
14. acordã avize ştiinţifice şi asistenţã tehnicã în domeniul specific de activitate;
15. reprezintã punctul naţional de contact şi coordonatorul la nivel naţional al Sistemului rapid de alertã pentru alimente şi furaje - SRAAF;
16. organizeazã un punct permanent de contact pe baza unui tel verde, telefon de urgenţã de la care orice persoanã fizicã sau juridicã poate obţine informaţii obiective şi la care aceasta poate prezenta contestaţii în domeniul siguranţei alimentelor;
17. asigurã supravegherea şi controlul privind respectarea condiţiilor generale din domeniul alimentar, prin punerea în practicã a unor mãsuri specifice care sã conducã la diminuarea incidenţei şi la eliminarea bolilor transmisibile de la animale la om;
18. supravegheazã şi monitorizeazã, din punctul de vedere al siguranţei alimentelor, operatorii economici care îşi desfãşoarã activitatea în domeniul industriei agroalimentare;
19. participã la activitatea de standardizare, gradare şi clasificare a produselor agroalimentare, împreunã cu celelalte instituţii abilitate;
20. reprezintã punctul de contact şi ţine permanent legãtura cu autoritãţile pentru siguranţa alimentelor, constituite la nivel naţional şi internaţional;
21. elaboreazã şi promoveazã acte normative în domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor şi participã la promovarea reglementãrilor în domeniul calitãţii alimentelor;
22. elaboreazã programe naţionale în domeniul siguranţei alimentelor, împreunã cu celelalte instituţii abilitate;
23. promoveazã şi coordoneazã activitatea de instruire şi perfecţionare a personalului în domeniul siguranţei alimentelor prin efectuarea de cursuri postuniversitare în domeniul sãu de activitate, în cadrul universitãţilor acreditate în acest sens de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii pe bazã de protocol sau parteneriat încheiat cu instituţiile de învãţãmânt superior acreditate în domeniul siguranţei alimentelor;
24. elaboreazã şi avizeazã convenţii, parteneriate, protocoale şi acorduri interguvernamentale şi cu autoritãţile centrale similare din alte state privind colaborarea în domeniul siguranţei alimentelor, cu respectarea legislaţiei europene şi naţionale;
25. organizeazã, coordoneazã, gestioneazã şi controleazã activitatea de comerţ intracomunitar, import, export, tranzit şi inspecţie la frontierã în domeniul siguranţei alimentelor;
26. elaboreazã regulamentul de organizare şi funcţionare şi stabileşte atribuţiile şi responsabilitãţile unitãţilor din subordine în domeniul siguranţei alimentelor;
27. participã la elaborarea strategiilor naţionale şi internaţionale în domeniul terorismului şi bioterorismului alimentar;
28. coopereazã şi rãspunde împreunã cu autoritãţile administraţiei publice centrale de organizarea şi aplicarea mãsurilor necesare pentru siguranţa alimentelor;
29. elaboreazã şi reactualizeazã planurile de contingenţã în domeniul siguranţei alimentelor;
30. notificã organismele internaţionale WHO, EFSA, DG SANCO, FAO cu responsabilitãţi în domeniul siguranţei alimentelor;
31. coopereazã pe plan internaţional cu toate organizaţiile implicate în domeniul siguranţei alimentelor şi în alte domenii conexe pentru a pãstra România în circuitul politicilor europene şi internaţionale specifice;
32. verificã aplicarea la nivel naţional şi teritorial a normelor privind siguranţa alimentelor;
33. asigurã controlul oficial la operatorii care produc, proceseazã, transportã şi comercializeazã alimente;
34. organizeazã activitãţi specifice de audit în scopul realizãrii şi implementãrii prevederilor regulamentelor europene;
35. coordoneazã elaborarea Planului naţional unic de control integrat pentru România - PNUCI şi Raportul anual referitor la PNUCI;
36. îndeplineşte orice alte atribuţii în domeniul siguranţei alimentelor, precum şi în domeniul reglementãrii alimentaţiei şi biotehnologiei stabilite prin legislaţia în vigoare naţionalã şi europeanã.
(2) Autoritatea asigurã armonizarea cadrului legislativ naţional cu reglementãrile din Uniunea Europeanã în domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor.
(3) Autoritatea elaboreazã şi promoveazã acte normative în domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor.
(4) Autoritatea întreprinde demersurile necesare în vederea obţinerii unor contribuţii financiare comunitare pentru unele activitãţi în domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor, în special pentru implementarea unor prevederi ale legislaţiei comunitare.
(5) Autoritatea poate contracta servicii de consultanţã în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicãrii, relaţiilor publice, organizãrii campaniilor de promovare, publicitate, educare şi informare referitoare la activitatea specificã, precum şi în domeniul specific de activitate.
(6) Autoritatea editeazã buletine informative şi alte publicaţii de specialitate, în limita alocaţiilor bugetare, precum şi din diverse finanţãri.
(7) Autoritatea, prin specialiştii din structura sa, stabiliţi prin ordin al preşedintelui Autoritãţii, coordoneazã mãsurile care se impun în situaţiile de urgenţã din domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor, iar atunci când este cazul, se consultã cu celelalte instituţii abilitate.
(8) În exercitarea atribuţiilor sale, Autoritatea colaboreazã cu ministerele, cu celelalte organe de specialitate din subordinea Guvernului, precum şi cu alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, instituţii publice, precum şi cu alte organisme interesate.
ART. 4
(1) Autoritatea este condusã de un preşedinte cu rang de secretar de stat, ajutat de 2 vicepreşedinţi cu rang de subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru pe o perioadã de 5 ani.
(2) Vicepreşedinţii exercitã atribuţiile delegate de preşedintele Autoritãţii. Rãspunderile şi atribuţiile vicepreşedinţilor se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Autoritãţii emite ordine şi instrucţiuni. Ordinele şi instrucţiunile cu caracter normativ se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(4) Preşedintele Autoritãţii este ordonator principal de credite.
(5) Autoritatea are un secretar general, înalt funcţionar public, numit prin decizie a primului-ministru, pe bazã de concurs organizat în condiţiile legii.
(6) Secretarul general exercitã atribuţiile prevãzute de legislaţia specificã în vigoare, precum şi alte atribuţii stabilite prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(7) Preşedintele conduce Autoritatea şi unitãţile subordonate, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul Autoritãţii şi conducerea unitãţilor subordonate, în condiţiile legii.
(8) Preşedintele reprezintã Autoritatea în raporturile cu ministerele, cu autoritãţile administraţiei publice, cu alte autoritãţi şi instituţii publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţarã sau din strãinãtate, precum şi în justiţie. Preşedintele participã ca invitat la şedinţele Guvernului în care se dezbat probleme din domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor.
(9) Autoritatea poate iniţia proiecte de acte normative pe care le supune spre aprobare Guvernului.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a Autoritãţii este prevãzutã în anexa nr. 1. Prin ordin al preşedintelui Autoritãţii, în cadrul acesteia se pot organiza, în condiţiile legii, direcţii, servicii, birouri, compartimente şi colective temporare. Funcţiile publice de director, director adjunct, şef serviciu şi şef birou se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(2) Numãrul maxim de posturi în aparatul propriu al Autoritãţii este de 396, inclusiv demnitarii şi cabinetul preşedintelui Autoritãţii.
(3) Preluarea activitãţii şi a personalului care desfãşoarã activitãţi sanitar-veterinare în cadrul Agenţiei de Sãnãtate Publicã a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii se realizeazã în condiţiile <>art. 6 alin. (1) şi (5) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional.
(4) Personalul preluat este încadrat în limita posturilor aprobate prin prezenta hotãrâre.
(5) Personalul din cadrul Autoritãţii, institutelor de referinţã şi al direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti este format din funcţionari publici şi din personal contractual.
(6) Salarizarea personalului din structura Autoritãţii se face potrivit prevederilor legale aplicabile funcţionarilor publici şi personalului contractual din cadrul administraţiei publice centrale.
(7) Atribuţiile şi responsabilitãţile direcţiilor generale, direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor din cadrul Autoritãţii, precum şi circuitul intern al documentelor se stabilesc prin regulament de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
ART. 6
(1) Unitãţile care funcţioneazã în subordinea Autoritãţii, precum şi numãrul maxim de posturi al acestora sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti sunt conduse de câte un director coordonator medic veterinar, ajutat de 3 directori coordonatori adjuncţi. Conducãtorii direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti se supun reglementãrilor legale instituite de <>Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Institutele naţionale veterinare de referinţã din subordinea Autoritãţii sunt conduse de câte un director, ajutat de 2 directori adjuncţi.
(4) Numãrul circumscripţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor şi al circumscripţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor zonale, precum şi redimensionarea acestora se stabilesc, în funcţie de complexitatea activitãţii, de numãrul de unitãţi, precum şi de numãrul de animale, prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(5) Structura organizatoricã, numãrul de posturi conform statelor de funcţii, statele de funcţii, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare pentru unitãţile subordonate se aprobã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(6) Salarizarea personalului din direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi a institutelor naţionale veterinare de referinţã se face potrivit prevederilor legale în vigoare.
ART. 7
În cadrul Autoritãţii funcţioneazã Consiliul ştiinţific şi Consiliul consultativ.
ART. 8
(1) Consiliul ştiinţific este format din cel puţin 7 personalitãţi recunoscute în domeniile de competenţã ale Autoritãţii.
(2) Consiliul ştiinţific este format din cel mult 15 personalitãţi recunoscute în domeniile de competenţã ale Autoritãţii.
(3) Componenţa şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Consiliului ştiinţific se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(4) Consiliul ştiinţific se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este necesar pentru examinarea şi dezbaterea unor probleme din domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor şi prezintã avizele ştiinţifice la solicitarea Autoritãţii.
(5) Consiliul ştiinţific poate fi consultat de cãtre Autoritate cu privire la elaborarea de acte normative din domeniul sãu de activitate.
(6) Membrii Consiliului ştiinţific beneficiazã de o indemnizaţie de participare de maximum 20% din indemnizaţia brutã a preşedintelui Autoritãţii.
ART. 9
(1) Consiliul consultativ este format din reprezentanţi ai ministerelor, ai altor autoritãţi ale administraţiei publice competente în domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor şi din reprezentanţi ai societãţii civile.
(2) Consiliul consultativ este prezidat de preşedintele Autoritãţii.
(3) Consiliul consultativ se întruneşte periodic, la solicitarea preşedintelui Autoritãţii.
(4) Consiliul consultativ are atribuţii în stabilirea prioritãţilor în ceea ce priveşte cererile de consultãri ştiinţifice privind identificarea, evaluarea şi managementul riscului, precum şi al situaţiilor de crizã.
(5) Componenţa şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Consiliului consultativ se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autoritãţii, la propunerea ministerelor şi a reprezentanţilor societãţii civile.
(6) Consiliul consultativ se întruneşte pentru examinarea şi dezbaterea unor probleme din domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor şi prezintã avizele consultative la solicitarea Autoritãţii.
ART. 10
În cadrul Autoritãţii, la Direcţia generalã siguranţa alimentelor, funcţioneazã Secretariatul operaţional pentru Codex Alimentarius, ale cãrui componenţã şi atribuţii se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
ART. 11
Autoritatea duce la îndeplinire atribuţiile în mod transparent şi face publice avizele ştiinţifice, rapoartele de activitate şi alte documente de interes public, în condiţiile legii.
ART. 12
Autoritatea asigurã, în condiţiile legii, accesul la documentele proprii şi ia mãsuri ca pãrţile interesate sã primeascã informaţii obiective şi accesibile în domeniul sãu de activitate.
ART. 13
Autoritatea reprezintã punctul naţional de contact şi coordonatorul la nivel naţional al Sistemului rapid de alertã pentru alimente şi furaje - SRAAF şi punctul naţional de contact şi coordonatorul la nivel naţional al Codex Alimentarius.
ART. 14.
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Autoritãţii şi ale unitãţilor din subordinea sa, prevãzute în anexa nr. 2, se asigurã din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat.
(2) În scopul realizãrii rolului şi atribuţiilor care îi revin, Autoritatea poate beneficia de consultanţã şi asistenţã tehnicã de specialitate din strãinãtate, precum şi de programe de formare şi perfecţionare de specialitate a personalului, în limita fondurilor disponibile, potrivit legii.
ART. 15
(1) Autoritatea are în dotare un numãr de 21 de autoturisme pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, cu un consum lunar de carburanţi stabilit potrivit normativelor în vigoare, şi 7 autolaboratoare cu un consum stabilit potrivit alin. (2). Repartizarea acestora se face conform ordinului preşedintelui Autoritãţii.
(2) Unitãţile care funcţioneazã în subordinea Autoritãţii, prevãzute în anexa nr. 2, pot utiliza pentru activitãţi specifice un numãr de autoturisme, conform anexei nr. 3, cu un consum lunar de carburanţi stabilit potrivit normativelor în vigoare pentru transport de persoane, autolaboratoarele având consum nenormat.
(3) Direcţia Sanitar-Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor Tulcea dispune, suplimentar, de un autolaborator fluvial, având consum nenormat.
(4) Cheltuielile aferente dotãrii şi utilizãrii mijloacelor de transport prevãzute la alin. (1)-(3) se vor efectua în limita sumelor aprobate anual prin legile bugetare.
(5) Modificarea anexei nr. 3 se poate face conform ordinului preşedintelui Autoritãţii.
ART. 16
În exercitarea atribuţiilor de serviciu, personalul împuternicit al Autoritãţii aplicã sancţiuni conform prevederilor legale în vigoare şi dispune reţinerea oficialã şi/sau punerea sub sechestru sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor a alimentelor necorespunzãtoare, mãsuri precum confiscarea, distrugerea, incinerarea alimentelor improprii consumului şi tãierea sau uciderea animalelor, în condiţiile legii, conform cerinţelor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor.
ART. 17
Contractele-tip pentru efectuarea unor activitãţi sanitar-veterinare publice, încheiate de direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti cu medicii veterinari de liberã practicã împuterniciţi, se aprobã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
ART. 18
Contractele de prestãri de servicii pentru aplicarea mãrcilor auriculare, precum şi pentru alte servicii în domeniul sanitar-veterinar se încheie potrivit reglementãrilor legale în vigoare privind achiziţiile publice.
ART. 19
(1) Ca urmare a reorganizãrii Autoritãţii, personalul acesteia este numit, în condiţiile legii, în noua structurã organizatoricã, în limita numãrului maxim de posturi prevãzut la art. 5 alin. (2).
(2) Numirea personalului potrivit alin. (1) se face în termen de maximum 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 20
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 21
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 130/2006 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unitãţilor din subordinea acesteia, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 90 din 31 ianuarie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Preşedintele Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare
şi pentru Siguranţa Alimentelor,
Marian Zlotea

Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu

p. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
interimar,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

p. Ministrul educaţiei, cercetãrii şi inovãrii,
interimar,
Cãtãlin Ovidiu Baba,
secretar de stat

Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Bogdan Mãnoiu

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea


Bucureşti, 18 noiembrie 2009.
Nr. 1.415.


ANEXA 1







STRUCTURA ORGANIZATORICÃ
a Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor

Numãrul maxim de posturi (inclusiv demnitarii, Cabinetul preşedintelui, funcţiile publice şi contractuale) - 396


┌────────────┐
│PREŞEDINTE -│
│SECRETAR DE │
┌───────────┬─────────┤ STAT ├──────────────┐




│CORP DE CONTROL AL│ │ │ CABINETUL │ │ │ ├──┤ CONSILIUL |
│AL PREŞEDINTELUI*)├──┤ │PREŞEDINTELUI│ │ │ │ | ŞTIINŢIFIC |





│ AUDIT PUBLIC │ │ │ VICEPREŞEDINTE- │ │ │ │ DIRECŢIA │ ├──┤ CONSILIUL |
│ INTERN*) ├──┤ │SUBSECRETAR DE STAT├────┤ ├──┤ MANAGEMENT │ │ | CONSULTATIV |



│ SERVICIUL │ │ │ VICEPREŞEDINTE- │ │ │ │ | UNITATEA DE | | |


│COMUNICARE, IT ŞI ├──┤ │SUBSECRETAR DE STAT├────┤ │ ├──┤IDENTIFICARE ŞI├──┤ COMITETUL |
│RELAŢII CU MASS- │ │ └───────────────────┘ │ │ ┌─────────────┐ │ | EVALUARE A | |INTERMINISTERIAL|
│ MEDIA │ │ │ │ │ DIRECŢIA │ │ | RISCULUI | | |





│CONSILIERI AFACERI├──┤ │ GENERAL │ │ ├──┤CELULA DE CRIZÃ|




└──────────────────┘ │ │ │ ┌───────────────────┐
┌──────────────────┐ │ │ │ │ DIRECŢIA DE │
│ UNITATE DE │ │ │ │ │COORDONARE TEHNICÃ │
│ IMPLEMENTARE A ├──┤ │ ├─┤A INSTITUTELOR DE │
│ PROGRAMELOR CU │ │ │ │ │ REFERINŢÃ, LSVA, │
│ FINANŢARE UE │ │ │ │ │ FARMACOVIGILENŢÃ │ ┌────────────────────┐
└──────────────────┘ │ │ │ │ŞI NUTRIŢIE ANIMALÃ│ │ INSTITUTUL DE │
┌──────────────────┐ │ │ │ └───────────────────┘ ┌──┤ DIAGNOSTIC ŞI │
│SERVICIUL JURIDIC,│ │ │ │ │ │ SÃNÃTATE ANIMALÃ │
│ LEGISLAŢIE ŞI ├──┘ │ │ │ └────────────────────┘
│ CONTENCIOS │ │ │ │ ┌────────────────────┐
└──────────────────┘ │ │ │ │INSTITUTUL DE IGIENÃ│
│ └───────────────────────┼──┤ŞI SÃNÃTATE PUBLICà │
│ │ │ VETERINARÃ │
│ │ └────────────────────┘
│ │ ┌────────────────────┐
│ │ │ INSTITUTUL PENTRU │
│ │ │CONTROLUL PRODUSELOR│
│ └──┤ BIOLOGICE ŞI │
│ │ MEDICAMENTELOR DE │
│ │ UZ VETERINAR │
│ └────────────────────┘
┌────────────────┬───────────────┬───────┼─────────┬───────────────┬──────────────────┐
│ │ │ │ │ │ │
┌────┴──────┐ ┌──────┴───────┐ ┌─────┴────┐ │ ┌─────┴──────┐ ┌─────┴─────┐ ┌─────┴─────┐
│ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │ │ │ DIRECŢIA DE│ │DIRECŢIA DE│ │ DIRECŢIA │
│ GENERALÃ │ │ DE RELAŢII │ │ IGIENÃ │ │ │ COORDONARE │ │ INSPECŢIE │ │ GENERALÃ │
│ SANITARà │ │INTERNAŢIONALE│ │VETERINARÃ│ │ │ A PUNCTELOR│ │ŞI CONTROL │ │ SIGURANŢA │
│ VETERINARÃ│ │ ŞI PROGRAME │ │ ŞI EPIDE-│ │ │DE INSPECŢIE│ │ │ │ALIMENTELOR│
└─────┬─────┘ │ COMUNITARE │ │ MIOLOGICÃ│ │ │LA FRONTIERÃ│ │ │ └─────┬─────┘
┌─────┴──────┐ └──────────────┘ └──────────┘ │ └────────────┘ └───────────┘ ┌────────┴──────────┐
│ │ │ │ │
┌───┴────────┐┌──┴──────────┐ │ ┌─────────┴────────┐ ┌─────┴───────┐
│ DIRECŢIA ││ DIRECŢIA DE │ │ │ DIRECŢIA IMPORT, │ │ DIRECŢIA │
│DE SÃNÃTATE ││MONITORIZARE │ │ │ EXPORT, TRANZIT │ │ CALITATEA │
│ŞI BUNÃSTARE││ŞI SUPRAVE- │ │ │ ŞI COMERŢ CU │ │ ALIMENTELOR,│
│ ANIMALà ││GHERE SANITAR│ │ │ALIMENTE,SIGURANŢÃ│ │ STANDARDE │
│ ││ VETERINARÃ │ │ │ BIOLOGICÃ ŞI │ │ ŞI MÃRCI ŞI │
└────────────┘└─────────────┘ │ │ TOXICOLOGICÃ │ │ SISTEMUL DE │
│ └──────────────────┘ │ ALERTÃ │
┌────────────┴────────────┐ └─────────────┘
│ 42 de direcţii sanitar- │
│ veterinare şi pentru │
│siguranţa alimentelor, cu│
│ laboratoarele aferente │
└─────────────────────────┘




------------
*) se poate organiza, în condiţiile legii, la nivel de compartiment, birou sau serviciu.


| | - se întruneşte la convocarea preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare
| | şi pentru Siguranţa Alimentelor
└-------------┘

ANEXA 2

UNITÃŢI
care funcţioneazã în subordinea Autoritãţii
Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor


Instituţii publice cu personalitate juridicã finanţate din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat:
1. Institutul de Diagnostic şi Sãnãtate Animalã;
2. Institutul pentru Controlul Produselor Biologice şi Medicamentelor de Uz Veterinar;
3. Institutul de Igienã şi Sãnãtate Publicã Veterinarã;
4. direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti.
NOTÃ:
Numãrul maxim de posturi pentru unitãţile subordonate este de 5.979, din care 1.800 de posturi pe duratã determinatã în vederea efectuãrii activitãţilor de control oficial conform prevederilor legale naţionale şi europene.


ANEXA 3

NORMATIV
de autovehicule pentru activitãţi specifice desfãşurate de
Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa
Alimentelor şi de unitãţile din subordine





┌────┬─────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │ Numãrul maxim de autovehicule pentru activitãţi specifice │
│crt.│ Denumirea unitãţii ├───────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ Total │ din care: │
├────┼─────────────────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Autoritatea Naţionalã │ 28 󧓝 autoturisme, din care: │
│ │Sanitarã Veterinarã şi │ │ - 10 pentru aparatul central - transport de persoane │
│ │pentru Siguranţa │ │ - 11 pentru posturile de inspecţie la frontierã (PIF) │
│ │Alimentelor │ │ │
│ │ │ 𗈛 autolaboratoare, din care:
│ │ │ │ - 3 pentru PIF │
│ │ │ │ - 1 pentru controlul privind siguranţa alimentelor │
│ │ │ │ - 2 pentru controlul privind sãnãtatea animalã │
│ │ │ │ - 1 pentru controlul privind sãnãtatea publicã │
├────┼─────────────────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Direcţiile sanitar- │ 6/ 𗈖 autoturisme, din care: │
│ │veterinare şi pentru │unitate│ - pentru transport de persoane - conducerea direcţiilor │
│ │siguranţa alimentelor │ │ sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor │
│ │ │ │ - parc comun │
│ │ │ │ │
│ │ │ 𗈗 autolaboratoare pentru: │
│ │ │ │ - recoltare de probe pentru siguranţa alimentelor │
│ │ │ │ - recoltare de probe pentru sãnãtatea animalã │
│ │ │ │ - controlul laptelui şi al produselor lactate │
│ │ │ │ │
│ │ │ 𗈕 autoagregat pentru dezinfecţie │
├────┼─────────────────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Institutul de Diagnostic │ 8 𗈖 autoturisme pentru: │
│ │şi Sãnãtate Animalã │ │ - transport de persoane pentru intervenţii rapide privind │
│ │ │ │ suspiciunea unor boli │
│ │ │ │ - transport pentru evaluare veterinarã │
│ │ │ │ │
│ │ │ 𗈚 autolaboratoare pentru: │
│ │ │ │ - transport de cadavre │
│ │ │ │ - transport de probe-test │
│ │ │ │ - transport de probe de laborator │
│ │ │ │ - decontaminare │
│ │ │ │ - situaţii speciale │
│ │ │ │ - autoutilitarã pentru transport de biobazã │
├────┼─────────────────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Institutul de Igienã │ 4 𗈖 autoturisme pentru: │
│ │şi Sãnãtate Publicã │ │ - deplasare pentru control în teritoriu │
│ │Veterinarã │ │ - transport de mãrfuri │
│ │ │ │ │
│ │ │ 𗈖 autolaboratoare pentru: │
│ │ │ │ - recoltare de probe │
│ │ │ │ - examene rapide de laborator în teritoriu │
├────┼─────────────────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5. │Institutul pentru │ 4 𗈖 autoturisme pentru: │
│ │Controlul Produselor │ │ - deplasare pentru controlul în teritoriu şi administraţie│
│ │Biologice şi │ │ - testare clinicã în teritoriu │
│ │Medicamentelor de Uz │ │ │
│ │Veterinar │ 𗈖 autolaboratoare pentru: │
│ │ │ │- circulaţia produselor medicinale în teritoriu │
│ │ │ │- recoltare de probe │
└────┴─────────────────────────┴───────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┘



----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016