Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.413 din 18 noiembrie 2009  pentru modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 1.433/2004 privind aprobarea structurii organizatorice, a numarului maxim de posturi si a Regulamentului de organizare si functionare ale Oficiului Roman pentru Adoptii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.413 din 18 noiembrie 2009 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.433/2004 privind aprobarea structurii organizatorice, a numarului maxim de posturi si a Regulamentului de organizare si functionare ale Oficiului Roman pentru Adoptii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 842 din 7 decembrie 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 1.413 din 18 noiembrie 2009
pentru modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.433/2004 privind aprobarea structurii organizatorice, a numãrului maxim de posturi şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Oficiului Român pentru Adopţii
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 842 din 7 decembrie 2009


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , al <>art. II din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2009 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 274/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Român pentru Adopţii şi al <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.433/2004 privind aprobarea structurii organizatorice, a numãrului maxim de posturi şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Oficiului Român pentru Adopţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 869 din 23 septembrie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Numãrul maxim de posturi al Oficiului Român pentru Adopţii este de 34, exclusiv demnitarul."
2. Anexa nr. 1 "Structura organizatoricã a Oficiului Român pentru Adopţii" se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
3. În anexa nr. 2 "Regulamentul de organizare şi funcţionare al Oficiului Român pentru Adopţii", la articolul 8 alineatul (2), dupã litera o) se introduce o nouã literã, litera p), cu urmãtorul cuprins:
"p) pãstreazã şi arhiveazã documentele create sau deţinute de serviciu în conformitate cu prevederile legale."
4. În anexa nr. 2, la articolul 8, alineatul (8) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(8) Serviciul prevãzut la alin. (1) executã orice alte atribuţii primite de la conducerea Oficiului, pe linie ierarhicã."
5. În anexa nr. 2, la articolul 8^1, dupã litera h) se introduce o nouã literã, litera i), cu urmãtorul cuprins:
"i) pãstreazã şi arhiveazã documentele create sau deţinute de birou în conformitate cu prevederile legale."
6. În anexa nr. 2, la articolul 8^1, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Biroul prevãzut la alin. (1) executã orice alte atribuţii primite de la conducerea Oficiului, pe linie ierarhicã."
7. La anexa nr. 2, titlul capitolului VI se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL VI
Serviciul strategii, programe şi evidenţã adopţii"
8. La anexa nr. 2, articolul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Serviciul strategii, programe şi evidenţã adopţii funcţioneazã în subordinea directã a secretarului general şi are urmãtoarele atribuţii principale:
a) identificã surse de finanţare interne şi externe pentru studii, programe, proiecte, prognoze legate de sistemul naţional de adopţii şi coordoneazã implementarea acestora;
b) elaboreazã şi propune spre aprobare strategia naţionalã în domeniul adopţiei;
c) monitorizeazã implementarea strategiei naţionale în domeniul adopţiei;
d) elaboreazã şi monitorizeazã implementarea strategiei de comunicare şi imagine a Oficiului;
e) sprijinã realizarea de programe interne şi internaţionale în domeniul adopţiei;
f) elaboreazã ghiduri şi metodologii în domeniul promovãrii adopţiei naţionale;
g) monitorizeazã respectarea principiilor şi normelor stabilite prin <>Convenţia de la Haga ;
h) elaboreazã studii, rapoarte, cercetãri şi materiale informative privind adopţia;
i) analizeazã rapoartele organismelor internaţionale şi ale organizaţiilor neguvernamentale, precum şi rapoartele altor instituţii referitoare la adopţie;
j) asigurã îndrumarea metodologicã a activitãţilor serviciilor destinate adopţiei;
k) menţine legãtura permanentã cu direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului şi cu autoritãţile locale, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale şi cu alţi reprezentanţi ai societãţii civile;
l) promoveazã şi sprijinã formarea iniţialã şi continuã a specialiştilor care acţioneazã în domeniul protecţiei copilului şi adopţiei;
m) asigurã verificarea respectãrii termenelor, procedurilor şi documentelor prevãzute de legislaţia în vigoare privind adopţia care sunt transmise Oficiului şi sesizeazã Corpul de control dacã constatã încãlcãri ale prevederilor legale;
n) asigurã constituirea evidenţei cererilor persoanelor sau familiilor care doresc sã adopte;
o) întocmeşte şi actualizeazã Registrul naţional pentru adopţii;
p) verificã dacã adoptatul va beneficia în ţara strãinã de garanţiile şi normele echivalente celor existente în cazul unei adopţii naţionale;
q) comunicã direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului lista centralizatã la nivel naţional a persoanelor sau familiilor adoptatoare atestate şi înscrise în Registrul naţional pentru adopţii;
r) urmãreşte evoluţia copilului şi a relaţiilor dintre acesta şi pãrintele sau pãrinţii sãi adoptivi prin intermediul autoritãţii centrale competente sau al organizaţiei acreditate ori autorizate din statul de domiciliu al pãrinţilor adoptivi;
s) întocmeşte certificatul care atestã cã adopţia este conformã cu normele impuse de <>Convenţia de la Haga ;
ş) centralizeazã rapoartele de urmãrire postadopţie a copiilor adoptaţi, iar în cazul copiilor adoptaţi internaţional, expediazã persoanei juridice care a solicitat deschiderea procedurii de adopţie rapoartele de urmãrire postadopţie;
t) sprijinã adoptatul în obţinerea informaţiilor vizând identitatea pãrinţilor fireşti, în condiţiile legii;
ţ) pãstreazã şi arhiveazã documentele create sau deţinute de serviciu în conformitate cu prevederile legale.
(2) Serviciul prevãzut la alin. (1) executã orice alte atribuţii primite de la conducerea Oficiului, pe linie ierarhicã."
9. La anexa nr. 2, capitolul VI^1, cuprinzând articolul 9^1, se abrogã.
10. La anexa nr. 2, titlul capitolului VII^1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL VII^1
Compartimentul de comunicare, relaţii publice şi internaţionale"
11. La anexa nr. 2, articolul 11^1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11^1. - (1) Compartimentul de comunicare, relaţii publice şi internaţionale funcţioneazã în subordinea directã a secretarului de stat.
(2) Compartimentul de comunicare, relaţii publice şi internaţionale are urmãtoarele atribuţii principale:
a) furnizeazã oricãrei persoane sau mijloacelor de informare în masã informaţiile de interes public prevãzute de lege;
b) întocmeşte şi supune aprobãrii conducerii Oficiului lista cu informaţiile de interes public furnizate din oficiu şi la cerere;
c) întocmeşte şi asigurã publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, a raportului periodic de activitate al Oficiului;
d) pãstreazã documentele create sau deţinute de Oficiu în condiţii corespunzãtoare;
e) asigurã relaţia cu mass-media, prin comunicate, anunţuri şi organizarea de conferinţe de presã;
f) mediazã contactul dintre conducerea instituţiei şi jurnaliştii care solicitã interviuri şi declaraţii;
g) coordoneazã activitatea de actualizare a site-ului instituţiei, cu sprijinul celorlalte structuri ale instituţiei;
h) elaboreazã rãspunsuri la petiţiile adresate Oficiului în care se solicitã informaţii cu caracter general din domeniul adopţiei şi asigurã expedierea în timp util a rãspunsurilor cãtre petenţi;
i) fundamenteazã şi propune iniţierea de relaţii de colaborare cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale;
j) menţine relaţii de colaborare cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale cu atribuţii în domeniul adopţiei;
k) realizeazã traducerea neoficialã a diverselor documente în şi din limbile englezã şi francezã pentru structurile organizatorice ale Oficiului;
l) colaboreazã cu celelalte structuri din cadrul instituţiei în vederea îndeplinirii sarcinilor specifice activitãţilor de relaţii cu publicul;
m) supune aprobãrii secretarului de stat activitãţile ce urmeazã a fi derulate în vederea îndeplinirii atribuţiilor compartimentului;
n) pãstreazã şi arhiveazã documentele create sau deţinute de compartiment în conformitate cu prevederile legale.
(3) Compartimentul prevãzut la alin. (1) executã orice alte atribuţii primite de la conducerea Oficiului, pe linie ierarhicã."
12. La anexa nr. 2, dupã capitolul VII^1 se introduce un nou capitol, capitolul VII^2, cuprinzând articolul 11^2, cu urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL VII^2
Corpul de control
Art. 11^2. - (1) Corpul de control funcţioneazã în subordinea directã a secretarului de stat.
(2) Corpul de control are urmãtoarele atribuţii principale:
a) exercitã controlul administrativ asupra modului de desfãşurare a activitãţilor din cadrul procedurilor de adopţie de cãtre direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului şi organismele private, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
b) verificã respectarea prevederilor legale şi aplicarea principiilor care guverneazã materia adopţiilor de cãtre persoanele fizice sau juridice, publice ori private, identificã eventualele disfuncţionalitãţi şi propune soluţii pentru remedierea acestora;
c) monitorizeazã şi controleazã respectarea standardelor minime obligatorii privind procedura adopţiei interne;
d) constatã încãlcãri ale prevederilor legale în domeniul de activitate al Oficiului şi stabileşte sau, dupã caz, contribuie la stabilirea persoanelor responsabile de abaterile constatate; în acest scop, personalul Corpului de control îndeplineşte şi atribuţiile prevãzute la <>art. 214 din Codul de procedurã penalã , care se aplicã în mod corespunzãtor;
e) întocmeşte rapoarte de control şi formuleazã propuneri vizând remedierea neregulilor constatate şi sancţionarea în condiţiile legii a persoanelor responsabile; formuleazã recomandãri vizând implementarea adecvatã a normelor legale din domeniu, pentru evitarea unor instrumentãri defectuoase ale cazurilor de adopţie;
f) sesizeazã instituţiile competente în vederea stabilirii rãspunderii disciplinare, materiale, contravenţionale sau, dupã caz, penale a persoanelor vinovate de sãvârşirea abaterilor constatate;
g) solicitã informaţii şi documente, în condiţiile legii, de la orice persoanã juridicã publicã sau privatã, aceasta având obligaţia de a le pune la dispoziţie în termen de 15 zile calendaristice de la data solicitãrii;
h) are drept de acces, în condiţiile legii, în sediile persoanelor juridice de drept public sau privat, precum şi la domiciliul persoanelor fizice implicate în procedura adopţiei;
i) propune secretarului de stat mãsurile necesare sau, dupã caz, sesizarea instituţiilor competente în vederea luãrii mãsurilor necesare pentru prevenirea sau, dupã caz, înlãturarea efectelor oricãror acte ori fapte care încalcã principiile şi normele tratatelor internaţionale în domeniul adopţiei la care România este parte;
j) colaboreazã cu celelalte structuri din cadrul instituţiei în vederea îndeplinirii sarcinilor specifice activitãţii de control;
k) îndeplineşte orice alte atribuţii ce decurg din actele normative în vigoare, în domeniul de competenţã;
l) asigurã şi urmãreşte aplicarea prevederilor <>Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei, republicatã;
m) pãstreazã şi arhiveazã documentele create sau deţinute de Corpul de control în conformitate cu prevederile legale.
(3) Corpul de control executã orice alte atribuţii primite de la conducerea Oficiului, pe linie ierarhicã."
ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.433/2004 privind aprobarea structurii organizatorice, a numãrului maxim de posturi şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Oficiului Român pentru Adopţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 869 din 23 septembrie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu

Secretarul de stat al Oficiului Român pentru Adopţii,
Bogdan Adrian Panait

Bucureşti, 18 noiembrie 2009.
Nr. 1.413.


ANEXÃ
(Anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.433/2004 )



STRUCTURA ORGANIZATORICÃ
a Oficiului Român pentru Adopţii

Numãrul maxim de posturi: 34, exclusiv demnitarul


┌─────────────────┐ ┌───────────────┐
│ CORPUL DE ├────┤ SECRETAR │
│ CONTROL │ │ DE STAT │
└─────────────────┘ └─┬─────┬─────┬─┘
│ │ │
┌─────────────────┐ │ │ │ ┌─────────────┐
│ COMPARTIMENTUL │ │ │ │ │ │
│ DE COMUNICARE, ├──────┘ │ └──────┤ CABINET │
│ RELAŢII PUBLICE │ │ │ │
│ŞI INTERNAŢIONALE│ │ └─────────────┘
└─────────────────┘ ┌──────┴─────┐
│ SECRETAR │
│ GENERAL │
└──────┬─────┘

┌───────────────────────┼──────────────────┐
│ │ │
┌───────┴─────────┐ ┌─────────┴───────┐ ┌──────┴──────┐
│ SERVICIUL │ │ SERVICIUL │ │ │
│ ECONOMIC, │ │ STRATEGII, │ │ BIROUL │
│ RESURSE UMANE │ │ PROGRAME ŞI │ │ JURIDIC │
│ŞI ADMINISTRATIV │ │EVIDENŢà ADOPŢII │ │ │
└─────────────────┘ └─────────────────┘ └─────────────┘




-------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016